abonnement Unibet Coolblue
pi_184618316
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, altijd leuk. Wat was jouw 'core business' altijd? Treinen, vliegtuigen, busjes of schepen? En passagiers of goederen? En welke goederen als eerst. En welke nooit? _O-
Treinen zoals je ziet :p Deze prnt screen is van hoe het er nu voor staat. Vliegentuigen heb ik ook wel gedaan hoor vroeger, maar dat is vaak best makkelijk. Misschien in dit level er ook nog maar eens bij pleuren als de treinen echt niet meer uit te bereiden zijn.

Doe op dit moment alles behalve passagiers en mail. :p Het blijft altijd wel een struggle ja, ook als je op een gegeven moment eigenlijk vast komt te zitten in je eigen design. :')
  vrijdag 25 januari 2019 @ 19:09:52 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184618344
Dune 2
TIM
C&C
Full Throttle
Sim City
Lemmings
Worms
Prince of Persia
Stunts
Epic pinball
pi_184618432
Prehistorik
Jazz jack rabbit
Pitfall
Theme Hospital
Fc knudde :+
Lion King
Police Quest
Red Alert 2
Rollercoaster Tycoon 2
Age of Empires 2
Nfs Hot Pursuit

Dat waren toch wel mijn favoriete games van vroeger op de pc. En kennelijk beviel deeltje twee mij best goed bij tig games zo te zien :P
mag het weten
pi_184618507
Unreal tournament 2004: gratis ultra vette spellen in de vorm van mods en die puzzelmaps online waren ook altijd tof helaas een langzame dood gestorven hopelijk nog eens een fatsoenlijke reboot. c_/
pi_184619564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:08 schreef Piva het volgende:

[..]

Treinen zoals je ziet :p Deze prnt screen is van hoe het er nu voor staat. Vliegentuigen heb ik ook wel gedaan hoor vroeger, maar dat is vaak best makkelijk. Misschien in dit level er ook nog maar eens bij pleuren als de treinen echt niet meer uit te bereiden zijn.

Doe op dit moment alles behalve passagiers en mail. :p Het blijft altijd wel een struggle ja, ook als je op een gegeven moment eigenlijk vast komt te zitten in je eigen design. :')
Oja, nu je het zegt :+ zo prof ben ik niet hoor.

Ik vond het altijd leuk om zelf een landschap te maken, en dan grote steden in de vier hoeken en eventueel in het midden nog één, en dan passagierstreinen rond te laten rijden. Hoefden niet gevuld te zijn, maar een soort van circulatieplan. Dat verdiende altijd wel :P

Maar ik begon altijd met een klein kolentreintje, dat was dan mijn eerste inkomstenbron. En als ik het zat was, ging ik vliegtuigen bouwen, maar dat vond ik eigenlijk te makkelijk geld verdienen zonder veel moeite.
Somebody that I used to know
pi_184619581
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:13 schreef Joosie200 het volgende:
Prehistorik
Jazz jack rabbit
Pitfall
Theme Hospital
Fc knudde :+
Lion King
Police Quest
Red Alert 2
Rollercoaster Tycoon 2
Age of Empires 2
Nfs Hot Pursuit

Dat waren toch wel mijn favoriete games van vroeger op de pc. En kennelijk beviel deeltje twee mij best goed bij tig games zo te zien :P
Jazz Jack rabbit
NFS hot persuit

Deze man _O_ _O_ _O_
Ik was hier...
pi_184620106
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oja, nu je het zegt :+ zo prof ben ik niet hoor.

Ik vond het altijd leuk om zelf een landschap te maken, en dan grote steden in de vier hoeken en eventueel in het midden nog één, en dan passagierstreinen rond te laten rijden. Hoefden niet gevuld te zijn, maar een soort van circulatieplan. Dat verdiende altijd wel :P

Maar ik begon altijd met een klein kolentreintje, dat was dan mijn eerste inkomstenbron. En als ik het zat was, ging ik vliegtuigen bouwen, maar dat vond ik eigenlijk te makkelijk geld verdienen zonder veel moeite.
Haha ja dat klinkt wel leuk. Ook wel eens gedaan, dan laat je passagiers tussen de steden gaan correct?

Ik begin ook met kolen of iets anders wat snel voor handen is. Dan bouw ik een aantal treinen om wat inkomsten te gaan maken. Daarna begin in aan een groot netwerk waarbij het liefst alle treinen op één plek komen (om het een uitdaging te maken).



Hier wordt gelost: Alle hout, olie, boerderij, staal en kolen van de gehele map. Tevens worden er goederen geladen.

Ik was zo dom om het zo dicht langs de zijkant van de map te beginnen waardoor ik geen plek meer heb voor meer platforms :p

Ja inderdaad vliegtuigen verdienen heel veel zonder al te veel werk.
pi_184620151
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:13 schreef Joosie200 het volgende:
Prehistorik
Jazz jack rabbit
Pitfall
Theme Hospital
Fc knudde :+
Lion King
Police Quest
Red Alert 2
Rollercoaster Tycoon 2
Age of Empires 2
Nfs Hot Pursuit

Dat waren toch wel mijn favoriete games van vroeger op de pc. En kennelijk beviel deeltje twee mij best goed bij tig games zo te zien :P
alleen fc knudde van deze lijst niet gespeeld _O_
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:45:40 #109
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_184620211
Supaplex natuurlijk




[ Bericht 61% gewijzigd door BarryOSeven op 25-01-2019 20:54:17 ]
pi_184622601
Abes Oddesey
Duke Nukem
pi_184622687
Wacky Wheels

Heel goede herinneringen aan, avonden en avonden gespeeld met mijn broertje. Om en om.

Als ik dat muziekje hoor, instant goede zin.
pi_184622813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:33 schreef Sovjet het volgende:

[..]

Zo die heb ik ook helemaal leip gespeeld... op mijn 486 nog.
Maar goed, ik heb echt onwijs veel spellen waar ik nog steeds dol op ben.
Maar mijn meest favoriete game ooit is en blijft toch wel:

Ik vond dit ook heel tof, maar snapte het ook nooit helemaal! Weet nog steeds niet hoe ik dit aan zou moeten pakken.
pi_184623219
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:43 schreef mschol het volgende:

[..]

alleen fc knudde van deze lijst niet gespeeld _O_

Belachelijk pixelated spel. Maar het was een spatiebalk, ctrl of shift toetsenkiller. Want daarmee kon je van je afslaan, sprinten/springen. :P Bij oa wielrennen, speerwerpen en ski springen.
mag het weten
  vrijdag 25 januari 2019 @ 23:02:56 #114
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_184623858
Double Dragon 2 op de NES. Was mijn eerste spel op de NES. Mijn neef had Super Mario Bros. waarbij je op je beurt moest wachten wanneer je met zijn tweeën was. Dit spel konden we tegelijkertijd spelen. Mooie tijd.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 01:06:07 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184627766
Bijna alles is wel genoemd inmiddels. Deze blijft ook een parel!

Commando's Behind Enemy Lines

pi_184628148
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:20 schreef Cupasoep het volgende:
Wacky Wheels

Heel goede herinneringen aan, avonden en avonden gespeeld met mijn broertje. Om en om.

Als ik dat muziekje hoor, instant goede zin.
Ehr.. Waarom om en om. Die kon je splitscreen spelen. Had zelfs een 3D bomberman achtige modus.
pi_184628336
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik vond dit ook heel tof, maar snapte het ook nooit helemaal! Weet nog steeds niet hoe ik dit aan zou moeten pakken.
Het was te doen, misschien even op youtube kijken. Je kon het witte huis niet bedienen maar dat zal nog weleens komen na Trump.
pi_184632417
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:41 schreef Piva het volgende:

[..]

Haha ja dat klinkt wel leuk. Ook wel eens gedaan, dan laat je passagiers tussen de steden gaan correct?

Ik begin ook met kolen of iets anders wat snel voor handen is. Dan bouw ik een aantal treinen om wat inkomsten te gaan maken. Daarna begin in aan een groot netwerk waarbij het liefst alle treinen op één plek komen (om het een uitdaging te maken).

[ afbeelding ]

Hier wordt gelost: Alle hout, olie, boerderij, staal en kolen van de gehele map. Tevens worden er goederen geladen.

Ik was zo dom om het zo dicht langs de zijkant van de map te beginnen waardoor ik geen plek meer heb voor meer platforms :p

Ja inderdaad vliegtuigen verdienen heel veel zonder al te veel werk.
Wtf :o Wel heel tof :D

Klopt idd, passagiers gaan tussen de steden. En je hebt maar een rond spoor nodig (met een hoop seinen).

Trouwens, ik had het wel over eigen landschappen bouwen, maar dat vond ik toch wel saai. Liever zo'n voorgefabriceerd landschap met grote steden in de hoeken, dat is het beste :s)

Weet eigenlijk niet of ik het nog op mijn huidige computer heb staan. AoE wel, deze weet ik niet. Anders morgen maar weer eens spelen :9~
Somebody that I used to know
pi_184632466
quote:
Yeah. Ik vond het ook zo'n mooi systeem dat je max drie levels mocht skippen. Als het dan eerst niet lukte, kon je toch verder. En soms lukte het later ineens wel.
Zo kwamen wij (broers, ik) altijd vast te zitten bij level 20. Dan hadden we er al drie geskipt (12,13 en 19?) en lukte deze ook niet. Totdat één broer ineens wel level 19 ofzo voor elkaar kreeg. Dan kon je tenminste weer verder.

Ik ben volgens mij tot 120 ofzo gekomen :s)
Somebody that I used to know
pi_184632539
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wtf :o Wel heel tof :D

Klopt idd, passagiers gaan tussen de steden. En je hebt maar een rond spoor nodig (met een hoop seinen).

Trouwens, ik had het wel over eigen landschappen bouwen, maar dat vond ik toch wel saai. Liever zo'n voorgefabriceerd landschap met grote steden in de hoeken, dat is het beste :s)

Weet eigenlijk niet of ik het nog op mijn huidige computer heb staan. AoE wel, deze weet ik niet. Anders morgen maar weer eens spelen :9~
Het is zo geinstalleerd iig: https://www.openttd.org/downloads/openttd-releases/latest.html

Die voorgefabriceerde landschappen zijn prima idd. "Very flat" uiteraard, echt een Nederlander haha! :') Die seinen zijn wel een dingetje ja, leer er nog steeds nieuwe dingen mee :p


quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yeah. Ik vond het ook zo'n mooi systeem dat je max drie levels mocht skippen. Als het dan eerst niet lukte, kon je toch verder. En soms lukte het later ineens wel.
Zo kwamen wij (broers, ik) altijd vast te zitten bij level 20. Dan hadden we er al drie geskipt (12,13 en 19?) en lukte deze ook niet. Totdat één broer ineens wel level 19 ofzo voor elkaar kreeg. Dan kon je tenminste weer verder.

Ik ben volgens mij tot 120 ofzo gekomen :s)
Haha dat idd. _O- Echt dat je bij 50-60 of hoger zit en die paar in de tien/twintig nog niet gelukt zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2019 14:49:30 ]
pi_184632608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:47 schreef Piva het volgende:

[..]

Het is zo geinstalleerd iig: https://www.openttd.org/downloads/openttd-releases/latest.html


[..]

Haha dat idd. _O- Echt dat je bij 50-60 of hoger zit en die paar in de tien/twintig nog niet gelukt zijn.
Merci!

En haha, grappig, die herkenning :D
Somebody that I used to know
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:04:42 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184632811
Sokoban
Cannon Fodder
Fifa '98
Soul Calibur op de Dreamcast. Wat een bazengame was dat.
Mario Kart op de SNES
Super Mario op de NES en SNES.
Duck Hunt op de NES



[ Bericht 25% gewijzigd door leolinedance op 26-01-2019 15:13:30 ]
pi_184682839
Ben van het ps2 tijdperk. Zal wel duidelijk zijn uit de lijst

Ratchet and clank 3
De jak en daxter trilogie
Kingdom hearts 2
Shadow of the colossus
Devil may cry 3
Spyro 2
God of war 2
Persona 4 is van 2008, mag ik die nog meetellen als oud? :P is echt men favo game aller tijden
pi_191417132
LOL, voor het eerst sinds -tig jaar weer eens NHL 2004 gespeeld. Kon dat spel zo'n dikke 4 jaar geleden niet meer aan de gang krijgen op Windows 10.
Maar nu dus wel weer, dankzij een Tsjechische website, Google Translate en de editor NHL View, die ik zo'n 15 jaar geleden had gedownload en nog steeds ergens op een externe harde schijf had staan... ik snap niet wat ik goed heb gedaan, maar het werkt!

Ik wilde echt heel ver terug in de tijd en heb ouwe rosters uit het seizoen 1993-1994 geïnstalleerd. Heb dat NHL-seizoen een beetje aangepast met de editor NHL View, en dat was nog een knap ingewikkeld verhaal. Geen Winnipeg Jets maar Phoenix Coyotes, geen Hartford Whalers maar California Hurricanes en geen Quebec Nordiques maar Colorado Avalanche. Plus 4 fantasieteams gebakken voor Atlanta Thrashers (die bestonden toen nog niet, en zijn inmiddels ook 'in het echt' weer verdwenen), Columbus Blue Jackets, Minnesota Wild en Nashville Predators, met behulp van de website hockeydb.org en de editor NHL View.
Daarna ook nog een update voor de stadions geïnstalleerd. Die update had ook ik nog van heel vroeger (het z.g. NHL 2004 Superpack).
Het enige dat misging was dat m'n PC vastliep na het maken van een snapshot, na afloop van de exhibition game Edmonton Oilers - Minnesota Wild. Ik speelde met het fantasieteam uit Minnesota en verloor na overtime uiteindelijk met 3-2, gebaseerd op de settings van die Tsjechische website, medium moeilijkheidsgraad. Ik heb alleen de snelheid van de game wat hoger gezet, en 'fighting' op NUL, want dat domme geknok vind ik eigenlijk ongelooflijk saai.

Na m'n PC opnieuw te hebben opgestart zag ik tot m'n verbazing dat het snapshot nog bewaard was gebleven.



Na NHL 2009 is EA Sports gestopt met de ontwikkeling van een ijshockey-game voor de PC. Alleen voor de consoles kun je nog nieuwe spellen op de kop tikken. Ik heb dat altijd jammer gevonden, want ik vond de NHL games doorgaans veel opwindender dan FIFA. En een console kopen zie ik niet zitten, daar ben ik gewoon net niet speels genoeg voor.

In elk geval kan ik nu weer lekker nostalgisch NHL 2004 spelen als ik dat wil. Het enige wat ik voortaan zal laten is het maken van snapshots.

EDIT: hier nog een filmpe van hoe het originele spel eruitzag. Zelf heb ik de PC-versie van najaar 2003. Afgezien van het introfilmpje ziet alles er hetzelfde uit.



[ Bericht 6% gewijzigd door Toby56 op 08-02-2020 23:22:47 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 01:15:24 #126
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_191419187
NHL 2004, heerlijk spel _O_ Op 2002 na is dat echt mijn favoriete versie van de franchise _O_

O+ Colorado Avalanche O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 9 februari 2020 @ 05:25:55 #127
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_191420759
Supaplex
Blockout
Prince of Persia
Magic Carpet
Marioworld op de Snes _O_
Jill of the Jungle
Alle Zelda's _O_
pi_191422919
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
NHL 2004, heerlijk spel _O_ Op 2002 na is dat echt mijn favoriete versie van de franchise _O_

O+ Colorado Avalanche O+
Het is potverdorie heel erg lang geleden, maar ik herinner me dat NHL 2002 in graphics en gameplay niet zoveel verschilde van NHL 2001... behalve dan dat Don Taylor als co-commentator een batterij aan grappen eruit knalde, waardoor ik soms teveel moest lachen en daardoor mijn concentratie verloor. ;)

NHL 2004 was de eerste in de serie die, als je destijds een goeie videokaart had, een 3D-illusie wist te creëren. Bovendien vond ik de gameplay gewoon erg goed, mits je die zelf aanpaste. Er waren destijds heel veel goeie tips en downloads daarvoor. Ik herinner me websites als CyberNHL, Arenacenter en NHLdepot.

Ik heb daarna t/m NHL 2009 de spellen nog wel gekocht en gespeeld, maar zoveel lol als met 2004 heb ik nooit meer gehad. Dus ben ik blij dat ik de Windows 10 problematiek heb overwonnen.

Omdat ik een schaatsliefhebber ben (langebaan), speel(de) ik doorgaans met de Calgary Flames. Bovendien was ik, sinds de Spelen van 2002, een fan van Jarome Iginla.

Ik doe het ff rustig aan.
pi_191423204
ik heb met heel veel plezier Knights and Merchants gespeeld :)
pi_191423534
san andreas, nog steeds de leukste
pi_191423606

Ik mis arcanists nog wel, jammer dat ze daarmee gestopt zijn nog een hoop gespeeld op school met de halve klas. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191424247
Duke Nukem
Oddworld abe's Oddesey
Boulderdash
  zondag 9 februari 2020 @ 20:02:20 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191431287
Ski or die
  zondag 9 februari 2020 @ 21:02:52 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191432528
Xcom: Apocalypse
Duke Nukem 3d
Jedi Knight 2
Dungeon keeper
Simcopter
Sim city 2000
Zelda link to the past
Zelda Ocarina of Time
Magic carpet
Theme hospital
Fallout 1 en 2
Die By the Sword
Biomenace
Colonization
Lands of Lore
Might and Magic 6 en 7
Morrowind
Jagged Alliance 2
Starcontrol
Wolfenstein 3d
tyrian
Raptor
Captain Comic
Blackthorne
Railroad Tycoon
pi_191435909

Legendarisch commentaar.
Een figuur als Frank Snoeks kan wel inpakken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_191446913
Slipstream 5000 al genoemd?

Cyberdogs en TIM waren ook geniaal.
pi_191447990
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
Slipstream 5000 al genoemd?
Wat een vet spel was dat! _O_

Na NFS Porsche unleashed mijn favoriete racespel. Screamer en screamer rally waren ook tof, trouwens.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_191448192
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat een vet spel was dat! _O_

Na NFS Porsche unleashed mijn favoriete racespel. Screamer en screamer rally waren ook tof, trouwens.
NFS Underground 2 was beter :P
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 10 februari 2020 @ 23:01:13 #139
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191448964
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 03:15 schreef Toby56 het volgende:

Legendarisch commentaar.
Een figuur als Frank Snoeks kan wel inpakken.
Gvd dat was ook een bazenspel!
pi_191449117
Space Jumper!

pi_191449352
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 03:15 schreef Toby56 het volgende:

Legendarisch commentaar.
Een figuur als Frank Snoeks kan wel inpakken.


Links '98 was de allerlaatste in deze serie. Een waardige opvolger en eveneens van Access software.

Daarna begonnen ontwikkelaars met golf games in zuigend embryonaal 3D waarbij je je muis als virtuele club moest gebruiken.

Helaas is Links '98 nauwelijks nog vindbaar en werken die abandoned variaties niet goed op virtual machines waardoor je niet veel verder dan het hoofdmenu komt.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 01:53:35 #142
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_191472382
SimCity 4
Rollercoaster Tycoon 2
The Sims 2
Doom2 (voornamelijk DoomBuilder; eigen levels bouwen, af en toe nog wel eens mee bezig)
Age Of Mythology
Grand Prix 4
Commandos I / II
Transport Tycoon
Command & Conquer: Red Alert
Loderunnder: Online
Unreal Tournament

[EDIT]
Ik vergeet Pokemon Crystal, Ruby en Diamond op de Nintendo's helemaal :D

Man, wat heb ik deze spellen kapot gespeeld. Zo nu en dan mis ik het enorm; thuiskomen van school en i.p.v. huiswerk ging meteen de PC aan. In het weekend doorgamen tot diep in de nacht.

Soms probeer ik het nog wel eens (The Sims 2 of SimCity 4 bijv.), maar na tien minuten spelen ben ik het al zat. :'( :'( Anderen die daar 'last' van hebben?

[ Bericht 19% gewijzigd door DjVero op 12-02-2020 15:13:17 ]
pi_191472579
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:55 schreef DjVero het volgende:
Soms probeer ik het nog wel eens (The Sims 2 of SimCity 4 bijv.), maar na tien minuten spelen ben ik het al zat. :'( :'( Anderen die daar 'last' van hebben?
dat ligt bij mij geheel aan de game: simcity 4 is inmiddels echt te gedateerd en biedt cities skylines echt een betere ervaring
Rollercoaster Tycoon 2 daarin tegen blijft leuk
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:08:16 #145
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_191472624
Als kind speelde ik Crime Killer. Die kocht ik ooit bij de kruidvat volgens mij. Zal ook een extra soundtrack disc bij _O_

[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_191472655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:05 schreef mschol het volgende:

[..]

dat ligt bij mij geheel aan de game: simcity 4 is inmiddels echt te gedateerd en biedt cities skylines echt een betere ervaring
Rollercoaster Tycoon 2 daarin tegen blijft leuk
Graphics geef ik niks om. Integendeel zelfs. Een aantal nieuwe(re) spellen speel ik wel, maar niks beklijft; veel te gedetailleerd, te groot, etc. Spellen van vijf of tien jaar geleden kan ik me vrijwel niets meer van herinneren, maar van Doom 2 bijv. ken ik alle 32 levels nog, inclusief alle 'secrets', of van Grand Prix 4 ken ik alle circuits nog. Van Red Alert zou ik zo alle levels van de Soviets in mijn hoofd nog kunnen tekenen.
pi_191472752
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:10 schreef DjVero het volgende:

[..]

Graphics geef ik niks om. Integendeel zelfs. Een aantal nieuwe(re) spellen speel ik wel, maar niks beklijft; veel te gedetailleerd, te groot, etc. Spellen van vijf of tien jaar geleden kan ik me vrijwel niets meer van herinneren, maar van Doom 2 bijv. ken ik alle 32 levels nog, inclusief alle 'secrets', of van Grand Prix 4 ken ik alle circuits nog. Van Red Alert zou ik zo alle levels van de Soviets in mijn hoofd nog kunnen tekenen.
in het geval van simcity is het ook zeker niet de graphics, het is gewoon de enorme mogelijkheden die er (mede door de betere 3d graphics, daarvoor had het geen/weinig zin) bij zijn gekomen..

in vanilla SC4 kon je mooie snelweg kruisingen op je buik schrijven, de NAM mod pakte dit probleem al deels aan, maar in C:SL zijn de mogelijkheden al vele malen diverser (loslaten van geforceerd grid building) en met extra mods (bv move it en anarchy) kan je alles maken wat er maar te verzinnen valt..
pi_191698547
- Outlaws
- Medal of Honor Allied Assault (plus uitbreidingen)
- CC Red Alert 1 en 2
- CC Generals
- NFS 3 Hot Pursuit
- NFS 4 (Road Challenge in Europa, High Stakes in de US)
- NFS Porsche Unleashed
- Grand Prix Legends
- Network Q RAC Rally
- Rally Championship 2000
- Colin McRae Rally 2 en 3
- Have an N.I.C.E day
- Crimson Skies
- Wing Commander 2 (gratis bij een joystick)

- Ace Combat Squadron Leader

- Starwing (kon af en toe meedoen op de Nintendo van een klasgenoot)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201803103
Als ik het destijds had gekend, dan had dit een favoriet spel van me kunnen zijn. :D



https://imgur.com/nCAd0Iw
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201803150
Nog steeds speel ik blockout
Blijft leuk
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:58:36 #151
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_202006652
Vanaf 1981 - 1984 een Philips p2000. Daarna een Deskpro 286e

1983 Kings's Quest
1985 Thexder
1986-10 Space Quest 1; The Sarien Encounter
1987-07 Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards
1987-11 Space Quest 2; Vohaul's Revenge
1987 Test Drive
1989-03 Space Quest 3; Pirates of Pestulon
1989 Test Drive 2
1989-08 Xenon 2; Megablast
1989-10 Quest for Glory 1; So You Want to Be a Hero
1990 Quest for Glory 2; Trail by Fire
1990-12 Commander Keen
1993 Simcity 2000
1993-12 Doom
1994-08 Theme Park
1994-06 Transport Tycoon
1996-01 Duke Nukem 3D
1996-10 Command & Conquer: Red Alert
1998-09 Ceasar 3
1998-11 Need for Speed 3; Hot Persuit
1999-03 RollerCoaster Tycoon
2000-02 The Sims
2001-10 Zoo Tycoon
2002-01 Medal of Honor; Allied Assault
2002-07 Warcraft 3; Reign of Chaos
2002-09 Battlefield 1942
2003-11 Need for Speed; Underground
2004-01 Simcity 4
2004-09 The Sims 2
2004-10 World of Warcraft
2007-01 World of Warcraft; The Burning Crusade
2008-11 World of Warcraft; Wrath of the Lich King
2010-12 World of Warcraft; Cataclysm
2011-12 Star Wars; The Old Republic
2012-05 Diablo 3
2013-04 Star Wars; The Old Republic; Rise of the Hutt Cartel
2014-11 World of Warcraft; Warlords of Draenor
2015-05 The Witcher 3; Wild Hunt
2016-12 Star Wars; The Old Republic; Knights of the Eternal Throne

[ Bericht 0% gewijzigd door trigt013 op 02-11-2021 22:04:22 ]
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 22:57:30 #152
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_202007837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:58 schreef trigt013 het volgende:
Vanaf 1981 - 1984 een Philips p2000. Daarna een Deskpro 286e

1983 Kings's Quest
1985 Thexder
1986-10 Space Quest 1; The Sarien Encounter
1987-07 Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards
1987-11 Space Quest 2; Vohaul's Revenge
1987 Test Drive
1989-03 Space Quest 3; Pirates of Pestulon
1989 Test Drive 2
1989-08 Xenon 2; Megablast
1989-10 Quest for Glory 1; So You Want to Be a Hero
1990 Quest for Glory 2; Trail by Fire
1990-12 Commander Keen
1993 Simcity 2000
1993-12 Doom
1994-08 Theme Park
1994-06 Transport Tycoon
1996-01 Duke Nukem 3D
1996-10 Command & Conquer: Red Alert
1998-09 Ceasar 3
1998-11 Need for Speed 3; Hot Persuit
1999-03 RollerCoaster Tycoon
2000-02 The Sims
2001-10 Zoo Tycoon
2002-01 Medal of Honor; Allied Assault
2002-07 Warcraft 3; Reign of Chaos
2002-09 Battlefield 1942
2003-11 Need for Speed; Underground
2004-01 Simcity 4
2004-09 The Sims 2
2004-10 World of Warcraft
2007-01 World of Warcraft; The Burning Crusade
2008-11 World of Warcraft; Wrath of the Lich King
2010-12 World of Warcraft; Cataclysm
2011-12 Star Wars; The Old Republic
2012-05 Diablo 3
2013-04 Star Wars; The Old Republic; Rise of the Hutt Cartel
2014-11 World of Warcraft; Warlords of Draenor
2015-05 The Witcher 3; Wild Hunt
2016-12 Star Wars; The Old Republic; Knights of the Eternal Throne
Dikke upvote voor diablo O+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 29 november 2021 @ 16:35:41 #153
410916 Steve_Stifler
The Stiffmeister
pi_202393288
Alle adventures van Sierra en LucasArts. Speel ze nog regelmatig, blijven tijdloos.
pi_208838391
Speel nu af en toe weer eens Microprose / Hasbro Formule 1 games.
GP 2 en GP 3.
GP 2 is echt leuk.
(Alleen regent het er nooit.)

Ik rijd in een Sauber, omdat ik zo een nette jongen ben.
Net als Heinz-Harald.

En ik draag de helm van Giovanna Amati, omdat zij zo een nette dame is/was.

Ik doe het ff rustig aan.
pi_208838773
Airborne Ranger
Dig Dug
Bubble Bobble
Monkey Island
Supaplex
Operation Wolf (in de arcade hal dan)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 18:12:42 #156
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208839512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:06 schreef Toby56 het volgende:
Speel nu af en toe weer eens Microprose / Hasbro Formule 1 games.
GP 2 en GP 3.
GP 2 is echt leuk.
(Alleen regent het er nooit.)

Ik rijd in een Sauber, omdat ik zo een nette jongen ben.
Net als Heinz-Harald.

En ik draag de helm van Giovanna Amati, omdat zij zo een nette dame is/was.

[ afbeelding ]
Hoe heb je GP3 werkend gekregen?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208841096
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 18:12 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Hoe heb je GP3 werkend gekregen?
Beide op een nog steeds werkende XP-machine. (Die mazzel moet je wel hebben inderaad.)
GP3 voor WIndows 10 of 11 is een crime, zo heb ik begrepen.
Bij GP3 heb ik op XP een heel raar roze randje op de banden, maar ik kan ermee leven.

GP2 kan wel op 10 of 11, met een speciale versie van DOSBox, maar bij mij draait-ie dan veel te langzaam.
Met een (stok)oude versie van DOSBox heb ik GP2 echter zowaar weer aan het werk gekregen op die ouwe XP-bak.

Had nog een paar ouwe carsets, die ik rond de eeuwwisseling had gedownload, op een CD-rom staan, en die werkten ook nog. Ook GP2Edit stond daar nog op. Daarmee kun je van alles en nog wat in het spel importeren. Ach, dacht ik, dan kies ik de helm van Giovanna.

Van de misschien wel honderden sites die er 20-25 jaar geleden waren, in -tig talen, is nu eigenlijk alleen grandprix2.de nog over. Met de nodige leuke downloads erbij.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208841449
Deze gast scheurt er nog ouderwets op los in Windows 10... GP3 zou dus mogelijk moeten zijn, maar ook hij meldt erbij dat het spel toch nog af en toe crasht op de desktop. (Windows 7 werkt blijkbaar beter.)



[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 20-04-2023 21:12:13 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 20:30:58 #159
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_208841687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:06 schreef Toby56 het volgende:
Speel nu af en toe weer eens Microprose / Hasbro Formule 1 games.
GP 2 en GP 3.
GP 2 is echt leuk.
(Alleen regent het er nooit.)

Ik rijd in een Sauber, omdat ik zo een nette jongen ben.
Net als Heinz-Harald.

En ik draag de helm van Giovanna Amati, omdat zij zo een nette dame is/was.

[ afbeelding ]
GP2 heb ik ook heel veel gespeeld, en het was echt ontzettend simpel om te winnen, je hoefde alleen maar A ingedrukt te houden om gas te geven, F1 alleen indrukken bij een bocht zodat je wagen automatisch afremt, daarna weer F1 om de begrenzing er af te halen, en sturen met < en > :D

edit: Footwork, Larrousse en Jordan zeggen me echt helemaal niks meer trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 20-04-2023 21:33:48 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_208842143
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
GP2 heb ik ook heel veel gespeeld, en het was echt ontzettend simpel om te winnen, je hoefde alleen maar A ingedrukt te houden om gas te geven, F1 alleen indrukken bij een bocht zodat je wagen automatisch afremt, daarna weer F1 om de begrenzing er af te halen, en sturen met < en > :D
Op 'rookie' niveau klopte dat inderdaad.
Maar ik gebruikte GP2Edit om het spel realistischer te krijgen, en dan kon je zelfs op dat beginnersniveau nog moeite genoeg hebben. Vanmiddag kon ik in mijn Sauber de heer Hill (Williams no. NUL) echt niet bijhouden op Interlagos, en was ik voortdurend in mijn spiegels aan het kijken om Jean Alesi in de gaten te houden (en op z'n Verstappens te blokkeren natuurlijk). En toch had ik gewoon voor rookie-niveau gekozen, met automatisch schakelen en wat al niet.

Als je echt op 'ace' level GP2 gaat spelen, dan is het nog verdraaid moeilijk. Eén tikje en je voorvleugel ligt er af. Eén klein stuurfoutje in een chicane en je hebt een seconde of 2 verloren op je voorganger(s).
En als je niet veel doet aan wagen-afstelling, dan kun je het op een paar circuits echt wel schudden. Daarnaast kun je ook gewoon panne en technische problemen krijgen, net als ieder ander. Hoe onbetrouwbaarder je wagen, hoe groter de kans is dat het je overkomt.


Maar goed, ik koos/kies doorgaans voor Quick Games, of voor een race van 10%, zodat ook pitstopstrategieën geen rol spelen. Ik heb er gewoon lol aan. Die gast van de laatste twee YT-filmpjes, 'Ted Meat', streamt hele wedstrijden, inclusief kwalificaties. En niet alleen van GP2 of GP3, maar echt van allerlei oude racegames. Het eindresultaat gooit-ie dan blijkbaar op YT. (Zojuist ontdekt na een zoektocht naar een instructie om GP3 aan de praat te krijgen op Windows 10.) Dergelijke realtime-streams zijn goed voor je zitvlees. Misschien vandaar de naam 'Ted Meat'.

De volgende gast doet het allemaal wat simpeler. Hij heeft, zoals de GP2-kenner kan zien, ook een aangepaste carset via GP2edit geïmporteerd, met bolides die sigarettenreclames voeren. En Senna rijdt in de Williams no. 2, inclusief de juiste helm.
Blijkbaar staan de instellingen niet helemaal goed, want de 1 na de ander valt uit met een lege tank. _O-
Maar ook hij moet zelf de pits in vanwege versnellingsbakproblemen, dus hij speelt op een redelijk pittig niveau. Het is wel duidelijk dat hij minder ervaring heeft dan die Ted Meat. Maar hij gebruikt wel de tool GPXLap, waardoor hij o.a. bovenin het scherm de stand in de gaten kan houden.


Maar je hebt gelijk: als je het simpel wilt houden, dan is GP2 gewoon lekker puntjes scoren, ongeacht in welke kar je rijdt. Lekker Schumi eruit remmen met een rammelende Pacific.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208842148
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:57 schreef #ANONIEM het volgende:
Oh ja, Age of Empires 2 heb ik ook helemaal grijs gespeeld. Ik ken sommige cheatcodes nog steeds uit mn hoofd.
Aoe1 weet ik bijna alle codes nog. :o
pi_208842392
Op de PC is 'Day of the Tentacle' voor mij de favoriet, nóg steeds heel erg goed.....

pi_208842424
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
GP2 heb ik ook heel veel gespeeld, en het was echt ontzettend simpel om te winnen, je hoefde alleen maar A ingedrukt te houden om gas te geven, F1 alleen indrukken bij een bocht zodat je wagen automatisch afremt, daarna weer F1 om de begrenzing er af te halen, en sturen met < en > :D
Kijk.
Dit is wat er gebeuren kan op het moeilijkste niveau.
Je Jordan krijgt een lekke band met 280 km/h en je vliegt eraf in de Curva Grande (Monza).

Ik doe het ff rustig aan.
pi_208842559
Age of Empires
Total Annihilation
Starcraft
C&C Tiberian Sun
Jazz Jackrabbit 2
Need For Speed II SE
Need For Speed III Hot Pursuit
Rollercoaster Tycoon
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 21:35:38 #165
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_208843242
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:50 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Op 'rookie' niveau klopte dat inderdaad.
Maar ik gebruikte GP2Edit om het spel realistischer te krijgen, en dan kon je zelfs op dat beginnersniveau nog moeite genoeg hebben. Vanmiddag kon ik in mijn Sauber de heer Hill (Williams no. NUL) echt niet bijhouden op Interlagos, en was ik voortdurend in mijn spiegels aan het kijken om Jean Alesi in de gaten te houden (en op z'n Verstappens te blokkeren natuurlijk). En toch had ik gewoon voor rookie-niveau gekozen, met automatisch schakelen en wat al niet.

Als je echt op 'ace' level GP2 gaat spelen, dan is het nog verdraaid moeilijk. Eén tikje en je voorvleugel ligt er af. Eén klein stuurfoutje in een chicane en je hebt een seconde of 2 verloren op je voorganger(s).
En als je niet veel doet aan wagen-afstelling, dan kun je het op een paar circuits echt wel schudden. Daarnaast kun je ook gewoon panne en technische problemen krijgen, net als ieder ander. Hoe onbetrouwbaarder je wagen, hoe groter de kans is dat het je overkomt.


Maar goed, ik koos/kies doorgaans voor Quick Games, of voor een race van 10%, zodat ook pitstopstrategieën geen rol spelen. Ik heb er gewoon lol aan. Die gast van de laatste twee YT-filmpjes, 'Ted Meat', streamt hele wedstrijden, inclusief kwalificaties. En niet alleen van GP2 of GP3, maar echt van allerlei oude racegames. Het eindresultaat gooit-ie dan blijkbaar op YT. (Zojuist ontdekt na een zoektocht naar een instructie om GP3 aan de praat te krijgen op Windows 10.) Dergelijke realtime-streams zijn goed voor je zitvlees. Misschien vandaar de naam 'Ted Meat'.

De volgende gast doet het allemaal wat simpeler. Hij heeft, zoals de GP2-kenner kan zien, ook een aangepaste carset via GP2edit geïmporteerd, met bolides die sigarettenreclames voeren. En Senna rijdt in de Williams no. 2, inclusief de juiste helm.
Blijkbaar staan de instellingen niet helemaal goed, want de 1 na de ander valt uit met een lege tank. _O-
Maar ook hij moet zelf de pits in vanwege versnellingsbakproblemen, dus hij speelt op een redelijk pittig niveau. Het is wel duidelijk dat hij minder ervaring heeft dan die Ted Meat. Maar hij gebruikt wel de tool GPXLap, waardoor hij o.a. bovenin het scherm de stand in de gaten kan houden.


Maar je hebt gelijk: als je het simpel wilt houden, dan is GP2 gewoon lekker puntjes scoren, ongeacht in welke kar je rijdt. Lekker Schumi eruit remmen met een rammelende Pacific.
Ik wist niet eens meer dat je een moeilijkheidsgraad kon kiezen :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 21:36:49 #166
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_208843288
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Kijk.
Dit is wat er gebeuren kan op het moeilijkste niveau.
Je Jordan krijgt een lekke band met 280 km/h en je vliegt eraf in de Curva Grande (Monza).

Dat stuurtje heb ik ook, gebruik(te) het vnl. voor Euro Truck Simulator 2 :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_208843442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ik wist niet eens meer dat je een moeilijkheidsgraad kon kiezen :P
Door bijvoorbeeld alleen al op F4 te drukken wordt de 'onkwetsbaarheid' van je auto opgeheven.
Dus straffeloos anderen eraf tikken is voorbij, en je kunt gewoon mechanische defecten krijgen.

Maar er zijn veel uitgebreidere Drive-options.

Ik zal nooit vergeten dat het me bij GP2 eens lukte om tegen de rijrichting in te rijden na een spin. En dan uiteraard zelf niet kapot kunnen. Dat was lekker. Zal meer dan 20 jaar geleden zijn geweest, op een Windows 98 Celeron-machine. Jammer genoeg heb ik er geen beelden van.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 21 april 2023 @ 18:35:26 #168
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_208854717
Ik speelde vroeger erg veel twee spellen:
1. Zeus, Master of Olympus. Echt een fantastisch strategie spel waarbij je je eigen Griekse stad bouwt. Voornaamste doel is dat je gebruik maakt van alle grondstoffen die in je stad aanwezig zijn en als je ze niet hebt ze importeren. Soms kon het zijn dat je daarvoor eerst een andere stad moest veroveren omdat vijanden geen handel drijven. Intussen moest je ook zelf aan aanvallers het hoofd bieden, goden of monsters die je stad aanvallen etcetera. Ik heb dat spel echt uren en dagen gespeeld en doe het nog zo nu en dan.
2. Betaald voetbal simulator. Niet te verwarren met de versie van Davilex. Deze was van ASF Software. Je kon daarbij een team kiezen uit de eerste klasse of de hoofd klasse. Je had de mogelijkheid om te promoveren naar de eerste divisie en uiteindelijk naar de eredivisie. Je moest sponsoren werven, je kom je stadion uitbreiden (overdekken, zit- of staanplaatsen en zelfs business seats). Het betroffen wel echte clubs, maar geen echte spelers. Dat heb ik nooit storend ervaren, je bent aan vrij snel in seizoenen ver in de toekomst omdat het spel relatief snel speelt. Ook dit spel heb ik echt dagen/weken achter elkaar gespeeld en speel ik via DOS/Box nog vaker!
Rini dankjewel.
pi_208864321
GP2 mega flipperkastcrash met F1-auto's uit het jaar 2000.

O.a. Pedro de la Rosa en Stéphane Sarrazin (?) maken een vliegreisje.
De laatste werd... een beetje misselijk.

Eén van de marshalls is blijkbaar weggedoken achter de vangrails ;), maar ineens staat-ie er weer om druk met de gele vlag te zwaaien.



https://imgbox.com/ezEkqAE3[quote]0s.gif

_O_
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208864355
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 18:12 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Hoe heb je GP3 werkend gekregen?
Ik had hierboven al een linkje geplaatst; misschien heb je hier ook iets aan:


How To Play GP3 on Windows 10
YT kanaal: OldRacingGames
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 18:49:24 #171
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208864398
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik had hierboven al een linkje geplaatst; misschien heb je hier ook iets aan:


How To Play GP3 on Windows 10
YT kanaal: OldRacingGames
Zal naar dit filmpje kijken. Helaas cd-rom met spel heb ik niet meer
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208864524
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zal naar dit filmpje kijken. Helaas cd-rom met spel heb ik niet meer
Ja... ik vermoed dat mijn schijfje ergens op een onvindbare plek terechtgekomen is. Ik herinner me tenminste niet dat ik het heb weggegeven.
Ik ben dan ook al lang blij dat ik de oude XP-bak aan de praat heb gekregen (dankzij iemand die me tijdelijk een originele XP-installatieschijf heeft geleend). Daar stond GP3 nog op, met een NO-cd patch, en die bleek nog te werken; alleen heb ik een roze rand over m'n banden. Misschien heb ik de Gay Pride editie?

In Waalwijk is overigens nog een setje te krijgen. ;)

https://www.marktplaats.n(...)7-pc-games-formule-1

En ik vond onderstaande link ook nog, maar ik sta niet in voor de veiligheid (Trojaanse paarden blijven bij dit soort sites altijd een risico). Ik heb er dus ook geen ervaringen mee. Misschien krijg je alleen maar rotzooi op je PC.

https://gamefabrique.com/games/grand-prix-3/#download

GP3 was destijds wel een visuele droom, vergeleken met vele tijdgenoten.
En ik was dol op de regenraces. Lekker doorglijden en dan toch een plaatsje winnen.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 19:07:45 #173
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208864570
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ja... ik vermoed dat mijn schijfje ergens op een onvindbare plek terechtgekomen is. Ik herinner me tenminste niet dat ik het heb weggegeven.
Ik ben dan ook al lang blij dat ik de oude XP-bak aan de praat heb gekregen (dankzij iemand die me tijdelijk een originele XP-installatieschijf heeft geleend). Daar stond GP3 nog op, met een NO-cd patch, en die bleek nog te werken; alleen heb ik een roze rand over m'n banden. Misschien heb ik de Gay Pride editie?

In Waalwijk is overigens nog een setje te krijgen. ;)

https://www.marktplaats.n(...)7-pc-games-formule-1

En ik vond onderstaande link ook nog, maar ik sta niet in voor de veiligheid (Trojaanse paarden blijven bij dit soort sites altijd een risico). Ik heb er dus ook geen ervaringen mee. Misschien krijg je alleen maar rotzooi op je PC.

https://gamefabrique.com/games/grand-prix-3/#download

GP3 was destijds wel een visuele droom, vergeleken met vele tijdgenoten.
En ik was dol op de regenraces. Lekker doorglijden en dan toch een plaatsje winnen.
Die laatste link is malware. Nu moet ik mijn virusscanner gebruiken }:|
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208864608
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die laatste link is malware. Nu moet ik mijn virusscanner gebruiken }:|
Verbaast me niks.
Ik had nochtans een waarschuwing ingebouwd.

Van GP2 zijn wel betrouwbare downloads te vinden, die aankoop van de cd-rom onnodig maken. Gecombineerd met DOSbox-versies zijn er volgens mij nog wel wat ouwe liefhebbers die het spel op Windows 10/11 spelen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 23 april 2023 @ 09:47:20 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_208870270
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:58 schreef trigt013 het volgende:
Vanaf 1981 - 1984 een Philips p2000. Daarna een Deskpro 286e

1983 Kings's Quest
1985 Thexder
1986-10 Space Quest 1; The Sarien Encounter
1987-07 Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards
1987-11 Space Quest 2; Vohaul's Revenge
1987 Test Drive
1989-03 Space Quest 3; Pirates of Pestulon
1989 Test Drive 2
1989-08 Xenon 2; Megablast
1989-10 Quest for Glory 1; So You Want to Be a Hero
1990 Quest for Glory 2; Trail by Fire
1990-12 Commander Keen
1993 Simcity 2000
1993-12 Doom
1994-08 Theme Park
1994-06 Transport Tycoon
1996-01 Duke Nukem 3D
1996-10 Command & Conquer: Red Alert
1998-09 Ceasar 3
1998-11 Need for Speed 3; Hot Persuit
1999-03 RollerCoaster Tycoon
2000-02 The Sims
2001-10 Zoo Tycoon
2002-01 Medal of Honor; Allied Assault
2002-07 Warcraft 3; Reign of Chaos
2002-09 Battlefield 1942
2003-11 Need for Speed; Underground
2004-01 Simcity 4
2004-09 The Sims 2
2004-10 World of Warcraft
2007-01 World of Warcraft; The Burning Crusade
2008-11 World of Warcraft; Wrath of the Lich King
2010-12 World of Warcraft; Cataclysm
2011-12 Star Wars; The Old Republic
2012-05 Diablo 3
2013-04 Star Wars; The Old Republic; Rise of the Hutt Cartel
2014-11 World of Warcraft; Warlords of Draenor
2015-05 The Witcher 3; Wild Hunt
2016-12 Star Wars; The Old Republic; Knights of the Eternal Throne
Wat is die maand (toch?) achter het jaartal? Hou je dat bij in een boekje ofzo :P
  zondag 23 april 2023 @ 09:48:44 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_208870278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op de PC is 'Day of the Tentacle' voor mij de favoriet, nóg steeds heel erg goed.....

[ afbeelding ]
Dit is goud ja. Net als Full Throttle.
  zondag 23 april 2023 @ 09:55:01 #177
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_208870319
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wat is die maand (toch?) achter het jaartal? Hou je dat bij in een boekje ofzo :P
Ja, ik vind het leuk om bij te houden. Je ziet wel dat er weinig aantrekkelijke spellen uitkomen. Als speel ik sommige spellen nu langer.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_208870348
Max Payne _O_
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_208871674
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dit is goud ja. Net als Full Throttle.
De animaties zijn schitterend, en het spel was grafisch zijn tijd vooruit, maar je speelt hem met gemak in één dag uit en dat waren we toen echt niet gewend van een adventure. Het spel is veel te makkelijk en het roadrage-intermezzo was ongeschikt voor veel point-and-clickfanaten.

Dan hebben we veel meer plezier gehaald uit Indiana Jones and the Fate of Atlantis.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_208875454
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 11:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
De animaties zijn schitterend, en het spel was grafisch zijn tijd vooruit, maar je speelt hem met gemak in één dag uit en dat waren we toen echt niet gewend van een adventure. Het spel is veel te makkelijk en het roadrage-intermezzo was ongeschikt voor veel point-and-clickfanaten.

Dan hebben we veel meer plezier gehaald uit Indiana Jones and the Fate of Atlantis.
Ik neem aan dat je Film throttle in een dag uitspeelde, want dat lukt zeker niet met Day of the tentacle
pi_208876459
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 16:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je Film throttle in een dag uitspeelde, want dat lukt zeker niet met Day of the tentacle
Oh, sorry. Ik reageerde op Full Throttle, inderdaad. Binnen een dag uitgespeeld.

We waren gewend dat adventures ons weken of tenminste dagen plezier gaven, maar toen we voor Full Throttle de volle mep betaalden (en hij was al duurder dan we gewend waren) en hem in één dag uitgespeeld hadden, voelden we ons behoorlijk bekocht.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_208878459
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 16:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Oh, sorry. Ik reageerde op Full Throttle, inderdaad. Binnen een dag uitgespeeld.

We waren gewend dat adventures ons weken of tenminste dagen plezier gaven, maar toen we voor Full Throttle de volle mep betaalden (en hij was al duurder dan we gewend waren) en hem in één dag uitgespeeld hadden, voelden we ons behoorlijk bekocht.
Haha herkenbaar.


Op zaterdagochtend kocht ik ooit bubble bobble voor de Nintendo en smiddags bracht ik het uitgespeeld en wel terug.
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 20:26:33 #183
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_208879094


Game of the century. Bubble bobble is geweldig _O_
Laatst zelfs bubble bobble sokken binnen gekregen :@
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 21:59:06 #184
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_208879989
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 20:26 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]

Game of the century. Bubble bobble is geweldig _O_
Laatst zelfs bubble bobble sokken binnen gekregen :@
Dat heb ik ook nog gespeeld _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_208883625
Dat lijstje op de vorige pagina O+
Als je dat wegzet tegen de spellen van de afgelopen tien jaar :'( :'( :'( :Z :Z :Z
  maandag 24 april 2023 @ 12:06:20 #186
33189 RM-rf
1/998001
pi_208883897


O+
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208887554
Pokémon blue/Gold/Saphire
Super mario 64
Pokémon trading card game
Final fantasy 7/8
Pokemon stadium
Star wars jedi powerbattles
Star wars Knights of the old republic 2
warioland
super bomberman 2000
Metabots metabee version
Unreal Tournament alle delen

[ Bericht 8% gewijzigd door ManianMan op 24-04-2023 16:34:58 ]
pi_208887576
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 12:06 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Wat is de titel van het spel? oO<
  maandag 24 april 2023 @ 17:15:11 #189
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208888042
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:31 schreef ManianMan het volgende:

[..]
Wat is de titel van het spel? oO<
Caesar III
pi_208888257
Als je een flinke collectie vintage games wil dan zou ik eens naar eXoDOS kijken, deze is 526GB groot.

Er zijn meer collecties (en die heb ik onderhand ook bijna allemaal wel) maar deze is wel het makkelijkst te vinden.

Volledige torrent staat op de website van eXoDOS.
pi_208888261
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208888462


Niet het meest originele spel, maar de gameplay was zo smooth _O_



Klassiekert der klassiekers _O_

nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208888564
Commander Keen!
Crystal Caves
Nibbles (mamba)
DukeNukem (dos versie)

Maplestory :D

UnrealTournament '99 GOTY! :Y SLV/Instagib
Just say hi!
pi_208888619
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:03 schreef Chandler het volgende:
Maplestory
o mijn god deze heb ik ook nog gespeeld
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208888654
quote:
11s.gif Op maandag 24 april 2023 18:09 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
o mijn god deze heb ik ook nog gespeeld
Ik ook, begin jaren van Maplestory, toen het nog leuk was. Geeindigd op level 68, toen zijn m'n kinderen met m'n account verder gegaan en spelen het zo af en toe nog steeds! :@

Was een van de weinige spellen waar ik geld aan heb uitgegeven (alle slots gekocht, zodat ik meer shit kon bewaren)

:Y
Just say hi!
pi_208889640
Damn level 68, strijder! Begin was altijd wel tof maar rond level 30 werd het allemaal erg taai en grindy, of misschien spendeerde ik er te weinig geld aan. Die blobjes blijven wel funny though :D

Kan je de Engelse versie nog spelen ja? Dacht dat ze de global servers op een gegeven moment af hadden gesloten om alleen op Korea/Azië te richten.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208889942
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 17:54 schreef eudaemonia het volgende:
[ afbeelding ]

Niet het meest originele spel, maar de gameplay was zo smooth _O_

[ afbeelding ]

Klassiekert der klassiekers _O_

[ afbeelding ]
SOF _O_
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 20:14:23 #198
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_208890456
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:46 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
SOF _O_
Eeuwig zonde dat ze die game geen goede vervolgen hebben gegeven.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Miss 200.000.000! maandag 24 april 2023 @ 20:17:24 #199
367000 roos94
pi_208890509
Spy fox
Freddie fish
Pajama sam
Sims 1
Rollercoaster tycoon 2
Leer het lekker zelf
pi_208891289
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:14 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Eeuwig zonde dat ze die game geen goede vervolgen hebben gegeven.
Dat was mijn eerste kennismaking met online shooters. Heel wat uren in gezeten haha, geniaal ja!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')