abonnement Unibet Coolblue
pi_183716748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:

Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...

Je snapt toch wel dat de eisen voor personenvervoer anders liggen dan voor goederenvervoer? Maar goed, pleur alles en iedereen maar los in de trailer want vervoer is vervoer toch?
pi_183716911
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...

Je snapt toch wel dat de eisen voor personenvervoer anders liggen dan voor goederenvervoer? Maar goed, pleur alles en iedereen maar los in de trailer want vervoer is vervoer toch?
Is er nog niet genoeg bureaucratie?
pi_183717039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Is er nog niet genoeg bureaucratie?
Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.
pi_183717070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.
Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
pi_183717090
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Is er nog niet genoeg bureaucratie?
Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
pi_183717104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
pi_183717128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?

Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 23:33:57 ]
pi_183717290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
pi_183717328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin :)
pi_183717335
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:

[..]

Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.

En mag daarmee de openbare weg op!
pi_183717353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:39 schreef Inbox het volgende:

[..]

Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin :)
Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
pi_183717357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.

En mag daarmee de openbare weg op!
Is vast wel regelgeving voor ;)

Maar als er geen regelgeving voor is. Gewoon doen!
pi_183717369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
Top! Ben je in ieder geval tot iets in staat ^O^
  vrijdag 14 december 2018 @ 00:05:38 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183717868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?

Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.
Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.

Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.

Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk tal van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183717888
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.

Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.

Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk yan van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Hoe zeg ik dat als de fabrikant de moraal mist zijn kleine lettertjes helemaal niet verkeerd, ik kan wel iemand voor het hoofd kijken maar nooit erin!

Al weet ik niet of moraal het juiste woord is excuses ervoor.
pi_183717942
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Wijzelf ik ga stemmen dan wordt er een coalitie gevormd met juist een partij welke ik verafschuwen doe, nu nog eens wijzelf aub!
pi_183718377
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
pi_183718721
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
  vrijdag 14 december 2018 @ 06:15:47 #169
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183719396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 01:49 schreef Inbox het volgende:

[..]

Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
Dat is wel gebleken ja afgelopen september.

Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.

Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
"Hoka Hey!"
pi_183719407
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is wel gebleken ja afgelopen september.

Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.
Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.

Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/

quote:
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.

Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:46:30 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183719823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:11 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dat er dan nog steeds dodelijke ongelukken mee kunnen gebeuren. En dat kun je dus nooit helemaal uitsluiten.
Precies.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het probleem is dezelfde faal fabrikant
Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.

Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:48:57 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183719841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 14 december 2018 @ 08:11:09 #173
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies.

[..]

Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.

Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
Als daar ongelukken met fatale afloop door zijn veroorzaakt wel ja.

De opzet van de Stint is prima, de uitvoering ronduit beroerd. Zowel aan de kant van de fabrikant als de overheid!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 08:14:54 #174
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:21 schreef Inbox het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.

Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/

[..]

Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.

Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
Dus als je als fabrikant een ronduit onveilig voertuig op de markt brengt en dit voertuig door een falend overheidssysteem goedgekeurd wordt (wat nooit had mogen gebeuren) dan tref je als fabrikant geen enkele blaam?

Wel eens gehoord van zelf inzicht en eigen verantwoordelijkheid?

Ik zou als fabrikant een degelijke en betrouwbare keuring eisen - zij moeten na verloop van tijd toch ook hebben ingezien dat die keuring van de overheid nergens op sloeg. Dat moet je bij jezelf te rade gaan - kan ik als fabrikant verantwoorden dat een door mij geproduceerd voertuig voor kinderen niet adequaat gekeurd is?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:38:42 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183720865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:

[..]

Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:48:32 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720994
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
4 peuters! Daarnaast een zusje en begeleider met een trauma voor het leven. Ouders, machinist, hulpverleners en omstanders idem dito. Ik denk als je dit gezien hebt dat je dit niet meer van je netvlies krijgt ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:52:28 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183721036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:19:34 #178
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
"Hoka Hey!"
pi_183721397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
Want?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:22:55 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef Inbox het volgende:

[..]

Want?
Want wat?
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')