Die zal sowieso wel aangepast worden voor F1 neem ik aan.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gerlach - HugenHoltz gaat fun worden,
Ze hebben de baan indertijd vernieuwd/verkort met als doel om er meer inhaalmogelijkheden te creëren. Met name uitrembochten. Maar al bij de eerste races bleek dat de Clio's en Porshes er volgas doorheen gingen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou nou kut kart baantje is ook overdreven. Vraag je het aan coureurs is het gewoon een top baan hoor. Zandvoort is een echt rijders circuit.
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van die 20 miljoen komt het echt wel goed, je hebt enorme inkomsten aan sponsoring, met name Heineken zal over lijken gaan om dit in te brengen, wat denk je hoe prestigieus het voor hen is als er in Nederland een GP word gehouden? Daarnaast wil iedereen zich associeren met het koninklijk huis, onderschat niet dat dat enorm mee speelt.
Het gaat om lokale activaties. Voordat de Mexico GP wordt gehouden is er al een lange campagne bezig in Mexico zelf, hier wordt de echte winst geboekt in de lokale markt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja dus? Je zwetst nogal. Zo redenerend heeft het voor Heineken geen enkele zin om in de Formule 1 titel sponsor te zijn. Terwijl ik toch echt vorig weekend in Mexico dood gegooid werd met Heineken. Die paar duizend supporters die in Azië op het circuit zelf kijken en daar toevallig Heineken zien staan maken echt niet het verschil hoor.
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan.
Ah, jij bent er zo een die bijna de spiegels van auto's ramt, om maar vooraan bij de verkeerslichten te komen en aldaar aangekomen je tweewieler voor een auto plempt en vervolgens de boel ophoudt als het licht op groen gaat.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Lekker in de regenquote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Nee hoor. Ik ben er zo eentje die naar voren rijdt bij de verkeerslichten en hem aldaar voor een auto plempt. Maar bij groen licht wegspuit nog voordat iemand anders zijn gaspedaal kan indrukken, en de heerlijke lucht van een goed hete en rijk afgestelde motor achterlaat waardoor iedereen met een passie voor motorsport zich meteen een stuk beter voelt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:29 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ah, jij bent er zo een die bijna de spiegels van auto's ramt, om maar vooraan bij de verkeerslichten te komen en aldaar aangekomen je tweewieler voor een auto plempt en vervolgens de boel ophoudt als het licht op groen gaat.
Ik zal je geen mietje noemen hoor, dat laat ik over aan gay's met een motor...
Ah, dan heb jij nooit kennis gemaakt met onze Clio RS bij het verkeerslichtquote:Op vrijdag 2 november 2018 16:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben er zo eentje die naar voren rijdt bij de verkeerslichten en hem aldaar voor een auto plempt. Maar bij groen licht wegspuit nog voordat iemand anders zijn gaspedaal kan indrukken, en de heerlijke lucht van een goed hete en rijk afgestelde motor achterlaat waardoor iedereen met een passie voor motorsport zich meteen een stuk beter voelt.
Op sommige dagen doe ik zelfs avgas in mijn motor om de motorsportfanaat nog gelukkiger te maken!
Hmz. Ik heb wel eens moeite gehad om ene Audi RS6 bij te houden. Maar dat was het dan wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ah, dan heb jij nooit kennis gemaakt met onze Clio RS bij het verkeerslicht. Drie keer raden... een andere motorrijder met een soortgelijke houding als jij, heeft er wél kennis mee gemaakt en voelde zich op dat moment heel wat minder 'man'
![]()
Ontopic: "Ondeugend" begon er mee, door te schrijven: "Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan."quote:Ontopic: doe gewoon niet alsof je beter bent dan de rest van de verkeersdeelnemers, je reactie is nogal kinderachtig (net zoals het mijne, maar ik probeerde je iets duidelijk te maken).
Ik heb een vriend op C level van Delta Lloyd, daar gaat het echt niet om een bewuste uitgave van knaken maar om hoe je je zelf neer zet, geloof me 20 miljoen is helemaal niks.quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:24 schreef ETA het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.
Een titelrace is niet alleen adverteren op het circuit en tijdens de F1 uitzendingen, er wordt ook veel tijd en geld gespendeerd aan lokale activaties. Hier zitten de grootste kosten, voornamelijk in de landen waar de race wordt gehouden.
Ik zit redelijk dicht bij het vuur en heb wel goed inzicht wat er speelt. 20 miljoen op je jaaromzet is inderdaad haast niets, maar 20 miljoen blijft een flink pak geld voor sponsoring. Voor dat geld kan je een kwartaal hoofdsponsor blijven van bijvoorbeeld Champions League, dat is waarschijnlijk effectiever dan het uit te geven aan 1 GP in NL.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een vriend op C level van Delta Lloyd, daar gaat het echt niet om een bewuste uitgave van knaken maar om hoe je je zelf neer zet, geloof me 20 miljoen is helemaal niks.
Met allerlei boetes weer naar huis.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Auwquote:Op vrijdag 2 november 2018 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens RTL-Z net op tv hebben zowel Heineken als Jumbo aangegeven niet te gaan mee-finaciëren.
Om alleen de 20 miljoen fee +2,5 miljoen personeelskosten elk jaar terug te verdienen zijn er 125.000 toeschouwers nodig. Gemiddelde prijs voor een kaartje een kleine 200 euro.
Aan de verbouwingen vooraf is 10 miljoen nodig maar die is uit de toeschouwers niet terug te verdienen..
Boetes zijn een soort snelheidsbelasting. Als je te hard rijdt, dan betaal je meer belasting.quote:
Waarom doen ze zandvoort dan een aanbod? Of willen ze een ander circuit dumpen?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:06 schreef MakkieR het volgende:
Het grote probleem is denk ik dat er een GP is in Belgie, Duitsland, Engeland en alle landen er om heen. F1 wil het F1 seizoen mondiaal maken, dan is nog een GP in Europa niet zo aantrekkelijk, gezien er zoveel in Europa zijn. Mondiaal is België en Nederland vrijwel hetzelfde.
Hockenheim en Silverstone gaan er waarschijnlijk mee stoppen. Contract met Spa loopt ook in 2019 af.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:06 schreef MakkieR het volgende:
Het grote probleem is denk ik dat er een GP is in Belgie, Duitsland, Engeland en alle landen er om heen. F1 wil het F1 seizoen mondiaal maken, dan is nog een GP in Europa niet zo aantrekkelijk, gezien er zoveel in Europa zijn. Mondiaal is België en Nederland vrijwel hetzelfde.
125k moet te doen zijn lijkt me. Snap echter wel dat Heineken en Jumbo niet mee willem financieren. Jumbo heeft geen baat bij internationale exposure en kan voor veel minder geld de Jumbo dagen blijven doen. Heineken kan veel beter buitenlandse markten proberen te bereiken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens RTL-Z net op tv hebben zowel Heineken als Jumbo aangegeven niet te gaan mee-finaciëren.
Om alleen de 20 miljoen fee +2,5 miljoen personeelskosten elk jaar terug te verdienen zijn er 125.000 toeschouwers nodig. Gemiddelde prijs voor een kaartje een kleine 200 euro.
Aan de verbouwingen vooraf is 10 miljoen nodig maar die is uit de toeschouwers niet terug te verdienen..
https://www.dvhn.nl/sport(...)g&utm_source=twitterquote:Nieuws uit Londen: Formule 1 nog niet vergeven (dus Assen heeft nog alle kans)
2-3 minuten
Het TT Circuit heeft nog steeds net zoveel kans om de Formule 1 binnen te halen als het Circuitpark Zandvoort. Dat heeft het Formula One Management (FOM) aan de organisatoren in Assen laten weten.
,,We hebben contact gehad met Londen’’, klinkt het opgelucht uit de mond van voorzitter Jos Vaessen van The Netherlands Grand Prix Foundation, die zich al een tijdje inspant om Max Verstappen in de Drentse hoofdstad aan de start te krijgen.
,,In het mailtje dat teruggekomen is, geeft de FOM aan dat ze wel in gesprek zijn met Zandvoort, maar dat er absoluut geen toezegging is gedaan en dat er ook zeker geen beslissing is genomen. Ze zijn niet blij met de publiciteit, maar dat terzijde. Het heeft er alle schijn van dat er sprake is van een opzetje tussen Circuit Zandvoort en De Telegraaf.’’
Volgens Vaessen komt er, zoals reeds afgesproken was, nog gewoon een delegatie van het Formula One Management naar Assen om de faciliteiten van het Drentse circuit nader onder de loep te nemen. ,,We krijgen alle kansen. Er zal gewoon een vergelijking plaatsvinden, waarin de voors en tegens tegenover elkaar worden gezet. Wij zien dat met vertrouwen tegemoet. Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van ons product en de kwaliteit van onze organisatie. Alles ligt nog volledig open en dat is prima.’’ Technisch werd het TT Circuit in een eerder stadium al goed bevonden.
De Telegraaf opende vrijdagochtend de krant met het nieuws dat de Formule 1 voor Zandvoort zou hebben gekozen. In het artikel van het landelijke dagblad rept prins Bernhard van Oranje, de directeur van Circuit Zandvoort, van een harde, schriftelijke toezegging van de Formule 1-top dat het duinencircuit boven Assen verkozen zou zijn en dat hij alleen nog maar ja hoeft te zeggen tegen een aanbieding van de FOM in ruil voor een fee van 20 miljoen euro.
Als dat echt waar is, dan begrijp ik dit verhaal wel. Maar zo lang dit nog niet zeker is, dan lijkt mij een GP in Nederland een heel moeilijk verhaal met al de organisatorische landen om ons heen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hockenheim en Silverstone gaan er waarschijnlijk mee stoppen. Contract met Spa loopt ook in 2019 af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |