abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:09:07 #226
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_196177179
Ola, met mijn fijne grote nieuwe monitor dacht ik maar weer eens te beginnen met CS, maar ik kan geen 21:9 kiezen . Is daar een fix voor?
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 11 november 2020 @ 16:04:55 #227
136 V.
pi_196188074
Niemand? :'(
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 11 november 2020 @ 19:15:57 #228
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196190845
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:09 schreef V. het volgende:
Ola, met mijn fijne grote nieuwe monitor dacht ik maar weer eens te beginnen met CS, maar ik kan geen 21:9 kiezen . Is daar een fix voor?
Een 16:9 monitor aanschaffen :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 11 november 2020 @ 19:50:08 #229
136 V.
pi_196191609
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een 16:9 monitor aanschaffen :7
Goeie tip ^O^
Ja inderdaad, V. ja.
pi_196192914
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:00 schreef Fred het volgende:
Creatief met Intersection Marking Tool & Node Controller :P

[ afbeelding ]
nice
  woensdag 11 november 2020 @ 22:11:50 #231
269692 Divje
brr brr patapim
pi_196194819
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ziet er funky uit :P
|:)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 23:57:42 #232
375570 crew  Cyan9
pi_196196323
M'n project zonder eind is still going strong.

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_196257316
ugh, fok werkt niet in de steam browser (in de overlay) :(
zelfs internet explorer werkt gewoon :')
ik ben ook weer eens gestart..

pi_196257460
Die kleine eilandjes die voor 20% snelweg zijn :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196257641
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Die kleine eilandjes die voor 20% snelweg zijn :D
ja, ik denk dat bij sommige de snelweg nog wat ga omleggen :D

wel een aardige map, is een scenario uit de disaster dlc
(hopeloos gefaald, want geld mag niet <0 komen)
inmiddels na 2 lonen een aardige cashflow weten te creeren met een zelf aangebracht stukje olie industrie :+
  zondag 22 november 2020 @ 15:18:14 #236
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196363621
Na verscheidene steden gebouwd te hebben (zie youtube.com/snowwie88 en al die playlisten) ben ik op zoek naar wat 'creativiteit'. Het spelen van het spel is inmiddels voor mij erg gemakkelijk geworden, zelfs met despawn mode off en het creeren van een effectief infrastructuur, het hebben van ALLE unieke fabrieken en deze op 150% continue laten stampen, het hebben van bijna een miljoen aan inkomen alleen uit de Warehouses etc etc en het verkeer keurig op 85% houden, zelfs met de "Extra Vehicle Mod". Met andere woorden, de werking van Cities: Skylines en ook alle mods (heb er echt tientallen) zijn me allemaal wel duidelijk.

Toch zie ik heel vaak creaties op YouTube en ook op de Facebook groep genaamd Cities Skylines Mods en dan denk ik, hmmm, ik wou dat ik dat kon. Dus in plaats van maar wat random bouwen en denken hoe zo effectief mogelijk te bouwen wil ik meer creatief kunnen zijn. Ik heb geen zin meer in een joekel van een stad, met maar (maar!) 250k inwoners die als een slak vooruitgaat (ondanks mijn i7 5820k processor, m.2. ssd en 64GB ram), maar meer op kleinere schaal iets MOOIS maken. Tips en suggesties zijn welkom...
pi_196380040
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:18 schreef TechnoCat het volgende:
Na verscheidene steden gebouwd te hebben (zie youtube.com/snowwie88 en al die playlisten) ben ik op zoek naar wat 'creativiteit'. Het spelen van het spel is inmiddels voor mij erg gemakkelijk geworden, zelfs met despawn mode off en het creeren van een effectief infrastructuur, het hebben van ALLE unieke fabrieken en deze op 150% continue laten stampen, het hebben van bijna een miljoen aan inkomen alleen uit de Warehouses etc etc en het verkeer keurig op 85% houden, zelfs met de "Extra Vehicle Mod". Met andere woorden, de werking van Cities: Skylines en ook alle mods (heb er echt tientallen) zijn me allemaal wel duidelijk.

Toch zie ik heel vaak creaties op YouTube en ook op de Facebook groep genaamd Cities Skylines Mods en dan denk ik, hmmm, ik wou dat ik dat kon. Dus in plaats van maar wat random bouwen en denken hoe zo effectief mogelijk te bouwen wil ik meer creatief kunnen zijn. Ik heb geen zin meer in een joekel van een stad, met maar (maar!) 250k inwoners die als een slak vooruitgaat (ondanks mijn i7 5820k processor, m.2. ssd en 64GB ram), maar meer op kleinere schaal iets MOOIS maken. Tips en suggesties zijn welkom...
Detailen! :)

Bedenk voor jezelf wat voor stijl je wilt gaan bouwen, speur de Workshop af en ga voorbereiden. Google Maps erbij en houd ook de betere Youtubers in de gaten voor wat inspiratie.

Ik ben zelf al een tijdje aan het voorbereiden om een mix van Amsterdam en Rotterdam te gaan bouwen. Als je ook iets Nederlands wilt gaan bouwen kan ik je mijn Steam-collecties geven, daar is alles wat er kwalitatief goed uit ziet en er Hollands uit ziet in verzameld :)
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:42:33 #238
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196441606
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:33 schreef Gladiooo het volgende:

[..]

Detailen! :)

Bedenk voor jezelf wat voor stijl je wilt gaan bouwen, speur de Workshop af en ga voorbereiden. Google Maps erbij en houd ook de betere Youtubers in de gaten voor wat inspiratie.

Ik ben zelf al een tijdje aan het voorbereiden om een mix van Amsterdam en Rotterdam te gaan bouwen. Als je ook iets Nederlands wilt gaan bouwen kan ik je mijn Steam-collecties geven, daar is alles wat er kwalitatief goed uit ziet en er Hollands uit ziet in verzameld :)
Details zijn inderdaad belangrijk. Het valt me ook op als je een weg hebt, die je dan vervolgens residentieel zoned, dat je vaak van die lelijke gebouwen of huizen krijgt die altijd PAL op de weg staan. Dat zie je op sommige plekken wel, maar ook op heel veel plekken niet. Hoeveel mensen hebben wel niet een voortuin, of een 'driveway' of iets dergelijks. Zier onderstaande screenshot. Links zie je dat paarsige/bruinige gebouw, 5 hoog. Die stond aanvankelijk ook rechts daarvan. Ik heb dat gebouw verwijderd en ik ben eens geen 'keutelen'. In de assets had ik nog zat 'villa's' staan, dus zodoende heb ik die villa wat naar achteren geplaatst. 1 nadeel is wel, je creert wel een knooppunt, normaal gesproken hoort een oprit dit niet te doen, maar ja, hoe krijg je anders een huis aan een bestaande weg. Schipperen dus maar. Wat hekwerk er omheen, wat rotsblokken, en met de move it mod sleep je het hek zo de zee in om de illussie te wekken dat deze bewoners hun prive strand hebben. Zeg nu zelf, dat rechts ziet er toch veel mooier uit dan dat suffe gebouwd links?

pi_196516212
Is dit een soort Simcity anno 2020?
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 december 2020 @ 14:42:25 #240
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_196516481
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:24 schreef HansvanBemmel het volgende:
Is dit een soort Simcity anno 2020?
2015 ;)
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_196630092
ik heb net de FPS booster mod geinstalleerd en dat voelt echt als een gamechanger..

waar ik C:SL al jaren heel erg "sluggish"/stroperig aan vond voelen is dat gevoel nu volledig weg..
ik heb niet gekeken (nog) naar de fps winst (of verlies.) maar alleen al dat alle menu's soepel lopen is echt een verademing...
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 00:41:24 #242
375570 crew  Cyan9
pi_196630533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:45 schreef mschol het volgende:
ik heb net de FPS booster mod geinstalleerd en dat voelt echt als een gamechanger..

waar ik C:SL al jaren heel erg "sluggish"/stroperig aan vond voelen is dat gevoel nu volledig weg..
ik heb niet gekeken (nog) naar de fps winst (of verlies.) maar alleen al dat alle menu's soepel lopen is echt een verademing...
Dat klinkt als een aanrader. :o
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_196630704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat klinkt als een aanrader. :o
en ik zit te denken of er iets anders is wat dit positiece effect kan veroorzaken maar ik weet het niet/kan op niks anders komen
pi_196986552
Inmiddels ook wat uurtje er op zitten en 2 grote steden gebouwd. De basis inmiddels wel door denk ik :)
Wordt alleen gek van de routes die verkeer kiest (2 rijstroken voor een bepaalde richting, maar dan wel allemaal op 1 strook willen |:( ). Nu beetje aan het proberen met de mod TM:PE, scheelt iets...
Hoe krijg je trouwens een apart voetpad afgetakt van een wegenviaduct? Alleen op de grond lukt dat, maar niet op hoogte.
  zondag 27 december 2020 @ 12:57:17 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196986842
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:46 schreef Piles het volgende:
Hoe krijg je trouwens een apart voetpad afgetakt van een wegenviaduct? Alleen op de grond lukt dat, maar niet op hoogte.
Kan dat wel? Mij is het iig nog nooit gelukt.
So we just called him Fred
pi_196987077
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Kan dat wel? Mij is het iig nog nooit gelukt.
Blijkbaar niet dan :D Verklaart een hoop :P
pi_196987123
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:46 schreef Piles het volgende:
Inmiddels ook wat uurtje er op zitten en 2 grote steden gebouwd. De basis inmiddels wel door denk ik :)
Wordt alleen gek van de routes die verkeer kiest (2 rijstroken voor een bepaalde richting, maar dan wel allemaal op 1 strook willen |:( ). Nu beetje aan het proberen met de mod TM:PE, scheelt iets...
als je rijbanen 2 dingen willen (bv rechtdoor en linksaf) gaat het een stuk minder goed.
met TM:PE ctrl+ klik voor afzondelijke banen.. (mits voldoende banen beschikbaar) lost voor mij veel op.

op een brug een voetgangerspad van een normale weg aftakken kan volgens mij niet
pi_196987540
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 13:09 schreef mschol het volgende:

[..]

als je rijbanen 2 dingen willen (bv rechtdoor en linksaf) gaat het een stuk minder goed.
met TM:PE ctrl+ klik voor afzondelijke banen.. (mits voldoende banen beschikbaar) lost voor mij veel op.
Ja, met dat line-ding heb ik al e.e.a. op kunnen lossen. Maar het vreemde gedrag blijft af en toe.
pi_196989625
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 13:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, met dat line-ding heb ik al e.e.a. op kunnen lossen. Maar het vreemde gedrag blijft af en toe.
als ze echt gescheiden banen hebben zou het vreemde gedrag niet moeten vertonen of je hebt sommige gebieden niet voldoende (strategische) in en uitgangen gegeven
pi_197097333
Volgens mij maak ik m'n gebieden te klein, als ik de screenshots van jullie in de OP zie :P
Inmiddels draait m'n stad wel aardig. Zo'n beetje alles in het groen (onderwijs, zorg, OV, landwaarde, verkeer etc.), en hoge vraag naar woningen en commercial. Maar toch worden m'n gebouwen niet hoger dan een etage of 6 (en maximum level is bereikt, gefeliciteerd). Dus geen flats/wolkenkrabbers :?
Zie ik iets over het hoofd?

Edit: ah, Europese stijl bouwt niet groter dus :')
Welke mods gebruiken jullie om wel beetje metropool te maken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Piles op 30-12-2020 18:12:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')