Was daar flinke strijd over? Of was dit meer een verborgen operatie? Ken het alleen van naam.quote:Op donderdag 13 december 2018 11:53 schreef DeMolay het volgende:
En daar komt het zware water (WW2) uit noorwegen om de hoek kijken.
verrijken
Hoe kan dit dan zo lang volgens jullie geheim zijn gebleven?quote:It is, however 2018 - 75 years later, still TOP SECRET, what US factory managed to separate U235 from 10 tons of U238 by gas separation or whatever - magnetism? - and then making it, the U235, a 72 kg metal slab again and what workshop manufactured and drilled the U235 metal target rings and projectile rings in 1945!!
Dus veel nucleair onderzoek kwam via Duitsers?quote:Op donderdag 13 december 2018 12:09 schreef DeMolay het volgende:
hier iig
https://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_heavy_water_sabotage
Als jij het al hier neerplempt lijkt het dat het ook niet bepaald geheim is gebleven.quote:Op donderdag 13 december 2018 12:09 schreef DupingDelight het volgende:
Overigens:
[..]
Hoe kan dit dan zo lang volgens jullie geheim zijn gebleven?
Er zouden heel veel mensen bij betrokken moeten zijn en niemand is in die 75 jaar uit de school geklapt?
Dat kan toch haast niet?
Of kan zo'n geheim nu ineens wel geheim blijven?
Goeie film!quote:Op donderdag 13 december 2018 12:13 schreef DeMolay het volgende:
Ja Heisenberg...einstein was er niet blij mee dat zn vriend dat deed...maar achteraf gezien beter aangezien hij de operatie saboteerde
DE Film heet
The Heroes of Telemark
Uh... waar plemp ik neer welke fabriek dat uranium destijds verrijkt zou hebben?quote:Op donderdag 13 december 2018 12:25 schreef illusions het volgende:
[..]
Als jij het al hier neerplempt lijkt het dat het ook niet bepaald geheim is gebleven.
Ga eens weg met je film.quote:Op donderdag 13 december 2018 13:00 schreef illusions het volgende:
Die film is overigens gewoon vrij op YouTube te bekijken, voor de geïnteresseerden.
Nee hoor, deze film gaat over de materie die we hier bespreken. Ga zelf lekker weg.quote:Op donderdag 13 december 2018 13:01 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Ga eens weg met je film.
Daar is een film topic voor.
Stiekem ook een beetje propaganda voor het leger?quote:Op donderdag 13 december 2018 13:03 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee hoor, deze film gaat over de materie die we hier bespreken. Ga zelf lekker weg.![]()
Ja maar, de film is gebaseerd op een roman en dat mocht toch niet?quote:Op donderdag 13 december 2018 13:03 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee hoor, deze film gaat over de materie die we hier bespreken. Ga zelf lekker weg.![]()
AH thxquote:Op donderdag 13 december 2018 13:00 schreef illusions het volgende:
Die film is overigens gewoon vrij op YouTube te bekijken, voor de geïnteresseerden.
De maanlanding is een film door kurbick geregisseerd toch?quote:Op donderdag 13 december 2018 13:15 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Ja maar, de film is gebaseerd op een roman en dat mocht toch niet?
Of is dat nu wel toegestaan?
Ik bedoel te zeggen dat als Tingo een citaat uit het voorwoord van een roman aanhaalt, dat ie dan de hele rataplan over zich heen krijgt hier. Andersom is het geen probleem uiteraard.quote:Op donderdag 13 december 2018 13:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
De maanlanding is een film door kurbick geregisseerd.
Toch en over die film hebben we een heel topic, met tig delen.
Ja, zo TOP SECRET dat het op wikipedia staat:quote:Op donderdag 13 december 2018 13:01 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Uh... waar plemp ik neer welke fabriek dat uranium destijds verrijkt zou hebben?
Volgens mij is het nog steeds TOP SECRET! en nooit vrijgegeven waar dit dan gebeurd is.
Er zijn wel mensen die van hear-say zeggen te weten waar dat gebeurd is, maar dat is feitelijk niets anders dan speculatie.
Wat space je nou? Niemand zegt dat het een documentaire is hoor.quote:Op donderdag 13 december 2018 13:15 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Ja maar, de film is gebaseerd op een roman en dat mocht toch niet?
Of is dat nu wel toegestaan?
Als je beweert dat een citaat uit een fictieve roman bewijs is voor iets, ja.quote:Op donderdag 13 december 2018 13:22 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat als Tingo een citaat uit het voorwoord van een roman aanhaalt, dat ie dan de hele rataplan over zich heen krijgt hier. Andersom is het geen probleem uiteraard.
Double standards.
Edit: Ik kan me ook nog wel een soort gelijke discussie herinneren over die Spielberg film "Schindlers List"
Ik had specifieker moeten zijn. Ik doelde op de productie van de target rings en projectile rings:quote:Op donderdag 13 december 2018 13:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja, zo TOP SECRET dat het op wikipedia staat:
https://en.wikipedia.org/wiki/K-25
quote:It is, however 2018 - 75 years later, still TOP SECRET, what US factory managed to separate U235 from 10 tons of U238 by gas separation or whatever - magnetism? - and then making it, the U235, a 72 kg metal slab again and what workshop manufactured and drilled the U235 metal target rings and projectile rings in 1945! Reason apparently being that no such workshop or technology existed at that time, 1942-1945, and no rings were ever manufactured. Of course, there was Oak Ridge, TN, with 75 000 people but they didn't know what they were doing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |