Een 16:9 monitor aanschaffenquote:Op dinsdag 10 november 2020 21:09 schreef V. het volgende:
Ola, met mijn fijne grote nieuwe monitor dacht ik maar weer eens te beginnen met CS, maar ik kan geen 21:9 kiezen . Is daar een fix voor?
nicequote:Op dinsdag 10 november 2020 21:00 schreef Fred het volgende:
Creatief met Intersection Marking Tool & Node Controller![]()
[ afbeelding ]
ja, ik denk dat bij sommige de snelweg nog wat ga omleggenquote:Op zondag 15 november 2020 16:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Die kleine eilandjes die voor 20% snelweg zijn
Detailen!quote:Op zondag 22 november 2020 15:18 schreef TechnoCat het volgende:
Na verscheidene steden gebouwd te hebben (zie youtube.com/snowwie88 en al die playlisten) ben ik op zoek naar wat 'creativiteit'. Het spelen van het spel is inmiddels voor mij erg gemakkelijk geworden, zelfs met despawn mode off en het creeren van een effectief infrastructuur, het hebben van ALLE unieke fabrieken en deze op 150% continue laten stampen, het hebben van bijna een miljoen aan inkomen alleen uit de Warehouses etc etc en het verkeer keurig op 85% houden, zelfs met de "Extra Vehicle Mod". Met andere woorden, de werking van Cities: Skylines en ook alle mods (heb er echt tientallen) zijn me allemaal wel duidelijk.
Toch zie ik heel vaak creaties op YouTube en ook op de Facebook groep genaamd Cities Skylines Mods en dan denk ik, hmmm, ik wou dat ik dat kon. Dus in plaats van maar wat random bouwen en denken hoe zo effectief mogelijk te bouwen wil ik meer creatief kunnen zijn. Ik heb geen zin meer in een joekel van een stad, met maar (maar!) 250k inwoners die als een slak vooruitgaat (ondanks mijn i7 5820k processor, m.2. ssd en 64GB ram), maar meer op kleinere schaal iets MOOIS maken. Tips en suggesties zijn welkom...
Details zijn inderdaad belangrijk. Het valt me ook op als je een weg hebt, die je dan vervolgens residentieel zoned, dat je vaak van die lelijke gebouwen of huizen krijgt die altijd PAL op de weg staan. Dat zie je op sommige plekken wel, maar ook op heel veel plekken niet. Hoeveel mensen hebben wel niet een voortuin, of een 'driveway' of iets dergelijks. Zier onderstaande screenshot. Links zie je dat paarsige/bruinige gebouw, 5 hoog. Die stond aanvankelijk ook rechts daarvan. Ik heb dat gebouw verwijderd en ik ben eens geen 'keutelen'. In de assets had ik nog zat 'villa's' staan, dus zodoende heb ik die villa wat naar achteren geplaatst. 1 nadeel is wel, je creert wel een knooppunt, normaal gesproken hoort een oprit dit niet te doen, maar ja, hoe krijg je anders een huis aan een bestaande weg. Schipperen dus maar. Wat hekwerk er omheen, wat rotsblokken, en met de move it mod sleep je het hek zo de zee in om de illussie te wekken dat deze bewoners hun prive strand hebben. Zeg nu zelf, dat rechts ziet er toch veel mooier uit dan dat suffe gebouwd links?quote:Op maandag 23 november 2020 17:33 schreef Gladiooo het volgende:
[..]
Detailen!![]()
Bedenk voor jezelf wat voor stijl je wilt gaan bouwen, speur de Workshop af en ga voorbereiden. Google Maps erbij en houd ook de betere Youtubers in de gaten voor wat inspiratie.
Ik ben zelf al een tijdje aan het voorbereiden om een mix van Amsterdam en Rotterdam te gaan bouwen. Als je ook iets Nederlands wilt gaan bouwen kan ik je mijn Steam-collecties geven, daar is alles wat er kwalitatief goed uit ziet en er Hollands uit ziet in verzameld
2015quote:Op woensdag 2 december 2020 14:24 schreef HansvanBemmel het volgende:
Is dit een soort Simcity anno 2020?
Dat klinkt als een aanrader.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:45 schreef mschol het volgende:
ik heb net de FPS booster mod geinstalleerd en dat voelt echt als een gamechanger..
waar ik C:SL al jaren heel erg "sluggish"/stroperig aan vond voelen is dat gevoel nu volledig weg..
ik heb niet gekeken (nog) naar de fps winst (of verlies.) maar alleen al dat alle menu's soepel lopen is echt een verademing...
en ik zit te denken of er iets anders is wat dit positiece effect kan veroorzaken maar ik weet het niet/kan op niks anders komenquote:
Kan dat wel? Mij is het iig nog nooit gelukt.quote:Op zondag 27 december 2020 12:46 schreef Piles het volgende:
Hoe krijg je trouwens een apart voetpad afgetakt van een wegenviaduct? Alleen op de grond lukt dat, maar niet op hoogte.
Blijkbaar niet danquote:Op zondag 27 december 2020 12:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Kan dat wel? Mij is het iig nog nooit gelukt.
als je rijbanen 2 dingen willen (bv rechtdoor en linksaf) gaat het een stuk minder goed.quote:Op zondag 27 december 2020 12:46 schreef Piles het volgende:
Inmiddels ook wat uurtje er op zitten en 2 grote steden gebouwd. De basis inmiddels wel door denk ik
Wordt alleen gek van de routes die verkeer kiest (2 rijstroken voor een bepaalde richting, maar dan wel allemaal op 1 strook willen). Nu beetje aan het proberen met de mod TM:PE, scheelt iets...
Hoe krijg je trouwens een apart voetpad afgetakt van een wegenviaduct? Alleen op de grond lukt dat, maar niet op hoogte.
Ja, met dat line-ding heb ik al e.e.a. op kunnen lossen. Maar het vreemde gedrag blijft af en toe.quote:Op zondag 27 december 2020 13:09 schreef mschol het volgende:
[..]
als je rijbanen 2 dingen willen (bv rechtdoor en linksaf) gaat het een stuk minder goed.
met TM:PE ctrl+ klik voor afzondelijke banen.. (mits voldoende banen beschikbaar) lost voor mij veel op.
als ze echt gescheiden banen hebben zou het vreemde gedrag niet moeten vertonen of je hebt sommige gebieden niet voldoende (strategische) in en uitgangen gegevenquote:Op zondag 27 december 2020 13:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, met dat line-ding heb ik al e.e.a. op kunnen lossen. Maar het vreemde gedrag blijft af en toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |