Telegraaf is wel heel stellig. Nou is het wel de televaag, maar toch...quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:16 schreef heywoodu het volgende:
Even wachten tot het afgerond en officieel en echt zo is enzo
Toch een voorzichtig juichje alvast
https://www.rtlgp.nl/item(...)ort_aanbod_voor_2020quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:40 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik hou een slag om de arm (want Telegraaf).
Maar dat zou dan in de voorjaar/ zomerperiode moeten plaatsvinden (want Europa). Nou ja als ik in die tijd voor een vakantie terugkom in Nederland, dan ligt Zandvoort dichtbij Schiphol.
En toch Assen heeft meer kans om financieel succesvol te worden. Veel meer plaats voor tribunes Ook meer parkeerplaatsen. Alleen is het circuit veel recht toe, recht aan.
Maar goed, Assen kan voor de F1 wel een omleiding maken voor wat extra bochten, die alleen voor de F1 gebruikt worden en niet voor de motoren.
quote:Circuit Zandvoort heeft een van Formule 1-eigenaar Formula One Management Limited een concreet aanbod ontvangen om vanaf 2020 de Grand Prix van Nederlander te organiseren. Zo heeft mede-eigenaar Prins Bernhard van Oranje bevestigd.
Snel meer.
Okay... het zal me benieuwen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:43 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
https://www.rtlgp.nl/item(...)ort_aanbod_voor_2020
[..]
Ik ga lekker op het fietsje, primaquote:Op vrijdag 2 november 2018 05:36 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je vanwege filevorming twee weken voor aanvang van de GP vertrekken thuis. Super idee
Op zich zijn er mogelijkheden zat met de bereikbaarheid, zolang alle partijen meewerken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 06:13 schreef beantherio het volgende:
Ik vind het nog moeilijk te geloven. Zo'n problematische locatie en zo'n verouderde baan.
Trololololquote:Op vrijdag 2 november 2018 00:33 schreef Pery het volgende:
En wat als de Max hype tegen die tijd over is?
Nee de GP van Zandvoort zal inderdaad alleen in Nederland op tv uitgezonden worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:03 schreef Mothzor het volgende:
Eerst zien dan geloven! Ben vooral benieuwd wie de kosten gaan dragen.
Ik zie de overheid niet zo snel instappen, mogelijk wel voor een zeer klein deel (kortingen belastingen etc).
Overal lees je dat Heineken wel even de titelsponsor kan worden. Als ik kijk naar het merk Heineken en hun marketing heeft het absoluut geen nut om IN Nederland als titelsponsor op te komen. Heineken is hier al marktleider en geniet alle bekendheid, die gaat hier niet de exposure krijgen die ze in een Aziatische markt wel krijgen voor hetzelfde aantal miljoenen aan sponsorgelden. Heineken zal eerder voor Vietnam gaan in 2020 ivm de Aziatische markt (zijn ze geen marktleider). Grootste groep kijkers is ook nog eens afkomstig uit een markt waar Heineken al zo groot is.
Ik vermoed dat het nog een hele kluif wordt om de benodigde euro's binnen te halen. Voor Nederlandse multinationals is het niet al te interessant.
Welk deel niet?quote:
Ik bedoel uiteraard dat de grootste groep kijkers uit europa komt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee de GP van Zandvoort zal inderdaad alleen in Nederland op tv uitgezonden worden.
Zoals bij wel meer circuits is. Altijd denken in problemen, denk eens in oplossingen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 05:36 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je vanwege filevorming twee weken voor aanvang van de GP vertrekken thuis. Super idee
Helemaal correct. Als je kijkt naar waar Heineken hun title races heeft, dat zijn allemaal markten aan de frontlinie, daar wil Heineken de markt veroveren. In Nederland voegt een title race niet veel toe, behalve wat prestige. Voor de honderden miljoenen die Heineken aan F1 besteed krijgen ze maar enkele titel races. Als ze moeten kiezen tussen Vietnam en Nederland voor een titelrace, dan zal het zeer waarschijnlijk Vietnam worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:03 schreef Mothzor het volgende:
Overal lees je dat Heineken wel even de titelsponsor kan worden. Als ik kijk naar het merk Heineken en hun marketing heeft het absoluut geen nut om IN Nederland als titelsponsor op te komen. Heineken is hier al marktleider en geniet alle bekendheid, die gaat hier niet de exposure krijgen die ze in een Aziatische markt wel krijgen voor hetzelfde aantal miljoenen aan sponsorgelden. Heineken zal eerder voor Vietnam gaan in 2020 ivm de Aziatische markt (zijn ze geen marktleider). Grootste groep kijkers is ook nog eens afkomstig uit een markt waar Heineken al zo groot is.
Shell kan ook nog wel wat “goedmaak-PR” gebruiken na dividendgate...quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef ETA het volgende:
[..]
Helemaal correct. Als je kijkt naar waar Heineken hun title races heeft, dat zijn allemaal markten aan de frontlinie, daar wil Heineken de markt veroveren. In Nederland voegt een title race niet veel toe, behalve wat prestige. Voor de honderden miljoenen die Heineken aan F1 besteed krijgen ze maar enkele titel races. Als ze moeten kiezen tussen Vietnam en Nederland voor een titelrace, dan zal het zeer waarschijnlijk Vietnam worden.
Neemt niet weg dat Heineken enorm aanwezig zal zijn op en rondom het event.
Mensen die met de auto naar Zandvoort gaan zijn zelf klachtwaardigquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan.
Lijkt me dat er vanaf een locatie gewoon met pendelbussen wordt gewerkt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan.
Dat zou je mogen verwachten, maar ik ben heel benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk zouden gaan doen, mocht dit echt van de grond komen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me dat er vanaf een locatie gewoon met pendelbussen wordt gewerkt.
Ik ga gewoon de eerste reismogelijkheid vanaf Zwolle pakken, ben ik om half negen ofzo in Zandvoort, even wandelen naar het circuit en dan zijn de eerste klasses al bijna aan het rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:22 schreef heywoodu het volgende:
En inderdaad, gewoon met de trein gaan. Is het ff retedruk in de trein tussen Haarlem en Zandvoort, boeiend.
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik ga gewoon de eerste reismogelijkheid vanaf Zwolle pakken, ben ik om half negen ofzo in Zandvoort,
Auto pakken naar Utrecht CSquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.
Zwolle - Zandvoort, aanstaande zondag:
[ afbeelding ]
Goodluckwithdat
Sowieso van de Tarzanbocht afblijven lijkt me jaquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:27 schreef CrashO het volgende:
Mja. Ik denk dat ze hem wel een beetje moeten gaan verbouwen om er iets van te maken. Anders krijgen we een 2e Monaco. Maar op zich moet er volgens mij best wel iets mogelijk zijn zonder bakken met geld er in te hoeven stoppen. Zo erg is het ook weer niet.
Uitloop wat verbeteren en wat stukken breder maken en je bent er volgens mij al. Of gewoon overal betonblokken strak eromheen zetten en het Amsterdam Beach City Circuit noemenKan mooi op de kalender naast Miami en Ho Chi Minh.
[ afbeelding ]
Wel van bocht 1 afblijven. Die gaat op deze manier voor prachtige carnage zorgen![]()
Gewoon met de auto naar een wat grotere stad relatief in de buurt van Zandvoort rijden, daar parkeren en dan met de trein verderquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.
Zwolle - Zandvoort, aanstaande zondag:
[ afbeelding ]
En hoewel ze in de regio vast meer treinen gaan laten rijden. Zou het me verbazen als ze dat in het hele land gaan doen. Dus Goodluckwithdat
https://www.dvhn.nl/sport(...)dvoort-23756540.htmlquote:Assen plaatst grote vraagtekens bij Formule 1 in Zandvoort
Het stichtingsbestuur dat de Formule 1 naar Assen wil halen, plaatst grote vraagtekens bij de stelligheid waarmee dagblad De Telegraaf en het Circuit Zandvoort vrijdag naar buiten brengen dat de race in 2020 naar de kustplaats komt.
Oh wauw, kwart voor acht pas.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.
Zwolle - Zandvoort, aanstaande zondag:
[ afbeelding ]
En hoewel ze in de regio vast meer treinen gaan laten rijden. Zou het me verbazen als ze dat in het hele land gaan doen. Dus Goodluckwithdat
Dan blijven de trolletjes weg, verder verandert er nietsquote:Op vrijdag 2 november 2018 00:33 schreef Pery het volgende:
En wat als de Max hype tegen die tijd over is?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)j-verbazing-in-assenquote:Volgens Allard Kalff van RTLGP zijn de facilitaire problemen echter lang niet zo groot als vaak wordt beweerd. 'Er wordt al een aantal maanden onderhandeld tussen Zandvoort en de FOM. Dat gebeurt allemaal onder de radar.' Ook vanwege de historische waarde gaat de voorkeur van de FOM uit naar Zandvoort. 'Pitboxen, infrastructuur, het paddock, dat is allemaal geen probleem in Zandvoort. Iedereen begint altijd meteen over parkeren en toevoerwegen, maar als je het plan weet, dan is dat allemaal behapbaar.'
Ja, verloren. Jammer joh, het moet een MotoGP tempel blijven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/sport(...)dvoort-23756540.html
Waarschijnlijk hoeft alleen de Hugenholtz bocht verlegt te worden, en willen ze de Mastersbocht een uitrembocht maken (na het scheivlak)quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:27 schreef CrashO het volgende:
Mja. Ik denk dat ze hem wel een beetje moeten gaan verbouwen om er iets van te maken. Anders krijgen we een 2e Monaco. Maar op zich moet er volgens mij best wel iets mogelijk zijn zonder bakken met geld er in te hoeven stoppen. Zo erg is het ook weer niet.
Uitloop wat verbeteren en wat stukken breder maken en je bent er volgens mij al. Of gewoon overal betonblokken strak eromheen zetten en het Amsterdam Beach City Circuit noemenKan mooi op de kalender naast Miami en Ho Chi Minh.
[ afbeelding ]
Wel van bocht 1 afblijven. Die gaat op deze manier voor prachtige carnage zorgen![]()
Makkelijk 130000. Grootste probleem is die mensen er op tijd krijgen, maar dat is met goede planning ook zo geregeld.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:25 schreef Smoofie het volgende:
En hoeveel mensen kunnen er komen in Zandvoort? Geen 100k+ tijdens een race toch?
Het circuit is in de afgelopen 33 jaar meerdere keren verbouwd, dus zo'n naam uit het verleden zegt nu niet zo veel meer.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:50 schreef MakkieR het volgende:
PS. had Zandvoort niet de naam tegen dat het een dodelijk circuit is voor de Formule 1? Als dat zo is, dan zal er heel wat moeten veranderen aan veiligheid.
Dat was elk F1-circuit in de tijd dat de F1 nog in Zandvoort reed.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:50 schreef MakkieR het volgende:
PS. had Zandvoort niet de naam tegen dat het een dodelijk circuit is voor de Formule 1? Als dat zo is, dan zal er heel wat moeten veranderen aan veiligheid.
20 miljoen is alleen het geld voor de FIA, daarnaast heb je nog 20 miljoen exploitatiekosten.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:00 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het wel te behappen is, 20 miljoen komt neer op 100 euro per bezoeker, en 200K bezoekers is zeker wel te doen, zelfs een half miljoen zouden ze nog wel halen als dat zou passen.
Daarnaast verwacht ik met name dat Heineken wel backing gaat geven. Ik denk wel dat het qua tijd krap word, volgens mij moeten er namelijk behoorlijk wat aanpassingen gedaan worden. Het word wel een enorme operatie voor de NS om al die bezoekers er naar toe te krijgen, wat misschien wel leuk is, om een wandeltocht (voor het goede doel?) vanuit Haarlem te organiseren.
quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:16 schreef VarkensHart het volgende:
Weg met die onzin. Milieuvervuilende troep
Elektrisch is de toekomst dus de huidige techniek in de F1 is al 5 jaar geleden achterhaald.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
F1 is bijna klimaat neutraal, en dankzij de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt worden straatauto's schoner en schoner.
Dus per saldo zorgt de F1 voor minder uitstoot.
Drie keer raden welk contract in 2019 afloopt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:50 schreef nils7 het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Dat contract met Spa en de enige GP in de Benelux?
Daarnaast aan het circuit en infrastructuur moet echt veel aan gebeuren....
De F1 bijna klimaatneutraalquote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
F1 is bijna klimaat neutraal, en dankzij de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt worden straatauto's schoner en schoner.
Dus per saldo zorgt de F1 voor minder uitstoot.
Het is zeker niet de toekomst, het is er nu alquote:Op vrijdag 2 november 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:
En elektrisch rijden is niet de toekomst. Echt niet.
Ja dus? Je zwetst nogal. Zo redenerend heeft het voor Heineken geen enkele zin om in de Formule 1 titel sponsor te zijn. Terwijl ik toch echt vorig weekend in Mexico dood gegooid werd met Heineken. Die paar duizend supporters die in Aziė op het circuit zelf kijken en daar toevallig Heineken zien staan maken echt niet het verschil hoor.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:47 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard dat de grootste groep kijkers uit europa komt.
Van de boetes die men moet betalen bij de strafpunten, worden bossen aangekocht en geplant.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:54 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
De F1 bijna klimaatneutraalJa hoor
Alsof wij een reėle inschatting kunnen maken van de feitelijke kosten en financiėle mogelijkheden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
20 miljoen is alleen het geld voor de FIA, daarnaast heb je nog 20 miljoen exploitatiekosten.
Komt financieel nooit uit dit.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:
En elektrisch rijden is niet de toekomst. Echt niet.
dat neem ik wel aan, anders moeten 100.000 mensen schuin staanquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:17 schreef Smoofie het volgende:
Moeten er niet veel meee tribunes komen?
quote:Prins Bernhard van Oranje wil niet bevestigen dat hij een officieel verzoek heeft gekregen voor het organiseren van een Formule 1 Grand Prix in 2020.
Dat zegt de prins tegen de NOS naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf. "Ik heb het iets anders verwoord. Een journalist zei dat hij vanuit de Formule 1 organisatie had gehoord over het concrete aanbod. Ik heb gezegd dat we dat niet kunnen ontkennen. Mijn indruk is dat de journalist goed was ingevoerd."
Van die 20 miljoen komt het echt wel goed, je hebt enorme inkomsten aan sponsoring, met name Heineken zal over lijken gaan om dit in te brengen, wat denk je hoe prestigieus het voor hen is als er in Nederland een GP word gehouden? Daarnaast wil iedereen zich associeren met het koninklijk huis, onderschat niet dat dat enorm mee speelt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
20 miljoen is alleen het geld voor de FIA, daarnaast heb je nog 20 miljoen exploitatiekosten.
Komt financieel nooit uit dit.
Gwn voor 7 uur sochtends op de boulevard parkeren, nooit geen problemen. (Oke met een GP ben je dan nog te laat denkquote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Dat neemt niet weg dat er gewoon toch files zullen gaan staan.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Die mensen verdienen niet anders, sowieso je voort bewegen met een ontplofmotor concept uit de jaren 1890 is klachtwaardig.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er gewoon toch files zullen gaan staan.
Ook elk jaar bij de TT van Assen gaat er wat mis, terwijl die infrastructuur beter is dan in Zandvoort.
Voor het gemak dan maar de kakkers uit de randstad schuld geven?
Files zijn tot daar aan toe maar dan moeten er ook parkeerplaatsen zijn. Anders komt het nooit goed. Ik weet dat bij de Open Dagen van de luchtmacht tientallen hectares weiland van veehouders worden gebruikt als parkeerterrein maar of dat in Zandvoort ook beschikbaar is?quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er gewoon toch files zullen gaan staan.
Ook elk jaar bij de TT van Assen gaat er wat mis, terwijl die infrastructuur beter is dan in Zandvoort.
Voor het gemak dan maar de kakkers uit de randstad schuld geven?
Wat dat betreft had ik liever gehad dat de Koninklijke Hoogheid er voor gekozen had om van Spa de Heineken Dutch-Belgian Grand Prix te maken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:09 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zou het toejuichen, vooral als het betekent dat er weer eens flink geld in CPZ gepompt gaat worden. Echter hoop ik niet dat het ten kosten gaat van Spa. En ik twijfel of het haalbaar is binnen anderhalf jaar.
En Jumbo zal ook wel een flinke duit in de zak doen gok ik zo maar. Bij Frits klotst het geld tegen de plinten omhoog en hij zou het machtig mooi vinden als "zijn" Max een echte thuis Grand Prix krijgt. Die trekt linksom of rechtsom de beurs wel. Misschien een contract dat zolang Max rijdt elk jaar Jumbo racedagen daar of gewoon een dikke check uitschrijven. Wie zal het zeggenquote:Op vrijdag 2 november 2018 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van die 20 miljoen komt het echt wel goed, je hebt enorme inkomsten aan sponsoring, met name Heineken zal over lijken gaan om dit in te brengen, wat denk je hoe prestigieus het voor hen is als er in Nederland een GP word gehouden? Daarnaast wil iedereen zich associeren met het koninklijk huis, onderschat niet dat dat enorm mee speelt.
Nou nou kut kart baantje is ook overdreven. Vraag je het aan coureurs is het gewoon een top baan hoor. Zandvoort is een echt rijders circuit.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat dat betreft had ik liever gehad dat de Koninklijke Hoogheid er voor gekozen had om van Spa de Heineken Dutch-Belgian Grand Prix te maken.
En Zandvoort verder te laten verrekken met hun kut-kart-baantje
Gerlach - HugenHoltz gaat fun worden, heel heel veel gestaan, meeste rijders verkijken zich enorm omdat het optisch een fucker is, de baan loop namelijk veel scherper als bocht op het oog lijkt, en als je dan full speed Tarzan uitkomt word het helemaal feest.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou nou kut kart baantje is ook overdreven. Vraag je het aan coureurs is het gewoon een top baan hoor. Zandvoort is een echt rijders circuit.
En dit.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Die zal sowieso wel aangepast worden voor F1 neem ik aan.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gerlach - HugenHoltz gaat fun worden,
Ze hebben de baan indertijd vernieuwd/verkort met als doel om er meer inhaalmogelijkheden te creėren. Met name uitrembochten. Maar al bij de eerste races bleek dat de Clio's en Porshes er volgas doorheen gingen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou nou kut kart baantje is ook overdreven. Vraag je het aan coureurs is het gewoon een top baan hoor. Zandvoort is een echt rijders circuit.
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van die 20 miljoen komt het echt wel goed, je hebt enorme inkomsten aan sponsoring, met name Heineken zal over lijken gaan om dit in te brengen, wat denk je hoe prestigieus het voor hen is als er in Nederland een GP word gehouden? Daarnaast wil iedereen zich associeren met het koninklijk huis, onderschat niet dat dat enorm mee speelt.
Het gaat om lokale activaties. Voordat de Mexico GP wordt gehouden is er al een lange campagne bezig in Mexico zelf, hier wordt de echte winst geboekt in de lokale markt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja dus? Je zwetst nogal. Zo redenerend heeft het voor Heineken geen enkele zin om in de Formule 1 titel sponsor te zijn. Terwijl ik toch echt vorig weekend in Mexico dood gegooid werd met Heineken. Die paar duizend supporters die in Aziė op het circuit zelf kijken en daar toevallig Heineken zien staan maken echt niet het verschil hoor.
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan.
Ah, jij bent er zo een die bijna de spiegels van auto's ramt, om maar vooraan bij de verkeerslichten te komen en aldaar aangekomen je tweewieler voor een auto plempt en vervolgens de boel ophoudt als het licht op groen gaat.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Lekker in de regenquote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Nee hoor. Ik ben er zo eentje die naar voren rijdt bij de verkeerslichten en hem aldaar voor een auto plempt. Maar bij groen licht wegspuit nog voordat iemand anders zijn gaspedaal kan indrukken, en de heerlijke lucht van een goed hete en rijk afgestelde motor achterlaat waardoor iedereen met een passie voor motorsport zich meteen een stuk beter voelt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:29 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ah, jij bent er zo een die bijna de spiegels van auto's ramt, om maar vooraan bij de verkeerslichten te komen en aldaar aangekomen je tweewieler voor een auto plempt en vervolgens de boel ophoudt als het licht op groen gaat.
Ik zal je geen mietje noemen hoor, dat laat ik over aan gay's met een motor...
Ah, dan heb jij nooit kennis gemaakt met onze Clio RS bij het verkeerslichtquote:Op vrijdag 2 november 2018 16:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben er zo eentje die naar voren rijdt bij de verkeerslichten en hem aldaar voor een auto plempt. Maar bij groen licht wegspuit nog voordat iemand anders zijn gaspedaal kan indrukken, en de heerlijke lucht van een goed hete en rijk afgestelde motor achterlaat waardoor iedereen met een passie voor motorsport zich meteen een stuk beter voelt.
Op sommige dagen doe ik zelfs avgas in mijn motor om de motorsportfanaat nog gelukkiger te maken!
Hmz. Ik heb wel eens moeite gehad om ene Audi RS6 bij te houden. Maar dat was het dan wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ah, dan heb jij nooit kennis gemaakt met onze Clio RS bij het verkeerslicht. Drie keer raden... een andere motorrijder met een soortgelijke houding als jij, heeft er wél kennis mee gemaakt en voelde zich op dat moment heel wat minder 'man'
![]()
Ontopic: "Ondeugend" begon er mee, door te schrijven: "Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan."quote:Ontopic: doe gewoon niet alsof je beter bent dan de rest van de verkeersdeelnemers, je reactie is nogal kinderachtig (net zoals het mijne, maar ik probeerde je iets duidelijk te maken).
Ik heb een vriend op C level van Delta Lloyd, daar gaat het echt niet om een bewuste uitgave van knaken maar om hoe je je zelf neer zet, geloof me 20 miljoen is helemaal niks.quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:24 schreef ETA het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.
Een titelrace is niet alleen adverteren op het circuit en tijdens de F1 uitzendingen, er wordt ook veel tijd en geld gespendeerd aan lokale activaties. Hier zitten de grootste kosten, voornamelijk in de landen waar de race wordt gehouden.
Ik zit redelijk dicht bij het vuur en heb wel goed inzicht wat er speelt. 20 miljoen op je jaaromzet is inderdaad haast niets, maar 20 miljoen blijft een flink pak geld voor sponsoring. Voor dat geld kan je een kwartaal hoofdsponsor blijven van bijvoorbeeld Champions League, dat is waarschijnlijk effectiever dan het uit te geven aan 1 GP in NL.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een vriend op C level van Delta Lloyd, daar gaat het echt niet om een bewuste uitgave van knaken maar om hoe je je zelf neer zet, geloof me 20 miljoen is helemaal niks.
Met allerlei boetes weer naar huis.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Auwquote:Op vrijdag 2 november 2018 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens RTL-Z net op tv hebben zowel Heineken als Jumbo aangegeven niet te gaan mee-finaciėren.
Om alleen de 20 miljoen fee +2,5 miljoen personeelskosten elk jaar terug te verdienen zijn er 125.000 toeschouwers nodig. Gemiddelde prijs voor een kaartje een kleine 200 euro.
Aan de verbouwingen vooraf is 10 miljoen nodig maar die is uit de toeschouwers niet terug te verdienen..
Boetes zijn een soort snelheidsbelasting. Als je te hard rijdt, dan betaal je meer belasting.quote:
Waarom doen ze zandvoort dan een aanbod? Of willen ze een ander circuit dumpen?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:06 schreef MakkieR het volgende:
Het grote probleem is denk ik dat er een GP is in Belgie, Duitsland, Engeland en alle landen er om heen. F1 wil het F1 seizoen mondiaal maken, dan is nog een GP in Europa niet zo aantrekkelijk, gezien er zoveel in Europa zijn. Mondiaal is Belgiė en Nederland vrijwel hetzelfde.
Hockenheim en Silverstone gaan er waarschijnlijk mee stoppen. Contract met Spa loopt ook in 2019 af.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:06 schreef MakkieR het volgende:
Het grote probleem is denk ik dat er een GP is in Belgie, Duitsland, Engeland en alle landen er om heen. F1 wil het F1 seizoen mondiaal maken, dan is nog een GP in Europa niet zo aantrekkelijk, gezien er zoveel in Europa zijn. Mondiaal is Belgiė en Nederland vrijwel hetzelfde.
125k moet te doen zijn lijkt me. Snap echter wel dat Heineken en Jumbo niet mee willem financieren. Jumbo heeft geen baat bij internationale exposure en kan voor veel minder geld de Jumbo dagen blijven doen. Heineken kan veel beter buitenlandse markten proberen te bereiken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens RTL-Z net op tv hebben zowel Heineken als Jumbo aangegeven niet te gaan mee-finaciėren.
Om alleen de 20 miljoen fee +2,5 miljoen personeelskosten elk jaar terug te verdienen zijn er 125.000 toeschouwers nodig. Gemiddelde prijs voor een kaartje een kleine 200 euro.
Aan de verbouwingen vooraf is 10 miljoen nodig maar die is uit de toeschouwers niet terug te verdienen..
https://www.dvhn.nl/sport(...)g&utm_source=twitterquote:Nieuws uit Londen: Formule 1 nog niet vergeven (dus Assen heeft nog alle kans)
2-3 minuten
Het TT Circuit heeft nog steeds net zoveel kans om de Formule 1 binnen te halen als het Circuitpark Zandvoort. Dat heeft het Formula One Management (FOM) aan de organisatoren in Assen laten weten.
,,We hebben contact gehad met Londen’’, klinkt het opgelucht uit de mond van voorzitter Jos Vaessen van The Netherlands Grand Prix Foundation, die zich al een tijdje inspant om Max Verstappen in de Drentse hoofdstad aan de start te krijgen.
,,In het mailtje dat teruggekomen is, geeft de FOM aan dat ze wel in gesprek zijn met Zandvoort, maar dat er absoluut geen toezegging is gedaan en dat er ook zeker geen beslissing is genomen. Ze zijn niet blij met de publiciteit, maar dat terzijde. Het heeft er alle schijn van dat er sprake is van een opzetje tussen Circuit Zandvoort en De Telegraaf.’’
Volgens Vaessen komt er, zoals reeds afgesproken was, nog gewoon een delegatie van het Formula One Management naar Assen om de faciliteiten van het Drentse circuit nader onder de loep te nemen. ,,We krijgen alle kansen. Er zal gewoon een vergelijking plaatsvinden, waarin de voors en tegens tegenover elkaar worden gezet. Wij zien dat met vertrouwen tegemoet. Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van ons product en de kwaliteit van onze organisatie. Alles ligt nog volledig open en dat is prima.’’ Technisch werd het TT Circuit in een eerder stadium al goed bevonden.
De Telegraaf opende vrijdagochtend de krant met het nieuws dat de Formule 1 voor Zandvoort zou hebben gekozen. In het artikel van het landelijke dagblad rept prins Bernhard van Oranje, de directeur van Circuit Zandvoort, van een harde, schriftelijke toezegging van de Formule 1-top dat het duinencircuit boven Assen verkozen zou zijn en dat hij alleen nog maar ja hoeft te zeggen tegen een aanbieding van de FOM in ruil voor een fee van 20 miljoen euro.
Als dat echt waar is, dan begrijp ik dit verhaal wel. Maar zo lang dit nog niet zeker is, dan lijkt mij een GP in Nederland een heel moeilijk verhaal met al de organisatorische landen om ons heen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hockenheim en Silverstone gaan er waarschijnlijk mee stoppen. Contract met Spa loopt ook in 2019 af.
Is alleen wat anders als 130 duizend mensen met de trein moeten gaan hequote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Kortom, de stelligheid van de Telegraaf komt ongelegen want schendt afspraken tussen Zandvoort en FOM, maar in wezen klopt het verhaal dat de bal bij Zandvoort ligt. Als er een sluitende business case is heeft Assen geen schijn van kans.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:11 schreef TAV74 het volgende:
Directeur van circuit bij F1 cafe, waar ze blijkbaar een formele brief onderschept hebben, Bottom line: Zandvoort is een preferred circuit voor 2020 ALS ze de business case rondkrijgen.
Zo werkt het niet bij dit soort events, daar doe je het niet om de zichtbaarheid maar om je vrienden uit te nodigen, tuurlijk zeggen ze dat het voor de naamsbekendheid is, maar het gaat om hun eigen ego. De grote skybox bij Ajax is voor 10 miljoen verkocht (aan Phillips), dacht je dat dat ging om "sponsoring" ?quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:24 schreef ETA het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.
Een titelrace is niet alleen adverteren op het circuit en tijdens de F1 uitzendingen, er wordt ook veel tijd en geld gespendeerd aan lokale activaties. Hier zitten de grootste kosten, voornamelijk in de landen waar de race wordt gehouden.
Je hebt wel eens over de Zeeweg gereden in de zomer?quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn we het wel redelijk eens dat je het niet alleen doet om naamsbekendheid, dat is wel een erg achterhaalde visie op deze sponsoringscampagne. Alleen vind ik een stelling dat het alleen gedaan om de ego's van de hoge heren te bevredigen wel erg kort door de bocht. Het zal mij niet verbazen dat het in de achterhoofd heeft meegespeeld (is toch erg leuk om mee te mogen op het podium en een beker uit te reiken), maar niet dat dit de doorslaggevende factor is geweest.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo werkt het niet bij dit soort events, daar doe je het niet om de zichtbaarheid maar om je vrienden uit te nodigen, tuurlijk zeggen ze dat het voor de naamsbekendheid is, maar het gaat om hun eigen ego. De grote skybox bij Ajax is voor 10 miljoen verkocht (aan Phillips), dacht je dat dat ging om "sponsoring" ?
Ah, dus Heineken/Jumbo zou niet eens kśnnen sponsorenquote:Op zaterdag 3 november 2018 10:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor de de gemeente Zandvoort zelf is het vooral interessant buiten de zomer lees ik hier
http://decisio.nl/wp-cont(...)mule-1-Zandvoort.pdf
Als de race in een weekend met strandweer wordt verreden zullen de F1 bezoekers de 125000 strandgasten verdringen, omdat Zandvoort op een stranddag normaal ook al "vol" is.
Maar buiten het strandseizoen is er wel plaats op de parkeerterreinen, de restaurants en hotels, dus wel extra toeristen-inkomsten
Het circuit krijgt alleen inkomsten uit de kaartverkoop. Alle rechten op horeca, merchandise en reclame-uitingen zijn eigendom van Formula One Group.
Zelfde als bij de Tour de France en Championsleague dus
Dat zou wel kunnen denk ik maar ze mogen dat niet gebruiken om reclame mee te maken.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, dus Heineken/Jumbo zou niet eens kśnnen sponsoren
Ah, klinkt logisch.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen denk ik maar ze mogen dat niet gebruiken om reclame mee te maken.
Dat mag alleen als ze Formula One Group betalen, maar daar heeft het circuit weer niks aan.
Heineken heeft die rechten al... Mexico niet gezien?quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, dus Heineken/Jumbo zou niet eens kśnnen sponsoren
Dit gaat over Zandvoort.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:03 schreef ETA het volgende:
[..]
Heineken heeft die rechten al... Mexico niet gezien?
Het gaat erom of ze de exploitatie van Zandvoort willen sponsorenquote:Op zaterdag 3 november 2018 11:03 schreef ETA het volgende:
[..]
Heineken heeft die rechten al... Mexico niet gezien?
Wel met korrel zout nemen, intern wordt er natuurlijk positief op gereageerd, alle werknemers zien al paddock kaartjes in het verschietquote:Op zaterdag 3 november 2018 10:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Heineken heeft er wel zin in.
https://www.gpblog.com/nl(...)e-in-zandvoort-.html
quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat erom of ze de exploitatie van Zandvoort willen sponsoren
quote:
ok, ok...quote:
TT Assen trekt ook een enorme massa publiek zonder Nederlandse favoriet. Ook zonder Max is het op zich wel levensvatbaar denk ik. Vraag is dan wel hoe interessant het nog voor dit soort sponsoren is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
Jumbo, Hema, Blokker, Philips, BAM, in die vijver moet het circuit vissen.
Maarja, als Max voor die tijd een keer per ongeluk op het gas trapt in plaats van de rem is de hype al over voordat de eerste betonwagen het terrein op draait.
Dan zou f1 allang elektrisch moeten zijn als ze echt schoner willen worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
F1 is bijna klimaat neutraal, en dankzij de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt worden straatauto's schoner en schoner.
Dus per saldo zorgt de F1 voor minder uitstoot.
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.htmlquote:Op vrijdag 2 november 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:
En elektrisch rijden is niet de toekomst. Echt niet.
Waterstof. Dat het nu nog niet helemaal werkt is wat anders.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |