abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184632539
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wtf :o Wel heel tof :D

Klopt idd, passagiers gaan tussen de steden. En je hebt maar een rond spoor nodig (met een hoop seinen).

Trouwens, ik had het wel over eigen landschappen bouwen, maar dat vond ik toch wel saai. Liever zo'n voorgefabriceerd landschap met grote steden in de hoeken, dat is het beste :s)

Weet eigenlijk niet of ik het nog op mijn huidige computer heb staan. AoE wel, deze weet ik niet. Anders morgen maar weer eens spelen :9~
Het is zo geinstalleerd iig: https://www.openttd.org/downloads/openttd-releases/latest.html

Die voorgefabriceerde landschappen zijn prima idd. "Very flat" uiteraard, echt een Nederlander haha! :') Die seinen zijn wel een dingetje ja, leer er nog steeds nieuwe dingen mee :p

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yeah. Ik vond het ook zo'n mooi systeem dat je max drie levels mocht skippen. Als het dan eerst niet lukte, kon je toch verder. En soms lukte het later ineens wel.
Zo kwamen wij (broers, ik) altijd vast te zitten bij level 20. Dan hadden we er al drie geskipt (12,13 en 19?) en lukte deze ook niet. Totdat één broer ineens wel level 19 ofzo voor elkaar kreeg. Dan kon je tenminste weer verder.

Ik ben volgens mij tot 120 ofzo gekomen :s)
Haha dat idd. _O- Echt dat je bij 50-60 of hoger zit en die paar in de tien/twintig nog niet gelukt zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2019 14:49:30 ]
pi_184632608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:47 schreef Piva het volgende:

[..]

Het is zo geinstalleerd iig: https://www.openttd.org/downloads/openttd-releases/latest.html

[..]

Haha dat idd. _O- Echt dat je bij 50-60 of hoger zit en die paar in de tien/twintig nog niet gelukt zijn.
Merci!

En haha, grappig, die herkenning :D
Somebody that I used to know
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:04:42 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184632811
Sokoban
Cannon Fodder
Fifa '98
Soul Calibur op de Dreamcast. Wat een bazengame was dat.
Mario Kart op de SNES
Super Mario op de NES en SNES.
Duck Hunt op de NES

[ Bericht 25% gewijzigd door leolinedance op 26-01-2019 15:13:30 ]
pi_184682839
Ben van het ps2 tijdperk. Zal wel duidelijk zijn uit de lijst

Ratchet and clank 3
De jak en daxter trilogie
Kingdom hearts 2
Shadow of the colossus
Devil may cry 3
Spyro 2
God of war 2
Persona 4 is van 2008, mag ik die nog meetellen als oud? :P is echt men favo game aller tijden
pi_191417132
LOL, voor het eerst sinds -tig jaar weer eens NHL 2004 gespeeld. Kon dat spel zo'n dikke 4 jaar geleden niet meer aan de gang krijgen op Windows 10.
Maar nu dus wel weer, dankzij een Tsjechische website, Google Translate en de editor NHL View, die ik zo'n 15 jaar geleden had gedownload en nog steeds ergens op een externe harde schijf had staan... ik snap niet wat ik goed heb gedaan, maar het werkt!

Ik wilde echt heel ver terug in de tijd en heb ouwe rosters uit het seizoen 1993-1994 geïnstalleerd. Heb dat NHL-seizoen een beetje aangepast met de editor NHL View, en dat was nog een knap ingewikkeld verhaal. Geen Winnipeg Jets maar Phoenix Coyotes, geen Hartford Whalers maar California Hurricanes en geen Quebec Nordiques maar Colorado Avalanche. Plus 4 fantasieteams gebakken voor Atlanta Thrashers (die bestonden toen nog niet, en zijn inmiddels ook 'in het echt' weer verdwenen), Columbus Blue Jackets, Minnesota Wild en Nashville Predators, met behulp van de website hockeydb.org en de editor NHL View.
Daarna ook nog een update voor de stadions geïnstalleerd. Die update had ook ik nog van heel vroeger (het z.g. NHL 2004 Superpack).
Het enige dat misging was dat m'n PC vastliep na het maken van een snapshot, na afloop van de exhibition game Edmonton Oilers - Minnesota Wild. Ik speelde met het fantasieteam uit Minnesota en verloor na overtime uiteindelijk met 3-2, gebaseerd op de settings van die Tsjechische website, medium moeilijkheidsgraad. Ik heb alleen de snelheid van de game wat hoger gezet, en 'fighting' op NUL, want dat domme geknok vind ik eigenlijk ongelooflijk saai.

Na m'n PC opnieuw te hebben opgestart zag ik tot m'n verbazing dat het snapshot nog bewaard was gebleven.

Na NHL 2009 is EA Sports gestopt met de ontwikkeling van een ijshockey-game voor de PC. Alleen voor de consoles kun je nog nieuwe spellen op de kop tikken. Ik heb dat altijd jammer gevonden, want ik vond de NHL games doorgaans veel opwindender dan FIFA. En een console kopen zie ik niet zitten, daar ben ik gewoon net niet speels genoeg voor.

In elk geval kan ik nu weer lekker nostalgisch NHL 2004 spelen als ik dat wil. Het enige wat ik voortaan zal laten is het maken van snapshots.

EDIT: hier nog een filmpe van hoe het originele spel eruitzag. Zelf heb ik de PC-versie van najaar 2003. Afgezien van het introfilmpje ziet alles er hetzelfde uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Toby56 op 08-02-2020 23:22:47 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator / Redactie FP zondag 9 februari 2020 @ 01:15:24 #126
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_191419187
NHL 2004, heerlijk spel _O_ Op 2002 na is dat echt mijn favoriete versie van de franchise _O_

O+ Colorado Avalanche O+
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zondag 9 februari 2020 @ 05:25:55 #127
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_191420759
Supaplex
Blockout
Prince of Persia
Magic Carpet
Marioworld op de Snes _O_
Jill of the Jungle
Alle Zelda's _O_
pi_191422919
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
NHL 2004, heerlijk spel _O_ Op 2002 na is dat echt mijn favoriete versie van de franchise _O_

O+ Colorado Avalanche O+
Het is potverdorie heel erg lang geleden, maar ik herinner me dat NHL 2002 in graphics en gameplay niet zoveel verschilde van NHL 2001... behalve dan dat Don Taylor als co-commentator een batterij aan grappen eruit knalde, waardoor ik soms teveel moest lachen en daardoor mijn concentratie verloor. ;)

NHL 2004 was de eerste in de serie die, als je destijds een goeie videokaart had, een 3D-illusie wist te creëren. Bovendien vond ik de gameplay gewoon erg goed, mits je die zelf aanpaste. Er waren destijds heel veel goeie tips en downloads daarvoor. Ik herinner me websites als CyberNHL, Arenacenter en NHLdepot.

Ik heb daarna t/m NHL 2009 de spellen nog wel gekocht en gespeeld, maar zoveel lol als met 2004 heb ik nooit meer gehad. Dus ben ik blij dat ik de Windows 10 problematiek heb overwonnen.

Omdat ik een schaatsliefhebber ben (langebaan), speel(de) ik doorgaans met de Calgary Flames. Bovendien was ik, sinds de Spelen van 2002, een fan van Jarome Iginla.

pi_191423204
ik heb met heel veel plezier Knights and Merchants gespeeld :)
pi_191423534
san andreas, nog steeds de leukste
  zondag 9 februari 2020 @ 12:26:25 #131
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191423606

Ik mis arcanists nog wel, jammer dat ze daarmee gestopt zijn nog een hoop gespeeld op school met de halve klas. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191424247
Duke Nukem
Oddworld abe's Oddesey
Boulderdash
  zondag 9 februari 2020 @ 20:02:20 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191431287
Ski or die
  zondag 9 februari 2020 @ 21:02:52 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191432528
Xcom: Apocalypse
Duke Nukem 3d
Jedi Knight 2
Dungeon keeper
Simcopter
Sim city 2000
Zelda link to the past
Zelda Ocarina of Time
Magic carpet
Theme hospital
Fallout 1 en 2
Die By the Sword
Biomenace
Colonization
Lands of Lore
Might and Magic 6 en 7
Morrowind
Jagged Alliance 2
Starcontrol
Wolfenstein 3d
tyrian
Raptor
Captain Comic
Blackthorne
Railroad Tycoon
pi_191435909

Legendarisch commentaar.
Een figuur als Frank Snoeks kan wel inpakken.
pi_191446913
Slipstream 5000 al genoemd?

Cyberdogs en TIM waren ook geniaal.
pi_191447990
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
Slipstream 5000 al genoemd?
Wat een vet spel was dat! _O_

Na NFS Porsche unleashed mijn favoriete racespel. Screamer en screamer rally waren ook tof, trouwens.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_191448192
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat een vet spel was dat! _O_

Na NFS Porsche unleashed mijn favoriete racespel. Screamer en screamer rally waren ook tof, trouwens.
NFS Underground 2 was beter :P
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  maandag 10 februari 2020 @ 23:01:13 #139
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191448964
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 03:15 schreef Toby56 het volgende:

Legendarisch commentaar.
Gvd dat was ook een bazenspel!
pi_191449117
Space Jumper!

pi_191449352
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 03:15 schreef Toby56 het volgende:

Legendarisch commentaar.

Links '98 was de allerlaatste in deze serie. Een waardige opvolger en eveneens van Access software.

Daarna begonnen ontwikkelaars met golf games in zuigend embryonaal 3D waarbij je je muis als virtuele club moest gebruiken.

Helaas is Links '98 nauwelijks nog vindbaar en werken die abandoned variaties niet goed op virtual machines waardoor je niet veel verder dan het hoofdmenu komt.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 01:53:35 #142
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_191472382
SimCity 4
Rollercoaster Tycoon 2
The Sims 2
Doom2 (voornamelijk DoomBuilder; eigen levels bouwen, af en toe nog wel eens mee bezig)
Age Of Mythology
Grand Prix 4
Commandos I / II
Transport Tycoon
Command & Conquer: Red Alert
Loderunnder: Online
Unreal Tournament

[EDIT]
Ik vergeet Pokemon Crystal, Ruby en Diamond op de Nintendo's helemaal :D

Man, wat heb ik deze spellen kapot gespeeld. Zo nu en dan mis ik het enorm; thuiskomen van school en i.p.v. huiswerk ging meteen de PC aan. In het weekend doorgamen tot diep in de nacht.

Soms probeer ik het nog wel eens (The Sims 2 of SimCity 4 bijv.), maar na tien minuten spelen ben ik het al zat. :'( :'( Anderen die daar 'last' van hebben?

[ Bericht 19% gewijzigd door DjVero op 12-02-2020 15:13:17 ]
pi_191472579
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:55 schreef DjVero het volgende:
Soms probeer ik het nog wel eens (The Sims 2 of SimCity 4 bijv.), maar na tien minuten spelen ben ik het al zat. :'( :'( Anderen die daar 'last' van hebben?
dat ligt bij mij geheel aan de game: simcity 4 is inmiddels echt te gedateerd en biedt cities skylines echt een betere ervaring
Rollercoaster Tycoon 2 daarin tegen blijft leuk
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:08:16 #145
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_191472624
Als kind speelde ik Crime Killer. Die kocht ik ooit bij de kruidvat volgens mij. Zal ook een extra soundtrack disc bij _O_

[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_191472655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:05 schreef mschol het volgende:

[..]

dat ligt bij mij geheel aan de game: simcity 4 is inmiddels echt te gedateerd en biedt cities skylines echt een betere ervaring
Rollercoaster Tycoon 2 daarin tegen blijft leuk
Graphics geef ik niks om. Integendeel zelfs. Een aantal nieuwe(re) spellen speel ik wel, maar niks beklijft; veel te gedetailleerd, te groot, etc. Spellen van vijf of tien jaar geleden kan ik me vrijwel niets meer van herinneren, maar van Doom 2 bijv. ken ik alle 32 levels nog, inclusief alle 'secrets', of van Grand Prix 4 ken ik alle circuits nog. Van Red Alert zou ik zo alle levels van de Soviets in mijn hoofd nog kunnen tekenen.
pi_191472752
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:10 schreef DjVero het volgende:

[..]

Graphics geef ik niks om. Integendeel zelfs. Een aantal nieuwe(re) spellen speel ik wel, maar niks beklijft; veel te gedetailleerd, te groot, etc. Spellen van vijf of tien jaar geleden kan ik me vrijwel niets meer van herinneren, maar van Doom 2 bijv. ken ik alle 32 levels nog, inclusief alle 'secrets', of van Grand Prix 4 ken ik alle circuits nog. Van Red Alert zou ik zo alle levels van de Soviets in mijn hoofd nog kunnen tekenen.
in het geval van simcity is het ook zeker niet de graphics, het is gewoon de enorme mogelijkheden die er (mede door de betere 3d graphics, daarvoor had het geen/weinig zin) bij zijn gekomen..

in vanilla SC4 kon je mooie snelweg kruisingen op je buik schrijven, de NAM mod pakte dit probleem al deels aan, maar in C:SL zijn de mogelijkheden al vele malen diverser (loslaten van geforceerd grid building) en met extra mods (bv move it en anarchy) kan je alles maken wat er maar te verzinnen valt..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_191698547
- Outlaws
- Medal of Honor Allied Assault (plus uitbreidingen)
- CC Red Alert 1 en 2
- CC Generals
- NFS 3 Hot Pursuit
- NFS 4 (Road Challenge in Europa, High Stakes in de US)
- NFS Porsche Unleashed
- Grand Prix Legends
- Network Q RAC Rally
- Rally Championship 2000
- Colin McRae Rally 2 en 3
- Have an N.I.C.E day
- Crimson Skies
- Wing Commander 2 (gratis bij een joystick)

- Ace Combat Squadron Leader

- Starwing (kon af en toe meedoen op de Nintendo van een klasgenoot)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201803103
Als ik het destijds had gekend, dan had dit een favoriet spel van me kunnen zijn. :D

https://imgur.com/nCAd0Iw
pi_201803150
Nog steeds speel ik blockout
Blijft leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')