Drizzt_DoUrden | woensdag 28 november 2018 @ 16:40 |
![]() ![]() Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit ![]() Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? ![]() Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
mschol | woensdag 28 november 2018 @ 16:50 |
![]() overigens game alweer 3,5 jaar oud, damn.. ![]() en wat is er met de TT? heb ik wat gemist? | |
Divje | woensdag 28 november 2018 @ 16:59 |
Eindelijk is die graftakkefunky TT weg.![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 28 november 2018 @ 17:01 |
Speciaal voor Divje de TT aangepast. | |
mschol | woensdag 28 november 2018 @ 17:02 |
![]() | |
Divje | woensdag 28 november 2018 @ 17:12 |
![]() | |
Divje | woensdag 28 november 2018 @ 17:15 |
Door een beetje terraforming je hele map onder laten lopen en je bedenken dat die dijken er niet voor niks zijn ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 28 november 2018 @ 17:20 |
![]() | |
Divje | woensdag 28 november 2018 @ 17:55 |
Looks like it's 1953 all over again ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 28 november 2018 @ 18:23 |
![]() | |
mschol | woensdag 28 november 2018 @ 18:36 |
was jij toen ook al bezig, geez.. | |
Cyan9 | woensdag 28 november 2018 @ 19:39 |
Ondanks z'n leeftijd ziet de game er nog prima uit dan. ![]() | |
mschol | woensdag 28 november 2018 @ 20:50 |
game doet crash, boem bij opstarten ![]() a.d.h.v. deze lijst: https://docs.google.com/s(...)6xFGqEX1ew/htmlview# alle kapotte workshop items eruit gehaald, maar er zijn er mogelijk een paar van de workshop gehaald, hoe haal ik die uit m'n game nu? | |
Divje | woensdag 28 november 2018 @ 20:51 |
Sssh ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 28 november 2018 @ 21:34 |
Is goddomme nog maar 3,5 jaar oud joh. | |
mschol | woensdag 28 november 2018 @ 23:19 |
en toch wil hij hier niet meer ![]() | |
mschol | woensdag 28 november 2018 @ 23:47 |
dat wil ik ook kunnen moettie wel eerst weer opstarten ![]() | |
Cyan9 | donderdag 29 november 2018 @ 00:07 |
Maar 1953 en en en.. | |
Cyan9 | donderdag 29 november 2018 @ 00:10 |
Oh ja, en al een tijdje geen screens meer geplaatst:![]() Nog steeds dezelfde stad. ![]() | |
MMaRsu | donderdag 29 november 2018 @ 08:49 |
verkeerde topic | |
lifeblind | donderdag 29 november 2018 @ 11:44 |
Gebruik de Loading Screen Mod, deze heeft een optie om een log te genereren van alles wat er mist, dan krijg je een keurig HTML report met linkjes naar de workshop items die je mist (wanneer het een dependency is van een andere asset of mod bijvoorbeeld), of wanneer er dingen gewoon niet goed zijn met assets. | |
Divje | donderdag 29 november 2018 @ 14:47 |
Nee. Goed topic dit. ![]() Behalve die TT ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 29 november 2018 @ 15:52 |
![]() | |
Divje | donderdag 29 november 2018 @ 20:42 |
Waar is dat bestandje te vinden? edit. nvm ![]() Ahhhhh bazenmod is dit toch. [ Bericht 5% gewijzigd door Divje op 29-11-2018 21:26:22 ] | |
mschol | donderdag 29 november 2018 @ 21:20 |
mooie mod, maar hij start helemaal niet op, ik krijg gelijk een error (Oops! The game crashed) vanavond of morgen even videokaart driver bijwerk, mogelijk ligt het probleem daar. Error log is onduidelijk, maar ik vermoed zoiets, want log begint ongv. zo:
| |
mschol | donderdag 29 november 2018 @ 23:03 |
fuck, ik wil echt weer spelen ![]() nieuwe drivers is iig niet de oplossing: https://pastebin.com/EmSY4ZBE (output_log.txt) https://pastebin.com/G7myXd77 (error.log) iemand een idee waarom de game niet start? [ Bericht 22% gewijzigd door mschol op 29-11-2018 23:31:22 ] | |
lifeblind | vrijdag 30 november 2018 @ 10:12 |
Die error heeft in ieder geval niks met LSM te maken, maar je videokaart inderdaad. Ik had je laatste post niet gezien ![]() Die mod is sowieso wel een must-have, buiten dat je te zien krijgt wat er precies geladen wordt, en eventueel mist, worden ook bijvoorbeeld assets die door meerdere andere assets gebruikt worden, gedeeld e.d., evenals textures enzo, waardoor uiteindelijk het spel net wat vlotter zal draaien, en het laden ook wat vlotter gaat. (Behalve de eerste keer dat je die mod draait, en je 27 gig aan assets in je RAM geheugen probeert te proppen ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door lifeblind op 30-11-2018 10:21:58 ] | |
lifeblind | vrijdag 30 november 2018 @ 10:25 |
Memory access violations, normaal gezien is dan je RAM het probleem (of wegschrijven in je pagefile). Echter heeft ie maar 23% RAM in gebruik aldus je log. Wellicht een RAM-testje doen of er niet iets kapot is wellicht? | |
mschol | vrijdag 30 november 2018 @ 10:46 |
ik zou het heel vreemd vinden als dat het issue zou zijn wanneer elke andere game wel gewoon correct werkt; Ik zal het zeker wel testen, maar nog even niet. Draai nu windows update om even wat (cumulative) updates binnen te hengelen (Ben daar sinds die fuckups van MS niet zo happig op, dus dat gebeurd weinig.. ![]() daarnaast staat het volledig verwijderen van de nvidia driver en opnieuw installeren op het programma. | |
lifeblind | vrijdag 30 november 2018 @ 10:50 |
Mja, het kan wellicht een combinatie va nwat verschillende dingen zijn natuurlijk. Sowieso is C:SL niet het meest stabiele stukje software. Anders wellicht via steam alles van het spel opnieuw laten controleren/installeren. (Check file integrity ofzoiets heet dat dacht ik). | |
mschol | vrijdag 30 november 2018 @ 11:28 |
had ik ook gedaan en werkte helaas niet; Dit blijkt echter wel de oplossing te zijn (ben getipt op het paradox forum): https://forum.paradoxplaz(...)22449/#post-24720726 ik heb voor werk citrix reciever geinstalleerd staan en had niet door dat deze was bijgewerkt naar een nieuwere versie, laat die nieuwe versie nou roet in het eten gooien... ![]() dus nieuw verwijderd en oud weer geinstalleerd en cieties start weer op ![]() | |
lifeblind | vrijdag 30 november 2018 @ 11:34 |
Oke, die had ik zo niet geraden ![]() | |
mschol | vrijdag 30 november 2018 @ 13:04 |
ik net zo min hoor ![]() | |
EnGCatjuh | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:09 |
Dit prachtige spel bestaat morgen alweer 4 jaar. ![]() Het wordt overigens gevierd met flinke kortingen. Heb je 't nog niet, dan zeg ik: kopen! | |
Cyan9 | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:20 |
Ik maak van de gelegenheid gebruik om nog maar eens een screen te delen.![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 21 maart 2019 @ 15:50 |
![]() | |
Mike | zondag 24 maart 2019 @ 12:58 |
Deze game is vandaag nog gratis te spelen via Steam: https://store.steampowered.com/app/255710/Cities_Skylines/ | |
mschol | zondag 24 maart 2019 @ 13:07 |
ik las op tweakers over een mogelijke bug dat disasters uitschakelen niets doet ![]() dat zou slordig zijn | |
Vonkenboer | zondag 24 maart 2019 @ 13:45 |
Wat zijn in jullie ogen eigenlijk de onmisbare dlc's van Cities Skylines ? ![]() | |
EnGCatjuh | zondag 24 maart 2019 @ 13:51 |
Over het algemeen geldt voor mij: hoe nieuwer hoe beter. Met name Industries voegt echt iets toe. | |
mschol | zondag 24 maart 2019 @ 14:16 |
volgende week moet ik die eens een testrun geven, kijken hoe die is | |
funnywell | zondag 24 maart 2019 @ 16:18 |
Net weer eens geinstalleerd, speelde t 3 jaar terug helemaal grijs. Mooi spel. Benieuwd of er nieuwere betere spellen op de loer liggen. | |
Vonkenboer | zondag 24 maart 2019 @ 17:03 |
Welke zou je nog meer aanraden ? ![]() Natural Disasters & Mass Transit ? | |
Cyan9 | zondag 24 maart 2019 @ 23:01 |
Mass Transit, sowieso. Ik vind Natural Disasters weinig toevoegen. Behalve als je meerdere manieren wil hebben om wat je opgebouwd hebt, de vernieling in te jagen. ![]() | |
mschol | zondag 24 maart 2019 @ 23:04 |
parklife ook wel maar ik zou gewoon voor the full package gaan ![]() | |
Cyan9 | zondag 24 maart 2019 @ 23:10 |
Ik heb Parklife nooit aangeschaft. De eco dlc (ben de naam even kwijt) was de laatste, omdat ik toen besefte dat ik die dlc's eigenlijk helemaal niet nodig heb om te doen wat ik leuk vind in de game. | |
DJKoster | zondag 24 maart 2019 @ 23:41 |
Sowieso voegen de mods zoveel meer toe dan alle DLC's samen. ![]() | |
EnGCatjuh | maandag 25 maart 2019 @ 08:18 |
ND is de enige die ik niet heb, omdat ik totaal niet de behoefte heb om (random of bewust) een stad te verwoesten waar ik veel tijd in heb zitten. Sowieos, maar dat wil niet zeggen dat de DLCs waardeloos zijn. | |
onlogisch | vrijdag 29 maart 2019 @ 15:21 |
![]() Nu niet meer neem ik aan? En is dit spel vaker gratis te spelen? Nam me ooit voor dit aan te schaffen maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. | |
mschol | vrijdag 29 maart 2019 @ 15:26 |
nope niet meer inderdaad. ik heb regelmatig een gratis weeknd voorbij zien komen; er zijn ook goedkopere keys beschikbaar om hem gewoon te kopen | |
Grrrrrrrr | vrijdag 19 april 2019 @ 20:10 |
Cities Skyline, more like:"mircomanaging traffic simulator", amirite? | |
Fir3fly | vrijdag 19 april 2019 @ 20:13 |
Vandaag eens geinstalleerd, maar met alle assets die ik wil gebruiken is 16GB ram niet genoeg schijnbaar ![]() | |
mschol | vrijdag 19 april 2019 @ 20:46 |
ach troostje, ik had 24, en met mijn assets was dat ook niet genoeg.. nu met 48GB wel genoeg | |
Grrrrrrrr | vrijdag 19 april 2019 @ 21:11 |
Assets? Sorry, noob in deze game ![]() | |
Cyan9 | vrijdag 19 april 2019 @ 21:24 |
Ik zit op 2580 assets, en heb slechts 8GB ram. Uhhh. | |
ijs_beer | vrijdag 19 april 2019 @ 21:33 |
Laaaaaange loadingtime | |
mschol | vrijdag 19 april 2019 @ 21:51 |
dat moet je systeem wel vermoorden ![]() | |
Cyan9 | zaterdag 20 april 2019 @ 00:53 |
Ik ga regelmatig over het half uur heen. | |
mschol | zaterdag 20 april 2019 @ 00:58 |
![]() even laatste loading screen report opgezocht:
| |
Grrrrrrrr | zaterdag 20 april 2019 @ 11:49 |
Noobquestion: ik zit met gebouwen die klagen over 'Too few services'. Het is me alleen niet duidelijk welke services ze dan in hemelsnaam nog willen? Stroom, water, garbage, plieisie, brandweer, lijken mij het belangrijkst voor een fabriek bijvoorbeeld. Welke services wil zo'n gebouw dan nog meer? | |
Divje | zaterdag 20 april 2019 @ 11:53 |
Hookers & Blackjack. | |
Grrrrrrrr | zaterdag 20 april 2019 @ 11:54 |
Daar heb je commercials voor toch? ![]() Maar effe serieus, wat mis ik? | |
Divje | zaterdag 20 april 2019 @ 11:56 |
Is de coverage goed van alle public services? Heb je ook openbaar vervoer? Gezondheidszorg? Parkjes? Volgens mij kunnen zelfs scholen in de buurt een boost geven ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 20 april 2019 @ 12:45 |
Ouch. Ik heb er nog maar 2000. Nou ja in ieder geval werkt het ingame, maar het inladen duurt wel een goede 8 minuten. | |
Grrrrrrrr | zaterdag 20 april 2019 @ 12:46 |
Zo'n basisschool naast de industrie neerpleuren? Dat voelt wat ehm, tegenintuïtief ![]() | |
Divje | zaterdag 20 april 2019 @ 12:47 |
Kinderarbeid ![]() Maar het blijkt te helpen las ik.. Ik pleurde altijd parken neer en zorgde dat het ov goed geregeld was. | |
mschol | zaterdag 20 april 2019 @ 12:57 |
met ~3600 assets is hij bij mij ook gewoon ruim 4 minuten bezig (i7 6700k, 48GB ram dus; waarvan nu dus ~24gb alleen al door C:sl wordt gebruikt) er zijn vast wat assets die belachelijk groot zijn, maar dat zou ik uit moeten zoeken | |
ACT-F | zaterdag 20 april 2019 @ 13:21 |
Medisch? OV? Kijk eens in het linkerpaneel stuk voor stuk of ze iets tekort komen. | |
Cyan9 | zaterdag 20 april 2019 @ 13:37 |
Het stomme is dat ik echt vrij weinig van pc's weet. Als alles werkt ben ik blij, als er iets stuk gaat ben ik in paniek. Ik wil al tijden meer ram aanschaffen, maar ik weet nu al dat er kleine lokale rampen gaan plaatsvinden als ik dat er zelf in moet zetten. ![]() | |
Divje | zaterdag 20 april 2019 @ 14:26 |
Ik zou gewoon wat extra RAM downloaden ![]() | |
Cyan9 | zaterdag 20 april 2019 @ 18:04 |
![]() | |
Divje | zaterdag 20 april 2019 @ 18:06 |
![]() | |
EnGCatjuh | maandag 22 april 2019 @ 13:30 |
Voor industrie is het plaaten van goederenstations/havens vaak ook belangrijk. | |
mschol | maandag 22 april 2019 @ 13:40 |
https://downloadmoreram.com ![]() | |
Cyan9 | maandag 22 april 2019 @ 17:20 |
Maar eens kijken of ik iemand kan vinden die er verstand van heeft. ![]() | |
Grrrrrrrr | vrijdag 3 mei 2019 @ 22:55 |
FUCKING TRAFFICMANAGEMENT! RAAAAAAAAAAAAH!!!! ![]() | |
Divje | vrijdag 3 mei 2019 @ 23:44 |
REEEEEEEEEEEEEEEEEEE | |
EnGCatjuh | zondag 5 mei 2019 @ 14:18 |
Het leukste aan het hele spel. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 5 mei 2019 @ 18:11 |
FUNKYYYYYYYYYYYYY | |
Divje | zondag 5 mei 2019 @ 18:47 |
![]() | |
ijs_beer | zondag 5 mei 2019 @ 19:10 |
Ziedend? | |
Drizzt_DoUrden | zondag 5 mei 2019 @ 19:34 |
![]() | |
Divje | zondag 5 mei 2019 @ 19:42 |
![]() | |
Grrrrrrrr | zondag 5 mei 2019 @ 19:55 |
Woest ![]() ![]() | |
mschol | zondag 5 mei 2019 @ 21:09 |
oh, dan valt het mee | |
ACT-F | donderdag 16 mei 2019 @ 23:31 |
Komt er nog een nieuwe versie die wat meer voertuigen en citizen untis ondersteunt? Ik zit al heel lang tegen de limieten van het spel aan ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 2 juli 2019 @ 14:33 |
Ik reken er niet op. Het lijkt er sowieso op dat de makers weinig anders doen dan nieuwe content maken en die dan verkopen als DLC ![]() Ik ben net achter een imo vrij achterlijk mechanisme gekomen. Ondanks dat ik constant bezig was met scherp op mijn uitgaven letten en mijn stad vrijwel overal tegen de max level buildings aan zit (wat de hoogste inkomsten geeft) daalde mijn netto-inkomen steeds. Dus ik aan het googlen. Kom ik een paar threads tegen die spreken over "more money in treasury = less tax income". Huh, dat zou wel eens op toepassing van mijn stad kunnen zijn dan, met 30+ miljoen in kas. Maar eigenlijk geloofde ik het niet, dat zou toch een belachelijk mechanisme zijn? Dus eventjes een test gedaan: Met de landscaping tool in korte tijd 30 miljoen er doorheen gebrast. En wat schetst mijn verbazing: mijn nettoinkomen is compleet geëxplodeerd. Ik ging van 7-ish K naar 87K and still rising ![]() Apart mechanic ![]() | |
Cyan9 | zondag 7 juli 2019 @ 13:08 |
Mini schopje omhoog. Tijd voor een mooi plaatje.![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 7 juli 2019 @ 13:27 |
Potverdikkie, da's idd een mooi plaatje! | |
ACT-F | zondag 7 juli 2019 @ 19:59 |
Ik hoop toch echt dat ze de engine ook een keer aanpassen. Het is inmiddels weer een tijd geleden. Met dat budget heb ik nooit gemerkt. Toch genoeg geld ![]() Prachtig die details ![]() | |
Grrrrrrrr | zondag 7 juli 2019 @ 20:52 |
Ik zou er niet op rekenen. Zo lijken ze gewoon niet te werken. Helaas. Wat hoe tof de game ook is, er valt echt HEUL VEUL véél beter te balancen en aan te passen. Zolang je maar niet te veel geld in kas houdt heb je er ook geen 'last' van. Ik ben er ook alleen maar achter gekomen omdat ondanks mijn strakke hand op de knip het net income maar bleef dalen, in een prima draaiende stad. En daar ging ik dus op googlen. En na die test ben ik ervan overtuigd dat het allemaal wel klopt ![]() Ik ben na de test verder gaan spelen met de stad waar ik het bij ontdekte. Met 30 miljoen op de bank. De taxes naar 1% gedaan waardoor er een huge tekort ontstond. Dat tekort zag je echter steeds kleiner worden naarmate er minder geld in kas kwam. Ik zat al weer tegen break even aan, met taxes van 1% dus ![]() | |
mschol | maandag 8 juli 2019 @ 09:45 |
87k income? nice ik ben nog steeds blij als ik 20k income weet te genereren ![]() meestal loopt verkeer hopeloos vast en zou ik een deel van het probleem daar moeten zoeken, maar goed ![]() ik heb adhv biffa2001's videos ook eens wat geprobeerd bij mijn stad en dat ging van ~55% traffic flow naar ~76% ![]() linkje naar 1 van zijn filmpjes: (niet mijn stad) | |
EnGCatjuh | vrijdag 12 juli 2019 @ 22:11 |
De Metro Overhaul Mod 9.0 update is uit ![]() | |
mschol | zaterdag 13 juli 2019 @ 11:43 |
doet die nog wat leuks? | |
EnGCatjuh | zaterdag 13 juli 2019 @ 14:53 |
-Quad Tracks: Now you can build a 4 track solution (two way only) -Above ground station converter allows you to change an entire station or individual tracks between Train and Metro tracks. For metro, allows tracks to be set as Modern or Classic. -Added an assortment of pillars including Wide, Wide Median, Narrow, and Narrow Median. -All new UI -All new Stations proudly presented by BadPeanut -Over road friendly option allows for easy dragging of MOM tracks over roads -Express Stations are 4 track stations with platforms on the outer 2 tracks -Dual Island Stations are 4 track stations with 2 island platforms servicing all 4 tracks. -Added lighting to underground stations. -Removed Prefab Hook dependency -Fixed multiple issues surrounding first time city loads with the mod installed -Moved Track Size buttons as selectors in the Metro Tabstrip -Update track costs -Various other miscellaneous bug fixes Moet er zelf nog mee beginnen maar voor de infrastructuurnerds is dit wel ![]() | |
mschol | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:15 |
klinkt super tof, in de praktijk bak ik er niks van ![]() | |
ACT-F | dinsdag 16 juli 2019 @ 23:47 |
Ik zit rond de 110 miljoen met lichte stijging ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 16 juli 2019 @ 23:54 |
Ik zit nu in een nieuwe stad tussen de 0-3K netto income, met een kas van 10 miljoen en de residential taxes op 1%. Het lijkt er echt op dat het spel de inkomsten gewoon zo aanpast dat je vrijwel onmogelijk géén geld kan verdienen. | |
mschol | woensdag 17 juli 2019 @ 08:54 |
hier doet hij dat regelmatig, ik doe zeker iets wat het niet leuk vind ![]() | |
Grrrrrrrr | woensdag 17 juli 2019 @ 11:40 |
Serieus? Dat je ook echt in de problemen komt met een stad waar de boel eerst lekker liep? | |
mschol | woensdag 17 juli 2019 @ 20:02 |
mwha, van ~10k+ naar -15k is geen uitzondering, wellicht heeft het wat te maken met wegen/wijken opbouw maar goed, inkomsten van 50k+ heb ik hier nog niet gehad | |
ACT-F | zaterdag 20 juli 2019 @ 02:46 |
Wie kan voor mij de volgende mod testen? Hierdoor zou het vehicle limit omhoog moeten van 16k naar 64k, maar in CSL Show more limits zie ik dit niet terug. Ik lijk wel meer verkeer te hebben nu: https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=1764208250 Maak wel eerst een back-up van je savegame! Het heeft er invloed op. [ Bericht 9% gewijzigd door ACT-F op 20-07-2019 13:44:12 ] | |
mschol | zaterdag 20 juli 2019 @ 20:11 |
tips voor nog wat essentiele mods: aantal errug handige vanavond eens kijken.. -edit- ook show limits oid laat niet zien dat het max aantal voertuigen gemod is, helaas niet genoeg verkeer om degelijk te testen [ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 21-07-2019 12:59:20 ] | |
mschol | woensdag 4 september 2019 @ 17:27 |
![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 4 september 2019 @ 18:58 |
Altijd leuk om die filmpjes te kijken ![]() | |
Vonkenboer | woensdag 4 september 2019 @ 22:07 |
Toch wel knap hoe hij dat nog goed werkbaar krijgt ![]() Doe het hem niet na iig. | |
mschol | woensdag 4 september 2019 @ 22:20 |
ik zou er uiteindelijk wel uitkomen denk ik, al zou ik veeel sneller geneigd zijn die spaghettie weg te halen ![]() | |
EnGCatjuh | woensdag 4 september 2019 @ 22:24 |
De meeste problemen komen door al die bizarre 6-baans wegen. Haal die weg en je probleem is al praktisch verdwenen. | |
mschol | woensdag 4 september 2019 @ 22:38 |
het feit dat hij comments uit heeft gezet betekent voor mij dat hij vooral geen discussie wil maar alleen maar aan shaming wil doen.. bah.. dat HIJ dat doet (en toegeeft) prima, maar kom met degelijk bewijs dat andere dat doen ipv te zeggen dat ze dat doen, dat is m.i. gewoon zwak. er zullen vast YT'ers zijn die dit doen hoor, maar kom met bewijs; nah, zelf vaak genoeg een stad geladen met despawning UIT en het verkeer loopt hopeloos vast, ook op "normale" wegen de meeste mensen vertrouwen op het automatisch despawnen van auto's, en als je die uit zet is de situatie gewoon flink anders (zeker in grote steden) 6 banen naar kleiner maakt het wel makkelijker, maar dan nog kan het prima helemaal vast lopen [ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 04-09-2019 22:49:33 ] | |
EnGCatjuh | donderdag 5 september 2019 @ 09:31 |
Ah de comments stonden wel aan toen ik het keek (toen het net uitkwam). Misschien dat er een horde haters voorbij is getrokken. | |
#ANONIEM | donderdag 5 september 2019 @ 09:45 |
Je zit in het verkeerde topic ![]() *Klikt filmpje aan. | |
#ANONIEM | donderdag 5 september 2019 @ 09:47 |
Mensen die dit op de PS4 spelen? Is dit dezelfde ervaring als op PC? Of kan ik hem dan beter skippen? | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 5 september 2019 @ 20:15 |
Volgens mij mis je op de PS4 alle mods en de workplace enzo. Kun je net zo goed skippen (en als een eckte op de PC spelen). | |
mschol | donderdag 5 september 2019 @ 21:35 |
ik heb hem op de switch, maar mods ed op pc is echt een enorme verademing | |
EnGCatjuh | zaterdag 7 september 2019 @ 20:55 |
Ook maar eens een update posten van mijn stadje:![]() | |
mschol | zaterdag 7 september 2019 @ 20:58 |
C:S is volledig aan het trippen hier: eerste keer opstarten heb ik geen mods/assets. 2de keer heb ik die wel maar staat een deel uit wtf.. | |
capuchon_jongen | woensdag 18 september 2019 @ 15:27 |
wat een bazenspel ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 september 2019 @ 17:25 |
Vnl. de doorstroming van het verkeer ![]() | |
V. | woensdag 18 september 2019 @ 17:47 |
![]() Even een vraagje. Heb C:S al een tijd, inclusief een aantal add-ons. Wel al een keer begonnen, maar nog niet echt doorgezet. Is het heel ingewikkeld om die add-ons te gebruiken, of maken die gewoon deel uit van de opties die je hebt? En ik las ook iets over een soort must-haves ihkv gratis dingen die je moet/kunt installeren? | |
EnGCatjuh | donderdag 19 september 2019 @ 10:00 |
De DLC wordt automatisch onderdeel van het spel als het is gekocht & geïnstalleerd. Dus die opties zou je al moeten hebben, maar waarschijnlijk besef je het niet als je nooit de zuivere base game hebt gespeeld. Verder staan er inderdaad tienduizenden gratis mods, maps en assets in de workshop. Er zijn er een aantal voor mij essentieel (QoL), maar ik raad mensen altijd aan eerst even vanilla te spelen. Dan krijg je een goede feel met het spel en kan je de mods beter waarderen. Een incompleet lijstje must-have mods voor mij: Move It Road Anarchy Fine Road Tool Metro Overhaul Mod | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 19 september 2019 @ 12:05 |
Traffic Manager President Edition, cruciale mod. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 19 september 2019 @ 12:06 |
Dit inderdaad ![]() | |
mschol | donderdag 19 september 2019 @ 12:13 |
landscaping tools vind ik ook heel erg fijn.. | |
EnGCatjuh | donderdag 19 september 2019 @ 15:00 |
Ja dat bedoel ik dus met mijn incomplete lijstje. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 19 september 2019 @ 15:03 |
Ja, dat zag ik staan. De mods die jij opnoemde vind ik ook vrij handig. | |
capuchon_jongen | zaterdag 21 september 2019 @ 02:44 |
RIP sociaal leven dus ![]() Vandaag van 14u tot 2u30 gespeeld (met een kleine pauze van een uurtje..... Wat een verslavend spel | |
mschol | zaterdag 21 september 2019 @ 07:21 |
![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 21 september 2019 @ 11:21 |
![]() ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 september 2019 @ 11:39 |
![]() Pics van je stad! | |
ijs_beer | zaterdag 21 september 2019 @ 11:40 |
Sociale levens. ![]() | |
mschol | zaterdag 21 september 2019 @ 14:53 |
ik laat deze hier even achter wellicht handig voor @capuchon_jongen [ Bericht 9% gewijzigd door mschol op 21-09-2019 15:10:22 ] | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 september 2019 @ 15:33 |
Zonder verder te kijken: - roundabouts - lane mathematics - right of way - keep it flowing - sliplanes Biffa's favoriete dingen ![]() | |
capuchon_jongen | zaterdag 21 september 2019 @ 17:19 |
mwah, kan er al aardig weg mee. Na 5 keer opnieuw beginnen, krijg je automatisch ervaring | |
mschol | zaterdag 21 september 2019 @ 18:34 |
pics ![]() | |
capuchon_jongen | zaterdag 21 september 2019 @ 19:11 |
Ok, maar ik ben nog een leek 1. Is op de PS4 dus helaas geen mods, en mijn PC is te zwak ![]() 2. Ik ben maar 2 dagen nieuw. 3. Ik speel zonder geld. 4. Geen idee hoe ik een pic maak op de PS4, dus zal met de smartphone op mijn tv gericht zijn 6. pics: ![]() ![]() Moet nog paar dingen verbeteren Openbaar vervoer moet nog geregeld worden Er moeten nog fietspaden komen Industrie moet dringend een upgrade hebben ongeveer 20k inwoners | |
capuchon_jongen | zaterdag 21 september 2019 @ 19:14 |
Heb nog een paar vragen: Als de vuilnisbelt vol zit en je ledig hem, wordt hij dan nog gebruikt of moet je nieuwe zetten? | |
mschol | zaterdag 21 september 2019 @ 19:37 |
zolang je hem laat legen (zorg dat je iets hebt waarin hij geleegt kan worden) doen ze alleen dat, als je dat legen daarna uitzet wordt hij weer als normaal gebruikt (niet eenmalig dus) | |
capuchon_jongen | zaterdag 21 september 2019 @ 22:34 |
Wie heeft er al eens een linksrijdende stad gebouwd? Ben nu bezig aan een linksrijdende stad. Gewoon voor de fun. Best een extra uitdaging omdat je steeds moet nadenken dat de wegen omgekeerd zijn ![]() | |
mschol | zaterdag 21 september 2019 @ 22:54 |
geen probleem toch? ![]() ![]() ach, iedereen is wel vanaf 0 begonnen ![]() en onbeperkt geld doe ik ook.. ik probeer wel winstgevend te zijn maar wil mij niet laten belemmeren hmm..even snel gegoogled: https://gadgets.ndtv.com/(...)nd-share-them-674034 klein maar fijn, let er op dat je gebieden meerdere in en uit gaande wegen naar snelwegen/hoofdwegen hebben, anders loop je vast op ten duur nog niet gedaan om eerlijk te zijn ![]() | |
Drebbelman | zondag 22 september 2019 @ 07:04 |
Ik herken dat ja. Ik maakte alleen maar links rijdende steden, omdat ik zelf in een links rijdend land woon. Nu ben ik bezig met een Nederlandse stad en dat is toch wel even schakelen soms. | |
mschol | zondag 22 september 2019 @ 15:47 |
![]() mijn bomen zijn gaan vliegen.. ![]() move IT mod: select all trees -> align with terrain ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door mschol op 22-09-2019 16:45:05 ] | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 2 oktober 2019 @ 23:44 |
![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 2 oktober 2019 @ 23:47 |
Heb net voor 6,50 de Parklife DLC aangeschaft, ben toch klaar met het simuleren van FM14, dus kan er binnenkort eens goed voor gaan zitten om een mooie stad te maken, met diverse kleinere steden en gehuchten enzo, en lekker veel parkjes en dingen gaan bouwen. Heb er nu al zin in, maar het is bijna middernacht, dus moet tot morgen wachten ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 2 oktober 2019 @ 23:55 |
Waarom die 13 minuten nog wachten? | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 3 oktober 2019 @ 00:02 |
![]() | |
Sfeermaker | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:43 |
Kiekjes van mijn stad "Jamesville".![]() ![]() ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 3 oktober 2019 @ 23:14 |
Ziet er goed uit ![]() | |
Sfeermaker | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:00 |
Op de 4e screenshot zie je nog een kale plek tussen de snelwegen in. Wat zal ik daar mee doen? Heb jij 'n goed idee voor me? | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:03 |
Óf nog een wijk bouwen, óf een teringgroot central park in proppen ![]() | |
EnGCatjuh | maandag 7 oktober 2019 @ 11:20 |
IRL zie je vaak een buffer van bedrijventerreinen/warehouses tussen snelweg en woonwijk. Of een stuk semi-onderhouden natuur. Dus... zoiets? | |
capuchon_jongen | maandag 7 oktober 2019 @ 16:05 |
Heb 9 blokken gekocht, was de oneffenheden en de hoogte verschilllen beu, heb dan maar alles gelijk gemaakt , riviertje even verplaatst door een ander aan de zijkant te maken ![]() Zal nog fotootje maken | |
capuchon_jongen | maandag 7 oktober 2019 @ 20:01 |
Je moet eens een deftig rondpunt maken op de PS4, uiteindelijk opgegeven man man, pc heeft zoveel voordelen met zijn mods | |
mschol | maandag 7 oktober 2019 @ 20:05 |
muis en toetsenbord zijn ook wel een enorme uitkomst ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:52 |
Ik snap niet dat mensen dit soort spellen spelen op een console. Dat heb je het toch niet echt begrepen. | |
fetX | dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:33 |
Omdat ik geen zin heb om een PC aan te schaffen voor 1 spelletje. | |
Cyan9 | dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:02 |
Geen pc hebben. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:24 |
Net als shooters, die moet je gewoon met toetsenbord en muis spelen. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:25 |
![]() Speelt heerlijk op console. Alleen autisten kunnen er niet mee overweg. | |
zlotka | dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:17 |
![]() Ik had vandaag een Duitse delegatie op bezoek ![]() | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:24 |
Godverdomme... ik wilde van een zooitje mods/assets van een specifeke author af, filter m'n zooi op author, alles verschijnt keurig in beeld, ik doe Unsubscribe all... en ALLES WAT IK HAD IS WEG! ![]() ![]() ![]() | |
zlotka | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:26 |
Daarom alles in een verzameling zetten ![]() | |
mschol | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:29 |
![]() ik doe nooit unsubscriben vanuit game, ik doe alles via workshop | |
mschol | maandag 28 oktober 2019 @ 17:32 |
ik heb besloten mijn in en uitgaande verkeer uit te melken:![]() [ Bericht 33% gewijzigd door mschol op 28-10-2019 17:38:16 ] | |
Drizzt_DoUrden | maandag 28 oktober 2019 @ 18:04 |
Biffa heeft een filmpje waar verkeer door 27 (of waren het er 72?) tolpoortjes moeten om de stad in te gaan, en nogmaals zoveel om de stad te verlaten ![]() | |
mschol | maandag 28 oktober 2019 @ 18:50 |
dat klopt inderdaad, vond ik wat veel ![]() | |
TigerXtrm | maandag 28 oktober 2019 @ 19:00 |
![]() ![]() | |
mschol | maandag 28 oktober 2019 @ 19:14 |
| |
capuchon_jongen | zaterdag 16 november 2019 @ 13:08 |
Waar kun je beste mods downloaden? heb nu een game pc ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 16 november 2019 @ 13:21 |
De workshop ![]() | |
capuchon_jongen | zaterdag 16 november 2019 @ 14:59 |
Nice! enige wat ik nog niet gevonden heb is de tool op roads aan te passen (beetje naar links of rechts) verbeteren dus | |
mschol | zaterdag 16 november 2019 @ 15:06 |
move IT ? (check ook andere IT! tools, zoals show it, delete it e.d.) | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 16 november 2019 @ 17:05 |
Mooi is dat, heb een IT Cluster gebouwd en her en der wat standaardindustrie neergeplempt, en alles is abandoned omdat er niet genoeg commercial is. Waar dus ook totaal geen vraag naar is ![]() | |
capuchon_jongen | zondag 24 november 2019 @ 20:27 |
![]() Hoe krijg ik die grote poepvlek weg? Speel in een map zonder/niet veel water stroming | |
mschol | zondag 24 november 2019 @ 23:05 |
stroming creeeren: als je mods hebt (volgens mij extra landscaping tools) dan kan je een water spawn plaatsen en met wat terraforming heb je dan wat gerichte stroming ![]() | |
Cyan9 | vrijdag 29 november 2019 @ 19:34 |
Nieuw trein station uitprobeerseltje: | |
Kaneelstokje | zaterdag 21 december 2019 @ 11:54 |
Heb het afgelopen week gekocht voor PS4. Kan iemand me vertellen of de DLC het waard zijn? | |
mschol | zaterdag 21 december 2019 @ 12:03 |
geinig ![]() | |
TechnoCat | zondag 9 februari 2020 @ 02:47 |
De Industries DLC's zijn het zeker waard. Maar in alle eerlijkheid, dit spel moet je echt op een PC spelen, met de mods er bij. Die mods maken het spel zodanig aangenamer.... En wat kost het spel nog op Steam? Even snel checken: oke, 28 euri..... maar dan heb je gewoon een geweldig spel. :-) Ik weet mijn YouTube kanaal er wel mee te vullen. Voor wie geïnteresseerd is, deze is te vinden op : http://www.youtube.com/snowwie88 | |
mschol | zondag 9 februari 2020 @ 08:36 |
ik baal er wel van dat de switch versie zwaar achtergesteld is qua dlc (en dit ook niet zal komen) had graag een leuke city builder voor onderweg gewild maar een aantal fijne dingen zitten er gewoon niet in.. | |
Kaneelstokje | zondag 9 februari 2020 @ 08:43 |
Bedankt voor de tip. | |
ShevaJB | zondag 9 februari 2020 @ 09:06 |
Die pompen vervangen door pompen die het afval 100% filteren. Dan drijft die vlek na een tijdje de verte in. | |
ShevaJB | zondag 9 februari 2020 @ 09:08 |
Is prima te de doen hoor op de PS4. Het heb er talloze uren inzitten en mooie steden gebouwd. | |
Neef_Wuppie | zondag 9 februari 2020 @ 09:57 |
Heb het spel ook ooit op de console gekocht en voor een beginner is het wel leuk. Alleen toen ik het vaker ging spelen zat ik steeds op de limiet van de map qua grootte. En je mogelijkheden zijn natuurlijk veel minder. | |
ShevaJB | zondag 9 februari 2020 @ 10:30 |
Ja dat weet ik. Building games zijn vrijwel altijd beter op de PC. | |
TechnoCat | zondag 9 februari 2020 @ 14:23 |
Ik zie je dat je de mod hebt voor wat betreft waterbronnen. Ik doe het gewoon zo, dan heb je: 1. Geen vervuild zeewater 2. Geen zuivering installatie nodig Je maakt gewoon een gaatje in de grond, 1 gedeelte wat hoger dan de andere, twee waterbronnen, de ene hoger dan de andere, bij de hogere vang je je schoon water op en wat er over blijft spoelt naar beneden naar de andere waterbron, die je dan op heel laag instelt zodat het eigenlijk meer op een zuig systeem lijkt en je poeperij gaat zo de grond in. Geen gedoe met zuiveringstoestanden. :-) ![]() | |
Kaneelstokje | zondag 9 februari 2020 @ 14:26 |
Heb eventjes een uur of 2 gespeeld om het in de vingers te krijgen, ben daarna verder gegaan met een game die ik had geleend en dus eerder af wilde maken. Komt nog wel. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 9 februari 2020 @ 15:11 |
Heb je ook naar de laatste aflevering van Biffa gekeken? ![]() | |
mschol | zondag 9 februari 2020 @ 17:49 |
wait.. de laatste die ik gezien heb was over 2 nieuwe features in TM:PE | |
Drizzt_DoUrden | zondag 9 februari 2020 @ 17:50 |
Die is ook erg recent, maar in de laatste (Teaville denk ik) legt hij ook zo'n zuiveringsinstallatie aan, op zowat exact dezelfde manier als in jouw post ![]() | |
mschol | zondag 9 februari 2020 @ 18:32 |
niet mijn manier ![]() | |
TechnoCat | maandag 10 februari 2020 @ 09:16 |
Ja, maar deze methode is niet nieuw voor mij, want ik doe dit al tijden. Het komt uit deze video: ,geupload 3 dagen geleden. De video van Biffa met deze methode is van 1 dag terug. Dit idee heb ik niet van Biffa, maar zelf ooit eens bedacht. En het werkt prima. Ik heb zelfs een 'instructie video' gemaakt hierover in September 2019: [ Bericht 17% gewijzigd door TechnoCat op 10-02-2020 09:22:51 ] | |
Cyan9 | maandag 16 maart 2020 @ 20:18 |
Schopje omhoog, ben maar weer eens aan de slag gegaan vandaag. | |
PzKpfw | donderdag 26 maart 2020 @ 20:18 |
Heb dit spel misschien al wel twee jaar in m'n bibliotheek staan. Paar keer geprobeerd maar eindig op de een of andere manier elke keer met 'saaie' grid-steden. Hoe lossen jullie dit op? Je bent telkens geneigd om in efficiënte blokken te bouwen. | |
TigerXtrm | donderdag 26 maart 2020 @ 20:39 |
Download een goede map van de workshop en/of vorm de stad naar de contouren van het landschap. Ik heb recent deze map gevonden ![]() https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1976659526 Cities Skylines is trouwens tot en met zondag gratis te spelen ![]() Helaas zijn er heel veel mods weer stuk ![]() Gelukkig worden ze fucking snel geupdate ![]() ![]() | |
PzKpfw | donderdag 26 maart 2020 @ 21:03 |
Bedankt voor de tip, zal er eens naar kijken. Blijft zo'n map ook altijd goed werken? Soms heb je weleens dat mods bijvoorbeeld gele kuren gaan vertonen bij updates van het spel ofzo. | |
TigerXtrm | donderdag 26 maart 2020 @ 21:10 |
Over het algemeen blijven maps altijd wel goed werken, die zijn redelijk onafhankelijk van grote game updates. Zeker als het 'vanilla' maps betreft die verder geen speciale gemodde zaken hebben. Kwestie van de beschrijving lezen ![]() | |
mschol | vrijdag 27 maart 2020 @ 11:14 |
sunset harbor gekocht ![]() vanmiddag even kijken hoever de diverse mods met updates zijn | |
Kleffe_Dop | vrijdag 27 maart 2020 @ 15:43 |
Zoals eerder al aangegeven kan een map al een groot verschil maken, zeker als het een map is met al een basis wegennetwerk. Dan ben je eerder geneigd om daarin verder te bouwen in plaats van die standaard grid lay-outs. Maar daarnaast zijn er ook een aantal handige tools die het aanleggen van wegen intuïtiever maakt. Voorbeelden zijn Fine Road Anarchy 2, Fine Road Tool 2 en Move It! 2.3.0. Reddit is hier je vriend, want de Cities Skylines community houdt een up to date lijst bij van de meest populaire mods op de Steam Workshop: • Cities Skylines Recommended Modding List (up to date t/m 1.12 Campus) Let wel op dat het ook een valkuil kan zijn om téveel van die cosmetische tools te installeren, iedere tool heeft z'n eigen gebruiksaanwijzing en knoppen combinaties. Als je er meteen 10 installeert is de kans groot dat je er 8 nooit zult gebruiken omdat je in praktijk niet iedere keer ALT-TAB gaat doen om de werking van een tool door te lezen. Handige FAQ portal op Reddit: • Frequently Asked and Simple Questions Megathread Daar vind je oa. een lijst met outdated mods en een aantal 'getting started guides'. Genoeg materiaal om een Corona lockdown mee door te komen! ![]() | |
Divje | zaterdag 28 maart 2020 @ 11:51 |
Wat een funky spel is dit in corono-tijd ![]() | |
mschol | zaterdag 28 maart 2020 @ 12:16 |
gisteren geconstateerd dat mijn belangrijkste mods al up to date waren, binnen 24h na release ![]() | |
Divje | zaterdag 28 maart 2020 @ 12:44 |
Ik zat alleen nog met Network Extensions 2 die een error gaf, maar iemand anders heeft het gepatched ![]() Bazencommunity. Nu Urk bouwen ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 28 maart 2020 @ 13:37 |
Enige die bij mij nog niet goed werkt is Surface Painter. En bij Network Extensions 2 moet je de tiny roads uitzetten maar die gebruikte ik toch al nooit. | |
Fred | zaterdag 28 maart 2020 @ 14:24 |
Gisteren de nieuwste DLC gekocht en na maanden het spel opgestart. Althans, dat was de bedoeling... Blijkt dat de Citrix Receiver die mijn werk gebruikt conflicteert met Cities Skylines ![]() Beste onhandig aangezien ik mijn laptop voor zowel de game als werk gebruik. ![]() | |
mschol | zaterdag 28 maart 2020 @ 15:42 |
ik gebruik citrix reciever 4.3 ofzo en daarmee werkt het wel het is die nieuwe citrix workspaces ofzo die gezeik oplevert | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 28 maart 2020 @ 15:55 |
11 juni 2019 voor het laatste gespeeld. Te druk met andere dingen. Citrix vind ik bij wel meer zaken problemen geven. | |
mschol | zaterdag 28 maart 2020 @ 15:57 |
citrix heeft een issue met unity, en daar zijn een hoop games mee gebouwd, en citrix lijkt het dus niet op te lossen ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 28 maart 2020 @ 15:58 |
Ben blij dat mijn huidige werkgever geen Citrix gebruikt. | |
TigerXtrm | zaterdag 28 maart 2020 @ 17:53 |
Citrix ![]() | |
Divje | zaterdag 28 maart 2020 @ 18:03 |
Is daar geen mod voor? ![]() | |
ACT-F | zaterdag 28 maart 2020 @ 22:38 |
Ik ben een nieuw dorpje begonnen onder de naam 'Corona'. Het gaat nu al mis; geen 1,5 meter afstand ![]() ![]() | |
TigerXtrm | zondag 29 maart 2020 @ 01:13 |
Eerder -1,5 meter afstand ![]() | |
PzKpfw | zondag 29 maart 2020 @ 10:42 |
Hmm helaas, het spel is op deze map niet normaal te spelen op m'n laptop ![]() | |
Divje | zaterdag 4 april 2020 @ 16:57 |
Micropiel Village![]() | |
DavidTwente | vrijdag 15 mei 2020 @ 01:13 |
De dlc's 'Mass Transit' en 'Industries' zijn nu voor half geld bij Steam (¤ 6,49 en ¤7,49). Doen? | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:28 |
![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:29 |
Ziet er funky uit ![]() | |
Fred | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:31 |
Nice. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 11 juli 2020 @ 18:06 |
Ben bezig met een nieuwe stad, en doe ditmaal braafjes zonder unlimited money, maar omdat ik het spel door heb laten lopen terwijl ik iets anders aan het doen was zit ik toch alweer aan de 3 miljoen ![]() Ik vraag me af wat ik eerst ga doen; links vnl. dense residential en wat leuke dingen + een verhoogde snelweg die als een soort van rondweg gaat fungeren (om "old town" heen), of rechts volproppen met gewone huizen en direct een keer of drie aan de snelweg linken? ![]() edit: ben rechts gaan bouwen, kon nog niet genoeg vakjes bijkopen om onderin een intersection aan te passen. Ook krom: ik wilde de parallel road tool gebruiken voor de verhoogde snelweg, maar één van de twee komt totaal verkeerd uit. De wegen kruisen elkaar gewoon ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 12-07-2020 13:29:04 ] | |
Drizzt_DoUrden | maandag 24 augustus 2020 @ 16:38 |
Kickje. Heb al m'n assets weggetieft en Campus + Sunset Harbor voor een totaalbedrag van 13 euro gekocht ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 24 augustus 2020 @ 21:42 |
Weet iemand waar dit kreng ineens vandaan komt, en hoe ik het weg kan halen? ![]() ![]() | |
Gladiooo | dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:49 |
Die balk met "Max Segment Length"? Dat is de Node Spacer mod. Misschien verplaatsen met rechtermuisknop oid.. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:04 |
![]() Mijn stadje telt inmiddels zo'n 7k inwoners en heb al 3,5 miljoen op de bank, maar omdat het een lelijke saaie grid is ga ik zo'n beetje alles slopen en het wat mooier maken ![]() | |
mschol | vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:43 |
iemand hier wel eens geprobeerd de CSUR reborn mod te gebruiken? bij mij kan de loader een bestand niet vinden die gewoon bestaat.. inmiddels alles unsubbed, maar als iemand een oplossing weet... | |
mschol | vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:47 |
die intersection marking tool is echt awesome ![]() geen gekloot meer met decals ![]() kan nu alleen niet meer het menu inkomen met escape ![]() altijd alt+F4 voor afsluiten ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door mschol op 30-10-2020 23:02:08 ] | |
Fred | dinsdag 10 november 2020 @ 21:00 |
Creatief met Intersection Marking Tool & Node Controller ![]() ![]() | |
V. | dinsdag 10 november 2020 @ 21:09 |
Ola, met mijn fijne grote nieuwe monitor dacht ik maar weer eens te beginnen met CS, maar ik kan geen 21:9 kiezen . Is daar een fix voor? | |
V. | woensdag 11 november 2020 @ 16:04 |
Niemand? ![]() | |
ACT-F | woensdag 11 november 2020 @ 19:15 |
Een 16:9 monitor aanschaffen ![]() | |
V. | woensdag 11 november 2020 @ 19:50 |
Goeie tip ![]() | |
mschol | woensdag 11 november 2020 @ 20:51 |
nice | |
Divje | woensdag 11 november 2020 @ 22:11 |
![]() | |
Cyan9 | woensdag 11 november 2020 @ 23:57 |
M'n project zonder eind is still going strong. | |
mschol | zondag 15 november 2020 @ 16:21 |
ugh, fok werkt niet in de steam browser (in de overlay) ![]() zelfs internet explorer werkt gewoon ![]() ik ben ook weer eens gestart.. ![]() | |
TigerXtrm | zondag 15 november 2020 @ 16:31 |
Die kleine eilandjes die voor 20% snelweg zijn ![]() | |
mschol | zondag 15 november 2020 @ 16:46 |
ja, ik denk dat bij sommige de snelweg nog wat ga omleggen ![]() wel een aardige map, is een scenario uit de disaster dlc (hopeloos gefaald, want geld mag niet <0 komen) inmiddels na 2 lonen een aardige cashflow weten te creeren met een zelf aangebracht stukje olie industrie ![]() | |
TechnoCat | zondag 22 november 2020 @ 15:18 |
Na verscheidene steden gebouwd te hebben (zie youtube.com/snowwie88 en al die playlisten) ben ik op zoek naar wat 'creativiteit'. Het spelen van het spel is inmiddels voor mij erg gemakkelijk geworden, zelfs met despawn mode off en het creeren van een effectief infrastructuur, het hebben van ALLE unieke fabrieken en deze op 150% continue laten stampen, het hebben van bijna een miljoen aan inkomen alleen uit de Warehouses etc etc en het verkeer keurig op 85% houden, zelfs met de "Extra Vehicle Mod". Met andere woorden, de werking van Cities: Skylines en ook alle mods (heb er echt tientallen) zijn me allemaal wel duidelijk. Toch zie ik heel vaak creaties op YouTube en ook op de Facebook groep genaamd Cities Skylines Mods en dan denk ik, hmmm, ik wou dat ik dat kon. Dus in plaats van maar wat random bouwen en denken hoe zo effectief mogelijk te bouwen wil ik meer creatief kunnen zijn. Ik heb geen zin meer in een joekel van een stad, met maar (maar!) 250k inwoners die als een slak vooruitgaat (ondanks mijn i7 5820k processor, m.2. ssd en 64GB ram), maar meer op kleinere schaal iets MOOIS maken. Tips en suggesties zijn welkom... | |
Gladiooo | maandag 23 november 2020 @ 17:33 |
Detailen! ![]() Bedenk voor jezelf wat voor stijl je wilt gaan bouwen, speur de Workshop af en ga voorbereiden. Google Maps erbij en houd ook de betere Youtubers in de gaten voor wat inspiratie. Ik ben zelf al een tijdje aan het voorbereiden om een mix van Amsterdam en Rotterdam te gaan bouwen. Als je ook iets Nederlands wilt gaan bouwen kan ik je mijn Steam-collecties geven, daar is alles wat er kwalitatief goed uit ziet en er Hollands uit ziet in verzameld ![]() | |
TechnoCat | vrijdag 27 november 2020 @ 19:42 |
Details zijn inderdaad belangrijk. Het valt me ook op als je een weg hebt, die je dan vervolgens residentieel zoned, dat je vaak van die lelijke gebouwen of huizen krijgt die altijd PAL op de weg staan. Dat zie je op sommige plekken wel, maar ook op heel veel plekken niet. Hoeveel mensen hebben wel niet een voortuin, of een 'driveway' of iets dergelijks. Zier onderstaande screenshot. Links zie je dat paarsige/bruinige gebouw, 5 hoog. Die stond aanvankelijk ook rechts daarvan. Ik heb dat gebouw verwijderd en ik ben eens geen 'keutelen'. In de assets had ik nog zat 'villa's' staan, dus zodoende heb ik die villa wat naar achteren geplaatst. 1 nadeel is wel, je creert wel een knooppunt, normaal gesproken hoort een oprit dit niet te doen, maar ja, hoe krijg je anders een huis aan een bestaande weg. Schipperen dus maar. Wat hekwerk er omheen, wat rotsblokken, en met de move it mod sleep je het hek zo de zee in om de illussie te wekken dat deze bewoners hun prive strand hebben. Zeg nu zelf, dat rechts ziet er toch veel mooier uit dan dat suffe gebouwd links? ![]() | |
HansvanBemmel | woensdag 2 december 2020 @ 14:24 |
Is dit een soort Simcity anno 2020? | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 2 december 2020 @ 14:42 |
2015 ![]() | |
mschol | dinsdag 8 december 2020 @ 23:45 |
ik heb net de FPS booster mod geinstalleerd en dat voelt echt als een gamechanger.. waar ik C:SL al jaren heel erg "sluggish"/stroperig aan vond voelen is dat gevoel nu volledig weg.. ik heb niet gekeken (nog) naar de fps winst (of verlies.) maar alleen al dat alle menu's soepel lopen is echt een verademing... | |
Cyan9 | woensdag 9 december 2020 @ 00:41 |
Dat klinkt als een aanrader. ![]() | |
mschol | woensdag 9 december 2020 @ 01:30 |
en ik zit te denken of er iets anders is wat dit positiece effect kan veroorzaken maar ik weet het niet/kan op niks anders komen | |
Piles | zondag 27 december 2020 @ 12:46 |
Inmiddels ook wat uurtje er op zitten en 2 grote steden gebouwd. De basis inmiddels wel door denk ik ![]() Wordt alleen gek van de routes die verkeer kiest (2 rijstroken voor een bepaalde richting, maar dan wel allemaal op 1 strook willen ![]() Hoe krijg je trouwens een apart voetpad afgetakt van een wegenviaduct? Alleen op de grond lukt dat, maar niet op hoogte. | |
Fred | zondag 27 december 2020 @ 12:57 |
Kan dat wel? Mij is het iig nog nooit gelukt. | |
Piles | zondag 27 december 2020 @ 13:08 |
Blijkbaar niet dan ![]() ![]() | |
mschol | zondag 27 december 2020 @ 13:09 |
als je rijbanen 2 dingen willen (bv rechtdoor en linksaf) gaat het een stuk minder goed. met TM:PE ctrl+ klik voor afzondelijke banen.. (mits voldoende banen beschikbaar) lost voor mij veel op. op een brug een voetgangerspad van een normale weg aftakken kan volgens mij niet | |
Piles | zondag 27 december 2020 @ 13:21 |
Ja, met dat line-ding heb ik al e.e.a. op kunnen lossen. Maar het vreemde gedrag blijft af en toe. | |
mschol | zondag 27 december 2020 @ 14:12 |
als ze echt gescheiden banen hebben zou het vreemde gedrag niet moeten vertonen of je hebt sommige gebieden niet voldoende (strategische) in en uitgangen gegeven | |
Piles | woensdag 30 december 2020 @ 16:13 |
Volgens mij maak ik m'n gebieden te klein, als ik de screenshots van jullie in de OP zie ![]() Inmiddels draait m'n stad wel aardig. Zo'n beetje alles in het groen (onderwijs, zorg, OV, landwaarde, verkeer etc.), en hoge vraag naar woningen en commercial. Maar toch worden m'n gebouwen niet hoger dan een etage of 6 (en maximum level is bereikt, gefeliciteerd). Dus geen flats/wolkenkrabbers ![]() Zie ik iets over het hoofd? Edit: ah, Europese stijl bouwt niet groter dus ![]() Welke mods gebruiken jullie om wel beetje metropool te maken? [ Bericht 5% gewijzigd door Piles op 30-12-2020 18:12:36 ] | |
Fred | zaterdag 13 februari 2021 @ 14:07 |
Dit weekend zijn er leuke kortingen op DLC voor C:S bij Steam | |
Keelaap | dinsdag 16 februari 2021 @ 17:33 |
Welke map is dit? | |
DonDruiper | dinsdag 2 maart 2021 @ 01:43 |
Ik krijg het verkeer maar niet onder controle ![]() Met een beetje een flink dorp (40-50k inwoners) zit m'n traffic op 50-60 ofzo. | |
DonDruiper | dinsdag 2 maart 2021 @ 06:08 |
Pics van m'n nieuwste stad. Suburb ![]() Skyline ![]() ![]() Sporten is gezond ![]() ![]() Industrie & Haven ![]() ![]() | |
mschol | dinsdag 2 maart 2021 @ 06:46 |
als ik je plaatje zo zie heb je nauwelijks verkeer ![]() | |
DonDruiper | dinsdag 2 maart 2021 @ 07:10 |
Ik heb Biffa gekeken, wat aanpassingen her en der, en tadaaa.. ![]() | |
mschol | dinsdag 2 maart 2021 @ 08:43 |
hij heeft vaak goeie handigheden mijn stadlayout is gewoon altijd puin dus het loopt hoe dan ook uit op rampspoed | |
DonDruiper | dinsdag 2 maart 2021 @ 16:17 |
Grote steden bouwen is niet zo lastig.. wegen aanleggen, zoning en tadaa.. wat het voor mij de laatste tijd verslavend maakt is Stadsdelen detailen en verkeersproblemen oplossen. | |
mschol | woensdag 3 maart 2021 @ 10:08 |
ik krijg het maar niet in mijn systeem om stadsdelen te maken, en dus hangt veel aan 1 of 2 grote wegen met veel kruispunten ![]() ![]() en een deel platgooien om get beter te doen is dan ook niet mijn ding.. ![]() | |
TigerXtrm | woensdag 3 maart 2021 @ 10:11 |
Ik heb altijd moeite om uit het niets een gedetailleerde stadsdeel te bouwen. Daarom bouw ik liever volledig random met de contouren van de map mee, en daar komen dan vanzelf natuurlijke lijnen en wijken uit die ik later verder onder handen neem met speciale gebouwen en parkjes en zo. Daarmee krijg je denk ik de meest natuurlijk uitziende steden uiteindelijk ![]() | |
DonDruiper | woensdag 3 maart 2021 @ 20:48 |
Ik vind een begin maken het lastigst. En ik wil elke stad beter maken dan de vorige, dus dan kijk ik op maps voor inspiratie en begin ik aan een volgende stad. | |
CaasS | woensdag 23 juni 2021 @ 16:49 |
Hoi kick dit topic even omhoog. Ik heb een vraag, zoek advies. Ik wil een nieuwe pc kopen en dit spel kunnen spelen met mods en 81 tiles. Wat heb ik daar voor nodig? Alvast bedankt. | |
mschol | woensdag 23 juni 2021 @ 16:57 |
cities skylines leunt heel erg op de cpu en ram, een recente AMD ryzen is dan een aanrader.. incl 'minimaal' 16, liever 32GB ram let wel op, want (vooral populaire, zoals ryzen) hardware is nu een crime om voor een redelijke prijs te krijgen. ik draai hem met mods en ook de 81 tiles mod op een intel i7 6700 met een 48GB ram icm een gtx1080 | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 23 juni 2021 @ 17:14 |
48 gig geheugen, tyfus ![]() | |
Cyan9 | woensdag 23 juni 2021 @ 17:48 |
Ik heb 16 gig ram (en zo'n 2650 mods/assets) en dat is toch elke keer weer wel een flinke uitdaging. | |
mschol | woensdag 23 juni 2021 @ 21:57 |
volgende systeem gooi ik gewoon vol met 64GB ![]() oh en zelfs 48GB heb ik vol gekregen met cities ![]() | |
V. | donderdag 24 juni 2021 @ 13:43 |
64 gig hiero ![]() | |
mschol | zondag 1 augustus 2021 @ 15:25 |
die laatste 2 opties ![]() | |
Kaneelstokje | zondag 1 augustus 2021 @ 15:27 |
Iemand hier tips over hoe ik mijn happiness op 95% kan houden? Ondanks aanwezigheid van de monumenten, zakt mijn happiness omdat er weer een deathwave aankomt. Vervolgens doen de graveyards en crematoria te weinig en blijven de lijken liggen en gaat alles leeg staan. 5 jaar zo hoog houden lukt me maar niet ![]() | |
mschol | zondag 1 augustus 2021 @ 15:29 |
ik heb die volgens mij gehaald met een heel kleine stad (waarbij je niet alles nodig hebt) en dan 5 jaar draaien ja beetje cheaty maar hey, works ![]() | |
Danny | zondag 1 augustus 2021 @ 17:20 |
7820X, gtx1080 en 64GB, maar bij grote steden alsnog weleens moeite Toch maar weer eens opstarten... | |
Kaneelstokje | zondag 1 augustus 2021 @ 17:30 |
Hmm, met een kleine stad was het voor mij moeilijker om zo hoog te halen. Maar misschien weer eens proberen. Is het laatste dat ik nodig heb (naast de 1001 nachten ![]() | |
Qunix | zondag 1 augustus 2021 @ 18:52 |
Dit is ook tof Ik heb deze game gekocht en nooit echt gespeeld ![]() Ik heb helaas geen machine die deze game aankan. | |
mschol | zondag 1 augustus 2021 @ 23:49 |
ik speel de game eigenlijk veel te weinig ![]() | |
Qunix | maandag 2 augustus 2021 @ 19:11 |
Ik denk dat ik totaal 3 uur de game "gespeeld" heb... Iets van 3 uur lang in de configuratie duiken, maar tevergeefs. (geldt ook voor Planet Coaster) | |
jogy | maandag 2 augustus 2021 @ 19:43 |
Ok, ik heb nu een megalopolis in elkaar kunnen knutselen maar het is weer een bij elkaar geraapt onsamenhangend zooitje. En ik heb een traffic van 68% ![]() Biffa doet alsof het niets is. | |
Kaneelstokje | maandag 2 augustus 2021 @ 19:45 |
Heeft biffa niet zo'n serie waarbij je je stad kunt insturen zodat hij je traffic kan fixen? | |
jogy | maandag 2 augustus 2021 @ 19:51 |
Klopt ja, is altijd wel stoer. Maar wil het zelf nog ff verder proberen, het enige wat ik echt stom vind is dat ik alleen maar lelijke steden kan maken ![]() | |
Piles | maandag 2 augustus 2021 @ 20:18 |
Ik word af en toe echt gek van het verkeer, als ze allemaal op dezelfde strook willen rijden. Ook al gaan 4 stroken dezelfde kant op ![]() | |
jogy | maandag 2 augustus 2021 @ 20:18 |
Ja dat idd. Best kut. | |
Piles | maandag 2 augustus 2021 @ 20:22 |
Schijnt te zijn omdat ze ooit af willen slaan. Maar dan nog snap ik het soms niet ![]() | |
jogy | maandag 2 augustus 2021 @ 20:25 |
Ja nee slim is de traffic AI niet nee en volgens mij zijn daar ook niet echt mods voor helaas maar het zou mij wel wat koppijn schelen. | |
mschol | maandag 2 augustus 2021 @ 20:28 |
dit is een kunst: die ik ook niet kan | |
mschol | maandag 2 augustus 2021 @ 20:30 |
geef de AI minder keuzes door gebruik te maken van lane mathmatics (zoals biffa het noemt) ik merk zelf dat dat het verkeer echt beter spreid, ook 1 richting per baan scheelt enorm [ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 02-08-2021 21:55:57 ] | |
mschol | zaterdag 29 januari 2022 @ 14:35 |
airports DLC gekocht bij een reseller HRK voor ~7,30 daar doe ik het wel voor ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 29 januari 2022 @ 14:52 |
Heel laat antwoord, maar idd ![]() | |
mschol | vrijdag 11 februari 2022 @ 11:24 |
voor de mensen die mods downloaden, er is een klein relletje gaande kennelijk: https://steamcommunity.co(...)4731597528356140067/ | |
Cyan9 | vrijdag 11 februari 2022 @ 12:26 |
Ik was het al tegen gekomen. Even gecheckt of ik niet per ongeluk één van z'n mods gebruikte, maar gelukkig niet. | |
mschol | vrijdag 11 februari 2022 @ 12:29 |
ik heb nog even zitten lezen en de workshop items lijken veilig omdat hij die niet meer kan aanpassen kennelijk (account violations) de github versies zijn bagger.. ik gebruik in iedergeval transfer broker mod van hem.. wel intens triest en hierdoor zullen strictere licenses gebruikt gaan worden in de toekomst | |
Cyan9 | vrijdag 11 februari 2022 @ 12:30 |
Network Extentions 2 is gelukkig niet van hem, want dat zou echt een ramp zijn om dat ding verwijderd te krijgen. | |
mschol | zondag 13 februari 2022 @ 09:35 |
Next2 wordt wel steeds meer en meer afgeraden ivm compatibiliteit ik hoop dat ze ooit al die verschillende wegen gewoon los uitbrengen in een collectie | |
Cyan9 | zondag 13 februari 2022 @ 11:33 |
Klopt, ik ben ook al een tijdje bezig om alle wegen te vervangen. Maar dat gaat ontzettend sloom. | |
mschol | zondag 13 februari 2022 @ 11:35 |
RON gebruiken, heb ik gehoord.. | |
Cyan9 | zondag 13 februari 2022 @ 11:46 |
Dat verdraagt m'n pc niet zo goed. | |
jogy | woensdag 23 februari 2022 @ 14:34 |
Jammer wel dat de standaard IT cluster office gebouwen zo verschrikkelijk hoog zijn. Ben ik eindelijk een beetje een realistische en ok ingerichte stad aan het bouwen en dan steekt die it cluster eruit als een natte drol ![]() (Ben ondertussen deze aan het volgen voor tips en tricks (city planner plays: ultimate beginner guide ) https://youtube.com/playl(...)NPMl836BKjxZONnxvXPw ) | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 23 februari 2022 @ 22:48 |
Die playlist is wel nice idd. | |
ACT-F | woensdag 23 februari 2022 @ 23:52 |
De kunst is om dit gelijk bij de start van een nieuwe stad toe te passen. Een kwestie van ver vooruit kijken. | |
mschol | vrijdag 25 februari 2022 @ 13:03 |
dat gaat de eerste minuut goed ofzo.. | |
Piles | vrijdag 25 februari 2022 @ 13:12 |
Leuke theorie inderdaad, maar dat is het dan ook wel ![]() Ik zie in dit voorbeeld op 1:15 ook alweer het irritante gedrag dat auto's opeens van rechts naar helemaal links willen op een snelweg... In zo'n rustige stad geen issue, maar daar wordt het bij mij toch altijd te druk voor op een gegeven moment ![]() | |
DonDruiper | woensdag 16 maart 2022 @ 01:52 |
Iedere keer wanneer ik weer zin heb om CS te spelen, erger ik mij na 30 minuten alweer aan het volkomen debiele A.I. gedrag van het verkeer. Tijd voor CS:2 | |
mschol | woensdag 16 maart 2022 @ 07:00 |
ik bedoel meer dat de theorie wel klopt maar dat ik dat niet lang volg. meh genoeg mogelijkheden om die ai te tweaken met mods of meer naar je hand te zetten |