abonnement Unibet Coolblue
pi_183826107
Mooi dat het voorlopig blijft zoals het is, voor mij hoeft het niet te veranderen.
Klok een uur terug heeft al helemaal geen impact en klok een uur vooruit ben je binnen 1 á 2 dagen aan gewend.
Verder haat ik wintertijd dus als het met alle geweld veranderd moet worden, dan maar liever permanent zomertijd. Al vind ik tot 10:00 donker in de winter ook niet echt ideaal maar in ieder geval nog beter dan een uur eerder donker in de zomer.
Nu maakt dat in de maanden juni/juli weinig uit. Maar ik moet er niet aan denken dat het in april/mei en aug/sept/okt al een uur eerder donker zou worden. :N
pi_183826130
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 07:57 schreef Red_85 het volgende:
Huh? Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? In alle 'vrije' peilingen van de afgelopen tijd is zomertijd favoriet.

Does not fit.
Sturen met de vraagstelling, de wintertijd wordt in die peiling de 'standaardtijd' genoemd.
pi_183826136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:06 schreef Straatcommando. het volgende:

Met wintertijd het hele jaar door lever je simpelweg effectieve zonuren in, zeker in de zomer. Waarom? Kreeg ik ergens in de vorige topics nog het advies om verduisterende gordijnen of een rolluik te kopen ook. Compleet geschift :D
Je levert geen zonuren in, enkel daglicht want garantie op de zon heb je simpelweg niet in dit land. In de zomer zou het bij altijd wintertijd dan rond 20.30-21.00 gaan schemeren. Mensen doen dan net of hun hele avond vol activiteiten is verpest omdat ze niet tot pak 'm beet 21.30-22.00 kunnen sporten/wandelen/actief kunnen zijn. Juist in de warme zomermaanden is het juist lekker wanneer het eerder donker wordt en dus wat af kan koelen. My two cents..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_183826157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een goede tweede optie, maar veel mensen hebben (lang) last van de twee momenten van wisseling.
Als er voor geen enkel alternatief een meerderheid is dan is de status quo veruit de beste optie.
pi_183826225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je levert geen zonuren in, enkel daglicht want garantie op de zon heb je simpelweg niet in dit land. In de zomer zou het bij altijd wintertijd dan rond 20.30-21.00 gaan schemeren. Mensen doen dan net of hun hele avond vol activiteiten is verpest omdat ze niet tot pak 'm beet 21.30-22.00 kunnen sporten/wandelen/actief kunnen zijn. Juist in de warme zomermaanden is het juist lekker wanneer het eerder donker wordt en dus wat af kan koelen. My two cents..
Het gaat (zoals ik in eerdere post aangaf) niet om midden in de zomer want van mij mag het na 21:00 best donker worden. Het gaat mij meer om het voorjaar en begin van het najaar. Dan zouden avond activiteiten wel degelijk vergald worden doordat het een uur eerder donker is. met altijd wintertijd is het in augustus al om 20:00 donker en in september al rond 19:00. (zelfde voor april en mei)
  woensdag 19 december 2018 @ 12:32:24 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183826251
quote:
5s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je begrijpt dat er flink wat grensarbeiders zijn waarvoor dit niet handig is?
Hoe dan? Je telefoon regelt dat soort dingen sowieso altijd automatisch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 19 december 2018 @ 12:35:21 #207
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183826299
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je levert geen zonuren in, enkel daglicht want garantie op de zon heb je simpelweg niet in dit land. In de zomer zou het bij altijd wintertijd dan rond 20.30-21.00 gaan schemeren. Mensen doen dan net of hun hele avond vol activiteiten is verpest omdat ze niet tot pak 'm beet 21.30-22.00 kunnen sporten/wandelen/actief kunnen zijn. Juist in de warme zomermaanden is het juist lekker wanneer het eerder donker wordt en dus wat af kan koelen. My two cents..
Jawel, effectieve zonuren. Dat is niet perse dat de zon zichtbaar is, maar wel dat er daglicht is. Dat uurtje wat je dan inlevert krijg je in de nacht weer terug waarin iedereen nog ligt te slapen.

En omdat je het dan eerder vindt afkoelen is natuurlijk een slecht argument. Dit is gewoon een avondmens/ochtendmens discussie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183826308
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:29 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Het gaat (zoals ik in eerdere post aangaf) niet om midden in de zomer want van mij mag het na 21:00 best donker worden. Het gaat mij meer om het voorjaar en begin van het najaar. Dan zouden avond activiteiten wel degelijk vergald worden doordat het een uur eerder donker is. met altijd wintertijd is het in augustus al om 20:00 donker en in september al rond 19:00. (zelfde voor april en mei)
Die uren krijg je er dan sochtends bij. Super handig dat het om 04.30 al licht is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183826332
In de meest effectieve situatie heb je daglicht tussen 06.00-22.00.
Permanente zomertijd is dan de beste optie. Al vind ikntwee x per jaar ff de klok verzetten ook prima.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183826340
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jawel, effectieve zonuren. Dat is niet perse dat de zon zichtbaar is, maar wel dat er daglicht is. Dat uurtje wat je dan inlevert krijg je in de nacht weer terug waarin iedereen nog ligt te slapen.

En omdat je het dan eerder vindt afkoelen is natuurlijk een slecht argument. Dit is gewoon een avondmens/ochtendmens discussie.
Als er hier geen daglicht is dan is het wel elders, die zon draait rond de aarde dat weet je toch hopelijk wel he?

En achter de wolken schijnt die ook.
pi_183826365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als er hier geen daglicht is dan is het wel elders, die zon draait rond de aarde dat weet je toch hopelijk wel he?

En achter de wolken schijnt die ook.
Wij hebben er in Nederland niet zo gek veel aan als het om 21.00 donker is maar dat het in de VS dan nog niet donker is.

Of andersom dat het bij ons om 04.30 licht wordt maar dat het in Mexico nog wel donker is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 19 december 2018 @ 12:39:45 #212
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183826376
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die uren krijg je er dan sochtends bij. Super handig dat het om 04.30 al licht is.
Ja koop maar verduisterende gordijnen of een rolluik hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183826398
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die uren krijg je er dan sochtends bij. Super handig dat het om 04.30 al licht is.
Inderdaad ja, met permanent wintertijd verlies je dus in feite daglicht. Want de uren die je savonds verliest komen erbij op een tijdstip dat de meeste mensen gewoon slapen, dus verloren tijd.

Het is niet voor niets dat het verzetten van de klok is ingevoerd. Kiezen tussen permanent zomer of wintertijd is kiezen tussen twee kwaden. Al is permanent zomertijd in dit geval "the lesser evil"

Mensen die UK tijd(GMT) willen zijn helemaal van het padje af, dan wordt het in de winter om 15:30 al donker en in de zomer licht om 3:30 8)7
pi_183826419
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:41 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Inderdaad ja, met permanent wintertijd verlies je dus in feite daglicht. Want de uren die je savonds verliest komen erbij op een tijdstip dat de meeste mensen gewoon slapen, dus verloren tijd.

Het is niet voor niets dat het verzetten van de klok is ingevoerd. Kiezen tussen permanent zomer of wintertijd is kiezen tussen twee kwaden. Al is permanent zomertijd in dit geval "the lesser evil"

Mensen die UK tijd willen zijn helemaal van het padje af, dan wordt het in de winter om 15:30 al donker en in de zomer licht om 3:30 8)7
Maar dan kun je wel om 12:00 's middags gezellig met zijn allen in een kringetje in de tuin fappen omdat het zo ontzettend geil is dat de zon om, bijna, precies 12:00 uur op zijn hoogste punt staat.
  woensdag 19 december 2018 @ 12:43:31 #215
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183826424
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar dan kun je wel om 12:00 's middags gezellig met zijn allen in een kringetje in de tuin fappen omdat het zo ontzettend geil is dat de zon om, bijna, precies 12:00 uur op zijn hoogste punt staat.
Moet je wel naar Berlijn verhuizen.
pi_183826861
Wel grappig dat je aan het type mensen vantevoren kunt inschatten of ze voor permanente zomertijd of permanente wintertijd zijn. Het eerste type is vaak net wat ondernemender, relaxter, minder klagend etc.
  woensdag 19 december 2018 @ 13:16:52 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183826951
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel grappig dat je aan het type mensen vantevoren kunt inschatten of ze voor permanente zomertijd of permanente wintertijd zijn. Het eerste type is vaak net wat ondernemender, relaxter, minder klagend etc.
Jep, de avondmensen. Zijn doorgaans ook de socialere en meer plezierige mensen om mee om te gaan (voornamelijk omdat veel sociale bijeenkomsten in de avond zijn).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183827026
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als er hier geen daglicht is dan is het wel elders, die zon draait rond de aarde dat weet je toch hopelijk wel he?

En achter de wolken schijnt die ook.
Whut? 8)7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 december 2018 @ 13:33:10 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183827288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, de avondmensen. Zijn doorgaans ook de socialere en meer plezierige mensen om mee om te gaan (voornamelijk omdat veel sociale bijeenkomsten in de avond zijn).
#teamavond *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183827314
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, de avondmensen. Zijn doorgaans ook de socialere en meer plezierige mensen om mee om te gaan (voornamelijk omdat veel sociale bijeenkomsten in de avond zijn).
:*
pi_183827689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:47 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Door sturende vragen te stellen. In plaats van wintertijd noem je het bijvoorbeeld standaardtijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Sturen met de vraagstelling, de wintertijd wordt in die peiling de 'standaardtijd' genoemd.
Dat zal inderdaad.

Wilt u in de zomer voor het gevoel een langere avond?
Ja natuurlijk!!!!

Wilt u dat het in de winter in de avondspits ook licht is?
Ja natuurlijk!!!!

Wat lijkt u logischer voor het energieverbruik?
A. Dat smorgens wanneer niemand wakker is het al licht is in de zomer?
B. Dat het savonds wanneer iedereen wakker is, het langer licht is?

Die vragen zul je niet zien inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183827741
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die uren krijg je er dan sochtends bij. Super handig dat het om 04.30 al licht is.
Ja man. Dat is echt super handig. Om 4.30 zijn er echt superveel mensen ook wakker. Meer dan om 21.30 savonds.

... Toch?

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183827908
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja man. Dat is echt super handig. Om 4.30 zijn er echt superveel mensen ook wakker. Meer dan om 21.30 savonds.

... Toch?

:')
Ik was ook sarcastisch :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 19 december 2018 @ 14:44:38 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183828745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, de avondmensen. Zijn doorgaans ook de socialere en meer plezierige mensen om mee om te gaan (voornamelijk omdat veel sociale bijeenkomsten in de avond zijn).
Dat zal waarschijnlijk ook een gevalletje soort soort zijn en waarschijnlijk zitten die mensen ook nog eens in hetzelfde milieu en hebben ze ook nog eens dezelfde levensstijl.

Voor jongeren, van pak hem beet 35 jaar en jonger zal het vast wel interessant zijn om langere avonden te hebben. Maar voor ouders met kinderen is de wintertijd een stuk prettiger en ook voor de werkende klasse is wintertijd veel interessanter.

Dat we minder sociale activiteiten zouden ondernemen als in de zomer wat vroeger donker is, is de grootste kolder zie je kan verzinnen. In landen die dichter bij de evenaar liggen is altijd vroeg donker en inwoners van die landen nemen gemiddeld gezien vaker deel aan sociale activiteiten 's avonds (in het donker!!) dan Nederlanders bij licht doen.

Wie weet gaan we just veel meer doen 's avonds als het eerder donker is.
So we just called him Fred
pi_183828773
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Whut? 8)7
Yep en de aarde is plat!

Daarbij draait die plaat ook nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2018 14:47:25 ]
pi_183828844
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zal waarschijnlijk ook een gevalletje soort soort zijn en waarschijnlijk zitten die mensen ook nog eens in hetzelfde milieu en hebben ze ook nog eens dezelfde levensstijl.

Voor jongeren, van pak hem beet 35 jaar en jonger zal het vast wel interessant zijn om langere avonden te hebben. Maar voor ouders met kinderen is de wintertijd een stuk prettiger en ook voor de werkende klasse is wintertijd veel interessanter.

Dat we minder sociale activiteiten zouden ondernemen als in de zomer wat vroeger donker is, is de grootste kolder zie je kan verzinnen. In landen die dichter bij de evenaar liggen is altijd vroeg donker en inwoners van die landen nemen gemiddeld gezien vaker deel aan sociale activiteiten 's avonds (in het donker!!) dan Nederlanders bij licht doen.

Wie weet gaan we just veel meer doen 's avonds als het eerder donker is.
Je vergeet even dat die landen dicht bij de evenaar die je noemt 's avonds een temperatuur hebben die we hier (gemiddeld) op het warmste punt van de dag nog niet eens halen.
  woensdag 19 december 2018 @ 14:51:59 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183828864
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je vergeet even die landen dicht bij de evenaar die je noemt 's avonds een temperatuur hebben die we hier (gemiddeld) op het warmste punt van de dag niet halen.
Wel in de periode dat mensen graag buiten willen zitten in de zomer.

En die activiteiten zijn lang allemaal niet buiten, vanwege diezelfde temperatuur...
So we just called him Fred
pi_183828908
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wel in de periode dat mensen graag buiten willen zitten in de zomer.

Als niet warm zouden ze dan buiten willen zitten?
  woensdag 19 december 2018 @ 14:55:00 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183828933
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zal waarschijnlijk ook een gevalletje soort soort zijn en waarschijnlijk zitten die mensen ook nog eens in hetzelfde milieu en hebben ze ook nog eens dezelfde levensstijl.

Voor jongeren, van pak hem beet 35 jaar en jonger zal het vast wel interessant zijn om langere avonden te hebben. Maar voor ouders met kinderen is de wintertijd een stuk prettiger en ook voor de werkende klasse is wintertijd veel interessanter.

Dat we minder sociale activiteiten zouden ondernemen als in de zomer wat vroeger donker is, is de grootste kolder zie je kan verzinnen. In landen die dichter bij de evenaar liggen is altijd vroeg donker en inwoners van die landen nemen gemiddeld gezien vaker deel aan sociale activiteiten 's avonds (in het donker!!) dan Nederlanders bij licht doen.

Wie weet gaan we just veel meer doen 's avonds als het eerder donker is.
Ik gaf enkel mijn ervaring met ‘avondmensen’ ;) Kan me ook niet voorstellen dat mensen an sich minder sociaal worden door wintertijd nee.

Ik persoonlijk heb wel een veel grotere voorkeur voor de voordelen van de zomertijd juist vanwege de lange avonden. Dus als er gekozen móet worden, stem ik daar voor. Maar het beste scenario voor het collectief is wisselen zoals we nu doen, vanwege de redenen die jij al aangeeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 19-12-2018 15:14:26 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183828943
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep en de aarde is plat!

Daarbij draait die plaat ook nog.
De aarde is rond.... als een pannenkoek
Racist
pi_183828966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:55 schreef Toga het volgende:

[..]

De aarde is rond.... als een pannenkoek
Pas maar op als die omdraait val ik ervan af.
pi_183829083
Permanente zomertijd lijkt me ook een dot stroom schelen. Als je savonds over een gemiddelde snelweg in Nederland rijdt duurt t nooit lang of je ziet ergens een sportcomplex waar lichtmasten schijnen. Die kunnen allemaal een uur later aan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183829108
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:02 schreef kalinhos het volgende:
Permanente zomertijd lijkt me ook een dot stroom schelen. Als je savonds over een gemiddelde snelweg in Nederland rijdt duurt t nooit lang of je ziet ergens een sportcomplex waar lichtmasten schijnen. Die kunnen allemaal een uur later aan.
Krijgen die de stroom gratis?

Nee ze betalen ervoor dus waarom zouden die niet mogen branden?
pi_183829190
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Krijgen die de stroom gratis?

Nee ze betalen ervoor dus waarom zouden die niet mogen branden?
Dat is mijn punt totaal niet maar om antwoord te geven op je vraag: nee, ze krijgen de stroom niet gratis.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183829213
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat is mijn punt totaal niet maar om antwoord te geven op je vraag: nee, ze krijgen de stroom niet gratis.
Ze betalen mee aan de economie dat geld wat die economie misloopt probeer ik wel bij anderen te halen.
pi_183829216
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:02 schreef kalinhos het volgende:
Permanente zomertijd lijkt me ook een dot stroom schelen. Als je savonds over een gemiddelde snelweg in Nederland rijdt duurt t nooit lang of je ziet ergens een sportcomplex waar lichtmasten schijnen. Die kunnen allemaal een uur later aan.
Aan de andere kant: bij permanente zomertijd krijg je weer dat ze ze in het weekend 's ochtends aan zullen moeten doen (in de wintermaanden) om de eerste (jeugd)wedstrijden te kunnen spelen. Het opschuiven van wedstrijden is ook geen optie want 9/10 sportparken zitten al compleet vol qua capaciteit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_183829250
Pleur maar eens over led lampen in, iedereen, moet je eens kijken hoeveel de kosten opeens gaan stijgen om hun streven te halen.
Des te spaarzamer ik ben des te meer word ik gestraft.

Als ik als enigste spaarzaam ben, zal het nog wel meevallen!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2018 15:13:25 ]
pi_183829324
Ik snap de hele discussie niet, De zomer-wintertijd is ingevoerd om energie te besparen; het meeste licht tijdens dat er mensen wakker zijn; lichten kunnen minder lang aan.
Licht = stroom = CO2,
Nu DES TE MEER zouden we zomer- en wintertijd moeten aanhouden.
Het argument; "het is vervelend 2x per jaar de klok te moeten verzetten" en, 'ik vergeet het steeds en daarom kom ik 1x per jaar zondag te laat voor de kerk" is geen argument.
Ik vind het ook vervelend de kachel een graadje lager te moeten zetten om CO2 uitstoot te verminderen (of de kosten van energieaccijnzen in toom te houden), maar geen EU-lid zal zeggen "dat hoeft niet meer".
Racist
pi_183829375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:15 schreef Toga het volgende:
Ik vind het ook vervelend de kachel een graadje lager te moeten zetten om CO2 uitstoot te verminderen
Dus nu opeens kan het wel, heb jij jaren lang de mensheid voor het lapje gehouden.
pi_183829609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de andere kant: bij permanente zomertijd krijg je weer dat ze ze in het weekend 's ochtends aan zullen moeten doen (in de wintermaanden) om de eerste (jeugd)wedstrijden te kunnen spelen. Het opschuiven van wedstrijden is ook geen optie want 9/10 sportparken zitten al compleet vol qua capaciteit.
Hmm dar is op zich wel een punt - al staat ee tegenover dat je ook nog later kan eindigen, afhankelijk van de vereniging (bij bvv Barendrecht spelen ze zelfs in de winter nog vrolijk om 1730 wedstrijden 8)7 )
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183829642
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hmm dar is op zich wel een punt - al staat ee tegenover dat je ook nog later kan eindigen, afhankelijk van de vereniging (bij bvv Barendrecht spelen ze zelfs in de winter nog vrolijk om 1730 wedstrijden 8)7 )
Chips dat is afzien, maarja er zijn ook nog mensen die sporten combineren met werken he!
pi_183829667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hmm dar is op zich wel een punt - al staat ee tegenover dat je ook nog later kan eindigen, afhankelijk van de vereniging (bij bvv Barendrecht spelen ze zelfs in de winter nog vrolijk om 1730 wedstrijden 8)7 )
Dat heeft allemaal weer te maken met de mate waarin vrijwilligers bereid zijn meer uren te maken voor de club. Dat voor elkaar boksen staat bijzonder onder druk de laatste jaren.

Edit: meer of 'andere' tijden: men wil niet op zaterdagavond nog vrijwilligerswerk doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_183829682
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_183829948

Permanent zomertijd geeft het meeste uren in daglicht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183830116
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:15 schreef Toga het volgende:
Ik vind het ook vervelend de kachel een graadje lager te moeten zetten om CO2 uitstoot te verminderen
Ik was al spaarzaam ik kan niet minder, nu ga jij het ook doen?
pi_183830717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:40 schreef kalinhos het volgende:
[ afbeelding ]
Permanent zomertijd geeft het meeste uren in daglicht.
Dat argument kennen we nu onderhand wel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 19 december 2018 @ 16:25:39 #247
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_183831231
Er is veel aandacht voor de extremen qua periode (langste/kortste dag) en tijd (zonsopkomst/zonsondergang), maar ik denk dat zomertijd ook voordeel heeft in de herfst en lente in de namiddag en begin van de avond qua temperatuur.
Géén kloon van tvlxd!
pi_183831504
Ik word zo moe van al die mongolen die enkel achter de reet van Lubach aanlopen omdat hij het zo leuk brengt :') Leer zelf nadenken.
  FOK!fotograaf woensdag 19 december 2018 @ 17:01:08 #250
842 Zorro
Z
pi_183832102
41% is voor wintertijd.
ED/AD in het artikel over die fout (https://www.ed.nl/binnenl(...)-uur-onder~a45cff56/):
De grootste groep ondervraagden geeft de voorkeur aan permanente wintertijd.

Hoezo nepnieuws :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')