Heb ik met dat hele zwarte piet geneuzel.quote:Op maandag 19 november 2018 17:42 schreef sp3c het volgende:
ik moet altijd weg lachen om die moeilijke gekunstelde tegenstelling tussen de stad en de provincie en Holland en Brabant en boven die revieren en onder de rivieren en al dat soort onzin
niemand in 'de stad' kan het ene reet schelen of je jezelf Belg noemt of niet joh, ga ervoor
Friet of Patat?quote:Op maandag 19 november 2018 17:41 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Holland is Holland. Holland is 1 provincie
Patat natuurlijkquote:
ik ook maar dat vind ik geen reden om een nog minder interessante discussie aan te zwengelenquote:Op maandag 19 november 2018 17:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb ik met dat hele zwarte piet geneuzel.
Ik weet dat het off-topic is, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat cultureel katholicisme is.quote:Op maandag 19 november 2018 17:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals de oprichter van Brabantia Nostra reeds stelde: de ziel van de Brabander is verweven met het Katholicisme. Alles vloeit daar uit voort. Let wel: geen religieus katholicisme, eerder een cultureel katholicisme.
Zuid en Noord is 1 provincie?quote:Op maandag 19 november 2018 17:41 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Holland is Holland. Holland is 1 provincie
Is juist enorm interessant.. en gaat nog over daadwerkelijke cultuur ook. Win-win.quote:Op maandag 19 november 2018 17:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook maar dat vind ik geen reden om een nog minder interessante discussie aan te zwengelen
Waarom gaan we dan niet terug naar Zwarte Piet?quote:Op maandag 19 november 2018 17:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook maar dat vind ik geen reden om een nog minder interessante discussie aan te zwengelen
Gediskwalificeerdquote:
Historisch gezien wel jaquote:
nee man gaat nergens overquote:Op maandag 19 november 2018 17:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is juist enorm interessant.. en gaat nog over daadwerkelijke cultuur ook. Win-win.
Patat is een friet op een net bordje en het veranderd van friet naar patat, niet stijf gegeten noemt het patat?quote:
HET IS PATATquote:Op maandag 19 november 2018 17:44 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Gediskwalificeerd
Overigens ik was paar weken terug in Groningen en daar zeiden ze friet in plaats van patat, ik was helemaal confused!
Als de rest van Nederland niet bij gelegd had stond het gros nog onder water, was nog eigendom van de Zee!quote:
Friet is niet te vreten.quote:Op maandag 19 november 2018 17:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Patat is een friet op een net bordje en het veranderd van friet naar patat, niet stijf gegeten noemt het patat?
Doe je gekookte patatten of rauw?quote:
Overal behalve in achtergestelde gebiedenquote:
NL elftal he, anders stond er wel Oranjes.quote:Op maandag 19 november 2018 17:39 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Juichen voor Oranje
Leve de Bataafsche republiek!
noem je groningen nou achtergesteld dan????quote:Op maandag 19 november 2018 17:46 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Overal behalve in achtergestelde gebieden
Ja tuurlijk.quote:Op maandag 19 november 2018 17:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
noem je groningen nou achtergesteld dan????
oke daar valt misschien wel wat voor te zeggen
Er zou zomaar een goede Brabander op kunnen staan en dan tel uit je handel.quote:Op maandag 19 november 2018 17:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
NL elftal he, anders stond er wel Oranjes.
Oranje, daar zit een monarchische gedachte achter. Weg ermee!quote:Op maandag 19 november 2018 17:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
NL elftal he, anders stond er wel Oranjes.
Ja.quote:Op maandag 19 november 2018 17:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Samen met Brabantquote:Op maandag 19 november 2018 17:49 schreef kaasplankje het volgende:
Groningen is de shithole provincie van Nederland
quote:
quote:
Daar zeggen ze ook friet. Dusjaquote:
Nou en? Dat wil niet zeggen dat er geen discussie over is. Door de VN erkend of niet erkend worden als iets zegt niets.quote:Op maandag 19 november 2018 16:42 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee het legt de hypocrisie bloot. Het idee dat Europese tradities sowieso fout zijn omdat sommige groepen er iets fout in zien. Dat is tegenwoordig de heersende doctrine, al was het maar om Europese landen te "straffen" voor alles wat ze fout hebben gedaan in het verleden.
En Hadji Firouz is al onder de loep gelegd en daarop beschermd als cultureel erfgoed.
Ja, dat zien we, dat er geen negatieve connotaties aan zitten.quote:Het gaat hier puur om de afkomst en huidskleur, Iraniërs zijn getint en niet europees, dus het gebruik is niet racistisch, Zwarte Piet komt uit Nederland en België, "witte" landen, dus wél racistisch.
Ik weet dat jij nu gaat zeggen dat dat niet klopt, en dan daag ik ik je uit om aan mij uit te leggen waarom de twee soortgelijke feesten dan zo anders behandeld worden. Zeker omdat ZP helemaal geen negatieve connotatie meer heeft itt Hadji Firouz.
Wat mij betreft niet.quote:Dit is overigens geen pleidooi om Hadji Firouz af te schaffen, wat mij betreft mogen die Iraniërs namelijk doen wat ze willen.
Boven de rivieren: Patatquote:Op maandag 19 november 2018 17:42 schreef sp3c het volgende:
ik moet altijd weg lachen om die moeilijke gekunstelde tegenstelling tussen de stad en de provincie en Holland en Brabant en boven die revieren en onder de rivieren en al dat soort onzin
niemand in 'de stad' kan het ene reet schelen of je jezelf Belg noemt of niet joh, ga ervoor
En als de gaskraan dicht gaat neem ik aan helemaal?quote:Op maandag 19 november 2018 17:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
In Zeeland zeggen ze patatquote:Op maandag 19 november 2018 17:52 schreef Pek het volgende:
[..]
Boven de rivieren: Patat
Onder de rivieren: Friet
Het gaat veel dieper, sp3c
Als je iets vindt, dan is dat een mening en geen feit. Of kun je die feiten hier nog even noemen?quote:Op maandag 19 november 2018 15:48 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind dat er wel degelijk feiten ten grondslag liggen aan de bezwaren en dat de bezwaren niet uitsluitend op grond van emotie zijn.
Agree. En daarom vind ik dat alle anti's van hun huisarts een verwijzing moeten krijgen naar een psychotherapeut om over hun 'problemen' te praten.quote:Daarnaast vind ik dat die emoties serieus genomen mogen worden.
In tegenstelling tot Iran, wordt NL wel onder druk gezet vanuit de VN om ZP af te schaffen. Waar denk je dat dat verschil vandaan komt? Ben benieuwd naar je kijk op de zaak.quote:Op maandag 19 november 2018 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou en? Dat wil niet zeggen dat er geen discussie over is. Door de VN erkend of niet erkend worden als iets zegt niets.
[..]
Ja, dat zien we, dat er geen negatieve connotaties aan zitten.
[..]
Wat mij betreft niet.
En dat is alleen Nederland nu is het al jaren heel Europa, gooi dat vat met pek maar weg of over je heen?quote:Op maandag 19 november 2018 17:52 schreef Pek het volgende:
[..]
Boven de rivieren: Patat
Onder de rivieren: Friet
Het gaat veel dieper, sp3c
In Vlaanderen ook, in de patatten zijn...gekkenhuis!quote:
Ja dat was nog een klacht van mij, ik wou een echte aardbeving meemaken, ben er een week geweest en heb helemaal niks gevoeld. Teleurgesteld naar huis gegaan...quote:Op maandag 19 november 2018 17:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als de gaskraan dicht gaat neem ik aan helemaal?
De divisie stamt uit de tijd dat wat nu Noord-Brabant is generaliteitsgebied was hè. Ook Zeeuws-Vlaanderen was dat en grotendeels (niet helemaal) Limburg. De generaliteitslanden bleven tot 1795 eigenlijk bestaan. En in feite hadden die gebieden geen zelfbestuur en waren een soort wingewesten voor Holland, waar het centrum van de macht zich bevond. Ze waren ook in feite niet één van de 7 provinciën van de Republiek. Nog tot in de twintigste eeuw werden er Hollanders naar toe gestuurd om het openbaar bestuur te leiden. Idem politie en mare chaussee kwam toch vaak uit Holland.quote:Op maandag 19 november 2018 17:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en dan nog heeft Brabant meer gemeen met Vlaanderen dan met Holland.
Misschien moet je echte Brabo zijn om dat te begrijpen.
'De stad'....waar je de grootste verzameling boeren tegenkomt.quote:Op maandag 19 november 2018 17:42 schreef sp3c het volgende:
twitter:TheRebelThePoet twitterde op maandag 19-11-2018 om 13:56:31Waarom gelden regels voor KOZP niet voor anderen? "Die kunnen gewoon losgaan. Daarom moet er volgend jaar een duidelijke regel zijn: als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen."https://t.co/UF5iorUWmM reageer retweet
Da's wat te makkelijk, sahbi.quote:Op maandag 19 november 2018 13:58 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat er mis is met de oorspronkelijke versie, dus nee.
quote:Op maandag 19 november 2018 17:54 schreef Pek het volgende:
[..]
In Vlaanderen ook, in de patatten zijn...gekkenhuis!
En de officiële naam voor het produkt is:"Patat Friet" of "Patates Frites", dus waar hebben we het over.quote:
Lijkt me in ieder geval wel lijn met de stellingen die hier worden geponeerd.quote:Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe eis van Jerry:
"Als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen"twitter:TheRebelThePoet twitterde op maandag 19-11-2018 om 13:56:31Waarom gelden regels voor KOZP niet voor anderen? "Die kunnen gewoon losgaan. Daarom moet er volgend jaar een duidelijke regel zijn: als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen."https://t.co/UF5iorUWmM reageer retweet
Dat is alleen maar een truc. Anders zoeken de Brabanders teveergeefs naar een zak friet.quote:Op maandag 19 november 2018 17:58 schreef Pek het volgende:
[..]
En de officiële naam voor het produkt is:"Patat Friet" of "Patates Frites", dus waar hebben we het over.
Sinds wanneer houdt KOZP zich aan de regels dan?quote:Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe eis van Jerry:
"Als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen"twitter:TheRebelThePoet twitterde op maandag 19-11-2018 om 13:56:31Waarom gelden regels voor KOZP niet voor anderen? "Die kunnen gewoon losgaan. Daarom moet er volgend jaar een duidelijke regel zijn: als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen."https://t.co/UF5iorUWmM reageer retweet
tussen aanhalingstekens hequote:Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'De stad'....waar je de grootste verzameling boeren tegenkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |