abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183067372
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:23 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Waarom doen ze dan niet gewoon een bezem of iets aan de voorkant van de trein proppen tegen blaadjes..
Treinen zijn zwaar en rijden snel, dus ze veroorzaken veel aanzuigkracht vanuit de onderkant. Een blaadje wat eerst weggeveegd zou worden door een bezem, beland enkele seconden later dus opnieuw onder de trein. Daarnaast zou nat blad waarschijnlijk alleen maar kapot gaan door de bezem in plaats van echt weggeschoven worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067426
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:28 schreef scrupuleus het volgende:
Heeft u treinspringers gehad?
Gelukkig niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:37:33 #78
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183067432
Moet je ook ook wat kennis hebben van de techniek achter de trein/de kabels? Of moet je hiervoor volledig steunen op extern personeel dat hiervoor opgeroepen wordt in geval van problemen?

Dit omdat ik vorig weekend op de IC tussen Utrecht en Den Bosch zat en deze hard tot stilstand kwam na een felle flits buiten. Bleek een gebroken kabel te zijn waardoor we niet verder konden rijden. Na een uur waren er allerlei mensen in de weer buiten met helmpjes op en zaklampjes in de hand. Dus vroeg ik me af of de machinist daar dan ook bij helpt of dat deze puur er is om de trein te besturen, of bijvoorbeeld ook technische problemen moet kunnen (proberen) op te lossen.

Kudo's voor die machinist trouwens, die kwam ons elk kwartier even op de hoogte houden. Was uiteindelijk wel fijn want hebben toch 3u lang vastgezeten in de trein.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183067539
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:32 schreef trein2000 het volgende:
Wat zijn de gevolgen als je onverhoopt door een rood sein heen rijdt danwel glijdt?
Sowieso word je direct van de trein gehaald als het je gebeurd. Er wordt dan een onderzoek ingesteld naar hoe het heeft kunnen gebeuren. Lag het aan jou als machinist? Was er een defect aan je trein? Aan de infra?
Als het je eerste keer is en de gevolgen er niet voor hebben gezorgd dat er gewonden of doden zijn gevallen dan kom je er waarschijnlijk nog wel mee weg. Als het je vaker is overkomen dan kan het dat je opnieuw psychologisch gekeurd moet worden of je nog wel geschikt bent voor het vak en uiteindelijk zou het kunnen leiden tot een beindiging van je arbeidscontract.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067703
Rij je altijd op dezelfde trein, of wisselt dat? En rij je de ene keer op een sprinter, dan weer op een intercity? Of heb je voor beide type een andere opleiding/diploma/whatever nodig omdat ze teveel van elkaar verschillen?
pi_183067706
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:37 schreef Lothiriel het volgende:
Moet je ook ook wat kennis hebben van de techniek achter de trein/de kabels? Of moet je hiervoor volledig steunen op extern personeel dat hiervoor opgeroepen wordt in geval van problemen?

Dit omdat ik vorig weekend op de IC tussen Utrecht en Den Bosch zat en deze hard tot stilstand kwam na een felle flits buiten. Bleek een gebroken kabel te zijn waardoor we niet verder konden rijden. Na een uur waren er allerlei mensen in de weer buiten met helmpjes op en zaklampjes in de hand. Dus vroeg ik me af of de machinist daar dan ook bij helpt of dat deze puur er is om de trein te besturen, of bijvoorbeeld ook technische problemen moet kunnen (proberen) op te lossen.

Kudo's voor die machinist trouwens, die kwam ons elk kwartier even op de hoogte houden. Was uiteindelijk wel fijn want hebben toch 3u lang vastgezeten in de trein.
Hoogspanning is voor ons verboden om mee/aan te werken. Als het een kabelbreuk betreft zullen daar dus altijd specialisten bijgehaald worden. Moet ook wel, want de trein kan waarschijnlijk niet verder rijden als de kabels goed kapot zijn.
Mocht er een hoogspanningsinstallatie in de trein defect zijn dan mogen we daar ook niks mee, wij kunnen dan hooguit het defect constateren en doorgeven aan de experts, dan zien zij vervolgens maar of en hoe ze het op gaan lossen.

Andere technische problemen kunnen wij meestal wel oplossen. Denk aan het buiten dienst zetten van een van de reminstallaties of een deur die niet meer dicht wil afsluiten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067742
registreer om deze reclame te verbergen
Wat zijn je, als je die hebt, ervaringen met supporters vervoeren? En als je die ervaring niet hebt; zou het je leuk lijken?

En wat is je favoriete voetbalclub?
Feyenoord kampioen 2018-2019
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:49:42 #83
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_183067793
Heb je Padt wel eens in de trein gehad?
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 19:50:11 #84
35723 crew  GGMM
pi_183067807
Wat is je lievelingskleur?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_183067830
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:46 schreef Inbox het volgende:
Rij je altijd op dezelfde trein, of wisselt dat? En rij je de ene keer op een sprinter, dan weer op een intercity? Of heb je voor beide type een andere opleiding/diploma/whatever nodig omdat ze teveel van elkaar verschillen?
Elke dienst is anders, de ene dienst rij ik alleen maar stoptreinen, de andere alleen maar intercities. Weer een andere dienst heeft een mix van allebei.
Voor ieder materieeltype moet ik een cursus volgen. Vaak zijn dit cursussen van twee a drie dagen waarin je praktijkles krijgt op de betreffende trein. Je leert dan de normale werking van de trein en omgaan met meldingen en storingen. Ook leer je waar in de trein zich bijvoorbeeld de motoren bevinden, of de installatie waarmee je de stroomafnemer om kan wisselen bij een defect.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:51:56 #86
309126 Doublepain
Burn A Nearby New Yard
pi_183067857
Waarom is Feyenoord zo slecht?
Op dinsdag 30 mei 2017 22:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Als Real Madrid de finale wint, is het niet dankzij Ronaldo in deze wedstrijd. Thank me later.
Ronaldo 20', 64'
FOLLOW: https://www.twitch.tv/knutdeijsbeer86 EN KRIJG EEN GRATIS PAK MELK!!!
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:53:14 #87
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183067891
Rijd je af en toe nog een dieseltrein/heb je dit ooit gedaan en is dit wezenlijk anders dan een trein op elektriciteit?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183067908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Een vroege dienst is een dienst die na 5:00 uur begint en voor 18:00 uur klaar is.
Een late dienst is na 18:00 uur klaar, maar in ieder geval vr 2:00 uur.
De nachtdiensttijden verschillen, je hebt 'harde' en 'zachte' nachten. Een zachte nachtdienst is bijvoorbeeld al om 3:00 uur klaar, een harde nacht is doorgaans van 23:00 tot 6:00 of 7:00 in de ochtend.

De HSL hoeft van mij niet per se, de ritten opzich zouden leuk zijn voor de verrijking, maar vaak zit je dan gelijk een hele dag alleen maar op de HSL, in plaats van dat je het afwisselt met normale ritten.
maar die treinen van de hsl rijden ook tussen eindhoven en den haag toch? Of mag je die ritten wel uitvoeren?
pi_183067912
Heb je al in die nieuwe Sprinters (zowel die van Stadler als CAF) gereden en zo ja, wat vind je ervan?
pi_183067933
Moet zeggen dat het salaris me wel onwijs tegenvalt hoor voor zoiets...
Bedoel vergelijk het haast met een piloot ofzo want je bent toch verantwoordelijk voor 200 man.,? *als het al niet meer is
pi_183067940
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Wat zijn je, als je die hebt, ervaringen met supporters vervoeren? En als je die ervaring niet hebt; zou het je leuk lijken?

En wat is je favoriete voetbalclub?
En keer een soort van voetbaltrein mogen rijden inderdaad. Een groep hooligans had ervoor gezorgd dat een voorgaande trein flink was vernield. Niveau ramen gebroken en banken kapotgeschopt / ondergekotst. Is toen een flinke groep ME op het perron gezet en die hebben de hooligans n voor n uit die trein gehaald en die zijn toen onder begeleiding in mijn trein gezet. Gelukkig ging er wel ook nog politie mee bij mij de trein in, waardoor mijn rit in ieder geval rustig is verlopen.

Voetbal volg ik trouwens niet :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183067967
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

En keer een soort van voetbaltrein mogen rijden inderdaad. Een groep hooligans had ervoor gezorgd dat een voorgaande trein flink was vernield. Niveau ramen gebroken en banken kapotgeschopt / ondergekotst. Is toen een flinke groep ME op het perron gezet en die hebben de hooligans n voor n uit die trein gehaald en die zijn toen onder begeleiding in mijn trein gezet. Gelukkig ging er wel ook nog politie mee bij mij de trein in, waardoor mijn rit in ieder geval rustig is verlopen.

Voetbal volg ik trouwens niet :+
Bedankt voor je antwoord!
Feyenoord kampioen 2018-2019
pi_183068005
Train je veel voor je machinist mag zijn?
Nants ingonyama bagithi Baba
Sithi uhm ingonyama
pi_183068036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:50 schreef GGMM het volgende:
Wat is je lievelingskleur?
Okergeel
Dus geen NS geel, is mij te fel :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 19:58:08 #95
35723 crew  GGMM
pi_183068049
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Okergeel
Dus geen NS geel, is mij te fel :+
Bedankt :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_183068093
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:53 schreef Lothiriel het volgende:
Rijd je af en toe nog een dieseltrein/heb je dit ooit gedaan en is dit wezenlijk anders dan een trein op elektriciteit?
NS heeft geen dieseltreinen meer. Toen ze er nog waren heb ik er wel eens op gereden inderdaad.
Het verschil is in de cabine eigenlijk nauwelijks te merken. Het trekt alleen ng trager op.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:01:49 #97
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183068160
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

NS heeft geen dieseltreinen meer. Toen ze er nog waren heb ik er wel eens op gereden inderdaad.
Het verschil is in de cabine eigenlijk nauwelijks te merken. Het trekt alleen ng trager op.
Dankje voor je antwoord op m'n beide vragen :) Wist niet dat er geen enkele dieseltrein meer reed.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183068165
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:53 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

maar die treinen van de hsl rijden ook tussen eindhoven en den haag toch? Of mag je die ritten wel uitvoeren?
Via dat traject zit ook een klein stukje HSL inbegrepen waar ik niet overheen mag.
Daarnaast heb ik de materieelcursus voor dat type loc nooit mogen volgen, dus dan mag ik die trein ook niet rijden, zelfs als ie een heel traject over normaal spoor zou rijden dus niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183068216
Waarom verlaat een machinist soms een trein zonder aflossing, waardoor er 10 minuten vertraging ontstaat?
Check it out
pi_183068249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:49 schreef maxi-mus het volgende:
Heb je Padt wel eens in de trein gehad?
Kun je dat niet beter aan Arriva vragen? :P
Check it out
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')