Je vergeet even dat die landen dicht bij de evenaar die je noemt 's avonds een temperatuur hebben die we hier (gemiddeld) op het warmste punt van de dag nog niet eens halen.quote:Op woensdag 19 december 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat zal waarschijnlijk ook een gevalletje soort soort zijn en waarschijnlijk zitten die mensen ook nog eens in hetzelfde milieu en hebben ze ook nog eens dezelfde levensstijl.
Voor jongeren, van pak hem beet 35 jaar en jonger zal het vast wel interessant zijn om langere avonden te hebben. Maar voor ouders met kinderen is de wintertijd een stuk prettiger en ook voor de werkende klasse is wintertijd veel interessanter.
Dat we minder sociale activiteiten zouden ondernemen als in de zomer wat vroeger donker is, is de grootste kolder zie je kan verzinnen. In landen die dichter bij de evenaar liggen is altijd vroeg donker en inwoners van die landen nemen gemiddeld gezien vaker deel aan sociale activiteiten 's avonds (in het donker!!) dan Nederlanders bij licht doen.
Wie weet gaan we just veel meer doen 's avonds als het eerder donker is.
Wel in de periode dat mensen graag buiten willen zitten in de zomer.quote:Op woensdag 19 december 2018 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je vergeet even die landen dicht bij de evenaar die je noemt 's avonds een temperatuur hebben die we hier (gemiddeld) op het warmste punt van de dag niet halen.
Als niet warm zouden ze dan buiten willen zitten?quote:Op woensdag 19 december 2018 14:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wel in de periode dat mensen graag buiten willen zitten in de zomer.
Ik gaf enkel mijn ervaring met ‘avondmensen’quote:Op woensdag 19 december 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat zal waarschijnlijk ook een gevalletje soort soort zijn en waarschijnlijk zitten die mensen ook nog eens in hetzelfde milieu en hebben ze ook nog eens dezelfde levensstijl.
Voor jongeren, van pak hem beet 35 jaar en jonger zal het vast wel interessant zijn om langere avonden te hebben. Maar voor ouders met kinderen is de wintertijd een stuk prettiger en ook voor de werkende klasse is wintertijd veel interessanter.
Dat we minder sociale activiteiten zouden ondernemen als in de zomer wat vroeger donker is, is de grootste kolder zie je kan verzinnen. In landen die dichter bij de evenaar liggen is altijd vroeg donker en inwoners van die landen nemen gemiddeld gezien vaker deel aan sociale activiteiten 's avonds (in het donker!!) dan Nederlanders bij licht doen.
Wie weet gaan we just veel meer doen 's avonds als het eerder donker is.
De aarde is rond.... als een pannenkoekquote:Op woensdag 19 december 2018 14:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep en de aarde is plat!
Daarbij draait die plaat ook nog.
Pas maar op als die omdraait val ik ervan af.quote:Op woensdag 19 december 2018 14:55 schreef Toga het volgende:
[..]
De aarde is rond.... als een pannenkoek
Krijgen die de stroom gratis?quote:Op woensdag 19 december 2018 15:02 schreef kalinhos het volgende:
Permanente zomertijd lijkt me ook een dot stroom schelen. Als je savonds over een gemiddelde snelweg in Nederland rijdt duurt t nooit lang of je ziet ergens een sportcomplex waar lichtmasten schijnen. Die kunnen allemaal een uur later aan.
Dat is mijn punt totaal niet maar om antwoord te geven op je vraag: nee, ze krijgen de stroom niet gratis.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Krijgen die de stroom gratis?
Nee ze betalen ervoor dus waarom zouden die niet mogen branden?
Ze betalen mee aan de economie dat geld wat die economie misloopt probeer ik wel bij anderen te halen.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat is mijn punt totaal niet maar om antwoord te geven op je vraag: nee, ze krijgen de stroom niet gratis.
Aan de andere kant: bij permanente zomertijd krijg je weer dat ze ze in het weekend 's ochtends aan zullen moeten doen (in de wintermaanden) om de eerste (jeugd)wedstrijden te kunnen spelen. Het opschuiven van wedstrijden is ook geen optie want 9/10 sportparken zitten al compleet vol qua capaciteit.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:02 schreef kalinhos het volgende:
Permanente zomertijd lijkt me ook een dot stroom schelen. Als je savonds over een gemiddelde snelweg in Nederland rijdt duurt t nooit lang of je ziet ergens een sportcomplex waar lichtmasten schijnen. Die kunnen allemaal een uur later aan.
Dus nu opeens kan het wel, heb jij jaren lang de mensheid voor het lapje gehouden.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:15 schreef Toga het volgende:
Ik vind het ook vervelend de kachel een graadje lager te moeten zetten om CO2 uitstoot te verminderen
Hmm dar is op zich wel een punt - al staat ee tegenover dat je ook nog later kan eindigen, afhankelijk van de vereniging (bij bvv Barendrecht spelen ze zelfs in de winter nog vrolijk om 1730 wedstrijdenquote:Op woensdag 19 december 2018 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant: bij permanente zomertijd krijg je weer dat ze ze in het weekend 's ochtends aan zullen moeten doen (in de wintermaanden) om de eerste (jeugd)wedstrijden te kunnen spelen. Het opschuiven van wedstrijden is ook geen optie want 9/10 sportparken zitten al compleet vol qua capaciteit.
Chips dat is afzien, maarja er zijn ook nog mensen die sporten combineren met werken he!quote:Op woensdag 19 december 2018 15:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hmm dar is op zich wel een punt - al staat ee tegenover dat je ook nog later kan eindigen, afhankelijk van de vereniging (bij bvv Barendrecht spelen ze zelfs in de winter nog vrolijk om 1730 wedstrijden)
Dat heeft allemaal weer te maken met de mate waarin vrijwilligers bereid zijn meer uren te maken voor de club. Dat voor elkaar boksen staat bijzonder onder druk de laatste jaren.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hmm dar is op zich wel een punt - al staat ee tegenover dat je ook nog later kan eindigen, afhankelijk van de vereniging (bij bvv Barendrecht spelen ze zelfs in de winter nog vrolijk om 1730 wedstrijden)
Ik was al spaarzaam ik kan niet minder, nu ga jij het ook doen?quote:Op woensdag 19 december 2018 15:15 schreef Toga het volgende:
Ik vind het ook vervelend de kachel een graadje lager te moeten zetten om CO2 uitstoot te verminderen
Dat argument kennen we nu onderhand wel.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:40 schreef kalinhos het volgende:
[ afbeelding ]
Permanent zomertijd geeft het meeste uren in daglicht.
Wat slecht...quote:Op woensdag 19 december 2018 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)r-en-wintertijd.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |