abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183065060
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:42 schreef Inbox het volgende:
Heeft u weleens met Geerd op de trein gezeten?
Zou goed kunnen :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183065093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Zou goed kunnen :+
heb je hem toen ook zien fok!ken in de trein?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183065111
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:45 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb vroeger als klein meisje wel eens voorin mogen kijken. Gebeurt dat nog of is er tegenwoordig beleid dat dat niet meer mag?
Officieel mag het niet, maar zo nu en dan gebeurt het nog wel eens. Tijdens stilstand een kijkje komen nemen zullen weinig collega's moeilijk over doen. Tijdens het rijden... ach je kan het altijd proberen ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183065121
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:47 schreef Maegrim het volgende:
Collega :W
:W :W
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183065173
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat valt echt tegen ja -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:38 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Tering dat is niks.
Volgens mij zit dit redelijk op of bij het gemiddelde uurloon in Nederland.
Wat het verder echt aantrekkelijk maakt zijn de toeslagen voor de onregelmatigheid. In de weekenden werken, in de ochtend heel vroeg of tot diep in de avond, of zelfs de hele nacht door, dat is waar je de meerwaarde in vind.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183065263
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:59 schreef Qunix het volgende:
Ben je ooit in Japan geweest en wat is jou ervaring over het punctueel rijden én precies stoppen op het juiste plekje bij een perron.

Heb je toevallig een Railfan game gespeeld en ben je er goed in?
Ik ben nooit in Japan geweest en heb ook nog nooit een Railfan game gespeeld. Ziet er wel leuk uit trouwens en best realistisch.

Punctueel rijden zijn we inderdaad druk mee bezig, zo hebben we tegenwoordig dienstkaartjes waarop de precieze secondes van aankomst en vertrek vermeld staan en dat maakt het wel een sport om dat natuurlijk zoveel mogelijk aan te houden. Hier zijn trouwens ook nog diverse hulpmiddelen voor in ontwikkeling, denk aan apps met rijtijden die tevens aan kunnen geven hoe hard je moet rijden of remmen om ergens precies scherp op tijd aan te komen.

Het stoppen aan de perrons wordt trouwens ook steeds 'uitgebreider'. Zo zijn er op diverse stations proeven met instapzones die al op voorhand aan de reiziger vertellen waar ze het beste kunnen gaan staan wachten om een grote kans op een zitplek te bemachtigen. Kunst voor ons is dan natuurlijk om haarscherp die trein op de juiste plek stil te zetten, anders heeft die hele instapzone weinig zin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183065266
Ik pak met m'n onregelmatigheid gemiddeld 30% extra inderdaad

maar zal het topic niet kapen :+
pi_183065365
Wat zijn zaken die je graag anders of beter ziet tijdens je werk?

En wat vind je het leukst en minst leuk aan je werk?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_183065368
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik ben nooit in Japan geweest en heb ook nog nooit een Railfan game gespeeld. Ziet er wel leuk uit trouwens en best realistisch.

Punctueel rijden zijn we inderdaad druk mee bezig, zo hebben we tegenwoordig dienstkaartjes waarop de precieze secondes van aankomst en vertrek vermeld staan en dat maakt het wel een sport om dat natuurlijk zoveel mogelijk aan te houden. Hier zijn trouwens ook nog diverse hulpmiddelen voor in ontwikkeling, denk aan apps met rijtijden die tevens aan kunnen geven hoe hard je moet rijden of remmen om ergens precies scherp op tijd aan te komen.

Het stoppen aan de perrons wordt trouwens ook steeds 'uitgebreider'. Zo zijn er op diverse stations proeven met instapzones die al op voorhand aan de reiziger vertellen waar ze het beste kunnen gaan staan wachten om een grote kans op een zitplek te bemachtigen. Kunst voor ons is dan natuurlijk om haarscherp die trein op de juiste plek stil te zetten, anders heeft die hele instapzone weinig zin.
Die zones, dat is in Japan de plek waar de deuren zijn. In die game die inderdaad heel realistisch is mag je max 20 cm meer of minder dan waar je precies moet stoppen. Ook qua tijd, maximaal 10 seconden te laat (0 te vroeg) weggaan.
Die game is uit voor PSP en PS3 en regiovrij.
pi_183065402
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Alles, jij? :+
Laat/nacht, aan ochtenden ga ik niet meer beginnen :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_183065512
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Zou goed kunnen :+
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Zou goed kunnen :+
Of bent u Geerd? :+
pi_183065584
Blaadjes op het spoor als argument voor vertraging. Feit of fabel?
pi_183065605
De enige knuppels waar Geerd achter mag zitten zijn van die groene
pi_183065612
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:34 schreef Maegrim het volgende:
De enige knuppels waar Geerd achter mag zitten zijn van die groene
en zn eigen knuppel, die vast niet groen is.
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:05:47 #65
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_183066329
je doet geen ritten op de HSL lijn. Wat heb je als extra nodig om daar te mogen rijden? Ik weet van een SNCF medewerker dat die machinisten in een soort buitencategorie zitten.
Nou zitten machinisten in Frankrijk dat sowieso al behoorlijk met hun arbeidsvoorwaarden ;)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_183066343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:22 schreef hemarookworst het volgende:
Wat zijn zaken die je graag anders of beter ziet tijdens je werk?

En wat vind je het leukst en minst leuk aan je werk?
Het leukste vind ik toch de vrijheid. De vrijheid om je werk alleen uit te kunnen voeren, zonder collega of baas in je nek. Daarnaast hou ik heel erg van de afwisseling, zowel qua werktijden als qua dienstinhoud.

Het minst leuke vind ik soms het duimendraaien. Sommige diensten vind je je draai niet in en omdat je je werk alleen uitvoert is er niemand die daar wat aan kan doen, behalve jijzelf. Het werk kan soms eenzaam of zelfs saai zijn. Reservediensten ben ik geen fan van omdat ik niet hou van niks doen. Goed, het échte niks doen :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183066411
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:25 schreef renwan het volgende:

[..]

Laat/nacht, aan ochtenden ga ik niet meer beginnen :')
Laat heeft ook mijn voorkeur, maar ieder nadeel heeft ook weer een voordeel.
Heb nu een weekje vroeg, heerlijk om bijvoorbeeld om 1 uur in de middag alweer thuis te zijn. Late aflopers zijn in de winter vooral heel erg donker. Je hele dienst zit je erin...
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183066547
Hoe laat is een late dienst? En wat zijn de nachtdiensttijden?
Wil je nog wel op de HSL rijden? Lijkt me chiller omdat dat een mooiere trein is toch?
pi_183066809
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:33 schreef Inbox het volgende:
Blaadjes op het spoor als argument voor vertraging. Feit of fabel?
100% feit.
Blaadjes lijken zo onschuldig. Het vervelende ervan is dat zodra ze op de spoorrails komen en er een trein overheen rijdt ze tot moes worden vermalen. In het blad zitten bepaalde stofjes die het van zichzelf al gladde railoppervlak nog gladder maken. Wanneer hier dan ook nog eens een beetje water bij komt, zoals in de herfst wel vaker het geval is, krijg je een grote spiegelcocktail.

De wielen van een trein zijn ontworpen om een zo klein mogelijk contactoppervlak met de rails te hebben. Soms is dit oppervlak maar een paar centimeter per wiel. Dit heeft als voordeel dat een trein met al zijn grootte en gewicht zich toch relatief makkelijk kan verplaatsen. Daarnaast is het ijzer op ijzer om zo min mogelijk weerstand te creeëren. Hoe anders is dit als je het vergelijkt met de rubberen band onder de auto, die we het liefst zo breed mogelijk zien.

Het nadeel moge duidelijk zijn, dat kleine beetje contactoppervlak laat zich makkelijk beinvloeden door bijvoorbeeld de stofjes uit een blaadje.
Als het glad is kan het maar zo 3 keer zo lang duren voordat ik op de normale snelheid ben na het wegrijden, dit omdat de wielen telkens door blijven slippen en ik dus nog maar een klein beetje tractie ( = stroom) kan geven. Met het remmen loop ik het risico om de controle over mijn trein volledig te verliezen, door te glijden met misschien wel zeer gevaarlijke situaties als gevolg. Denk aan het glijden door een rood sein waarachter een nog open overweg ligt of een andere trein staat. Ook het remgedrag moet ik dus aanpassen, wat ook weer extra tijd kost.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 19:22:32 #70
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_183066878
Hoevaak heb je het genoegen al mogen hebben om naar Socios te zwaaien? O+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 19:23:21 #71
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_183066916
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

100% feit.
Blaadjes lijken zo onschuldig. Het vervelende ervan is dat zodra ze op de spoorrails komen en er een trein overheen rijdt ze tot moes worden vermalen. In het blad zitten bepaalde stofjes die het van zichzelf al gladde railoppervlak nog gladder maken. Wanneer hier dan ook nog eens een beetje water bij komt, zoals in de herfst wel vaker het geval is, krijg je een grote spiegelcocktail.

De wielen van een trein zijn ontworpen om een zo klein mogelijk contactoppervlak met de rails te hebben. Soms is dit oppervlak maar een paar centimeter per wiel. Dit heeft als voordeel dat een trein met al zijn grootte en gewicht zich toch relatief makkelijk kan verplaatsen. Daarnaast is het ijzer op ijzer om zo min mogelijk weerstand te creeëren. Hoe anders is dit als je het vergelijkt met de rubberen band onder de auto, die we het liefst zo breed mogelijk zien.

Het nadeel moge duidelijk zijn, dat kleine beetje contactoppervlak laat zich makkelijk beinvloeden door bijvoorbeeld de stofjes uit een blaadje.
Als het glad is kan het maar zo 3 keer zo lang duren voordat ik op de normale snelheid ben na het wegrijden, dit omdat de wielen telkens door blijven slippen en ik dus nog maar een klein beetje tractie ( = stroom) kan geven. Met het remmen loop ik het risico om de controle over mijn trein volledig te verliezen, door te glijden met misschien wel zeer gevaarlijke situaties als gevolg. Denk aan het glijden door een rood sein waarachter een nog open overweg ligt of een andere trein staat. Ook het remgedrag moet ik dus aanpassen, wat ook weer extra tijd kost.
Waarom doen ze dan niet gewoon een bezem of iets aan de voorkant van de trein proppen tegen blaadjes..
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_183067140
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:05 schreef Againzender het volgende:
je doet geen ritten op de HSL lijn. Wat heb je als extra nodig om daar te mogen rijden? Ik weet van een SNCF medewerker dat die machinisten in een soort buitencategorie zitten.
Nou zitten machinisten in Frankrijk dat sowieso al behoorlijk met hun arbeidsvoorwaarden ;)
Op de HSL rij je onder een ander type snelheidsbewaking en om daarmee te mogen werken moet je een aparte opleiding + examen volgen. Er zijn een aantal standplaatsen geselecteerd waarop ze die specifieke opleiding aan machinisten hebben gegeven, de HSL ritten zijn dus vooral bij die standplaatsen ondergebracht. Als je niet op een van die standplaatsen zit dan heb je dus gewoon pech.

Overige verschillen zijn de bovenleidingsspanning op de HSL, die een stuk hoger ligt dan op het normale netwerk. De locs en de rijtuigen die erop rijden zijn geschikt voor een hogere snelheid dan de treinen op het normale netwerk en daarnaast zijn de spelregels voor bij calamiteiten op de HSL anders dan die op het normale netwerk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067145
Heeft u treinspringers gehad?

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 19:31:50 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 10 november 2018 @ 19:32:43 #74
408813 crew  trein2000
pi_183067291
Wat zijn de gevolgen als je onverhoopt door een rood sein heen rijdt danwel glijdt?
zie email 27 oktober
pi_183067298
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:13 schreef wielrennerdt het volgende:
Hoe laat is een late dienst? En wat zijn de nachtdiensttijden?
Wil je nog wel op de HSL rijden? Lijkt me chiller omdat dat een mooiere trein is toch?
Een vroege dienst is een dienst die na 5:00 uur begint en voor 18:00 uur klaar is.
Een late dienst is na 18:00 uur klaar, maar in ieder geval vóór 2:00 uur.
De nachtdiensttijden verschillen, je hebt 'harde' en 'zachte' nachten. Een zachte nachtdienst is bijvoorbeeld al om 3:00 uur klaar, een harde nacht is doorgaans van 23:00 tot 6:00 of 7:00 in de ochtend.

De HSL hoeft van mij niet per se, de ritten opzich zouden leuk zijn voor de verrijking, maar vaak zit je dan gelijk een hele dag alleen maar op de HSL, in plaats van dat je het afwisselt met normale ritten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067372
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:23 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Waarom doen ze dan niet gewoon een bezem of iets aan de voorkant van de trein proppen tegen blaadjes..
Treinen zijn zwaar en rijden snel, dus ze veroorzaken veel aanzuigkracht vanuit de onderkant. Een blaadje wat eerst weggeveegd zou worden door een bezem, beland enkele seconden later dus opnieuw onder de trein. Daarnaast zou nat blad waarschijnlijk alleen maar kapot gaan door de bezem in plaats van echt weggeschoven worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067426
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:28 schreef scrupuleus het volgende:
Heeft u treinspringers gehad?
Gelukkig niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:37:33 #78
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183067432
Moet je ook ook wat kennis hebben van de techniek achter de trein/de kabels? Of moet je hiervoor volledig steunen op extern personeel dat hiervoor opgeroepen wordt in geval van problemen?

Dit omdat ik vorig weekend op de IC tussen Utrecht en Den Bosch zat en deze hard tot stilstand kwam na een felle flits buiten. Bleek een gebroken kabel te zijn waardoor we niet verder konden rijden. Na een uur waren er allerlei mensen in de weer buiten met helmpjes op en zaklampjes in de hand. Dus vroeg ik me af of de machinist daar dan ook bij helpt of dat deze puur er is om de trein te besturen, of bijvoorbeeld ook technische problemen moet kunnen (proberen) op te lossen.

Kudo's voor die machinist trouwens, die kwam ons elk kwartier even op de hoogte houden. Was uiteindelijk wel fijn want hebben toch 3u lang vastgezeten in de trein.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183067539
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:32 schreef trein2000 het volgende:
Wat zijn de gevolgen als je onverhoopt door een rood sein heen rijdt danwel glijdt?
Sowieso word je direct van de trein gehaald als het je gebeurd. Er wordt dan een onderzoek ingesteld naar hoe het heeft kunnen gebeuren. Lag het aan jou als machinist? Was er een defect aan je trein? Aan de infra?
Als het je eerste keer is en de gevolgen er niet voor hebben gezorgd dat er gewonden of doden zijn gevallen dan kom je er waarschijnlijk nog wel mee weg. Als het je vaker is overkomen dan kan het dat je opnieuw psychologisch gekeurd moet worden of je nog wel geschikt bent voor het vak en uiteindelijk zou het kunnen leiden tot een beëindiging van je arbeidscontract.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067703
Rij je altijd op dezelfde trein, of wisselt dat? En rij je de ene keer op een sprinter, dan weer op een intercity? Of heb je voor beide type een andere opleiding/diploma/whatever nodig omdat ze teveel van elkaar verschillen?
pi_183067706
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:37 schreef Lothiriel het volgende:
Moet je ook ook wat kennis hebben van de techniek achter de trein/de kabels? Of moet je hiervoor volledig steunen op extern personeel dat hiervoor opgeroepen wordt in geval van problemen?

Dit omdat ik vorig weekend op de IC tussen Utrecht en Den Bosch zat en deze hard tot stilstand kwam na een felle flits buiten. Bleek een gebroken kabel te zijn waardoor we niet verder konden rijden. Na een uur waren er allerlei mensen in de weer buiten met helmpjes op en zaklampjes in de hand. Dus vroeg ik me af of de machinist daar dan ook bij helpt of dat deze puur er is om de trein te besturen, of bijvoorbeeld ook technische problemen moet kunnen (proberen) op te lossen.

Kudo's voor die machinist trouwens, die kwam ons elk kwartier even op de hoogte houden. Was uiteindelijk wel fijn want hebben toch 3u lang vastgezeten in de trein.
Hoogspanning is voor ons verboden om mee/aan te werken. Als het een kabelbreuk betreft zullen daar dus altijd specialisten bijgehaald worden. Moet ook wel, want de trein kan waarschijnlijk niet verder rijden als de kabels goed kapot zijn.
Mocht er een hoogspanningsinstallatie in de trein defect zijn dan mogen we daar ook niks mee, wij kunnen dan hooguit het defect constateren en doorgeven aan de experts, dan zien zij vervolgens maar of en hoe ze het op gaan lossen.

Andere technische problemen kunnen wij meestal wel oplossen. Denk aan het buiten dienst zetten van een van de reminstallaties of een deur die niet meer dicht wil afsluiten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067742
Wat zijn je, als je die hebt, ervaringen met supporters vervoeren? En als je die ervaring niet hebt; zou het je leuk lijken?

En wat is je favoriete voetbalclub?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 19:47:58 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:49:42 #83
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_183067793
Heb je Padt wel eens in de trein gehad?
  Forum Admin zaterdag 10 november 2018 @ 19:50:11 #84
35723 crew  GGMM
pi_183067807
Wat is je lievelingskleur?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_183067830
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:46 schreef Inbox het volgende:
Rij je altijd op dezelfde trein, of wisselt dat? En rij je de ene keer op een sprinter, dan weer op een intercity? Of heb je voor beide type een andere opleiding/diploma/whatever nodig omdat ze teveel van elkaar verschillen?
Elke dienst is anders, de ene dienst rij ik alleen maar stoptreinen, de andere alleen maar intercities. Weer een andere dienst heeft een mix van allebei.
Voor ieder materieeltype moet ik een cursus volgen. Vaak zijn dit cursussen van twee a drie dagen waarin je praktijkles krijgt op de betreffende trein. Je leert dan de normale werking van de trein en omgaan met meldingen en storingen. Ook leer je waar in de trein zich bijvoorbeeld de motoren bevinden, of de installatie waarmee je de stroomafnemer om kan wisselen bij een defect.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067857
Waarom is Feyenoord zo slecht?
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:53:14 #87
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183067891
Rijd je af en toe nog een dieseltrein/heb je dit ooit gedaan en is dit wezenlijk anders dan een trein op elektriciteit?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183067908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Een vroege dienst is een dienst die na 5:00 uur begint en voor 18:00 uur klaar is.
Een late dienst is na 18:00 uur klaar, maar in ieder geval vóór 2:00 uur.
De nachtdiensttijden verschillen, je hebt 'harde' en 'zachte' nachten. Een zachte nachtdienst is bijvoorbeeld al om 3:00 uur klaar, een harde nacht is doorgaans van 23:00 tot 6:00 of 7:00 in de ochtend.

De HSL hoeft van mij niet per se, de ritten opzich zouden leuk zijn voor de verrijking, maar vaak zit je dan gelijk een hele dag alleen maar op de HSL, in plaats van dat je het afwisselt met normale ritten.
maar die treinen van de hsl rijden ook tussen eindhoven en den haag toch? Of mag je die ritten wel uitvoeren?
pi_183067912
Heb je al in die nieuwe Sprinters (zowel die van Stadler als CAF) gereden en zo ja, wat vind je ervan?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_183067933
Moet zeggen dat het salaris me wel onwijs tegenvalt hoor voor zoiets...
Bedoel vergelijk het haast met een piloot ofzo want je bent toch verantwoordelijk voor 200 man.,? *als het al niet meer is
Do what you love, love what you do!
pi_183067940
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Wat zijn je, als je die hebt, ervaringen met supporters vervoeren? En als je die ervaring niet hebt; zou het je leuk lijken?

En wat is je favoriete voetbalclub?
Eén keer een soort van voetbaltrein mogen rijden inderdaad. Een groep hooligans had ervoor gezorgd dat een voorgaande trein flink was vernield. Niveau ramen gebroken en banken kapotgeschopt / ondergekotst. Is toen een flinke groep ME op het perron gezet en die hebben de hooligans één voor één uit die trein gehaald en die zijn toen onder begeleiding in mijn trein gezet. Gelukkig ging er wel ook nog politie mee bij mij de trein in, waardoor mijn rit in ieder geval rustig is verlopen.

Voetbal volg ik trouwens niet :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067967
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Eén keer een soort van voetbaltrein mogen rijden inderdaad. Een groep hooligans had ervoor gezorgd dat een voorgaande trein flink was vernield. Niveau ramen gebroken en banken kapotgeschopt / ondergekotst. Is toen een flinke groep ME op het perron gezet en die hebben de hooligans één voor één uit die trein gehaald en die zijn toen onder begeleiding in mijn trein gezet. Gelukkig ging er wel ook nog politie mee bij mij de trein in, waardoor mijn rit in ieder geval rustig is verlopen.

Voetbal volg ik trouwens niet :+
Bedankt voor je antwoord!
pi_183068005
Train je veel voor je machinist mag zijn?
Oh.
pi_183068036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:50 schreef GGMM het volgende:
Wat is je lievelingskleur?
Okergeel
Dus geen NS geel, is mij te fel :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Forum Admin zaterdag 10 november 2018 @ 19:58:08 #95
35723 crew  GGMM
pi_183068049
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Okergeel
Dus geen NS geel, is mij te fel :+
Bedankt :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_183068093
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:53 schreef Lothiriel het volgende:
Rijd je af en toe nog een dieseltrein/heb je dit ooit gedaan en is dit wezenlijk anders dan een trein op elektriciteit?
NS heeft geen dieseltreinen meer. Toen ze er nog waren heb ik er wel eens op gereden inderdaad.
Het verschil is in de cabine eigenlijk nauwelijks te merken. Het trekt alleen nóg trager op.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:01:49 #97
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183068160
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

NS heeft geen dieseltreinen meer. Toen ze er nog waren heb ik er wel eens op gereden inderdaad.
Het verschil is in de cabine eigenlijk nauwelijks te merken. Het trekt alleen nóg trager op.
Dankje voor je antwoord op m'n beide vragen :) Wist niet dat er geen enkele dieseltrein meer reed.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183068165
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:53 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

maar die treinen van de hsl rijden ook tussen eindhoven en den haag toch? Of mag je die ritten wel uitvoeren?
Via dat traject zit ook een klein stukje HSL inbegrepen waar ik niet overheen mag.
Daarnaast heb ik de materieelcursus voor dat type loc nooit mogen volgen, dus dan mag ik die trein ook niet rijden, zelfs als ie een heel traject over normaal spoor zou rijden dus niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183068216
Waarom verlaat een machinist soms een trein zonder aflossing, waardoor er 10 minuten vertraging ontstaat?
Check it out
pi_183068249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:49 schreef maxi-mus het volgende:
Heb je Padt wel eens in de trein gehad?
Kun je dat niet beter aan Arriva vragen? :P
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')