abonnement Unibet Coolblue
pi_184751441
Ik gaar m in zelfgemaakte bbqsaus, volgens mij van bbqhelden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:53:07 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_184752346
Ik vind bba saus echt vies 😂. Maak meestal een variant op Indo pulled pork.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 februari 2019 @ 14:07:02 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184752608
Die texas style pp uit de OP komt volgens mij van mij. Die was best goed.

Deze maak ik ook wel (wel een vervelende layout): https://www.allrecipes.co(...)r-texas-pulled-pork/

Ik gebruik een kant-en-klare bbq-saus met rooksmaak.

The love you take is equal to the love you make.
pi_184758490
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:07 schreef Lienekien het volgende:
Die texas style pp uit de OP komt volgens mij van mij. Die was best goed.

Deze maak ik ook wel (wel een vervelende layout): https://www.allrecipes.co(...)r-texas-pulled-pork/

Ik gebruik een kant-en-klare bbq-saus met rooksmaak.

[ afbeelding ]
Die is lekker.
Had laatst BBQ-saus van HP gekocht. Ook wel benieuwd naar.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_184758505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen alle ingrediënten in de SC gedaan voor een erwtensoep. Nu 5 uur op low, daarna het vlees van de krabbetjes halen, rookworst erbij doen. Dan nog eventjes verder in de SC en dan hoop ik een heerlijke snert te hebben :D
Hoe was het geworden?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 19:30:15 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184758578
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:07 schreef Lienekien het volgende:
Die texas style pp uit de OP komt volgens mij van mij. Die was best goed.

Deze maak ik ook wel (wel een vervelende layout): https://www.allrecipes.co(...)r-texas-pulled-pork/

Ik gebruik een kant-en-klare bbq-saus met rooksmaak.

[ afbeelding ]
Ja met die saus maak ik het ook :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184758676
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Hoe was het geworden?
5 uur op low was duidelijk te kort. Ik heb het uiteindelijk 8 uur op los gedaan en hij was lekker!
pi_184873521
ik heb pas erwtensoep gemaakt in de slowcooker met een erwtensoep pakket. de eerste x was fantastisch lekker. de tweede x kreeg ik de erwten niet gaar. ook niet na twee uur op het gas. heel vreemd. staafmixer hielp ook geen sier.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  Spellchecker donderdag 7 februari 2019 @ 13:19:48 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184874127
Ik wil binnenkort deze maken:
En dan het vlees eerst in een koekenpan aanbakken, de rest van de tijd in de slowcooker.

Wordt vervolgd ...
pi_184875111
Ik heb 1 keer erwtensoep (snert) in de slowcooker gemaakt en dat was ook meteen de laatste keer. Ook bij mij werden de spliterwten niet gaar, ze zeggen dat de erwten dan te oud zijn ? voor de rest geen idee.
pi_184880551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:20 schreef Sorella het volgende:
Ik heb 1 keer erwtensoep (snert) in de slowcooker gemaakt en dat was ook meteen de laatste keer. Ook bij mij werden de spliterwten niet gaar, ze zeggen dat de erwten dan te oud zijn ? voor de rest geen idee.
Wat ik tegenwoordig doe om m'n spliterwten goed stukgekookt te krijgen, is ze eerst 24 uur weken in ruim water. Dan zijn ze in 2.5 uur op het gas (dus wat bij een sc high is waarschijnlijk?) heel mooi zacht. :)
pi_184880918
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat ik tegenwoordig doe om m'n spliterwten goed stukgekookt te krijgen, is ze eerst 24 uur weken in ruim water. Dan zijn ze in 2.5 uur op het gas (dus wat bij een sc high is waarschijnlijk?) heel mooi zacht. :)
Ik had ze ook voor geweekt dus daar kon het ook niet aan liggen.
Ik vond het jammer maar geen tweede poging meer waard en ik hou niet eens van snert.
pi_184916947
Mijn moeder wou mijn slowcooker weleens uitproberen, dus uitgelegd hoe dat ding werkt, boekje en kookbijbel erbij gedaan en ze heeft het een paar keer gebruikt.
Maar nu ze heeft mijn pan vernaggelt ;(
Het is een andrew james sizzle to simmer 3.5 liter dus de pan kan op het gas, vlees erin om aan te braden en hup de sc in en dan op start drukken en weggaan.
Het raar vinden dat de sc niets doet dus weer op het gas en terug in de sc en dat dus een paar keer totdat ze de pan dus maar een paar uur op het gas heeft laten staan (niet ff bellen natuurlijk en ze was vergeten dat ze de handleiding had liggen) met als resultaat dat de bodem is krom getrokken en de pan dus wiebelt ;(
Ik moet dus een nieuwe hebben deze keer zonder sizzle te simmer (mijn gaspit is te groot en inductie werkt niet)

Nu dus maar op zoek naar een nieuwe 3,5 liter sc.
pi_185061096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:24 schreef Sorella het volgende:
Mijn moeder wou mijn slowcooker weleens uitproberen, dus uitgelegd hoe dat ding werkt, boekje en kookbijbel erbij gedaan en ze heeft het een paar keer gebruikt.
Maar nu ze heeft mijn pan vernaggelt ;(
Het is een andrew james sizzle to simmer 3.5 liter dus de pan kan op het gas, vlees erin om aan te braden en hup de sc in en dan op start drukken en weggaan.
Het raar vinden dat de sc niets doet dus weer op het gas en terug in de sc en dat dus een paar keer totdat ze de pan dus maar een paar uur op het gas heeft laten staan (niet ff bellen natuurlijk en ze was vergeten dat ze de handleiding had liggen) met als resultaat dat de bodem is krom getrokken en de pan dus wiebelt ;(
Ik moet dus een nieuwe hebben deze keer zonder sizzle te simmer (mijn gaspit is te groot en inductie werkt niet)

Nu dus maar op zoek naar een nieuwe 3,5 liter sc.
Waardeloos! Al eentje gevonden? Zag op marktplaats een hoop 3,5 liters :)

Hier botten bouillon take 3. Vorige twee keren heb ik het geprobeerd met botten van runderen. Geen succes, het meurde verschrikkelijk in huis naar dood iets. Bouillon zelf gelde ook niet, wat wel een must is. Geen goede botten gebruikt misschien. Nu heb ik kippenbotten in de slow cooker zitten. Kipkarkas en kippennekken. Voor het beste resultaat zou je eigenlijk kippenvoetjes moeten toevoegen, maar ik denk dat ik dan lichtelijk over mijn nek ga. Je moet namelijk de voetjes voor gebruik pellen en daarna het gedeelte met de nageltjes eraan af hakken.

Waarom wil ik dit maken.

Het schijnt super gezond te zijn, vol met goede mineralen, gelatine, collageen etc. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Het ruikt iig al veel beter dan de runderbotten.
pi_185061116
Ik maakte gisteren butter chicken. Heerlijk. :9 Drie uur in de SC en de kip was botermals.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185061119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:24 schreef Sorella het volgende:
Mijn moeder wou mijn slowcooker weleens uitproberen, dus uitgelegd hoe dat ding werkt, boekje en kookbijbel erbij gedaan en ze heeft het een paar keer gebruikt.
Maar nu ze heeft mijn pan vernaggelt ;(
Het is een andrew james sizzle to simmer 3.5 liter dus de pan kan op het gas, vlees erin om aan te braden en hup de sc in en dan op start drukken en weggaan.
Het raar vinden dat de sc niets doet dus weer op het gas en terug in de sc en dat dus een paar keer totdat ze de pan dus maar een paar uur op het gas heeft laten staan (niet ff bellen natuurlijk en ze was vergeten dat ze de handleiding had liggen) met als resultaat dat de bodem is krom getrokken en de pan dus wiebelt ;(
Ik moet dus een nieuwe hebben deze keer zonder sizzle te simmer (mijn gaspit is te groot en inductie werkt niet)

Nu dus maar op zoek naar een nieuwe 3,5 liter sc.
Moeders -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185061595
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Moeders -O-
Ze krijgt de rekening :)

Ik heb wel wat gezien maar nog niets besteld.
pi_185398595
Vandaag de slowcooker weer eens van stal gehaald!

Op de planning staat een Ethiopische stoofschotel met kip en rode linzen.
naar dit recept:
http://www.eatingwell.com(...)spiced-chicken-stew/
Al heb ik het recept gehalveerd en ga ik naar verhouding minder kippendij gebuiken

Ik heb het berbere mengsel zelfgemaakt, daar heb ik dan weer dit recept voor gebruikt:
https://foodwishes.blogsp(...)ice-and-what-to.html
(Nou ja, ongeveer dan, her en der wat kleine aanpassingen, geen knoflookpoeder bijvoorbeeld)

De grootste klacht bij het recept van de Ethiopische stoofschotel is dat de hoeveelheid berbere het oneetbaar heet maakt. Wat mij betreft een aanbeveling :)
pi_185399199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 08:19 schreef realAIVD het volgende:
Vandaag de slowcooker weer eens van stal gehaald!

Op de planning staat een Ethiopische stoofschotel met kip en rode linzen.
naar dit recept:
http://www.eatingwell.com(...)spiced-chicken-stew/
Al heb ik het recept gehalveerd en ga ik naar verhouding minder kippendij gebuiken

Ik heb het berbere mengsel zelfgemaakt, daar heb ik dan weer dit recept voor gebruikt:
https://foodwishes.blogsp(...)ice-and-what-to.html
(Nou ja, ongeveer dan, her en der wat kleine aanpassingen, geen knoflookpoeder bijvoorbeeld)

De grootste klacht bij het recept van de Ethiopische stoofschotel is dat de hoeveelheid berbere het oneetbaar heet maakt. Wat mij betreft een aanbeveling :)
Klinkt lekker! Kip wordt bij mij vaak nogal droog in de sc. Van het weekend weer kip ketjap geprobeerd. Vind vooralsnog kip in de sc geen succes.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 maart 2019 @ 09:16:36 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_185399258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Klinkt lekker! Kip wordt bij mij vaak nogal droog in de sc. Van het weekend weer kip ketjap geprobeerd. Vind vooralsnog kip in de sc geen succes.
gebruik je kipfilet of kippendijfilet?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_185399275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]

gebruik je kipfilet of kippendijfilet?
Kipfilet
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 maart 2019 @ 09:31:01 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_185399476
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Kipfilet
Probeer het eens een keer met kippendijfilet, niet in stukken snijden maar gewoon heel er in. Ik heb nog nooit een droog stukje kip gehad ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_185404083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Kipfilet
Zoals Sjeen al aangaf, je kunt veel beter kippendij gebruiken, dat wordt minder snel droog.

Overigens houd ik ook een veel kortere tijd aan als men in het eerder genoemde recept doet, kip heeft gewoon niet zoveel tijd nodig. (in het geval van deze kippendijen ga ik de boel hooguit 5 uur op low zetten)

Als je toch graag kipfilet wilt gebruiken, dan liever niet langer dan 4 uur op low
  zondag 28 april 2019 @ 19:30:06 #75
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_186483019
Van de week de hoisin kip uit de OP gemaakt, heerlijk!

Tijdje terug deze gemaakt:

https://ashleywillems.nl/(...)vadouvan-slowcooker/

Kruiden zijn heerlijk! Helaas was de saus erg dun. Leek me al veel; yoghurt, kokosmelk en crème fraîche.
Iemand tips het recept wat te tweaken?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_186483231
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:30 schreef AgnesGru het volgende:
Van de week de hoisin kip uit de OP gemaakt, heerlijk!

Tijdje terug deze gemaakt:

https://ashleywillems.nl/(...)vadouvan-slowcooker/

Kruiden zijn heerlijk! Helaas was de saus erg dun. Leek me al veel; yoghurt, kokosmelk en crème fraîche.
Iemand tips het recept wat te tweaken?
als saus te dun is zeef ik er vaak wat meel door en goed roeren natuurlijk
:]
  zondag 28 april 2019 @ 20:43:28 #77
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186484731
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:30 schreef AgnesGru het volgende:
Van de week de hoisin kip uit de OP gemaakt, heerlijk!

Tijdje terug deze gemaakt:

https://ashleywillems.nl/(...)vadouvan-slowcooker/

Kruiden zijn heerlijk! Helaas was de saus erg dun. Leek me al veel; yoghurt, kokosmelk en crème fraîche.
Iemand tips het recept wat te tweaken?
Ik zou de creme fraiche en yoghurt gewoon halveren.
Spoilers!
  zondag 28 april 2019 @ 20:46:31 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186484802
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:30 schreef AgnesGru het volgende:
Van de week de hoisin kip uit de OP gemaakt, heerlijk!

Tijdje terug deze gemaakt:

https://ashleywillems.nl/(...)vadouvan-slowcooker/

Kruiden zijn heerlijk! Helaas was de saus erg dun. Leek me al veel; yoghurt, kokosmelk en crème fraîche.
Iemand tips het recept wat te tweaken?
Als je het wil binden: tapiocameel! Ik haal het bij de Aziatische supermarkt. Werkt echt prima, geeft geen smaakje af en opnieuw verwarmen of invriezen is ook geen probleem.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 28 april 2019 @ 21:02:17 #79
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_186485163
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 20:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je het wil binden: tapiocameel! Ik haal het bij de Aziatische supermarkt. Werkt echt prima, geeft geen smaakje af en opnieuw verwarmen of invriezen is ook geen probleem.
Gewone bloem voldoet anders prima hoor ^O^
  zondag 28 april 2019 @ 21:09:50 #80
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186485346
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 21:02 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Gewone bloem voldoet anders prima hoor ^O^
Dat geeft altijd zo'n gekke bijsmaak.
Spoilers!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 21:38:05 #81
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_186916484
Iemand nog een goed recept voor hete kip? Liefst een surinaams/indisch recept wat heet is. En dus niet de nederlandse gekruide hete kip?
pi_186986285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 21:38 schreef Lidl het volgende:
Iemand nog een goed recept voor hete kip? Liefst een surinaams/indisch recept wat heet is. En dus niet de nederlandse gekruide hete kip?
Ik vind de slowcooker recepten van eetspiratie meestal wel goed, ze heeft 2 recepten die mogelijk iets voor je zijn (heb ze zelf nog niet gemaakt):
https://www.eetspiratie.nl/kip-met-sambal-en-tomaat-slowcooker/
https://www.eetspiratie.nl/sambal-kip-ajam-rica/
pi_187922754
Leuk recept van familielid gekregen voor de slowcooker. Wel veel vocht, en misschien wat te ruim met het zout, maar heerlijke smaken, dus ik ga het er maar op wagen:

700 gram sukadelappen (in blokken)
8 e.l. ketjap
8 e.l. azijn
8 e.l. ketchup
1 e.l. sambal oelek
1 e.l. sambal badjak
2 uien (gesnipperd)
1 zakje knorr nasi kruiden

12 uur afgedekt in koelkast laten marineren (zie foto).

de boel staat nu dus in de marinade,
morgenochtend even aanzetten op het vuur en dan mag het 7 tot 8 uur in de slowcooker op low



Als klaar is moet ik het nog binden met 1 eetlepel pindakaas en 1 eetlepel chilisaus.

Ik ben super benieuwd.
pi_187924379
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:21 schreef realAIVD het volgende:
Leuk recept van familielid gekregen voor de slowcooker. Wel veel vocht, en misschien wat te ruim met het zout, maar heerlijke smaken, dus ik ga het er maar op wagen:

700 gram sukadelappen (in blokken)
8 e.l. ketjap
8 e.l. azijn
8 e.l. ketchup
1 e.l. sambal oelek
1 e.l. sambal badjak
2 uien (gesnipperd)
1 zakje knorr nasi kruiden

12 uur afgedekt in koelkast laten marineren (zie foto).

de boel staat nu dus in de marinade,
morgenochtend even aanzetten op het vuur en dan mag het 7 tot 8 uur in de slowcooker op low

[ afbeelding ]

Als klaar is moet ik het nog binden met 1 eetlepel pindakaas en 1 eetlepel chilisaus.

Ik ben super benieuwd.
Ik weet gewoon zeker dat dit henels gaat zijn. Serveer je er rijst bij dan? Of wat anders?
  zondag 14 juli 2019 @ 20:25:12 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187924460
Ik ben ook wel heel benieuwd. Zakje Knorr heb ik een vraagteken bij, maar nooit te vroeg oordelen. Het geheim van de chef?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187924558
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:25 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben ook wel heel benieuwd. Zakje Knorr heb ik een vraagteken bij, maar nooit te vroeg oordelen. Het geheim van de chef?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zou ik nog mee kunnen leven....maar dat zakje Knorr heeft heel veel pijn gedaan. Ik heb op het laatst toch maar besloten het originele recept uit te proberen en dan bij te stellen, haha
pi_187924603
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik weet gewoon zeker dat dit henels gaat zijn. Serveer je er rijst bij dan? Of wat anders?
Ik heb voor morgen krieltjes in de schil en broccoli uit de oven staan, maar ik weet zeker dat ik het ook met rijst en boontjes ga eten :)
pi_187925296
Ben benieuwd. Maar idd dat zakje nasikruiden? :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187938909
De mooie rode bak vlees in de marinade vanochtend uit de koelkast gehaald en in de binnenschaal van de slowcooker gedropt, het zag er totaal anders uit:



Vervolgens het geheel op het vuur gezet om het kookproces alvast even een zetje te geven,
daarna op low, deksel er op en de deur uit....

Bij thuiskomst rook het hele huis geweldig.
Het vlees zelf was redelijk verzopen in het vocht.
Ik heb er per instructies een eetlepel pindakaas en een eetlepel chilisaus aan toegevoegd.
Vervolgens heb ik de binnen-pan weer op het gasstel gezet en de saus aan de kook gebracht, dat deed het geheel snel binden.



Over de smaak weinig te klagen: flink zout maar niet té...maar wel even wennen aan de rest van de smaak van de nasikruiden, haha.
Ben er nog niet over uit of ik het een volgende keer anders zou doen en zo ja, hoe (half zakje, of bouillonblokje ipv het zakje, of gewoon houden zoals het nu is.

Ik heb de boel in ieder geval in zessen verdeeld, per keer eet ik in m'n eentje meestal niet zo veel vlees (en dus zal het zoutgehalte me ook niet al te zeer tegenstaan). Na die 6 maaltijden weet ik vast wat ik er volgende keer al dan niet aan ga verbouwen ;)



Vanavond eet ik een bakje met krieltjes in de schil en rauwe shanghai paksoi met chogochujang (een dipsausje/dressing)

[ Bericht 2% gewijzigd door realAIVD op 15-07-2019 20:15:52 ]
pi_189039380
Ik moet nog een nieuwe slowcooker.
De vorige ging in iedere stand tot koken, dus weggegeven.
Maar wel zin in prutkokende weinighandelingen prutjes dus wil ik weer zo'n apparaat.

Weinig kastruimte maakt dat ik graag apparaten koop die functies combineren.

Nu moet ik eigenlijk kiezen:

Slow + vanalles van braden tot stomen:
https://www.kookwinkel.nl(...)slowcooker-5-6-liter

Slow + sous vide (wetende dat er dan ook een vacuumding met zakken moet komen)
https://www.kookwinkel.nl(...)low-cooker-550-w-rvs

Wat deden jullie?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189039526
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:55 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog een nieuwe slowcooker.
De vorige ging in iedere stand tot koken, dus weggegeven.
Maar wel zin in prutkokende weinighandelingen prutjes dus wil ik weer zo'n apparaat.

Weinig kastruimte maakt dat ik graag apparaten koop die functies combineren.

Nu moet ik eigenlijk kiezen:

Slow + vanalles van braden tot stomen:
https://www.kookwinkel.nl(...)slowcooker-5-6-liter

Slow + sous vide (wetende dat er dan ook een vacuumding met zakken moet komen)
https://www.kookwinkel.nl(...)low-cooker-550-w-rvs

Wat deden jullie?
Ik zou absoluut de Crockpot kopen. De functies die daar op zitten zou ik veel vaker gebruiken dan sousvide. En jouw omgeving een beetje kennende, zullen ze de textuur van sousvide gegaard vlees niet waarderen :P
Spoilers!
pi_189039711
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:55 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog een nieuwe slowcooker.
De vorige ging in iedere stand tot koken, dus weggegeven.
Maar wel zin in prutkokende weinighandelingen prutjes dus wil ik weer zo'n apparaat.

Weinig kastruimte maakt dat ik graag apparaten koop die functies combineren.

Nu moet ik eigenlijk kiezen:

Slow + vanalles van braden tot stomen:
https://www.kookwinkel.nl(...)slowcooker-5-6-liter

Slow + sous vide (wetende dat er dan ook een vacuumding met zakken moet komen)
https://www.kookwinkel.nl(...)low-cooker-550-w-rvs

Wat deden jullie?
multicooker met snelkookpan functie
pi_189070907
Kan iemand me uitleggen waarom ik een aparte slow cooker zou moeten aanschaffen?
Gietijzeren pan op inductie gaat bij mij ook prima.
Of voor pulled pork e.d. de oven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 22 september 2019 @ 15:48:59 #94
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189072295
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:40 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom ik een aparte slow cooker zou moeten aanschaffen?
Gietijzeren pan op inductie gaat bij mij ook prima.
Of voor pulled pork e.d. de oven
Ik denk dat het vooral handig is als je werkt of gewoon niet thuis bent en wel stoofrecepten en dergelijke wil eten.
  zondag 22 september 2019 @ 15:52:53 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189072419
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:40 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom ik een aparte slow cooker zou moeten aanschaffen?
Gietijzeren pan op inductie gaat bij mij ook prima.
Of voor pulled pork e.d. de oven
Inductie ken ik niet.

Argumenten voor de slowcooker zijn: energiezuinig (even lang in de oven trekt meer stroom), je kunt er bij weggaan (dus ‘s ochtends aanzetten, eind van de middag weer thuiskomen en je gerecht is klaar).

Ik zou mijn oven al niet eens in kunnen stellen om uren achtereen aan te blijven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189074253
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Inductie ken ik niet.
inducte icm gietijzeren pan kan heel nauwkeurig ingesteld worden
quote:
Argumenten voor de slowcooker zijn: energiezuinig (even lang in de oven trekt meer stroom), je kunt er bij weggaan (dus ‘s ochtends aanzetten, eind van de middag weer thuiskomen en je gerecht is klaar).

Ik zou mijn oven al niet eens in kunnen stellen om uren achtereen aan te blijven.
Op lage temperatuur kan mijn oven de hele nacht aanblijven dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Meer electriciteit is minimaal volgens mij tov de aanschaf van een slow cooker.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189074275
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 15:48 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral handig is als je werkt of gewoon niet thuis bent en wel stoofrecepten en dergelijke wil eten.
Dat kan ik dus prima op inductie en/of in de oven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189074825
Dan heb je dus geen slowcooker nodig.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 6 januari 2020 @ 11:28:54 #99
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_190902528
Hallo,

zoals de titel zegt heb ik een slowcooker gekocht, na lang bestuderen van de informatie erover en van de diverse slowcookers die er zo al te koop zijn.

Ik heb niet de allergoedkoopste en zeker niet de duurste met snufjes gekocht, een ovale pan, iets meer dan 6 liter, 69 euro. met 2 standen slow en super slow dus. En een glazen deksel, wat wel handig is, als je geen zin hebt in tv of laptop, kun je het gaarproces volgen.

Ik ben er blij mee.kan het iedereen aanraden, ook en misschien wel vooral singles of twee persoonshuishoudens.

Nadeel, als het al een nadeel is, je moet natuurlijk wel tijd hebben om slow te cooken. Maar veel gerechten kun je aanzetten en dan hebben die in de langzame stand 8-10 uur nodig. Aan het einde springt de slowcooker automatisch op de warmhoudstand. Kom je dan thuis kun je meteen je bordje vol scheppen en beginnen met eten. En natuurlijk invriezen en 's ochtends uit de diepvries en 's avonds hoef je je eten alleen nog te warmen. Dan zijn die 6 ltr ook fijn, kunt wat voorraad kant en klaar eten aanleggen.

Ik had bij de leverancier Koud en Blauw een slowcookboekje mee besteld voor 10 euro, moet je niet doen. Bleek een gewoon kookboek te zijn met als extra een omrekentabel. Verneukeratief, want ook niet veel recepten. Vond bij Knolbol een ander met 500 slowcookrecepten ook voor 10 euro dat was veel beter en specifiek geschreven voor slowcooker.

Ik ben iemand die altijd gekookt heeft dus eigenlijk heb ik aan die nieuwe cookboekjes weinig gehad. Nu, mijn eerste gerecht, iets wat ik nog nooit gemaakt had, of een keer maar dat das niks geworden. Eend met aardappel en spruitjes, dus gezonde winterse kost.
Je koopt een jonge eend, bij een duitstalige supermarkt, ruim 3 kilo voor 6-7 euro. Zakje aardappels kilo en 2 kilo spruitjes. De aardappels laat je door de vrouw of de thuiszorg schillen en in blokjes snijden op formaat gelijk als de spruiten, die je ook door de vrouw/ thuiszorg laat schoon maken (velletje eraf halen, graag met gevoel) Een ui hoort erbui dus 3 grote of 4 kleine uien laten schillen en snijden. Die braad ik dan glazig in olie.De eend braad ik in de binnenpan goed aan op het fornuis. Ja, de binnenpan kun je eruit nemen en als pan op het fornuis gebruiken. Geniaal !! Dus de eend goed aangebraden, terug in het slowcooker ding, aardappelblokjes en spruitjes er gewoon overheen kieperen en de gefruite uitjes erop.
Oh ja, die eend moet je natuurlijk kruiden, ik heb het simpel gehouden, ben nogal een eco tyoe qua eten, niet te verfijnd en te ver gezocht. Okay, dus als laatste die uitjes boven op de eend. En dan let op !!! een kopje water erbij, een kopje dat is voldoende!
DE slowcooker instellen is super simpel. Daarom heb ik ook een genomen zonder snufjes. Je kiest stand 1 of 2 voor het cooken (langzaam of superlangzaam), en de tijd. ik kies super slow en 10 uren en ... that is it.

Resultaat, een heerlijk super malse eend, lekkere en niet kapot gekookte blokjes aardappel en ook perfekt goede en gegaard maar niet kapot gekookte spruitjes. Van de utjes vond je dan niet veel meer terug. ER had zich van het vocht uit de aardappel en de groenten, samen met de uitjes, en samen met vleessap van de eend een kommetje jus gevormd.
De smaak is een stuk beter dan na gewoon koken, daar gaat toch meer smaak mee verloren. Dat zou ook zo zijn met de vitamientjes. Er zouden ook meer vitamientjes inzitten, die je normaal met het kookvocht afgiet.

Wat heb ik nog meer gemaakt in mijn slowcooker.
Erwtensoep, zo lekker, en je proeft de ingredienten, niet zo een smurrie met maar een smaak.Overigens, ook een keer erwtensoep met (veel) kippenvlees gemaakt, is ook lekker en toch gezonder (zegt men).

Konijn, natuurlijk op Limburgse wijze. Of mijn wijze. Met stroop, ontbijtkoek, eerst nacht in de marinade met laurierblad kruidnagel, peper zout, uien water en azijn
Ik heb het nog eens gemaakt en daar balsamico aan toegevoegd, ook lekker. Gewoon op 8 uurtjes.

Alle soepen in de slowcooker zijn lekker. Pasta sauzen ook. Ragout (kip rund) heel lekker.

IK ben er blij mee en vind het een goede investering van 69 euro. Voor hobbykok en voor gemakszuchtige koks die toch lekker en naar zeggen gezond willen eten.
Het stroomverbruik is heel laag, en per saldo minder dan normaal electrisch koken. Dat in combinatie met de pan van iets meer dan 6 liter dus fijn een voorraadje in de diepvries.

Dus mensen, smakelijk eten :Y) :Y) :Y)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_190902565
Een tip:
https://www.reddit.com/r/(...)a_stuffed_meatballs/
Het lekkerste recept dat er is voor de slowcooker _O_
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')