Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...quote:Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:
Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
Is er nog niet genoeg bureaucratie?quote:Op donderdag 13 december 2018 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...
Je snapt toch wel dat de eisen voor personenvervoer anders liggen dan voor goederenvervoer? Maar goed, pleur alles en iedereen maar los in de trailer want vervoer is vervoer toch?
Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Is er nog niet genoeg bureaucratie?
Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/quote:Op donderdag 13 december 2018 23:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.
Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Is er nog niet genoeg bureaucratie?
10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!quote:Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?quote:Op donderdag 13 december 2018 23:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
Prima.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erinquote:Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin
Is vast wel regelgeving voorquote:Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.
En mag daarmee de openbare weg op!
Top! Ben je in ieder geval tot iets in staatquote:Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?
Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.
Hoe zeg ik dat als de fabrikant de moraal mist zijn kleine lettertjes helemaal niet verkeerd, ik kan wel iemand voor het hoofd kijken maar nooit erin!quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.
Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.
Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk yan van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.
Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Wijzelf ik ga stemmen dan wordt er een coalitie gevormd met juist een partij welke ik verafschuwen doe, nu nog eens wijzelf aub!quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
Dat is wel gebleken ja afgelopen september.quote:Op vrijdag 14 december 2018 01:49 schreef Inbox het volgende:
[..]
Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.quote:Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is wel gebleken ja afgelopen september.
Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.
Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.quote:Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Precies.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:11 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat er dan nog steeds dodelijke ongelukken mee kunnen gebeuren. En dat kun je dus nooit helemaal uitsluiten.
Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het probleem is dezelfde faal fabrikant
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?quote:Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Als daar ongelukken met fatale afloop door zijn veroorzaakt wel ja.quote:Op vrijdag 14 december 2018 07:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.
Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
Dus als je als fabrikant een ronduit onveilig voertuig op de markt brengt en dit voertuig door een falend overheidssysteem goedgekeurd wordt (wat nooit had mogen gebeuren) dan tref je als fabrikant geen enkele blaam?quote:Op vrijdag 14 december 2018 06:21 schreef Inbox het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.
Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/
[..]
Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.
Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
4 peuters! Daarnaast een zusje en begeleider met een trauma voor het leven. Ouders, machinist, hulpverleners en omstanders idem dito. Ik denk als je dit gezien hebt dat je dit niet meer van je netvlies krijgt ...quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.quote:Op vrijdag 14 december 2018 07:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Want?quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
Want wat?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |