abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 10 november 2018 @ 16:17:17 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_183063495
Het jaarlijkse vergelijkpartijtje mag weer beginnen. Wat valt op dit jaar, waar twijfel je over en wat deel je graag?
Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar. :)

De OP is nu nog gericht op 2018, voor nieuwe berichten die in deze OP moeten graag even een TR zetten bij de bewuste post zodat ik ze in de OP kan zetten.


Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
hoyhoy
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch

quote:
Wat verandert er in het basispakket van de zorgverzekering in 2019?
Vanaf 1 januari 2019 wordt de basisverzekering uitgebreid. De hoogte van het eigen risico blijft ¤ 385.

Vanaf 1 januari 2019 wordt het basispakket uitgebreid met de volgende vergoedingen:

Gecombineerde leefstijl interventie (GLI)
Vergoeding van de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI). Huisartsen kunnen mensen met een matig gezondheidsrisico door overgewicht doorverwijzen. De GLI richt zich op het verwerven en behouden van een gezonde leefstijl. Er wordt tegelijkertijd gewerkt aan gezonder eten, meer bewegen en aan een blijvende aanpassing van het gedrag op deze terreinen. Een GLI-programma duurt 2 jaar en kent een behandelfase en een onderhoudsfase.

Zittend ziekenvervoer
De vergoeding van zittend ziekenvervoer wordt ruimer. Hierdoor kunnen patiënten gebruik maken van vervoer (niet ambulance) van en naar consulten, onderzoek en controles, als deze samenhangen met de behandeling. In 2018 wordt alleen het vervoer vergoed als de patiënt een behandeling moet ondergaan.

Oefentherapie bij COPD
Vanaf 1 januari 2019 wordt oefentherapie bij COPD vergoed vanaf de eerste behandeling. Nu moeten patiënten de eerste 21 behandelingen nog zelf betalen. Wel komt er een maximum op het aantal behandelingen dat vergoed wordt. In het eerste behandeljaar zijn dit er maximaal 70. In de jaren daarna is het aantal behandelingen afhankelijk van de ernst van de COPD.

Paracetamol, vitaminen en mineralen uit het basispakket
Vanaf 1 januari 2019 worden paracetamol, vitaminen en mineralen die ook zonder recept bij de apotheek of drogist te verkrijgen zijn niet langer vergoed uit het basispakket.

Hoogte verplicht eigen risico
Het verplicht eigen risico in 2019 blijft ¤ 385.
bron: https://www.rijksoverheid(...)gen-basispakket-2019

quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:20 schreef Postbus100 het volgende:
https://www.zorgwijzer.nl(...)ies-bekend-overzicht

Hier alle premies (maar eigenlijk heb je dan nog geen volledig overzicht, want alle nuances van hoog en laag vrijwillig eigen risico zitten er weer niet in. Zelf vergelijken is en blijft noodzakelijk

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:07 schreef JtodaX het volgende:de goedkoopste basisverzekeringen in 2018 met
• hoog eigen risico: 74,95 ziezo (achmea), 78,00 anderzorg (menzis), 78,95 zorgenzekerheid
• laag eigen risico: 93,85 zekur (vgz), 96,95 ziezo (achmea), 100,95 univé (vgz)
(exclusief eventuele kortingen via collectieven of cashback)
quote:
____________________________________________________________________________________________

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 16-11-2018 20:40:02 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_183063543
game on
pi_183063869
Nou, ¤65 per jaar premieverhoging en 6 behandelingen fysiotherapie minder vergoed. Goed bezig hoor, Zilveren Kruis. De extra vergoedingen (waaronder dus die 6 behandelingen fysiotherapie) vanuit de MBO-collectiviteit gelden komend jaar alleen nog maar voor de werknemer zelf en niet meer voor de meeverzekerde gezinsleden, het wordt allemaal wel erg uitgekleed.
pi_183063941
Zilveren Kruis gooit mijn collectiviteit eruit. Nu was ik al jaren niet meer bij die werkgever werkzaam, maar toch... Als alles bekend is maar eens kijken of ZK nog steeds de beste prijs/vergoedingen verhouding biedt of dat ik over ga stappen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 10 november 2018 @ 16:48:09 #5
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_183063961
^O^
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 10 november 2018 @ 16:54:22 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183064048
quote:
Wat verandert er in het basispakket van de zorgverzekering in 2019?
Vanaf 1 januari 2019 wordt de basisverzekering uitgebreid. De hoogte van het eigen risico blijft ¤ 385.

Vanaf 1 januari 2019 wordt het basispakket uitgebreid met de volgende vergoedingen:

Gecombineerde leefstijl interventie (GLI)
Vergoeding van de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI). Huisartsen kunnen mensen met een matig gezondheidsrisico door overgewicht doorverwijzen. De GLI richt zich op het verwerven en behouden van een gezonde leefstijl. Er wordt tegelijkertijd gewerkt aan gezonder eten, meer bewegen en aan een blijvende aanpassing van het gedrag op deze terreinen. Een GLI-programma duurt 2 jaar en kent een behandelfase en een onderhoudsfase.

Zittend ziekenvervoer
De vergoeding van zittend ziekenvervoer wordt ruimer. Hierdoor kunnen patiënten gebruik maken van vervoer (niet ambulance) van en naar consulten, onderzoek en controles, als deze samenhangen met de behandeling. In 2018 wordt alleen het vervoer vergoed als de patiënt een behandeling moet ondergaan.

Oefentherapie bij COPD
Vanaf 1 januari 2019 wordt oefentherapie bij COPD vergoed vanaf de eerste behandeling. Nu moeten patiënten de eerste 21 behandelingen nog zelf betalen. Wel komt er een maximum op het aantal behandelingen dat vergoed wordt. In het eerste behandeljaar zijn dit er maximaal 70. In de jaren daarna is het aantal behandelingen afhankelijk van de ernst van de COPD.

Paracetamol, vitaminen en mineralen uit het basispakket
Vanaf 1 januari 2019 worden paracetamol, vitaminen en mineralen die ook zonder recept bij de apotheek of drogist te verkrijgen zijn niet langer vergoed uit het basispakket.

Hoogte verplicht eigen risico
Het verplicht eigen risico in 2019 blijft ¤ 385.
bron: https://www.rijksoverheid(...)gen-basispakket-2019
pi_183064096
Ik heb een eigen risico van ¤850 en een premie van ¤ 70 ongeveer, stukje risico neem ik wel.
Ik was hier...
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 17:13:00 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_183064311
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zilveren Kruis gooit mijn collectiviteit eruit. Nu was ik al jaren niet meer bij die werkgever werkzaam, maar toch... Als alles bekend is maar eens kijken of ZK nog steeds de beste prijs/vergoedingen verhouding biedt of dat ik over ga stappen.
Zijn ze gefaseerd aan het doen zeker, want ik heb nog geen bericht van Zilveren Kruis
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183064411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zijn ze gefaseerd aan het doen zeker, want ik heb nog geen bericht van Zilveren Kruis
Dit was een mail die waarschijnlijk naar iedereen in ‘mijn’ collectiviteit ging (zou wel heel bijzonder zijn als wij dezelfde werkgever hebben gehad). Kreeg ik vorige week.
Net viel de mail met mijn nieuwe premie binnen. 300 euro verhoogd op jaarbasis.
Dus 25 euro per maand erbij :o

Ik ga shoppen en hoop dat ik wat goedkopers tegenkom.


Edit: blijkbaar klopt mijn bankafschrift niet met de daadwerkelijk betaalde premie. Verschil is ‘maar’ zo’n 100 euro op jaarbasis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 17:34:33 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_183064591
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit was een mail die waarschijnlijk naar iedereen in ‘mijn’ collectiviteit ging (zou wel heel bijzonder zijn als wij dezelfde werkgever hebben gehad). Kreeg ik vorige week.
Net viel de mail met mijn nieuwe premie binnen. 300 euro verhoogd op jaarbasis.
Dus 25 euro per maand erbij :o

Ik ga shoppen en hoop dat ik wat goedkopers tegenkom.


Edit: blijkbaar klopt mijn bankafschrift niet met de daadwerkelijk betaalde premie. Verschil is ‘maar’ zo’n 100 euro op jaarbasis.
Ik heb ook wel een collectief binnen Zilveren Kruis, maar niet van een werkgever ;) ach ja, ik zie wel. Zal wel weer aardig wat bij op komen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183065706
Ik ga ¤10,- meer betalen voor;

Lenzen/brillen; van ¤300,- per 3 jaar naar ¤100,- per drie jaar
Fysio; van onbeperkt naar maximaal 30x per jaar
Tandheelkunde; van ¤750,- per jaar naar ¤250,- per jaar.

-O-
pi_183066011
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:38 schreef Poes. het volgende:
Ik ga ¤10,- meer betalen voor;

Lenzen/brillen; van ¤300,- per 3 jaar naar ¤100,- per drie jaar
Fysio; van onbeperkt naar maximaal 30x per jaar
Tandheelkunde; van ¤750,- per jaar naar ¤250,- per jaar.

-O-
Das een flinke achteruitgang :{
Welke verzekeraar is dit?
mag het weten
pi_183066075
Zilveren Kruis gooit er bij mij komend jaar ¤112 bij :')
Misschien toch maar eens voor wat anders gaan kijken. Zit er alleen maar omdat ik er ooit collectief kon verzekeren. Maar voor ¤126 per maand is dat intussen ook niet meer de moeite _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 18:56:02 ]
pi_183066105
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Das een flinke achteruitgang :{
Welke verzekeraar is dit?
De Friesland, collectief via de gemeente.
pi_183066156
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

De Friesland, collectief via de gemeente.
Vaak zijn die gemeentecollectief aanbiedingen wel beter qua dekking. Zeg maar wat je nu had. Maar dat wordt dus ook minder.

Ik ga sowieso weer overstappen. Waar naartoe geen idee. Dat zie ik na maandag wel.
mag het weten
pi_183066176
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:59 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vaak zijn die gemeentecollectief aanbiedingen wel beter qua dekking. Zeg maar wat je nu had. Maar dat wordt dus ook minder.

Ik ga sowieso weer overstappen. Waar naartoe geen idee. Dat zie ik na maandag wel.
Ja ik HAD een goed pakket, maar het wordt nu wel enorm uitgekleed zeg.
Maar heb al een rondje vergelijken gedaan, ik kom nergens goedkoper uit dan wat ik nu ga betalen.
pi_183067492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:38 schreef Poes. het volgende:
Ik ga ¤10,- meer betalen voor;

Lenzen/brillen; van ¤300,- per 3 jaar naar ¤100,- per drie jaar
Fysio; van onbeperkt naar maximaal 30x per jaar
Tandheelkunde; van ¤750,- per jaar naar ¤250,- per jaar.

-O-
Maar heb je dat ook allemaal nodig? Vaak kan je de tandarts beter zelf betalen, omdat de aanvulling even veel of meer kost. En 30x per jaar fysio is ook vaak meer dan zat. Mensen die 2x per maand naar de fysio moeten mogen dat van mij zelf betalen. Als een fysio na een X aantal behandelingen niet helpt, gaat dat na 10x niet helpen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183067524
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar heb je dat ook allemaal nodig? Vaak kan je de tandarts beter zelf betalen, omdat de aanvulling even veel of meer kost. En 30x per jaar fysio is ook vaak meer dan zat.
Ik heb al 2 jaar wekelijks fysio, tandarts zit ik momenteel boven de ¤250,- en ik mocht in 2019 opnieuw beginnen met lenzen declareren. Dus ik ga er wel op achteruit.
pi_183067612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:40 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik heb al 2 jaar wekelijks fysio, tandarts zit ik momenteel boven de ¤250,- en ik mocht in 2019 opnieuw beginnen met lenzen declareren. Dus ik ga er wel op achteruit.
Zie mijn edit. Wat heb je dan? Ik heb op wedstrijd niveau gefietst en had ook een seizoen met veel blessures. Toen kwam ik aan 19 behandelingen, wat al veel was

2 jaar wekelijks fysio? En niet zo iets van..mmm misschien helpt het toch niet?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183067694
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zie mijn edit. Wat heb je dan? Ik heb op wedstrijd niveau gefietst en had ook een seizoen met veel blessures. Toen kwam ik aan 19 behandelingen, wat al veel was

2 jaar wekelijks fysio? En niet zo iets van..mmm misschien helpt het toch niet?
Fibromyalgie, klachtenverlichting. Is verder ook niet veel aan te doen.
Ben van Mensendieck overgestapt naar sportfysio, dat gaat iets beter. Misschien moet ik volgend jaar zo'n revalidatietraject in, maar dat ligt aan de reumatoloog én de vergoedingen voor 2019. Want zelf betalen zit er helaas niet in.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:46:56 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_183069257
quote:
Gecombineerde leefstijl interventie (GLI)
Prima dat zo'n traject 2 jaar duurt maar vergoeden ze het in 2019 en gooien ze het er in 2020 weer uit, dan heb je er nog weinig aan lijkt mij.

Mijn verzekering loopt momenteel bij de Hema, onder meer vanwege de 10% korting op aankopen bij de Hema, maar ik moet nog maar eens kijken of het nog steeds de goedkoopste is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Redactie Frontpage zondag 11 november 2018 @ 09:01:37 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183074419
Denk dat ik het voor komend jaar voor het eerst eens moet gaan uitzoeken, zat gewoon jarenlang bij CZ met de goedkoopste verzekering (+ tandarts). Dit jaar door ongeluk voor het eerst in mijn leven een keertje gebruik moeten maken van de verzekering en komend jaar waarschijnlijk ook nog wel (operatie(s), fysio, wondmateriaal). Ik denk sowieso dat ik voor minimaal eigen risico moet gaan want dat gaat sowieso op, verder denk ik dat aanvullend vooral belangrijk is voor de fysio.

En misschien op zoek naar een andere verzekering, het enige dat ik in 6 maanden van heel dat CZ heb gehoord is samenvattend. "wat vervelend uw ongeluk, we hopen dat u al beter bent en wie kunnen we er de schuld van geven". In vergelijking, mijn autoverzekering (ZLM) regelt uit zichzelf van alles voor me en bieden zelf vergoedingen aan waarvan ik niet eens wist dat ik ze kreeg. Ja ik weet dat het qua verzekering niet met elkaar te vergelijken is, maar die absoluut minimale moeite die CZ neemt is toch wel erg karig.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_183074549
Overgestapt van bgz bewuzt nu bijna 87 euro per maand naar 2019 zilveren kruis budget met basis plus module voor 88 euro per maand (met werkgever collectiviteit korting). 850 euro eigen risico.
Zo ook weer geregeld. Ik vind het wel best. ^O^
pi_183074575
Even gekeken, maar ik blijf gewoon bij waar ik nu zit. Vorig jaar overgestapt naar Menzis omdat we op dat moment al bezig waren met zwanger kunnen worden. Dat is gelukt en het ziet er naar uit dat hun aanvullende verzekering in combinatie met een zwangerschap nogsteeds een van de gunstigere is.
pi_183074624
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 09:30 schreef douche-eendje het volgende:
Even gekeken, maar ik blijf gewoon bij waar ik nu zit. Vorig jaar overgestapt naar Menzis omdat we op dat moment al bezig waren met zwanger kunnen worden. Dat is gelukt en het ziet er naar uit dat hun aanvullende verzekering in combinatie met een zwangerschap nogsteeds een van de gunstigere is.
Hier ook. Menzis is vrij weinig gestegen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 11 november 2018 @ 09:42:04 #26
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183074654
Christus te paard,20 euro hogere premie per maand?! :r wtf
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183074776
Misschien even off topic, maar ik ben me aan het oriënteren op een keuze voor het eigen risico: hoogste (¤885) of laagste (¤385).

Punt is, dat ik zeker in 2019 een endoscopisch slokdarmonderzoek met bioptafname moet ondergaan. Ik kan slecht vinden wat de kosten daarvan zijn, bij een paar commerciele partijen vind ik ¤240,-

Hoe kan ik nou uitvinden wat de werkelijke kosten van zo'n slokdarmonderzoek bij bijv. AMC zijn?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183074805
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:59 schreef blomke het volgende:
Misschien even off topic, maar ik ben me aan het oriënteren op een keuze voor het eigen risico: hoogste (¤885) of laagste (¤385).

Punt is, dat ik zeker in 2019 een endoscopisch slokdarmonderzoek met bioptafname moet ondergaan. Ik kan slecht vinden wat de kosten daarvan zijn, bij een paar commerciele partijen vind ik ¤240,-

Hoe kan ik nou uitvinden wat de werkelijke kosten van zo'n slokdarmonderzoek bij bijv. AMC zijn?
Ik werk in het NWZ in Alkmaar en daar is een balie voor vragen omtrent kosten van onderzoeken. Wellicht heeft het AMC dat ook?

-edit- Hier, https://www.amc.nl/web/ik(...)sten-en-betaling.htm , je kunt een mailtje sturen voor meer info ;)
pi_183074838
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:59 schreef blomke het volgende:
Misschien even off topic, maar ik ben me aan het oriënteren op een keuze voor het eigen risico: hoogste (¤885) of laagste (¤385).

Punt is, dat ik zeker in 2019 een endoscopisch slokdarmonderzoek met bioptafname moet ondergaan. Ik kan slecht vinden wat de kosten daarvan zijn, bij een paar commerciele partijen vind ik ¤240,-

Hoe kan ik nou uitvinden wat de werkelijke kosten van zo'n slokdarmonderzoek bij bijv. AMC zijn?
Als het je om de prijs gaat zou ik niet naar een UMC gaan, die zijn over het algemeen wat duurder.

Daarnaast kan er alles uit zo'n biopt komen, ik zou in dat geval de gok van een hoog eigen risico niet nemen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_183074912
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:59 schreef blomke het volgende:
Misschien even off topic, maar ik ben me aan het oriënteren op een keuze voor het eigen risico: hoogste (¤885) of laagste (¤385).

Punt is, dat ik zeker in 2019 een endoscopisch slokdarmonderzoek met bioptafname moet ondergaan. Ik kan slecht vinden wat de kosten daarvan zijn, bij een paar commerciele partijen vind ik ¤240,-

Hoe kan ik nou uitvinden wat de werkelijke kosten van zo'n slokdarmonderzoek bij bijv. AMC zijn?
Verzekeringen zijn oplichters. Gewoon max eigen risico nemen.
pi_183074921
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:07 schreef marcb1974 het volgende:

Als het je om de prijs gaat zou ik niet naar een UMC gaan, die zijn over het algemeen wat duurder.

Daarnaast kan er alles uit zo'n biopt komen, ik zou in dat geval de gok van een hoog eigen risico niet nemen.
"Wat duurder" vind ik geen probleem, als daar een beter onderzoek tegenover staat. Ik heb het al 3x eerder ondergaan, en vond AMC veruit het best, maar even verder kijk is inderdaad wat je al suggereert, wel een idee.

De kans dat er wat uit het biopt komt, is < 1%.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183074941
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:15 schreef GereDathan het volgende:
Verzekeringen zijn oplichters. Gewoon max eigen risico nemen.
1 Verzekeraars zijn geen oplichters

2 Max. eigen risico als je weinig kosten (<< ER) denkt te gaan maken. Maar ik probeer nou juist in te schatten, hoeveel kosten ik ga maken.

Wat ik dus "slecht" aan het systeem vind, is dat ik niet eenvoudig de verschillende ziekenhuizen kan vergelijken voor zo'n standaard onderzoek.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 november 2018 @ 10:20:52 #33
286575 Roces18
Chef de party
pi_183074966
Men klaagt wel elk jaar dat de zorgpremie stijgt ook in dit topic, maar elk jaar staat er meer en meer in de basisverzekering. Verder gebruiken er steeds meer mensen van zorg die weinig bijdragen (ouderen en immigranten). 4 a 5 duizend euro wordt ingehouden via een gemiddeld salaris. Dus dan is het ook niet zo verwonderlijk dat de zorg duurder wordt. Hoewel een kanttekening te plaatsen is bij het feit dat middels zzp constructies en bizar dure medicijnen het ook een stuk duurder aan het worden is. Ik ben benieuwd waar de grens ligt, niet dat we over tien jaar een zorgpremie hebben van 300 euro maar het hele rondpompen van subsidies en toeslagen zal dit wel verrekenen....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183075324
Nog niet alle premies zijn bekend toch? Ik ga dit topic even in de gaten houden want vriendin is zwanger. Ik wil weten bij welke verzekeraar je dan het beste af bent
pi_183075538
quote:
Hmm, dat verhaal bij copd, klopt dat wel?
Er staat dus dat je vanaf volgend jaar ook bij lichte copd oefentherapie vergoed krijgt, dat pas in het tweede jaar er naar de ernst van de kwaal wordt gekeken.
pi_183075593
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:59 schreef blomke het volgende:
Misschien even off topic, maar ik ben me aan het oriënteren op een keuze voor het eigen risico: hoogste (¤885) of laagste (¤385).
Het verschil in eigen risico is ¤500,-. Door een hoger eigen risico te accepteren, betaal je minder premie. Bij ONVZ scheelt dat ¤300,-. Een hoog eigen risico biedt daarmee de kans om ¤300,- te besparen, terwijl de werkelijke maximale extra kosten ¤200,- zijn. Maar dit risico nemen is natuurlijk alleen verantwoord als je zelf het eigen risico van ¤885,- kunt betalen. Prijzen van medische behandelingen zijn inderdaad ondoorzichtig, maar ik zag dat je daar in dit topic al een tip voor hebt gekregen.
  zondag 11 november 2018 @ 11:28:19 #37
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183075765
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:20 schreef Roces18 het volgende:
... niet dat we over tien jaar een zorgpremie hebben van 300 euro maar het hele rondpompen van subsidies en toeslagen zal dit wel verrekenen....
Ja behalve als je daar geen recht op hebt dus. De zorgtoeslag wordt ook dit jaar verhoogd, heb ik dus geen flikker aan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183076243
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:16 schreef Groepfunder het volgende:

Het verschil in eigen risico is ¤500,-. Door een hoger eigen risico te accepteren, betaal je minder premie. Bij ONVZ scheelt dat ¤300,-. Een hoog eigen risico biedt daarmee de kans om ¤300,- te besparen, terwijl de werkelijke maximale extra kosten ¤200,- zijn. Maar dit risico nemen is natuurlijk alleen verantwoord als je zelf het eigen risico van ¤885,- kunt betalen.
Punt is, dat een eerste indicatie aangeeft, dat het door mij bedoelde onderzoek, wel eens onder de ¤385 kan uitvallen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 november 2018 @ 12:25:01 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_183076415
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2018 11:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja behalve als je daar geen recht op hebt dus. De zorgtoeslag wordt ook dit jaar verhoogd, heb ik dus geen flikker aan.
Een verhoging van de zorgtoeslag betekent dat zorg vanzelfsprekend nog duurder wordt. Het geld moet ergens vandaan komen. En uiteindelijk wordt alles kapot genivelleerd dat werken niet meer loont, en dan komen mensen er pas achter wie het hele feestje dan gaat betalen... niemand..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183076434
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou, ¤65 per jaar premieverhoging en 6 behandelingen fysiotherapie minder vergoed. Goed bezig hoor, Zilveren Kruis. De extra vergoedingen (waaronder dus die 6 behandelingen fysiotherapie) vanuit de MBO-collectiviteit gelden komend jaar alleen nog maar voor de werknemer zelf en niet meer voor de meeverzekerde gezinsleden, het wordt allemaal wel erg uitgekleed.
de hbo/wo collectiviteit is gewoon vrij toegankelijk voor iedereen.
pi_183076506
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

de hbo/wo collectiviteit is gewoon vrij toegankelijk voor iedereen.
ik was een woordje vergeten: MBO raad-collectiviteit, voor werknemers van MBO-scholen. Symphonic heeft die collectiviteit en eerder golden die voordelen ook voor mij als echtgenote, maar nu is dat teruggebracht tot alleen premiekorting voor mij.
  zondag 11 november 2018 @ 12:34:14 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183076525
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:25 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een verhoging van de zorgtoeslag betekent dat zorg vanzelfsprekend nog duurder wordt. Het geld moet ergens vandaan komen. En uiteindelijk wordt alles kapot genivelleerd dat werken niet meer loont, en dan komen mensen er pas achter wie het hele feestje dan gaat betalen... niemand..
We zijn al hard op weg inderdaad.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 11 november 2018 @ 17:58:30 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183082288
20 euro meer voor mindere dekking. Van de week maar eens gaan rondshoppen dan!
Resistance is futile.
pi_183082378
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:17 schreef blomke het volgende:

[..]

1 Verzekeraars zijn geen oplichters

2 Max. eigen risico als je weinig kosten (<< ER) denkt te gaan maken. Maar ik probeer nou juist in te schatten, hoeveel kosten ik ga maken.

Wat ik dus "slecht" aan het systeem vind, is dat ik niet eenvoudig de verschillende ziekenhuizen kan vergelijken voor zo'n standaard onderzoek.
Hoezo kan dat niet? Passantentarieven zijn bekend bij alle ziekenhuizen.
  zondag 11 november 2018 @ 18:02:44 #45
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_183082388
Ik zal nog een lastige zoektocht krijgen.
Voorwaarden zijn maximaal eigen risico ,24 extra fysio voor dochter onder de 18 en moet het maximale aanvullende pakket zijn ivm bijdrage van werkgever.
Iemand een suggestie ??
  zondag 11 november 2018 @ 18:13:19 #46
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_183082672
Ik ben benieuwd wat de premies van Anderzorg zullen zijn.
Isn't it ironic, don't you think
pi_183082716
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:52 schreef 1299 het volgende:
Nog niet alle premies zijn bekend toch? Ik ga dit topic even in de gaten houden want vriendin is zwanger. Ik wil weten bij welke verzekeraar je dan het beste af bent
Dingen om oa mee rekening te houden zijn dan:
- Vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, extra uren kraamzorg
- Kraampakket
- Vergoeding bij ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie
- Fysiotherapie
- Borstvoeding/lactatiekundige
- Zwangerschapscursus (valt vaak onder normale gezondheidscursussen).
En natuurlijk jullie wensen en voorkeuren :)
pi_183083877
Waar kan ik op het moment de goedkoopste basisverzekering krijgen ? Ik ga van ¤117.95 naar ¤125.45 per maand bij de Friesland zorgverzekeraar
pi_183084790
Vorig jaar via Independer overgestapt naar Menzis. Kreeg net de polis voor 2019. Ga ¤ 1452.95 betalen voor basis voordelig + aanvulling, terwijl als ik hem opnieuw afsluit via Independer ik ¤ 1403,40 ga betalen. Morgen maar ff bellen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183085198
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

De Friesland, collectief via de gemeente.
AV Frieso compleet? Waar zie jij die wijzigingen zo staan? Want klopt niet.. Fysio wat je zegt klopt, groot verschil idd...

Maar in vergoeding brillen en tandarts is niets veranderd? Nog steeds 300 euro per 3kj en tandarts was dit jaar 500 euro en blijft zo?
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
  zondag 11 november 2018 @ 19:36:48 #51
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_183085206
Goed topique ^O^ ik ga volgen.
Ik hou niet van fraude.
pi_183085248
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 18:56 schreef Faerlina91 het volgende:
Waar kan ik op het moment de goedkoopste basisverzekering krijgen ? Ik ga van ¤117.95 naar ¤125.45 per maand bij de Friesland zorgverzekeraar
Ik zou nog even een nachtje wachten met kijken, dan is alles bekend, en vaak wachten zorgverzekeraars tot het laatste moment met bekend maken van bepaalde (online) basisverzekeringen, om eventueel nog nét er onder te gaan zitten...
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183085901
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 19:36 schreef CountingStars het volgende:

[..]

AV Frieso compleet? Waar zie jij die wijzigingen zo staan? Want klopt niet.. Fysio wat je zegt klopt, groot verschil idd...

Maar in vergoeding brillen en tandarts is niets veranderd? Nog steeds 300 euro per 3kj en tandarts was dit jaar 500 euro en blijft zo?
Verrek, je hebt gelijk! :o Ik heb inderdaad de compact versie gepakt :@
Ik heb de compleet, zal snel even kijken wat de brillen/tandarts doet daar.


Edit; brillen/lenzen blijven gelukkig op ¤300,- staan _O_ Tandarts gaat van 750 naar 500, maar nog steeds voldoende voor mij.

Paniek om niks, dankjewel! :*

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 19:58:49 ]
pi_183086214
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 19:56 schreef Poes. het volgende:

[..]

Verrek, je hebt gelijk! :o Ik heb inderdaad de compact versie gepakt :@
Ik heb de compleet, zal snel even kijken wat de brillen/tandarts doet daar.

Edit; brillen/lenzen blijven gelukkig op ¤300,- staan _O_ Tandarts gaat van 750 naar 500, maar nog steeds voldoende voor mij.

Paniek om niks, dankjewel! :*
Graag gedaan! :) Enne, tandartsvergoeding is nu ook al 500 euro daarin, dus ook onveranderd :)
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183086275
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:04 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Graag gedaan! :) Enne, tandartsvergoeding is nu ook al 500 euro daarin, dus ook onveranderd :)
Ik heb nu 750 zei m'n tandarts vorige week nog? :?
Maar ben al klaar voor dit jaar, sowieso onder de 500 gebleven :)
pi_183086598
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 18:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoezo kan dat niet? Passantentarieven zijn bekend bij alle ziekenhuizen.
Dat zal (en vind ik ook niet zo 1-2-3) maar het gaat mij erom hoeveel er in rekening wordt gebracht bij mijn zorgverzekeraar. Als een endoscopie van de slokdarm ¤400,- kost, kan ik max. ER kiezen. Bij een kostenpost van ¤1000,- ga ik voor min. ER.

Als ik nou kan vinden welke tarieven de ziekenhuizen in rekening brengen, kan ik gaan kiezen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183086834
Morgen komen de prijsvechters met hun tarieven. Ben benieuwd!
  zondag 11 november 2018 @ 20:22:15 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183086870
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zal (en vind ik ook niet zo 1-2-3) maar het gaat mij erom hoeveel er in rekening wordt gebracht bij mijn zorgverzekeraar. Als een endoscopie van de slokdarm ¤400,- kost, kan ik max. ER kiezen. Bij een kostenpost van ¤1000,- ga ik voor min. ER.

Als ik nou kan vinden welke tarieven de ziekenhuizen in rekening brengen, kan ik gaan kiezen.
Maar neem je dan niet een vrij grote gok dat je verder geen zorgkosten gaat hebben dat jaar?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183086941
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 20:22 schreef Lienekien het volgende:
Maar neem je dan niet een vrij grote gok dat je verder geen zorgkosten gaat hebben dat jaar?
Dat is (altijd) een gok, maar niet groter dan anders (of voor anderen). Ik heb geen aanwijzingen verder hoge zorgkosten te gaan krijgen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183088346
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:25 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een verhoging van de zorgtoeslag betekent dat zorg vanzelfsprekend nog duurder wordt. Het geld moet ergens vandaan komen. En uiteindelijk wordt alles kapot genivelleerd dat werken niet meer loont, en dan komen mensen er pas achter wie het hele feestje dan gaat betalen... niemand..
Het is eerder dat de zorgtoeslag de kosten volgt. Ook gelet op de reden van optuigen zorgtoeslag. Maar kan aan mij liggen
pi_183088428
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zal (en vind ik ook niet zo 1-2-3) maar het gaat mij erom hoeveel er in rekening wordt gebracht bij mijn zorgverzekeraar. Als een endoscopie van de slokdarm ¤400,- kost, kan ik max. ER kiezen. Bij een kostenpost van ¤1000,- ga ik voor min. ER.

Als ik nou kan vinden welke tarieven de ziekenhuizen in rekening brengen, kan ik gaan kiezen.
Je kan dit vragen aan de zorgverzekeraar, mooiste zou zijn als je de DBC code hebt van het ziekenhuis wat er zal worden gedeclareerd maar hier zijn ze vast niet happig op (het kan natuurlijk wijzigen, is het 1-2 bezoek of meerdere, nacontrole, evt andere onderzoeken..) Maar je kan sowieso met wát je weet, een indicatie opvragen bij je zorgverzekeraar. Zij moeten dan weten waar je heen gaat en verwachte onderzoeken.

Sommigen zorgverzekeraars hebben informatie op hun website verwerkt, bijv bij CZ.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183088606
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 21:04 schreef CountingStars het volgende:

Zij moeten dan weten waar je heen gaat en verwachte onderzoeken.

Dat is nou net het punt: ik weet niet waar ik heenga, zolang ik de tarieven niet ken. En een passantentarief is anders dan een tarief met een gecontracteerd zorgverzekeraar
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183088957
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 21:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt: ik weet niet waar ik heenga, zolang ik de tarieven niet ken. En een passantentarief is anders dan een tarief met een gecontracteerd zorgverzekeraar
Dan probeer je toch die tarieven te achterhalen? Probeer de DBC te achterhalen van je onderzoek en dan navraag doen bij je verzekeraar van ziekenhuizen in je omgeving.

Dat verschil snap ik, maar kun je wellicht wel een code oid achterhalen. Maar de link naar CZ zijn de gecontracteerde tarieven.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183088994
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 21:18 schreef CountingStars het volgende:
Dan probeer je toch die tarieven te achterhalen? Probeer de DBC te achterhalen van je onderzoek en dan navraag doen bij je verzekeraar van ziekenhuizen in je omgeving.
Dat probeer ik juist. Morgen bel ik met mijn zorgverzekeraar. Punt is ook dat pas in 2019 het onderzoek plaatsvindt.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183089082
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 21:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat probeer ik juist. Morgen bel ik met mijn zorgverzekeraar. Punt is ook dat pas in 2019 het onderzoek plaatsvindt.
Oké succes! Wellicht dat dit je ook verder helpt : https://zorgproducten.nza.nl/ZoekZorgproduct.aspx hier kun je alle declaratie codes vinden
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
  zondag 11 november 2018 @ 21:33:33 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183089400
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is (altijd) een gok, maar niet groter dan anders (of voor anderen). Ik heb geen aanwijzingen verder hoge zorgkosten te gaan krijgen.
Je moet voor een endoscopie, hoe weet je dat daar geen vervolg op moet komen? Dat onderzoek is toch niet voor niks?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183089767
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:33 schreef Lienekien het volgende:
Je moet voor een endoscopie, hoe weet je dat daar geen vervolg op moet komen? Dat onderzoek is toch niet voor niks?
Heb al enig literatuuronderzoek gedaan:

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:15 schreef blomke het volgende:
De kans dat er wat uit het biopt komt, is < 1%.
In 5% ontwikkelt zich - life span - een adenocarcinoom. Dan weet je genoeg.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 november 2018 @ 21:59:39 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183090137
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 21:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb al enig literatuuronderzoek gedaan:

[..]

In 5% ontwikkelt zich - life span - een adenocarcinoom. Dan weet je genoeg.
Nou ja, zelf weten als jij denkt te kunnen voorzien dat de arts niet gaat zeggen dat hij nog een vervolgonderzoekje naar dit of dat wil doen, of je na een half jaar terug wil zien. Nog even afgezien van het feit dat jij in die statistieken net de pechvogel kan zijn bij wie het wel foute boel is.

Als ik wist dat er zo’n onderzoek aan zat te komen, zou ik ervoor kiezen om een keer niet voor dat maximale eigen risico te gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183091857
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 21:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat probeer ik juist. Morgen bel ik met mijn zorgverzekeraar. Punt is ook dat pas in 2019 het onderzoek plaatsvindt.
Je schreef ook dat je deze behandeling al een aantal keer hebt ondergaan. Kan je in de administratie van de afgelopen jaren niet terug vinden hoe duur het toen was? Of is dat langer geleden? Dan heb je sowieso een richtlijn.
pi_183092491
Voor de OP:
Delta Lloyd is nationale Nederlanden geworden
CZdirect wordt Just
pi_183094914
Nou, het is weer D-DAY. Zoals altijd zullen de verzekeringen rond 23:55 wel een mail sturen, dan zijn ze tenslotte net op tijd.

Is bij AnderZorg waar ik zit niet anders, maar hey, lage premie en nooit gezeik. Dat vind ik belangrijker dan 12 of 13 november :)
  maandag 12 november 2018 @ 08:34:58 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183094921
Ik kreeg gisteren al een mail. IZZ/VGZ.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183094987
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:59 schreef Lienekien het volgende:

Nou ja, zelf weten als jij denkt te kunnen voorzien dat de arts niet gaat zeggen dat hij nog een vervolgonderzoekje naar dit of dat wil doen, of je na een half jaar terug wil zien. Nog even afgezien van het feit dat jij in die statistieken net de pechvogel kan zijn bij wie het wel foute boel is.
Dat is het punt: die kans is < 1%. Daar ga ik geen laag ER voor kiezen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183094999
Laatste dag verhaal blabla, de polis prolongatie is allang gedraaid als ik mijn polis voor 2019 bekijk.
pi_183095621
Volgend jaar ga ik 150 euro nogwat p.m. betalen bij cz, en dat is collectief :') Ik heb dan echt niet zoveel bijzonders, wel aanvullende tandartsverzekering. Ik zit elk jaar te peinzen of ik dat zal schrappen, maar ik vind dat toch te tricky, ook al heb best een goed gebit.

Ga toch eens kijken bij andere verzekeraars hoe het daar prijstechnisch gesteld is.
pi_183095739
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar ga ik 150 euro nogwat p.m. betalen bij cz, en dat is collectief :') Ik heb dan echt niet zoveel bijzonders, wel aanvullende tandartsverzekering. Ik zit elk jaar te peinzen of ik dat zal schrappen, maar ik vind dat toch te tricky, ook al heb best een goed gebit.

Ga toch eens kijken bij andere verzekeraars hoe het daar prijstechnisch gesteld is.
Voor hoeveel ben je dan verzekerd bij de tandarts?
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183095774
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar ga ik 150 euro nogwat p.m. betalen bij cz, en dat is collectief :') Ik heb dan echt niet zoveel bijzonders, wel aanvullende tandartsverzekering. Ik zit elk jaar te peinzen of ik dat zal schrappen, maar ik vind dat toch te tricky, ook al heb best een goed gebit.

Ga toch eens kijken bij andere verzekeraars hoe het daar prijstechnisch gesteld is.
Voor 150 uur per maand heb je echt wel wat bijzonders: Behoorlijk dure aanvullende verzekering. Tandarts kan je wellicht ook zelf voor sparen door maandelijks bedrag apart te houden en de rekening zelf te gaan betalen.
pi_183095789
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 09:43 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Voor hoeveel ben je dan verzekerd bij de tandarts?
Goh, dat zou ik even moeten opzoeken. Volgens mij iets van 20 p.m. Iets duurder zou ook kunnen.
pi_183095797
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 09:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor 150 uur per maand heb je echt wel wat bijzonders: Behoorlijk dure aanvullende verzekering. Tandarts kan je wellicht ook zelf voor sparen door maandelijks bedrag apart te houden en de rekening zelf te gaan betalen.
Ik betaal nu 140 p.m. hè :)
pi_183095979
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik betaal nu 140 p.m. hè :)
Is toch ook veel te veel.
pi_183095987
ah het is weer zover..

Zal wel bij anderzorg blijven. lekker goedkoop
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183096195
Ik moet ook een nieuwe verzekering. Had tot dit jaar een collectieve regeling bij DeltaLLoyd (inmiddels Nationale Nederlanden) met ook nog eens een flinke bijdrage van mn werkgever. Daardoor kreeg ik een top-pakket voor de kosten van een budget verzekering :)

maar nu heb ik een nieuwe baan, dus zowel de collectiviteitskorting als de bijdrage van die oud- werkgever zijn vervallen.
Mijn maandpremie zou daardoor van 120 naar 180 gaan en das natuurlijk belachelijk.

Tijd om eens goed rond te gaan kijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gripper op 12-11-2018 10:33:23 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183096218
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 08:34 schreef Lienekien het volgende:
Ik kreeg gisteren al een mail. IZZ/VGZ.
De grote (dure) jongens hebben alles er al uit. De kleinere labels die op prijs concurreren komen pas einde dag vandaag, want stel je voor dat je bekend maakt op 100 euro te zetten, dan zou de concurrent wel eens op 99,50 kunnen gaan zitten....

Allemaal nonsens natuurlijk, ze passen echt de tarieven niet nog 2 minuten voor ze ze communiceren aan. Dan kunnen ze alle reclame uitingen, correspondentie, polissen die al klaar staan en weet ik wat nog gaan aanpassen. Dat doe je niet in een uurtje.
pi_183096247
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De grote (dure) jongens hebben alles er al uit. De kleinere labels die op prijs concurreren komen pas einde dag vandaag, want stel je voor dat je bekend maakt op 100 euro te zetten, dan zou de concurrent wel eens op 99,50 kunnen gaan zitten....

Allemaal nonsens natuurlijk, ze passen echt de tarieven niet nog 2 minuten voor ze ze communiceren aan. Dan kunnen ze alle reclame uitingen, correspondentie, polissen die al klaar staan en weet ik wat nog gaan aanpassen. Dat doe je niet in een uurtje.
Dus daarom is DSW altijd als eerste :P
stupidity has become as common as common sense was before
pi_183096319
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 22:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Je schreef ook dat je deze behandeling al een aantal keer hebt ondergaan. Kan je in de administratie van de afgelopen jaren niet terug vinden hoe duur het toen was? Of is dat langer geleden? Dan heb je sowieso een richtlijn.
Dat blijkt de goede tip, bedankt. Was destijds een combinatie van slokdarmonderzoek met endoscop plus 1 dagbehandeling.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183096475
Wie is tot nu toe het betrouwbaarste en voordeligste ?
  maandag 12 november 2018 @ 10:44:38 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_183096576
Weet iemand hoe dit zit?
Verandering in de polis bij aanvullende verzekering van OHRA voor orthodontie. Maar de behandeling loopt al sinds 2018 en loopt door 2020. Gelden de voorwaarden van 2018 voor de hele duur van de behandeling of gaan die van 2019 in?

Polis 2018. Orthodontie: E2000 tot 18 jaar zolang u bij ons verzekerd bent.
Polis 2019. Orthodontie: E2000 tot 18 jaar (75 procent per behandeling zolang u bij ons verzekerd bent).
pi_183096612
Over orthodontie gesproken: ik moet zeer waarschijnlijk een beugel. Kan ik dan eventueel naar een andere zorgverzekering gaan, de juiste verzekering daarvoor afsluiten en een beugel 'claimen'? Of moet je dan minstens al een jaar (of langer) bij diezelfde verzekerd zijn?
pi_183096635
Ik heb besloten mijn tandartsverz. eruit te gooien, was 40(!) euro per maand, ben wel lichtelijk paranoide voor de toestand van mijn gebit, wegens slechte kalkhuishouding.
Ik ga nu 40 euro per maand apart zetten, zou me de laatste jaren aardig wat voordeel opgeleverd hebben.
  maandag 12 november 2018 @ 10:50:24 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183096680
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is het punt: die kans is < 1%. Daar ga ik geen laag ER voor kiezen.
Ik had gemist dat dit een terugkerend verhaal bij je is, dus iets beter is in te schatten wat gebruikelijk is.

Dan hoop ik voor je dat er nergens iets anders onverwachts opduikt, maar goed, je schiet er geloof ik hooguit 200 euro bij in?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183096809
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 10:50 schreef Lienekien het volgende:
Dan hoop ik voor je dat er nergens iets anders onverwachts opduikt, maar goed, je schiet er geloof ik hooguit 200 euro bij in?
Klopt, ¤500,- extra ER is ¤300 minder premie (ongeveer). Dat diagnostisch onderzoek incl. 1 dag dagverpleging was in 2016 ¤ 835,47

Vandaar. Overigens lees ik voor 2018 dat alleen het onderzoek (excl. dagverpleging) al voor ¤253 wordt uitgevoerd.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183096863
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over orthodontie gesproken: ik moet zeer waarschijnlijk een beugel. Kan ik dan eventueel naar een andere zorgverzekering gaan, de juiste verzekering daarvoor afsluiten en een beugel 'claimen'? Of moet je dan minstens al een jaar (of langer) bij diezelfde verzekerd zijn?
Goed checken inderdaad. Zit waarschijnlijk een wachttijd van een jaar op.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 12 november 2018 @ 11:02:25 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183096887
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:47 schreef paulowna het volgende:
Ik heb besloten mijn tandartsverz. eruit te gooien, was 40(!) euro per maand, ben wel lichtelijk paranoide voor de toestand van mijn gebit, wegens slechte kalkhuishouding.
Ik ga nu 40 euro per maand apart zetten, zou me de laatste jaren aardig wat voordeel opgeleverd hebben.
Ik snap die neiging naar de tandarts verzekeren niet echt. Ik heb helemaal geen goed gebit, regelmatig een gaatje. Maar hoe ik het ook benader, zelf betalen blijft stukken goedkoper.
pi_183096968
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:00 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Goed checken inderdaad. Zit waarschijnlijk een wachttijd van een jaar op.
Precies. Ik bel CZ wel eventjes hoe dat zit, ben daar sinds dit jaar verzekerd.


En een tandartsverzekering van 40 euro pm... Dafuk!?
pi_183097002
Ik ga mijn tandartsverzekering bij Zilveren Kruis omlaag schroeven, afgelopen jaar had ik ‘m op basis van de kosten van het jaar ervoor ( toen ik geen verzekering had) op ¤250 vergoeding gezet, maar daar kwam ik lang niet aan. Mijn premie was ¤155. Voor 2019 vergoeden ze nog maar 75% ipv 100% voor gebitsreiniging, dus dat wordt al onvoordeliger, want dat wordt dus sowieso bijbetalen.
Ik kies dus nu voor het basispakket, met daarin 1 controle, 1x 25 minuten reiniging en max ¤60 voor een vulling en dat kost me dan incl kortingen ¤72,50 voor het hele jaar. Dat kan ik mijn geval wel uit, afgelopen jaar waren dat precies de behandelingen die ik heb gehad (¤70 vulling, ¤62,50 reiniging en 1 controle).

Ik heb al wat rondgekeken bij andere verzekeraars, maar daar kom ik alleen maar duurder uit voor mijn eisenpakket (minimaal 18 behandelingen fysiotherapie ( krijg er nu 27) en een kleine tandartsverzekering). Als alle prijzen bekend zijn kijk ik nog wel een keer, maar ik denk dat ik toch bij Zilveren Kruis met de collectiviteitskorting het beste af ben.
  maandag 12 november 2018 @ 11:11:09 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183097019
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik snap die neiging naar de tandarts verzekeren niet echt. Ik heb helemaal geen goed gebit, regelmatig een gaatje. Maar hoe ik het ook benader, zelf betalen blijft stukken goedkoper.
Als je weet dat de kosten komen, bijv. bij een kroon of implantaat. Dan betaal je nog vrij veel premie voor een klein voordeel, maar je springt er wel positief uit.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 november 2018 @ 11:12:23 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183097037
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 11:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga mijn tandartsverzekering bij Zilveren Kruis omlaag schroeven, afgelopen jaar had ik ‘m op basis van de kosten van het jaar ervoor ( toen ik geen verzekering had) op ¤250 vergoeding gezet, maar daar kwam ik lang niet aan. Mijn premie was ¤155. Voor 2019 vergoeden ze nog maar 75% ipv 100% voor gebitsreiniging, dus dat wordt al onvoordeliger, want dat wordt dus sowieso bijbetalen.
Ik kies dus nu voor het basispakket, met daarin 1 controle, 1x 25 minuten reiniging en max ¤60 voor een vulling en dat kost me dan incl kortingen ¤72,50 voor het hele jaar. Dat kan ik mijn geval wel uit, afgelopen jaar waren dat precies de behandelingen die ik heb gehad (¤70 vulling, ¤62,50 reiniging en 1 controle).

Ik heb al wat rondgekeken bij andere verzekeraars, maar daar kom ik alleen maar duurder uit voor mijn eisenpakket (minimaal 18 behandelingen fysiotherapie ( krijg er nu 27) en een kleine tandartsverzekering). Als alle prijzen bekend zijn kijk ik nog wel een keer, maar ik denk dat ik toch bij Zilveren Kruis met de collectiviteitskorting het beste af ben.
Klinkt interessant.

Hoe krijg jij die collectiviteitskorting?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183097066
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 09:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goh, dat zou ik even moeten opzoeken. Volgens mij iets van 20 p.m. Iets duurder zou ook kunnen.
Ik bedoel, voor welk max bedrag ben je dan verzekerd elk jaar voor de tandarts? Ik vind het ook een erg hoge premie, zal wel een hoge dekking zijn dan?
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183097121
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 11:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klinkt interessant.

Hoe krijg jij die collectiviteitskorting?
via het werk van Symphonic. Als ze die basistandartsverzekering niet zouden aanbieden dan zou ik geen tandartsverzekering nemen voor komend jaar, heb er jaren geen gehad (bij andere verzekeraars)en dat was altijd voordeliger. Maar het ligt dus echt aan de verzekeraar, toevallig bood en biedt Zilveren Kruis nu iets wat redelijk op maat is voor mij.
pi_183097150
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:44 schreef Luchtbel het volgende:
Weet iemand hoe dit zit?
Verandering in de polis bij aanvullende verzekering van OHRA voor orthodontie. Maar de behandeling loopt al sinds 2018 en loopt door 2020. Gelden de voorwaarden van 2018 voor de hele duur van de behandeling of gaan die van 2019 in?

Polis 2018. Orthodontie: E2000 tot 18 jaar zolang u bij ons verzekerd bent.
Polis 2019. Orthodontie: E2000 tot 18 jaar (75 procent per behandeling zolang u bij ons verzekerd bent).
Normaal wordt qua vergoeding echt gekeken naar de behandeldatum. Maar soms bij zo'n verandering geldt er een overgangsregeling voor verzekerden welke al zijn gestart voor 2019, zou eens informeren bij OHRA
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183097331
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dus daarom is DSW altijd als eerste :P
Waarom?
pi_183097398
Ik wil alleen maar een basisverzekering. DSW kijkt het voordeligste te zijn tot nu toe
pi_183098196
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:34 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik wil alleen maar een basisverzekering. DSW kijkt het voordeligste te zijn tot nu toe
Dat kan ik mij niet voorstellen, DSW is nog nooit de voordeligste geweest.

Maar buiten dat, het heeft 0,0 zin om vandaag te vergelijken.

-Edit: sowieso is op dit moment Menzis (¤109 pm) voordeliger dan DSW (¤112 pm)
pi_183098498
wat een grafk...... zooi weer, ik weet niet hoe ik t allemaal betalen moet...
sinds 2008 ziek thuis, energie en gas van 140 naar 180 en 11x 60euro extra ivm jaarrekening
dan huur in vrij korte tijd van 450 naar 500
en de lijst gaat maar door....
maar 1150euro uitkering wordt NOOIT GVD hoger
door een fout van een art in 2009 kan ik nooit geen salaris verhoging meer krijgen
want werken gaat niet meer lukken

DANKUWEL NEDERLAND...
begrijp me niet verkeerd, ik ben ze dankbaar voor de uitkering
sommige landen heb je helemaal niks, maar daar was de zorg beter en dit niet gebeurt
daar durf ik mn klauwen voor in t vuur te steken!

Echt serieus steeds vaker het idee dat is t allemaal niet meer zie zitten
maar ik dat mijn moeder van 75 niet aan durf te doen
omdat ze anders helemaal niemand meer heeft

je kunt zeggen doe dan wordt voorzichtiger met energie
maar als ik niet zowat heel de dag series en films kijk of games speel
wordt ik helemaal gek van de pijn
heb dit echt nodig als afleiding :(

sorry voor de RANT...
toch denk ik dat er voor mij niks ander op zit dan bij UNIVE te blijven
omdat ik daar alles heb lopen en dan een MEERpakket korting krijg
maargoed ik zal het komende dagen voor de gein eens uitrekenen
veel zal ik dr niet meer opschieten iig
  maandag 12 november 2018 @ 12:54:35 #105
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_183099016
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:31 schreef g60forced het volgende:
wat een grafk...... zooi weer, ik weet niet hoe ik t allemaal betalen moet...
sinds 2008 ziek thuis, energie en gas van 140 naar 180 en 11x 60euro extra ivm jaarrekening
dan huur in vrij korte tijd van 450 naar 500
en de lijst gaat maar door....
maar 1150euro uitkering wordt NOOIT GVD hoger
door een fout van een art in 2009 kan ik nooit geen salaris verhoging meer krijgen
want werken gaat niet meer lukken

DANKUWEL NEDERLAND...
begrijp me niet verkeerd, ik ben ze dankbaar voor de uitkering
sommige landen heb je helemaal niks, maar daar was de zorg beter en dit niet gebeurt
daar durf ik mn klauwen voor in t vuur te steken!

Echt serieus steeds vaker het idee dat is t allemaal niet meer zie zitten
maar ik dat mijn moeder van 75 niet aan durf te doen
omdat ze anders helemaal niemand meer heeft

je kunt zeggen doe dan wordt voorzichtiger met energie
maar als ik niet zowat heel de dag series en films kijk of games speel
wordt ik helemaal gek van de pijn
heb dit echt nodig als afleiding :(

sorry voor de RANT...
toch denk ik dat er voor mij niks ander op zit dan bij UNIVE te blijven
omdat ik daar alles heb lopen en dan een MEERpakket korting krijg
maargoed ik zal het komende dagen voor de gein eens uitrekenen
veel zal ik dr niet meer opschieten iig
Lijkt me idd kut ja, maar is er helemaal niets mogelijk verder?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_183099131
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:31 schreef g60forced het volgende:
wat een grafk...... zooi weer, ik weet niet hoe ik t allemaal betalen moet...
sinds 2008 ziek thuis, energie en gas van 140 naar 180 en 11x 60euro extra ivm jaarrekening
dan huur in vrij korte tijd van 450 naar 500
en de lijst gaat maar door....
maar 1150euro uitkering wordt NOOIT GVD hoger
door een fout van een art in 2009 kan ik nooit geen salaris verhoging meer krijgen
want werken gaat niet meer lukken

DANKUWEL NEDERLAND...
begrijp me niet verkeerd, ik ben ze dankbaar voor de uitkering
sommige landen heb je helemaal niks, maar daar was de zorg beter en dit niet gebeurt
daar durf ik mn klauwen voor in t vuur te steken!

Echt serieus steeds vaker het idee dat is t allemaal niet meer zie zitten
maar ik dat mijn moeder van 75 niet aan durf te doen
omdat ze anders helemaal niemand meer heeft

je kunt zeggen doe dan wordt voorzichtiger met energie
maar als ik niet zowat heel de dag series en films kijk of games speel
wordt ik helemaal gek van de pijn
heb dit echt nodig als afleiding :(

sorry voor de RANT...
toch denk ik dat er voor mij niks ander op zit dan bij UNIVE te blijven
omdat ik daar alles heb lopen en dan een MEERpakket korting krijg
maargoed ik zal het komende dagen voor de gein eens uitrekenen
veel zal ik dr niet meer opschieten iig
Uiteraard mis ik in je verhaal de zoveelste stijging van de zorgtoeslag (en dat zal vast niet de enige toeslag zijn die je krijgt).
Of dalingen van de belasting dankzij diverse belastingmaatregelen.

Misschien moet je de boel op een rijtje zetten en nadenken hoe je je leven beter kan inrichten. Maar dit lijkt me niet het topic daarvoor. Open er een topic voor in R&P. Ik ken genoeg mensen die met 1150 een vreugdedansje zouden doen.
  maandag 12 november 2018 @ 14:47:31 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_183101484
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:18 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Normaal wordt qua vergoeding echt gekeken naar de behandeldatum. Maar soms bij zo'n verandering geldt er een overgangsregeling voor verzekerden welke al zijn gestart voor 2019, zou eens informeren bij OHRA
Dank je. Ik ga daar naar informeren.
  maandag 12 november 2018 @ 15:15:32 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183101989
Is er nog een financieel voordeel bij het in één keer betalen in plaats van per maand?
pi_183102051
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:15 schreef xzaz het volgende:
Is er nog een financieel voordeel bij het in één keer betalen in plaats van per maand?
Ja, meestal een procent of 2 á 3 voordeel bij een jaarbetaling.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183102055
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:15 schreef xzaz het volgende:
Is er nog een financieel voordeel bij het in één keer betalen in plaats van per maand?
bij Zilveren Kruis 2%, bij DSW 1%, verder nog niet gekeken
  maandag 12 november 2018 @ 15:21:27 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183102119
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:18 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ja, meestal een procent of 2 á 3 voordeel bij een jaarbetaling.
Klopt. Maximale dat ik tegenkom is 3%.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 november 2018 @ 15:21:49 #112
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183102129
Tientjes werk dus. Bedankt iig.
pi_183102161
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:21 schreef xzaz het volgende:
Tientjes werk dus. Bedankt iig.
En kan eventueel iets schelen op VRH ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 12 november 2018 @ 15:27:37 #114
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_183102257
Mede-Fokkers!

ik wil volgend jaar Juni gaan Backpacken in Azië!

Dat betekent dus dat ik een aangepaste verzekering moet hebben.. Nu blijf ik gewoon ingeschreven in Nederland.. Maar ik moet tot juni wel verzekerd zijn.. Weten jullie wat verstandig is om te doen? Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk..
Binge-watcher
pi_183102404
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:27 schreef benjamin15 het volgende:
Mede-Fokkers!

ik wil volgend jaar Juni gaan Backpacken in Azië!

Dat betekent dus dat ik een aangepaste verzekering moet hebben.. Nu blijf ik gewoon ingeschreven in Nederland.. Maar ik moet tot juni wel verzekerd zijn.. Weten jullie wat verstandig is om te doen? Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk..
Als je korter dan een jaar in het buitenland verblijft en je schrijft jezelf niet uit het GBA, blijft jeNederlandse zorgverzekering geldig. Aangezien de basisverzekering werelddekking biedt hoef je dan verder niets te doen. Je moet hier wel mee opletten, want dit is op basis van Nederlandse tarieven en voorwaarden. Het is dus mogelijk dat de kosten die je misschien maakt, niet helemaal vergoed worden. Wil je geen risico lopen en goed verzekerd op reis gaan, is het aan te raden om een aanvullende zorgverzekering of reisverzekering te nemen.
pi_183102424
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:21 schreef xzaz het volgende:
Tientjes werk dus. Bedankt iig.
Toch weer mooi meegenomen toch. Beter rendement dan een spaarrekening. De premie moet je toch betalen.
pi_183102469
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 15:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klopt. Maximale dat ik tegenkom is 3%.
Hier een compleet overzicht van 2018. ZK is trouwens in 2019 gezakt van 3 naar 2% :N
https://www.independer.nl(...)of-jaarbetaling.aspx
  maandag 12 november 2018 @ 15:48:25 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183102725
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hier een compleet overzicht van 2018. ZK is trouwens in 2019 gezakt van 3 naar 2% :N
https://www.independer.nl(...)of-jaarbetaling.aspx
Mooi overzicht ga ik dit jaar zeker doen.
pi_183102801
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Toch weer mooi meegenomen toch. Beter rendement dan een spaarrekening. De premie moet je toch betalen.
Maar je bent wel je geld kwijt... wie weet wat er in juli gebeurd?
En als jij (of nabestaanden, mocht zoiets naar gebeuren) moeten de teveel betaalde premie terugkrijgen, dan heb je die ellende weer.

Mij is dat geen 3% (28,08 in mijn geval afgelopen jaar) waard.
pi_183103264
Verdorie, Zilveren Kruis heeft voor de basisbudgetpolis voor 2019 geen enkel ziekenhuis in de buurt geselecteerd. In 2018 waren alle lokale ziekenhuizen wel geselecteerd. Dat wordt, of ¤250 extra betalen, of een heel stuk verder rijden. Lekker dan.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 16:10:48 #121
382129 crew  Donna
pi_183103339
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Verdorie, Zilveren Kruis heeft voor de basisbudgetpolis voor 2019 geen enkel ziekenhuis in de buurt geselecteerd. In 2018 waren alle lokale ziekenhuizen wel geselecteerd. Dat wordt, of ¤250 extra betalen, of een heel stuk verder rijden. Lekker dan.
Zijn alle contracten al rond dan? Lekker snel.
pi_183103504
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:10 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Zijn alle contracten al rond dan? Lekker snel.
Met de ziekenhuizen was het altijd wel redelijk snel duidelijk voorgaande jaren.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 16:19:52 #123
382129 crew  Donna
pi_183103539
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Met de ziekenhuizen was het altijd wel redelijk snel duidelijk voorgaande jaren.
Nou, dan zal het wel aan 'mijn ziekenhuis' liggen, maar dat is altijd laatste moment werk, bij verschillende verzekeraars.
pi_183103592
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:19 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Nou, dan zal het wel aan 'mijn ziekenhuis' liggen, maar dat is altijd laatste moment werk, bij verschillende verzekeraars.
Ligt waarschijnlijk meer aan de verzekeraars dan aan jouw ziekenhuis. :)
pi_183103748
Weer tien euro per maand duurder komend jaar :(

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar je bent wel je geld kwijt... wie weet wat er in juli gebeurd?
En als jij (of nabestaanden, mocht zoiets naar gebeuren) moeten de teveel betaalde premie terugkrijgen, dan heb je die ellende weer.

Mij is dat geen 3% (28,08 in mijn geval afgelopen jaar) waard.
Ik denk dan dat je het resterende bedrag gewoon terugkrijgt. Anders hoef je toch ook niet door te betalen? Zou wat zijn :P
pi_183103798
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:10 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Zijn alle contracten al rond dan? Lekker snel.
er staat een lijstje op hun website en that’s it. Kan natuurlijk zijn dat ze voor hun andere verzekeringen wel contracten met die ziekenhuizen afsluiten, maar voor de budgetverzekering zijn die ziekenhuizen helaas niet meer geselecteerd.
  maandag 12 november 2018 @ 16:36:24 #127
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_183103894
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:31 schreef g60forced het volgende:
wat een grafk...... zooi weer, ik weet niet hoe ik t allemaal betalen moet...
sinds 2008 ziek thuis, energie en gas van 140 naar 180 en 11x 60euro extra ivm jaarrekening
dan huur in vrij korte tijd van 450 naar 500
en de lijst gaat maar door....
maar 1150euro uitkering wordt NOOIT GVD hoger
door een fout van een art in 2009 kan ik nooit geen salaris verhoging meer krijgen
want werken gaat niet meer lukken

DANKUWEL NEDERLAND...
begrijp me niet verkeerd, ik ben ze dankbaar voor de uitkering
sommige landen heb je helemaal niks, maar daar was de zorg beter en dit niet gebeurt
daar durf ik mn klauwen voor in t vuur te steken!

Echt serieus steeds vaker het idee dat is t allemaal niet meer zie zitten
maar ik dat mijn moeder van 75 niet aan durf te doen
omdat ze anders helemaal niemand meer heeft

je kunt zeggen doe dan wordt voorzichtiger met energie
maar als ik niet zowat heel de dag series en films kijk of games speel
wordt ik helemaal gek van de pijn
heb dit echt nodig als afleiding :(

sorry voor de RANT...
toch denk ik dat er voor mij niks ander op zit dan bij UNIVE te blijven
omdat ik daar alles heb lopen en dan een MEERpakket korting krijg
maargoed ik zal het komende dagen voor de gein eens uitrekenen
veel zal ik dr niet meer opschieten iig
Dit is natuurlijk heel vervelend en klote. Maar 1150 euro uitkering is niet veel en daarmee natuurlijk moeilijk rond te komen. Maar van die 500 euro huur, hoeveel huurtoeslag krijg je terug? En hoeveel zorgtoeslag? En als je 180 euro per maand betaald aan energie... hoe groot is je woning, met hoeveel personen woon je erin? Of zit je in een klein appartement?
pi_183103924
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:31 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Kan natuurlijk zijn dat ze voor hun andere verzekeringen wel contracten met die ziekenhuizen afsluiten
Nee, dat kan niet. Een verzekeraar maakt afspraken voor alle dochterpartijen tegelijk met een ziekenhuis. Hoe ze het achter de voordeur regelen is aan de verzekeraar zelf.
pi_183103926
Is er een vergelijkingssite die Anderzorg ook meeneemt?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 12 november 2018 @ 16:38:19 #130
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_183103937
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Verdorie, Zilveren Kruis heeft voor de basisbudgetpolis voor 2019 geen enkel ziekenhuis in de buurt geselecteerd. In 2018 waren alle lokale ziekenhuizen wel geselecteerd. Dat wordt, of ¤250 extra betalen, of een heel stuk verder rijden. Lekker dan.
Door het zilveren kruis zijn die ziekenhuizen failliet gegaan. Misschien is dat al een goede reden bij ze weg te gaan?
  maandag 12 november 2018 @ 16:39:13 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183103956
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:38 schreef egelhond het volgende:

[..]

Door het zilveren kruis zijn die ziekenhuizen failliet gegaan. Misschien is dat al een goede reden bij ze weg te gaan?
Nee hoor, die zijn failliet gegaan door eigen financieel wanbeleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 november 2018 @ 16:39:59 #132
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_183103964
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar je bent wel je geld kwijt... wie weet wat er in juli gebeurd?
En als jij (of nabestaanden, mocht zoiets naar gebeuren) moeten de teveel betaalde premie terugkrijgen, dan heb je die ellende weer.

Mij is dat geen 3% (28,08 in mijn geval afgelopen jaar) waard.
Ik betaal ook altijd voor het hele jaar. Het is toch weer 28 euro. Enja idd je bent het geld kwijt. Maar als je tot juli elke maand die 130 euro opzij zet ben je al een heel eind in de buurt....
  maandag 12 november 2018 @ 16:40:41 #133
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183103975
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:37 schreef blomke het volgende:
Is er een vergelijkingssite die Anderzorg ook meeneemt?
Ik geloof dat de premie van Anderzorg nog niet bekend is.
pi_183104147
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Een verzekeraar maakt afspraken voor alle dochterpartijen tegelijk met een ziekenhuis. Hoe ze het achter de voordeur regelen is aan de verzekeraar zelf.
oh? Het staat gewoon op hun website, ze hebben een klein lijstje met ziekenhuizen geselecteerd voor de budgetpolis.
pi_183104181
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Verdorie, Zilveren Kruis heeft voor de basisbudgetpolis voor 2019 geen enkel ziekenhuis in de buurt geselecteerd. In 2018 waren alle lokale ziekenhuizen wel geselecteerd. Dat wordt, of ¤250 extra betalen, of een heel stuk verder rijden. Lekker dan.
Oh, meteen ook even gekeken. Ik heb nu nog ZieZo selectief, maar zo te zien is mijn ziekenhuis per 2019 niet meer gecontracteerd. Wel een ziekenhuis in een plaats niet al te ver weg, maar dat vind ik toch niet zo handig qua vervoer (geen auto). Ziekenhuis hier zit op nog geen 10 minuten lopen. Dan binnenkort maar weer even goed voor gaan zitten en kijken wat de opties zijn.

Met een ander ZieZo pakket kan ik er zo te zien nog wel terecht.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183104224
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

oh? Het staat gewoon op hun website, ze hebben een klein lijstje met ziekenhuizen geselecteerd voor de budgetpolis.
Ja, dat doen de verzekeraars echt zelf. Dat gaat buiten de ziekenhuizen om.

De verzekeraar maakt een afspraak met het ziekenhuis. Wat de verzekeraar verder afspreekt met de patiënt is iets waar het ziekenhuis niet zoveel mee te maken heeft.
pi_183104610
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, dat doen de verzekeraars echt zelf. Dat gaat buiten de ziekenhuizen om.

De verzekeraar maakt een afspraak met het ziekenhuis. Wat de verzekeraar verder afspreekt met de patiënt is iets waar het ziekenhuis niet zoveel mee te maken heeft.
ik beweer toch ook helemaal niet dat het aan het ziekenhuis ligt? Ik zeg alleen dat ze voor de budgetpolis een klein aantal ziekenhuizen hebben geselecteerd en dat ze vast voor hun andere polissen met meer ziekenhuizen contract afsluiten en dan beweer jij dat ze dat niet doen
  maandag 12 november 2018 @ 17:23:24 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183104692
Als ik bij die goedkoopste polissen kijk naar ‘mijn’ ziekenhuis, dan staat die er ook niet tussen. Maar bij alle duurdere weer gewoon wel. Tja, ze moeten ergens die lage prijs mee kunnen compenseren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183104762
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:23 schreef Lienekien het volgende:
Als ik bij die goedkoopste polissen kijk naar ‘mijn’ ziekenhuis, dan staat die er ook niet tussen. Maar bij alle duurdere weer gewoon wel. Tja, ze moeten ergens die lage prijs mee kunnen compenseren.
ik vind het opvallend dat echt alle lokale ziekenhuizen er opeens niet meer bij staan, dit jaar hadden we dezelfde budgetpolis. Dus ipv gewoon hier in Heerhugowaard en Alkmaar (of evt Hoorn) moeten we nu naar Beverwijk of Haarlem. Kennelijk zijn de lokale ziekenhuizen opeens te duur.
pi_183104796
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Lijkt me idd kut ja, maar is er helemaal niets mogelijk verder?
t punt is zodra ik ook maar 1 vinger uitsteek en daar potentieel meer klachten door krijg wordt ik er meteen op gekort zodat het netto niks oplevert, maar ik dus wel langer ergernis ervaar...
pi_183104869
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Uiteraard mis ik in je verhaal de zoveelste stijging van de zorgtoeslag (en dat zal vast niet de enige toeslag zijn die je krijgt).
Of dalingen van de belasting dankzij diverse belastingmaatregelen.

Misschien moet je de boel op een rijtje zetten en nadenken hoe je je leven beter kan inrichten. Maar dit lijkt me niet het topic daarvoor. Open er een topic voor in R&P. Ik ken genoeg mensen die met 1150 een vreugdedansje zouden doen.
uiteraard ontbreken er enorm veel variabelen in mijn korte situatie schets...
want door mijn vriendin kan ik fluiten naar alle toeslagen, behalve 80 voor de ziekteverz.
haar salaris gaat dan weer op aan reizen van Leusden naar Amsterdam bijna dagelijk
waardoor in haar van Leusden naar Amersfoort CS breng omdat zo vroeg
hier de bussen in dit gehucht niet rijden en haar hotel kamermeisjes werk
enorme klote tijden heeft en zeker geen vetpot is...
ooit heb ik al eens uitgerekendt
dat toen ze hier kwam uit de Filiipijnen
we meer netto overhielde als dat we nu doen
toch wilde ze geen steuntrekker worden (1tje... ik dus is genoeg) :@

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2018 17:35:38 ]
pi_183104935
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:36 schreef egelhond het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk heel vervelend en klote. Maar 1150 euro uitkering is niet veel en daarmee natuurlijk moeilijk rond te komen. Maar van die 500 euro huur, hoeveel huurtoeslag krijg je terug? En hoeveel zorgtoeslag? En als je 180 euro per maand betaald aan energie... hoe groot is je woning, met hoeveel personen woon je erin? Of zit je in een klein appartement?
0 huurtoeslag val er net buiten de grens (ivm vriendin)
70-80 zorgtoeslag (ok dat is niet slecht uiteraard)
woning ik fucking klein 30m2 slaap/woonkamer
15/20m2 extra kamertje voor alle kasten etc.
(voornamelijk kleding vrouwje en opslag mijn rommel)

voordeel is wel dat ik op begane grond zit... links / rechts / boven buren heb
dat is wel gunstig voor de warmte... maar verder enkel glas en veel tocht :(
maarja huur dus ik kan er niks aan doen,
zit te wachten tot ik t huis van mn moeder erf
al kan dat (hoop ik voor haar) nog wel 10jaar duren
pi_183105029
Anderzorg gooit er lekker 12 euro bovenop?!?

Wel korting ook iets omhoog.

En dan tandarts ook ff 2 per maand...

[ Bericht 50% gewijzigd door trekker25 op 12-11-2018 17:53:49 ]
pi_183105193
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:46 schreef trekker25 het volgende:
Anderzorg gooit er lekker 12 euro bovenop?!?

Wel korting ook iets omhoog.

En dan tandarts ook ff 2 per maand...
Bron?

Premies zijn hier nog niet bekend?
pi_183105244
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:39 schreef g60forced het volgende:

[..]

0 huurtoeslag val er net buiten de grens (ivm vriendin)
70-80 zorgtoeslag (ok dat is niet slecht uiteraard)
woning ik fucking klein 30m2 slaap/woonkamer
15/20m2 extra kamertje voor alle kasten etc.
(voornamelijk kleding vrouwje en opslag mijn rommel)

voordeel is wel dat ik op begane grond zit... links / rechts / boven buren heb
dat is wel gunstig voor de warmte... maar verder enkel glas en veel tocht :(
maarja huur dus ik kan er niks aan doen,
zit te wachten tot ik t huis van mn moeder erf
al kan dat (hoop ik voor haar) nog wel 10jaar duren
Maar onkosten als huur en energie die je net noemde, betaal je dan ook samen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183105287
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar onkosten als huur en energie die je net noemde, betaal je dan ook samen.
klopt dus mijn berichtgeving was idd onvolledig...
maar geloof me als ik zeg dat t dan nog zwaar fuckup is ;)
maargoed ik heb mn sowieso schuldig gemaakt aan zwaar offtopic gaan
dus denk niet dat we hier nog iets kunnen redden...
toch bedankt voor de moeite!
pi_183105516
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bron?

Premies zijn hier nog niet bekend?
Polis in de mail
pi_183105545
Wat zielig voor dat meisje, denkt ze een rijke blanke Hollander aan de haak te hebben geslagen... moet ze werken als schoonmaakster _O-

/sorrynotsorry
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 18:45:35 #149
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_183106215
Ik blijf bij Anderzorg: ¤1834,56 voor het hele gezin voor het hele jaar (2 volwassenen en 2 kinderen < 18 jaar)
F.K.A. SuperwormJim
pi_183106579
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:46 schreef trekker25 het volgende:
Anderzorg gooit er lekker 12 euro bovenop?!?

Wel korting ook iets omhoog.

En dan tandarts ook ff 2 per maand...
Anderzorg is bij mij zes euro duurder, niet twaalf...?
pi_183107149
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:58 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Anderzorg is bij mij zes euro duurder, niet twaalf...?
Ik kan het niet checken, nog niets gehad.
pi_183107228
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:15 schreef Poes. het volgende:
Wat zielig voor dat meisje, denkt ze een rijke blanke Hollander aan de haak te hebben geslagen... moet ze werken als schoonmaakster _O-

/sorrynotsorry
Ah Stormfront weet dit topic ook te vinden...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 12 november 2018 @ 19:38:19 #153
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183107363
Promovendum is van 254,90 naar 256,90 gestegen, voor het hele gezin (2 volwassenen, 2 minderjarige kinderen, ER alleen standaard, geen aanvullende polissen en voor 1 de meest uitgebreide tandartsdekking).

Dus 2 euro er bij, minder dan 1% stijging.

Basisverzekering is 107,50 bij minimaal ER.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 12 november 2018 @ 19:46:59 #154
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183107556
13 euro meer. Moet maar dan hè.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 12 november 2018 @ 20:10:15 #155
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183108230
Al die zeikerds op Twitter dat de premies niet snel genoeg bekend worden gemaakt. :')
  maandag 12 november 2018 @ 20:23:18 #156
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183108590
Anderzorg hoogste eigen risico, jaarbetaling is nu 976,08 = 81,34 per maand.
Dat was vorig jaar 917,28 = 76,44 per maand.

Een verschil van 4,90 euro per maand.

Voor mensen met genoeg geld op de bankrekening is een jaarbetaling extra voordelig omdat het vermogensbelasting scheelt als je voor 1 januari betaalt. Al gaat het bij de meeste mensen maar over enkele euro's.

[ Bericht 7% gewijzigd door BasEnAad op 12-11-2018 20:28:34 ]
pi_183108677
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:39 schreef g60forced het volgende:

[..]

0 huurtoeslag val er net buiten de grens (ivm vriendin)
70-80 zorgtoeslag (ok dat is niet slecht uiteraard)
woning ik fucking klein 30m2 slaap/woonkamer
15/20m2 extra kamertje voor alle kasten etc.
(voornamelijk kleding vrouwje en opslag mijn rommel)

voordeel is wel dat ik op begane grond zit... links / rechts / boven buren heb
dat is wel gunstig voor de warmte... maar verder enkel glas en veel tocht :(
maarja huur dus ik kan er niks aan doen,
zit te wachten tot ik t huis van mn moeder erf
al kan dat (hoop ik voor haar) nog wel 10jaar duren
en zelfs dan sla je nog een golddiggende Filippijnse aan de haak?

Dam. Is het daar ook crisis ofzo?
pi_183108791
Ik had zaterdag al de zilveren kruis budget met max eigen risico genomen ivm collectiviteits korting, maar vandaag nog even gebeld dat ik ook aanvullend tand 2 sterren erbij wil. De medewerker van zk gaf aan dat ik hiervan geen bevestiging per mail van ontvang, maar als polis die ik over enkele weken ontvang. Nu probeerde ik al bij mijn zk in te loggen, om toch even te checken.
Dit lukt nog niet ivm onbekend bsn nummer. Weet iemand wanneer dit wel kan?
Ben nogal een druktemaker met dit soort dingen. :@
pi_183110736
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2018 20:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

en zelfs dan sla je nog een golddiggende Filippijnse aan de haak?

Dam. Is het daar ook crisis ofzo?
hehe w/
pi_183110785
Blijf maar bij anderzorg, betaal 976,08 per jaar, dus 81.34 per maand. Net overgemaakt, scheelt ook weer belasting betalen.
జ్ఞ‌ా
pi_183110805
Jammer dat die cashback niet meer kan.
జ్ఞ‌ా
pi_183110837
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2018 21:38 schreef µ het volgende:
Jammer dat die cashback niet meer kan.
Daarvoor moest je sowieso om het jaar weg bij ze.
pi_183110851
Hier is AnderZorg maar 5 euro pp duurder. Premie 6 omhoog, maar korting voor max ER ook 1 euro omhoog.
pi_183110924
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:35 schreef g60forced het volgende:

[..]

hehe w/
haha sportief _O_

Goed voor elkaar hoor ;)
pi_183111083
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2018 21:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

haha sportief _O_

Goed voor elkaar hoor ;)
zolang ze bij me blijft... vraag me niet waarom al 7jaar, werkelijk waar ik begrijp t zelf ook niet...
maargoed dan heb ik t idd goed voor elkaar :D YOLO!
pi_183111250
Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.
pi_183114222
Welke verzekering is nou het best en voordeligst ? Wil alleen basisverzekering en voor alle ziekenhuizen en gecontracteerde huisartsen
pi_183114399
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:30 schreef gargamelnl het volgende:
Ik had zaterdag al de zilveren kruis budget met max eigen risico genomen ivm collectiviteits korting, maar vandaag nog even gebeld dat ik ook aanvullend tand 2 sterren erbij wil. De medewerker van zk gaf aan dat ik hiervan geen bevestiging per mail van ontvang, maar als polis die ik over enkele weken ontvang. Nu probeerde ik al bij mijn zk in te loggen, om toch even te checken.
Dit lukt nog niet ivm onbekend bsn nummer. Weet iemand wanneer dit wel kan?
Ben nogal een druktemaker met dit soort dingen. :@
Als je nu nog bij een andere zorgverzekeraar zit, kan dit pas per 1-1-2019. Want vanaf dat moment ben je klant en is je nieuwe polis van kracht.

Bij twijfel, morgen gewoon ff checken via FB, chat of whatsapp of de aanmelding is ontvangen/wijziging is doorgevoerd.
~The present is all there is~
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 november 2018 @ 00:13:39 #169
408813 crew  trein2000
pi_183114470
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:56 schreef Chunees het volgende:
Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.
Dit is voor mij ook heel belangrijk. Ik bezuinig niet op m’n zorgverzekering. Dat ding heb je voor als er een keer echt wat is. Dan wil ik geen gezeik aan m’n kop.
Ik zit nu bij OHRA, maar ga va de week zeker even verder kijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183114491
Ik twijfel aan DSW (¤112) of Menzis (¤109). Beide 100% vergoeding bij alle gecontracteerde huisartsen en ziekenhuizen
pi_183114510
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik snap die neiging naar de tandarts verzekeren niet echt. Ik heb helemaal geen goed gebit, regelmatig een gaatje. Maar hoe ik het ook benader, zelf betalen blijft stukken goedkoper.
2018 niet naar de tandarts, 2019 in januari en december met verzekering. 2020 niet naar de tandarts, enzovoort.

Als het systeem je neukt, kan je beter het systeem terugneuken
pi_183114537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:15 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik twijfel aan DSW (¤112) of Menzis (¤109). Beide 100% vergoeding bij alle gecontracteerde huisartsen en ziekenhuizen
Als je dan Menzis kiest, kun je beter voor Anderzorg gaan. Anderzorg is de prijsvechter van Menzis. Je betaalt dan 108,- (met verplicht eigen risico dus). En uiteraard kun je naar elke ziekenhuis in Nederland en gewoon naar je eigen huisarts. Besured zou ook kunnen, al ken ik ze verder niet. Ik las iets van 107,25 per maand ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door grazz op 13-11-2018 00:24:15 ]
~The present is all there is~
  dinsdag 13 november 2018 @ 00:35:38 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183114721
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:56 schreef Chunees het volgende:
Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.
IZA?
Wel erg duur.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183114816
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik beweer toch ook helemaal niet dat het aan het ziekenhuis ligt? Ik zeg alleen dat ze voor de budgetpolis een klein aantal ziekenhuizen hebben geselecteerd en dat ze vast voor hun andere polissen met meer ziekenhuizen contract afsluiten en dan beweer jij dat ze dat niet doen
Rustig maar hoor. Probeer je alleen maar te helpen.

Je zei dat namelijk wel:
"Kan natuurlijk zijn dat ze voor hun andere verzekeringen wel contracten met die ziekenhuizen afsluiten, maar voor de budgetverzekering zijn die ziekenhuizen helaas niet meer geselecteerd."

En dat is dus niet waar. Ze sluiten met vrijwel alle ziekenhuizen een contract. Maar ze regelen het anders achter de voordeur omdat de verzekeraar met bepaalde ziekenhuizen gunstigere afspraken heeft gemaakt. Dus niet per polis.
pi_183115543
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:56 schreef Chunees het volgende:
Ik ben op zoek naar een échte restitutieverzekering die gewoon de kosten dekt die je gemaakt hebt, gecontracteerd of niet. Dus geen gezeur over "marktconforme tarieven", wat in de praktijk gemiddelde tarieven blijken te zijn voor een bepaalde behandeling of product.
Ik ben benieuwd wat je kan vinden.
De NZA heeft hier ook mee te maken, die stelt maximumtarieven in. Veel verzekeraars willen contracteren voor bv 90-95% van het NZA tarief, soms met verhoging door bv prestaties of innovaties.
Misschien is 100% van het NZA tarief al voldoende voor je?
  dinsdag 13 november 2018 @ 06:59:26 #176
64792 Mryc
play me one more song
pi_183115775
Geen vergoeding meer bij Anderzorg voor brillen of contactlenzen:

:W
pi_183116033
Toch snap ik die Zorgvinder van Anderzorg niet helemaal. Bovenin staat:
quote:
Je kan in elk ziekenhuis in Nederland terecht. Daarnaast zijn een groot aantal zelfstandige behandelcentra (ZBC's) door Anderzorg gecontracteerd. Ga je naar een ZBC dat wij niet hebben gecontracteerd, dan kan het zijn dat je een deel van de kosten zelf moet betalen. Anderzorg contracteert voldoende zorgaanbieders, zodat je altijd binnen een redelijke termijn bij een kwalitatief goede zorgaanbieder bij jou in de buurt terecht kunt. Let op: het is mogelijk dat je voor een onderzoek of behandeling niet altijd terecht kunt in het ziekenhuis van je keuze. Wij adviseren je dit vooraf te controleren op de site van het betreffende ziekenhuis.
Vervolgens staat bijvoorbeeld bij het Maastricht UMC+ "contract in onderhandeling".
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183116044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:54 schreef Black-Death het volgende:
Toch snap ik die Zorgvinder van Anderzorg niet helemaal. Bovenin staat:

[..]

Vervolgens staat bijvoorbeeld bij het Maastricht UMC+ "contract in onderhandeling".
UMC’s worden soms als aparte tak gezien ipv ‘gewoon ziekenhuis’
pi_183116049
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 06:59 schreef Mryc het volgende:
Geen vergoeding meer bij Anderzorg voor brillen of contactlenzen:

:W
Is dat uberhaupt ergens voordelig?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:03:08 #180
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_183116109
Iemand een idee of je onder de 115 e (bewuzt)met basis max er en 18 fysio ergens komt

[ Bericht 2% gewijzigd door foetre op 13-11-2018 08:34:08 ]
pi_183116119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:54 schreef Black-Death het volgende:
Toch snap ik die Zorgvinder van Anderzorg niet helemaal. Bovenin staat:

[..]

Vervolgens staat bijvoorbeeld bij het Maastricht UMC+ "contract in onderhandeling".
Ik lees het meer als, voor spoedeisende zorg kun je in alle ziekenhuizen terecht. Maar voor geplande zorg hebben zij selectief het gecontracteerd altijd. Het is niet gek dat groot deel nog 'in onderhandeling is', is elk jaar vaak wat later dan de premie, soms pas ergens in december bij sommige.

edit : als ik nu kijk naar de gecontracteerde ziekenhuizen bij Anderzorg zie ik zo geen niet gecontracteerde? ik had altijd in mijn hoofd dat zij ook selectief inkochten
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183116194
Ik ga bij Anderzorg van 928,44 naar 987,24 per jaar.

De premie excl. ER en betalingskorting is bij mij omhoog gegaan van 102 per maand naar 108 per maand, dus een stijging van bijna 6%. Niet misselijk }:|

[ Bericht 36% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 13-11-2018 08:19:41 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:19:13 #183
64792 Mryc
play me one more song
pi_183116226
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:56 schreef µ het volgende:

[..]

Is dat uberhaupt ergens voordelig?
Dat moet ik nog onderzoeken. Was eerst nog ¤ 150. Met een aantal andere vergoedingen was Anderzorg voor mij altijd de meest interessante optie.
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:19:25 #184
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183116229
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik ga bij Anderzorg van 928,44 naar 987,24 per jaar?!
Dat is dus het effect van budgetpolissen.
Ze zijn het ene jaar goedkoop, het volgende jaar kun je opeens flink omhoog gaan.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183116233
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

UMC’s worden soms als aparte tak gezien ipv ‘gewoon ziekenhuis’
Apart...
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:03 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Ik lees het meer als, voor spoedeisende zorg kun je in alle ziekenhuizen terecht. Maar voor geplande zorg hebben zij selectief het gecontracteerd altijd. Het is niet gek dat groot deel nog 'in onderhandeling is', is elk jaar vaak wat later dan de premie, soms pas ergens in december bij sommige.

edit : als ik nu kijk naar de gecontracteerde ziekenhuizen bij Anderzorg zie ik zo geen niet gecontracteerde? ik had altijd in mijn hoofd dat zij ook selectief inkochten
Naja we zien het wel..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183116241
Anderzorg met maximaal ER kost overigens 996,- euro per jaar.

Betaling per jaar levert 19,92 euro korting op, dus dan wordt het 976,08 euro.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183116252
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:21 schreef Black-Death het volgende:
Anderzorg met maximaal ER kost overigens 996,- euro per jaar.

Betaling per jaar levert 19,92 euro korting op, dus dan wordt het 976,08 euro.
Bedankt!
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183116256
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:58 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Anderzorg is bij mij zes euro duurder, niet twaalf...?
klopt was voor 2 personen :P :P
pi_183116368
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:23 schreef trekker25 het volgende:

[..]

klopt was voor 2 personen :P :P
Oh mooi ben ik nog niet gek!
pi_183116570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik ga bij Anderzorg van 928,44 naar 987,24 per jaar.

De premie excl. ER en betalingskorting is bij mij omhoog gegaan van 102 per maand naar 108 per maand, dus een stijging van bijna 6%. Niet misselijk }:|
Tsjah, dat is elders ook zo. En als de stijging minder is dan zaten ze al op een hogere premie.

Zover ik heb gezien bevindt AnderZorg weer bij de laagste premies voor 2019.
  dinsdag 13 november 2018 @ 09:09:13 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183116815
Het helpt ook niet echt om reviews te lezen bij bijv. de consumentenbond. Het is bij elke verzekeraar doffe ellende als ik daar oo af zou moeten gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183117023
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Rustig maar hoor. Probeer je alleen maar te helpen.

Je zei dat namelijk wel:
"Kan natuurlijk zijn dat ze voor hun andere verzekeringen wel contracten met die ziekenhuizen afsluiten, maar voor de budgetverzekering zijn die ziekenhuizen helaas niet meer geselecteerd."

En dat is dus niet waar. Ze sluiten met vrijwel alle ziekenhuizen een contract. Maar ze regelen het anders achter de voordeur omdat de verzekeraar met bepaalde ziekenhuizen gunstigere afspraken heeft gemaakt. Dus niet per polis.
jij leest wederom niet, maar dat geeft niet, het was mij al duidelijk dat je compleet langs me heen zit te praten.

We nemen hier de gok maar dat als we naar het ziekenhuis moeten, dat we dan maar naar Beverwijk of Haarlem gaan. ¤250 per jaar is veel geld
pi_183117215
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:09 schreef Lienekien het volgende:
Het helpt ook niet echt om reviews te lezen bij bijv. de consumentenbond. Het is bij elke verzekeraar doffe ellende als ik daar oo af zou moeten gaan.
Ik ben al lang geleden gestopt met lezen van die reviews, het is enkel kommer en kwel. Zo wordt er over AnderZorg ook dagelijks geklaagd op veel plekken, ik zit er al jaren en heb nog nooit 1 probleem gehad. Alles wordt gewoon netjes en snel afgehandeld.

Maar ja, dat is niet een ervaring die je deelt op het internet...
pi_183117486
Ik blijf wel gewoon bij ONVZ. Dat is een Restitutiepolis, dus anders dan mensen met een Naturapolis of Budgetpolis hoef ik mij niet te verdiepen in de vraag met wie mijn zorgverzekeraar welke contracten heeft afgesloten (bron). Met een maximum eigen risico is dat ¤110,98,- per maand of ¤1305,12 per jaar (2% korting) als je in één keer betaalt. Mijn aanvullende verzekering heb ik vorig jaar de deur uit gedaan, maar daarvoor in de plaats koop ik er wel Wereldfit (¤41,04) en Tandfit A (¤ 144,84) bij. Ik vind vrije zorgkeuze heel belangrijk, tot nu toe worden vragen snel beantwoord en declaraties binnen een paar dagen uitbetaald. Ik ben tevreden over de dienstverlening. Ja, het is niet de goedkoopste. Soit.
  dinsdag 13 november 2018 @ 10:03:00 #195
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_183117770
In de OP staat 74,95 voor Ziezo, hoe komen jullie aan deze berekening ? Via de site met max er en jaarbetaling zit die op 78 euro
  dinsdag 13 november 2018 @ 10:15:19 #196
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183117958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:03 schreef foetre het volgende:
In de OP staat 74,95 voor Ziezo, hoe komen jullie aan deze berekening ? Via de site met max er en jaarbetaling zit die op 78 euro
Die OP is verouderd, gaat nog over 2018 :'(
pi_183118246
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

jij leest wederom niet, maar dat geeft niet, het was mij al duidelijk dat je compleet langs me heen zit te praten.

We nemen hier de gok maar dat als we naar het ziekenhuis moeten, dat we dan maar naar Beverwijk of Haarlem gaan. ¤250 per jaar is veel geld
Ik lees niet? Je formuleert je zinnen dan niet goed. Je zegt heel duidelijk dat een zorgverzekeraar met bepaalde ziekenhuizen voor bepaalde polissen een verzekering afsluit.

Hoe moeten we het anders lezen? :?
pi_183118253
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:47 schreef Groepfunder het volgende:
Tandfit A (¤ 144,84) bij.
Heb je zoveel kosten bij de tandarts elk jaar? Wat is de vergoeding?
pi_183118375
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik lees niet? Je formuleert je zinnen dan niet goed. Je zegt heel duidelijk dat een zorgverzekeraar met bepaalde ziekenhuizen voor bepaalde polissen een verzekering afsluit.

Hoe moeten we het anders lezen? :?
nog een keer dan: ik zeg dat Zilveren Kruis op zijn website een lijstje heeft met ziekenhuizen waar je terecht kunt met met de budgetpolis. En dat ze vast met meer ziekenhuizen een contract hebben voor hun overige polissen.
pi_183118435
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:43 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nog een keer dan: ik zeg dat Zilveren Kruis op zijn website een lijstje heeft met ziekenhuizen waar je terecht kunt met met de budgetpolis. En dat ze met meer ziekenhuizen een contract hebben voor hun overige polissen.
Ja, dat klopt dus niet.

Ze hebben 1 contract met een ziekenhuis. En contracten met vrijwel alle ziekenhuizen. De polis is helemaal niet relevant. Ze hebben dus niet een contract met een ziekenhuis voor een Budgetpolis of voor overige polissen. 1 deal voor alle partijen van zilveren kruis samen.

Het kan zijn dat het zo op hun website staat omdat klanten het dan wellicht beter kunnen interpreteren. Maar zo werkt het dus niet.
pi_183118511
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, dat klopt dus niet.

Ze hebben 1 contract met een ziekenhuis. En contracten met vrijwel alle ziekenhuizen. De polis is helemaal niet relevant. Ze hebben dus niet een contract met een ziekenhuis voor een Budgetpolis of voor overige polissen. 1 deal voor alle partijen van zilveren kruis samen.

Het kan zijn dat het zo op hun website staat omdat klanten het dan wellicht beter kunnen interpreteren. Maar zo werkt het dus niet.
Ik zeg toch helemaal niet dat ze alleen een contract voor de budgetpolis hebben afgesloten? Ik zeg dat ze een lijstje hebben van ziekenhuizen waar je daarmee terecht kunt. Waarom verdraai jij het nou steeds?
Of heb ik het nou volgens jou verkeerd begrepen en hangt het niet van mijn polis af in welk ziekenhuis ik terecht kan?
pi_183118638
Voor de mensen die de Basis budgetpolis van Zilveren Kruis of de Selectiefpolis van Ziezo overwegen, hier is het lijstje https://www.zilverenkruis(...)et-ziekenhuizen.aspx
pi_183118681
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

UMC’s worden soms als aparte tak gezien ipv ‘gewoon ziekenhuis’
Ja maar juist die gespecialiseerde umc's zou je er standaard in willen hebben zitten.

Heb nu zorg en zekerheid maar weet niet of ik er bij blijf heb ook nieuwe steunzolen nodig welke nu niet gedekt zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183118777
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat ze alleen een contract voor de budgetpolis hebben afgesloten? Ik zeg dat ze een lijstje hebben van ziekenhuizen waar je daarmee terecht kunt. Waarom verdraai jij het nou steeds?
Of heb ik het nou volgens jou verkeerd begrepen en hangt het niet van mijn polis af in welk ziekenhuis ik terecht kan?
Je zegt toch letterlijk dat ze voor overige polissen een contract hebben met andere ziekenhuizen? Je zegt zelfs dat ze met meer ziekenhuizen een contract hebben voor dit soort polissen.

Wat verdraai ik hieraan?


En het klopt dat het ziekenhuis het niet boeit welke polis jij hebt. Je kunt overal terecht. Dat je zorgverzekeraar het vervolgens niet vergoed is tussen jou en de zorgverzekeraar. Niet relevant voor het ziekenhuis.
pi_183118923
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja maar juist die gespecialiseerde umc's zou je er standaard in willen hebben zitten.

Heb nu zorg en zekerheid maar weet niet of ik er bij blijf heb ook nieuwe steunzolen nodig welke nu niet gedekt zijn.
En juist de UMC's zijn weleens niet gecontracteerd voor de budgetpolissen.

Vorig jaar had ik ditzo, op zich wel tevreden.
pi_183119252
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Heb je zoveel kosten bij de tandarts elk jaar? Wat is de vergoeding?
De dekking is tandheelkundige zorg voor 75% tot ¤250,- per jaar. Met een halfjaarlijkse controle bij de tandarts en een driemaandelijks bezoek aan de mondhygiëniste (verwijderen tandsteen) was verzekeren voor mij voordeliger dan alle kosten zelf betalen.
  dinsdag 13 november 2018 @ 12:02:31 #207
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183119732
Goedkoopste is nu ZieZo van Zilveren Kruis denk ik.
Met jaarbetaling van 940,21, dat is ¤78,35 per maand.

Met hoogste eigen risico natuurlijk en wat andere voorwaarden.
Zoals een beperkt aantal ziekenhuizen: https://www.zilverenkruis(...)ef-ziekenhuizen.aspx

Ik blijf denk ik toch bij AnderZorg voor ¤81,34 per maand, omdat zij wel alle ziekenhuizen in mijn buurt gecontracteerd hebben.

[ Bericht 15% gewijzigd door BasEnAad op 13-11-2018 12:37:05 ]
pi_183121167
Ik zit bij promovendum en de premie blijft gelijk.. 107 euro per maand.
  dinsdag 13 november 2018 @ 13:09:45 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_183121547
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De dekking is tandheelkundige zorg voor 75% tot ¤250,- per jaar. Met een halfjaarlijkse controle bij de tandarts en een driemaandelijks bezoek aan de mondhygiëniste (verwijderen tandsteen) was verzekeren voor mij voordeliger dan alle kosten zelf betalen.
Ik kom meestal net wel of net niet uit, maar ik betaal mn premie ineens in december nog en dan ben ik er ook de rest van het jaar vanaf en als je dan naar de tandarts moet dan is het gedurende het jaar maar een klein bedrag (die 25%) wat je moet betalen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_183122020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:02 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf denk ik toch bij AnderZorg voor ¤81,34 per maand, omdat zij wel alle ziekenhuizen in mijn buurt gecontracteerd hebben.
AnderZorg adverteert er toch juist mee dat alle ziekenhuizen gecontracteerd zijn?

Uit de mail die ze mij gestuurd hebben:
quote:
Beste,

Alsjeblieft: je zorgpolis voor 2019. Hierop staan je persoonlijke gegevens en de premie voor 2019. Ook in het nieuwe jaar ben je bij ons goed en voordelig verzekerd. Zo kun je bij alle ziekenhuizen en huisartsen terecht.
En op hun website:
quote:
In het najaar sluiten we met zorgaanbieders nog contracten voor 2019. Als er een contract voor 2019 is afgesloten, zie je dit hier direct terug. Ook in 2019 kun je voor verzekerde zorg in elk ziekenhuis en bij elke huisarts in Nederland terecht.
https://www.anderzorg.nl/zorgvinder
  dinsdag 13 november 2018 @ 13:34:18 #211
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183122125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

AnderZorg adverteert er toch juist mee dat alle ziekenhuizen gecontracteerd zijn?

Uit de mail die ze mij gestuurd hebben:

[..]

En op hun website:

[..]

https://www.anderzorg.nl/zorgvinder
Dat dacht ik ook wel, maar hier staat weer iets anders:
https://zorgverzekeringsk(...)org-Basisverzekering
"Wij streven naar een contract met een ruim aantal ziekenhuizen."
pi_183122150
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:34 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook wel, maar hier staat weer iets anders:
https://zorgverzekeringsk(...)org-Basisverzekering
Ik zou je aanraden om de officiële website en communicatie van AnderZorg te volgen. Dat lijken mij de meest juiste gegevens.
pi_183122217
Anderzorg schaft de Jong pakketten af voor nieuwkomers, dat was een reden om terug te gaan naar Anderzorg. Nu dus even verder kijken.
  dinsdag 13 november 2018 @ 13:42:03 #214
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183122300
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:35 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zou je aanraden om de officiële website en communicatie van AnderZorg te volgen. Dat lijken mij de meest juiste gegevens.
Snap ik, maar AnderZorg linkt op hun site zelf naar deze zorgverzekeringskaart.
pi_183122897
Veel mensen weten niet dat tandartskosten n.a.v. een ongeluk niet wordt gedekt vanuit de basis of aanvullende tandartsverzekeringen. Is dat voor jullie ook nog een reden om bijvoorbeeld via Independer een verzekering af te sluiten (krijg je er gratis een tandongevallenverzekering bij tot 10.000 euro).

https://blog.zorgkiezer.n(...)tandartsverzekering/

Eigenlijk wil ik wel naar Promovedum met een standaard aanvulling. Dan ben ik beter gedekt voor een goedkopere premie (120,40) dan nu bij Menzis (123,50), maar dan heb ik geen tandongevallendekking meer...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183122990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:13 schreef Patroon het volgende:
Veel mensen weten niet dat tandartskosten n.a.v. een ongeluk niet wordt gedekt vanuit de basis of aanvullende tandartsverzekeringen. Is dat voor jullie ook nog een reden om bijvoorbeeld via Independer een verzekering af te sluiten (krijg je er gratis een tandongevallenverzekering bij tot 10.000 euro).

https://blog.zorgkiezer.n(...)tandartsverzekering/

Eigenlijk wil ik wel naar Promovedum met een standaard aanvulling. Dan ben ik beter gedekt voor een goedkopere premie (120,40) dan nu bij Menzis (123,50), maar dan heb ik geen tandongevallendekking meer...
Ditzo heeft een 'ongevallenverzekering' waarbij niet alleen tandongeval, maar ook ongeval fysio bv. gedekt is. 110 per maand afgerond.
pi_183123188
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ditzo heeft een 'ongevallenverzekering' waarbij niet alleen tandongeval, maar ook ongeval fysio bv. gedekt is. 110 per maand afgerond.
Thnx. interessant. Dan betaal ik ¤ 115,53 en toch 9x fysio en een tandongevallendekking.
Betaal de verzekering altijd in 1x. Dat is bij Ditzo 1% korting en bij Menzis 2%.
Menzis 1452 euro voor 9x fysio en 80% tandarts tot 250 euro. (121euro p/m)
Ditzo 1372 euro voor 9x fysio en geen tandarts. (114,33 euro p/m)

[ Bericht 15% gewijzigd door Patroon op 13-11-2018 14:36:42 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183123546
ik ben op zoek naar een restitutieverzekering die het meest vergoed.
ik wil nl een stamceltherapie doen in een niet eu land, voor mijn ziekte
ik heb goede dingen gelezen over onvz restitutieverzekering,dus die staat in mijn lijstje
  dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:45 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183123657
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:49 schreef Chunees het volgende:
ik ben op zoek naar een restitutieverzekering die het meest vergoed.
ik wil nl een stamceltherapie doen in een niet eu land, voor mijn ziekte
ik heb goede dingen gelezen over onvz restitutieverzekering,dus die staat in mijn lijstje
Ik zou dan adviseren om via bijv. een patiëntenvereniging of een belangenorganisatie goed advies te zoeken. Zou wel heel zuur zijn als je denkt dat je bij een goede zit en het bleek toch niet zo te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183124354
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja maar juist die gespecialiseerde umc's zou je er standaard in willen hebben zitten.

Heb nu zorg en zekerheid maar weet niet of ik er bij blijf heb ook nieuwe steunzolen nodig welke nu niet gedekt zijn.
Als je vanuit een gewoon ziekenhuis wordt doorverwezen naar een specialist in een umc dan wordt dit gewoon 100% vergoed. Dat geeft zilveren kruis aan over de budget polis.
  dinsdag 13 november 2018 @ 15:49:15 #221
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_183124531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Thnx. interessant. Dan betaal ik ¤ 115,53 en toch 9x fysio en een tandongevallendekking.
Betaal de verzekering altijd in 1x. Dat is bij Ditzo 1% korting en bij Menzis 2%.
Menzis 1452 euro voor 9x fysio en 80% tandarts tot 250 euro. (121euro p/m)
Ditzo 1372 euro voor 9x fysio en geen tandarts. (114,33 euro p/m)
eventueel nog 4 tientjes via cashbackxl als je voor ditzo kiest.
pi_183124599
124 euro hier voor basis. Eigenlijk ronduit schandalig. Als ik alles bij elkaar optel wat ik allemaal in mijn leven heb betaald kan ik wel 6 operaties en 4 niertransplantaties en dotter er gemakkelijk zonder verlies voor terug krijgen. Wat een kapitalistische zakkenvullers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 13 november 2018 @ 15:58:13 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183124679
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:53 schreef Sigaartje het volgende:
124 euro hier voor basis. Eigenlijk ronduit schandalig. Als ik alles bij elkaar optel wat ik allemaal in mijn leven heb betaald kan ik wel 6 operaties en 4 niertransplantaties en dotter er gemakkelijk zonder verlies voor terug krijgen. Wat een kapitalistische zakkenvullers.
Je snapt dat jij dus meebetaalt voor een ander die wel veel zorg nodig heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183124696
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:49 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

eventueel nog 4 tientjes via cashbackxl als je voor ditzo kiest.
thnx. Neem ik mee.
Ga komende dagen een excel bestand maken met een paar verzekeringen + aanvulling (wat ze vergoeden) en de kosten per jaar/maand. Kan zo een goed vergelijk maken. Voor mijn vrouw is de behoefte (anticonceptie) ook weer anders dan die van mij.

Edit: ik lees alleen 4000 punten, wat kan je daarmee?
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:31:26 #225
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_183125343
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

thnx. Neem ik mee.
Ga komende dagen een excel bestand maken met een paar verzekeringen + aanvulling (wat ze vergoeden) en de kosten per jaar/maand. Kan zo een goed vergelijk maken. Voor mijn vrouw is de behoefte (anticonceptie) ook weer anders dan die van mij.

Edit: ik lees alleen 4000 punten, wat kan je daarmee?
iedere punt is 1 cent, meer informatie is wel op de website te vinden
pi_183126148
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:53 schreef Sigaartje het volgende:
124 euro hier voor basis. Eigenlijk ronduit schandalig. Als ik alles bij elkaar optel wat ik allemaal in mijn leven heb betaald kan ik wel 6 operaties en 4 niertransplantaties en dotter er gemakkelijk zonder verlies voor terug krijgen. Wat een kapitalistische zakkenvullers.
En mensen maken in de laatste jaren van hun leven de meeste kosten, die zal je misschien dus nog wel heel hard krijgen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_183127699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:53 schreef Sigaartje het volgende:
124 euro hier voor basis. Eigenlijk ronduit schandalig. Als ik alles bij elkaar optel wat ik allemaal in mijn leven heb betaald kan ik wel 6 operaties en 4 niertransplantaties en dotter er gemakkelijk zonder verlies voor terug krijgen. Wat een kapitalistische zakkenvullers.
Grapje mag ik hopen. Het is een verzekering. Je verzekerd je voor een onzeker voorval. Gemoedsbezwaren iets voor jou? ;)
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_183128198
Valt het hier eigenlijk nog wel mee in vergelijking met de V.S.

De maandelijkse premie daar is tussen de ¤580,- tot ¤870,-.
Eigen risico is ¤4.300,-
Eigen bijdrage bij een medische ingreep: bijv. 20% van het totaal bedrag. Dus bovenop eigen risico.
Maar wel met een plafond van ¤6.200,-. :')

https://sirelo.nl/amerika/gezondheidszorg-in-amerika/
  dinsdag 13 november 2018 @ 19:15:06 #229
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183128578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:53 schreef Sigaartje het volgende:
124 euro hier voor basis. Eigenlijk ronduit schandalig. Als ik alles bij elkaar optel wat ik allemaal in mijn leven heb betaald kan ik wel 6 operaties en 4 niertransplantaties en dotter er gemakkelijk zonder verlies voor terug krijgen. Wat een kapitalistische zakkenvullers.
124 per maand is ook wel érg hoog.

Daarnaast heb je blijkbaar niet echt een idee van hoe duur zorg is.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183128582
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

thnx. Neem ik mee.
Ga komende dagen een excel bestand maken met een paar verzekeringen + aanvulling (wat ze vergoeden) en de kosten per jaar/maand. Kan zo een goed vergelijk maken. Voor mijn vrouw is de behoefte (anticonceptie) ook weer anders dan die van mij.

Edit: ik lees alleen 4000 punten, wat kan je daarmee?
De pil kost een paar tientjes per jaar, dat betaal je toch gewoon?
pi_183128758
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:00 schreef gargamelnl het volgende:
Valt het hier eigenlijk nog wel mee in vergelijking met de V.S.

De maandelijkse premie daar is tussen de ¤580,- tot ¤870,-.
Eigen risico is ¤4.300,-
Eigen bijdrage bij een medische ingreep: bijv. 20% van het totaal bedrag. Dus bovenop eigen risico.
Maar wel met een plafond van ¤6.200,-. :')

https://sirelo.nl/amerika/gezondheidszorg-in-amerika/
Wat? :D Is dit die Obamacare?
Mensen kunnen dit toch helemaal niet betalen.
pi_183129252
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:21 schreef Poes. het volgende:

[..]

Wat? :D Is dit die Obamacare?
Mensen kunnen dit toch helemaal niet betalen.
Zonder Obama care kun je een 2e hypotheek nemen of je huis verkopen als je door bijv een auto ongeluk ernstig in de kreukels komt. :Y
pi_183129358
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:41 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Zonder Obama care kun je een 2e hypotheek nemen of je huis verkopen als je door bijv een auto ongeluk ernstig in de kreukels komt. :Y
Damn. :N
Ik had daar ook niet moeten wonen, dan was ik nu een crackrokende straathoer geweest ;(

Dus bedankt iedereen voor het meebetalen aan mijn gezondheidszorg ^O^
pi_183129556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:44 schreef Poes. het volgende:

[..]

Damn. :N
Ik had daar ook niet moeten wonen, dan was ik nu een crackrokende straathoer geweest ;(

Dus bedankt iedereen voor het meebetalen aan mijn gezondheidszorg ^O^
Crack is erg slecht voor je tanden. :{w
pi_183129756
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:52 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Crack is erg slecht voor je tanden. :{w
Die heb ik tegen die tijd al niet meer ;(
pi_183129807
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:53 schreef Sigaartje het volgende:
124 euro hier voor basis. Eigenlijk ronduit schandalig. Als ik alles bij elkaar optel wat ik allemaal in mijn leven heb betaald kan ik wel 6 operaties en 4 niertransplantaties en dotter er gemakkelijk zonder verlies voor terug krijgen. Wat een kapitalistische zakkenvullers.
Neem je toch hoger eigen risico. Als je toch nooit iets hebt ben je stuk goedkoper uit.

Die 124 euro is verder natuurlijk niets. Eerste 18 jaar heb je ook geen premie hoeven te betalen maar ging je toch ook gewoon naar de tandarts. En je betaalt nu ook alvast voor alle medische zorg die je gaat afnemen als je oud en krakkemikkig bent.

Wat werknemers betalen aan zorgpremie is niets vergeleken met wat er nog bijkomt vanuit algemene belastingen en wat je werkgever afdraagt (dubbele bij modaal).

Iemand nog cashback tips? Die verteleenvriend bij Anderzorg vervalt en bij ziezo zie ik ook niets. Enige optie is via cashback en dan via Independer. Maar dat is 7,5 eur + tand ongevallenverzekering. Sta ik ook niet van te springen.
Eerst denken, dan typen
pi_183130502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:38 schreef Mathijz het volgende:
Anderzorg schaft de Jong pakketten af voor nieuwkomers, dat was een reden om terug te gaan naar Anderzorg. Nu dus even verder kijken.
Hmm daarom overwoog ik nu ook de overstap. Zoeken we nog even verder.
mag het weten
  Moderator woensdag 14 november 2018 @ 18:38:47 #238
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_183148078
Overgestapt naar Ziezo. De goedkoopste van dit jaar. Wat blijft het toch zonde geld hé.

Al 8 jaar lang betaal ik gemiddeld zo'n 75 euro per maand (zo'n 7200 euro) voor jan lul.

'Ja, totdat je wat krijgt... DAN ZAL JE BLIJ ZIJN DAT JE VERZEKERD BENT'
Dat moet ik nu al 8 jaar aanhoren.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 14 november 2018 @ 18:51:49 #239
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183148286
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:38 schreef onlogisch het volgende:
Al 8 jaar lang betaal ik gemiddeld zo'n 75 euro per maand (zo'n 7200 euro) voor jan lul.

'Ja, totdat je wat krijgt... DAN ZAL JE BLIJ ZIJN DAT JE VERZEKERD BENT'
Dat moet ik nu al 8 jaar aanhoren.
En alweer iemand die geen idee heeft hoe duur goede zorg is.

1x een acute blindedarmontsteking en je hebt bijkans 15 jaar premie uitgegeven.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183148343
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:49 schreef Chunees het volgende:
ik ben op zoek naar een restitutieverzekering die het meest vergoed.
ik wil nl een stamceltherapie doen in een niet eu land, voor mijn ziekte
ik heb goede dingen gelezen over onvz restitutieverzekering,dus die staat in mijn lijstje
De vraag is of ze het wel vergoeden, aangezien het niet zonder reden niet in Nederland gebeurt. Eerst dat duidelijk krijgen dus.
  woensdag 14 november 2018 @ 19:15:24 #241
286575 Roces18
Chef de party
pi_183148660
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:38 schreef onlogisch het volgende:
Overgestapt naar Ziezo. De goedkoopste van dit jaar. Wat blijft het toch zonde geld hé.

Al 8 jaar lang betaal ik gemiddeld zo'n 75 euro per maand (zo'n 7200 euro) voor jan lul.

'Ja, totdat je wat krijgt... DAN ZAL JE BLIJ ZIJN DAT JE VERZEKERD BENT'
Dat moet ik nu al 8 jaar aanhoren.
Naja, ik kan je wel het ziekenhuis in slaan? Dan zorg ik wel dat ze die 7200 euro opmaken :+
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator woensdag 14 november 2018 @ 19:29:10 #242
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_183148921
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:51 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

En alweer iemand die geen idee heeft hoe duur goede zorg is.

1x een acute blindedarmontsteking en je hebt bijkans 15 jaar premie uitgegeven.
Ik besef me wel degelijk hoe duur goede zorg is. Alleen ik maar er nooit gebruik van, want kerngezond. En daarmee is het extreem zonde van het geld.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_183149629
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:38 schreef onlogisch het volgende:
Overgestapt naar Ziezo. De goedkoopste van dit jaar. Wat blijft het toch zonde geld hé.

Al 8 jaar lang betaal ik gemiddeld zo'n 75 euro per maand (zo'n 7200 euro) voor jan lul.

'Ja, totdat je wat krijgt... DAN ZAL JE BLIJ ZIJN DAT JE VERZEKERD BENT'
Dat moet ik nu al 8 jaar aanhoren.
lol je hebt het veelvoud hiervan betaald als je tenminste betaald werk hebt. Dat je niet doorhebt dat je dit betaald betekent niet dat je het niet betaald hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 14 november 2018 @ 20:10:52 #244
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183150062
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:51 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

En alweer iemand die geen idee heeft hoe duur goede zorg is.

1x een acute blindedarmontsteking en je hebt bijkans 15 jaar premie uitgegeven.
Een blindedarmoperatie kost 108.000 euro?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183150568
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:38 schreef onlogisch het volgende:
Overgestapt naar Ziezo. De goedkoopste van dit jaar. Wat blijft het toch zonde geld hé.

Al 8 jaar lang betaal ik gemiddeld zo'n 75 euro per maand (zo'n 7200 euro) voor jan lul.

'Ja, totdat je wat krijgt... DAN ZAL JE BLIJ ZIJN DAT JE VERZEKERD BENT'
Dat moet ik nu al 8 jaar aanhoren.
en, heb je nu 15k op de bank staan? Nee he.
pi_183150602
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een blindedarmoperatie kost 108.000 euro?
jij betaalt 7200 premie per jaar?
  woensdag 14 november 2018 @ 20:35:23 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183150949
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik besef me wel degelijk hoe duur goede zorg is. Alleen ik maar er nooit gebruik van, want kerngezond. En daarmee is het extreem zonde van het geld.
Het is niet zonde van je geld. Je verzekering is verplicht, dus je hebt geen keuze. Zou je ook zeggen dat je belasting betalen zonde vindt van je geld? Je bent lid van de maatschappij, met rechten en plichten. Het alternatief is een leven aan de zelfkant. Wil je ook niet.

Het is niet zonde van je geld want je geld wordt uitgegeven aan zorg voor andere mensen. Denk maar eens aan iemand met een kloterige chronische ziekte, die per maand voor 2000 euro medicijnen spuit omdat die ziekte dan net iets trager verslechtert. En wees blij dat je zelf gezond bent.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 14 november 2018 @ 21:47:38 #248
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183153546
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

jij betaalt 7200 premie per jaar?
Oef, wat een leesfaal van mij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 14 november 2018 @ 21:48:42 #249
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183153574
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Een blindedarmoperatie kost 108.000 euro?
Bezorg mij je rekendiploma maar, jij hebt hem niet meer nodig.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183154846
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:38 schreef onlogisch het volgende:
Overgestapt naar Ziezo. De goedkoopste van dit jaar.
Geen enkel Nijmeegs ziekenhuis bij ZieZo Selectief. :N

Dan blijf ik toch maar bij Anderzorg.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_183155085
Je hebt als ongeborenen, baby en kind ontzettend veel zorg gekregen en er geen cent voor betaald dus bedenk als verantwoordelijke volwassene maar dat je met terugwerkende kracht je deel bijdraagt.
pi_183155375
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een blindedarmoperatie kost 108.000 euro?
Mijn vrouw heeft een paar jaar geleden een vruchtwaterpunctie laten doen. 30minuten ziekenhuis en natuurlijk onderzoek.. 12.000eur

Koekoek
pi_183158402
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:00 schreef gargamelnl het volgende:
Valt het hier eigenlijk nog wel mee in vergelijking met de V.S.

De maandelijkse premie daar is tussen de ¤580,- tot ¤870,-.
Eigen risico is ¤4.300,-
Eigen bijdrage bij een medische ingreep: bijv. 20% van het totaal bedrag. Dus bovenop eigen risico.
Maar wel met een plafond van ¤6.200,-. :')

https://sirelo.nl/amerika/gezondheidszorg-in-amerika/
Via je loon betaal je ook een heel groot gedeelte en dat valt minder op natuurlijk maar USA is wel getikt ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 15 november 2018 @ 07:34:42 #254
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183158479
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:08 schreef AQuila360 het volgende:
Via je loon betaal je ook een heel groot gedeelte
Niet aan de zorgverzekering. Dat zijn werkgeverslasten.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183161107
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2018 18:38 schreef onlogisch het volgende:
Overgestapt naar Ziezo. De goedkoopste van dit jaar. Wat blijft het toch zonde geld hé.

Al 8 jaar lang betaal ik gemiddeld zo'n 75 euro per maand (zo'n 7200 euro) voor jan lul.

'Ja, totdat je wat krijgt... DAN ZAL JE BLIJ ZIJN DAT JE VERZEKERD BENT'
Dat moet ik nu al 8 jaar aanhoren.
En dan moet je een keer onverwacht naar een ziekenhuis en heb je die kosten er alweer uit. Zeur niet zo man.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 11:28:01 #256
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_183161120
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En dan moet je een keer onverwacht naar een ziekenhuis en heb je die kosten er alweer uit. Zeur niet zo man.
Ja, bedankt. Dat is exact wat ik zeg.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 15 november 2018 @ 11:41:34 #257
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183161281
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Ja, bedankt. Dat is exact wat ik zeg.
Behalve het niet zeuren, dat is lastig voor je.

Bedankt dat jij meebetaalt aan de zorg voor mijn kinderen!
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 11:42:34 #258
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_183161292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Behalve het niet zeuren, dat is lastig voor je.

Bedankt dat jij meebetaalt aan de zorg voor mijn kinderen!
Graag gedaan. :) Nou ja, op voorwaarde natuurlijk dat je ze wel alleen maar gezond eten voorschotelt en geen snoep of chips of cola voert :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 15 november 2018 @ 11:44:29 #259
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183161313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:42 schreef onlogisch het volgende:
op voorwaarde natuurlijk dat
Helaas, die voorwaarden heb jij niet te stellen :P
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 11:45:22 #260
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_183161325
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:44 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Helaas, die voorwaarden heb jij niet te stellen :P
Maar wel betalen voor lui die niet op hun gezondheid letten :r
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 11:46:36 #261
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183161342
Zullen we proberen dit topic te gebruiken om het te hebben over zorgverzekeringen en premies e.d. van 2019 in plaats van het nut en je eigen kosten van het zorgverzekeringsstelsel in het algemeen?

Dank alvast!
pi_183166939
Blijf komend jaar bij Anderzorg, zoals al vele jaren. Bij het maximale eigen risico zijn ze volgens mij ook komend jaar weer de goedkoopste, of ze zitten daar dicht bij in de buurt. Ik heb in die +- 10 jaar bij hen eenmaal het volledig eigen risico gebruikt (na 10 minuten met de ambulance voor iets niet spoedeisends...), verder geen gebruikgemaakt van de zorg.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_183178571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:24 schreef JohnDDD het volgende:
Blijf komend jaar bij Anderzorg, zoals al vele jaren. Bij het maximale eigen risico zijn ze volgens mij ook komend jaar weer de goedkoopste, of ze zitten daar dicht bij in de buurt. Ik heb in die +- 10 jaar bij hen eenmaal het volledig eigen risico gebruikt (na 10 minuten met de ambulance voor iets niet spoedeisends...), verder geen gebruikgemaakt van de zorg.
Ik blijf ook weer bij Anderzorg.

ZieZo is net ietsje goedkoper, maar geen contracten met ziekenhuis in Maastricht om omstreken.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183189300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:34 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Niet aan de zorgverzekering. Dat zijn werkgeverslasten.
loonbelasting zijn dan ook werkgeverslasten?
N atuurlijk gaat dit van je loon af, want als de werkgever dit niet zou betalen dan kan de werknemer dit bedrag gewoon bruto erbij krijgen zonder extra lasten voor de werkgever.
Uiteraard verdiscounteerd de werkgever deze zorgkosten in het loon.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:48:25 #265
286575 Roces18
Chef de party
pi_183190413
Ik vind het wel jammer dat ze 100% tand weg hebben gehaald bij veel verzekeringen.
Nu bij anderzorg 75% 250 wat je inclusief premie om aan die 250 te komen je 189 euro kost. 2 controles per jaar kosten samen misschien 100 euro. Die 89 euro lijkt me marge genoeg. Dus ik zie hier niet echt een voordeel van in .

Anderzorg 976,08 per jaar. basis
ZieZo ¤ 940,21 per jaar. basis

Ook de cashbacks zijn de laatste jaren gedaald. Ik zie op het moment geen cashback voor Ziezo (behalve bij een nieuwe verzekering via Independer a 17,50). Vorig jaar had je nog tip-een-vriend bij anderzorg maar dat zie ik nu ook niet en was destijds iets van 25 euro. Dus ZieZo is toch wel zeker het goedkoopste. Alleen is die van ZieZo met planbare zorg beperkter maar het is planbaar...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183190670
Ik kwam verbazingwekkend genoeg bij de Friesland uit toen ik voor mensen op zoek was voor natura (geen budget) 885 er met 500 tand.

106¤. Iemand die dat beter doet?
pi_183192859
Welke zorgverzekering is het beste als je veel fysio nodig hebt?
Anderzorg heeft er maar 6
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 21:23:55 #268
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183193222
He wat leuk, dat Ziezo selectief. Geen enkel Gronings ziekenhuis :{ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 16 november 2018 @ 21:26:26 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183193297
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:23 schreef Renesite het volgende:
He wat leuk, dat Ziezo selectief. Geen enkel Gronings ziekenhuis :{ !
Assen ook niet. Heerenveen of Emmen zag ik als enigszins in de buurt.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 21:28:13 #270
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183193340
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Assen ook niet. Heerenveen of Emmen zag ik als enigszins in de buurt.
Nou wil ik veel besparen maar alleen wanneer op z'n minst één ziekenhuis in Groningen beschikbaar is. Maar enfin...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 21:31:13 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183193477
Denk PMA met jongerenverzorgd. 126 euro met een stukje tand, podologische zolen (moet volgend jaar nieuwe, daar is het 150 euro vergoeding) en ook 150 euro tand.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_183193595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:11 schreef outcast_within het volgende:
Welke zorgverzekering is het beste als je veel fysio nodig hebt?
Anderzorg heeft er maar 6
ik heb er bij Zilveren Kruis 27, aanvullend ***. Maar kijk eens wat Independer aanraadt
pi_183208541
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik heb er bij Zilveren Kruis 27, aanvullend ***. Maar kijk eens wat Independer aanraadt
Ik denk dat dit em gaat worden. mss met tand 1000 erbij. (Y)
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:08:57 #274
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183211050
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:23 schreef Renesite het volgende:
He wat leuk, dat Ziezo selectief. Geen enkel Gronings ziekenhuis :{ !
Dat aanbod is echt waardeloos ja. Ook geen enkel ziekenhuis in Nijmegen.
pi_183211090
OP mag wel een update hebben. Prijzen van meeste zijn wel bekend.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_183212133
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou wil ik veel besparen maar alleen wanneer op z'n minst één ziekenhuis in Groningen beschikbaar is. Maar enfin...
Spoedeisende hulp en evt. vervolg behandeling worden wel 100% vergoed.
  zondag 18 november 2018 @ 00:19:12 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183216161
Mijn Anderzorg premie van 917 naar 976 euro. 59 euro erbij, 6,4%. Weer veel hoger dan de prijsindex
pi_183219241
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:19 schreef leolinedance het volgende:
Mijn Anderzorg premie van 917 naar 976 euro. 59 euro erbij, 6,4%. Weer veel hoger dan de prijsindex
Yep, maar zover ik kon zien nog wel de goedkoopste.
జ్ఞ‌ా
pi_183232857
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:19 schreef leolinedance het volgende:
Mijn Anderzorg premie van 917 naar 976 euro. 59 euro erbij, 6,4%. Weer veel hoger dan de prijsindex
De zorgverzekering vergoedt een stuk meer dan alleen ziekenhuiskosten...
Daarnaast is het een collectief. En dat grote collectief wordt ouder, oftewel vaker ziek. Reken er dus maar op dat die premie ook de komende jaren meer zal stijgen dan de prijsindex van de NVZ.
  zondag 18 november 2018 @ 22:38:10 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183233034
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 22:30 schreef keko het volgende:

[..]

De zorgverzekering vergoedt een stuk meer dan alleen ziekenhuiskosten...
Daarnaast is het een collectief. En dat grote collectief wordt ouder, oftewel vaker ziek. Reken er dus maar op dat die premie ook de komende jaren meer zal stijgen dan de prijsindex van de NVZ.
Vaker ziek ja? Heb je daar een bron van?
We leven gezonder, veel minder rokers, schonere lucht etc. dus je zou verwachten dat we minder vaak ziek zijn.
pi_183233298
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 22:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vaker ziek ja? Heb je daar een bron van?
We leven gezonder, veel minder rokers, schonere lucht etc. dus je zou verwachten dat we minder vaak ziek zijn.
Klopt. We leven gezonder en zelfs ouderen zullen qua gezondheid erop vooruitgaan. Desalniettemin neemt het aantal ouderen (oa door hun leeftijdsstijging toe en zij zijn wel de grootste zorgconsumenten) toe. De zorguitgaven per persoon stijgen van 5.100 euro in 2015 naar 9.600 euro in 2040.
Bron: https://www.vtv2018.nl/zorguitgaven

Andere vraag: weet iemand hoe UMC zo een goedkope restitutieverzekering kan aanbieden (ja ik kan gebruik maken van een collectief, toch vind ik het bijzonder goedkoop)
  zondag 18 november 2018 @ 23:09:48 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183233659
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 22:51 schreef keko het volgende:

[..]

Andere vraag: weet iemand hoe UMC zo een goedkope restitutieverzekering kan aanbieden (ja ik kan gebruik maken van een collectief, toch vind ik het bijzonder goedkoop)
Ik vermoed doordat VGZ bij deze dochter minder winst per verzekerde accepteert.

Nooit meer VGZ voor mij overigens, stelletje ratten.
pi_183233686
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 23:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vermoed doordat VGZ bij deze dochter minder winst per verzekerde accepteert.

Nooit meer VGZ voor mij overigens, stelletje ratten.
Wat is er mis met vgz?
  zondag 18 november 2018 @ 23:13:42 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183233723
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 23:11 schreef keko het volgende:

[..]

Wat is er mis met vgz?
Die hebben mij ooit gruwelijk genaait met het (niet) vergoeden van vaccinaties en malariapillen. 8 jaar geleden ondertussen, maar nooit meer. Hufters.
pi_183235963
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 23:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die hebben mij ooit gruwelijk genaait met het (niet) vergoeden van vaccinaties en malariapillen. 8 jaar geleden ondertussen, maar nooit meer. Hufters.
Wordt dat vergoed door de zorgverzekering? Ik heb dat volgens mij zelf betaald... Nooit over nagedacht om een declaratie in te dienen...
pi_183236179
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:23 schreef Renesite het volgende:
He wat leuk, dat Ziezo selectief. Geen enkel Gronings ziekenhuis :{ !
Hier in Maastricht idem dito.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183236258
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:23 schreef Renesite het volgende:
He wat leuk, dat Ziezo selectief. Geen enkel Gronings ziekenhuis :{ !
Voor spoedeisende zaken is het wel geregeld. Alleen planbare zorg hebben ze geen contract voor in dat geval. Is een ander ziekenhuis ver?

Anders kan ik je AnderZorg of Promovendum aanraden, beiden kan je overal terecht.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 08:58:41 #288
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183236490
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Voor spoedeisende zaken is het wel geregeld. Alleen planbare zorg hebben ze geen contract voor in dat geval. Is een ander ziekenhuis ver?

Anders kan ik je AnderZorg of Promovendum aanraden, beiden kan je overal terecht.
ik geloof ergens zo uit mn hoofd best wel ver ja..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 19 november 2018 @ 09:01:45 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183236513
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 07:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wordt dat vergoed door de zorgverzekering? Ik heb dat volgens mij zelf betaald... Nooit over nagedacht om een declaratie in te dienen...
Onder bepaalde voorwaarden wel ja, althans 8 jaar geleden wel. En dat die voorwaarden wel heel flexibel kunnen worden geïnterpreteerd (en zelfs aangevuld met eisen welke niet worden vermeld op de polisvoorwaarden) heb ik aan den lijve ondervonden.
pi_183236526
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

ik geloof ergens zo uit mn hoofd best wel ver ja..
Dan zou ik ver weg blijven van ZieZo, doe ik ook. Hoewel ik niet in een 'uithoek' als Groningen of Maastricht woon is het hier ook heel karig.

Heb sowieso weinig eisen aan de zorgverzekering, lokale huisarts, apotheek en 2 ziekenhuizen in de buurt is voor mij voldoende.
pi_183240558
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 23:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die hebben mij ooit gruwelijk genaait met het (niet) vergoeden van vaccinaties en malariapillen. 8 jaar geleden ondertussen, maar nooit meer. Hufters.
Wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 19 november 2018 @ 13:17:40 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183240946
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 12:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering :)
Klopt :)
pi_183241867
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Onder bepaalde voorwaarden wel ja, althans 8 jaar geleden wel. En dat die voorwaarden wel heel flexibel kunnen worden geïnterpreteerd (en zelfs aangevuld met eisen welke niet worden vermeld op de polisvoorwaarden) heb ik aan den lijve ondervonden.
Zou je hier iets meer over kunnen vertellen? Ik overweeg om over te stappen naar Interpolis omdat ik volgend jaar veel vaccinaties en malariapillen nodig heb. Waar moet ik dan op letten zodat mij niet hetzelfde overkomt als jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door KolonelBroodje op 19-11-2018 14:20:36 ]
pi_183244325
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:03 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Zou je hier iets meer over kunnen vertellen? Ik overweeg om over te stappen naar Interpolis omdat ik volgend jaar veel vaccinaties en malariapillen nodig heb. Waar moet ik dan op letten zodat mij niet hetzelfde overkomt als jou?
dat je dus een aanvullende polis kiest die dat dekt.

Zk 1 ster bijv.
  maandag 19 november 2018 @ 16:06:12 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183244621
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:03 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Zou je hier iets meer over kunnen vertellen? Ik overweeg om over te stappen naar Interpolis omdat ik volgend jaar veel vaccinaties en malariapillen nodig heb. Waar moet ik dan op letten zodat mij niet hetzelfde overkomt als jou?
Dat je een dokter of instantie kiest die wordt geaccepteerd door je verzekering. Ik ben bij het vaccinatiecentrum geweest op de Universiteit van Wageningen. Alle studenten die vaccinaties nodig hadden gingen daarheen, en bij iedereen die zich daarvoor verzekerd had werd ook uitgekeerd, behalve bij mij bij VGZ. De dokter die de vaccinaties zette stond ook netjes ingeschreven in het BIG-register als vereist. De dokter had ook nog nooit meegemaakt dat het niet goedgekeurd werd en heeft op mijn aanvraag zelfs een brief geschreven (of ik heb hem geschreven en hij ondertekend, weet niet meer) om dit aan te geven.

En toen kwam er opeens een aanvullende eis bij waar deze dokter (die niets anders doet dan vaccineren) blijkbaar niet aan voldeed. Deze eis stond nergens vermeld en was ook totaal niet relevant. Kan er nog boos om worden. Naast het geld heeft het ook een hoop frustratie en tijd gekost.

VGZ :r :r :r
pi_183245995
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat je een dokter of instantie kiest die wordt geaccepteerd door je verzekering. Ik ben bij het vaccinatiecentrum geweest op de Universiteit van Wageningen. Alle studenten die vaccinaties nodig hadden gingen daarheen, en bij iedereen die zich daarvoor verzekerd had werd ook uitgekeerd, behalve bij mij bij VGZ. De dokter die de vaccinaties zette stond ook netjes ingeschreven in het BIG-register als vereist. De dokter had ook nog nooit meegemaakt dat het niet goedgekeurd werd en heeft op mijn aanvraag zelfs een brief geschreven (of ik heb hem geschreven en hij ondertekend, weet niet meer) om dit aan te geven.

En toen kwam er opeens een aanvullende eis bij waar deze dokter (die niets anders doet dan vaccineren) blijkbaar niet aan voldeed. Deze eis stond nergens vermeld en was ook totaal niet relevant. Kan er nog boos om worden. Naast het geld heeft het ook een hoop frustratie en tijd gekost.

VGZ :r :r :r
Ah oke Thanks! Ik zag ook al dat als ik naar Interpolis ga dat ik dan niet meer naar de GGD kan om te vaccineren (waar ik normaal gesproken heen ga). Maar naar een andere organisatie moet maar dat is voor mij geen probleem.

quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 15:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat je dus een aanvullende polis kiest die dat dekt.

Zk 1 ster bijv.
Dat uiteraard! Even gekeken maar ik kom bij Interpolis met aanvullend goedkoper uit. ^O^
pi_183246225
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:10 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ah oke Thanks! Ik zag ook al dat als ik naar Interpolis ga dat ik dan niet meer naar de GGD kan om te vaccineren (waar ik normaal gesproken heen ga). Maar naar een andere organisatie moet maar dat is voor mij geen probleem.

[..]

Dat uiteraard! Even gekeken maar ik kom bij Interpolis met aanvullend goedkoper uit. ^O^
Ah, die is 3 euro goedkoper inderdaad. Even kijkt want het verder scheelt. 3 fysio zie ik zo snel.

Ik doe lekker budget, dus ZK is voor mij beter

[ Bericht 2% gewijzigd door Yreal op 19-11-2018 17:37:06 ]
pi_183248349
Ik ben er uit, voor mij Besured, en voor mijn vriendin UMC.

Alleen de cashback van CashbackXXL registreert niet. Lees je even later: Cashback claims worden niet door Besured in behandeling genomen.

Fijn :(

[ Bericht 69% gewijzigd door 1299 op 19-11-2018 19:17:41 ]
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 21:15:04 #299
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183251770
Besured bekeken. Wel goedkoper met tandarts betere vergoeding. Maar zonder extra dingen als fysio en voettherapie. PMA scoort beter wat dat betreft :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_183262047
Een vrijwillig eigen risico, komt dat boven op het verplicht eigen risico? Dus stel ik kies voor het eigen risico van 585 euro. Betaal ik dan 385+585 of 385+200?
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:37:07 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183262183
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:29 schreef Patroon het volgende:
Een vrijwillig eigen risico, komt dat boven op het verplicht eigen risico? Dus stel ik kies voor het eigen risico van 585 euro. Betaal ik dan 385+585 of 385+200?
Het laatste. Je kunt je eigen risico met max. 500 verhogen.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')