abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:23:06 #101
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_183175776
Gevolg van jarenlang overheidsbeleid.

Aan de ene kant wordt de sociale huursector ingekrompen. Deze was ooit bedoeld om betaalbare woningen te voorzien voor een grote groep - ook voor de middenklasse, maar het aantal sociale huurwoningen loopt al jarenlang achteruit.

Aan de andere kant wordt kopen gestimuleerd. Nederland kent een royale hypotheekverstrekking (100% loan-to-value ratio). De hypotheekrenteaftrek blijft gehandhaafd, waardoor huishoudens een hogere hypotheek op kunnen nemen - een ordinaire subsidie op schuld. Het is daarnaast mogelijk om tot een ton belastingvrij te schenken als het wordt gestoken in het kopen van een huis. Dit alles drijft de huizenprijzen op.

90% van de te koop staande woningen in Nederland is niet te betalen voor iemand met een modaal inkomen. Wanneer wordt gehuurd in de vrije sector ben je al snel 40 tot 50% van je inkomen kwijt aan huur.

Dat dit weer wordt aangegrepen om naar beneden te trappen naar vluchtelingen verbaast me niets. Maar vluchtelingen zijn het probleem niet. Van de politiek zou je iets meer visie mogen verwachten op de woningbouw.
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:29:32 #102
3542 Gia
User under construction
pi_183175863
Vluchtelingen kunnen niet nog even een jaartje langer 'bij de ouders blijven wonen' itt jongere Nederlanders.

Het is niet realistisch te vinden dat vluchtelingen op hun beurt moeten wachten.

Er moet gewoon meer sociale huur gebouwd worden. Of je gaat ergens wonen waar geen lange wachtlijsten zijn. Er rijden treinen. Een uur reizen 2x per dag, is te doen.
pi_183177369
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:29 schreef Gia het volgende:
Vluchtelingen kunnen niet nog even een jaartje langer 'bij de ouders blijven wonen' itt jongere Nederlanders.

Het is niet realistisch te vinden dat vluchtelingen op hun beurt moeten wachten.

Er moet gewoon meer sociale huur gebouwd worden. Of je gaat ergens wonen waar geen lange wachtlijsten zijn. Er rijden treinen. Een uur reizen 2x per dag, is te doen.
Kunnen prima nog wat jaartjes in een AZC zitten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183177597
quote:

Vluchtelingen zouden niet in de grote steden gehuisvest mogen worden, ze hebben daar geen financiele binding mee! Trouwens die hele immigratie moet stoppen Nedland is vol!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183177599
quote:

Newsflash: die ruimte is er simpelweg niet, Nederland (en met name de Randstad) is nagenoeg volledig volgebouwd. Nog even en ze gieten onze kleine parkjes en plantsoenen (enige groen wat de Randstad nog heeft) ook nog in beton. Wat zeer onwenselijk is, want we hebben de natuur hard nodig (zonder bomen geen zuurstof).

Tussen de echte vluchtelingen zitten helaas een hoop economische 'vluchtelingen' (die hier dus puur en alleen voor de centjes komen, want werken willen ze niet). Hier zal onze regering paal en perk aan moeten stellen, een zero tolerance beleid: economische vluchtelingen moeten zsm uitgezet worden (bijv. binnen 3 maanden).

We zijn uiteindelijk maar een heel klein land he, je kunt niet (ongestraft) blijven bouwen en bouwen en bouwen... het houdt een keer op.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_183177607
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 04:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Kunnen prima nog wat jaartjes in een AZC zitten.
Ja, of anders gaan ze naar Zweden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183177637
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:07 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Vluchtelingen zouden niet in de grote steden gehuisvest mogen worden, ze hebben daar geen financiele binding mee! Trouwens die hele immigratie moet stoppen Nedland is vol!
Qua beschikbare huisvesting lijkt me dat we in ieder geval voorlopig immigratie en opvang maar moeten opschorten, en eerst zorgen dat we die zaak op orde hebben. Nu meer toelaten of opvangen gaat alleen maar voor meer spanning, onrust en intolerantie zorgen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183177654
Mensen hoeven niet per se dichtbij de randstad te wonen.

Als je iets verder kijkt buiten de randstad (maar wel prima verbinding met de randsrad) dan zijn de wachttijden veel korter. Neem bijv. Hoorn.

Dus ik zie het niet echt als een probleem.
pi_183177692
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:23 schreef Legatus het volgende:
Mensen hoeven niet per se dichtbij de randstad te wonen.

Als je iets verder kijkt buiten de randstad (maar wel prima verbinding met de randsrad) dan zijn de wachttijden veel korter. Neem bijv. Hoorn.

Dus ik zie het niet echt als een probleem.
Oh ja, als je minder lang moet wachten dan 10 jaar is er geen probleem. :')
pi_183177749
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:40 schreef Chia het volgende:

[..]

Oh ja, als je minder lang moet wachten dan 10 jaar is er geen probleem. :')
Niet overdrijven. Het gaat om een wachttijd van bijv minder dan 3 jaar. Dus wat is jouw probleem?
pi_183178363
quote:

Hun opvang is bedoeld als tijdelijk. Waarom zouden zij dan voorrang moeten hebben op een huis?
pi_183178406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:08 schreef Confetti het volgende:
Het is gewoon een waarheid als een koe dat sociale huurwoning steeds vaker bezet worden door vluchtelingen en andere migranten. En de instroom van die twee groepen stijgt al jaren en jaren. Slechts zelden kan een medeburger uit die twee groepen een huis kopen of in de particuliere sector huren.
Dan weet je dus waar je het niet moet zoeken, in casu waar je niet moet gaan wonen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183178848
quote:
Het aantal huishoudens zal van 7.732.000 naar 8.655.000 toenemen, een toename van bijna 12%. Aan dit verschil in toename is goed te zien dat het aantal bewoners per woning gemiddeld afneemt, namelijk van 2195 bewoners per 1000 woningen in 2016 naar 2096 bewoners per 1000 woningen in 2050. Deze afname wordt grotendeels verklaard doordat het aantal alleenstaanden groeit van 38% naar 44%. Het is opmerkelijk dat in 2050 maar liefst 44 van de 100 woningen bewoond zal worden door elk slechts één persoon.
Lekker makkelijk weer om dn buutnlaanders de schuld te geven. Kritisch denkvermogen missen toch een groot aantal mensen hier.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:26:05 #114
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183178868
Het is toch niet normaal meer :')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_183179181
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:25 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Lekker makkelijk weer om dn buutnlaanders de schuld te geven. Kritisch denkvermogen missen toch een groot aantal mensen hier.
Zijn statushouders niet ook grotendeels alleenstaande mannen die alleen een woning betrekken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183179231
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:53 schreef Legatus het volgende:

[..]

Niet overdrijven. Het gaat om een wachttijd van bijv minder dan 3 jaar. Dus wat is jouw probleem?
In Delfzijl misschien, maar TS staat in Zwolle ondertussen al 7 jaar ingeschreven. En als hij niet kieskeurig is kan hij inmiddels iets betrekken.

Maar 5+ jaar moeten wachten vind ik wel te lang ja.
pi_183180558
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:10 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Alsnog veel geld om in een hondenhok tussen de tokkies te wonen.
Zeg eens eerlijk, je komt niet veel buiten he?
pi_183181081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zijn statushouders niet ook grotendeels alleenstaande mannen die alleen een woning betrekken?
Zou goed kunnen. Niet bij stil gestaan.
pi_183181735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wel mannen, die hun familie in land van herkomst hebben. Vandaar die problematiek om gezinnen te herenigen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183181749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Wel mannen, die hun familie in land van herkomst hebben. Vandaar die problematiek om gezinnen te herenigen
Een ticket retour, dan is het gezin ook herenigd.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183181759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Een ticket retour, dan is het gezin ook herenigd.
Zoiets.
pi_183181915
Hier in Enschede heb je geen wachttijd, maar kun je gewoon mee loten met iedere sociale huurwoning.

Maar goed, los daar van heb je wel redelijk gefaald als je rond je 30ste nog geen woning kunt kopen. Dan heb je als het goed is voldoende tijd gehad om in ieder geval een simpele flat te kunnen kopen.

En je moet ook gewoon niet je hele leven in zo'n pauper wijk willen blijven wonen, in Enschede heb je ook veel wijken met overwegend sociale huurwoningen. Daar wil je eigenlijk niet langdurig wonen.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:29:59 #123
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183181953
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:53 schreef Legatus het volgende:

[..]

Uh nee, maak daar maar ruim 7 jaar van
pi_183182163
quote:

60-80% van de "vluchtelingen" heeft hier geen reet te zoeken.

Voor die ~30% heb je gelijk ja.
Maar dat zijn dan zulke lage aantallen dat men niet 20 jaar als autochtoon nog op een woning zo hoeven wachten.
pi_183182165
quote:

Waarom is dat niet realistisch? Ze wonen nu toch ook ergens? Alleen niet in dr eigen huis, maar op een AZC waar de omstandigheden wat minder gunstig zijn. Maar ze wonen wel veilig, met een dak boven dr hoofd. Net als de jongeman die uit huis wilt en zn eigen kamertje heeft in zn ouderlijk huis of de gescheiden moeder die maar weer bij dr ouders is ingetrokken, maar nog 10 jaar moet wachten op een eigen woning.
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:47:57 #126
3542 Gia
User under construction
pi_183182265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:42 schreef Inbox het volgende:

[..]

Waarom is dat niet realistisch? Ze wonen nu toch ook ergens? Alleen niet in dr eigen huis, maar op een AZC waar de omstandigheden wat minder gunstig zijn. Maar ze wonen wel veilig, met een dak boven dr hoofd. Net als de jongeman die uit huis wilt en zn eigen kamertje heeft in zn ouderlijk huis of de gescheiden moeder die maar weer bij dr ouders is ingetrokken, maar nog 10 jaar moet wachten op een eigen woning.
Die mensen kunnen toch niet met hun gezin 7 jaar lang, dat is hier zo'n beetje de wachttijd, in een AZC blijven wonen. Kijk, alleenstaanden nog wel, maar gezinnen toch niet! Dat is onmenselijk.
Dat een yup van 26, die op zijn 18de geen zin had zich in te schrijven en nu eigenlijk per direct een sociale huurwoning wil, nog een jaartje langer bij mama blijft wonen lijkt me een stuk minder bezwaarlijk.

Ik vind het persoonlijk nogal egoïstisch om te stellen: Boeien dat zij huis en haard achter hebben moeten laten en nu helemaal niks hebben. IK, IK, IK, sta langer ingeschreven, dus IK heb meer rechten op een woning.
pi_183182327
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Die mensen kunnen toch niet met hun gezin 7 jaar lang, dat is hier zo'n beetje de wachttijd, in een AZC blijven wonen. Kijk, alleenstaanden nog wel, maar gezinnen toch niet! Dat is onmenselijk.
Dat een yup van 26, die op zijn 18de geen zin had zich in te schrijven en nu eigenlijk per direct een sociale huurwoning wil, nog een jaartje langer bij mama blijft wonen lijkt me een stuk minder bezwaarlijk.

Ik vind het persoonlijk nogal egoïstisch om te stellen: Boeien dat zij huis en haard achter hebben moeten laten en nu helemaal niks hebben. IK, IK, IK, sta langer ingeschreven, dus IK heb meer rechten op een woning.
Als jij van de 189 (of zoiets) landen het duizenden kilometers verderop gelegen Nederland kiest als je nieuwe thuisland om te genieten van de lusten die dit land te bieden heeft dan kies je dus ook voor de lasten van Nederland, bijvoorbeeld 7 jaar met je gezin op een AZC wonen voordat je een woning hebt, net zoals de rest van Nederland.

Je hoeft hier geen asiel aan te vragen, dat kun je ook doen in Tsjechie of Turkmenistan.
pi_183182383
quote:

[..]

Een jaartje langer? We hebben het hier over 22 jaar!
(Nietzsche)
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:57:49 #129
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183182480
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:29 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Wat is de oplossing voor dit probleem denken jullie?
Kraakwet terugdraaien.. Staat genoeg leeg en genoeg speculantenpanden
pi_183182522
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Kraakwet terugdraaien.. Staat genoeg leeg en genoeg speculantenpanden
Die illegalen kraken aan de lopende band, dus wat houdt je tegen? Het mag gewoon!
(Nietzsche)
pi_183182533
quote:

[..]

Ik mag hopen van niet. Een caravan op een vakantiepark zou voldoende moeten zijn.
quote:

[..]

Kan prima. Het is alleen niet wenselijk, maar kunnen kan het wel.

Ik vind het egoistisch om te stellen dat die importinwoner maar met 2 jaar een huis moet krijgen waar de gemiddelde Nederlander 10 jaar langer moet wachten, omdat die eerste heeft besloten de halve wereld over te reizen omdat Nederland een retegoed sociaal stelsel geeft. En dan denk ik: 'je wacht maar, net als de Nederlander die graag een huurwoning wilt hebben op je beurt en daar vind ik niets egoistisch aan. Wat ik wel egoistisch vind is dat anderen dus voorrang eisen, dat krijgen en zo een wachtlijst passeren.

Weet je waar ik wel vrede mee zou hebben? Dat urgenten zoals deze mensen de huizen aangeboden krijgen die in de eerste ronde niet verhuurd zijn en die dus minder in trek zijn.

Maar ik heb toch sowieso al moeite met urgentie :) En helemaal als ik daardoor langer zou moeten wachten terwijl k misschien wel in dezelfde kutsitutatie zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 16-11-2018 13:13:09 ]
pi_183183414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:07 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Tussen de echte vluchtelingen zitten helaas een hoop economische 'vluchtelingen' (die hier dus puur en alleen voor de centjes komen, want werken willen ze niet). Hier zal onze regering paal en perk aan moeten stellen, een zero tolerance beleid: economische vluchtelingen moeten zsm uitgezet worden (bijv. binnen 3 maanden).

Dat heeft toch niets met dit verhaal te maken? Deze categorie vluchtelingen krijgt immers geen asiel en kunnen zich ook niet inschrijven voor een sociale huurwoning.

Overigens wordt maar 15 tot 20% van het woningbestand ingezet voor mensen met urgentie en daar vallen niet alleen vluchtelingen onder, maar ook mensen die uit een instelling komen of uit de gevangenis. Ook vallen mensen die verplicht moeten verhuizen vanwege sloop onder deze urgentieregeling en dat is ook meteen de grootste groep.
pi_183183934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:00 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Een caravan op een vakantiepark zou voldoende moeten zijn.

[..]

Ik vind het egoistisch om te stellen dat die importinwoner maar met 2 jaar een huis moet krijgen waar de gemiddelde Nederlander 10 jaar langer moet wachten.
Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
pi_183184005
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:13 schreef FYazz het volgende:

[..]

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
Ik vind 3 jaar zoektijd nog steeds absurd lang als ik eerlijk ben.
pi_183184226
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind 3 jaar zoektijd nog steeds absurd lang als ik eerlijk ben.
Ik ook wel hoor, maar ik hou het wel graag feitelijk en vind het storend als mensen gaan goochelen met cijfers. Dat geeft alleen maar verwarring.
pi_183184260
quote:

[..]

Hier in Apeldoorn moet je rekenen op 6 a 8 jaar eer je in aanmerking komt voor een gallerijflat.
pi_183184756
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Hier in Apeldoorn moet je rekenen op 6 a 8 jaar eer je in aanmerking komt voor een gallerijflat.
Heb je daar een bron van?

Ik denk dat je het hebt over inschrijfduur/wachttijd i.p.v. daadwerkelijke zoektijd.

Overigens valt Apeldoorn onder de Stedendriehoek van Woonkeus, dus kun je ook reageren op de 'loting-woningen'.

Daarbij zie ik bij Woonkeus dat de meerderheid van de appartementen die onlangs verhuurd zijn, verloot zijn ofwel toegewezen zijn aan mensen met een inschrijfduur uit 2015, 2017 en 2018. Dat is dus maar 1 tot 3 jaar en geen 6 tot 8 jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door FYazz op 16-11-2018 15:10:23 ]
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:28:58 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183185150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
Het emigreren van de uitheemse bevolking aanmoedigen.
ga jij maar emigreren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:31:42 #139
323876 michaelmoore
pi_183185200
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:00 schreef Inbox het volgende:

[..]

[..]

Kan prima. Het is alleen niet wenselijk, maar kunnen kan het wel.

Ik vind het egoistisch om te stellen dat die importinwoner maar met 2 jaar een huis moet krijgen waar de gemiddelde Nederlander 10 jaar langer moet wachten, omdat die eerste heeft besloten de halve wereld over te reizen omdat Nederland een retegoed sociaal stelsel geeft. En dan denk ik: 'je wacht maar, net als de Nederlander die graag een huurwoning wilt hebben op je beurt en daar vind ik niets egoistisch aan. Wat ik wel egoistisch vind is dat anderen dus voorrang eisen, dat krijgen en zo een wachtlijst passeren.

Weet je waar ik wel vrede mee zou hebben? Dat urgenten zoals deze mensen de huizen aangeboden krijgen die in de eerste ronde niet verhuurd zijn en die dus minder in trek zijn.

Maar ik heb toch sowieso al moeite met urgentie :) En helemaal als ik daardoor langer zou moeten wachten terwijl k misschien wel in dezelfde kutsitutatie zit.
expats krijgen wel een woning daar zorgt de werkgever voor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_183185813
quote:

[..]

Indirect wel. Zij zorgen voor overvolle azc's waar zij die wel mogen blijven anders nog een tijdje zouden kunnen blijven wachten tot ze via de normale weg een huurhuisje kunnen vinden.
pi_183185844
quote:

[..]

Dat komt omdat ik uit de randstad kom, waar het vrij normaal is om 10 jaar te wachten op een huurwoning. Tenzij je dus zo'n geimporteerde medelander bent die de taal niet spreekt en waar een bijstandsuitkering voor klaar staat. Dan geldt die termijn voor jou niet.
pi_183185868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En dat is geen sociale huur, dus weet niet waarom je expats erbij haalt.
pi_183185885
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Klopt, en dat zijn woningen in de vrije sector veelal. Prima, geen urgentie voor nodig dus. Evenmin geen sociale huurwoning. En ook belangrijk, veelal hogeropgeleid en niemand tot last.
pi_183186014
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:04 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik denk dat je het hebt over inschrijfduur/wachttijd i.p.v. daadwerkelijke zoektijd.

Overigens valt Apeldoorn onder de Stedendriehoek van Woonkeus, dus kun je ook reageren op de 'loting-woningen'.

Daarbij zie ik bij Woonkeus dat de meerderheid van de appartementen die onlangs verhuurd zijn, verloot zijn ofwel toegewezen zijn aan mensen met een inschrijfduur uit 2015, 2017 en 2018. Dat is dus maar 1 tot 3 jaar en geen 6 tot 8 jaar.
Ik ben onlangs gescheiden en zocht daarom een woning in sociale huur. Ik had toen 1 jaar opgebouwd, maar ik kwam telkens onderaan te bungelen. Na wat navraag blijkt dat als je 6 a 8 jaar ingeschreven staat, je kans hebt om in de top 5 te komen.

Loting kan, maar dan ben je 1 uit 100+. Tuurlijk is dat nog steeds een kans, maargoed.

Kamers e.d. via particuliere huurorganisaties vang ik bot. Op een studio van 20m2 komen er minimaal 2 groepen van ieder 6 man op af. De verhuurder kiest dan degene die erin mag wonen. Een gunfactor dus. Ik werkte toendertijd op uitzendbasis, wat niet aantrekkelijk is voor een verhuurder. Iemand met een jaarcontract of onbepaalde tijd is in die situatie veel aantrekkelijker.

Kopen dus. Helaas is er een enorme woningnood in Apeldoorn, er zijn een aantal investeerders die alles onder de 150.000 blind opkopen en een maand later via een organisatie in de particuliere verhuur het laten verhuren. Appartementen met maar 1 slaapkamer mogen gelukkig niet verkocht worden aan investeerders, maar die worden via biedingen verkocht.

Dus ja, ik heb uiteindelijk enorm veel mazzel gehad om ongezien iets voor 105k te kopen, want als ik nu op funda kijk is er niks noemenswaardig of je betaalt 300+ servicekosten.
pi_183187204
quote:

[..]

Waar haal jij jouw cijfers vandaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckyseven op 16-11-2018 18:05:19 ]
pi_183188043
quote:

[..]

Eh....in kutkrabbeveen misschien! Dream on.
(Nietzsche)
pi_183188143
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:04 schreef FYazz het volgende:

[..]

Die verkorte inschrijftijd zijn waarschijnlijk gescheiden mensen, ja die krijgen ook urgentie omdat in de grondwet staat dat een dak boven je hoofd een kinderrecht is.
(Nietzsche)
pi_183188553
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:56 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Die verkorte inschrijftijd zijn waarschijnlijk gescheiden mensen, ja die krijgen ook urgentie omdat in de grondwet staat dat een dak boven je hoofd een kinderrecht is.
Alleen de vrouw, mocht het kind hoofdzakelijk bij de vrouw blijven. Ik kreeg bijvoorbeeld geen urgentie.
pi_183192769
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:19 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Alleen de vrouw, mocht het kind hoofdzakelijk bij de vrouw blijven. Ik kreeg bijvoorbeeld geen urgentie.
gelukkig maar
je kan altijd bij je ouders gaan wonen
pi_183195763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:09 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

gelukkig maar
je kan altijd bij je ouders gaan wonen
Ik heb al een andere oplossing gevonden. :)
pi_183200048
Het heden en de toekomst van Nederland:

De emigratie vanuit Nederland is in 10 jaar met 28% gestegen van 122.576 (2007) naar 156.950 (2017) per jaar. Belangrijkste redenen blijken avontuur, zoektocht naar rust, ruimte en een natuurlijke omgeving voor de kinderen, weg van de files, criminaliteit en de ‘hufter‘ mentaliteit in Nederland.

Een eenvoudige rekensom leert mij: laten we zeggen dat het gemiddelde van de laatste 10 jaar 140.000 van de NL emigranten is, ik hou het laag.

Dat betekent dat er 1.400.000 Nederlanders het land hebben verlaten. Maar dat betekent ook dat er niet meer in NL wordt gekocht, niet meer wordt geïnvesteerd en ook dat er geen belastingen van deze groep meer binnenkomt. Ze nemen hun eigen inkomen mee.

Edoch, volgens het CBS stijgt het aantal inwoners in Nederland, maar die groei wordt veroorzaakt door vooral buitenlandse migratie.

CBS 2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.

De jonge en werkende Hollander heeft ook een huis nodig, maar krijgt deze niet.

Asielzoekers eerst...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183200348
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:23 schreef Heufd het volgende:
Dat dit weer wordt aangegrepen om naar beneden te trappen naar vluchtelingen verbaast me niets. Maar vluchtelingen zijn het probleem niet. Van de politiek zou je iets meer visie mogen verwachten op de woningbouw.
Waarom is er dan wel beleid t.a.v. asiel, vluchtelingen en hun opvang/huisvesting (lees: voorkeursbeleid), maar ontbreekt dat t.a.v. de woningbouw? Althans, ik zie geen lange termijn beleid, terwijl het de afgelopen jaren vooral in het nieuws kwam door managementschandalen en financiële malversaties.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:18:54 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183200613
Zo zijn vrouwen al in de overgang als ze eenmaal een huis krijgen. Hierdoor daalt de autochtone bevolking en lost het probleem zichzelf op.
The End Times are wild
pi_183201064
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:10 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Waar haal jij jouw cijfers vandaan?
- Uit de onderzoeken waarvan de links hier gepost zijn (dus RTL).
- Uit het officiële onderzoek wat de overheid heeft ingesteld.
- Uit de verantwoordingscijfers /jaarsverslagen van Aedes, Woonnet en Woonkeus (de betreffende organisaties waar ook de onderzoeken hun informatie op baseren).

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:56 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee, dat zijn het niet. Deze woningen die middels urgentie worden verhuurd worden verantwoord onder 'bemiddeling of urgentie'. Dat zie je dan bij de advertentie staan en/of in het verslag.

Op de site kun je inzien dat het reguliere woningzoekende betreft met een relatief korte inschrijfduur.
pi_183210777
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:49 schreef naiipajiiau het volgende:
Je kind al inschrijven bij de geboorte dus, zodra je een burgerservicenummer hebt...
U kunt zich alleen bij WoningNet inschrijven als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
u bent 18 jaar of ouder;
Leuk idee maar niet mogelijk.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:05:14 #156
286575 Roces18
Chef de party
pi_183210978
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 06:53 schreef cempexo het volgende:
Het heden en de toekomst van Nederland:

De emigratie vanuit Nederland is in 10 jaar met 28% gestegen van 122.576 (2007) naar 156.950 (2017) per jaar. Belangrijkste redenen blijken avontuur, zoektocht naar rust, ruimte en een natuurlijke omgeving voor de kinderen, weg van de files, criminaliteit en de ‘hufter‘ mentaliteit in Nederland.

Een eenvoudige rekensom leert mij: laten we zeggen dat het gemiddelde van de laatste 10 jaar 140.000 van de NL emigranten is, ik hou het laag.

Dat betekent dat er 1.400.000 Nederlanders het land hebben verlaten. Maar dat betekent ook dat er niet meer in NL wordt gekocht, niet meer wordt geïnvesteerd en ook dat er geen belastingen van deze groep meer binnenkomt. Ze nemen hun eigen inkomen mee.

Edoch, volgens het CBS stijgt het aantal inwoners in Nederland, maar die groei wordt veroorzaakt door vooral buitenlandse migratie.

CBS 2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.

Asielzoekers eerst...
Bevalt Denemarken een beetje? Of ik nou in Friesland ga wonen of Denemarken, die paar kilometer maakt ook niets uit.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183214713
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Bevalt Denemarken een beetje? Of ik nou in Friesland ga wonen of Denemarken, die paar kilometer maakt ook niets uit.
Na 8 jaar Denemarken pas ik niet meer in Nederland. Teruggaan is dan ook uitgesloten. So take your risks.
  zaterdag 17 november 2018 @ 23:00:31 #158
286575 Roces18
Chef de party
pi_183214834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 22:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Na 8 jaar Denemarken pas ik niet meer in Nederland. Teruggaan is dan ook uitgesloten. So take your risks.
Hoe ben je daar zo gekomen dan?
pi_183215629
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 22:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hoezo "pas" je niet meer in NL? Het is net als fietsen, je verkeert het niet.
pi_183215716
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 19:55 schreef dontcare het volgende:

[..]

U kunt zich alleen bij WoningNet inschrijven als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
u bent 18 jaar of ouder;
Leuk idee maar niet mogelijk.
Spuit 11...
Het was sowieso niet serieus bedoeld. Maar het zou momenteel wel de enige manier zijn om wanneer je het ouderlijk huis wil verlaten en moet huren meteen bovenaan een lijst staat, sad but true...
pi_183215730
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:29 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Dat is toch wel redelijk lang..
Heb veel vrienden in België en daar kan je binnen 1 week een huurwoning betrekken voor een redelijke prijs (500 / 600 euro)
Mag je wel een huurcontract van 9 jaar tekenen en voor alle onderhoudskosten opdraaien :') Huurdersbescherming is echt 0,0 in België.
pi_183217361
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:50 schreef LarrySanders het volgende:

[..]

Mag je wel een huurcontract van 9 jaar tekenen en voor alle onderhoudskosten opdraaien :') Huurdersbescherming is echt 0,0 in België.
Wooow.. ervaring mee? :P
Zou nooit iets ondertekenen voor meerdere jaren.. Je weet nooit wat het leven brengt namelijk!
pi_183217714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Uh nee, maak daar maar ruim 7 jaar van
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:50 schreef Chia het volgende:

[..]

In Delfzijl misschien, maar TS staat in Zwolle ondertussen al 7 jaar ingeschreven. En als hij niet kieskeurig is kan hij inmiddels iets betrekken.

Maar 5+ jaar moeten wachten vind ik wel te lang ja.
Zoals ik aangaf, is het bijv minder dan 3 jaar in een stad zoals Hoorn: https://www.noordhollands(...)-in-hoorn-toegenomen

Als er in een plaats zoals bijv Zwolle geen plaats is, dan zoek je het toch in een dorp in de buurt. Het is geen recht om in een bepaalde plaats te mogen wonen.

Dat argument van vluchtelingen gaat niet op, want ik zie ze niet massaal de steden intrekken zoals Amstelveen.
pi_183217729
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:30 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ook wel hoor, maar ik hou het wel graag feitelijk en vind het storend als mensen gaan goochelen met cijfers. Dat geeft alleen maar verwarring.
Dit ook.

3 jaar valt te overzien.
pi_183217733
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 07:59 schreef Legatus het volgende:

[..]

[..]

Zoals ik aangaf, is het bijv minder dan 3 jaar in een stad zoals Hoorn: https://www.noordhollands(...)-in-hoorn-toegenomen

Als er in een plaats zoals bijv Zwolle geen plaats is, dan zoek je het toch in een dorp in de buurt. Het is geen recht om in een bepaalde plaats te mogen wonen.

Dat argument van vluchtelingen gaat niet op, want ik zie ze niet massaal de steden intrekken zoals Amstelveen.
In dorpen in de buurt is helemaal geen sociale huur meestal. En als er al woningen zaten zijn die vaak al verkocht door de woningbouwcorporaties aan particulieren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2018 08:05:43 ]
pi_183217749
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 08:05 schreef Chia het volgende:

[..]

In dorpen in de buurt is helemaal geen sociale huur meestal. En als er al woningen zaten zijn die vaak al verkocht door de woningbouwcorporaties aan particulieren.
Dat lijkt me echt heel sterk en feitelijk niet juist. Maar goed. Je mening is duidelijk.
pi_183217864
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:00 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoe ben je daar zo gekomen dan?
Als ondernemer en als mens in Nederland is de regelgeving niet vóór de burger maar tègen de burger en daarmee onwerkbaar en onleefbaar. (zie het gevolg van inmiddels 1.500.000 ZZP-ers).
In 2013 waren er 68.000 wetten met bijbehorende regels. Die bewaakt worden door linkse rechters als het om arbeidsconflicten gaat.

Heb mijn bedrijf daarom verkocht en zocht als mens leefruimte, menselijke beschaving en een beter netto besteedbaar inkomen.

Dat is hier wel aanwezig.
  zondag 18 november 2018 @ 08:45:17 #168
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183217908
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 07:59 schreef Legatus het volgende:

[..]

[..]

Dit is een artikel uit 2017. Inmiddels is wachtduur explosief toegenomen vanwege toewijzing van de huizen aan de statushouders en sloop van huurflats waardoor de bewoners daarvan zijn verspreid naar de resterende nog beschikbare woningen.
pi_183217915
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:44 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Hoezo "pas" je niet meer in NL? Het is net als fietsen, je verkeert het niet.
Ik heb nu mijn eigen Cessna, bevalt me beter.
  zondag 18 november 2018 @ 09:09:21 #170
286575 Roces18
Chef de party
pi_183218057
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 08:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als ondernemer en als mens in Nederland is de regelgeving niet vóór de burger maar tègen de burger en daarmee onwerkbaar en onleefbaar. (zie het gevolg van inmiddels 1.500.000 ZZP-ers).
In 2013 waren er 68.000 wetten met bijbehorende regels. Die bewaakt worden door linkse rechters als het om arbeidsconflicten gaat.

Heb mijn bedrijf daarom verkocht en zocht als mens leefruimte, menselijke beschaving en een beter netto besteedbaar inkomen.

Dat is hier wel aanwezig.
Heb je daar ook werk dan?
En spreek je Deens?
  zondag 18 november 2018 @ 09:15:39 #171
323876 michaelmoore
pi_183218113
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 06:53 schreef cempexo het volgende:

Asielzoekers eerst...
klopt

Ouderen worden gedwongen thuis te blijven wonen en ook apart te gaan wonen met huursubsidie want dan krijg je 350 euro meer AOW per maand en ook zorg toeslag

het enige doel is zoveel mogelijk huizen gevuld te houden en de woningschaarste aanwakkeren en maar kletsen over vergrijzing so what als iedereen 95 wordt
pi_183218139
Waarom kunnen zogenaamde 'vluchtelingen' niet gwn een kamertje krijgen in een studentenhuis, net zoals studenten.

Zal wel zielig zijn ofzo
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 18 november 2018 @ 09:19:03 #173
323876 michaelmoore
pi_183218158
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 09:17 schreef BoneThugss het volgende:
Waarom kunnen zogenaamde 'vluchtelingen' niet gwn een kamertje krijgen in een studentenhuis, net zoals studenten.

Zal wel zielig zijn ofzo
nee die krijgen voorrang en worden gehuisvest met inboedel
pi_183218213
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 09:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee die krijgen voorrang en worden gehuisvest met inboedel
Bespottelijk en niet uit te leggen aan studenten die zich blauw betalen voor 12m2
  zondag 18 november 2018 @ 09:29:23 #175
323876 michaelmoore
pi_183218290
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Bespottelijk en niet uit te leggen aan studenten die zich blauw betalen voor 12m2
en ook niet aan alle jonge werkende mensen die thuis moeten blijven wonen en een relatie wel kunnen vergeten
pi_183218702
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heb je daar ook werk dan?
En spreek je Deens?
Hier is volop werk...voor alle leeftijden. Ik heb wel gemerkt dat Nederlanders zeer welkom zijn. De juiste moraliteit en willen werken.

Ja ik spreek Deens en Noors en een beetje Zweeds. Ik hou mij bezig met zakelijk ingestelde Hollanders die niet meer in Nederland willen wonen en zich willen ontplooien in Noord Europa.
pi_183218738
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 09:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en ook niet aan alle jonge werkende mensen die thuis moeten blijven wonen en een relatie wel kunnen vergeten
In de afgelopen zomerperiode heb ik aan 600 jonge mensen van 23 tot 30 jaar voorlichting gegeven om te wonen in Noord Europa, mn Denemarken.

Dit waren goed tot hoogopgeleide jongeren. Hun motief om te vertrekken is simpel: Er is geen woonruimte meer voor hen in Nederland, nu en in de toekomst. Twee zalen van 300 man waren uitverkocht.
  zondag 18 november 2018 @ 10:13:56 #178
323876 michaelmoore
pi_183218784
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

In de afgelopen zomerperiode heb ik aan 600 jonge mensen van 23 tot 30 jaar voorlichting gegeven om te wonen in Noord Europa, mn Denemarken.

Dit waren goed tot hoogopgeleide jongeren. Hun motief om te vertrekken is simpel: Er is geen woonruimte meer voor hen in Nederland, nu en in de toekomst. Twee zalen van 300 man waren uitverkocht.
De politiek is hier blind voor , die is druk met alle AOW ers apart te laten wonen en bejaardenhuizen te sluiten , om de woningnood schaarste optimaal te maken

AOW ers hebben een straf op samenwonen , anders had ik wel een heel huis vrij ,
Vroeger konden we samen naar het bejaarden huis , nu hebben we allebei gesubsidieerde thuishulp 8)7 8)7 8)7 8)7

Maar er zijn wel genoeg asielzoekers die thuishulp kunnen worden, ik heb er ook eentje, voor twee uur per week
Stofzuigen kan ie niet ..

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-11-2018 10:20:06 ]
pi_183218893
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 04:08 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Wooow.. ervaring mee? :P
Zou nooit iets ondertekenen voor meerdere jaren.. Je weet nooit wat het leven brengt namelijk!
Gelukkig heb ik uiteindelijk wat anders kunnen regelen. Maar zogenaamde '3-6-9' huurcontracten zijn gebruikelijk in België. Binnen drie jaar vertrekken = negen maanden huur boete, binnen zes jaar is zes maanden huur boete, etc. Gekkenwerk.
  zondag 18 november 2018 @ 10:41:09 #180
456432 Kamina
Tenacious!
pi_183219161
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

In Marokko geven ze dit soort seminars ook.
1 + 1 = blauw
pi_183219242
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2018 10:41 schreef Kamina het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat ?
  zondag 18 november 2018 @ 10:48:09 #182
456432 Kamina
Tenacious!
pi_183219256
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat ?
Dat ze in Marokko ook dit soort seminars geven.
1 + 1 = blauw
pi_183219289
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2018 10:48 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat ze in Marokko ook dit soort seminars geven.
ja dat begrijp ik, maar welke doelgroep woont deze seminars bij? Nederlanders, marokkanen of ?
Je schrijft namelijk IN marokko
pi_183219434
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Bespottelijk en niet uit te leggen aan de hele nederlandse bevolking! Maar de meesten slikken het!
(Nietzsche)
pi_183219473
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 10:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Bespottelijk en niet uit te leggen aan de hele nederlandse bevolking! Maar de meesten slikken het!
De grote vraag is nu:

Slik jij ook?
pi_183219702
Het is natuurlijk makkelijk om de immigratie de schuld te geven van de krapte op de (sociale) woningmarkt.

En dat komt de VVD wel heel goed uit, want als er ergens afbraak is geweest is het wel op de sociale woningmarkt.

Iedere dag verdwijnen er zo'n 120 sociale huurwoningen, die gaan de vrije huursector in of in de verkoop.

En dat terwijl er juist behoefte is aan betaalbare huurwoningen.
pi_183219704
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 10:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De basis van -zeer- hoge prijzen van woningen in Nederland, zowel huurwoningen als wel koopwoningen, is de prijs van de grond en niet de prijs van sec het bouwen van een woonhuis.

De gemeente koopt namelijk grond in van de boer, er wordt steeds meer naar buiten uitgebouwd, en betaalt daar 10 tot 20 euro per vierkante meter voor.

Die grond verkoopt de gemeente weer door aan de bouwer/eigenaar van het betreffende woonhuis.

Die verkoopprijs van de gemeente bedraagt dan 500 tot 2500 euro per vierkante meter.
  zondag 18 november 2018 @ 12:39:18 #188
456432 Kamina
Tenacious!
pi_183220757
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

ja dat begrijp ik, maar welke doelgroep woont deze seminars bij? Nederlanders, marokkanen of ?
Je schrijft namelijk IN marokko
Marokkanen natuurlijk.
1 + 1 = blauw
  zondag 18 november 2018 @ 12:57:26 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_183221018
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 11:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

De basis van -zeer- hoge prijzen van woningen in Nederland, zowel huurwoningen als wel koopwoningen, is de prijs van de grond en niet de prijs van sec het bouwen van een woonhuis.

De gemeente koopt namelijk grond in van de boer, er wordt steeds meer naar buiten uitgebouwd, en betaalt daar 10 tot 20 euro per vierkante meter voor.

Die grond verkoopt de gemeente weer door aan de bouwer/eigenaar van het betreffende woonhuis.

Die verkoopprijs van de gemeente bedraagt dan 500 tot 2500 euro per vierkante meter.
Ja want dat is ook de grap. Boerenland is veel goedkoper tot de gemeente het stempeltje huisvesting erop plakt en dat is het 10x zoveel waard. Lekker geld verdienen.

Ik Denemarken zie ik echter niet dat veel goedkoper is. Minder mensen dat wel. Maar zie maar eens een baan te vinden !?
pi_183221168
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja want dat is ook de grap. Boerenland is veel goedkoper tot de gemeente het stempeltje huisvesting erop plakt en dat is het 10x zoveel waard. Lekker geld verdienen.

Ik Denemarken zie ik echter niet dat veel goedkoper is. Minder mensen dat wel. Maar zie maar eens een baan te vinden !?
Woonhuizen in Denemarken zijn de helft goedkoper dan in Nederland en twee tot driemaal groter. 95% van de woonhuizen staan vrij op gem 2000 m2 grond.

Dit huis koop je wel voor 100.000 euro. Even op de foto klikken en daarna rechts op de witte pijltjes.
https://www.edc.dk/alle-b(...)j-7/?sagsnr=68801406

Banen: https://www.google.de/sea(...)KAA&biw=1198&bih=789

De werkloosheid in DK is structureel 50% lager dan in NL. Klik maar voor een overzicht: https://www.dst.dk/da/Sta(...)loeshed/bruttoledige
  zondag 18 november 2018 @ 13:24:39 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_183221551
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

Woonhuizen in Denemarken zijn de helft goedkoper dan in Nederland en twee tot driemaal groter. 95% van de woonhuizen staan vrij op gem 2000 m2 grond.

Dit huis koop je wel voor 100.000 euro. Even op de foto klikken en daarna rechts op de witte pijltjes.
https://www.edc.dk/alle-b(...)j-7/?sagsnr=68801406

Banen: https://www.google.de/sea(...)KAA&biw=1198&bih=789

De werkloosheid in DK is structureel 50% lager dan in NL. Klik maar voor een overzicht: https://www.dst.dk/da/Sta(...)loeshed/bruttoledige
Dat wel. Maar het lijkt mij toch vrij lastig om naar een ander land te verhuizen als je de taal niet spreekt en geen werk hebt.
pi_183222262
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat wel. Maar het lijkt mij toch vrij lastig om naar een ander land te verhuizen als je de taal niet spreekt en geen werk hebt.
Ik vind het onder andere frustrerend voor mijn netto besteedbaar inkomen, dat ik ondanks -hard- werken dat inkomen door de Nederlandse overheid wordt afgepakt en wordt gebruikt zo niet misbruikt om professionele asielzoekers en andere beroepswerklozen van riant geld en veel meer te voorzien.

Ik herhaal maar even:

geaccepteerde asielzoekers en familieleden in de maand september 2018:

Denemarken 123
Nederland plm 3500

Hier je inkomensplaatje dat representatief is van de afgelopen 10 jaar en ik voorspel je...ook de komende 10 jaar. Even opklikken:

https://external-preview.(...)dd58f5d1b475641a534e
  zondag 18 november 2018 @ 14:29:32 #193
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_183222721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Mijn ouders bijv staan denk ik ook al 20 jaar ingeschreven. Hebben gewoon een koophuis. Willen 'ooit' een mooie seniorenwoning, maar nu nog niet.
Mensen met een koopwoning die straks als ze niet meer werken wel een leuk huurwoninkje willen, zouden ook überhaupt geen recht moeten hebben op een sociale huurwoning en zijn onderdeel van het probleem.
pi_183222921
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mensen met een koopwoning die straks als ze niet meer werken wel een leuk huurwoninkje willen, zouden ook überhaupt geen recht moeten hebben op een sociale huurwoning en zijn onderdeel van het probleem.
Op het moment dat mensen op hun oude dag hun koopwoning willen verkopen, dan zal de opbrengst belastingtechnisch wegbelast worden door de Nederlandse overheid. Daar zijn ze nu al mee begonnen. Zij hebben nu al geen keuze meer om in aanmerking te komen voor een huurwoning. Die zijn er niet meer voor hun.
  zondag 18 november 2018 @ 15:28:42 #195
286575 Roces18
Chef de party
pi_183223622
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik vind het onder andere frustrerend voor mijn netto besteedbaar inkomen, dat ik ondanks -hard- werken dat inkomen door de Nederlandse overheid wordt afgepakt en wordt gebruikt zo niet misbruikt om professionele asielzoekers en andere beroepswerklozen van riant geld en veel meer te voorzien.

Ik herhaal maar even:

geaccepteerde asielzoekers en familieleden in de maand september 2018:

Denemarken 123
Nederland plm 3500

Hier je inkomensplaatje dat representatief is van de afgelopen 10 jaar en ik voorspel je...ook de komende 10 jaar. Even opklikken:

https://external-preview.(...)dd58f5d1b475641a534e
Ja dat snap ik. Maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Waar begint iemand? Het lijkt mij vrij lastig als je de taal niet kent en geen werk hebt (immers hoe ga je je huur betalen)
pi_183223697
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 11:20 schreef MaGNeT het volgende:
Het is natuurlijk makkelijk om de immigratie de schuld te geven van de krapte op de (sociale) woningmarkt.

En dat komt de VVD wel heel goed uit, want als er ergens afbraak is geweest is het wel op de sociale woningmarkt.

Iedere dag verdwijnen er zo'n 120 sociale huurwoningen, die gaan de vrije huursector in of in de verkoop.

sociale huurwoningen zijn niet betaalbaar hoor.
Betaalbare woonlasten heb je alleen bij een koopwoning. Huren is voor de rijke of voor mensen met huurtoeslag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183223727
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

het probleem is de overheid en niks anders.... maar omdat de woningmarkt als econmische groei wordt gebruikt, verandert dit nooit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183223909
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 15:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Waar begint iemand? Het lijkt mij vrij lastig als je de taal niet kent en geen werk hebt (immers hoe ga je je huur betalen)
Je kunt gratis naar de Sprogskole om de Deense taal te leren. Je kunt in afwachting van een vaste baan werken via een uitzendbureau. Maar ook een vaste baan kan. Sommige beroepen vereisen ze dat je de Deense taal kent, sommige niet. Enige financiële reserve in jouw situatie is wel wenselijk.

Dus eerst een baan voor je geld en gelijktijdig naar de Sprogskole. Als je Engels spreekt is een pré.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 18-11-2018 16:22:49 ]
  zondag 18 november 2018 @ 15:58:54 #199
323876 michaelmoore
pi_183224124
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2018 10:41 schreef Kamina het volgende:

[..]

in de moskee

maar dan gaat het niet over woningnood maar over allah
  zondag 18 november 2018 @ 15:59:46 #200
323876 michaelmoore
pi_183224144
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 11:20 schreef MaGNeT het volgende:

er wordt gewoon niets meer gebouwd , helemaal niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')