abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183065060
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:42 schreef Inbox het volgende:
Heeft u weleens met Geerd op de trein gezeten?
Zou goed kunnen :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183065093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

heb je hem toen ook zien fok!ken in de trein?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183065111
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:45 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb vroeger als klein meisje wel eens voorin mogen kijken. Gebeurt dat nog of is er tegenwoordig beleid dat dat niet meer mag?
Officieel mag het niet, maar zo nu en dan gebeurt het nog wel eens. Tijdens stilstand een kijkje komen nemen zullen weinig collega's moeilijk over doen. Tijdens het rijden... ach je kan het altijd proberen ;)
pi_183065121
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:47 schreef Maegrim het volgende:
Collega :W
:W :W
pi_183065173
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat valt echt tegen ja -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:38 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Tering dat is niks.
Volgens mij zit dit redelijk op of bij het gemiddelde uurloon in Nederland.
Wat het verder echt aantrekkelijk maakt zijn de toeslagen voor de onregelmatigheid. In de weekenden werken, in de ochtend heel vroeg of tot diep in de avond, of zelfs de hele nacht door, dat is waar je de meerwaarde in vind.
pi_183065263
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:59 schreef Qunix het volgende:
Ben je ooit in Japan geweest en wat is jou ervaring over het punctueel rijden n precies stoppen op het juiste plekje bij een perron.

Heb je toevallig een Railfan game gespeeld en ben je er goed in?
Ik ben nooit in Japan geweest en heb ook nog nooit een Railfan game gespeeld. Ziet er wel leuk uit trouwens en best realistisch.

Punctueel rijden zijn we inderdaad druk mee bezig, zo hebben we tegenwoordig dienstkaartjes waarop de precieze secondes van aankomst en vertrek vermeld staan en dat maakt het wel een sport om dat natuurlijk zoveel mogelijk aan te houden. Hier zijn trouwens ook nog diverse hulpmiddelen voor in ontwikkeling, denk aan apps met rijtijden die tevens aan kunnen geven hoe hard je moet rijden of remmen om ergens precies scherp op tijd aan te komen.

Het stoppen aan de perrons wordt trouwens ook steeds 'uitgebreider'. Zo zijn er op diverse stations proeven met instapzones die al op voorhand aan de reiziger vertellen waar ze het beste kunnen gaan staan wachten om een grote kans op een zitplek te bemachtigen. Kunst voor ons is dan natuurlijk om haarscherp die trein op de juiste plek stil te zetten, anders heeft die hele instapzone weinig zin.
pi_183065266
Ik pak met m'n onregelmatigheid gemiddeld 30% extra inderdaad

maar zal het topic niet kapen :+
ಠ_ಠ
pi_183065365
Wat zijn zaken die je graag anders of beter ziet tijdens je werk?

En wat vind je het leukst en minst leuk aan je werk?
pi_183065368
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik ben nooit in Japan geweest en heb ook nog nooit een Railfan game gespeeld. Ziet er wel leuk uit trouwens en best realistisch.

Punctueel rijden zijn we inderdaad druk mee bezig, zo hebben we tegenwoordig dienstkaartjes waarop de precieze secondes van aankomst en vertrek vermeld staan en dat maakt het wel een sport om dat natuurlijk zoveel mogelijk aan te houden. Hier zijn trouwens ook nog diverse hulpmiddelen voor in ontwikkeling, denk aan apps met rijtijden die tevens aan kunnen geven hoe hard je moet rijden of remmen om ergens precies scherp op tijd aan te komen.

Het stoppen aan de perrons wordt trouwens ook steeds 'uitgebreider'. Zo zijn er op diverse stations proeven met instapzones die al op voorhand aan de reiziger vertellen waar ze het beste kunnen gaan staan wachten om een grote kans op een zitplek te bemachtigen. Kunst voor ons is dan natuurlijk om haarscherp die trein op de juiste plek stil te zetten, anders heeft die hele instapzone weinig zin.
Die zones, dat is in Japan de plek waar de deuren zijn. In die game die inderdaad heel realistisch is mag je max 20 cm meer of minder dan waar je precies moet stoppen. Ook qua tijd, maximaal 10 seconden te laat (0 te vroeg) weggaan.
Die game is uit voor PSP en PS3 en regiovrij.
pi_183065402
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Alles, jij? :+
Laat/nacht, aan ochtenden ga ik niet meer beginnen :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_183065512
quote:

[..]

quote:

[..]

Of bent u Geerd? :+
pi_183065584
Blaadjes op het spoor als argument voor vertraging. Feit of fabel?
pi_183065605
De enige knuppels waar Geerd achter mag zitten zijn van die groene
ಠ_ಠ
pi_183065612
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:34 schreef Maegrim het volgende:
De enige knuppels waar Geerd achter mag zitten zijn van die groene
en zn eigen knuppel, die vast niet groen is.
pi_183066329
je doet geen ritten op de HSL lijn. Wat heb je als extra nodig om daar te mogen rijden? Ik weet van een SNCF medewerker dat die machinisten in een soort buitencategorie zitten.
Nou zitten machinisten in Frankrijk dat sowieso al behoorlijk met hun arbeidsvoorwaarden ;)
Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_183066343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:22 schreef hemarookworst het volgende:
Wat zijn zaken die je graag anders of beter ziet tijdens je werk?

En wat vind je het leukst en minst leuk aan je werk?
Het leukste vind ik toch de vrijheid. De vrijheid om je werk alleen uit te kunnen voeren, zonder collega of baas in je nek. Daarnaast hou ik heel erg van de afwisseling, zowel qua werktijden als qua dienstinhoud.

Het minst leuke vind ik soms het duimendraaien. Sommige diensten vind je je draai niet in en omdat je je werk alleen uitvoert is er niemand die daar wat aan kan doen, behalve jijzelf. Het werk kan soms eenzaam of zelfs saai zijn. Reservediensten ben ik geen fan van omdat ik niet hou van niks doen. Goed, het chte niks doen :+
pi_183066411
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:25 schreef renwan het volgende:

[..]

Laat/nacht, aan ochtenden ga ik niet meer beginnen :')
Laat heeft ook mijn voorkeur, maar ieder nadeel heeft ook weer een voordeel.
Heb nu een weekje vroeg, heerlijk om bijvoorbeeld om 1 uur in de middag alweer thuis te zijn. Late aflopers zijn in de winter vooral heel erg donker. Je hele dienst zit je erin...
pi_183066547
Hoe laat is een late dienst? En wat zijn de nachtdiensttijden?
Wil je nog wel op de HSL rijden? Lijkt me chiller omdat dat een mooiere trein is toch?
pi_183066809
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:33 schreef Inbox het volgende:
Blaadjes op het spoor als argument voor vertraging. Feit of fabel?
100% feit.
Blaadjes lijken zo onschuldig. Het vervelende ervan is dat zodra ze op de spoorrails komen en er een trein overheen rijdt ze tot moes worden vermalen. In het blad zitten bepaalde stofjes die het van zichzelf al gladde railoppervlak nog gladder maken. Wanneer hier dan ook nog eens een beetje water bij komt, zoals in de herfst wel vaker het geval is, krijg je een grote spiegelcocktail.

De wielen van een trein zijn ontworpen om een zo klein mogelijk contactoppervlak met de rails te hebben. Soms is dit oppervlak maar een paar centimeter per wiel. Dit heeft als voordeel dat een trein met al zijn grootte en gewicht zich toch relatief makkelijk kan verplaatsen. Daarnaast is het ijzer op ijzer om zo min mogelijk weerstand te creeren. Hoe anders is dit als je het vergelijkt met de rubberen band onder de auto, die we het liefst zo breed mogelijk zien.

Het nadeel moge duidelijk zijn, dat kleine beetje contactoppervlak laat zich makkelijk beinvloeden door bijvoorbeeld de stofjes uit een blaadje.
Als het glad is kan het maar zo 3 keer zo lang duren voordat ik op de normale snelheid ben na het wegrijden, dit omdat de wielen telkens door blijven slippen en ik dus nog maar een klein beetje tractie ( = stroom) kan geven. Met het remmen loop ik het risico om de controle over mijn trein volledig te verliezen, door te glijden met misschien wel zeer gevaarlijke situaties als gevolg. Denk aan het glijden door een rood sein waarachter een nog open overweg ligt of een andere trein staat. Ook het remgedrag moet ik dus aanpassen, wat ook weer extra tijd kost.
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:22:32 #70
1424 Jimbo
Heeft Koekjes.
pi_183066878
Hoevaak heb je het genoegen al mogen hebben om naar Socios te zwaaien? O+
Woensdag 29 mei 2013 : 01. 2892 Jimbo
"I'd like to thank this opportunity to apologise...to absolutely nobody."
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:23:21 #71
1424 Jimbo
Heeft Koekjes.
pi_183066916
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

100% feit.
Blaadjes lijken zo onschuldig. Het vervelende ervan is dat zodra ze op de spoorrails komen en er een trein overheen rijdt ze tot moes worden vermalen. In het blad zitten bepaalde stofjes die het van zichzelf al gladde railoppervlak nog gladder maken. Wanneer hier dan ook nog eens een beetje water bij komt, zoals in de herfst wel vaker het geval is, krijg je een grote spiegelcocktail.

De wielen van een trein zijn ontworpen om een zo klein mogelijk contactoppervlak met de rails te hebben. Soms is dit oppervlak maar een paar centimeter per wiel. Dit heeft als voordeel dat een trein met al zijn grootte en gewicht zich toch relatief makkelijk kan verplaatsen. Daarnaast is het ijzer op ijzer om zo min mogelijk weerstand te creeren. Hoe anders is dit als je het vergelijkt met de rubberen band onder de auto, die we het liefst zo breed mogelijk zien.

Het nadeel moge duidelijk zijn, dat kleine beetje contactoppervlak laat zich makkelijk beinvloeden door bijvoorbeeld de stofjes uit een blaadje.
Als het glad is kan het maar zo 3 keer zo lang duren voordat ik op de normale snelheid ben na het wegrijden, dit omdat de wielen telkens door blijven slippen en ik dus nog maar een klein beetje tractie ( = stroom) kan geven. Met het remmen loop ik het risico om de controle over mijn trein volledig te verliezen, door te glijden met misschien wel zeer gevaarlijke situaties als gevolg. Denk aan het glijden door een rood sein waarachter een nog open overweg ligt of een andere trein staat. Ook het remgedrag moet ik dus aanpassen, wat ook weer extra tijd kost.
Waarom doen ze dan niet gewoon een bezem of iets aan de voorkant van de trein proppen tegen blaadjes..
Woensdag 29 mei 2013 : 01. 2892 Jimbo
"I'd like to thank this opportunity to apologise...to absolutely nobody."
pi_183067140
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:05 schreef Againzender het volgende:
je doet geen ritten op de HSL lijn. Wat heb je als extra nodig om daar te mogen rijden? Ik weet van een SNCF medewerker dat die machinisten in een soort buitencategorie zitten.
Nou zitten machinisten in Frankrijk dat sowieso al behoorlijk met hun arbeidsvoorwaarden ;)
Op de HSL rij je onder een ander type snelheidsbewaking en om daarmee te mogen werken moet je een aparte opleiding + examen volgen. Er zijn een aantal standplaatsen geselecteerd waarop ze die specifieke opleiding aan machinisten hebben gegeven, de HSL ritten zijn dus vooral bij die standplaatsen ondergebracht. Als je niet op een van die standplaatsen zit dan heb je dus gewoon pech.

Overige verschillen zijn de bovenleidingsspanning op de HSL, die een stuk hoger ligt dan op het normale netwerk. De locs en de rijtuigen die erop rijden zijn geschikt voor een hogere snelheid dan de treinen op het normale netwerk en daarnaast zijn de spelregels voor bij calamiteiten op de HSL anders dan die op het normale netwerk.
pi_183067145
Heeft u treinspringers gehad?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 10 november 2018 @ 19:32:43 #74
408813 crew  trein2000
pi_183067291
Wat zijn de gevolgen als je onverhoopt door een rood sein heen rijdt danwel glijdt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183067298
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:13 schreef wielrennerdt het volgende:
Hoe laat is een late dienst? En wat zijn de nachtdiensttijden?
Wil je nog wel op de HSL rijden? Lijkt me chiller omdat dat een mooiere trein is toch?
Een vroege dienst is een dienst die na 5:00 uur begint en voor 18:00 uur klaar is.
Een late dienst is na 18:00 uur klaar, maar in ieder geval vr 2:00 uur.
De nachtdiensttijden verschillen, je hebt 'harde' en 'zachte' nachten. Een zachte nachtdienst is bijvoorbeeld al om 3:00 uur klaar, een harde nacht is doorgaans van 23:00 tot 6:00 of 7:00 in de ochtend.

De HSL hoeft van mij niet per se, de ritten opzich zouden leuk zijn voor de verrijking, maar vaak zit je dan gelijk een hele dag alleen maar op de HSL, in plaats van dat je het afwisselt met normale ritten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')