abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:47:57 #126
3542 Gia
User under construction
pi_183182265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:42 schreef Inbox het volgende:

[..]

Waarom is dat niet realistisch? Ze wonen nu toch ook ergens? Alleen niet in dr eigen huis, maar op een AZC waar de omstandigheden wat minder gunstig zijn. Maar ze wonen wel veilig, met een dak boven dr hoofd. Net als de jongeman die uit huis wilt en zn eigen kamertje heeft in zn ouderlijk huis of de gescheiden moeder die maar weer bij dr ouders is ingetrokken, maar nog 10 jaar moet wachten op een eigen woning.
Die mensen kunnen toch niet met hun gezin 7 jaar lang, dat is hier zo'n beetje de wachttijd, in een AZC blijven wonen. Kijk, alleenstaanden nog wel, maar gezinnen toch niet! Dat is onmenselijk.
Dat een yup van 26, die op zijn 18de geen zin had zich in te schrijven en nu eigenlijk per direct een sociale huurwoning wil, nog een jaartje langer bij mama blijft wonen lijkt me een stuk minder bezwaarlijk.

Ik vind het persoonlijk nogal egoïstisch om te stellen: Boeien dat zij huis en haard achter hebben moeten laten en nu helemaal niks hebben. IK, IK, IK, sta langer ingeschreven, dus IK heb meer rechten op een woning.
pi_183182327
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Die mensen kunnen toch niet met hun gezin 7 jaar lang, dat is hier zo'n beetje de wachttijd, in een AZC blijven wonen. Kijk, alleenstaanden nog wel, maar gezinnen toch niet! Dat is onmenselijk.
Dat een yup van 26, die op zijn 18de geen zin had zich in te schrijven en nu eigenlijk per direct een sociale huurwoning wil, nog een jaartje langer bij mama blijft wonen lijkt me een stuk minder bezwaarlijk.

Ik vind het persoonlijk nogal egoïstisch om te stellen: Boeien dat zij huis en haard achter hebben moeten laten en nu helemaal niks hebben. IK, IK, IK, sta langer ingeschreven, dus IK heb meer rechten op een woning.
Als jij van de 189 (of zoiets) landen het duizenden kilometers verderop gelegen Nederland kiest als je nieuwe thuisland om te genieten van de lusten die dit land te bieden heeft dan kies je dus ook voor de lasten van Nederland, bijvoorbeeld 7 jaar met je gezin op een AZC wonen voordat je een woning hebt, net zoals de rest van Nederland.

Je hoeft hier geen asiel aan te vragen, dat kun je ook doen in Tsjechie of Turkmenistan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183182383
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Die mensen kunnen toch niet met hun gezin 7 jaar lang, dat is hier zo'n beetje de wachttijd, in een AZC blijven wonen. Kijk, alleenstaanden nog wel, maar gezinnen toch niet! Dat is onmenselijk.
Dat een yup van 26, die op zijn 18de geen zin had zich in te schrijven en nu eigenlijk per direct een sociale huurwoning wil, nog een jaartje langer bij mama blijft wonen lijkt me een stuk minder bezwaarlijk.

Ik vind het persoonlijk nogal egoïstisch om te stellen: Boeien dat zij huis en haard achter hebben moeten laten en nu helemaal niks hebben. IK, IK, IK, sta langer ingeschreven, dus IK heb meer rechten op een woning.
Een jaartje langer? We hebben het hier over 22 jaar!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:57:49 #129
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183182480
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:29 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Wat is de oplossing voor dit probleem denken jullie?
Kraakwet terugdraaien.. Staat genoeg leeg en genoeg speculantenpanden
pi_183182522
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Kraakwet terugdraaien.. Staat genoeg leeg en genoeg speculantenpanden
Die illegalen kraken aan de lopende band, dus wat houdt je tegen? Het mag gewoon!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183182533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zijn statushouders niet ook grotendeels alleenstaande mannen die alleen een woning betrekken?
Ik mag hopen van niet. Een caravan op een vakantiepark zou voldoende moeten zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Die mensen kunnen toch niet met hun gezin 7 jaar lang, dat is hier zo'n beetje de wachttijd, in een AZC blijven wonen. Kijk, alleenstaanden nog wel, maar gezinnen toch niet! Dat is onmenselijk.
Dat een yup van 26, die op zijn 18de geen zin had zich in te schrijven en nu eigenlijk per direct een sociale huurwoning wil, nog een jaartje langer bij mama blijft wonen lijkt me een stuk minder bezwaarlijk.

Ik vind het persoonlijk nogal egoïstisch om te stellen: Boeien dat zij huis en haard achter hebben moeten laten en nu helemaal niks hebben. IK, IK, IK, sta langer ingeschreven, dus IK heb meer rechten op een woning.
Kan prima. Het is alleen niet wenselijk, maar kunnen kan het wel.

Ik vind het egoistisch om te stellen dat die importinwoner maar met 2 jaar een huis moet krijgen waar de gemiddelde Nederlander 10 jaar langer moet wachten, omdat die eerste heeft besloten de halve wereld over te reizen omdat Nederland een retegoed sociaal stelsel geeft. En dan denk ik: 'je wacht maar, net als de Nederlander die graag een huurwoning wilt hebben op je beurt en daar vind ik niets egoistisch aan. Wat ik wel egoistisch vind is dat anderen dus voorrang eisen, dat krijgen en zo een wachtlijst passeren.

Weet je waar ik wel vrede mee zou hebben? Dat urgenten zoals deze mensen de huizen aangeboden krijgen die in de eerste ronde niet verhuurd zijn en die dus minder in trek zijn.

Maar ik heb toch sowieso al moeite met urgentie :) En helemaal als ik daardoor langer zou moeten wachten terwijl k misschien wel in dezelfde kutsitutatie zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 16-11-2018 13:13:09 ]
pi_183183414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:07 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Tussen de echte vluchtelingen zitten helaas een hoop economische 'vluchtelingen' (die hier dus puur en alleen voor de centjes komen, want werken willen ze niet). Hier zal onze regering paal en perk aan moeten stellen, een zero tolerance beleid: economische vluchtelingen moeten zsm uitgezet worden (bijv. binnen 3 maanden).

Dat heeft toch niets met dit verhaal te maken? Deze categorie vluchtelingen krijgt immers geen asiel en kunnen zich ook niet inschrijven voor een sociale huurwoning.

Overigens wordt maar 15 tot 20% van het woningbestand ingezet voor mensen met urgentie en daar vallen niet alleen vluchtelingen onder, maar ook mensen die uit een instelling komen of uit de gevangenis. Ook vallen mensen die verplicht moeten verhuizen vanwege sloop onder deze urgentieregeling en dat is ook meteen de grootste groep.
pi_183183934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:00 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Een caravan op een vakantiepark zou voldoende moeten zijn.

[..]

Ik vind het egoistisch om te stellen dat die importinwoner maar met 2 jaar een huis moet krijgen waar de gemiddelde Nederlander 10 jaar langer moet wachten.
Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
pi_183184005
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:13 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
Ik vind 3 jaar zoektijd nog steeds absurd lang als ik eerlijk ben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183184226
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind 3 jaar zoektijd nog steeds absurd lang als ik eerlijk ben.
Ik ook wel hoor, maar ik hou het wel graag feitelijk en vind het storend als mensen gaan goochelen met cijfers. Dat geeft alleen maar verwarring.
pi_183184260
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:13 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
Hier in Apeldoorn moet je rekenen op 6 a 8 jaar eer je in aanmerking komt voor een gallerijflat.
pi_183184756
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Hier in Apeldoorn moet je rekenen op 6 a 8 jaar eer je in aanmerking komt voor een gallerijflat.
Heb je daar een bron van?

Ik denk dat je het hebt over inschrijfduur/wachttijd i.p.v. daadwerkelijke zoektijd.

Overigens valt Apeldoorn onder de Stedendriehoek van Woonkeus, dus kun je ook reageren op de 'loting-woningen'.

Daarbij zie ik bij Woonkeus dat de meerderheid van de appartementen die onlangs verhuurd zijn, verloot zijn ofwel toegewezen zijn aan mensen met een inschrijfduur uit 2015, 2017 en 2018. Dat is dus maar 1 tot 3 jaar en geen 6 tot 8 jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door FYazz op 16-11-2018 15:10:23 ]
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:28:58 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183185150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
Het emigreren van de uitheemse bevolking aanmoedigen.
ga jij maar emigreren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:31:42 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183185200
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:00 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Een caravan op een vakantiepark zou voldoende moeten zijn.

[..]

Kan prima. Het is alleen niet wenselijk, maar kunnen kan het wel.

Ik vind het egoistisch om te stellen dat die importinwoner maar met 2 jaar een huis moet krijgen waar de gemiddelde Nederlander 10 jaar langer moet wachten, omdat die eerste heeft besloten de halve wereld over te reizen omdat Nederland een retegoed sociaal stelsel geeft. En dan denk ik: 'je wacht maar, net als de Nederlander die graag een huurwoning wilt hebben op je beurt en daar vind ik niets egoistisch aan. Wat ik wel egoistisch vind is dat anderen dus voorrang eisen, dat krijgen en zo een wachtlijst passeren.

Weet je waar ik wel vrede mee zou hebben? Dat urgenten zoals deze mensen de huizen aangeboden krijgen die in de eerste ronde niet verhuurd zijn en die dus minder in trek zijn.

Maar ik heb toch sowieso al moeite met urgentie :) En helemaal als ik daardoor langer zou moeten wachten terwijl k misschien wel in dezelfde kutsitutatie zit.
expats krijgen wel een woning daar zorgt de werkgever voor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183185813
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:13 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
Indirect wel. Zij zorgen voor overvolle azc's waar zij die wel mogen blijven anders nog een tijdje zouden kunnen blijven wachten tot ze via de normale weg een huurhuisje kunnen vinden.
pi_183185844
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:13 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
Dat komt omdat ik uit de randstad kom, waar het vrij normaal is om 10 jaar te wachten op een huurwoning. Tenzij je dus zo'n geimporteerde medelander bent die de taal niet spreekt en waar een bijstandsuitkering voor klaar staat. Dan geldt die termijn voor jou niet.
pi_183185868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

expats krijgen wel een woning daar zorgt de werkgever voor
En dat is geen sociale huur, dus weet niet waarom je expats erbij haalt.
pi_183185885
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

expats krijgen wel een woning daar zorgt de werkgever voor
Klopt, en dat zijn woningen in de vrije sector veelal. Prima, geen urgentie voor nodig dus. Evenmin geen sociale huurwoning. En ook belangrijk, veelal hogeropgeleid en niemand tot last.
pi_183186014
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:04 schreef FYazz het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?

Ik denk dat je het hebt over inschrijfduur/wachttijd i.p.v. daadwerkelijke zoektijd.

Overigens valt Apeldoorn onder de Stedendriehoek van Woonkeus, dus kun je ook reageren op de 'loting-woningen'.

Daarbij zie ik bij Woonkeus dat de meerderheid van de appartementen die onlangs verhuurd zijn, verloot zijn ofwel toegewezen zijn aan mensen met een inschrijfduur uit 2015, 2017 en 2018. Dat is dus maar 1 tot 3 jaar en geen 6 tot 8 jaar.
Ik ben onlangs gescheiden en zocht daarom een woning in sociale huur. Ik had toen 1 jaar opgebouwd, maar ik kwam telkens onderaan te bungelen. Na wat navraag blijkt dat als je 6 a 8 jaar ingeschreven staat, je kans hebt om in de top 5 te komen.

Loting kan, maar dan ben je 1 uit 100+. Tuurlijk is dat nog steeds een kans, maargoed.

Kamers e.d. via particuliere huurorganisaties vang ik bot. Op een studio van 20m2 komen er minimaal 2 groepen van ieder 6 man op af. De verhuurder kiest dan degene die erin mag wonen. Een gunfactor dus. Ik werkte toendertijd op uitzendbasis, wat niet aantrekkelijk is voor een verhuurder. Iemand met een jaarcontract of onbepaalde tijd is in die situatie veel aantrekkelijker.

Kopen dus. Helaas is er een enorme woningnood in Apeldoorn, er zijn een aantal investeerders die alles onder de 150.000 blind opkopen en een maand later via een organisatie in de particuliere verhuur het laten verhuren. Appartementen met maar 1 slaapkamer mogen gelukkig niet verkocht worden aan investeerders, maar die worden via biedingen verkocht.

Dus ja, ik heb uiteindelijk enorm veel mazzel gehad om ongezien iets voor 105k te kopen, want als ik nu op funda kijk is er niks noemenswaardig of je betaalt 300+ servicekosten.
pi_183187204
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:13 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
Waar haal jij jouw cijfers vandaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckyseven op 16-11-2018 18:05:19 ]
pi_183188043
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:13 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik zie je steeds schermen met '10 jaar', maar waar haal je die vandaan?

In de krappe regio's is de zoektijd gemiddeld 3 tot 5 jaar. In de andere regio's gemiddeld 1 tot 2 jaar en in de leegtrekkende regio's is de zoektijd gemiddeld korter dan 1 jaar.
Eh....in kutkrabbeveen misschien! Dream on.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183188143
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:04 schreef FYazz het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?

Ik denk dat je het hebt over inschrijfduur/wachttijd i.p.v. daadwerkelijke zoektijd.

Overigens valt Apeldoorn onder de Stedendriehoek van Woonkeus, dus kun je ook reageren op de 'loting-woningen'.

Daarbij zie ik bij Woonkeus dat de meerderheid van de appartementen die onlangs verhuurd zijn, verloot zijn ofwel toegewezen zijn aan mensen met een inschrijfduur uit 2015, 2017 en 2018. Dat is dus maar 1 tot 3 jaar en geen 6 tot 8 jaar.
Die verkorte inschrijftijd zijn waarschijnlijk gescheiden mensen, ja die krijgen ook urgentie omdat in de grondwet staat dat een dak boven je hoofd een kinderrecht is.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183188553
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:56 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Die verkorte inschrijftijd zijn waarschijnlijk gescheiden mensen, ja die krijgen ook urgentie omdat in de grondwet staat dat een dak boven je hoofd een kinderrecht is.
Alleen de vrouw, mocht het kind hoofdzakelijk bij de vrouw blijven. Ik kreeg bijvoorbeeld geen urgentie.
pi_183192769
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:19 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Alleen de vrouw, mocht het kind hoofdzakelijk bij de vrouw blijven. Ik kreeg bijvoorbeeld geen urgentie.
gelukkig maar
je kan altijd bij je ouders gaan wonen
pi_183195763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:09 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

gelukkig maar
je kan altijd bij je ouders gaan wonen
Ik heb al een andere oplossing gevonden. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')