Oeh wat is hetquote:Op zondag 18 november 2018 20:04 schreef Rewimo het volgende:
Deze past daar ook wel bij
[ afbeelding ]
Joris Driepinter.quote:
Bij ons kwamen er een paar keer per week een melkboer en een bakker aan de deur.quote:Op zondag 18 november 2018 18:45 schreef Karzai het volgende:
Vroeger bezorgde de melkboer al liep zijn tijd vooruit, hep ik nog meegemaakt
[ afbeelding ]
Is dat een flessenuitdruiprekje, of zette je dat op een prullenbak om propjes in te gooien?quote:Op zondag 18 november 2018 20:04 schreef Rewimo het volgende:
Deze past daar ook wel bij
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De melkboer verkocht dit soort glazen flessen met vla en yoghurt:quote:Op zondag 18 november 2018 20:06 schreef marc0871 het volgende:
Is dat een flessenuitdruiprekje, of zette je dat op een prullenbak om propjes in te gooien?
Ah, ik dacht meer om uit te laten druipen na het omspoelen.quote:Op zondag 18 november 2018 20:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De melkboer verkocht dit soort glazen flessen met vla en yoghurt:
[ afbeelding ]
En die moesten uiteraard leeg tot op de laatste molecuul
Nee, je kon er een schaaltje onder zetten. Hartstikke handig!quote:Op zondag 18 november 2018 20:20 schreef marc0871 het volgende:
Ah, ik dacht meer om uit te laten druipen na het omspoelen.
Wij gebruikten zoiets
Ik heb er nog een. Zeker 35 jaar oud, erfstuk van oma. Gebruik hem nog altijd voor beddengoed.quote:Op maandag 19 november 2018 10:29 schreef nomina het volgende:
Vroeger in bijna elk huishouden
[ afbeelding ]
Deze ken ik nog van de kringloopwinkels. Lange tijd niet geweten waar ze voor waren.
[ afbeelding ]
Zijn ook onverwoestbaar volgens mij.quote:Op maandag 19 november 2018 10:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik heb er nog een. Zeker 35 jaar oud, erfstuk van oma. Gebruik hem nog altijd voor beddengoed.
Haha die hele foto is zo herkenbaar.quote:Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef nomina het volgende:
Gebruikte mijn moeder om mooie krulletjes van te krijgen.
[ afbeelding ]
De rolveger. Deed vanalles, behalve vegen.![]()
[ afbeelding ]
Bij mij ligt hij nog steeds in de la hoor.quote:Op zondag 18 november 2018 20:31 schreef Rewimo het volgende:
Die ligt hier nog altijd in de laNog van bij mijn ouders thuis
Voor je fijne motoriekquote:Op maandag 19 november 2018 10:46 schreef nomina het volgende:
Prik, prik, prik, nooit begrepen waarom niet gewoon knippen...
Bedoel je niet de gft bak?quote:Op maandag 19 november 2018 10:49 schreef nomina het volgende:
En op het platteland was het varken de voorloper van de groentebak,
[ afbeelding ]
Hardop gelachen om deze foto :-D Prachtig!quote:Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef nomina het volgende:
[ afbeelding ]
De rolveger. Deed vanalles, behalve vegen.![]()
[ afbeelding ]
Voeten verwarmen in de kerk.quote:Op maandag 19 november 2018 10:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik heb er nog een. Zeker 35 jaar oud, erfstuk van oma. Gebruik hem nog altijd voor beddengoed.
En waar zijn ze voor?quote:Op maandag 19 november 2018 10:29 schreef nomina het volgende:
Vroeger in bijna elk huishouden
[ afbeelding ]
Deze ken ik nog van de kringloopwinkels. Lange tijd niet geweten waar ze voor waren.
[ afbeelding ]
Zie bovenquote:
Nou dat lijkt me duidelijkquote:Op maandag 19 november 2018 19:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik bedoelde de centrifuge..
En dat spoelde tenminste serieus door. Je had ze ook met een drukknop trouwens, een pneumatisch hevelsysteem was dat.quote:Op maandag 19 november 2018 11:12 schreef nomina het volgende:
En na w.c. bezoek aan het touwtje trekken. Eigenlijk wel ruimtebesparend zo'n hoge spoelbak.
[ afbeelding ]
Haha ik kan mij de eerste keer nog herinneren dat het mij zelfstandig lukte hem helemaal in te drukken.quote:Op maandag 19 november 2018 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat spoelde tenminste serieus door. Je had ze ook met een drukknop trouwens, een pneumatisch hevelsysteem was dat.
[ afbeelding ]
Herkenbaar!quote:Op maandag 19 november 2018 20:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Haha ik kan mij de eerste keer nog herinneren dat het mij zelfstandig lukte hem helemaal in te drukken..
Ja, wat n onhandige dingen waren/zijn dat. Zie je gelukkig nauwelijks meer. De trektouwtjes mis ik wel n beetje.quote:Op maandag 19 november 2018 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat spoelde tenminste serieus door. Je had ze ook met een drukknop trouwens, een pneumatisch hevelsysteem was dat.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef nomina het volgende:
[ afbeelding ]
Die had mijn moeder inderdaad. En, als ik het me goed herinner, iets van talkpoeder in een legergroene fles met goudkleurige letters. Kan er niet meer opkomen welk merk dat was.quote:
Die foto. Die formica stoelen. Die kussentjes erop. Dat plastic tafelkleed, dat plakkerige gevoel dat je had als je met je onderarmen op dat plastic tafel lag, zittend op die formica stoel die zonder kussentje ook zo vreselijk kon plakken.quote:Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef nomina het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral bij moemoe gezien.quote:Op maandag 19 november 2018 11:12 schreef nomina het volgende:
En na w.c. bezoek aan het touwtje trekken. Eigenlijk wel ruimtebesparend zo'n hoge spoelbak.
[ afbeelding ]
Wat fabrieksbrood een slecht naam gaf dus.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ook langerhoudbaar brood geloof ik.
die ken ik ook niet hoor.....quote:
Hierbij schiet me dit te binnen (ongetwijfeld uit een reclame): Bums dwarsgebakkenquote:
Gerda van de warme bakkerquote:Op dinsdag 20 november 2018 22:41 schreef FANN het volgende:
http://marebos.nl/pub/kingcorn/
[ afbeelding ]
oh.... nou ja ik heb het zelf nooit gegeten eigenlijk, mijn moeder kocht gewoon bij de plaatselijkequote:Op woensdag 21 november 2018 08:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gerda van de warme bakker
In de politiek werd inderdaad gesproken over de opkomst van het fabrieksbrood. PvdA-Tweede Kamerlid Gerda Brautigam zei in 1965 dat het fabrieksbrood kraak nog smaak had en stelde Kamervragen over de kwaliteit van het brood. Met haar pleidooi voor brood van zelfstandige bakkers verwierf ze populariteit onder de ambachtelijke bakkers. De broodindustrie probeerde haar te overtuigen van het tegendeel en bood haar in Nieuwspoort een broodmaaltijd aan. ‘Gerda van de warme bakker’, zoals haar bijnaam luidde, bleef echter bij haar mening.
‘Fabrieksbrood, zoals dat toen genoemd werd, kreeg in de productie niet de aandacht die het moest hebben’, zegt Leijten. ‘Er werd goedkope bloem gebruikt en het brood werd overdag gebakken om de volgende dag te worden gedistribueerd.’ Hij beweert dat King Corn de zelfstandige bakkers ook een kwaliteitsimpuls gegeven heeft. Ze werden ertoe aangezet brood te ontwikkelen dat langer smakelijk blijft. Daar schortte het toen aan.
Wie tegenwoordig nog de moeite neemt of kan nemen om echt kraakvers brood te kopen en direct op te eten heeft wel geluk. Woonde in het buitenland op steenworp afstand van een kruidenier waar ze iedere ochtend warm en vers brood afleverden. Beter dan gebak en ideaal voor in de weekenden.
Zoiets als King Corn ook wel gegeten. Dat is vettig en beslist eetbaar maar wel een laatste keuze.
Ha, die werden in de plaats waar ik destijds woonde gemaaktquote:
Hou mij niet voor de gek broer, het is jouw beurt om kolen te scheppen.quote:Op donderdag 22 november 2018 16:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan een foto van mijn paraplubak?.
Op Ali en wish gooien ze je kapot ermee.quote:Op donderdag 22 november 2018 16:27 schreef CaseJunky het volgende:
Gek eigenlijk dat heel veel van deze dingen ongemerkt gewoon nog in het dagelijks leven gebruikt worden.
Zoals die flessenlikker bv ik zie ze regelmatig bij mensen in de keuken maar je kan ze volgens mij nergens meer met fatsoen kopen.
superhandig om bij de SRV-man ff snel geld te halen...ik mis dat en de SRV-manquote:
ik heb er laatst nog een bij de Action, Big Bazar of Xenos gehaaldquote:Op donderdag 22 november 2018 16:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Op Ali en wish gooien ze je kapot ermee.
King Corn en Tarvo zegt me wel wat...dit niet. Over lang houdbaar brood gesproken, bestaat Bimbo brood in Spanje nog?quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef FANN het volgende:
[..]
die ken ik ook niet hoor.....
ah... hier is wel een advertentie ervan... net zoiets als Kingbrood denk ik.... maar deze
waren dan van eerder dan....
[ afbeelding ]
http://kranten.salha.nl/issue/EvZ/1966-02-14/edition/null/page/16
GEEN IDEEEEEEE!quote:Op donderdag 22 november 2018 17:15 schreef Charmian het volgende:
[..]
King Corn en Tarvo zegt me wel wat...dit niet. Over lang houdbaar brood gesproken, bestaat Bimbo brood in Spanje nog?
quote:
Ik verwacht dan eigenlijk ook gewoon antwoord van hem als Spanje-kennerquote:Op donderdag 22 november 2018 17:21 schreef FANN het volgende:
[..]
GEEN IDEEEEEEE!![]()
Dat zou je aan Chufi moeten vragen.... die weet dat wel
[..]
oh!quote:Op donderdag 22 november 2018 17:23 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ik verwacht dan eigenlijk ook gewoon antwoord van hem als Spanje-kenner
duurt langquote:
ja volgens mij heet dat nog steeds zoquote:Op donderdag 22 november 2018 17:15 schreef Charmian het volgende:
[..]
King Corn en Tarvo zegt me wel wat...dit niet. Over lang houdbaar brood gesproken, bestaat Bimbo brood in Spanje nog?
wij hadden wel het zadel maar een ander krukje,quote:Op donderdag 22 november 2018 17:32 schreef Lunatiek het volgende:
Dit is kortstondig ook een rage geweest en die dingen zag je dus heel veel op rommelmarkten in de decennia daarna:
[ afbeelding ]
ik heb het opgezocht, het is een heel imperium gewordenquote:Op donderdag 22 november 2018 17:33 schreef chufi het volgende:
[..]
ja volgens mij heet dat nog steeds zo
deze is er nog, pas nog gekocht, heeft alleen weer dat chemische smaakje zoals alles waar tegenwoordig minder suiker in zit maar wel zoetstoffenquote:Op donderdag 22 november 2018 17:38 schreef Karzai het volgende:
Stimerol zie ik ook niet meer, volgens mij wordt er nu sowieso minder kauwgum gekauwd
[ afbeelding ]
Action.quote:Op donderdag 22 november 2018 17:38 schreef Karzai het volgende:
Stimerol zie ik ook niet meer, volgens mij wordt er nu sowieso minder kauwgum gekauwd
[ afbeelding ]
i knowquote:Op donderdag 22 november 2018 17:36 schreef Charmian het volgende:
[..]
ik heb het opgezocht, het is een heel imperium geworden
[ afbeelding ]
altijd in de rust bij voetbal door speakersquote:Op donderdag 22 november 2018 17:38 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
plat pakje met van die tabletjes zeg maar? die zie je inderdaad niet meer, double mint die groene strips had ik ook een hele tijd niet meer gezien, Maar gevonden bij de surinaamse tokoquote:Op donderdag 22 november 2018 17:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Action..
Die andere mis ik wel, ben de naam even kwijt. Gele verpakking witte letters geloof ik. Maar Wrigleys blijft voor mij de ultieme kauwgom.
-edit- P.K. Bedoel ik, ook van Wrigleys...
Yup. Een aparte TT decoder.quote:Op vrijdag 23 november 2018 12:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Voor als je tv geen TT had?
Royco Cup-a-Soup werd gentroduceerd in 1971 volgens de bedrijfsgeschiedenis van Unilever.[9] Anno 1996 kende het merk jaarlijks een omzetgroei van 2 a 3 procent.[7] In dat jaar bezat Cup-a-Soup 66% van de Nederlandse markt op het gebied van eenpersoons instantsoep.[10] Het merk mikte op vrouwen vanaf 35 jaar die laat in de ochtend of 's middags thuis een kopje soep voor zichzelf maken.[11]quote:
Waar zijn trouwens al die antennes gebleven?quote:
Die zijn zeer geleidelijk verdwenen toen men landelijk overging op de kabel (gedurende de jaren '80 schat ik zo). En de laatsten zijn verdwenen toen men iets recenter in de buitengebieden overstapte op digitenne of andere oplossingen.quote:Op vrijdag 23 november 2018 12:49 schreef kasper het volgende:
[..]
Waar zijn trouwens al die antennes gebleven?
Ik kan mij niet herinneren dat er een grootschalige operatie is geweest waarbij ze allemaal van de daken werden gehaald.
En een goede storm kon ook nog wel eens helpenquote:Op vrijdag 23 november 2018 13:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die zijn zeer geleidelijk verdwenen toen men landelijk overging op de kabel. En de laatsten zijn verdwenen toen men iets recenter in de buitengebieden overstapte op digitenne of andere oplossingen.
. Cowboytje en indiaantje spelen. Tegenwoordig kijkt men daar een beetje anders tegenaan geloof ik.quote:
ah..... je kon ook eskimootjes spelen.......quote:Op vrijdag 23 november 2018 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh ja, dat mag ook al niet meer. Wat dat en heel veel andere dingen betreft ben ik toch echt wel blij dat ik 40+ ben.
Een jaar of tien geleden ben ik eens op het dak van mijn huis geklommen vanwege een lekkage. Ik woonde toen in een rij huizen van drie hoog met een plat dak.quote:Op vrijdag 23 november 2018 12:49 schreef kasper het volgende:
[..]
Waar zijn trouwens al die antennes gebleven?
Ik kan mij niet herinneren dat er een grootschalige operatie is geweest waarbij ze allemaal van de daken werden gehaald.
Daar is mijn opa keirijk mee gewordenquote:
Waar zit de gleuf voor de smartcard?quote:Op vrijdag 23 november 2018 13:47 schreef AchJa het volgende:
Wij hadden vroeger thuis ook nog een soortgelijk kastje aan de tv boven hangen, dat oude Z/W lampen bakbeest kon alleen maar een paar kanalen aan met een draaiknop op de zijkant, daar bestonden toen aparte tuners voor waarmee je dan toch zenders kon ontvangen welke buiten het bereik van de TV lagen:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 november 2018 14:22 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Waar zit de gleuf voor de smartcard?
Er was ook nog de tussenvorm CAI, centraal antenne inrichtingen, een antenne voor de hele buurt.quote:Op vrijdag 23 november 2018 13:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die zijn zeer geleidelijk verdwenen toen men landelijk overging op de kabel (gedurende de jaren '80 schat ik zo). En de laatsten zijn verdwenen toen men iets recenter in de buitengebieden overstapte op digitenne of andere oplossingen.
Die iglo van ons bleef dagenlang staanquote:Op vrijdag 23 november 2018 14:03 schreef FANN het volgende:
[..]
ah..... je kon ook eskimootjes spelen.......
toen waren er nog chte winters.........
[ afbeelding ]
die iglo van mij klapte 3x inelkaartoen ben ik maar een sneeuwpop gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
niemand die dr bezwaar zal maken......
hoewel...... jeweethetmaarnooit..........
Sneeuwpoppen zijn altijd wit...quote:Op vrijdag 23 november 2018 14:03 schreef FANN het volgende:
[..]
ah..... je kon ook eskimootjes spelen.......
toen waren er nog chte winters.........
[ afbeelding ]
die iglo van mij klapte 3x inelkaartoen ben ik maar een sneeuwpop gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
niemand die dr bezwaar zal maken......
hoewel...... jeweethetmaarnooit..........
In mijn herinnering heette dat vroeger een opkikker en werd het later pas cup-a-soup genoemd.quote:Op vrijdag 23 november 2018 12:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Royco Cup-a-Soup werd gentroduceerd in 1971 volgens de bedrijfsgeschiedenis van Unilever.[9] Anno 1996 kende het merk jaarlijks een omzetgroei van 2 a 3 procent.[7] In dat jaar bezat Cup-a-Soup 66% van de Nederlandse markt op het gebied van eenpersoons instantsoep.[10] Het merk mikte op vrouwen vanaf 35 jaar die laat in de ochtend of 's middags thuis een kopje soep voor zichzelf maken.[11]
Ik kan me niet anders herinneren dan dat Royco cup-a-soup als naam in de jaren '90 zn kickoff had maar blijkbaar bestaat het al langer. Of ze bedoelen puur en alleen de poedervorm.
Yup, hebben wij ook nog aan gehangen. Een grote mast ergens in de buurt, met mooi weer konden we de ZDF ontvangen.quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:04 schreef Lunatiek het volgende:
Er was ook nog de tussenvorm CAI, centraal antenne inrichtingen, een antenne voor de hele buurt.
Was idd begin jaren tachtig. Daarmee ging er een wereld open.quote:Die zijn zeer geleidelijk verdwenen toen men landelijk overging op de kabel (gedurende de jaren '80 schat ik zo). En de laatsten zijn verdwenen toen men iets recenter in de buitengebieden overstapte op digitenne of andere oplossingen.
En natuurlijk Veronica met de pin-up club:quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:43 schreef Da hopman het volgende:
Was idd begin jaren tachtig. Daarmee ging er een wereld open.
RTL met Tutti Frutti
Wij kregen juist de Duitsers beter door.quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, hebben wij ook nog aan gehangen. Een grote mast ergens in de buurt, met mooi weer konden we de ZDF ontvangen.
Wanneer en waarom is die eigenlijk verdwenen? Niet gemerkt, maar nu je het zegt. Die was keilekker.quote:
Is er nog maar nu (weer) Venco.quote:Op vrijdag 23 november 2018 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wanneer en waarom is die eigenlijk verdwenen? Niet gemerkt, maar nu je het zegt. Die was keilekker.
Daarom...................quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Sneeuwpoppen zijn altijd wit....
Het wachten is op protest tegen het feit dat sneeuw wit isquote:
We kunnen het geel maken maar of dat een verbetering is...quote:Op vrijdag 23 november 2018 19:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het wachten is op protest tegen het feit dat sneeuw wit is
Vindt Azi dat wel goedquote:Op vrijdag 23 november 2018 19:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
We kunnen het geel maken maar of dat een verbetering is...
soms gedeeltelijk geelquote:Op vrijdag 23 november 2018 15:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Sneeuwpoppen zijn altijd wit....
JA!quote:Op vrijdag 23 november 2018 19:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het wachten is op protest tegen het feit dat sneeuw wit is
Ik dacht even dat dit bovenstaande citaat op die dame sloeg die er als Tatjana uitzietquote:Op vrijdag 23 november 2018 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wanneer en waarom is die eigenlijk verdwenen? Niet gemerkt, maar nu je het zegt. Die was keilekker.
Is dat niet Tatjana dan?quote:Op vrijdag 23 november 2018 22:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit bovenstaande citaat op die dame sloeg die er als Tatjana uitziet
Dat zal haar dan wel zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2018 22:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Is dat niet Tatjana dan?.
Het scheelt niet heel veel. Flodder 1 was uit '86 en dat programma begon in '87.quote:Op vrijdag 23 november 2018 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is weldegelijk Tatjana! Nog voor Flodder...
Verrek ja... Nu je het zegt. Ik dacht dat Flodder daarna pas was maar ja dat was nog in de tijd dat je of naar de bios moest of je moest wachten tot de film 3 jaar later ergens op TV kwam...quote:Op vrijdag 23 november 2018 22:19 schreef Beathoven het volgende:
Het scheelt niet heel veel. Flodder 1 was uit '86 en dat programma begon in '87.
Inderdaad, qua tijdsverloop is het tegenwoordig iets zichtbaarderquote:Op vrijdag 23 november 2018 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Verrek ja... Nu je het zegt. Ik dacht dat Flodder daarna pas was maar ja dat was nog in de tijd dat je of naar de bios moest of je moest wachten tot de film 3 jaar later ergens op TV kwam...![]()
Tegenwoordig is dat allemaal net wat anders te regelen...
Kameelzadelquote:Op donderdag 22 november 2018 17:32 schreef Lunatiek het volgende:
Dit is kortstondig ook een rage geweest en die dingen zag je dus heel veel op rommelmarkten in de decennia daarna:
[ afbeelding ]
Een Pief Paf Poefquote:Op zaterdag 24 november 2018 00:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kameelzadel
Wij hadden ook nog zoiets staan
[ afbeelding ]
Wij ook.quote:Op zaterdag 24 november 2018 01:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik gebruik de oude pook van mijn opa nog altijd bij de BBQ.
dit herken ik nog, schillenboer hierzoquote:Op maandag 19 november 2018 10:40 schreef Rewimo het volgende:
De voorloper van de groenbak:
[ afbeelding ]
En als het een Amerikaanse film was, was hij al een jaar oud tegen de tijd dat hij in de Nederlandse bios kwam.quote:Op vrijdag 23 november 2018 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Verrek ja... Nu je het zegt. Ik dacht dat Flodder daarna pas was maar ja dat was nog in de tijd dat je of naar de bios moest of je moest wachten tot de film 3 jaar later ergens op TV kwam...![]()
Tegenwoordig is dat allemaal net wat anders te regelen...
Ken ze met name als de paraplubak bij de voordeur.quote:Op zaterdag 24 november 2018 09:50 schreef deedeetee het volgende:
Kolenbak en kolen schep. Ben vaak genoeg naar t kolenhok gelopen om een kit kolen te scheppen, zoals mijn moeder t noemde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom heet dat ding ook kolenkitquote:Op zaterdag 24 november 2018 09:50 schreef deedeetee het volgende:
Kolenbak en kolen schep. Ben vaak genoeg naar t kolenhok gelopen om een kit kolen te scheppen, zoals mijn moeder t noemde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn broer heeft er nog wel eens een bij het grof vuil weggehaald.quote:Op zaterdag 24 november 2018 14:13 schreef Klepper272 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was pas een bazen tv !
Wij hadden een oliekachel en een tank in de tuin.quote:Op zaterdag 24 november 2018 14:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Daarom heet dat ding ook kolenkit![]()
En kolenscheppen heb ik ook regelmatig moeten doen.
Kolen scheppen........ ja heb ik ook nog moeten doenquote:Op zaterdag 24 november 2018 09:50 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na dan de kinderen van nu die al zuchten als je ze vraagt de thermostaat een graadje hoger te zetten.quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Kolen scheppen........ ja heb ik ook nog moeten doen
Ja.......quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Na dan de kinderen van nu die al zuchten als je ze vraagt de thermostaat een graadje hoger te zetten..
Koop dan ook een fatsoenlijke thermostaat die je met een smartfoon kan bedienen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Na dan de kinderen van nu die al zuchten als je ze vraagt de thermostaat een graadje hoger te zetten..
En we moesten zelfs naar de TV lopen om een andere zender op te zetten... Overigens alleen na toestemming.quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zo vaak hoefde je niet naar de tv te lopen want er was niet veel. programma's werden ook niet onderbroken door kut reclame's.quote:Op zondag 25 november 2018 15:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
En we moesten zelfs naar de TV lopen om een andere zender op te zetten... Overigens alleen na toestemming.
Was deze "helm" niet een van de laatste compacte Crt's?quote:Op zaterdag 24 november 2018 14:13 schreef Klepper272 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was pas een bazen tv !
ik vond alleen de fabeltjeskrant en zo heel belangrijkquote:Op zondag 25 november 2018 16:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zo vaak hoefde je niet naar de tv te lopen want er was niet veel. programma's werden ook niet onderbroken door kut reclame's.
Klopt, en een omroepster kwam van tevoren alvast de clue van een film vertellen...quote:Op zondag 25 november 2018 16:32 schreef Superbadeendje het volgende:
Zo vaak hoefde je niet naar de tv te lopen want er was niet veel. programma's werden ook niet onderbroken door kut reclame's.
Nee, de helm is uit de jaren 80quote:Op zondag 25 november 2018 17:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Was deze "helm" niet een van de laatste compacte Crt's?
ha die hadden wij ook en nu ben ik niet eens 40+ maar dat ding heeft er nog wel gehangen totdat ik 20 was ofzo hahahaquote:
Deze was van begin jaren negentig, er kwamen nog heel veel CRT er na.quote:Op zondag 25 november 2018 17:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Was deze "helm" niet een van de laatste compacte Crt's?
Had er zeven jaar geleden nog zo een in mijn huisquote:Op zondag 25 november 2018 18:20 schreef kree het volgende:
[..]
ha die hadden wij ook en nu ben ik niet eens 40+ maar dat ding heeft er nog wel gehangen totdat ik 20 was ofzo hahaha
Ding werkte prima lekker kwik erin natuurlijk. Maarja toen kwam er een digitale en heb mijn ma het al 100x uitgelegd onderhand maar ze snapt er nog niks van.quote:Op zondag 25 november 2018 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had er zeven jaar geleden nog zo een in mijn huis
Mogelijk heb ik er nog een op zolder liggen. Als je die wilt hebben ga ik wel zoeken.quote:Op zondag 25 november 2018 18:38 schreef kree het volgende:
[..]
Ding werkte prima lekker kwik erin natuurlijk. Maarja toen kwam er een digitale en heb mijn ma het al 100x uitgelegd onderhand maar ze snapt er nog niks van.
Hahahaha hadden ze beter die kunnen laten hangen denk
Thanks maar zit dan weer met behang enzo wat eromheen is gedaan. hahaha.quote:Op zondag 25 november 2018 18:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mogelijk heb ik er nog een op zolder liggen. Als je die wilt hebben ga ik wel zoeken.
Er was in die tijd ook “wat minder keuze” op tv om te kijken.quote:Op maandag 26 november 2018 08:06 schreef jajablahblah het volgende:
Dat Bartje, dat was toch wel een sensatie eigenlijk h. Volgens mij keek echt iedereen dat
Suiker hartenquote:
Tot verleden jaar gehadquote:
Goeiendag, zoiets herinner ik me nog welquote:Op zondag 25 november 2018 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, en een omroepster kwam van tevoren alvast de clue van een film vertellen...
Fondant?quote:
Zoiets,quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Deze gebruik ik nog. Alleen het deksel is al jaren geleden gesneuveld.
Als niet meer zoiets.quote:
Oh ja, kan ook.quote:Op dinsdag 27 november 2018 19:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Borstplaat volgens mij.
Die heb ik vaak gelezen, met zo’n geheime ondergrondse route. En het meisje George.quote:
Is vrij normaal in Engeland: kort voor Georgina. En in Itali heb je dan weer mannen die Andrea of Simone heten.quote:
Ja, ze heette ook Georgina, geloof ik. Maar ze was een heuse tomboy en haatte die meisjesnaam. Dat was het leuke aan George.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:38 schreef thabit het volgende:
Is vrij normaal in Engeland: kort voor Georgina. En in Itali heb je dan weer mannen die Andrea of Simone heten.
Dat meisje wilde zo genoemd worden omdat ze graag op een jongen wilde lijken.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:38 schreef thabit het volgende:
[..]
Is vrij normaal in Engeland: kort voor Georgina. En in Itali heb je dan weer mannen die Andrea of Simone heten.
De middelste heeft (had) wel een leuk koppiequote:
Jos? Dat was toch juist een beetje de saaie muts/ouwe doos van het stel.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
De middelste heeft (had) wel een leuk koppie
Je herkent ze niet?quote:Op woensdag 28 november 2018 12:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
De middelste heeft (had) wel een leuk koppie
jaquote:Op woensdag 28 november 2018 16:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jos? Dat was toch juist een beetje de saaie muts/ouwe doos van het stel.
Jaquote:Op woensdag 28 november 2018 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Luv, nog begonnen bij de VPRO als nachtclub groepje in de club Waldolala van Barend servet (waldo)
Dat was de kerst of de oud en nieuw special, was erg schokerend toenquote:Op woensdag 28 november 2018 16:27 schreef FANN het volgende:
[..]
Jaik weet nog dat die ene een fietstas vol had gekotst
ik ga effe googelen
quote:Op woensdag 28 november 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat was de kerst of de oud en nieuw special, was erg schokerend toen
quote:Op woensdag 28 november 2018 16:32 schreef Soury het volgende:
De Evert staat de kast nog blijft een grapje op mijn klus werk als we een kast in elkaar trappen
Het was niet in die serie, maar 4 jaar eerder, in Sjef van Oekels Discohoekquote:Op woensdag 28 november 2018 16:33 schreef FANN het volgende:
[..]ja ik kan hem niet vinden
![]()
die jij net neer hebt gezet zag ik wel..........
[..]
jaaaaaaaa dat is het! mijn vader vond het grappig.... maar mijn Ma nietquote:Op woensdag 28 november 2018 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het was niet in die serie, maar 4 jaar eerder, in Sjef van Oekels Discohoek
Rond 0:50
Mijn moeder vond het ook niet leuk, maar had (heb) een oudere broer en zus dus dit soort programma’s werden gekeken.quote:Op woensdag 28 november 2018 16:46 schreef FANN het volgende:
[..]
jaaaaaaaa dat is het! mijn vader vond het grappig.... maar mijn Ma niet![]()
het was al een wonder dat ik op mocht blijven maar ik weet het nog!
ga ik later effe lezenquote:Op woensdag 28 november 2018 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder vond het ook niet leuk, maar had (heb) een oudere broer en zus dus dit soort programma’s werden gekeken.
Mooie stukje biografie over Dolf Brouwers
https://wiki.beeldengeluid.nl/index.php/Dolf_Brouwers
Nee, ik heb hem nog.quote:Op dinsdag 27 november 2018 19:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zoiets,
[..]
Als niet meer zoiets.
Zou ik eens beter in het schalenkastje moeten kijken.
Ik heb daar nog op het strand gestaanquote:
dat was toch een hele gebeurtenis daar........quote:Op woensdag 28 november 2018 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb daar nog op het strand gestaan
quote:Op woensdag 28 november 2018 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb daar nog op het strand gestaan
ohquote:Op woensdag 28 november 2018 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik luisterde trouwens naar miamigo, niet naar veronica
dat is toch een lichtknop?quote:
quote:Op woensdag 28 november 2018 20:43 schreef chufi het volgende:
[..]bakeliet..hadden we nog in mijn eerste huis
De Vijf ❤ Ergens moet ik nog een hoop van die boekjes hebbenquote:
Die hadden mijn ouders idd. Overigens nog steeds een gaskachel in de woonkamer, maar nu een modernere. En 1 in de keuken, op de badkamer en op de voorkamer boven (al is die kapot). Verder nergens verwarming.quote:
Pittyquote:Op woensdag 28 november 2018 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
De Vijf ❤ Ergens moet ik nog een hoop van die boekjes hebben
En van Hoeheetze op kostschool. Naam met een P dacht ik. Maar die zijn hier al eens gepost.
Pitty jaquote:Op woensdag 28 november 2018 21:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
PittyEn de Dolle Tweeling
Ik heb de hele serie van De Vijf nog, plus heel veel andere Blytons.
Dit is een pindaset. Gepelde pinda's in de grote schaal en dan met de lepel in het kleine persoonlijke bakje scheppen. En daar moest je dan zo'n beetje de hele avond mee doen. In plaats van partyzakken chips #viesdikquote:
quote:Op woensdag 28 november 2018 22:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dit is een pindaset. Gepelde pinda's in de grote schaal en dan met de lepel in het kleine persoonlijke bakje scheppen. En daar moest je dan zo'n beetje de hele avond mee doen. In plaats van partyzakken chips #viesdik
Ja hoor die ligt hier thuis nogquote:Op donderdag 29 november 2018 14:51 schreef Swiffer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
anybody?
Oh wat is het dan.. Ik ken het nietquote:Op donderdag 29 november 2018 14:56 schreef just me het volgende:
[..]
Ja hoor die ligt hier thuis nog
Het heet loco, het wordt gebruikt op school en ik heb nog zo'n complete doos thuis liggen. Merel heeft het ook voor haar oudste kindje.quote:Op donderdag 29 november 2018 15:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Oh wat is het dan.. Ik ken het niet
OK, ja naam klinkt me vaag bekend.. Kabouterquote:Op donderdag 29 november 2018 15:40 schreef just me het volgende:
[..]
Het heet loco, het wordt gebruikt op school en ik heb nog zo'n complete doos thuis liggen. Merel heeft het ook voor haar oudste kindje.
LoGo. Of zo.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:51 schreef Swiffer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
anybody?
yep heb ik ook nog ergens liggen. Als niet rekenwonder best wel leuk om het zo te leren. Horen ook boekjes bij met rekensommen.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:51 schreef Swiffer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
anybody?
Oh bah, die had mijn vader altijd.quote:
Deze waren ook populairquote:Op donderdag 29 november 2018 16:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh bah, die had mijn vader altijd.
Veel te sjiek voor hem.quote:Op donderdag 29 november 2018 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze waren ook populair
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet nog dat de gele amper hielp, de groene was wel lekker stevigquote:
Alginaat en Xanthaan, water, parfum en kleurstof.quote:Op donderdag 29 november 2018 18:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik weet nog dat de gele amper hielp, de groene was wel lekker stevig
Sommigen denken van welquote:
Oeh. Met Wilhelmus Cornelius.quote:Op donderdag 29 november 2018 18:58 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Zeven uur en dus..... een verhaaltje ( o.a. koning Kaskoeskilewan ) . Enne Paulus de boskabouter luisteren.
Norton Commander...quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:09 schreef Shakkara het volgende:
[ afbeelding ]
Kon je eindelijk fatsoenlijk je computer gebruiken.
Norton commander op een MS-DOS pc, 1984quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:09 schreef Shakkara het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is de screensaver op 4 minuten.quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Evileye.nss zelfs toen was het al duidelijk...
check, ene opa en andere opaquote:Op donderdag 29 november 2018 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze waren ook populair
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en die had ik zelfquote:
Ah Norton Commander. Dat heb ik lang gebruikt.quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:09 schreef Shakkara het volgende:
[ afbeelding ]
Toevallig vorige week nog nieuw voor m'n jongste zoon gekocht. Dat spul is echt tijdloosquote:Op donderdag 29 november 2018 14:51 schreef Swiffer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
anybody?
Larry Lafferquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |