abonnement Unibet Coolblue
pi_175064261
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Caresq koopt wat ruimer in en geeft meer vertrouwen aan de zorg om daar op een goede manier mee om te gaan.
Grappig, ik kende Caresq helemaal niet en ben dus even gaan googlen. Zit op hetzelfde adres als Nedasco B.V., en dat bedrijf is weer een onderdeel van Aegon. Blijft toch bijzonder hoe al die constructies in elkaar zitten.
Somebody that I used to know
pi_175064280
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:12 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Heb ik voor 2017 gedaan. Bij UMC Zorgverzekeringen (niet werkzaam voor een UMC). Ik had "tand 2" geloof ik, omdat ik wist dat er 2 kronen gingen komen.

Controleer goed welke codes te vergoeden. Ik ben eind vorig jaar naar mijn tandarts gegaan voor een offerte (zodat ik de juiste codes had) en de behandeling dit jaar laten uitvoeren.
Zijn er tandverzekeringen die gelijk kronen vergoeden in het eerste jaar? :o Ik heb daar wel eens eerder onderzoek naar gedaan, maar die heb ik nooit kunnen vinden (alleen tweede verzekeringsjaar of kronen vielen helemaal buiten de vergoeding.

Niettemin bedankt voor de tip :)
Somebody that I used to know
pi_175064696
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zijn er tandverzekeringen die gelijk kronen vergoeden in het eerste jaar? :o Ik heb daar wel eens eerder onderzoek naar gedaan, maar die heb ik nooit kunnen vinden (alleen tweede verzekeringsjaar of kronen vielen helemaal buiten de vergoeding.

Niettemin bedankt voor de tip :)
Ja er was geen wachttijd werd me toen gezegd.. of ik krijg dadelijk nog een leuke verrassing :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_175072254
ik moet naar het buitenland voor een medische behandeling
het gaat om een injectie via een prik
ik heb nu dsw+av standaard,maar het word niet vergoed

is het beter om over te stappen op een dsw combinatiepolis ivm vergoeding?
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 20:01:52 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175073282
Zo frustrerend dat bij de goedkopere partijen niet beide grote ziekenhuizen in de buurt gecontracteerd zijn :{ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:08:45 #106
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175073486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:23 schreef Chunees het volgende:
ik moet naar het buitenland voor een medische behandeling
het gaat om een injectie via een prik
ik heb nu dsw+av standaard,maar het word niet vergoed

is het beter om over te stappen op een dsw combinatiepolis ivm vergoeding?
Als jij nou de moeite neemt te vertellen wat voor behandeling je nodig hebt dat je naar het buitenland moet en waarom het volgens je verzekeraar niet wordt vergoed, nemen wij misschien de moeite met je mee te denken.

[ Bericht 13% gewijzigd door JtodaX op 14-11-2017 20:50:58 ]
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:36:53 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175074328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:13 schreef JtodaX het volgende:

Voor je GGZ vraag: ik begrijp uit je verhaal dat je daar al onder behandeling bent, dan zit het dus niet opeens vol en geldt de wachttijd voor jou niet (meer).
Voor orthodontie: zijn inderdaad niet de goedkoopste pakketten, maar een behandeling bij de ortho is ook niet goedkoop, maak je eigen rekensommetje :) Niet elk pakket heeft een wachttijd van een jaar wat je noemt, maar het is goed om naar te kijken.
Welk pakket heb je nu precies?
Wat betreft de GGZ vraag. Ik ben inderdaad in behandeling al en ik begrijp dat ik dan niet opnieuw op de wachtlijst hoef.
Maar kan een volgend scenario voorkomen en wat gebeurd er dan? Word behandeling dan gestaakt? Of is dit iets dat ik bedenk door rare verhalen die je soms hoort.
Scenario: ik ga in oktober 2018 uit wlz vanaf dat moment moeten mijn GGZ kosten bij zorgverzekering gedeclareerd worden ipv dat ze vanuit wlz worden betaald. Zorgverzekeraar heeft niet genoeg zorg ingekocht voor dat jaar en er is een patiëntenstop. Word dan mijn behandeling gestopt? Of wat gebeurd er dan? Of is dit een onzinnig scenario om rekening mee te houden bij evt wijzigen.

Wat betreft de orthodontie vraag. Ik heb nu een Menzis basisverzekering basis, niks aanvullend. Als ik vergelijk komt het niet goed maar voren.
20 november maakt de orthodontist een offerte.
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:41:28 #108
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175074457
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Wat betreft de GGZ vraag. Ik ben inderdaad in behandeling al en ik begrijp dat ik dan niet opnieuw op de wachtlijst hoef.
Maar kan een volgend scenario voorkomen en wat gebeurd er dan? Word behandeling dan gestaakt? Of is dit iets dat ik bedenk door rare verhalen die je soms hoort.
Scenario: ik ga in oktober 2018 uit wlz vanaf dat moment moeten mijn GGZ kosten bij zorgverzekering gedeclareerd worden ipv dat ze vanuit wlz worden betaald. Zorgverzekeraar heeft niet genoeg zorg ingekocht voor dat jaar en er is een patiëntenstop. Word dan mijn behandeling gestopt? Of wat gebeurd er dan? Of is dit een onzinnig scenario om rekening mee te houden bij evt wijzigen.

Wat betreft de orthodontie vraag. Ik heb nu een Menzis basisverzekering basis, niks aanvullend. Als ik vergelijk komt het niet goed maar voren.
20 november maakt de orthodontist een offerte.
GGZ: leg deze vraag voor bij je ggz-instelling, wat hun ervaring is bij de overgang van WLZ naar zorgverzekeraar. Hoe dan ook, is dit niet een reden om bij je huidige verzekeraar te moeten blijven lijkt me.
Ortho: prima, wacht je dat af zodat je een mooie vergelijking kan maken. Ik raad je wel aan dit daarna op tijd te regelen zodat je evt medische keuring voor de aanvullende verzekering op tijd gedaan kan worden.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  dinsdag 14 november 2017 @ 21:09:13 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175075313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:41 schreef JtodaX het volgende:

[..]

GGZ: leg deze vraag voor bij je ggz-instelling, wat hun ervaring is bij de overgang van WLZ naar zorgverzekeraar. Hoe dan ook, is dit niet een reden om bij je huidige verzekeraar te moeten blijven lijkt me.
Ortho: prima, wacht je dat af zodat je een mooie vergelijking kan maken. Ik raad je wel aan dit daarna op tijd te regelen zodat je evt medische keuring voor de aanvullende verzekering op tijd gedaan kan worden.
GGZ: dat deed ik, maar ze hebben er geen ervaring mee. Mensen raken bijna nooit uit de wlz op deze afdeling...
Ortho: ja ga ik doen, waarschijnlijk kom ik volgende week weer terug hier omdat ik mijn som niet snap :') maar dat is dan maar zo. Voor nu bedankt voor je hulp.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 22:03:36 #110
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175076929
PMA van Menzis heeft wel een goed voorstel!

Basis+385+250tand/9fysio/buitenland = 114.20 en ze hebben mijn ziekenhuizen *O*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175077983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:01 schreef Renesite het volgende:
Zo frustrerend dat bij de goedkopere partijen niet beide grote ziekenhuizen in de buurt gecontracteerd zijn :{ !
Er zijn nog amper contracten afgesloten tussen ziekenhuizen en zorgverzekeraars.
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:49:10 #112
3542 Gia
User under construction
pi_175079487
#1?
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:54:54 #113
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175079598
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:49 schreef Gia het volgende:
#1?
?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:03 schreef Renesite het volgende:
PMA van Menzis heeft wel een goed voorstel!

Basis+385+250tand/9fysio/buitenland = 114.20 en ze hebben mijn ziekenhuizen *O*
Check anderzorg (ook menzis) ook even, 114,50 ipv 116,95 bij menzis via pma. Als je daar ook de bonus verrekent (zoals je bij pma hebt gedaan) is dat dus iets voordeliger. Aanvullend pakket bij menzis is waarschijnlijk wel ietsjes ruimer (80% tandarts ipv 75% dacht ik)
edit: ik zie dat die bij anderzorg ook minder codes dekt X (foto's) en V (vullingen) bijvoorbeeld :(
-------------
edit2: misschien betere tip, kijk eens naar Zorg en Zekerheid Gemak met AV 115,95 pm. Lijkt veel op het menzispakket wat je noemt, misschien wat ruimere selectie aan gecontracteerde zorgaanbieders in jouw regio. Is ook via independer cashback voor te regelen.
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
In hoeverre nemen jullie mee dat sommige verzekeraars krapper zorg inkopen dan anderen, met het gevolg dus dat je langer op een wachtlijst moet staan?
Zorg en Zekerheid (via VRZ Zorginkoop) staat erom bekend ruimer zorg in te kopen dan de grote vier (achmea,vgz,cz,menzis).

[ Bericht 26% gewijzigd door JtodaX op 15-11-2017 01:31:26 ]
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175082708
Ik kom op 69.01 per maand nu ik alles opnieuw bereken.
జ్ఞ‌ా
pi_175082721
Hier momenteel verzekert bij Anderzorg + Budget pakket. Ik overweeg tandarts te schrappen, want kan nauwelijks uit. Ook dit pakket erbij vanwege fysio. Verder doet Anderzorg niets aan zwangerschapsgerelateerde zorg.

Aangezien kraamzorg je zo al 210 euro (eigen bijdrage) kost en evt. bevallen in ziekenhuis (niet medisch), kan het wel makkelijk uit om dit bij te verzekeren. Ik heb al even gekeken bij Independer, maar de contracten met ziekenhuizen zijn nog niet rond. Het lijkt erop dat ZK + 2** een optie is (collectiviteit via werk). Enkel kijken naar de aanvullende verzekering is wat te beperkt, van ook de basisverzekering doet veel qua kosten.

Begin december zal ik eens een grote excel maken met al deze kosten erin & premies.
Zijn er meer mensen die hier naar kijken?
pi_175082750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:44 schreef MissEnergy het volgende:
Hier momenteel verzekert bij Anderzorg + Budget pakket. Ik overweeg tandarts te schrappen, want kan nauwelijks uit. Ook dit pakket erbij vanwege fysio. Verder doet Anderzorg niets aan zwangerschapsgerelateerde zorg.

Aangezien kraamzorg je zo al 210 euro (eigen bijdrage) kost en evt. bevallen in ziekenhuis (niet medisch), kan het wel makkelijk uit om dit bij te verzekeren. Ik heb al even gekeken bij Independer, maar de contracten met ziekenhuizen zijn nog niet rond. Het lijkt erop dat ZK + 2** een optie is (collectiviteit via werk). Enkel kijken naar de aanvullende verzekering is wat te beperkt, van ook de basisverzekering doet veel qua kosten.

Begin december zal ik eens een grote excel maken met al deze kosten erin & premies.
Zijn er meer mensen die hier naar kijken?
OP gezien?
జ్ఞ‌ా
pi_175082799
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:46 schreef µ het volgende:

[..]

OP gezien?
Tuurlijk en ook heel topic gelezen. De basispremies ga ik ook wel misbruiken voor een volledige vergelijking. Enkel de combi van basis + aanvullend, geven pas een totaal financieel plaatje.
Verder speelt contract met ziekenhuis/fysio + collectiviteitskorting nog een rol.
pi_175083420
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:44 schreef µ het volgende:
Ik kom op 69.01 per maand nu ik alles opnieuw bereken.
Met collectiviteitskorting?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_175083570
Ik blijf het absurd vinden dat we anno 2017 op 12 november premies hebben, maar nog geen idee wat er eigenlijk verzekerd is. Sommige onderhandelingen lopen nog tot diep in december door. Bijvoorbeeld ZieZo weet je wel de ziekenhuizen, maar iets als apotheken is niet bekend.

Ik pleit ervoor om deze waanzin aan banden te leggen, 12 november 00:00:01 moet je je premies EN contracten rond hebben. Zo niet, miljoenenboetes of bij een tweede maal opheffen van het bedrijf.
pi_175084083
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:22 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Met collectiviteitskorting?
• Anderzorg
• Maximaal eigen risico
• Jaar vooruit betalen
• Korting via link (zie mijn post in linktopic)
జ్ఞ‌ా
pi_175084099
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:31 schreef Coritchando het volgende:
Ik blijf het absurd vinden dat we anno 2017 op 12 november premies hebben, maar nog geen idee wat er eigenlijk verzekerd is.
Amen. Onbegrijpelijk. Het heeft nog helemaal geen zin om al iets af te sluiten. Schandalig dat het gaat zoals het nu gaat.
Somebody that I used to know
pi_175084164
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Amen. Onbegrijpelijk. Het heeft nog helemaal geen zin om al iets af te sluiten. Schandalig dat het gaat zoals het nu gaat.
Ja. Maar het kan wel, want partijen als Anderzorg zijn zeer scherp geprijsd, hebben alle ziekenhuizen in contract en je weet ook waar je verder terecht kan. Als Anderzorg (Menzis) dat kan, waarom kan een Ziezo (Zilveren Kruis) dat dan niet?
pi_175084335
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:01 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ja. Maar het kan wel, want partijen als Anderzorg zijn zeer scherp geprijsd, hebben alle ziekenhuizen in contract en je weet ook waar je verder terecht kan. Als Anderzorg (Menzis) dat kan, waarom kan een Ziezo (Zilveren Kruis) dat dan niet?
Anderzorg heeft nog niet met alle ziekenhuizen een contract. De grote 4 hebben bij heel veel ziekenhuizen nog geen contract.
pi_175084354
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Amen. Onbegrijpelijk. Het heeft nog helemaal geen zin om al iets af te sluiten. Schandalig dat het gaat zoals het nu gaat.
Sowieso het systeem met zorgverzekeraars in deze setting is erg onwenselijk.
pi_175084385


Zou deze nog in de OP toegevoegd kunnen worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')