Tingo gebruikte het ook niet als bewijs. Hij haalde het aan om te laten zien dat nuclear threat en EMP fearmongering doorwerkt tot in romans.quote:Op donderdag 13 december 2018 13:25 schreef illusions het volgende:
[..]
Als je beweert dat een citaat uit een fictieve roman bewijs is voor iets, ja.
Dat gebeurt hier niet, het wordt helemaal niet aangevoerd als bewijsmateriaal. Het is eventueel wel leuk voor de mensen die interesse in dit onderwerp hebben.
En dat staat er toch ook nog gewoon? Wat is het probleem nu precies?quote:Op donderdag 13 december 2018 13:37 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Tingo gebruikte het ook niet als bewijs. Hij haalde het aan om te laten zien dat nuclear threat fearmongering doorwerkt tot in romans.
Je weet toch wel dat hetgeen waar die film over gaat echt gebeurd is en dat daar hele bibliotheken over zijn volgeschreven?quote:Op donderdag 13 december 2018 13:37 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Tingo gebruikte het ook niet als bewijs. Hij haalde het aan om te laten zien dat nuclear threat fearmongering doorwerkt tot in romans.
Jij denkt dat ze dat metaal niet in een specifice vorm konden bewerken?quote:Op donderdag 13 december 2018 13:31 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Ik had specifieker moeten zijn. Ik doelde op de productie van de target rings en projectile rings:
[..]
Graag gedaanquote:Op donderdag 13 december 2018 13:46 schreef SuperHartje het volgende:
Nou ja ik snap wel dat het vervelend kan zijn als 3 man tegen je discussieert tegelijkertijd. Dat had ik ook in het 5G topic. Voordat ik wist dat het electromagnetische energie betreft, waren we al een tijdje verder.
En dank u voor de positieve bijdrage daarin, met name Tuinhek![]()
Dan denk ik; jammer dat kan ook anders.
Nogmaals, dat deed Tingo dus ook niet:quote:Op donderdag 13 december 2018 13:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Nogmaals, dit wordt niet als bewijs aangevoerd hoor. Je snapt de werkwijze dus niet helemaal.
Hij haalde gewoon wat voorbeelden van fearmongering aan. Meer niet.quote:As I suspected – the nuclear EMP threat is fearmongery coming from the political right.
Here are a few of the many examples....
Dus als propaganda of iets?quote:Op donderdag 13 december 2018 14:02 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Nogmaals, dat deed Tingo dus ook niet:
[..]
Hij haalde gewoon wat voorbeelden van fearmongering aan. Meer niet.
Nou ja, eigenlijk meer om aan te tonen dat een bijeffect van een atoombom, elektromagnetische puls (EMP), vooral gebruikt is als fearmongering terwijl er verder amper iets van uitgebreide beschrijvingen of enig ander soort bewijs van het bestaan van dit effect gebaseerd op daadwerkelijke tests (kernproeven) te vinden is. Dat terwijl er geclaimd wordt dat er vele honderden, zo niet duizenden van die proeven in het verleden plaatsgevonden hebben.quote:Op donderdag 13 december 2018 14:09 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Dus als propaganda of iets?
quote:Op dinsdag 13 november 2018 22:48 schreef Tingo het volgende:
Here's a little more information for anyone else out there who is genuinely interested in the 'veel info' about the 'vooral EMP' effects of an 'atomic' bomb....
Effect of the FAST NUCLEAR ELECTROMAGNETIC PULSE on the
Electric Power Grid Nationwide: A Different View
https://arxiv.org/pdf/physics/0307127.pdf
There's a lot of scientific jargon (that I for one don't pretend to understand) in the excerpts of the above paper, but I am a mere non-scientistically educated soul.
I haven't looked much into the modern/recent 'nuclear EMP' aspects and the perpetuators of the quite present EMP nuclear theoretical/theatrical baloney, but it seems to be a bit neocon/Trumpish. But thats's not important.
Kazachstan is enorm groot en bijna volledig omringd door andere Sovjet-landen, het is dus vrij normaal dat er in omringende landen geen fallout is.quote:Op donderdag 13 december 2018 15:17 schreef DupingDelight het volgende:
Naar aanleiding van bovenstaande ook nog eens:
[..]
Aan jou dan ook nogmaals de vraag, als je kernenergie voor mogelijk houdt wat is dan het probleem met een kernwapen?quote:Op donderdag 13 december 2018 15:17 schreef DupingDelight het volgende:
Naar aanleiding van bovenstaande ook nog eens:
[..]
Dus je gaat met één zinnetje tegen dat paper in door te stellen dat Kazachstan groot is en destijds omringd door andere Sovjet-landen en dat er daarom geen fallout is in omringende landen? That's it?quote:Op donderdag 13 december 2018 15:27 schreef illusions het volgende:
[..]
Kazachstan is enorm groot en bijna volledig omringd door andere Sovjet-landen, het is dus vrij normaal dat er in omringende landen geen fallout is.
Die site ligt nog zo'n 650km van de Chinees/Mongoolse grens verwijderd. Das niet echt aan de grens dus.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:07 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Dus je gaat met één zinnetje tegen dat paper in door te stellen dat Kazachstan groot is en destijds omringd door andere Sovjet-landen en dat er daarom geen fallout is in omringende landen? That's it?
En die Sovjet-landen zouden geen melding maken van de effecten van EMP denk je? Bij iedere test problemen met weet ik wat, maar we zeggen daar niets van. We noteren het ook maar niet.
Daarbij: In het noordoosten nabij Semey (voorheen Semipalatinsk) zijn die tests uitgevoerd. Dat grenst aan Mongolië en China.
Bovendien is het onwaarschijnlijk dat alleen de Soviet-unie dergelijk high-altitude / high-yield test uitgevoerd zouden hebben (als die bommen überhaupt bestaan, that is)
De vraag die al tig keer gesteld is, maar waar maar geen antwoord op komt.quote:Op donderdag 13 december 2018 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan jou dan ook nogmaals de vraag, als je kernenergie voor mogelijk houdt wat is dan het probleem met een kernwapen?
Voor High-yield / high-altitude kernexplosies is dat niets natuurlijkquote:Op donderdag 13 december 2018 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die site ligt nog zo'n 650km van de Chinees/Mongoolse grens verwijderd. Das niet echt aan de grens dus.
Dat ze zijn verzonnen om te fungeren als scare scam:quote:Op donderdag 13 december 2018 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan jou dan ook nogmaals de vraag, als je kernenergie voor mogelijk houdt wat is dan het probleem met een kernwapen?
Zou je antwoord kunnen geven op de vraag?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:23 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Dat ze zijn verzonnen om te fungeren als scare scam:
Nee, technisch, wat is je probleem met kernwapens als kernenergie dus niet ontkend wordt?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:23 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Dat ze zijn verzonnen om te fungeren als scare scam:
Lees de bron die ik eerder vandaag gegeven heb eens door. Ik geloof niet dat je dat gedaan hebt.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou je antwoord kunnen geven op de vraag?
Als kernenergie voor mogelijk houd, kernsplitsing in gecontroleerde vorm, wat is er dan onmogelijk aan kernwapens, kernsplitsing in een kettingreactie waarbij het aantal kernsplitsingen exponentieel toeneemt?
Je durft niet inhoudelijk te antwoorden?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:28 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Lees de bron die ik eerder vandaag gegeven heb eens door. Ik geloof niet dat je dat gedaan hebt.
Ja en als je nou eens kijkt op https://en.wikipedia.org/wiki/soviet_project_K_nuclear_tests kun je boel vinden over de effecten van die tests.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:21 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Voor High-yield / high-altitude kernexplosies is dat niets natuurlijk
Metal in contact with metal, be it gold, silver, lead, iron, Uranium of any kind incl. Uranium-235 (U235) of any critical mass, do not fission exponentially and explode (initiated by a metallic Polonium-Beryllium mix producing free neutrons at 15.000.000 m/s speed or 5% speed of light) even after being mechanically compressed together at a speed of >10.000 m/s ... suddenly.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Je durft niet inhoudelijk te antwoorden?
Je beantwoord de vraag wederom niet.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:28 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Lees de bron die ik eerder vandaag gegeven heb eens door. Ik geloof niet dat je dat gedaan hebt.
Nee, deze tests zijn juist niet in de Semipalatinsk test site uitgevoerd.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:07 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Dus je gaat met één zinnetje tegen dat paper in door te stellen dat Kazachstan groot is en destijds omringd door andere Sovjet-landen en dat er daarom geen fallout is in omringende landen? That's it?
En die Sovjet-landen zouden geen melding maken van de effecten van EMP denk je? Bij iedere test problemen met weet ik wat, maar we zeggen daar niets van. We noteren het ook maar niet.
Daarbij: In het noordoosten nabij Semey (voorheen Semipalatinsk) zijn die tests uitgevoerd. Dat grenst aan Mongolië en China.
Bovendien is het onwaarschijnlijk dat alleen de Soviet-unie dergelijk high-altitude / high-yield test uitgevoerd zouden hebben (als die bommen überhaupt bestaan, that is)
En waarom zou uranium of plutonium geen exponentiële kernsplijting aangaan? Dat betekend namelijk dat een kerncentrale altijd veilig zou zijn.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:31 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Metal in contact with metal, be it gold, silver, lead, iron, Uranium of any kind incl. Uranium-235 (U235) of any critical mass, do not fission exponentially and explode (initiated by a metallic Polonium-Beryllium mix producing free neutrons at 15.000.000 m/s speed or 5% speed of light) even after being mechanically compressed together at a speed of >10.000 m/s ... suddenly.
Zegt één of andere Noor die veel onwaarheden op z'n site heeft staan.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:31 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Metal in contact with metal, be it gold, silver, lead, iron, Uranium of any kind incl. Uranium-235 (U235) of any critical mass, do not fission exponentially and explode (initiated by a metallic Polonium-Beryllium mix producing free neutrons at 15.000.000 m/s speed or 5% speed of light) even after being mechanically compressed together at a speed of >10.000 m/s ... suddenly.
Waarom niet?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:31 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Bron?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, deze tests zijn juist niet in de Semipalatinsk test site uitgevoerd.
[ afbeelding ]
Je hebt nog niets ontkracht daarvanquote:Op donderdag 13 december 2018 16:33 schreef illusions het volgende:
[..]
Zegt één of andere Noor die veel onwaarheden op z'n site heeft staan.
De CIA via wikipedia. Www.lib.utexas.edu/mapsquote:
En wederom heb je geen enkel argumentquote:Op donderdag 13 december 2018 16:37 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Je hebt nog niets ontkracht daarvan
Wat heb jij eigenlijk aangedragen dan dat nukes niet zouden werken? Een dude die zegt dat het niet kan, want het kan niet?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:37 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Je hebt nog niets ontkracht daarvan anders had je nu een miljoen gehad en hier niet zitten zuigen.
quote:Op donderdag 13 december 2018 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waarom zou uranium of plutonium geen exponentiële kernsplijting aangaan? Dat betekend namelijk dat een kerncentrale altijd veilig zou zijn.
Welke link moet je dan hebben? Zie een hoop linkjes. ‘Online Maps of Current Interest’ heeft nogal wat onderwerpenquote:Op donderdag 13 december 2018 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De CIA via wikipedia. Www.lib.utexas.edu/maps
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_Project_K_nuclear_tests die.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:45 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Welke link moet je dan hebben? Zie een hoop linkjes. ‘Online Maps of Current Interest’ heeft nogal wat onderwerpen
Kijk hier eens.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:45 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Welke link moet je dan hebben? Zie een hoop linkjes. ‘Online Maps of Current Interest’ heeft nogal wat onderwerpen
Zijn dat de enige high-yield / high-alt die ze uitgevoerd hebben?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_Project_K_nuclear_tests die.
Wie is 'ze' hier?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:48 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Zijn dat de enige high-yield / high-alt die ze uitgevoerd hebben?
Welke high altitude tests heb jij het over dan?quote:Daarbij: In het noordoosten nabij Semey (voorheen Semipalatinsk) zijn die tests uitgevoerd. Dat grenst aan Mongolië en China.
quote:Op donderdag 13 december 2018 16:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_Project_K_nuclear_tests die.
Ok tnx.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Kijk hier eens.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_Project_K_nuclear_tests
En iets claimen en het bij herhaling niet wensen te onderbouwen?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:50 schreef SuperHartje het volgende:
Ok. Het is geen wedstrijd he. Info inwinnen is altijd win-win
Het gaat me even te snel en de manier van discussiëren met jullie staat me ook niet aan. Jullie eisen te veel en zijn er echt op gespind om me onderuit te halen. Het heeft dan ook niets meer met een gezonde discussie te maken, maar alles met een vijandige houding en het neersabelen van je opponent.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld dat je de game, de set en de match op inhoud verloren hebt
Vergissing gemaakt met deze neem ik aan:quote:Op donderdag 13 december 2018 16:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Welke high altitude tests heb jij het over dan?
Ik stel je gewoon een vraag en die weiger je bij herhaling te beantwoorden.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:53 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Het gaat me even te snel en de manier van discussiëren met jullie staat me ook niet aan. Jullie eisen te veel en zijn er echt op gespind om me onderuit te halen. Het heeft dan ook niets meer met een gezonde discussie te maken, maar alles met een vijandige houding en het neersabelen van je opponent.
Waarom? Je komt met een uiterst controversieel statement en durft dit vervolgens niet te verdedigen, dan kan je vraag na vraag na vraag verwachten, me dunkt.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:53 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Het gaat me even te snel en de manier van discussiëren met jullie staat me ook niet aan. Jullie eisen te veel en zijn er echt op gespind om me onderuit te halen. Het heeft dan ook niets meer met een gezonde discussie te maken, maar alles met een vijandige houding en het neersabelen van je opponent.
Vandaar dat ik mij even onttrek uit deze slangenkuil.
Speculatie.quote:Dit is overigens de reden dat hier nog een handjevol mensen komt posten. De rest heeft eieren voor hun geld gekozen.
Nee, dat doe ik niet. Je kunt drammen wat je wilt, maar je pietverdriet-houding zorgt er echt niet voor dat mensen graag met je in discussie gaan.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stel je gewoon een vraag en die weiger je bij herhaling te beantwoorden.
Zou je antwoord kunnen geven op de vraag?
Als kernenergie voor mogelijk houd, kernsplitsing in gecontroleerde vorm, wat is er dan onmogelijk aan kernwapens, kernsplitsing in een kettingreactie waarbij het aantal kernsplitsingen exponentieel toeneemt?
Dan kan het topic dus dicht, zoals ik al eerder postequote:
Ik stel gewoon inhoudelijke vragen, dat is te lastig voor je?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:56 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
De manier waarop jullie ineens tevoorschijn komen en er op in komen hakken heeft meer weg van een aanval dan iets anders.
Als je zegt dat recht krom is, verwacht je dan geen vragen?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:56 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Je kunt drammen wat je wilt, maar je pietverdriet-houding zorgt er echt niet voor dat mensen graag met je in discussie gaan.
Edit:
De manier waarop jullie ineens tevoorschijn komen en er op in komen hakken heeft meer weg van een aanval dan iets anders.
Dat zijn ze niet, en dat weet hij bestquote:Op donderdag 13 december 2018 16:53 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk of dit alle tests zijn.
Kan ook 1 op 1 of zo.quote:Op donderdag 13 december 2018 17:00 schreef illusions het volgende:
[..]
Als je zegt dat recht krom is, verwacht je dan geen vragen?
Ah, gewoon even inhoudelijk antwoord geven op een gerechtvaardigde vraag is een beetje veel, maar wel dagenlang eromheen draaien, schelden, en met copy past komen die nergens op slaan is geen moeite?quote:Op donderdag 13 december 2018 17:04 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Kan ook 1 op 1 of zo.
Kan me voorstellen dat 3 man die antwoorden eisen een beetje veel is
Up to and including dat het onmogelijk is een metalen ring en cylinder van uranium te maken.quote:Op donderdag 13 december 2018 17:00 schreef illusions het volgende:
[..]
Als je zegt dat recht krom is, verwacht je dan geen vragen?
Het is toch een discussieforum?quote:Op donderdag 13 december 2018 17:04 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Kan ook 1 op 1 of zo.
Kan me voorstellen dat 3 man die antwoorden eisen een beetje veel is
Ah, gaan we deze weer herhalen. Blijft leuk ja.quote:Op donderdag 13 december 2018 17:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Deze blijft leuk, fakery uit de oude doos. Zie ze daar staan 1:00.. op de filmset. Net zo echt als de moon landings.
Snap de insteek wel en ja inhoudelijke antwoorden zijn gewenst. Maar een beetje nuance is ook gewenstquote:Op donderdag 13 december 2018 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, gewoon even inhoudelijk antwoord geven op een gerechtvaardigde vraag is een beetje veel, maar wel dagenlang eromheen draaien, schelden, en met copy past komen die nergens op slaan is geen moeite?
Snap je wel. Maar komt een beetje aanvallend over. Zie mijn ervaring bij 5G topic. En natuurlijk willen we inhoudelijke topics, maar ook nuance is gewenstquote:Op donderdag 13 december 2018 17:09 schreef illusions het volgende:
[..]
Het is toch een discussieforum?Als ik met j0k wou chatten deed ik dat wel. Denk dat andere mensen ook wel geïnteresseerd zijn in de verklaringen waarom kernwapens niet kunnen bestaan.
[..]
Ah, gaan we deze weer herhalen. Blijft leuk ja.
Kan je het ook toelichten?quote:Op donderdag 13 december 2018 17:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Nog ene dan. Leuk die fear mongerings uit de oude doos ...
Ik stelde dinsdag gewoon de vraag die nog steeds niet beantwoord is, krijg een heleboel naar mij toe geroepen, maar de vraag wordt niet beantwoord en dan moet ik nuance geven? Waarop?quote:Op donderdag 13 december 2018 17:13 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Snap de insteek wel en ja inhoudelijke antwoorden zijn gewenst. Maar een beetje nuance is ook gewenst
Waar jij gewoon riep dat 5G schadelijk was zonder te weten waar je het over had bedoel je? Waar jij ook niet inging op mijn post maar de discussie meta wilde trekken?quote:Op donderdag 13 december 2018 17:14 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Snap je wel. Maar komt een beetje aanvallend over. Zie mijn ervaring bij 5G topic. En natuurlijk willen we inhoudelijke topics, maar ook nuance is gewenst
En daar kwam ik heel snel op terug. En toen werd het ook niet even uitgelegd hoe het dan wel zat. Ben ik wel achter gekomen, maar had ook anders gekund.quote:Op donderdag 13 december 2018 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar jij gewoon riep dat 5G schadelijk was zonder te weten waar je het over had bedoel je?
Ja hoor filmset en inelkaar geflanste beelden met wat special effects.quote:
Ik heb daar zeer uitgebreid gepost hoe radiocommunicatie werkt, welke golflengten en wat 5G is. Heb daar ook uitgelegd dat het principieel onmogelijk onschadelijkheid te te bewijzen.quote:Op donderdag 13 december 2018 17:19 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
En daar kwam ik heel snel op terug. En toen werd het ook niet even uitgelegd hoe het dan wel zat. Ben ik wel achter gekomen, maar had ook anders gekund.
Gaat om de toonzetting. En ik wijs niemand aanquote:Op donderdag 13 december 2018 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stelde dinsdag gewoon de vraag die nog steeds niet beantwoord is, krijg een heleboel naar mij toe geroepen, maar de vraag wordt niet beantwoord en dan moet ik nuance geven? Waarop?
Je kunt een miljoen verdienen en je gaat vervolgens aan mij vragen hoe het zit met de zon (quote:Op donderdag 13 december 2018 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stelde dinsdag gewoon de vraag die nog steeds niet beantwoord is, krijg een heleboel naar mij toe geroepen, maar de vraag wordt niet beantwoord en dan moet ik nuance geven? Waarop?
Wat, die van Heiwa Co?quote:Op donderdag 13 december 2018 17:36 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Je kunt een miljoen verdienen en je gaat vervolgens aan mij vragen hoe het zit met de zon ()terwijl ik je een link hebt gegeven naar een bron die veel meer onderzocht heeft dan ikzelf.
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 13 december 2018 17:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja hoor filmset en inelkaar geflanste beelden met wat special effects.
LOL. Die objecten die weggevaagd worden zijn gewoon schaalmodellen. De camera die het allemaal filmt beweegt niet eens.quote:Op donderdag 13 december 2018 17:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja hoor filmset en inelkaar geflanste beelden met wat special effects.
Ik weet hoe het zit met de zon, maar ik wil weten hoe jij dat verklaren kan als je kernfusie niet voor mogelijk houdtquote:Op donderdag 13 december 2018 17:36 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Je kunt een miljoen verdienen en je gaat vervolgens aan mij vragen hoe het zit met de zon ()terwijl ik je een link hebt gegeven naar een bron die veel meer onderzocht heeft dan ikzelf.
Dan heb je echt zitten slapen vandaag, want ik heb kernfusie helemaal niet ontkent. Reden te meer om niet met jou in discussie te gaan of je vraagjes te beantwoorden.quote:Op donderdag 13 december 2018 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet hoe het zit met de zon, maar ik wil weten hoe jij dat verklaren kan als je kernfusie niet voor mogelijk houdt
Maar als kernfusie mogelijk is, is een waterstofbom mogelijk. Mag duidelijk zijn dat je dus de materie niet begrijpt (sorry voor de pun)quote:Op donderdag 13 december 2018 18:44 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Dan heb je echt zitten slapen vandaag, want ik heb dat helemaal niet ontkent. Reden te meer om niet met jou in discussie te gaan of je vraagjes te beantwoorden.
De vraag is hoe je kernfusie triggert buiten een reactor.quote:Op donderdag 13 december 2018 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar als kernfusie mogelijk is, is een waterstofbom mogelijk. Mag duidelijk zijn dat je dus de materie niet begrijpt (sorry voor de pun)
Specifieker dan. Waarom zeg jij dat een subcritical reactie wel mogelijk is, en een supercritical reactie niet?quote:Op donderdag 13 december 2018 18:44 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Dan heb je echt zitten slapen vandaag, want ik heb kernfusie helemaal niet ontkent. Reden te meer om niet met jou in discussie te gaan of je vraagjes te beantwoorden.
Ik denk eerder dat het lastig is in een reactor, maar das wat andersquote:Op donderdag 13 december 2018 18:50 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
De vraag is hoe je kernfusie triggert buiten een reactor.
Ok bedankt.quote:Op donderdag 13 december 2018 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het lastig is in een reactor, maar das wat anders
Hoe je dat doet staat hier uitvoerig beschreven
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thermonuclear_weapon
Ze zouden toch geen camera's ontworpen hebben speciaal om nucleaire explosies te kunnen filmen toch zeker?quote:Op donderdag 13 december 2018 18:33 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
LOL. Die objecten die weggevaagd worden zijn gewoon schaalmodellen. De camera die het allemaal filmt beweegt niet eens.
Fear means money.
Ja, solid as a rock. Niet eens de kleinste beweging. Sure dude.quote:Op donderdag 13 december 2018 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze zouden toch geen camera's ontworpen hebben speciaal om nucleaire explosies te kunnen filmen toch zeker?
O sjips, toch wel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rapatronic_camera
die stonden trouwens in bunkers via een spiegel te filmen door 6” dik pantserglasquote:Op donderdag 13 december 2018 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze zouden toch geen camera's ontworpen hebben speciaal om nucleaire explosies te kunnen filmen toch zeker?
O sjips, toch wel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rapatronic_camera
Bunkers hoger dan een huis van 3 verdiepingen. Uhuh.quote:Op donderdag 13 december 2018 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
die stonden trouwens in bunkers via een spiegel te filmen door 6” dik pantserglas
Ga je nu 4 dagen over de camera hebben net zoals je over emp zeurde zonder on topic te blijven over kernwapens?quote:Op donderdag 13 december 2018 19:02 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Ja, solid as a rock. Niet eens de kleinste beweging. Sure dude.
Nee, ik ga nu juist ff wat anders doen. Fijne avond allemaal.quote:Op donderdag 13 december 2018 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga je nu 4 dagen over de camera hebben net zoals je over emp zeurde zonder on topic te blijven over kernwapens?
Is miniatuur inderdaad. Doen ze nog steeds NASA. Tegen de 2:30 is ook zo'n mooi momentje in die video. Je ziet de camera overgaan van filmset naar special effectsquote:Op donderdag 13 december 2018 18:58 schreef DupingDelight het volgende:
[ afbeelding ]
Die camera... wat voor ding is dat joh? Beweegt niet eens terwijl een compleet huis (stiekem een schaalmodelletje) wordt weggevaagd.![]()
Vervelende mensen ja, die ingenieurs. Maar hoe lang denk je dat zo'n camera en het ding waar hij op gemonteerd is het vol moeten houden? Een paar seconden is al voldoende en daar valt echt wel wat voor te bedenken.quote:Op donderdag 13 december 2018 19:02 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Ja, solid as a rock. Niet eens de kleinste beweging. Sure dude.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |