abonnement Unibet Coolblue
pi_182686146
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182686298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:36 schreef avotar het volgende:
Lekker sociaal voor al die mensen die ook in dat vliegtuig zitten. :N
Voor sommigen is dat op zich al heel bijzonder en moeten ze maanden sparen om dat mee te mogen maken.
Sorry, maar dat is echt niet mijn probleem. Ik probeer ze rustig te houden, te vermaken. Maar dat lukt gewoonweg niet 11 uur lang. Zeker niet als je opgevouwen zit.

Als mensen "rustig" willen vliegen moeten ze maar business vliegen, en niet cattle class.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:53:48 #3
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182686321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is echt niet mijn probleem. Ik probeer ze rustig te houden, te vermaken. Maar dat lukt gewoonweg niet 11 uur lang. Zeker niet als je opgevouwen zit.

Als mensen "rustig" willen vliegen moeten ze maar business vliegen, en niet cattle class.
Dus zou je dat je kind én je mede-passagiers gewoon niet aan moeten doen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_182686351
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:53 schreef avotar het volgende:

[..]

Dus zou je dat je kind én je mede-passagiers gewoon niet aan moeten doen.
Wat moet ik dan doen? Thuisblijven tot ze 16 zijn? :{
pi_182686362
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:53 schreef avotar het volgende:

[..]

Dus zou je dat je kind én je mede-passagiers gewoon niet aan moeten doen.
Waarom niet?
En wie mag dat nog meer niet dan? Wij zaten op een nachtvlucht met een oorverdovend hard snurkende man. Mag die dat ook zijn mede-passagiers niet aan doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182686371
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wat moet ik dan doen? Thuisblijven tot ze 16 zijn? :{
Heb je de garantie dat ze dan geen overlast veroorzaken voor de mede-passagiers?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:00:43 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182686426
Iedereen onder narcose het vliegtuig in *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:02:53 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_182686465
Langoliers O+
disclaimer
pi_182686489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Heb je de garantie dat ze dan geen overlast veroorzaken voor de mede-passagiers?
Waarschijnlijk niet. :D

Je kunt het tot zekere mate wel beïnvloeden. Maar zolang ze geen ballenbak achter in het vliegtuig hebben en je je kinderen niet in een hondenbench in het ruim mag stoppen moeten andere passagiers ook beseffen dat ze nu eenmaal opgesloten kunnen zitten met jonge kinderen. En dat ze daar tot zekere mate ook zelf voor gekozen hebben.

Toen ik zelf nog geen kinderen had irriteerde ik me ook wel eens aan krijsende baby's. Maar so be it. Je doet er niks aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelius op 23-10-2018 11:30:44 ]
pi_182686659
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is echt niet mijn probleem. Ik probeer ze rustig te houden, te vermaken. Maar dat lukt gewoonweg niet 11 uur lang. Zeker niet als je opgevouwen zit.

Als mensen "rustig" willen vliegen moeten ze maar business vliegen, en niet cattle class.
Dan ga je maar niet vliegen en los je het op een andere manier op, waarom mensen dwingen om business te vliegen omdat jij je kinderen niet onder controle hebt? gaan we het ineens omdraaien en van jouw probleem mijn probleem te maken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. :D

Je kunt het tot zekere maten wel beïnvloeden. Maar zolang ze geen ballenbak achter in het vliegtuig hebben en je je kinderen niet in een hondenbench in het ruim mag stoppen moeten andere passagiers ook beseffen dat ze nu eenmaal opgesloten kunnen zitten met jonge kinderen. En dat ze daar tot zekere mate ook zelf voor gekozen hebben.

Toen ik zelf nog geen kinderen had irriteerde ik me ook wel eens aan krijsende baby's. Maar so be it. Je doet er niks aan.
Zeker met baby's vliegen is gewoon vragen om gezeik, zowat iedere baby zal janken in zo'n kist, en het is gewoon bloedasociaal om andere op te zadelen met het gejank van zo'n kind, puur en alleen omdat omdat papa en mama op vakantie moeten met het vliegtuig.

Je moet helemaal niets, er zijn alternatieven, en als je heel strikt gaat kijken blijven er maar weinig redenen over om te vliegen met een baby. Als ze later groter zijn en ze begrijpen wat er gebeurd en ze hun mond kunnen houden, kunnen ze prima mee op vakantie in een vliegtuig, eerder niet.

Kun je je kinderen niet onder controle houden, dan hebben ze niets te zoeken in een vliegtuig, dan ga je maar lekker met de auto weg. Je valt iemand anders niet lastig waar ze niet om gevraagd hebben. Jouw keuze om kinderen te nemen, dan draag je ook de consequenties maar. 1 daar van is dat je beperkt bent in je vervoersmogelijkheden.

Het zelfde dat ouders gaan lopen janken dat ze nooit meer kunnen uitslapen of dat vakanties zo duur zijn omdat ze verplicht zijn om in een bepaalde periode op vakantie te gaan. Laatst ook iemand die ging lopen jammeren dat zijn kinderen over 2 jaar 18 worden (tweeling), dat ze dan ineens 100euro de man aan extra zorg kosten kwijt zjin, en dat ook nog eens de kinderbijslag stopt dus dat ze ineens heel veel meer extra moeten besteden aan die kinderen.

Nou en? Je hebt ze zelf bij elkaar geneukt, dat was (over het algemeen) je eigen keuze, je weet vooraf wat dat allemaal gaat inhouden. Ga dan niet achteraf lopen janken. Ik val jou toch ook niet lastig met mijn keuze's, waarom zou jij mij dan wel moeten lastig vallen met die van jou?

Mand!

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 11:18:36 ]
pi_182686686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Zeker met baby's vliegen is gewoon vragen om gezeik, zowat iedere baby zal janken in zo'n kist, en het is gewoon bloedasociaal om andere op te zadelen met het gejank van zo'n kind, puur en alleen omdat omdat papa en mama op vakantie moeten met het vliegtuig.

Je moet helemaal niets, er zijn alternatieven, en als je heel strikt gaat kijken blijven er maar weinig redenen over om te vliegen met een baby. Als ze later groter zijn en ze begrijpen wat er gebeurd en ze hun mond kunnen houden, kunnen ze prima mee op vakantie in een vliegtuig, eerder niet.

Kun je je kinderen niet onder controle houden, dan hebben ze niets te zoeken in een vliegtuig, dan ga je maar lekker met de auto weg. Je valt iemand anders niet lastig waar ze niet om gevraagd hebben. Jouw keuze om kinderen te nemen, dan draag je ook de consequenties maar. 1 daar van is dat je beperkt bent in je vervoersmogelijkheden.

Het zelfde dat ouders gaan lopen janken dat ze nooit meer kunnen uitslapen of dat vakanties zo duur zijn omdat ze verplicht zijn om in een bepaalde periode op vakantie te gaan. Laatst ook iemand die ging lopen jammeren dat zijn kinderen over 2 jaar 18 worden (tweeling), dat ze dan ineens 100euro de man aan extra zorg kosten kwijt zjin, en dat ook nog eens de kinderbijslag stopt dus dat ze ineens heel veel meer extra moeten besteden aan die kinderen.

Nou en? Je hebt ze zelf bij elkaar geneukt, dat was (over het algemeen) je eigen keuze, je weet vooraf wat dat allemaal gaat inhouden. Ga dan niet achteraf lopen janken. Ik val jou toch ook niet lastig met mijn keuze's, waarom zou jij mij dan wel moeten lastig vallen met die van jou?

Mand!
haha wat een pauper ben jij, niet eens je eigen privévliegtuig hebben :D :D :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:21:50 #12
5428 crew  miss_sly
pi_182686730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Dan ga je maar niet vliegen en los je het op een andere manier op, waarom mensen dwingen om business te vliegen omdat jij je kinderen niet onder controle hebt? gaan we het ineens omdraaien en van jouw probleem mijn probleem te maken?

[..]

Zeker met baby's vliegen is gewoon vragen om gezeik, zowat iedere baby zal janken in zo'n kist, en het is gewoon bloedasociaal om andere op te zadelen met het gejank van zo'n kind, puur en alleen omdat omdat papa en mama op vakantie moeten met het vliegtuig.

Je moet helemaal niets, er zijn alternatieven, en als je heel strikt gaat kijken blijven er maar weinig redenen over om te vliegen met een baby. Als ze later groter zijn en ze begrijpen wat er gebeurd en ze hun mond kunnen houden, kunnen ze prima mee op vakantie in een vliegtuig, eerder niet.

Kun je je kinderen niet onder controle houden, dan hebben ze niets te zoeken in een vliegtuig, dan ga je maar lekker met de auto weg. Je valt iemand anders niet lastig waar ze niet om gevraagd hebben. Jouw keuze om kinderen te nemen, dan draag je ook de consequenties maar. 1 daar van is dat je beperkt bent in je vervoersmogelijkheden.

Het zelfde dat ouders gaan lopen janken dat ze nooit meer kunnen uitslapen of dat vakanties zo duur zijn omdat ze verplicht zijn om in een bepaalde periode op vakantie te gaan. Laatst ook iemand die ging lopen jammeren dat zijn kinderen over 2 jaar 18 worden (tweeling), dat ze dan ineens 100euro de man aan extra zorg kosten kwijt zjin, en dat ook nog eens de kinderbijslag stopt dus dat ze ineens heel veel meer extra moeten besteden aan die kinderen.

Nou en? Je hebt ze zelf bij elkaar geneukt, dat was (over het algemeen) je eigen keuze, je weet vooraf wat dat allemaal gaat inhouden. Ga dan niet achteraf lopen janken. Ik val jou toch ook niet lastig met mijn keuze's, waarom zou jij mij dan wel moeten lastig vallen met die van jou?

Mand!
Och gos, wat een frustratie. Voel je je nu wat beter?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182686795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:17 schreef Banaanvragen het volgende:
Dan ga je maar niet vliegen en los je het op een andere manier op, waarom mensen dwingen om business te vliegen omdat jij je kinderen niet onder controle hebt? gaan we het ineens omdraaien en van jouw probleem mijn probleem te maken?

Zeker met baby's vliegen is gewoon vragen om gezeik, zowat iedere baby zal janken in zo'n kist, en het is gewoon bloedasociaal om andere op te zadelen met het gejank van zo'n kind, puur en alleen omdat omdat papa en mama op vakantie moeten met het vliegtuig.

Je moet helemaal niets, er zijn alternatieven, en als je heel strikt gaat kijken blijven er maar weinig redenen over om te vliegen met een baby. Als ze later groter zijn en ze begrijpen wat er gebeurd en ze hun mond kunnen houden, kunnen ze prima mee op vakantie in een vliegtuig, eerder niet.

Kun je je kinderen niet onder controle houden, dan hebben ze niets te zoeken in een vliegtuig, dan ga je maar lekker met de auto weg. Je valt iemand anders niet lastig waar ze niet om gevraagd hebben. Jouw keuze om kinderen te nemen, dan draag je ook de consequenties maar. 1 daar van is dat je beperkt bent in je vervoersmogelijkheden.
Grappig genoeg zag ik de argumenten die je noemt niet genoemd in de algemene voorwaarden van KLM. Ik kon gewoon online tickets boeken. Ik kon zelfs aangeven hoeveel kinderen er meevlogen! :o Zoveel beperkingen zijn er dus niet. :)

Als je je zo stoort aan jankende baby's in het vliegtuig ga je maar klagen bij de luchtvaartmaatschappij, boek je een privé vliegtuig, koop je noisecanceling headphones of ga jij maar lekker met de auto weg. Het hoort erbij. :W
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:51:20 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182687259
Jammer dat dit zo ontspoort.

Origineel reageerde ik namelijk alleen maar iemand die al kado's wilde uitdelen aan de medepassagiers vanwege de verwachte overlast. Als je verwachting al zo is, waarom ga je vliegen.

Waarom doe je het jezelf en anderen aan?

Ik persoonlijk vind het bijzonder asociaal. Maar goed, als het argument vervolgens is dat dat het probleem van anderen is... zijn we het eigelijk eens met elkaar :')
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:56:52 #15
5428 crew  miss_sly
pi_182687354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:51 schreef avotar het volgende:
Jammer dat dit zo ontspoort.

Origineel reageerde ik namelijk alleen maar iemand die al kado's wilde uitdelen aan de medepassagiers vanwege de verwachte overlast. Als je verwachting al zo is, waarom ga je vliegen.

Waarom doe je het jezelf en anderen aan?

Ik persoonlijk vind het bijzonder asociaal. Maar goed, als het argument vervolgens is dat dat het probleem van anderen is... zijn we het eigelijk eens met elkaar :')
Je weet helemaal niet of je kind overlast gaat veroorzaken tijdens het vliegen, als je nog nooit gevlogen hebt. Moet je dan ook die eerste keer maar niet eens gaan? En ook als de eerste keer geen probleem is, kan het zomaar zijn dat het een keer wel minder goed gaat.

Onze dochter heeft de eerste jaren heel vaak gevlogen en heeft nooit gehuild of anderszins overlast veroorzaakt. Dat weet je natuurlijk niet van tevoren, dus hadden we maar thuis moeten blijven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182687378
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:51 schreef avotar het volgende:
Jammer dat dit zo ontspoort.

Origineel reageerde ik namelijk alleen maar iemand die al kado's wilde uitdelen aan de medepassagiers vanwege de verwachte overlast. Als je verwachting al zo is, waarom ga je vliegen.

Waarom doe je het jezelf en anderen aan?

Ik persoonlijk vind het bijzonder asociaal. Maar goed, als het argument vervolgens is dat dat het probleem van anderen is... zijn we het eigelijk eens met elkaar :')
dit topic loopt al vele jaren, je bent godgans totaal niet origineel met je commentaar en toch verwacht je een geduldige en evenwichtige reactie ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:59:29 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182687398
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:51 schreef avotar het volgende:
Jammer dat dit zo ontspoort.

Origineel reageerde ik namelijk alleen maar iemand die al kado's wilde uitdelen aan de medepassagiers vanwege de verwachte overlast. Als je verwachting al zo is, waarom ga je vliegen.

Waarom doe je het jezelf en anderen aan?

Ik persoonlijk vind het bijzonder asociaal. Maar goed, als het argument vervolgens is dat dat het probleem van anderen is... zijn we het eigelijk eens met elkaar :')
tsja... ik vind wel meer bijzonder asociaal in een vliegtuig, maar daar kan ik geen ouders op aanspreken omdat die er niet bij zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_182687786
Don't feed de troll peoples.

Avotar, dit topic is bedoeld om tips uit te wisselen voor en door ouders met kinderen. Je mening is duidelijk, maar is hier offtopic. Open vooral een "kinderen in vliegtuigen zijn irritant"-topic in KLB als het je hoog zit.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:49:40 #19
45833 crew  Fogel
pi_182687962
Gewoon business class vliegen met je kinderen, dan hebben potentieel minder mensen er last van (omdat het businessdeel kleiner is) :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:23:30 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182688519
Kon je nog wat met mijn Denemarken-ervaringen waar je om vroeg, avotar?
KuikenGuppy
pi_182688803
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:49 schreef Fogel het volgende:
Gewoon business class vliegen met je kinderen, dan hebben potentieel minder mensen er last van (omdat het businessdeel kleiner is) :+
Als ik het kon betalen deed ik het. :+

Volgens mij zijn kinderen in een ruimere stoel, met voldoende ruimte zodat ze de stoel voor zich niet kunnen schoppen, een groot entertainment display en ongelimiteerde snacks gelukkiger dan in economy. En papa en mama ook. ;)

Maar even serieus, wat ik merk is dat als wij gestressed zijn, de kinderen ook gestressed zijn. En zich dus gaan misdragen. We doen ons best, maar op een gegeven moment moet je loslaten wat mensen om je heen vinden.
pi_182688976
Vliegen is gelet op de schade voor het milieu sowieso asociaal he.
Kinderen krijgen ook trouwens. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 24 oktober 2018 @ 09:56:00 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182708024
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dit topic loopt al vele jaren, je bent godgans totaal niet origineel met je commentaar en toch verwacht je een geduldige en evenwichtige reactie ofzo?
Ik had gehoopt dat sommige delen van Fok! wat beter waren dan anderen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Don't feed de troll peoples.

Avotar, dit topic is bedoeld om tips uit te wisselen voor en door ouders met kinderen. Je mening is duidelijk, maar is hier offtopic. Open vooral een "kinderen in vliegtuigen zijn irritant"-topic in KLB als het je hoog zit.
:') het spijt me dat ik tegen de mening van de incrowd inging. Ik zal me schikken en er verder niet meer over beginnen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:23 schreef Burdie het volgende:
Kon je nog wat met mijn Denemarken-ervaringen waar je om vroeg, avotar?
Ja, die waren super. We nemen ze zeker mee, hoewel mijn vrouw nu haar zinnen heeft gezet op een rondreis a la dit.....
https://www.pharosreizen.(...)emarken-tem-de-draak

(maar dan zoiets, want ik heb geen zin om 3500 euro uit te geven voor ons 5en, dan ga ik liever met m'n baby vliegen... bij wijze van.... ;) )
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_182708661
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom niet?
En wie mag dat nog meer niet dan? Wij zaten op een nachtvlucht met een oorverdovend hard snurkende man. Mag die dat ook zijn mede-passagiers niet aan doen?
Dat zou ik veel erger vinden dan een brullende baby.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_182709518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat sommige delen van Fok! wat beter waren dan anderen.

[..]

:') het spijt me dat ik tegen de mening van de incrowd inging. Ik zal me schikken en er verder niet meer over beginnen.

[..]

Ja, die waren super. We nemen ze zeker mee, hoewel mijn vrouw nu haar zinnen heeft gezet op een rondreis a la dit.....
https://www.pharosreizen.(...)emarken-tem-de-draak

(maar dan zoiets, want ik heb geen zin om 3500 euro uit te geven voor ons 5en, dan ga ik liever met m'n baby vliegen... bij wijze van.... ;) )
Oh je bijdrage is welkom hoor!
Maar als het doel is om een discussie te starten over wel/niet vliegen met kinderen en de biknehorende overlast, dan is dat hier offtopic :)
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:25:38 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182710935
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:56 schreef avotar het volgende:
Ja, die waren super. We nemen ze zeker mee, hoewel mijn vrouw nu haar zinnen heeft gezet op een rondreis a la dit.....
https://www.pharosreizen.(...)emarken-tem-de-draak

(maar dan zoiets, want ik heb geen zin om 3500 euro uit te geven voor ons 5en, dan ga ik liever met m'n baby vliegen... bij wijze van.... ;) )
Hoe oud zijn je kinderen? Want wat ik tot nu toe gemerkt heb van onze vakanties met kinderen is dat zij het leuker en relaxter hebben als ze wat langer een "vaste stek" hebben om op terug te vallen. Vroeger maakten wij ook graag een rondreis, of gingen we 2 weken en dan naar 2 verschillende huisjes, maar de jongens (nu 4,5 en 2) moeten steeds een aantal dagen wennen aan een nieuwe accomodatie, dat ze van een rondreis dus vooral moe worden en er effectief weinig aan hebben. En wij dus ook niet :+.
Maargoed, kinderen verschillen natuurlijk. Misschien vinden andermans kinderen een rondreis wel super geslaagd. (Je zou ook een rondreis kunnen doen met een camper, dan heb je dat probleem denk ik minder omdat je je 'huisje' meeneemt.)
KuikenGuppy
pi_182711000
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat sommige delen van Fok! wat beter waren dan anderen.

[..]

:') het spijt me dat ik tegen de mening van de incrowd inging. Ik zal me schikken en er verder niet meer over beginnen.

[..]

Ja, die waren super. We nemen ze zeker mee, hoewel mijn vrouw nu haar zinnen heeft gezet op een rondreis a la dit.....
https://www.pharosreizen.(...)emarken-tem-de-draak

(maar dan zoiets, want ik heb geen zin om 3500 euro uit te geven voor ons 5en, dan ga ik liever met m'n baby vliegen... bij wijze van.... ;) )
Ik zou die rondreis lekker zelf boeken. Wij waren twee jaar geleden in Denemarken en mijn ervaring is dat je met dit soort touroperators e.d. in niet zo heel sfeervolle vakantieparken zit terwijl je via Airbnb in gezelligere, goedkopere en flexibelere huisjes terecht kunt. Veel Denen hebben een vakantiehuisje dat ze verhuren als ze er zelf niet zijn. In heel veel gevallen geschikt voor kinderen en met speelgoed en trampolines in de tuin.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:29:43 #28
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182711001
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe oud zijn je kinderen? Want wat ik tot nu toe gemerkt heb van onze vakanties met kinderen is dat zij het leuker en relaxter hebben als ze wat langer een "vaste stek" hebben om op terug te vallen. Vroeger maakten wij ook graag een rondreis, of gingen we 2 weken en dan naar 2 verschillende huisjes, maar de jongens (nu 4,5 en 2) moeten steeds een aantal dagen wennen aan een nieuwe accomodatie, dat ze van een rondreis dus vooral moe worden en er effectief weinig aan hebben. En wij dus ook niet :+.
Maargoed, kinderen verschillen natuurlijk. Misschien vinden andermans kinderen een rondreis wel super geslaagd. (Je zou ook een rondreis kunnen doen met een camper, dan heb je dat probleem denk ik minder omdat je je 'huisje' meeneemt.)
Tegen die tijd zijn 8 en 6 .. en 1.
Maar dat is inderdaad een van de afwegingen die we voor onszelf aan het maken zijn... of het niet te gehaast wordt.
(hoewel ze het autorijden wel gewend zijn)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:30:42 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182711013
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:29 schreef avotar het volgende:

[..]

Tegen die tijd zijn 8 en 6 .. en 1.
Maar dat is inderdaad een van de afwegingen die we voor onszelf aan het maken zijn... of het niet te gehaast wordt.
(hoewel ze het autorijden wel gewend zijn)
De meeste attracties in Legoland zijn trouwens voor kinderen vanaf 1m20 of vanaf 7 jaar.
KuikenGuppy
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:36:02 #30
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182711094
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

De meeste attracties in Legoland zijn trouwens voor kinderen vanaf 1m20 of vanaf 7 jaar.
Joh... dat hadden we ons niet gerealiseerd...
Hmmm misschien dan de boel maar een jaar uitstellen... :(
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_182729770
Adrian4
Heeft hier iemand nog geweldige tips voor vliegen met een dreumes van 17 maanden?

Ik heb al veel gehoord en gelezen, maar ik wil echt weten dat ik er alles aan gedaan heb om onze reis en die van de medepassagiers zo makkelijk mogelijk te maken.

Wanneer ga je vliegen mijn lootje?
Kan ik voor hem in het vliegtuig in cadeautje kopen?
Of zit de reis er dan al op?
En stond het vliegtuig al op zijn kop ;-)
pi_182730694
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

De meeste attracties in Legoland zijn trouwens voor kinderen vanaf 1m20 of vanaf 7 jaar.
Wij hebben ons wel echt heel prima vermaakt met een jongen van 3 (nét 1m) en meisje van 5 (1.17). Sommige attracties mochten ze niet in, maar er was echt genoeg wat wel mocht..
oh en gek genoeg is t er op za heel rustig.. (en mijn man mocht ook ergens niet in (tot max 1.95 m)
pi_182730783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:36 schreef avotar het volgende:

[..]

Joh... dat hadden we ons niet gerealiseerd...
Hmmm misschien dan de boel maar een jaar uitstellen... :(
verkeerde gequote(zie hierboven) maar mijn kinderen hadden t prima naar hun zin daar (wel af en toe opgesplitst omdat jongste ergens niet in durfde). Maar we hebben iig achtbanen, zo n waterkano, spookhuis en nog veel meer leuke dingen gedaan met 6 en 8 is t echt wel heel leuk juist volgens mij.
op de site staat trouwens een ride-restrictions guide dasr kun je zien hoe groot je overal voor moet zijn (ik tel er naar 3 voor boven 1.20)

[ Bericht 3% gewijzigd door watmoetikkiezen op 25-10-2018 10:03:23 ]
pi_182730875
Er is in Legoland een deel van het park gereserveerd voor de (hele) kleine kinderen en ook tussen de grotere attracties door is er meer dan genoeg te beleven voor de kleinere kinderen. Ik vond juist dat ze heel veel rekening hebben gehouden met die doelgroep.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:30:10 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182732034
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Wij hebben ons wel echt heel prima vermaakt met een jongen van 3 (nét 1m) en meisje van 5 (1.17). Sommige attracties mochten ze niet in, maar er was echt genoeg wat wel mocht..
oh en gek genoeg is t er op za heel rustig.. (en mijn man mocht ook ergens niet in (tot max 1.95 m)
Oh wij hebben ons ook prima vermaakt hoor (jongens zijn 4,5 en 2), maar er was voor mijn gevoel toch ook nog best veel waar ze niet in mochten/konden.
KuikenGuppy
pi_182732136
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh wij hebben ons ook prima vermaakt hoor (jongens zijn 4,5 en 2), maar er was voor mijn gevoel toch ook nog best veel waar ze niet in mochten/konden.
Dat komt denk ik vooral door de 1 m grens.. daar zijn wel echt heel veel attracties van (en 1.10 ook nog n paar).. met 6 mag je veeel meer..
pi_182795354
Het ging hier laatst over vliegen met kinderen. En iemand tipte de koptelefoon met boise cancelling Welke zijn er goed voor kinderen? Enkel voor het vliegtuig dus hoeft niet de allerduurste te zijn.
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 17:55:36 #38
45833 crew  Fogel
pi_182796815
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Het ging hier laatst over vliegen met kinderen. En iemand tipte de koptelefoon met boise cancelling Welke zijn er goed voor kinderen? Enkel voor het vliegtuig dus hoeft niet de allerduurste te zijn.
Kijk uit naar een tweedehandse Bose QC15 of 25. Goedkoop zal het niet zijn, maar stukken goedkoper dan een nieuwe QC35-2.
Mijn kinderen merken weinig verschil tussen de 15 en 35, behalve dat de 35 wat lichter is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_182797068
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Het ging hier laatst over vliegen met kinderen. En iemand tipte de koptelefoon met boise cancelling Welke zijn er goed voor kinderen? Enkel voor het vliegtuig dus hoeft niet de allerduurste te zijn.
Dat was ik, ik bedoelde noise cancelling. Ik koos voor een draadloze, maar je kunt ze een stuk goedkoper vinden als je voor eentje met kabel gaat.
  zondag 28 oktober 2018 @ 19:05:27 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_182798220
Is een noise cancelling headphone voor kleine kinderen niet een beetje overkill?
pi_182798329
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:05 schreef Blik het volgende:
Is een noise cancelling headphone voor kleine kinderen niet een beetje overkill?
Ik draag al jaren noise cancelling headphones in het vliegtuig voor als er kleine kinderen aan boord zijn ;)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 28 oktober 2018 @ 19:12:23 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_182798364
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik draag al jaren noise cancelling headphones in het vliegtuig voor als er kleine kinderen aan boord zijn ;)
:D

Volgens mij dempt het nauwelijks het geluid van kleine kinderen ;)
  zondag 28 oktober 2018 @ 19:47:01 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182799206
Noise cancelling mondkapje.
KuikenGuppy
pi_182801327
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:47 schreef Burdie het volgende:
Noise cancelling mondkapje.
Ik neem gewoon ducttape mee..
pi_182871220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:01 schreef Sandrian4 het volgende:
Adrian4
Heeft hier iemand nog geweldige tips voor vliegen met een dreumes van 17 maanden?

Ik heb al veel gehoord en gelezen, maar ik wil echt weten dat ik er alles aan gedaan heb om onze reis en die van de medepassagiers zo makkelijk mogelijk te maken.

Wanneer ga je vliegen mijn lootje?
Kan ik voor hem in het vliegtuig in cadeautje kopen?
Of zit de reis er dan al op?
En stond het vliegtuig al op zijn kop ;-)
Ha kloon

Ik kwam hier net om te melden dat we goed in Miami zijn gekomen.
Wat ik eigenlijk nog het zwaarste vond was de douane en paspoortcontrole. Onze buggy's hadden ze ook niet bij de gate er uit gehaald, waardoor we echt heel lang in de rij moesten met twee vermoeide kinderen op onze arm, aan ons been. Toen kom ik wel huilen eerlijk gezegd.

Maar peuter blijkt een echte reiziger te zijn. Gaf nergens iets om een vond alles interessant ('waarom?'). Na de douane wilde hij na het kleine blauwe en het grote witte vliegtuig ook nog in het grote rode vliegtuig en in het groene vliegtuig.
Dreumes heeft de hele weg met een WTF blik naar ons zitten kijken. Hij heeft wel huilbuitjes gehad en de laatste landing had hij echt last van zijn oren en weigerde de fles. Maar hij heeft goed geslapen, gespeeld en het hele vliegtuig leeggegeten. Ik kreeg van onze buurman bij het uitstappen te horen dat we lieve kinderen hadden :)

Ik ben echt mega trots.
Nu slaapt iedereen (het is half 5 hier) en ik ben wakker...

Wat me opviel is het gemak waarmee kinderen contact maken. Op het vliegveld in Parijs duurde het echt maar drie seconde toen ze twee andere kinderen gevonden hadden om achter elkaar aan te rennen en te gillen. Taal is dan ook echt geen barrière. Op Schiphol ging dat zo met een Pools meisje en als de papa's en mama's het goed hadden gevonden had Willem in de douane rij ook een maatje gevonden om achter elkaar aan te rennen en te gillen.
  donderdag 1 november 2018 @ 09:51:42 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_182871545
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:32 schreef Adrian4 het volgende:

en als de papa's en mama's het goed hadden gevonden had Willem in de douane rij ook een maatje gevonden om achter elkaar aan te rennen en te gillen.
Als de papa's en mama's het wel goed hadden gevonden was er vast een chagrijnige douane-beambte die je vermanend toe zou spreken ;)

Maar fijn dat het goed ging!
pi_182871557
Met 2 zoontjes van 3 en 1 en een hoogzwangere mama gaan wij volgende week heel burgerlijk een weekje naar Roompot de banjaard in zeeland _O-

Zou er niet aan moeten denken om met die terrorist van 1 8 uur lang in een vliegtuig te stappen die maakt iedereen gek _O-
Ik was hier...
  donderdag 1 november 2018 @ 10:00:24 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_182871654
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:52 schreef Nismo91 het volgende:
Met 2 zoontjes van 3 en 1 en een hoogzwangere mama gaan wij volgende week heel burgerlijk een weekje naar Roompot de banjaard in zeeland _O-

Zou er niet aan moeten denken om met die terrorist van 1 8 uur lang in een vliegtuig te stappen die maakt iedereen gek _O-
Op ieder potje past een deksel, ik ging naar Zuid-Afrika met onze zoon van anderhalf
  donderdag 1 november 2018 @ 10:09:51 #49
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_182871799
Wij willen in de meivakantie naar Tenerife en in de zomer naar Oostenrijk.

Afgelopen jaren in de zomer vaak Italie en Oostenrijk gecombineerd; in Italie zaten we dan in een stacaravan / chalet maar we zijn inmiddels een beetje camping-moe :')

Dochter (14) vindt Oostenrijk ook telkens leuker dan Italië, afgelopen jaar heeft ze in Italie veel tijd doorgebracht in de airco van het chalet omdat ze het zo warm vond o|O terwijl ze in Oostenrijk enthousiast ging zwemmen, rodelen, op een reuzenstep de berg af, minigolfen, tafeltennissen en zelfs mee ging wandelen :P.

Vliegen hebben we met haar gedaan toen ze 1 en 2 jaar oud was (naar Mallorca) (en 13 :+, naar Amerika) en dat ging iedere keer prima.

Het is heeeel lang geleden dat ik op Tenerife ben geweest, dat was voordat we uberhaupt een kind hadden :o. Ik begrijp dat Adeje een mooie wijk is om een appartement te zoeken? Iemand tips? (We willen niet tussen de dronken Engelsen zitten :+ )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_182871995
quote:
Wat ik eigenlijk nog het zwaarste vond was de douane en paspoortcontrole. Onze buggy's hadden ze ook niet bij de gate er uit gehaald, waardoor we echt heel lang in de rij moesten met twee vermoeide kinderen op onze arm, aan ons been. Toen kom ik wel huilen eerlijk gezegd.
Reizen met buggies en kinderwagens vond ik altijd maar vaag. Ik vloog een keer van Rome naar Amsterdam met een hele kleine Bugaboo Kinderwagen die je goed kon inklappen. Iets groter dan een buggy maar nog steeds klein. Bij de incheckbalie zegt die mevrouw dat het prima was om ermee naar de gate te gaan. Bij de gate aangekomen - bij het boarden - zegt die mevrouw daar dat het te groot is en dat ik het had moeten inchecken. Dus ik aangeven dat ik gevraagd heb of ik het moest inchecken maar dat dat volgens haar collega aan de balie niet hoefde. Nou daar had ze allemaal niks mee te maken en ze ging de captain halen die maar moest bepalen of het zo mee mocht. Captain komt, werpt een blik op de ingeklapte kinderwagen en zegt gelijk: prima.

Stom mens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:16:59 #51
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182926257
Wij gaan in februari met dan bijna kleuter naar Londen.
Iemand tips?

Ik ben dan zelf zo’n 6 maanden zwanger dus alles zal sowieso wel wat langzamer gaan.
We reizen met met vrienden per trein en hebben daar met elkaar een appartement gehuurd, zodat ze echt een eigen ruimte heeft. Uiteraard is het veel musea bezoeken, maar ik hoop ook een paar speeltuinen te treffen. Zijn die daar eigenlijk wel? Ik ben er voor het laatst geweest toen ik nog studeerde en absoluut niet aan kinderen dacht dus echt niet opgelet of het kindvriendelijk is.

Het doel van de reis is eigenlijk een epische geek-out. Oftewel musea, comic shops en locaties bezoeken van Harry Potter en dr who.
Zonder hoop geen leven.
  zondag 4 november 2018 @ 00:20:47 #52
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182928660
Kensington Gardens, Diana memorial playground :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 4 november 2018 @ 00:35:28 #53
45833 crew  Fogel
pi_182928945
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_182931223
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:16 schreef Sisu het volgende:
Wij gaan in februari met dan bijna kleuter naar Londen.
Iemand tips?

Ik ben dan zelf zo’n 6 maanden zwanger dus alles zal sowieso wel wat langzamer gaan.
We reizen met met vrienden per trein en hebben daar met elkaar een appartement gehuurd, zodat ze echt een eigen ruimte heeft. Uiteraard is het veel musea bezoeken, maar ik hoop ook een paar speeltuinen te treffen. Zijn die daar eigenlijk wel? Ik ben er voor het laatst geweest toen ik nog studeerde en absoluut niet aan kinderen dacht dus echt niet opgelet of het kindvriendelijk is.

Het doel van de reis is eigenlijk een epische geek-out. Oftewel musea, comic shops en locaties bezoeken van Harry Potter en dr who.
HP studio tours!
pi_182932230
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:16 schreef Sisu het volgende:
Wij gaan in februari met dan bijna kleuter naar Londen.
Iemand tips?

Ik ben dan zelf zo’n 6 maanden zwanger dus alles zal sowieso wel wat langzamer gaan.
We reizen met met vrienden per trein en hebben daar met elkaar een appartement gehuurd, zodat ze echt een eigen ruimte heeft. Uiteraard is het veel musea bezoeken, maar ik hoop ook een paar speeltuinen te treffen. Zijn die daar eigenlijk wel? Ik ben er voor het laatst geweest toen ik nog studeerde en absoluut niet aan kinderen dacht dus echt niet opgelet of het kindvriendelijk is.

Het doel van de reis is eigenlijk een epische geek-out. Oftewel musea, comic shops en locaties bezoeken van Harry Potter en dr who.
In Kensington Gardens heb je de Diana Memorial Playground en in het parkje voor de London Eye heb je ook een speeltuin.

Dit filmpje helpt misschien met de Dr Who locaties:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 5 november 2018 @ 19:26:10 #56
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182963937
Oeh dankjulliewel.
Alle Harry Potter (uiteraard de studio’s) / dr who locaties hebben we al.
Net als de comic winkels, maar zoek nu echt nog iets voor kleuter. Anders is het voor haar ook zo saai he.
Ik ga laziness’s tips nog even uitzoeken. Dankjewel!
Zonder hoop geen leven.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 19:59:24 #57
5428 crew  miss_sly
pi_182964757
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 19:26 schreef Sisu het volgende:
Oeh dankjulliewel.
Alle Harry Potter (uiteraard de studio’s) / dr who locaties hebben we al.
Net als de comic winkels, maar zoek nu echt nog iets voor kleuter. Anders is het voor haar ook zo saai he.
Ik ga laziness’s tips nog even uitzoeken. Dankjewel!
Museum of Natural History is ook heel leuk voor kinderen, ook jonge kinderen.

En natuurlijk naar Hamley's, de meest fantastische speelgoedwinkel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182965612
Natural History museum is idd erg leuk, Science museum vond ik als kind ook altijd erg leuk. Van wat ik me kan herinneren veel dingen waar je ook aan mag zitten enzo (wel persoonlijke ervaring van 20 jaar geleden, haha). En in St. James' park zijn veel eekhoorntjes die je kunt voeren en ik kan me ook herinneren dat daar een klein speeltuintje was met in elk geval schommels. In Hyde Park kun je waterfietsen.
  maandag 5 november 2018 @ 20:50:43 #59
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182966122
Hamleys :love:
Wat zullen die verkopers moe zijn na een dag werken he :D

Science, national, british, 221b (sherlock), tate museum staan sowieso op mijn lijstje.
Zonder hoop geen leven.
  maandag 5 november 2018 @ 22:22:19 #60
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182968405
Transport museum vond mijn jongetje ook erg leuk :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182971947
Even iets anders: een Deryantentje als slaapplaats voor een dreumes gedurende een reis van een maand, yay or nay?
En hoe makkelijk past zo'n tentje in een koffer? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 6 november 2018 @ 07:18:11 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182971996
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 07:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even iets anders: een Deryantentje als slaapplaats voor een dreumes gedurende een reis van een maand, yay or nay?
En hoe makkelijk past zo'n tentje in een koffer? :+.
Ik vind het voor in de auto een prachtig klein pakketje maar voor de koffer is het dan best wel weer wat ruimte...

Voor een maand vind ik het matrasje geloof ik toch wat weinig ondersteuning bieden. Maar mijn dreumes had het er prima een maand op uit gehouden an sich, dat weet ik zeker.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182973465
Wij hadden ook een deryantentje waar onze peuter als baby in sliep als we weg gingen. Als pakketje heel makkelijk mee te nemen en stukken handiger dan een campingbedje. Maar qua comfort vind ik een campingbedje echt veel beter (ivm extra matrasje) dus op vakantie namen wij het campingbedje mee.

De vraag is ook hoeveel bewegingsruimte je dreumes nodig heeft. Jewel liet zich er niet meer in wegleggen als dreumes omdat het tentje vrij klein is en ze zich er waarschijnlijk in opgesloten voelde. Zij ging er op een bepaald moment zo wild in liggen draaien dat het tentje van zijn plek verschoof, dat was ook wel het moment waarop we definitief hebben besloten dat ze er te groot (lees: beweegelijk) voor was :')
pi_182974278
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 20:50 schreef Sisu het volgende:
Hamleys :love:
Wat zullen die verkopers moe zijn na een dag werken he :D

Science, national, british, 221b (sherlock), tate museum staan sowieso op mijn lijstje.
Jullie plannen! O+
Doet me denken aan mijn Londenbezoekje van anderhalf jaar geleden! *) TRV / [reisverslag]Eén nerdy dagje in Londen. Met de bus.

Mijn koter is er toen -ie een half jaar oud was afgelopen zomer al wel geweest voor The Cure in Hyde Park (en detour langs War of the Worlds-stadje Woking O+), maar kan niet wachten om de beeb mee naar Londen te nemen wanneer -ie er wat meer benul van heeft O+

Veel plezier jullie! En als ik van nerd tot nerd een reistip mag geven: CERN in Zwitserland! Paar jaar geleden als romantisch tripje met mijn lief naar de deeltjesversneller geweest en ze geven daar puike rondleidingen! O+ Gaan zeker eens terug wanneer zoon oud genoeg is om er iets van te begrijpen.
De Doctor Who Experience in Cardiff was ook te gek (in je eentje in een TARDIS-decor staan _O_ ), maar die is sinds vorig jaar gesloten. :'(
Let me see you stripped down to the bone
pi_182974615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:03 schreef Schanu het volgende:
Wij hadden ook een deryantentje waar onze peuter als baby in sliep als we weg gingen. Als pakketje heel makkelijk mee te nemen en stukken handiger dan een campingbedje. Maar qua comfort vind ik een campingbedje echt veel beter (ivm extra matrasje) dus op vakantie namen wij het campingbedje mee.

De vraag is ook hoeveel bewegingsruimte je dreumes nodig heeft. Jewel liet zich er niet meer in wegleggen als dreumes omdat het tentje vrij klein is en ze zich er waarschijnlijk in opgesloten voelde. Zij ging er op een bepaald moment zo wild in liggen draaien dat het tentje van zijn plek verschoof, dat was ook wel het moment waarop we definitief hebben besloten dat ze er te groot (lees: beweegelijk) voor was :')
Ja, dat een campingbedje meer comfort biedt, geloof ik gelijk. Maar een campingbedje past al helemáál niet in de koffer. En met de auto naar Australië, nah. :+.

Andere optie is om ter plekke een campingbedje te kopen. Alleen, wat doe je er dan aan het einde van de reis mee...

Oh, en we kunnen natuurlijk ook in elke accommodatie een kinderbedje huren, maar tegen 10-20 dollar per nacht is dat een behoorlijke kostenpost. Dus als het anders kan...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182974653
DaD, vorige maand geroadtript met onze uk in Slovenië en geen zin in gedoe: bij alle verschillende accommodaties gewoon bij ons tussenin laten slapen. Is dat nog een optie?
Let me see you stripped down to the bone
pi_182974678
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, dat een campingbedje meer comfort biedt, geloof ik gelijk. Maar een campingbedje past al helemáál niet in de koffer. En met de auto naar Australië, nah. :+.

Andere optie is om ter plekke een campingbedje te kopen. Alleen, wat doe je er dan aan het einde van de reis mee...

Oh, en we kunnen natuurlijk ook in elke accommodatie een kinderbedje huren, maar tegen 10-20 dollar per nacht is dat een behoorlijke kostenpost. Dus als het anders kan...
Ja snap ik helemaal! Dan zou het een hele goede tussenoplossing kunnen zijn, je zou misschien nog een extra matrasje kunnen kopen voor het tentje zodat het zachter ligt. Maar wat Laziness zegt, het is een klein pakketje maar voor in de koffer nog best wel wat ruimteinnemend. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel je verder meeneemt in de koffer :+ Als handbagage zou het ook nog wel kunnen denk ik.
pi_182974709
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 07:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even iets anders: een Deryantentje als slaapplaats voor een dreumes gedurende een reis van een maand, yay or nay?
En hoe makkelijk past zo'n tentje in een koffer? :+.
Alles wat je wil kan in theorie ;)

Peuter van bijna drie sliep er afgelopen zomer gedurende drie weken kamperen in een tent zonder problemen in. Geen klacht gehoord. Dus ik zeg doen :)

En anders kun je altijd daar nog een losse matras maat ledikant kopen, als het niet bevalt? Wat een gaaf plan trouwens O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 06-11-2018 11:43:38 ]
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:40:41 #69
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_182975000
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 07:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even iets anders: een Deryantentje als slaapplaats voor een dreumes gedurende een reis van een maand, yay or nay?
En hoe makkelijk past zo'n tentje in een koffer? :+.
Is het erg warm op je vakantiebestemming? J zweette echt dat tentje uit tijdens warme zomerdagen in Oostenrijk (30+ graden) met als gevolg dat er niemand sliep. Op koelere bestemmingen sliep hij er prima in.
pi_182975074
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:22 schreef minilot het volgende:
DaD, vorige maand geroadtript met onze uk in Slovenië en geen zin in gedoe: bij alle verschillende accommodaties gewoon bij ons tussenin laten slapen. Is dat nog een optie?
Op zich wel voor de nachten, maar niet voor de avonden. Tenzij we er constant naast blijven, ben ik veel te bang dat ze van het bed kruipt.

Ik herinner me net weer dat we tijdens onze huwelijksreis, toen onze peuter even oud was als dreumes tijdens deze reis gaat zijn, hem op een klemgezet matras op de grond lieten slapen (want hij vond het kinderbedje voor baby's of zo). Ik denk dat we dat maar gewoon doen op plekken waar dat kan, en dat we voor de zekerheid een Deryantentje meenemen om altijd een veilige optie te hebben. Het idee van een los matrasje kopen vind ik ook heel goed!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183017845
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op zich wel voor de nachten, maar niet voor de avonden. Tenzij we er constant naast blijven, ben ik veel te bang dat ze van het bed kruipt.

Ik herinner me net weer dat we tijdens onze huwelijksreis, toen onze peuter even oud was als dreumes tijdens deze reis gaat zijn, hem op een klemgezet matras op de grond lieten slapen (want hij vond het kinderbedje voor baby's of zo). Ik denk dat we dat maar gewoon doen op plekken waar dat kan, en dat we voor de zekerheid een Deryantentje meenemen om altijd een veilige optie te hebben. Het idee van een los matrasje kopen vind ik ook heel goed!
Momenteel zijn we aan het rondreizen door Florida. Twee weken. En dreumes slaapt in het deryan tentje in de camper. We hebben hem als zijn handbagage meegenomen, dat ging echt prima.

Hij slaapt er nu een week in en man en ik zijn nu aan het overleggen hoe we het beter kunnen doen. Het is hier al vrij benauwd s nachts en in zo'n tentje nog benauwder. Hij is al twee nachten boos. Maar goed, dat kan bij een dreumes ook overal aan liggen. Momenteel ligt hij er weer in, na een paar uur tussen ons in gelegen te hebben. Nu lijkt het alsof ie lekker slaapt.

Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar veel grote spullen hebben wij besteld bij de Walmart en de dag van het ophalen van de camper opgehaald. Dat was veel goedkoper dan huren.
  donderdag 8 november 2018 @ 11:35:56 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_183018216
Deryan is er in 2 maten, de peutervariant is best groot en moet een peuter prima in kunnen slapen zonder claustrofobie te krijgen. Kunt tevens het zijnet open laten.

Wel tipje, haal de slaapzak weg en doe een hoeslaken om het matje, scheelt een hoop gezweet

En dat comfort, een kindje van 10-15 kilo kan prima op een matje slapen
pi_183019379
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:35 schreef Blik het volgende:
Deryan is er in 2 maten, de peutervariant is best groot en moet een peuter prima in kunnen slapen zonder claustrofobie te krijgen. Kunt tevens het zijnet open laten.

Wel tipje, haal de slaapzak weg en doe een hoeslaken om het matje, scheelt een hoop gezweet

En dat comfort, een kindje van 10-15 kilo kan prima op een matje slapen
Dit ja. Wij hebben de rits altijd opengelaten en maken er een echt bedje van met molton en hoeslakentje om het slaapzakmatje heen (wij hebben de peutervariant met een inflatable matje dat je in de dubbele bodem rits. Maar ik bedenk nu pas dat je die ook los in het tentje zou kunnen leggen 8)7 )
pi_183019585
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op zich wel voor de nachten, maar niet voor de avonden. Tenzij we er constant naast blijven, ben ik veel te bang dat ze van het bed kruipt.

Ik herinner me net weer dat we tijdens onze huwelijksreis, toen onze peuter even oud was als dreumes tijdens deze reis gaat zijn, hem op een klemgezet matras op de grond lieten slapen (want hij vond het kinderbedje voor baby's of zo). Ik denk dat we dat maar gewoon doen op plekken waar dat kan, en dat we voor de zekerheid een Deryantentje meenemen om altijd een veilige optie te hebben. Het idee van een los matrasje kopen vind ik ook heel goed!
Wij gebruiken de Deryan tent ook veel. We hebben de peuterversie en maken het matras op met molton en hoeslaken (en gebruiken de bijbehorende slaapzak dus niet).
Op locatie planten we de Deryan altijd op een bed (als er een over is) of een bank. Spanband er omheen en klaar. Er zitten namelijk lusjes onder de tent dus met een spanband kan de tent ook niet van het bed/de bank af vallen.
pi_183019940
Heb je al zo'n tentje, DaD? Anders zou ik wel van te voren even testen. J werd (denk ik) claustrofobisch in dat ding en heeft er nooit in geslapen, alleen gebruld.
  donderdag 8 november 2018 @ 13:06:53 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_183019971
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit ja. Wij hebben de rits altijd opengelaten en maken er een echt bedje van met molton en hoeslakentje om het slaapzakmatje heen (wij hebben de peutervariant met een inflatable matje dat je in de dubbele bodem rits. Maar ik bedenk nu pas dat je die ook los in het tentje zou kunnen leggen 8)7 )
Yep, doen wij altijd los. Na een paar drama nachten in Sri Lanka werkte dit een stuk beter
pi_183022648
Oh jongens, wat een hoop reacties en adviezen! Dank jullie wel! O+.

We gaan pas volgend jaar juli. Dan is het dus in Australië niet erg heet. Testen gaan we zeker doen voor die tijd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183022976
Wij hebben bij onze rondreis van 3,5e week toen O 10 maanden was de baby-versie meegenomen. Gewoon in een koffer gedaan, woog een kilo of 6 dus was goed te doen. De peutervariant is wel iets groter en zwaarder.

Wij namen overal waar het gratis was een babybedje, en overal waar we een bed over hadden stond het tentje altijd op het vrije bed. Was prima op die manier.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 8 november 2018 @ 18:09:53 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_183025669
Ding is echt geen 6 kilo, misschien 2-3 kilo
pi_183026758
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 07:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even iets anders: een Deryantentje als slaapplaats voor een dreumes gedurende een reis van een maand, yay or nay?
En hoe makkelijk past zo'n tentje in een koffer? :+.
Check van tevoren ook even of je dreumes het ook tof vindt om in te slapen.
T. vond die tentjes namelijk echt de hel, dus wilde er al helemaal niet in slapen. :+
pi_183027610
De (toen) dreumes hier wilde ook absoluut niet in het tentje. Hij klom er meteen uit en de rits dicht doen resulteerde in grote paniek :{

DaD als toch een campingbedje overweegt, check dan of er lokaal gehuurd kan worden. In NZ hebben wij toen een kleine kinderstoel & bedje gehuurd.
  donderdag 8 november 2018 @ 19:53:53 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_183027652
Kortom, test het vantevoren uit, er is vast wel iemand die er een te leen heeft. De ene vind het prima en de ander vind het afschuwelijk
pi_183033176
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:09 schreef Blik het volgende:
Ding is echt geen 6 kilo, misschien 2-3 kilo
Hmm, het is al dik 2 jaar geleden, maar ik dacht dat we daarop ongeveer uitkwamen. Inclusief matras, tas etc. Maar dat is zo na te wegen als je hem in de koffer doet natuurlijk. Het viel ons iig qua gewicht en ruimte in de koffer erg mee (plus dat het de koffer lekker leeg maakt zodra hij eruit is waardoor je er na makkelijker je spullen kunt vinden. Hij lag bij ons altijd los in de auto na de heenvlucht).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 8 november 2018 @ 23:06:48 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_183033407
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hmm, het is al dik 2 jaar geleden, maar ik dacht dat we daarop ongeveer uitkwamen. Inclusief matras, tas etc. Maar dat is zo na te wegen als je hem in de koffer doet natuurlijk. Het viel ons iig qua gewicht en ruimte in de koffer erg mee (plus dat het de koffer lekker leeg maakt zodra hij eruit is waardoor je er na makkelijker je spullen kunt vinden. Hij lag bij ons altijd los in de auto na de heenvlucht).
Even gezocht op google, baby-versie is 2 kg en de peuter-versie is 3 kg. (Lucky guess wel van mijn kant)
pi_183034096
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Even gezocht op google, baby-versie is 2 kg en de peuter-versie is 3 kg. (Lucky guess wel van mijn kant)
Nouja, geen idee dan hoe ik daarop kwam :') maar de rest van mijn info klopt wel echt :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 9 november 2018 @ 07:34:59 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_183036372
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:38 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Nouja, geen idee dan hoe ik daarop kwam :') maar de rest van mijn info klopt wel echt :P
De rest geloof ik 100% ;)
  zondag 11 november 2018 @ 22:29:09 #87
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183091006
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Jullie plannen! O+
Doet me denken aan mijn Londenbezoekje van anderhalf jaar geleden! *) TRV / [reisverslag]Eén nerdy dagje in Londen. Met de bus.

Mijn koter is er toen -ie een half jaar oud was afgelopen zomer al wel geweest voor The Cure in Hyde Park (en detour langs War of the Worlds-stadje Woking O+), maar kan niet wachten om de beeb mee naar Londen te nemen wanneer -ie er wat meer benul van heeft O+

Veel plezier jullie! En als ik van nerd tot nerd een reistip mag geven: CERN in Zwitserland! Paar jaar geleden als romantisch tripje met mijn lief naar de deeltjesversneller geweest en ze geven daar puike rondleidingen! O+ Gaan zeker eens terug wanneer zoon oud genoeg is om er iets van te begrijpen.
De Doctor Who Experience in Cardiff was ook te gek (in je eentje in een TARDIS-decor staan _O_ ), maar die is sinds vorig jaar gesloten. :'(
Oh wow! Die stond zo hoog op Mn lijstje, maar wat jammer dat het gesloten is (dr who experience) en wat ubervet dat je naar CERN geweest bent! Trouw met me! <3
Ik gaje reisverslag eens lezen.

thanks!
Zonder hoop geen leven.
pi_183105552
Ik wilde nog even inhaken op de overlast kwestie in vliegtuigen :P

Afgelopen zomer was er een baby achter mij, die tijdens het begin van de reis voor overlast zorgde. Ik zei toen een beetje luid tegen mijn reisgenoot dat ik dus echt niet begreep waarom ouders met baby's besluiten te vliegen en dat ze dan een aparte ruimte zouden moeten hebben voor dat soort gezinnen :P

Niet wetende dat ik toen zelf 3 weken zwanger was :')
Komende zomer gaan wij ook op vakantie (vooral ook voor stiefkindje). Als alles goed gaat, is mijn mini dan pas 3 maanden, dus even kijken waar wij precies voor gaan kiezen.

Mijn familie verblijft in het buitenland, dus vliegen kunnen we eigenlijk niet voorkomen.
pi_183322161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:53 schreef avotar het volgende:

[..]

Dus zou je dat je kind én je mede-passagiers gewoon niet aan moeten doen.
Wat een onzin. Ik vlieg met mijn kind al vanaf dat ze 2 jaar is de gehele wereld over. Vluchten van 12 uur zijn geen enkel probleem. Mijn kind vind het ook leuk, en ze is altijd rustig, zet niet de boel op stelten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183322291
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:15 schreef CaVaBien het volgende:
Ik wilde nog even inhaken op de overlast kwestie in vliegtuigen :P

Afgelopen zomer was er een baby achter mij, die tijdens het begin van de reis voor overlast zorgde. Ik zei toen een beetje luid tegen mijn reisgenoot dat ik dus echt niet begreep waarom ouders met baby's besluiten te vliegen en dat ze dan een aparte ruimte zouden moeten hebben voor dat soort gezinnen :P

Niet wetende dat ik toen zelf 3 weken zwanger was :')
Komende zomer gaan wij ook op vakantie (vooral ook voor stiefkindje). Als alles goed gaat, is mijn mini dan pas 3 maanden, dus even kijken waar wij precies voor gaan kiezen.

Mijn familie verblijft in het buitenland, dus vliegen kunnen we eigenlijk niet voorkomen.
Dan begrijp je dus gelijk waarom mensen met babys vliegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183325458
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan begrijp je dus gelijk waarom mensen met babys vliegen.
Dat kan een reden zijn inderdaad, maar is niet altijd het geval :)

Er zijn ook genoeg ouders die gewoon op vakantie gaan (dus geen familiebezoek) met baby's en besluiten te vliegen.

Zelf zou ik daar niet voor kiezen (want baby), maar nu kan ik het niet voorkomen ivm familie die de baby vast ook willen zien ;)
pi_183325703
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:03 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dat kan een reden zijn inderdaad, maar is niet altijd het geval :)

Er zijn ook genoeg ouders die gewoon op vakantie gaan (dus geen familiebezoek) met baby's en besluiten te vliegen.

Zelf zou ik daar niet voor kiezen (want baby), maar nu kan ik het niet voorkomen ivm familie die de baby vast ook willen zien ;)
Als vliegen met baby zo nodig vermeden moet worden, kan de familie ook naar de baby komen :)

Jij vindt jouw reden goed genoeg om te vliegen, andere mensen vinden dat van een vakantie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183326606
Net of elke baby de hele tijd maar het hele vliegtuig doorkrijst ;’)

In de tijd dat ik in het buitenland woonde zijn de keren dat mijn kinderen (als baby) in het vliegtuig vervelend voor anderen waren nauwelijks voorgekomen. Huilen onder het dalen kwam wel eens voor, maar that’s it.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:03:29 #94
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_183326647
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik vlieg met mijn kind al vanaf dat ze 2 jaar is de gehele wereld over. Vluchten van 12 uur zijn geen enkel probleem. Mijn kind vind het ook leuk, en ze is altijd rustig, zet niet de boel op stelten.
"Mijn kind doet zoiets niet..."
Nou, mooi dat jij die uitzondering hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:11:07 #95
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_183326749
Ik doe enorm mijn best om mijn kind stil te houden en als mensen zich daar al aan storen kan mij dat niet uitmaken hoor.
ik vind het altijd zo grappig dat mensen zich zo ergeren aan een baby die 1 keer zucht terwijl er de rij achter hun een dronkenlap smartlappen zit te lallen terwijl zijn vrouw hard snurkt.
pi_183327828
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als vliegen met baby zo nodig vermeden moet worden, kan de familie ook naar de baby komen :)

Jij vindt jouw reden goed genoeg om te vliegen, andere mensen vinden dat van een vakantie.
Dat gaat helaas beetje lastig aangezien mijn ouders + mamakant van de familie allemaal in het buitenland wonen. Wordt een beetje krap en duur als ik 20+ familieleden moet laten logeren in mijn huis :P

Iedereen moet het verder natuurlijk zelf weten. Ik zou er zelf niet voor kiezen als het niet zou gaan om familiebezoek (overigens niet voor de medepassagiers, maar voor mijzelf en mijn baby), maar doet een ander dat wel, is het natuurlijk ook prima :)

Maar eerlijk is eerlijk, een krijsende baby in een vliegtuig is wel echt irritant.
pi_183328553
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:15 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dat gaat helaas beetje lastig aangezien mijn ouders + mamakant van de familie allemaal in het buitenland wonen. Wordt een beetje krap en duur als ik 20+ familieleden moet laten logeren in mijn huis :P

Iedereen moet het verder natuurlijk zelf weten. Ik zou er zelf niet voor kiezen als het niet zou gaan om familiebezoek (overigens niet voor de medepassagiers, maar voor mijzelf en mijn baby), maar doet een ander dat wel, is het natuurlijk ook prima :)

Maar eerlijk is eerlijk, een krijsende baby in een vliegtuig is wel echt irritant.
Maar waarom is een baby willen showen aan familie wel een goede reden, en zelf wat van de wereld zien en daarom je baby meenemen niet? Voor jou is familie kennelijk heel belangrijk, wat helemaal prima is, maar voor een ander misschien niet. (Ik vlieg zelf enkel om te reizen, niet om familie op te zoeken.)

Ik heb geen kinderen overigens. Ook er niet echt iets op tegen als ze meereizen; ze horen er toch gewoon bij. :) )
pi_183328984
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar waarom is een baby willen showen aan familie wel een goede reden, en zelf wat van de wereld zien en daarom je baby meenemen niet? Voor jou is familie kennelijk heel belangrijk, wat helemaal prima is, maar voor een ander misschien niet. (Ik vlieg zelf enkel om te reizen, niet om familie op te zoeken.)

Ik heb geen kinderen overigens. Ook er niet echt iets op tegen als ze meereizen; ze horen er toch gewoon bij. :) )
Meningen kunnen verschillen :)
Voor mij is familie heel belangrijk en vind het belangrijk dat zij ook een band kunnen opbouwen met hun kleinkind en kleinkind met hun.

Reizen en de wereld ontdekken vind ik ook leuk, maar vind het een beetje egoïstisch om mijn baby mee te slepen.
Als hij/zij iets ouder is gaan we gewoon weer de wereld ontdekken ;)

Geen aanval trouwens richting de mensen die dat wel doen. Ik geef nogmaals alleen mijn eigen mening en dat mag ;)
pi_183329217
Wat versta je dan onder als je kind iets ouder is?

Iedere leeftijd heeft wel een mogelijkheid tot het creëren van ergernissen voor andere reizigers. Je baby aan je familie willen laten zien is ook een egoïstische keuze, want zoveel heeft hij/zij er niet aan.
pi_183329538
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:34 schreef Cholula het volgende:
Wat versta je dan onder als je kind iets ouder is?

Iedere leeftijd heeft wel een mogelijkheid tot het creëren van ergernissen voor andere reizigers. Je baby aan je familie willen laten zien is ook een egoïstische keuze, want zoveel heeft hij/zij er niet aan.
Dat moet ik nog aankijken tegen die tijd. Ik denk ongeveer vanaf dat hij/zijn zindelijk is. Vanaf 2/3 jaar.

Maar bij mij gaat het dus niet om de medepassagiers, want hoe zij zich voelen is niet mijn probleem :P

Ik vind het niet egoïstisch om een familiebezoek te plannen. Familie is in mijn ogen erg belangrijk en die waarden wil ik ook meegeven aan mijn kind. En daar begin ik al heel vroeg mee ;)
pi_183472797
En we zijn bezig met voorpret. We wilden in de meivakantie naar Legoland en Zweden, maar dat wordt toch de zomervakantie. Ons dochtertje wordt 30-06 1 jaar en ik denk dat ze meer heeft aan Legoland (en wij ook) als ze kan kruipen of misschien zelfs stappen.
We gaan overigens niet voor haar, maar voor haar grote broer van dan 5,5 jaar. En we zijn zelf ook nogal gek op lego.

Maar goed, de zomervakantie is duur, dus we gaan zo laat mogelijk. We willen in het Legoland hotel zitten (we weten dat er goedkopere opties zijn) en vanaf 18-08 zijn de prijzen een stuk lager dan daarvoor. We eindigen de vakantie daardoor in Legoland (we willen uiterlijk vrijdag 23-08 thuis zijn) We gaan bewust in het hotel zodat 1 van ons even naar de kamer terug kan tussendoor met ons dochtertje voor slaapjes etc. En we willen gewoon IN legoland slapen *O*

Ok, de weken ervoor zijn volledig open. Mijn vrouw is lerares dus die heeft 5 weken vakantie. We hebben in theorie 4 weken voor Legoland te besteden. In de praktijk willen we een week of 2 weg exclusief Legoland.

Nu komt het, Denemarken trekt ons niet, geen idee waarom, maar ik word niet warm van foto's en de vele enthousiaste verhalen van schoonzus en zwager die elke zomer naar Denemarken gaan.
Zweden daarentegen....daar willen we dus wel graag heen. Lang verhaal kort: alle tips over Zweden zijn welkom. We gaan met de auto en willen het liefst in een beetje leuke huisjes zitten op een park. Dus niet in the middle of nowhere. Normaal gaan wij met de vouwwagen op vakantie maar nu dus 1 zomer niet.

We zijn niet van de entertainmentteams, maar ik denk ook niet dat Zweden daar wel van is. Wel van activiteiten zoals klimparken, wandelen, voetballen, takken verzamelen en daar wat van bouwen etc. Maar we houden ook van wat luxe dus broodjes en een klein restaurant op het park en dichtbij een dorp of stad. En ja een speeltuintje voor de kleine dame van dan net 1 is ook wel zo fijn.

Oh ja, camper huren hebben we overwogen maar dat is een big NO voor mijn vrouw. Die ziet dat echt niet zitten. En we willen allebei niet in van die trekkershutjes zitten.

Ik Google me suf maar alle persoonlijke tips zijn enorm welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 01-12-2018 12:50:19 ]
pi_183474170
Ik ga met je meelezen exode!
Wij willen deze zomer ook naar Legoland en dan doorreizen naar Zweden of door Denemarken en dan terug via noord Duitsland :)

Heel lastig om iets te vinden :)
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 14:01:26 #103
45833 crew  Fogel
pi_183476298
Novasol heeft veel aanbod in die regio, ook huizen op parken. Misschien kan je zelfs wat op airbnb vinden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_183476879
Huisjes als center parcs zijn er weinig van in Zweden.

Een heerlijke camping is Spillhammar in Mariannelund. Mooi gebied, camping aan een watertje en het Astrid Lindgren park in de buurt.

https://se.spilhammarscamping.com/priser
pi_183479400
Thanks Room, CP zoeken we ook niet. Juist niet :)
Wat huisjes, speeltuin, bij water/strand, winkeltje en dichtbij dorp of stadje.

Dank Fogel, nog niet aan gedacht dus ga zeker even kijken.

Qua afstand is Zuid Zweden denk ik het handigste.

Loj, we boeken wel 2 huisjes naast elkaar. ;)
pi_183479776
Zweden O+

Een paar jaar geleden met de tent rond getrokken en wild gekampeerd. Dan s'ochtends vroeg elanden tegen komen op weg naar een geschikte plastiek.

http://www.alcatraz.se/Dutch/Prijslijst.html is een camping maar heeft ook kamers. Super plek met schitterende natuur maar dat heb je sowieso snel in Zweden. We hebben toen ook 2 dagen Stockholm gedaan en dat vind ik nog steeds de leukste hoofdstad die ik tot nu toe heb aangedaan.

Zweden is wel reteduur trouwens.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183479833
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:02 schreef Wolken het volgende:
Zweden O+

Een paar jaar geleden met de tent rond getrokken en wild gekampeerd. Dan s'ochtends vroeg elanden tegen komen op weg naar een geschikte plastiek.

http://www.alcatraz.se/Dutch/Prijslijst.html is een camping maar heeft ook kamers. Super plek met schitterende natuur maar dat heb je sowieso snel in Zweden. We hebben toen ook 2 dagen Stockholm gedaan en dat vind ik nog steeds de leukste hoofdstad die ik tot nu toe heb aangedaan.

Zweden is wel reteduur trouwens.
Ja....vandaar ook met auto, kan er nog wat mee wat daar zo duur is. Vorig jaar met Oud en Nieuw naar Noorwegen geweest, die prijzen! Pffff maar ja je kan niet alles hebben ;)

Kamers vinden we niet zo handig met een 1 jarige en een 5,5 jarige.

Vouwwagen wel overwogen maar gaan zeer waarschijnlijk toch voor een huisje ook al geeft de vouwwagen ons meer vrijheid.
pi_183480127
Ik was geloof ik na 1 week al door mijn 3 weken budget heen _O- .

Maar groot gelijk dat je met zo een kleintje voor een huisje gaat.

Hoe was Port Zelande trouwens bevallen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183480569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:45 schreef exode het volgende:
Thanks Room, CP zoeken we ook niet. Juist niet :)
Wat huisjes, speeltuin, bij water/strand, winkeltje en dichtbij dorp of stadje.

Dank Fogel, nog niet aan gedacht dus ga zeker even kijken.

Qua afstand is Zuid Zweden denk ik het handigste.

Loj, we boeken wel 2 huisjes naast elkaar. ;)
Wij vonden de huisjesparken van onze rondreis Zweden wel heel fijn. Via ScanBrit geboekt. Beviel erg goed!

Wij deden de teis “Arvid”. Op de boot dacht ik nog “oei al die Nederlanders” maar op de parken merkte ik dat niet meer (behalve toen we een keer gingen midgetgolfen, dat doen alleen Nederlanders blijkbaar:') )

Ik vond Zweden minder duur dan Denemarken, en het gebied rond het Siljanmeer en het Vattern en Vannern meer ook. Bij Siljanmeer zaten we in Orsa Grönklitt, wel een beetje ouderwets huisje. In Safsen was het huisje mooier maar de omgeving weer wat saai.

In Denemarken hadden we op Landal Seawest ook een fijn huisje, maar dat was weer een saai kaal park en duuurrrrr.
Kwak
pi_183480589
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:32 schreef Loj het volgende:
Ik ga met je meelezen exode!
Wij willen deze zomer ook naar Legoland en dan doorreizen naar Zweden of door Denemarken en dan terug via noord Duitsland :)

Heel lastig om iets te vinden :)
Je moet in midden zweden de skiparken hebben, die hebben allemaal ook zomer verhuur!
Kwak
pi_183480696
Ohja ehm leuk om te doen: wafels eten bovenop een heuvel bij orsa in de buurt ( Smidgården i Fryksås
Fryksås 248, 794 98 Orsa, Zweden
+46 70 647 24 53
https://goo.gl/maps/mJKVnoa3o6M2 ) naar de dalarnapaardjesfabriek, zwemmen in het heel ondiepe meer, tomteland, het beren/wildpark. In noord denemarken het nordsoen aquarium in hirtshals, gewoon mooie rondritjes maken, veel kaffe en fika doen, de bergen richting noorwegen bij idre, naar het noorse dorp Elga en het grote meer daar.
Oh en je kunt ook op een vlot de klaralven afdalen maar dat was ons wat avontuurlijk...

Vlees is heel duur, groente en andere dingen vielen ons mee. Uit eten rond lunchtijd beter te doen dan met avondeten.

Oude kerkjes bezoeken, vikinggraven en runenstenen O+ rendierenspotten

Ik wil zo graag terug!
Kwak
pi_183481757
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:32 schreef Loj het volgende:
Ik ga met je meelezen exode!
Wij willen deze zomer ook naar Legoland en dan doorreizen naar Zweden of door Denemarken en dan terug via noord Duitsland :)

Heel lastig om iets te vinden :)
Wij hebben gekeken voor een Landal huisje in denemarken om naar legoland te gaan. Maar de huur van het huisje was in de herfstvakantie de helft qua geld dan in de zomervakantie.

Wij gaan dit jaar een lastminute in de zomervakantie. Misschien zelfs 2. En dan in de Herfstvakantie naar landal/legoland.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_183482410
Wow, wat een fijne tips weer. We gaan ze allemaal eens opzoeken en bekijken. Dank!!

Wolken, Port Zelande was ok. Ik word gewoon geen fan van CP parken denk ik. We hadden weer een gerenoveerd huisje maar ik blijf het oncomfortabel vinden.
Het zwembad was leuk, we hadden dus een 15 jarige en een bijna 5 jarige bij en die hebben zich er allebei heel goed vermaakt met name in de wildwaterbaan.
Het was een geslaagd weekend maar ik zal niet snel terug gaan.
pi_183484420
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:02 schreef Wolken het volgende:
Zweden O+

Een paar jaar geleden met de tent rond getrokken en wild gekampeerd. Dan s'ochtends vroeg elanden tegen komen op weg naar een geschikte plastiek.

http://www.alcatraz.se/Dutch/Prijslijst.html is een camping maar heeft ook kamers. Super plek met schitterende natuur maar dat heb je sowieso snel in Zweden. We hebben toen ook 2 dagen Stockholm gedaan en dat vind ik nog steeds de leukste hoofdstad die ik tot nu toe heb aangedaan.

Zweden is wel reteduur trouwens.
Grappig dat je Alcatraz aankaart. Ik ben er een aantal keer geweest en deze plek wordt ook gerunt door Nederlanders. (Bert en Ciska)
Ligt direct aan meren waar je lekker kan kanoën maar ook aan de bossen waar je kan quad rijden of een verzorgde paardrijrit kan maken. Echt een topplek. :)

Oh en Zweden is vergelijkbaar qua prijzen met NL (behalve alcohol) Denemarken/Noorwegen is pas duur :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Miniem op 01-12-2018 22:37:03 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_183484527
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je moet in midden zweden de skiparken hebben, die hebben allemaal ook zomer verhuur!
Dit.
Voor een fractie van de “winterprijs” huur je een luxe chalet.
Vakantieparken als Landal oid zijn er in Zweden niet. Wel veel huisjes in de particuliere verhuur. En campings met allerlei soorten overnachtingsmogelijkheden. Heb je al een idee waar je ongeveer heen wil? Zweden is heel groot namelijk :)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 2 december 2018 @ 08:53:47 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_183488985
Ik heb toen ik klein was een keer geslapen in een park bij Orsa Gronklit. Topplek
pi_183489172
Knut, niet specifiek eigenlijk. Ik heb gisteren wat boekjes over Zweden bij de bieb gehaald :D
We willen op max 1200 km van Utrecht, bij water (zee of meer) en typisch Zweeds landschap dus meren, bossen, glooiend landschap etc. Natuurlijk genoeg uitjes in de buurt. Van wat ik heb begrepen wordt het daardoor Zuid Zweden. Maar dat is ook een groot begrip.
De zoektocht is nog breed dus.

Ik vond Noorwegen echt schrikbarend duur. We hadden vanwege Oud en Nieuw zelf alcohol meegenomen en ook broodbeleg, koffie etc. Dat was maar goed ook. 1 diepvriespizza kostte ¤ 7,50. Met koken vlees kopen was ook een rib uit ons lijf steeds.
Fijn om te lezen dat Zweden een stuk minder duur is. Maar wat een topvakantie was dat ook!!

En weer nieuwe tips erbij, dank!
pi_183493147
Zweden is absoluut goedkoper dan Denemarken en zeker goedkoper dan Noorwegen. Zweden is echt een heerlijk land.
pi_183496872
Wij willen graag tussen 19 april en 6 mei (meivakantie) op vakantie. Twee kinderen, 1 van 7 jaar en 1 net geen 2 jaar oud.

Liefst dichtbij (maximaal 6 uur rijden, of 1-2 uur vliegen).

Tips? Suggesties? Liefst ergens waar ze ook kunnen zwemmen.
pi_183528666
xaban, wat zoek je precies? Wil je de 2 volle weken weg? Wat is je budget? Wil je zon?
De eerste week van de meivakantie zal wel het duurste zijn, daar valt Pasen ook in en veel mensen zijn Goede Vrijdag vrij.

Zon in de meivakantie is lastig, Frankrijk kan al heel lekker zijn, maar 2 jaar jaar geleden was het baggerweer.

Als je iets verder vliegen niet vervelend vindt, kan ik Andalusie aanraden. Wij zijn toen op Malaga gevlogen en hebben een auto gehuurd. We sliepen in een boerderij die was omgebouwd tot vakantie appartementen. Er was een verwarmd buitenbad, speeltuin, restaurant en een dorp in de buurt. Maar dan ben alles bij elkaar wel even bezig natuurlijk, naar vliegveld, vliegen, huurauto ophalen en het was iets van een uur rijden volgens mij.

Onze Zweden zoektocht krijgt iets meer glans zeg maar. We hebben besloten niet op 1 plek te willen blijven en zijn inspiratie voor rondreizen aan het opdoen. Die halen we met name van de site van Pharos. Nog geen idee of we via hun willen boeken of zelf, maar zo kunnen we wel leuke routes vinden. En we neigen meer naar particuliere huisjes dan de parken die we vinden. Misschien doen we een combi, de helft parken en de helft particulier.

We willen met de boot van Kiel naar Oslo of Gotenburg en terug met de boot naar Denenmarken. De boot Kiel-Oslo was vorig jaar al een belevenis op zich. En een stuk relaxter dan 1200 km rijden met een jongen van 5,5 en een meisje van dan net 1 jaar.

Oh de voorpret is zo leuk.
  dinsdag 4 december 2018 @ 10:29:52 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183528740
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 14:01 schreef Fogel het volgende:
Novasol heeft veel aanbod in die regio, ook huizen op parken. Misschien kan je zelfs wat op airbnb vinden.
Of Micazu.
Wij hebben in dit huisje gezeten, middle of nowhere, maar een heerlijk huisje O+. Alleen de hele zomervakantie al vol geboekt zo te zien.
https://www.micazu.nl/vak(...)o/berkenheuvel-8441/
KuikenGuppy
pi_183542707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:21 schreef exode het volgende:
xaban, wat zoek je precies? Wil je de 2 volle weken weg? Wat is je budget? Wil je zon?
De eerste week van de meivakantie zal wel het duurste zijn, daar valt Pasen ook in en veel mensen zijn Goede Vrijdag vrij.

Zon in de meivakantie is lastig, Frankrijk kan al heel lekker zijn, maar 2 jaar jaar geleden was het baggerweer.

Als je iets verder vliegen niet vervelend vindt, kan ik Andalusie aanraden. Wij zijn toen op Malaga gevlogen en hebben een auto gehuurd. We sliepen in een boerderij die was omgebouwd tot vakantie appartementen. Er was een verwarmd buitenbad, speeltuin, restaurant en een dorp in de buurt. Maar dan ben alles bij elkaar wel even bezig natuurlijk, naar vliegveld, vliegen, huurauto ophalen en het was iets van een uur rijden volgens mij.

Onze Zweden zoektocht krijgt iets meer glans zeg maar. We hebben besloten niet op 1 plek te willen blijven en zijn inspiratie voor rondreizen aan het opdoen. Die halen we met name van de site van Pharos. Nog geen idee of we via hun willen boeken of zelf, maar zo kunnen we wel leuke routes vinden. En we neigen meer naar particuliere huisjes dan de parken die we vinden. Misschien doen we een combi, de helft parken en de helft particulier.

We willen met de boot van Kiel naar Oslo of Gotenburg en terug met de boot naar Denenmarken. De boot Kiel-Oslo was vorig jaar al een belevenis op zich. En een stuk relaxter dan 1200 km rijden met een jongen van 5,5 en een meisje van dan net 1 jaar.

Oh de voorpret is zo leuk.
Pharos en scanbrit hebben vrijwel dezelfde routes, moeite waard om prijzen te vergelijken. Ik kreeg het niet voor elkaar om zelf voor minder te boeken toen ik dat probeerde. Houd er rekening mee dat lakens overal extra kosten en duur zijn, zelf meenemen is de moeite waard. Eindschoonmaak is ook duur, kun je ook beter zelf doen (is alles ook op ingericht).

Wij hebben deze route gedaan:

Boot van Kiel (weet nog een fijn degelijk duits hotel daar in de buurt mocht je willen overnachten voor de boot) naar gotenburg, park in fredriksberg, park in orsa gronklitt (was leukste omgeving voor Melle), park in idre fjell, boot van oslo naar fredrikshavn (denemarken) en daar nog een weekje airbnb en landal seawest. Filevrij naar huis op een doordeweekse dag met nachtelijk vertrek, dat was heerlijk!
Kwak
pi_183546048
Dank je wel kwak! Die reis had ik ook gezien inderdaad.

We twijfelen nog omdat ik het nog best wel wat kilometers vindt tussen de plaatsen en 3 a 4 nachten ook net te kort vindt per plek.

We gaan of zo'n rondje maken of we blijven wat zuidelijker en nemen de kust mee. Keuzes, keuzes.

Overigens heb ik zoveel leuke particuliere huizen gevonden O+ vooral van Nederlanders :@
pi_183546847
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:30 schreef exode het volgende:
Dank je wel kwak! Die reis had ik ook gezien inderdaad.

We twijfelen nog omdat ik het nog best wel wat kilometers vindt tussen de plaatsen en 3 a 4 nachten ook net te kort vindt per plek.

We gaan of zo'n rondje maken of we blijven wat zuidelijker en nemen de kust mee. Keuzes, keuzes.

Overigens heb ik zoveel leuke particuliere huizen gevonden O+ vooral van Nederlanders :@
oh die kon ik niet zo vinden toen. Was ook wel blij een keer niet zelf alles te bedenken.

De afstanden vielen ons redelijk mee, ook steeds wel wat onderweg gedaan. Zou nog wel noordelijker willen ooit, vond het zo mooi daar!
Kwak
pi_183556214
Langere afstanden afleggen gaat in Zweden over het algemeen een stuk relaxter dan in Nederland. Is mijn ervaring tenminste.
Ik zou eens kijken in Värmland en dan misschien Dalarna meepikken. Dan zit je meer in de Zweedse natuur die je beschrijft dan in Zuid Zweden het geval is (wat natuurlijk al prachtig is)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_183565577
Dank je Knut, wij gaan ons concentreren op de regio net boven de kust. Ik denk dat de kust enorm mooi is in Zweden maar dat doen we een ander jaar wel (met vouwwagen). Zo met alleen auto zijn de andere regio's wat makkelijker en sneller te bereiken.
Varmland en Dalarna dus eigenlijk. Leuk!

We kijken nu naar een leuk park rond Orsa, bij Fredriksberg hebben we een leuk particulier huis gevonden.
We gaan Scan Brit ook nog vragen een reis op maat voor te stellen waarbij we hun route en parken combineren met de particuliere huizen die we zelf gevonden hebben.
Ik zal de uiteindelijke route en verblijfplaatsen hier nog delen.
pi_183566617
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:12 schreef exode het volgende:
Dank je Knut, wij gaan ons concentreren op de regio net boven de kust. Ik denk dat de kust enorm mooi is in Zweden maar dat doen we een ander jaar wel (met vouwwagen). Zo met alleen auto zijn de andere regio's wat makkelijker en sneller te bereiken.
Varmland en Dalarna dus eigenlijk. Leuk!

We kijken nu naar een leuk park rond Orsa, bij Fredriksberg hebben we een leuk particulier huis gevonden.
We gaan Scan Brit ook nog vragen een reis op maat voor te stellen waarbij we hun route en parken combineren met de particuliere huizen die we zelf gevonden hebben.
Ik zal de uiteindelijke route en verblijfplaatsen hier nog delen.
Leuk! De tip was al gegeven, maar kijk ook bij de wintersportgebieden. Daar verhuren ze in de zomer (luxe) huisjes voor een zeer schappelijke prijs. Sälen is in de zomer bijvoorbeeld ook erg leuk voor kinderen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_183566696
Edit: oh wacht je zoekt juist een particulier huis. Ja die zullen daar ook best zijn :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:12 schreef exode het volgende:
Dank je Knut, wij gaan ons concentreren op de regio net boven de kust. Ik denk dat de kust enorm mooi is in Zweden maar dat doen we een ander jaar wel (met vouwwagen). Zo met alleen auto zijn de andere regio's wat makkelijker en sneller te bereiken.
Varmland en Dalarna dus eigenlijk. Leuk!

We kijken nu naar een leuk park rond Orsa, bij Fredriksberg hebben we een leuk particulier huis gevonden.
We gaan Scan Brit ook nog vragen een reis op maat voor te stellen waarbij we hun route en parken combineren met de particuliere huizen die we zelf gevonden hebben.
Ik zal de uiteindelijke route en verblijfplaatsen hier nog delen.
Orsa gronklitt vonden wij een fijn park (en sla dan echt de smidgarden bij fryksas niet over! Wafels en fika O+ ) huisje was wel verouderd (echt jaren tachtig) maar de ruimste en comfortabelste die we gehad hebben.
Kwak
pi_183657073
Ik geloof dat we iets van een route hebben. We wilden graag naar Orsa en wellicht naar Safsen, maar vinden de afstanden nu toch wat te groot. Juul is dan net 1 jaar. We gaan een x terug naar het Noordelijkere deel als Juul ook wat ouder is, dan kunnen we ook echt de activiteiten daar doen. Nu zullen we ons vaak moeten opsplitsen (want wij willen graag gaan kayakken etc).

Het idee is nu: Boot naar Gotenburg, huisje tussen de grote meren (huis al uitgezocht en leuke activiteiten gevonden zoals zwemmen, Granna bezoeken, boomtoppenpark, vuurtjes stoken etc), naar de kust boven Malmo (sugesties welkom voor een leuk vakantiepark voor met name B) en dan door Denenmarken (Legoland!) terug. In Zweden willen we 2x een week blijven en Legoland waarschijnlijk 3 dagen.

We zitten dan op een totaal van 2200 km van deur tot deur inclusief de ritten tussen de verschillende locaties. Dat is al aardig wat maar wel opgesplitst in delen.

We verheugen ons vooral op zwemmen in de meertjes, bbq'en, de rust en Legoland. Gaan we over een paar jaar weer en gaan dan echt een Zweden tour doen zoals Pharos die aanbiedt.
pi_183730005
In februari gaan we met een baby van 6 maanden de zon opzoeken. Omdat we echt zeker zon willen hebben en minimaal 25 graden maar zo kort mogelijk willen vliegen kom ik nu uit op Egypte en dan met een voorkeur voor El Gouna of Hurghada. Een paar jaar geleden zijn we naar Rihanna Three Corners geweest en dat was goed bevallen maar de omgeving was redelijk saai. Zijn er nog andere plekken / resorts aan te raden? Ik weet dat je met een kleine baby niet zo heel veel kan doen maar wat kunnen doen in de directe omgeving is wel een pre.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183731770
Ik wil je bubble niet bursten wolken.. Maar het is niet overal volledig veilig in egypte als ik deze website mag geloven

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/egypte

Doe ermee wat je wilt hoor :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183733873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wil je bubble niet bursten wolken.. Maar het is niet overal volledig veilig in egypte als ik deze website mag geloven

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/egypte

Doe ermee wat je wilt hoor :)
Klopt, het is hetzelfde als toen we er 3 jaar geleden heen waren. Toen was net 2 weken ervoor dat Russische vliegtuig ontploft. We mochten toen om boeken maar niet gedaan en heb me geen moment onveilig gevoeld. Maar ja, nu een klein hummeltje mee dus toch extra voorzichtig.

Ik sta trouwens ook open voor andere zonnige bestemmingen die niet te ver vliegen zijn. Turkije en de Canarische Eilanden zijn in februari nog te fris.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183761115
Wij komen met kerst op vakantie naar Nederland en ik zoek leuke tips voor een kind van 4 en 2. We hebben al kaartjes voor de Kikker-theatervoorstelling. Zijn er verder leuke (kerstige) dingen te doen in NL? Markten? Musea? Nijntjemuseum zijn we al wel eens geweest.
pi_183761273
Wij gaan in de kerstvakantie naar het kerstwintercircus. Dit is in Eindhoven in het parktheater volgens mij de hele kerstvakantie door. Een voorstelling van 2,5 uur incl pauze en voor en na de voorstelling de mogelijkheid om op een daar aangelegde schaatsbaan te kunnen schaatsen (schaatsen zijn daar te leen).

We zijn er nog niet eerder geweest met onze kinderen, maar ben er zelf als kind wel eens geweest en vond dat erg leuk toen, en de kinderen vinden circus over het algemeen ook heel erg leuk. Maar ik weet niet of het voor een kind van twee ook al leuk is of te doen is qua spanningsboog..
pi_183761673
S vindt dat soort dingen wel leuk, ook wel voor een langere tijd. Maar ik ben zelf geen circusfan, dus dat slaan we denk ik over :P

We gaan iig naar Kikker en de vallende ster. Dat is in DH, dus dan denk ik dat we ook even bij Madurodam naar binnen piepen. Gok dat dat wel leuk is voor een treingek en een molengek :D
pi_183762634
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij komen met kerst op vakantie naar Nederland en ik zoek leuke tips voor een kind van 4 en 2. We hebben al kaartjes voor de Kikker-theatervoorstelling. Zijn er verder leuke (kerstige) dingen te doen in NL? Markten? Musea? Nijntjemuseum zijn we al wel eens geweest.
Spoorwegmuseum? Heel kerstig altijd maar wel ook druk. Tip: ga vroeg op de dag ;)

En Kasteel de Haar. Is een écht kasteel uit de boekjes en heeft een sprookjesprogramma rond kerst. Weet alleen niet of dat dat heel fantastisch per OV te bereiken is, maar is er wel een bushalte voor de deur, dus wie weet.
pi_183763022
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 13:20 schreef Mineola het volgende:

[..]

Spoorwegmuseum? Heel kerstig altijd maar wel ook druk. Tip: ga vroeg op de dag ;)

En Kasteel de Haar. Is een écht kasteel uit de boekjes en heeft een sprookjesprogramma rond kerst. Weet alleen niet of dat dat heel fantastisch per OV te bereiken is, maar is er wel een bushalte voor de deur, dus wie weet.
Bus 9 vanaf Utrecht CS komt daar. Zit je wel een goed half uur in de bus.
  zondag 16 december 2018 @ 13:41:13 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183763102
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 12:20 schreef Roomsnoes het volgende:
S vindt dat soort dingen wel leuk, ook wel voor een langere tijd. Maar ik ben zelf geen circusfan, dus dat slaan we denk ik over :P

We gaan iig naar Kikker en de vallende ster. Dat is in DH, dus dan denk ik dat we ook even bij Madurodam naar binnen piepen. Gok dat dat wel leuk is voor een treingek en een molengek :D
Madurodam heeft de laatste dagen van het jaar ‘s avonds Vonk. Als je overdag een kaartje hebt gekocht kan je hiermee blijven voor het avond gebeuren.

T/m 23 dec is er op het Lange Voorhout in DH de Royal Christmas Fair.
En t/m 22 dec een lichtshow bij de Ridderzaal.
Laatste dagen van het jaar is er Carnivale in het Huijgens Park vlakbij Holland Spoor.

Scheveningen heeft Cool Event t/m begin januari. Schaatsbaan op het Kurhausplein, roetsjbaan op de boulevard, ijssculpturen bij de pier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183765346
We hebben een zomervakantie geboekt en gaan (zoals altijd :@) naar Italië.
We gaan altijd op vakantie met de auto maar nu met twee kinderen zijn we ook eens aan het kijken of we kunnen vliegen. Hoewel onze oudste een lange autoreis prima doet en onze jongste tot nu toe de auto ook meer dan prima vindt, lonkt de kortere reistijd.

We zijn de voors en tegens op een rijtje aan het zetten.
Voor:
We hebben dan maar 2 reisdagen ipv 4.
Geen hotelovernachting nodig op heen- en terugweg (en dus ook geen diner voor die avonden).
Geen tol en brandstofkosten voor de reis.

Tegen:
Vlucht met twee kleine kinderen (dan 3,5 en 1).
Auto huren met kinderzitjes (gaat dat goed?).
Beperkte bagage.
Mag buggy/zitverhoger mee? Bij welke maatschappij wel/niet?

Iemand nog een gouden tip? Zien we iets over het hoofd (of worden we eindelijk verstandig ;) )?
  zondag 16 december 2018 @ 15:38:19 #140
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183765779
Persoonlijk vind ik vliegen met kind veel relaxter dan twee dagen in de auto, maar N heeft dan ook een hekel aan autorijden.
Als je redelijk makkelijke kinderen hebt, gedragen ze zich hopelijk wel op de vlucht, en anders ben je er zo.
Ik heb wel eens gratis een maxicosi en ook eens een buggy meegenomen, met Ryanair. Misschien zit er wel een max aantal aan (1 ding per kind ofzo). Maar meestal namen we helemaal geen buggy mee en ging het prima met de draagzak.
Auto met kinderzitjes huren hebben we nooit gedaan, maar dat lukt vast bij een betrouwbaar/bekend bedrijf.

Je kan ook overwegen met de trein tw gaan, dat doen wij ook wel eens (met 1 kind dan, 2 is toch weer meer gesjouw).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183766362
Ik zou met meer kinderen juist eerder met de auto gaan dan met het vliegtuig.

Buggy mag meestal mee tot aan de gate, of je meer mee mag nemen ligt aan de vervoerder. Zorg dat je op tijd incheckt (of plaatsen reserveert) anders zit je wellicht niet bij elkaar, plus dat je dan kans maakt op speciale babyplaatsen met extra ruimte.

Het huren van kinderzitjes kost soms veel geld, let hier dus goed op (varieerde hij ons in Canada tussen $5 en $15 per dag per stoeltje...). Soms mag je gratis een maxi cosi meenemen (bij klm lijnvluchten bijv.), dat hebben wij uiteindelijk gedaan maar houd dan wel rekening met langere wachttijden bij het ophalen van bagage en je moet hem goed verpakken. En houd er rekening mee dat je bij vliegen sowieso beperkt bent qua bagage, wat bij kinderen lastig kan zijn. Wij hadden al bijna een koffer vol aan zwemvesten en ander zwemspullen. Extra bagage bijboeken is natuurlijk mogelijk maar dat betekent ook nog meer gesleep en afwachten of het goed in de auto past.

Wij hebben een pakketreis met transfer en gaan verder toch amper van het resort af, dus was vliegen voor ons wel een goede optie. Als we veel (dag)tripjes zouden gaan maken zou ik met de auto gaan (en dan dus niet naar een eiland :D )
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 16 december 2018 @ 17:23:13 #142
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183767957
Vergis je er niet in hoeveel tijd je nog kwijt bent met vliegen. Je moet naar een luchthaven (scheelt trouwens wel veel of je via Schiphol reist of een kleinere luchthaven), je moet daar op tijd zijn en wachten, je moet bij aankomst luchthaven een auto ophalen en daarop wachten... je bent er zo alsnog een dag mee kwijt en het is best vermoeiend voor kinderen om steeds meegesleept te worden. En ik ben dan zelf ook kapot. :+
Wij doen het dus altijd zo, vliegen en een auto huren, omdat mijn man (lang) autorijden haat.
Maar ik ga toch echt heel erg proberen om hem over te halen om met twee kinderen juist wel met de auto te gaan, om bovenstaande reden. En volgens mij is vliegen + auto huren wel echt duurder dan eigen vervoer + 2 hotelovernachtingen.
Auto huren is trouwens altijd prima bevallen, kies wel een grotere Europees of wereldwijd bedrijf zoals Hertz of Europcar en geen lokale (zeker niet in Italië). Kinderzitjes zijn oké, het zijn meestal echt hele basic modellen of oudere modellen en er wordt ook niet echt voorzichtig mee omgegaan.
Tot twee jaar mag bij de meeste maatschappijen een buggy gratis mee en een autostoeltje ook. Zitverhoger dus niet lijkt me.
Ik heb zelf nooit moeite met beperkte bagage, op vakantie heb ik nooit zoveel nodig. Op de meeste plekken waar we zaten was ook een wasmachine voor een tussentijdse was, en eten en luiers koop ik wel lokaal. Wij blijven altijd onder de 15 kg per volwassene.
Ik neem wel aan dat je niet gaat kamperen met eigen tent, want dan wordt het wel even een ander verhaal.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_183768406
Thanks allemaal! We hakten zojuist de knoop door en boekten een vlucht en een huurauto. We gaan het zien.
Mocht het niet bevallen, dan kiezen we in 2020 wel weer wat anders. Maar soms moet je het ook maar gewoon zelf ervaren.
Overigens wonen we onder de rook van een vliegveld. We vliegen om 13.00 uur heen en om 16.00 uur terug. Dus zoals nu gepland wel op gunstige tijden. Praktijk is afwachten natuurlijk. We gaan het meemaken.

Overigens zijn we voor de vlucht en de huurauto met kinderzitjes voor twee weken iets meer dan ¤600,- kwijt in totaal (incl. verzekering en extra bagage).
3000 reiskilometers met een auto (1:20) en twee hotelovernachtingen, twee diners, tol en vignetten is niet zo heel veel goedkoper.
  zondag 16 december 2018 @ 17:48:12 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_183768447
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij komen met kerst op vakantie naar Nederland en ik zoek leuke tips voor een kind van 4 en 2. We hebben al kaartjes voor de Kikker-theatervoorstelling. Zijn er verder leuke (kerstige) dingen te doen in NL? Markten? Musea? Nijntjemuseum zijn we al wel eens geweest.
Openluchtmuseum. In de winter met sfeerverlichting, vuurkorven, schaatsbaan, sleebaan en andere winterse activiteiten.
  zondag 16 december 2018 @ 18:00:21 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183768717
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 17:46 schreef Malteser het volgende:
Thanks allemaal! We hakten zojuist de knoop door en boekten een vlucht en een huurauto. We gaan het zien.
Mocht het niet bevallen, dan kiezen we in 2020 wel weer wat anders. Maar soms moet je het ook maar gewoon zelf ervaren.
Overigens wonen we onder de rook van een vliegveld. We vliegen om 13.00 uur heen en om 16.00 uur terug. Dus zoals nu gepland wel op gunstige tijden. Praktijk is afwachten natuurlijk. We gaan het meemaken.

Overigens zijn we voor de vlucht en de huurauto met kinderzitjes voor twee weken iets meer dan ¤600,- kwijt in totaal (incl. verzekering en extra bagage).
3000 reiskilometers met een auto (1:20) en twee hotelovernachtingen, twee diners, tol en vignetten is niet zo heel veel goedkoper.
Ja gewoon een keer proberen inderdaad!
¤600 is niet veel! :o wij waren afgelopen september al ruim ¤1000,- daarvoor kwijt...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_183769978
Dat klinkt idd niet duur mariposas
pi_183771651
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij komen met kerst op vakantie naar Nederland en ik zoek leuke tips voor een kind van 4 en 2. We hebben al kaartjes voor de Kikker-theatervoorstelling. Zijn er verder leuke (kerstige) dingen te doen in NL? Markten? Musea? Nijntjemuseum zijn we al wel eens geweest.
https://www.omroepgelderl(...)aatsbaan-bij-Het-Loo

Verder staan hier vaak ook leuke dingen. Per regio
https://go-kids.nl/regios
pi_183772334
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 13:20 schreef Mineola het volgende:

[..]

Spoorwegmuseum? Heel kerstig altijd maar wel ook druk. Tip: ga vroeg op de dag ;)

En Kasteel de Haar. Is een écht kasteel uit de boekjes en heeft een sprookjesprogramma rond kerst. Weet alleen niet of dat dat heel fantastisch per OV te bereiken is, maar is er wel een bushalte voor de deur, dus wie weet.
Spoorwegmuseum is heel leuk met een kind van 2! L heeft zich er goed vermaakt, hij was kapot na een paar uur en we hebben nog niet eens alles gezien. We waren er stipt met opening s ochtends, de eerste bezoekers. Was lekker rustig.
pi_183780061
Room, in Breda hebben ze een leuke Kerstmarkt en ga meteen even wat drinken bij het theehuis in het park. Zit een leuke speeltuin naast.

In Utrecht inderdaad spoorwegmuseum in wintersferen, bij Jozef op de Mariaplaats kan je lekker lunchen en hebben ze een leuke speelhoek.
En inderdaad Kasteel de Haar, het is nu in sprookjesthema in de Kerstvakantie. Ga dan lunchen bij Geertjes Hoeve, dat is er dichtbij of bij het restaurant van Natuurmonumenten. Als het weer meezit kan je daar leuk wandelen.
pi_183780089
Kastelen bezoeken, natuurlijk! Dat vond ik zelf als kind zo leuk. Helemaal niet aan gedacht :D
pi_183803070
Room, bij Slot Zuylen hebben ze 28, 29 en 30 december Kerstrondleidingen. Ook heel leuk. Ben je vlakbij mijn huis, zet ik de koffie klaar :D
  Moderator dinsdag 18 december 2018 @ 10:38:09 #152
45833 crew  Fogel
pi_183803489
Met een molenfanaat kan een bezoek aan de Zaanse Schans ook niet ontbreken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_183922712
Iemand leuke kroatie tips voor twee volwassenen en n dreumes :)?

Never mind, plannen zijn net gewijzigd naar "iets scandinavisch" _O-

T lukte me niet om enthousiast te raken van "gewoon iets met all inclusive en een zwembad, geen gedoe" van vriend :') dus ik heb er iets anders tegenaan gegooid :@ :D. Hopelijk kunnen we iets betaalbaars bedenken/vinden.

[ Bericht 68% gewijzigd door littledrummergirl op 24-12-2018 15:11:06 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183932102
Wie weet een leuke camping in de Jura of Bourgogne? We hadden een leuke gezien, maar die heeft geen koelkast in de verhuur, wat toch wel erg handig is. Aan meertje of rivier is leuk, zwembad met glijbaan voor oudste de bom, maar we zoeken geen massale camping. Liefst max 200 plekken.

Oh ja, kinderen zijn in de zomer 7 en 4. Ze hebben niet veel behoefte aan entertainmentprogramma’s, maar activiteiten als hutten bouwen en spoorzoeken vallen wel in goede aarde. Gezamenlijk knutselen of minidisco hebben ze geen behoefte aan :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_183936391
Is het misschien een idee om een campingkoelkast aan te schaffen (evt tweedehands). Dus niet zon koelboxgeval die je aan sluit in de auto, maar echt een koelkastje (iets groter als een koelbox en kan stiekem nog best veel in).
Maar dat is afhankelijk van hoeveel ruimte je over hebt in de auto (caravan/vouwwagen).

Mijn ouders hadden die vroeger toen we op vakantie gingen. En wordt nog elk feestje als extra koelkast gebruikt. Gaat ondertussen al zeker 20 jaar mee ;)

Zoiets dus.. https://www.frank.nl/dome(...)pc&utm_source=google
pi_183936559
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 10:19 schreef hilliebillie het volgende:
Is het misschien een idee om een campingkoelkast aan te schaffen (evt tweedehands). Dus niet zon koelboxgeval die je aan sluit in de auto, maar echt een koelkastje (iets groter als een koelbox en kan stiekem nog best veel in).
Maar dat is afhankelijk van hoeveel ruimte je over hebt in de auto (caravan/vouwwagen).

Mijn ouders hadden die vroeger toen we op vakantie gingen. En wordt nog elk feestje als extra koelkast gebruikt. Gaat ondertussen al zeker 20 jaar mee ;)

Zoiets dus.. https://www.frank.nl/dome(...)pc&utm_source=google
Nou ja, ik weet nog niet zo goed of we ruimte over hebben. Dit wordt het eerste jaar met eigen tent. Vorige jaren hadden we een safaritent gehuurd, dus een stuk minder bagage. Dit jaar dus met eigen tent. We willen een dakkoffer, want anders wordt het sowieso lastig, maar hoeveel ruimte we precies nodig hebben of over hebben, geen idee :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_183936605
Wij hebben ook zo'n campingkoelkast maar ik vind hem altijd best wel wat bagageruimte innemen, maar handig is het zeker. Maar bagageruimte is sowieso een beetje een uitdaging met onze tent :X.
pi_183936719
Wij hebben een kleintje van de Ikea. Niet echt een campingkoelkast maar werkt wel prima

[ Bericht 4% gewijzigd door F_r op 24-12-2018 11:26:51 ]
pi_183937044
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet nog niet zo goed of we ruimte over hebben. Dit wordt het eerste jaar met eigen tent. Vorige jaren hadden we een safaritent gehuurd, dus een stuk minder bagage. Dit jaar dus met eigen tent. We willen een dakkoffer, want anders wordt het sowieso lastig, maar hoeveel ruimte we precies nodig hebben of over hebben, geen idee :D
Op de heen- en terugweg kan je die koelkast toch prima gebruiken als koffer? Of denk ik nou te simpel? Gewoon sokken en broeken etc erin.
pi_183937366
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 11:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Op de heen- en terugweg kan je die koelkast toch prima gebruiken als koffer? Of denk ik nou te simpel? Gewoon sokken en broeken etc erin.
Hier zit hij altijd vol met eten voor de eerste 2 dagen en wat dingen die ik sowieso kan eten ivm voedselallergie. Maar bij ons gaat het straks ook een uitdaging worden, zonder kind zat de auto al propvol dankzij 45+ kilo tent. _O-
  maandag 24 december 2018 @ 12:11:54 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183938182
Ik vind een camping koelkast ook echt te groot om zelf mee te slepen. En met een vouwwagen en station hebben we best wat ruimte maar zo’n koelkast is gewoon een onhandig groot ding dat niet meegeeft bij het vol proppen :+ Ik hou trouwens wel van gewoon koel drinken onderweg dus gebruik een koelbox gewoon waar die voor bedoeld is, ook in de auto ;) Tegenwoordig kan je die dingen op heel veel campings huren. Vind ik echt een uitkomst.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 24 december 2018 @ 12:20:45 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183938340
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 23:03 schreef Phaidra het volgende:
Wie weet een leuke camping in de Jura of Bourgogne? We hadden een leuke gezien, maar die heeft geen koelkast in de verhuur, wat toch wel erg handig is. Aan meertje of rivier is leuk, zwembad met glijbaan voor oudste de bom, maar we zoeken geen massale camping. Liefst max 200 plekken.

Oh ja, kinderen zijn in de zomer 7 en 4. Ze hebben niet veel behoefte aan entertainmentprogramma’s, maar activiteiten als hutten bouwen en spoorzoeken vallen wel in goede aarde. Gezamenlijk knutselen of minidisco hebben ze geen behoefte aan :+
Geen idee of ze koelkasten verhuren... maar mijn schoonzus stond vorig jaar op de la Liez. Wij zijn daar op de terugweg een nachtje geweest toen.
Zwembad met glijbaan ging Ollie van uit zijn dak. Aan een meer ligt het, niet super groot en Langres is een leuk oud plaatsje.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 24 december 2018 @ 12:21:57 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183938372
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 16:58 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand leuke kroatie tips voor twee volwassenen en n dreumes :)?
Wat voor soort tips zoek je? ;)
Wij waren afgelopen zomer in Istrië.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183938448
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 11:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Op de heen- en terugweg kan je die koelkast toch prima gebruiken als koffer? Of denk ik nou te simpel? Gewoon sokken en broeken etc erin.
Wij zetten hem van tevoren aan zodat hij koel is, stoppen hem op de dag van vertrek vol met eten en drinken en koelelementen voor onderweg. Dat doen we zowel op de heen als op de terugweg. Werkt prima.
Zo hebben wij dit jaar een pastasalade gegeten onderweg die ik thuis al had voorbereid. Heerlijk kneuterig picknicken in het gras met je bammetje, ik vind het geweldig tof. O+
pi_183939916
Wij hebben zo'n campingkoelkast, wij stouwen hem heen vol met boodschappen en terug met eten/drinken voor onderweg en wat ander spul als het niet past. We gaan nog een disselbak aanschaffen voor onze vouwwagen, daar past ie makkelijk in. (voorgaande jaren stond ie op de achterbank naast B. Maar ja, zijn zusje moet ook ergens zitten nu.)
Overigens zijn er ook best veel campings die geen koelkasten verhuren maar wel met gezamelijke koelkasten werken. Wij stonden 2 jaar op een inimini camping in Frankrijk en daar stonden 2 van die mega koelkasten.
pi_183942354
We hebben vorig jaar een nieuwe koelbox gekocht voor onderweg en om tijdens de vakantie te picknicken. We leenden eerst altijd die van mijn schoonouders, maar vorig jaar had mijn schoonzusje hem eerder geclaimd oO< :') .

Exode, dat is nog wel een idee om na te vragen, of er op de camping zelf koelkastruimte beschikbaar is!

Lazi, ik ga kijken, thanks :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_183980545
Hebben jullie tips voor een huisje enigszins in de buurt van Legoland, met 6 volwassenen, twee peuters en en twee baby’s?
pi_183981299
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 14:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie tips voor een huisje enigszins in de buurt van Legoland, met 6 volwassenen, twee peuters en en twee baby’s?
Wij zijn vanuit landal seawest een dagje naar legoland geweest. Is 65 km en volgens mij was dat een klein uurtje rijden. Wat voor ons goed te doen was voor een dagje legoland. Maar wil je meerdere dagen legoland bezoeken is het wel wat ver.
Seawest is op zich ook wel een leuk park met wat speeltuintjes en een leuk zwembad. En ook in de buurt van het strand.
Maar wellicht zoek je wat dichter in de buurt, maar daar kan ik je niet bij helpen.

Tip voor legolandkaartjes. Houd Groupon in de gaten. Deze hebben (volgens mij) elk jaar familiekaartjes voor Legoland te koop. Dan ben je meer dan de helft goedkoper uit.
pi_183982028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 14:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie tips voor een huisje enigszins in de buurt van Legoland, met 6 volwassenen, twee peuters en en twee baby’s?
We huren al jaren, in enigszins dezelfde samenstelling van personen, via dansk.nl huizen in DK. Zeker als je niet gebonden bent aan schoolvakanties kan je, vind ik, voor betrekkelijk weinig kronen iets moois vinden. Afgelopen jaar nog alles erop-en-eraan gehuurd(sauna, zwembad, pooltafel etc), lekker!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 26 december 2018 @ 16:18:27 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183982822
Via dansk.nl novasol.nl of sologstrand.dk kan je huisjes in Denemarken vinden.
KuikenGuppy
pi_183986921
Ik wil graag met de kinderen een alleen inclusive boeken in Spanje. Maar wij zijn met z'n 6en en wil geen twee hotelkamers. Nu heb ik eens gehoord over villa's/huisjes op zo'n all inclusive resort. Waar of hoe zoek ik die? Iemand tips?
Met een meidenkwartet
pi_183988244
Een hotelkamer met tussendeur wel een optie?
pi_183988906
Wellicht dat er ook hotels zijn die een familie-room aanbieden? Dan heb je een grote 4-6 persoonskamer met een aparte slaapkamer er in
(Wij hebben dat in Turkije een paar keer geboekt en is ideaal, maar weet niet of ze in Spanje ook zoiets aanbieden. Heb helaas geen specifieke aanbevelingen dus)
pi_183989160
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 14:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Wij zijn vanuit landal seawest een dagje naar legoland geweest. Is 65 km en volgens mij was dat een klein uurtje rijden. Wat voor ons goed te doen was voor een dagje legoland. Maar wil je meerdere dagen legoland bezoeken is het wel wat ver.
Seawest is op zich ook wel een leuk park met wat speeltuintjes en een leuk zwembad. En ook in de buurt van het strand.
Maar wellicht zoek je wat dichter in de buurt, maar daar kan ik je niet bij helpen.

Tip voor legolandkaartjes. Houd Groupon in de gaten. Deze hebben (volgens mij) elk jaar familiekaartjes voor Legoland te koop. Dan ben je meer dan de helft goedkoper uit.
Seawest hadden we gezien inderdaad, maar met erg wisselende reviews. Jullie vonden het wel ok?

Andere tips zoals Dansk ga ik nog bekijken! Tnx!
pi_183989574
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Een hotelkamer met tussendeur wel een optie?
Kan kan, maar meestal zijn het dan kamers met een slaapbank er in (gepropt). Ik moet misschien maar eens naar een reisbureau gaan hier.
Met een meidenkwartet
pi_183989579
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Seawest hadden we gezien inderdaad, maar met erg wisselende reviews. Jullie vonden het wel ok?

Andere tips zoals Dansk ga ik nog bekijken! Tnx!
Voor ons was het prima. Het park zelf is een beetje kaal (als je andere landalparken gewend bent) weinig bebossing en zo. Maar het zwembad was erg leuk en ook de speeltuin en binnenspeeltuin waren prima. Niks bijzonders maar gewoon prima voor onze kids. Als je het park aan de achterkant uit loopt het bos in vind je op een gegeven moment ook nog een leuke speeltuin in de middle of nowhere. Eten op het park is niet heel bijzonder (maar is ook al ruim anderhalf jaar geleden dat we er waren kan wellicht veranderd zijn omdat het toen pas kort landal was) en ook in de omgeving weinig restaurantjes te ontdekken. Lijkt wel of ze alleen maar pizzeria’s en hotdogs verkopen in de restaurants :{ en het ‘echte’ restaurant wat we op een gegeven moment vonden was gereserveerd voor een bus vol bejaarden :P

Uiteindelijk nog wel een hoop vis-restaurantjes tegen gekomen trouwens.
  donderdag 27 december 2018 @ 05:58:49 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_183995455
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:19 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Kan kan, maar meestal zijn het dan kamers met een slaapbank er in (gepropt). Ik moet misschien maar eens naar een reisbureau gaan hier.
Bij booking.com heb je de mogelijkheid om te kiezen voor meerdere personen in maar 1 kamer. In de advanced search heb je onder ‘meals’ ook een kopje all-inclusive.

Maar 6 personen is inderdaad niet makkelijk te vinden. Vaak wordt het dan toch 4 bedden en een bedbank.
pi_183995728
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:19 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Kan kan, maar meestal zijn het dan kamers met een slaapbank er in (gepropt). Ik moet misschien maar eens naar een reisbureau gaan hier.
Ik weet dat wij in Disney zo’n tussendeur hadden en heb het in nl ook wel gehad in hotelkamers. Maar een reisbureau kan je zeker helpen
pi_183997779
Ok, een concretere vraag, wij willen graag naar zweden, maar dan niet met de auto (onze dreumes wordt snel wagenziek :')). We willen dus graag vliegen en verblijven in een park of huisje wat enigzins in de buurt van een luchthaven is (max 40 km ofzo). Zodat we er met een taxi, trein, transfer of huurauto naartoe kunnen.

Ik vind vrijwel alleen maar eigen vervoer reizen die kant op, kent iemand n aanbieder die een pakket aanbied zonder eigen vervoer (bij voorkeur met transfer vanaf
een luchthaven)?

We zitten overigens niet echt vast aan zweden, als dit in bijv noorwegen gebruikelijker/makkelijker is kunnen we uitwijken :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 27 december 2018 @ 11:01:35 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183998202
Heb je wat aan deze site, ldg? https://visitsweden.nl/je-reis-naar-zweden/
KuikenGuppy
pi_183998519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Ok, een concretere vraag, wij willen graag naar zweden, maar dan niet met de auto (onze dreumes wordt snel wagenziek :')). We willen dus graag vliegen en verblijven in een park of huisje wat enigzins in de buurt van een luchthaven is (max 40 km ofzo). Zodat we er met een taxi, trein, transfer of huurauto naartoe kunnen.

Ik vind vrijwel alleen maar eigen vervoer reizen die kant op, kent iemand n aanbieder die een pakket aanbied zonder eigen vervoer (bij voorkeur met transfer vanaf
een luchthaven)?

We zitten overigens niet echt vast aan zweden, als dit in bijv noorwegen gebruikelijker/makkelijker is kunnen we uitwijken :D
Dan zou ik vliegen op Arlanda. Dan kan je vanuit daar naar Uppsala en/of Stockholm met de trein. Of een auto huren en naar je huisje rijden. Of een taxi pakken. Wat je wil. Parken als Landal of Center Parks zijn er in Zweden niet.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_184084323
Bedankt burd en knut *O* ik kan weer verder met mn zoektocht
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 30 december 2018 @ 23:59:44 #183
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184108367
Over Legoland: Lalandia Billund als verblijf is op loopafstand.

Tip voor mensen met kinderen tussen de pakweg 0-8: Vakantiepark Molenheide in België. Vakantiepark met een van de grootste binnenspeeltuinen die ik ooit heb gezien. Echt geweldig. Ook binnenzwembad, en buitenstrandje, héél veel speelplaatsen en het is maar net over de grens.

Hof van Saksen, De Leistert en De Krim in Nederland ook allemaal top voor kids van 0-4 (onze kids zijn 0, 2 en 4, dus daar letten we alleen op nu).

En net onder Berlijn (perfect te doen met de trein) zit Tropical Islands, en dat is helemaal geweldig, maar dan van 0-99. Overdekte zappelinloods wat nu het grootste overdekte subtropische zwemparadijs ter wereld is.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  maandag 7 januari 2019 @ 13:31:51 #184
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184259491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:32 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil graag met de kinderen een alleen inclusive boeken in Spanje. Maar wij zijn met z'n 6en en wil geen twee hotelkamers. Nu heb ik eens gehoord over villa's/huisjes op zo'n all inclusive resort. Waar of hoe zoek ik die? Iemand tips?
Naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant kwam ik toevallig Ikos resorts tegen (www.ikosresorts.com). Ze openen eerdaags een resort in Spanje en hebben inderdaad enorme kamers ;)
  maandag 7 januari 2019 @ 14:14:01 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184260416
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant kwam ik toevallig Ikos resorts tegen (www.ikosresorts.com). Ze openen eerdaags een resort in Spanje en hebben inderdaad enorme kamers ;)
650 euro per nacht, en dat inclusief vroegboekkorting en buiten het hoogseizoen! :Y)
  maandag 7 januari 2019 @ 14:18:12 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184260525
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant kwam ik toevallig Ikos resorts tegen (www.ikosresorts.com). Ze openen eerdaags een resort in Spanje en hebben inderdaad enorme kamers ;)
Je gaat alleen wel failliet op de prijs ;( :').
KuikenGuppy
pi_184260883
Aiiiii wow. Goed gevonden! Niet echt haalbaar hahaha
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 10:01:25 #188
447051 crew  Peejtur
pi_184315415
Kleine is nog niet geboren maar eerste vakantie met de kleine erbij is al geboekt :')

Weekje naar Centerparcs als ie 4 maanden is. Lekker babyzwemmen en wandelen en relaxen. Nu al zin in :)
pi_184315677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:01 schreef Peejtur het volgende:
Kleine is nog niet geboren maar eerste vakantie met de kleine erbij is al geboekt :')

Weekje naar Centerparcs als ie 4 maanden is. Lekker babyzwemmen en wandelen en relaxen. Nu al zin in :)
Dat is ook super leuk met een kleintje!

Wij kunnen niet beslissen. Teveel keuze. En te weinig budget. Vandaag eens even verder kijken en knopen doorhakken voor april en zomer vakantie. Ze hebben hier 11(!!) weken in de zomer dus wil graag 2x2 weken om het een beetje te breken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 10 januari 2019 @ 11:08:52 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184316295
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:22 schreef Cathmar het volgende:
Ze hebben hier 11(!!) weken in de zomer dus wil graag 2x2 weken om het een beetje te breken.
Daar wen je snel aan hoor 😉
pi_184316405
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:22 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dat is ook super leuk met een kleintje!

Wij kunnen niet beslissen. Teveel keuze. En te weinig budget. Vandaag eens even verder kijken en knopen doorhakken voor april en zomer vakantie. Ze hebben hier 11(!!) weken in de zomer dus wil graag 2x2 weken om het een beetje te breken.
Is gewoon een camping aan de kust met kant en klaar tent niet iets voor jullie? Die zijn standaard voor zes personen en met (simpele) bedden en koelkastje en klein fornuis. Dat deden wij vroeger altijd (maar met 5 kinderen thuis moest er bij ons altijd nog eentje op de koelbox zitten ipv op een stoel en op een luchtbed in de 'woonkamer' slapen). Voor in de zomer is dat met kinderen echt een fijne oplossing omdat je dan toch grotendeels buiten zit en je kunt gewoon koken (als je daar zin in hebt). En voor jullie ook redelijk aan te rijden denk ik en niet zo duur als de meeste appartementen voor zes personen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184316535
Leuk die vakantieplannen.. Ik kan bijna op het knopje "boeken" drukken.. even wachten tot mijn lieftallige zijn inloggegevens heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door Vicky op 10-01-2019 17:14:05 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184321411
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Is gewoon een camping aan de kust met kant en klaar tent niet iets voor jullie? Die zijn standaard voor zes personen en met (simpele) bedden en koelkastje en klein fornuis. Dat deden wij vroeger altijd (maar met 5 kinderen thuis moest er bij ons altijd nog eentje op de koelbox zitten ipv op een stoel en op een luchtbed in de 'woonkamer' slapen). Voor in de zomer is dat met kinderen echt een fijne oplossing omdat je dan toch grotendeels buiten zit en je kunt gewoon koken (als je daar zin in hebt). En voor jullie ook redelijk aan te rijden denk ik en niet zo duur als de meeste appartementen voor zes personen.
Zeker leuk idee! Zouden mijn meiden super vinden. Zit er aan te denken om in de zomer de hitte te ontsnappen. Maar zal vanavond eens kijken wat de opties in de buurt zijn misschien voor een weekje.
Met een meidenkwartet
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:40:10 #194
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184321545
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:24 schreef Vicky het volgende:
Leuk die vakantieplannen.. Ik kan bij A op het knopje "boeken" drukken.. even wachten tot mijn lieftallige zijn inloggegevens heeft
Ik snap hier niks van :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184321967
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik snap hier niks van :P
Bij A = bijna. Denk ik. :P
pi_184322243
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Bij A = bijna. Denk ik. :P
dat ja 😂😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:29:14 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184322527
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat ja 😂😂😂
Ooooooh zo. Je hebt ook een dochter A dus snapte het totaal niet :D

Maar waar gaat de reis heen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184322651
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Ooooooh zo. Je hebt ook een dochter A dus snapte het totaal niet :D

Maar waar gaat de reis heen?
Lol.. iets met dikke vingers.

Wederom Turkije
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 12:09:34 #199
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_184357184
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant kwam ik toevallig Ikos resorts tegen (www.ikosresorts.com). Ze openen eerdaags een resort in Spanje en hebben inderdaad enorme kamers ;)
Ga ik eens bekijken. Ga nu in de meivakantie en herfstvakantie naar Sani met geweldig grote kamers, beetje vergelijkbaar.en op steenworp van Ikos Oceania en Olivia zie ik. Ben alleen niet weg van de all inclusive formule van IKOS, liever HP of VP. Lijkt duur maar Centerparcs is ook niet goedkoop in de schoolvakanties.

Zie nu dat Ikos en Sani Resorts van hetzelfde bedrijf is maar Ikos de later opgerichte all inclusieve versie is. Sani is in elk geval geweldig. Wel weinig Nederlanders en veel Engelsen

[ Bericht 2% gewijzigd door Bayswater op 12-01-2019 15:56:54 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 12 januari 2019 @ 12:55:44 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_184357832
Pff, op zoek naar een leuke en betaalbare vakantiebestemming voor de zomervakantie met 3 kinderen. Maar het gros is echt onbetaalbaar. Weekje glamping kom je al snel op 1500 euro voor een week uit...

Iemand tips voor leuke glamping mogelijkheden die betaalbaar zijn in hoogseizoen?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:29:56 #201
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_184358389
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:55 schreef Blik het volgende:
Pff, op zoek naar een leuke en betaalbare vakantiebestemming voor de zomervakantie met 3 kinderen. Maar het gros is echt onbetaalbaar. Weekje glamping kom je al snel op 1500 euro voor een week uit...

Iemand tips voor leuke glamping mogelijkheden die betaalbaar zijn in hoogseizoen?
Bretagne. Leuke niet al te grote camping, nieuwe luxe stacaravan voor 800/900 euro per week. Ingerichte bungalowtent voor 580 (Domaine du Logis)

Dordogne, kleine camping LE Douzou. Safaritent 550 euro per week
Caravan vanaf 650 per week

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 12-01-2019 14:48:12 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_184358665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:29 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Bretagne. Leuke niet al te grote camping, nieuwe luxe stacaravan voor 800/900 euro per week. Ingerichte ungalowtent voor 580 (Domaine du Logis)

Dordogne, kleine camping LE Douzou. Safaritent 550 euro per week
Caravan vanaf 650 per week
Wij waren van plan naar Roemenië te gaan deze zomer (als we niet verhuisd waren). Zo mooi! En goedkoper. Kan je niets specifiek aanbevelen maar misschien de moeite om te bekijken?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:35:27 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184359450
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:55 schreef Blik het volgende:
Pff, op zoek naar een leuke en betaalbare vakantiebestemming voor de zomervakantie met 3 kinderen. Maar het gros is echt onbetaalbaar. Weekje glamping kom je al snel op 1500 euro voor een week uit...

Iemand tips voor leuke glamping mogelijkheden die betaalbaar zijn in hoogseizoen?
Drie!?! :D
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:57:26 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184359705
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:55 schreef Blik het volgende:
Pff, op zoek naar een leuke en betaalbare vakantiebestemming voor de zomervakantie met 3 kinderen. Maar het gros is echt onbetaalbaar. Weekje glamping kom je al snel op 1500 euro voor een week uit...

Iemand tips voor leuke glamping mogelijkheden die betaalbaar zijn in hoogseizoen?
Welke regio woon je? Wij hebben dit jaar t/m september vakantie. Die laatste twee weken van augustus zijn alweer een stuk goedkoper op veel campings.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:27:54 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_184362355
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Welke regio woon je? Wij hebben dit jaar t/m september vakantie. Die laatste twee weken van augustus zijn alweer een stuk goedkoper op veel campings.
Kwamen we ook achter dat de laatste 2 weken goedkoper zijn, dus waarschijnlijk dat we daar wel gebruik van maken (regio midden, 2 september weer naar school)
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:28:40 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_184362378
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:35 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Drie!?! :D
Ja! 6 jaar, 3 jaar en 12 weken oud :)
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:30:13 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_184362406
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:29 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Bretagne. Leuke niet al te grote camping, nieuwe luxe stacaravan voor 800/900 euro per week. Ingerichte bungalowtent voor 580 (Domaine du Logis)

Dordogne, kleine camping LE Douzou. Safaritent 550 euro per week
Caravan vanaf 650 per week
Nice, ga eens kijken. Kwam vandaag na goed zoeken nog een paar leuke goede opties tegen die tussen de 700-1000 euro voor een week zijn. Vanavond een knoop doorhakken
pi_184362574
Iemand tips? We (twee volwassenen en een baby uit sept. '18) willen ergens in het voorjaar (we zijn flexibel) in Europa op vakantie. Wat zoeken we?

- Warmte, zon!
- Zwembadje bij het verblijf
- Het liefst een eigen huis(je), geen appartement of tent
- Stadje/dorpje dichtbij genoeg om heen te kunnen voor een hapje eten/wandelingetje/vertier

Het liefst niet op een vakantiepark, nabij de zee zou fijn zijn.

Het wordt de eerste keer vliegen met uk, we hebben zelf geen ervaring met zonvakanties binnen Europa.

Iemand een idee?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:21:03 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_184364177
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Plumeria het volgende:
Iemand tips? We (twee volwassenen en een baby uit sept. '18) willen ergens in het voorjaar (we zijn flexibel) in Europa op vakantie. Wat zoeken we?

- Warmte, zon!
- Zwembadje bij het verblijf
- Het liefst een eigen huis(je), geen appartement of tent
- Stadje/dorpje dichtbij genoeg om heen te kunnen voor een hapje eten/wandelingetje/vertier

Het liefst niet op een vakantiepark, nabij de zee zou fijn zijn.

Het wordt de eerste keer vliegen met uk, we hebben zelf geen ervaring met zonvakanties binnen Europa.

Iemand een idee?
Portugal met huurauto erbij? Afstanden zijn kort en genoeg te doen
  zaterdag 12 januari 2019 @ 19:23:44 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184364208
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Plumeria het volgende:
Iemand tips? We (twee volwassenen en een baby uit sept. '18) willen ergens in het voorjaar (we zijn flexibel) in Europa op vakantie. Wat zoeken we?

- Warmte, zon!
- Zwembadje bij het verblijf
- Het liefst een eigen huis(je), geen appartement of tent
- Stadje/dorpje dichtbij genoeg om heen te kunnen voor een hapje eten/wandelingetje/vertier

Het liefst niet op een vakantiepark, nabij de zee zou fijn zijn.

Het wordt de eerste keer vliegen met uk, we hebben zelf geen ervaring met zonvakanties binnen Europa.

Iemand een idee?
Kreta? O+.
KuikenGuppy
pi_184365645
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Portugal met huurauto erbij? Afstanden zijn kort en genoeg te doen
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kreta? O+.
Grappig, toevallig de twee bestemmingen die collega's en vrienden ook tipten. Hebben jullie specifieke tips wb accomodaties? :) Airbnb? Belvilla? Iets anders?
pi_184367245
Elizawashere _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 22:28:47 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_184367621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Elizawashere _O_
Die is inderdaad prima, ook voor leuke plekken in Portugal.
pi_184368027
Wij willen graag in de voorjaarsvakantie naar Texel. Ik wil graag zelf kunnen koken en een aparte slaapkamer voor mijn bijna-kleuter.
Ik zat te kijken naar Landal (Sluftervallei of Beach Park Texel), maar misschien zijn er wel leukere plekken? Wij gebruiken altijd vrij weinig voorzieningen van zo'n park.
pi_184372312
Kobeko dacht Ik. Verhuurt particulieren huisjes op Texel.
pi_184372321
Kobeko heeft idd genoeg op Texel. Maar via de website van vvv Texel krijg je het meeste wel te zien ook die van bijvoorbeeld Kobeko.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184372354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Dan ga je maar niet vliegen en los je het op een andere manier op, waarom mensen dwingen om business te vliegen omdat jij je kinderen niet onder controle hebt? gaan we het ineens omdraaien en van jouw probleem mijn probleem te maken?

[..]

Zeker met baby's vliegen is gewoon vragen om gezeik, zowat iedere baby zal janken in zo'n kist, en het is gewoon bloedasociaal om andere op te zadelen met het gejank van zo'n kind, puur en alleen omdat omdat papa en mama op vakantie moeten met het vliegtuig.

Je moet helemaal niets, er zijn alternatieven, en als je heel strikt gaat kijken blijven er maar weinig redenen over om te vliegen met een baby. Als ze later groter zijn en ze begrijpen wat er gebeurd en ze hun mond kunnen houden, kunnen ze prima mee op vakantie in een vliegtuig, eerder niet.

Kun je je kinderen niet onder controle houden, dan hebben ze niets te zoeken in een vliegtuig, dan ga je maar lekker met de auto weg. Je valt iemand anders niet lastig waar ze niet om gevraagd hebben. Jouw keuze om kinderen te nemen, dan draag je ook de consequenties maar. 1 daar van is dat je beperkt bent in je vervoersmogelijkheden.

Het zelfde dat ouders gaan lopen janken dat ze nooit meer kunnen uitslapen of dat vakanties zo duur zijn omdat ze verplicht zijn om in een bepaalde periode op vakantie te gaan. Laatst ook iemand die ging lopen jammeren dat zijn kinderen over 2 jaar 18 worden (tweeling), dat ze dan ineens 100euro de man aan extra zorg kosten kwijt zjin, en dat ook nog eens de kinderbijslag stopt dus dat ze ineens heel veel meer extra moeten besteden aan die kinderen.

Nou en? Je hebt ze zelf bij elkaar geneukt, dat was (over het algemeen) je eigen keuze, je weet vooraf wat dat allemaal gaat inhouden. Ga dan niet achteraf lopen janken. Ik val jou toch ook niet lastig met mijn keuze's, waarom zou jij mij dan wel moeten lastig vallen met die van jou?

Mand!
Volledig mee eens.
En ja, ik heb zelf een baby.
  zondag 13 januari 2019 @ 08:27:35 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184372460
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:44 schreef Plumeria het volgende:

[..]


[..]

Grappig, toevallig de twee bestemmingen die collega's en vrienden ook tipten. Hebben jullie specifieke tips wb accomodaties? :) Airbnb? Belvilla? Iets anders?
Wij zijn een aantal keer naar Ida Village geweest, maar dat zijn wel appartementen. Voldoet verder wel volledig aan je eisen ;).
KuikenGuppy
  zondag 13 januari 2019 @ 08:52:47 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_184372631
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:06 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
En ja, ik heb zelf een baby.
Mooi, dan vlieg jij lekker niet. Ik doe het nu ook niet meer omdat hoogseizoen gewoon teveel geld kost met 3 kinderen. Maar in het verleden wel gedaan zonder een centje pijn voor mezelf, de kinderen en de mede-passagiers.

En eigenlijk ook nooit veel last gehad van andermans kinderen, meestal stopt het huilen wel na 30 minuten
pi_184567870
Pfff, wij komen er maar niet uit deze zomervakantie. We zijn te verwend denk ik met onze vrijheid met de vouwwagen (en bijbehorende prijzen).

We hadden dus het plan Zweden en terug via Legoland. Het deel van Zweden wat ons het meeste aanstaat is best noordelijk. Dat zou boot Kiel-Gotenburg worden en dan naar Safsen en Orsa. Dat zijn behoorlijke afstanden onderling. 600 naar de boot, 400 naar Safsen, 400 naar boot, 200 van boot naar legoland en dan 700 naar huis. We zijn dan 4 volle dagen aan het rijden, dat vind ik zonde van mijn vakantie. En ja reizen hoort erbij maar ik vind het net allemaal te veel rijden met een kleuter en een meisje van 13 maanden.
Nu kijken we dus naar het zuidelijke deel van Zweden, Smaland en Skane en om Gotenburg. We vonden Isaberg Mountain Resort, maar verder kunnen we niet veel vinden. Het zijn of campings met enorm dure huisjes of heel erg basic trekhutjes. We gaan begin augustus overigens.

Denenmarken trekt ons eigenlijk niet. Misschien heeft iemand hier de gouden tip?
  woensdag 23 januari 2019 @ 10:53:12 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184568784
Datzelfde gevoel had ik ook bij Denemarken, exode. Wij zijn toch gegaan afgelopen zomer en vonden het geweldig O+.
KuikenGuppy
pi_184568956
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij zijn een aantal keer naar Ida Village geweest, maar dat zijn wel appartementen. Voldoet verder wel volledig aan je eisen ;).
Bedankt nog voor deze tip. Helaas afgeschoten door manlief.

We hebben nog niks :’) vanavond maar eens goed gaan zoeken..
pi_184572002
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:53 schreef Burdie het volgende:
Datzelfde gevoel had ik ook bij Denemarken, exode. Wij zijn toch gegaan afgelopen zomer en vonden het geweldig O+.
Wat vond je leuk aan Denenmarken? Is het niet erg 'saai'? Als ik er foto's van zie of de vele verhalen van mijn schoonzus hoor, denk ik alleen maar 'jeetje wat saai allemaal' :@
pi_184572246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:44 schreef exode het volgende:

[..]

Wat vond je leuk aan Denenmarken? Is het niet erg 'saai'? Als ik er foto's van zie of de vele verhalen van mijn schoonzus hoor, denk ik alleen maar 'jeetje wat saai allemaal' :@
Ik had het juist andersom. Het leek me op foto’s prachtig en maar ik vond het idd nogal saai. En het jaar er na toch nog een keer gaan :D. Kopenhagen was leuk! En de kust daar in de buurt. Maar verder vond ik het niet zo bijzonder nee. Doe mij maar Zweden.
Sorry, not much of a help _O-
pi_184572293
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik had het juist andersom. Het leek me op foto’s prachtig en maar ik vond het idd nogal saai. En het jaar er na toch nog een keer gaan :D. Kopenhagen was leuk! En de kust daar in de buurt. Maar verder vond ik het niet zo bijzonder nee. Doe mij maar Zweden.
Sorry, not much of a help _O-
Haha, juist wel, dat bevestigt mijn beeld. Het wordt gewoon Zweden, we denken nu aan een rondje Gotenburg en vanaf door het binnenland naar de zuidkust en vanaf daar naar Legoland.
  woensdag 23 januari 2019 @ 14:03:17 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_184572422
Orsa is wel leuk hoor, ben daar in de jaren '90 wel eens geweest op zo'n vakantiepark. Mooie omgeving en leuke dingen te doen (let wel op met in beekjes staan met blote enkels, muggen!). Zou er graag eens in de winter naartoe willen, lijkt me een erg gave wintersport-bestemming ook
  woensdag 23 januari 2019 @ 14:26:08 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184572876
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik had het juist andersom. Het leek me op foto’s prachtig en maar ik vond het idd nogal saai. En het jaar er na toch nog een keer gaan :D. Kopenhagen was leuk! En de kust daar in de buurt. Maar verder vond ik het niet zo bijzonder nee. Doe mij maar Zweden.
Sorry, not much of a help _O-
Het ligt denk ik erg aan waar je zit in Denemarken? Wij zaten in Jutland (bij Vejle) en daar vonden we het ook een tikje saai en "grijs" - vooral omdat je toch geneigd bent te vergelijken met Zweden - maar we zijn ook een dag naar Odense geweest en dat was zo mooi, leuk en tof dat we heel graag nog een keer wat langer naar Zuid-Denemarken willen.
KuikenGuppy
pi_184573155
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het ligt denk ik erg aan waar je zit in Denemarken? Wij zaten in Jutland (bij Vejle) en daar vonden we het ook een tikje saai en "grijs" - vooral omdat je toch geneigd bent te vergelijken met Zweden - maar we zijn ook een dag naar Odense geweest en dat was zo mooi, leuk en tof dat we heel graag nog een keer wat langer naar Zuid-Denemarken willen.
Odense ken ik dan weer niet maar we zijn tot nu toe op vier, vijf plekken door het hele land geweest, en ik was er steeds niet kapot van, haha. Desondanks is het voor ons geen totale no go hoor, ik zou best nog eens weer een andere regio overwegen. Maar Zweden vind ik gewoon zoveel leuker, dus ik kies dan liever voor doorrijden.
pi_184583018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:53 schreef exode het volgende:
Pfff, wij komen er maar niet uit deze zomervakantie. We zijn te verwend denk ik met onze vrijheid met de vouwwagen (en bijbehorende prijzen).

We hadden dus het plan Zweden en terug via Legoland. Het deel van Zweden wat ons het meeste aanstaat is best noordelijk. Dat zou boot Kiel-Gotenburg worden en dan naar Safsen en Orsa. Dat zijn behoorlijke afstanden onderling. 600 naar de boot, 400 naar Safsen, 400 naar boot, 200 van boot naar legoland en dan 700 naar huis. We zijn dan 4 volle dagen aan het rijden, dat vind ik zonde van mijn vakantie. En ja reizen hoort erbij maar ik vind het net allemaal te veel rijden met een kleuter en een meisje van 13 maanden.
Nu kijken we dus naar het zuidelijke deel van Zweden, Smaland en Skane en om Gotenburg. We vonden Isaberg Mountain Resort, maar verder kunnen we niet veel vinden. Het zijn of campings met enorm dure huisjes of heel erg basic trekhutjes. We gaan begin augustus overigens.

Denenmarken trekt ons eigenlijk niet. Misschien heeft iemand hier de gouden tip?
Waarom niet gewoon met de vouwwagen dan? Campings in Zweden liggen vrijwel altijd aan mooie plekjes.

Wat een prijzen trouwens, voor dat Mountain resort 8)7

Willen jullie een huisje voor een week of zo of toch wat rondreizen?

Oh...en Vimmerby is leuk, Astrid Lindgrens värld. Zeker voor een kleuter. Kan je ook overnachten trouwens.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_184585170
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:16 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon met de vouwwagen dan? Campings in Zweden liggen vrijwel altijd aan mooie plekjes.

Wat een prijzen trouwens, voor dat Mountain resort 8)7

Willen jullie een huisje voor een week of zo of toch wat rondreizen?

Oh...en Vimmerby is leuk, Astrid Lindgrens värld. Zeker voor een kleuter. Kan je ook overnachten trouwens.
Vimmerby is zeker leuk. Waren daar voeige zomer in het park. O heeft het er nog steeds over. Wij gaan ws van de zomer weer een weekendje.
  donderdag 24 januari 2019 @ 07:30:20 #231
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184586975
Oh dear..... ik heb hele goede (vroege) jeugdherinneringen aan Denemarken en was net aan het proberen m'n man te overtuigen dat het heus niet saai is :D
pi_184587167
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:30 schreef Gaoxing het volgende:
Oh dear..... ik heb hele goede (vroege) jeugdherinneringen aan Denemarken en was net aan het proberen m'n man te overtuigen dat het heus niet saai is :D
Is het ook niet!

Denemarken is heerlijk!

Wij vond vooral Seeland heel fijn! Kun je ook nog met de boot of een van de bruggen naar de kleine eilandjes ten zuiden daarvan.

Roskilde, kliffen (!), oude dorpen in noord seeland, viking sites, verlaten strandjes. Ik vond het fantastisch!


Deze zomer noord-west Jutland geweest dat vond ik wat minder (ook toeristischer vanwege de geweldige zandstranden). Ook leuk hoor, maar anders. Omgeving Bronderslev en Hvide Sande geweest.
Kwak
pi_184587517
Wij willen in het voorseizoen naar een warm land, waar het niet barstensvol zit met toeristen. In een stacaravan op een camping bv. En dan niet het type entertainmentcamping maar met een zwembad/meertje en wat speeltuintjes. Misschien wat leuke stadjes in de buurt. We zaten aan Toscane te denken, of Frankrijk. Ik ben nog nooit in Frankrijk op vakantie geweest, behalve Parijs. De hordes hollanders die er heen gaan hebben me altijd afgeschrokken. We willen dus liefst niet ergens heen waar je in de winkel Nederlands kunt praten bv.

Iemand tips?
pi_184587938
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:16 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon met de vouwwagen dan? Campings in Zweden liggen vrijwel altijd aan mooie plekjes.

Wat een prijzen trouwens, voor dat Mountain resort 8)7

Willen jullie een huisje voor een week of zo of toch wat rondreizen?

Oh...en Vimmerby is leuk, Astrid Lindgrens värld. Zeker voor een kleuter. Kan je ook overnachten trouwens.
We zien het dit jaar nog net niet zitten met onze dame van net 1 jaar. Ze kan dan net niet, net wel lopen en dan willen we toch graag wat meer binnenruimte als het weer tegenvalt. En ik hou enorm van kamperen, maar met een meisje wat dan waarschijnlijk vooral kruipt, heb ik ook niet zoveel zin in een klamme vouwwagen.
Als Zweden ons bevalt, gaan we in 2020 lekker met de vouwwagen :)

We willen 2 verschillende locaties in Zweden voor een week. Dus 2 weken totaal. De prijzen ja....al is Nederland nog duurder in die periode.
pi_184587958
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Is het ook niet!

Denemarken is heerlijk!

Wij vond vooral Seeland heel fijn! Kun je ook nog met de boot of een van de bruggen naar de kleine eilandjes ten zuiden daarvan.

Roskilde, kliffen (!), oude dorpen in noord seeland, viking sites, verlaten strandjes. Ik vond het fantastisch!

Deze zomer noord-west Jutland geweest dat vond ik wat minder (ook toeristischer vanwege de geweldige zandstranden). Ook leuk hoor, maar anders. Omgeving Bronderslev en Hvide Sande geweest.
Doe nou niet, zo ga ik toch weer twijfelen.
Wil je mij in DM wat meer vertellen?

Algemeen: onze kleuter van dan 5,5 jaar wil heel graag andere kinderen. Het is een gezelschapsdiertje dus een verlaten park is geen optie. Wat ik altijd van mijn schoonzus hoor die haar hart heeft verkocht aan Denenmarken is dat het zo rustig en verlaten is. DAT is dus voor ons een reden om er niet heen te gaan :@
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:06:47 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_184588638
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:16 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Wat een prijzen trouwens, voor dat Mountain resort 8)7

Valt wel mee toch? 1000 euro voor een 6 persoons huisje voor een week in augustus (ik heb laat vakantie, dus kijk ik naar augustus). Tuurlijk is het ook niet supergoedkoop maar het is ook niet poepieduur
pi_184589424
Leuk om alle Denemarken en Zweden ervaringen te lezen. Dat staat hier op de planning voor 2020, combi van familiebezoek en vakantie. Wil een aantal plekken om steeds een paar dagen te blijven. Met een dan 2-jarig meisje en 6,5-jarig jongetje. Ik kom tegen die tijd ongetwijfeld weer om tips vragen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184589618
Ik vind bij Denemarken vooral dat je een beetje moet plannen waar je heen gaat, want sommige gedeelten zijn echt heel leeg en grijs, terwijl er ook echt suuuuperleuke en mooie plekken zijn! Al met al zou ik het dus wel aanraden, maar wel reizen met een plan :)

Wat ik bijvoorbeeld leuke plekken vind zijn Ribe (dichtbij Duitse grens, niet al te ver rijden, wel redelijk toeristisch maar echt supertoffe middeleeuwse en vikingfestivals waarbij hele stadje meedoet), verschillende kleine eilandjes voor dagtrips (bijvoorbeeld Egholm bij Aalborg), Legoland, en ik ben echt dol op Kopenhagen. En verder wat kwak zegt!
  donderdag 24 januari 2019 @ 11:11:40 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184589652
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:09 schreef Svane het volgende:
Wat ik bijvoorbeeld leuke plekken vind zijn Ribe.....
Dat was echt de eerste jeugdherinneringenplek waar ik aan dacht. Waarop man het googlede en erin slaagde om het afschuwelijk te laten lijken :( Hij krijgt gewoon geen inspraak meer
pi_184589873
Blik, wij gaan ook in augustus. In Zeeland is een simpel chaletje gewoon 1200 Euro voor een week, dan is Zweden zelfs goedkoop. Wij hebben de campingprijzen maar uit ons hoofd gezet, dan ben je niet eens 1200 voor 3 weken kwijt. :D
Isaberg komen we geloof ik op 800 voor een week uit, zuiden van Zweden aan de kust is wel lastiger. Ik weiger voor een veredelde stacaravan die hutje mutje staat 1000 euro voor een week te betalen. Dus daar bekijken we nu Airbnb.
De boot Kiel-Gotenburg komt ook op ruim 500 Euro dus die tikt ook door.
pi_184589918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? 1000 euro voor een 6 persoons huisje voor een week in augustus (ik heb laat vakantie, dus kijk ik naar augustus). Tuurlijk is het ook niet supergoedkoop maar het is ook niet poepieduur
Neuh...extreem duur is het ook weer niet, maar 150 euro per nacht voor een huisje van 36m2 zonder noemenswaardige extra’s vind ik toch vrij fors.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 24 januari 2019 @ 11:37:26 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_184590052
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:28 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Neuh...extreem duur is het ook weer niet, maar 150 euro per nacht voor een huisje van 36m2 zonder noemenswaardige extra’s vind ik toch vrij fors.
Welkom in het hoogseizoen, waar je voor ieder simpel hokje opeens 100+ euro per nacht mag neerleggen. Ik vind het ook veel geld voor wat je krijgt, maar vergeleken met andere Europese prijzen, en in acht nemende dat Zweden een duur land is, valt 1000 euro voor een week me best mee. Probeer maar eens een safari-tent te vinden op een leuke camping voor dat geld, gaat je niet meevallen. Dan zit je meestal al rond de 1500+ per week te kijken
pi_184590554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Welkom in het hoogseizoen, waar je voor ieder simpel hokje opeens 100+ euro per nacht mag neerleggen. Ik vind het ook veel geld voor wat je krijgt, maar vergeleken met andere Europese prijzen, en in acht nemende dat Zweden een duur land is, valt 1000 euro voor een week me best mee. Probeer maar eens een safari-tent te vinden op een leuke camping voor dat geld, gaat je niet meevallen. Dan zit je meestal al rond de 1500+ per week te kijken
Gelukkig kan je de campings in Spanje, Italië niet met die in Zweden vergelijken. Voor een nachtje dikke prima, maar als ik een week ergens wil zitten dan zou ik toch voor ruimer en luxer gaan.

8000 SEK
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8500 SEK
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7500 op Orust O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_184590974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:22 schreef exode het volgende:

[..]

Doe nou niet, zo ga ik toch weer twijfelen.
Wil je mij in DM wat meer vertellen?

Algemeen: onze kleuter van dan 5,5 jaar wil heel graag andere kinderen. Het is een gezelschapsdiertje dus een verlaten park is geen optie. Wat ik altijd van mijn schoonzus hoor die haar hart heeft verkocht aan Denenmarken is dat het zo rustig en verlaten is. DAT is dus voor ons een reden om er niet heen te gaan :@
Oh ja nou dat is niet wat wij/Melba zoeken, in denemarken (Seeland) hadden we een fijn huisje helemaal voor knszelf in een dorpje.

Maar in de buurt van hvide Sande en noordelijker, daar zijn wel wat drukkere parken en plaatsen. Landal Seawest was ook wel fijn en wel veel kindjes.

https://www.visitnordjylland.com/ln-int/north_jutland

Edit:
Dit zijn foto’s van afgelopen jaar, Noord Jutland (Zweden zit er niet bij)

https://imgur.com/a/dToHXMR

En dit een paar van 2016 Seeland
https://imgur.com/a/zTTgAsc

[ Bericht 12% gewijzigd door kwakz0r op 24-01-2019 13:21:05 ]
Kwak
pi_184591011
Overigens zoek ik als ik zelf huur toch echt huisjes voor minder dan 500 per week in t hoogseizoen. :@

Ardennen, Denemarken en Engeland allemaal prima gelukt.
Kwak
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:12:31 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_184591454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:11 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Gelukkig kan je de campings in Spanje, Italië niet met die in Zweden vergelijken. Voor een nachtje dikke prima, maar als ik een week ergens wil zitten dan zou ik toch voor ruimer en luxer gaan.

8000 SEK
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8500 SEK
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7500 op Orust O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we er geen wedstrijdje van maken of dat er ook goedkopere accomodaties te vinden zijn in Zweden. Het is logisch dat losse huizen goedkoper zijn dan huisjes op een vakantiepark met allerlei outdoor-activiteiten.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:14:19 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_184591485
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:44 schreef kwakz0r het volgende:
Overigens zoek ik als ik zelf huur toch echt huisjes voor minder dan 500 per week in t hoogseizoen. :@

Ardennen, Denemarken en Engeland allemaal prima gelukt.
Zijn ook allemaal niet de meest toeristische bestemmingen voor in de zomer, dus begrijp wel dat je mits je goed zoekt dat te vinden is.
pi_184591736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Zijn ook allemaal niet de meest toeristische bestemmingen voor in de zomer, dus begrijp wel dat je mits je goed zoekt dat te vinden is.
Moet wel hard zoeken hoor ;)

Duurder kunnen we gewoon niet betalen. Met reis en eten en boodschappen erbij is het genoeg.

Vorieg jaar een duurdere vakantie gehad naar Zweden en Denemarken, rondreis van drie weken. Maar ik miste soms wel het gewoon een huisje hebben (voor mezelf, kind vond dit leuker ja).
Kwak
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:42:08 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_184591913
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Moet wel hard zoeken hoor ;)

Duurder kunnen we gewoon niet betalen. Met reis en eten en boodschappen erbij is het genoeg.

Vorieg jaar een duurdere vakantie gehad naar Zweden en Denemarken, rondreis van drie weken. Maar ik miste soms wel het gewoon een huisje hebben (voor mezelf, kind vond dit leuker ja).
Begrijp ik, bij mij ligt de grens wat hoger maar ik ga ook niet meer betalen dan ¤1.000 per week (met 3 kids).
pi_184591939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:44 schreef kwakz0r het volgende:
Overigens zoek ik als ik zelf huur toch echt huisjes voor minder dan 500 per week in t hoogseizoen. :@

Ardennen, Denemarken en Engeland allemaal prima gelukt.
Aah, ik weet bij wie ik moet zijn voor tips als ik eenmaal een buitenlandvakantie met de auto aandurf ^O^
pi_184592021
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Laten we er geen wedstrijdje van maken of dat er ook goedkopere accomodaties te vinden zijn in Zweden. Het is logisch dat losse huizen goedkoper zijn dan huisjes op een vakantiepark met allerlei outdoor-activiteiten.
Ik ben niet zo competitief ingesteld hoor :)

Ik snap best dat een bepaald soort vakantie voor de één (huisje op een camping) aantrekkelijker is dan voor de ander (particulier), maar dat de standaard is dat je in Zweden minimaal 1000 euro voor een week kwijt bent voor een klein huisje als die op dat resort is niet waar. Ook niet in het hoogseizoen.

Als ik een week zou boeken zou ik dus persoonlijk voor een goedkoper, groter huisje met meer luxe gaan. Keuze te over.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:11:26 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_184592440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:49 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik ben niet zo competitief ingesteld hoor :)

Ik snap best dat een bepaald soort vakantie voor de één (huisje op een camping) aantrekkelijker is dan voor de ander (particulier), maar dat de standaard is dat je in Zweden minimaal 1000 euro voor een week kwijt bent voor een klein huisje als die op dat resort is niet waar. Ook niet in het hoogseizoen.

Als ik een week zou boeken zou ik dus persoonlijk voor een goedkoper, groter huisje met meer luxe gaan. Keuze te over.
Je hoort mij niet zeggen dat 1000 euro de standaard is voor Zweden, ik reageerde alleen op je opmerking dat de prijs voor dat vakantiepark zo hoog zou zijn (incl. bijbehorende smiley). Ik zei alleen dat ik de prijs vond meevallen t.o.v. andere (goedkopere) Europese landen waar je voor een stacaravan/safaritent al snel op 1.500 per week zit.

Dat er goedkopere (particuliere) huisjes te vinden zijn in Zweden geloof ik direct, datzelfde geldt namelijk ook voor particuliere huisjes in Frankrijk. Zijn vaak relatief goedkoper dan een alternatief op een camping/park
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:15:41 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184592506
Wij zitten straks voor wintersport op een Landal park omdat dat goedkoper was dan losse huisjes uit de buurt. Maar dat vond ik ook uitzonderlijk hoor!

Nog even over Denemarken, wat me tegen viel was het winkelcentrum van Vejle. Het was gewoon Hoog Catharijne maar dan in het Deens (en dus dubbel zo duur :')). Was nog van dezelfde eigenaar ook :'). Het centrum/de binnenstad was wel erg leuk.
Ook leuk van Denemarken is dat overal super grote kringloopwinkels zijn en daar kost alles juist weer drie keer niks :D. Wollen strikmutsjes lagen daar bijvoorbeeld voor omgerekend ¤0,69 :o.
KuikenGuppy
pi_184593423
Kwak, wij gaan normaal kamperen en geven dan ongeveer 25 Euro per nacht uit. Dit wordt dus voor ons een dure vakantie. Maar dat weten we (en kunnen we betalen).
Ik geef liever 100 Euro meer uit dan ergens zitten wat ik net niet wil.

Overigens weet ik uit ervaring dat buiten Europa het hoogseizoen meer dan betaalbaar kan zijn. Wij gaan al 12 jaar middenin het hoogseizoen en nu met kinderen (en extra eisen) schrik ik pas van de prijzen.

Wat Blik zegt, wij willen wat faciliteiten om ons heen. We zijn niet van de animatieteams etc, maar een speeltuin, andere kinderen, broodjes in de ochtend etc. Daar betaal je voor.
pi_184598354
Heeft iemand nog tips voor leuke, maar eenvoudige huisjes in Zeeland, voor de zomervakantie? Voor minder dan 1000 per week?
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:05:59 #256
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184599604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 08:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij willen in het voorseizoen naar een warm land, waar het niet barstensvol zit met toeristen. In een stacaravan op een camping bv. En dan niet het type entertainmentcamping maar met een zwembad/meertje en wat speeltuintjes. Misschien wat leuke stadjes in de buurt. We zaten aan Toscane te denken, of Frankrijk. Ik ben nog nooit in Frankrijk op vakantie geweest, behalve Parijs. De hordes hollanders die er heen gaan hebben me altijd afgeschrokken. We willen dus liefst niet ergens heen waar je in de winkel Nederlands kunt praten bv.

Iemand tips?
In het voorseizoen valt het met de hordes toeristen en Nederlanders nog wel mee is onze ervaring.
Het is vooral de juiste camping uitzoeken al is het een toeristisch gebied.
Camping Lei Suves aan de Cote d’Azur zijn wij twee keer geweest in het hoogseizoen. Kleinschalig, geen Nederlands bij de receptie en winkel en wel heel veel te zien in de omgeving. Port Grimaud kan ik aanraden om te bezoeken.
Dordogne zou ik wel vermijden. Daar kan je over de Nederlanders lopen.

Toscane heb ik goede verhalen gehoord over La Capanne. Daar willen we zelf nog een keertje naar toe.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184599933
Welk CenterParcs of Landal park in Nederland kunnen jullie aanbevelen? Het liefst aan de kust...
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:37:37 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_184601499
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Welk CenterParcs of Landal park in Nederland kunnen jullie aanbevelen? Het liefst aan de kust...
Port Zelande is volgens mij net gerenoveerd

Vorig jaar in Landal Sluftervallei geweest (Texel), en dat vond ik voor een vakantiepark wel leuk. Mooie ligging in de duinen en texel is een aangenaam eiland
pi_184601710
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:14 schreef Bleie het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke, maar eenvoudige huisjes in Zeeland, voor de zomervakantie? Voor minder dan 1000 per week?
Voor hoeveel personen?
En welke omgeving precies? Zeeland is best breed.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_184602111
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:50 schreef Miniem het volgende:

[..]

Voor hoeveel personen?
En welke omgeving precies? Zeeland is best breed.
4 personen, kinderen zijn 7 en 9. Geen voorkeur voor waar in Zeeland, ken het amper. Sta voor alles open.
pi_184602164
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:05 schreef laziness het volgende:

[..]

In het voorseizoen valt het met de hordes toeristen en Nederlanders nog wel mee is onze ervaring.
Het is vooral de juiste camping uitzoeken al is het een toeristisch gebied.
Camping Lei Suves aan de Cote d’Azur zijn wij twee keer geweest in het hoogseizoen. Kleinschalig, geen Nederlands bij de receptie en winkel en wel heel veel te zien in de omgeving. Port Grimaud kan ik aanraden om te bezoeken.
Dordogne zou ik wel vermijden. Daar kan je over de Nederlanders lopen.

Toscane heb ik goede verhalen gehoord over La Capanne. Daar willen we zelf nog een keertje naar toe.
Daar zijn wij geweest 4,5 jaar geleden. Mocht je iets willen weten, dan geef maar een gil.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 06:53:31 #262
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184606634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 08:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij willen in het voorseizoen naar een warm land, waar het niet barstensvol zit met toeristen. In een stacaravan op een camping bv. En dan niet het type entertainmentcamping maar met een zwembad/meertje en wat speeltuintjes. Misschien wat leuke stadjes in de buurt. We zaten aan Toscane te denken, of Frankrijk. Ik ben nog nooit in Frankrijk op vakantie geweest, behalve Parijs. De hordes hollanders die er heen gaan hebben me altijd afgeschrokken. We willen dus liefst niet ergens heen waar je in de winkel Nederlands kunt praten bv.

Iemand tips?
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Daar zijn wij geweest 4,5 jaar geleden. Mocht je iets willen weten, dan geef maar een gil.
En mocht je van kleinschaliger houden, wij zaten daar afgelopen september zo ongeveer 500 meter verderop . Agriturismo camping Nona Stella. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184606751
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Daar zijn wij geweest 4,5 jaar geleden. Mocht je iets willen weten, dan geef maar een gil.
Ooh dat ziet er heerlijk uit. Lange wegen onder de cipressen <3
Was het een drukke camping?
  vrijdag 25 januari 2019 @ 07:35:49 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184606884
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ooh dat ziet er heerlijk uit. Lange wegen onder de cipressen <3
Was het een drukke camping?
Wij hebben zoover uitgeplozen over de camping al wel.
De huurtenten staan dicht bij het zwembad en voetbalveld en aan die kant loopt ook de weg die je goed hoort.
Het meest naar achter en best opgezet zijn de stacaravans van de camping zelf heb ik begrepen. Die van de touroperators staan wat minder gunstig al dus zoover.

Malteser, die weg is meteen wat ons tegen houdt omdat wij met de vouwwagen maar twee soorten staanplaatsen kunnen krijgen op deze camping en ze kunnen geen vaste plek garanderen. Sommige staanplaatsen zijn best wel richting de weg/zwembad/voetbaldveld en men benoemt op zoover dat je hier toch wel flink geluid van hebt.
Weet niet of jij daar wat over kan zeggen?

[ Bericht 9% gewijzigd door laziness op 25-01-2019 07:47:05 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184607880
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Welk CenterParcs of Landal park in Nederland kunnen jullie aanbevelen? Het liefst aan de kust...
Wat zoek je precies? Met jouw nog kleine kindjes heb je eigenlijk wel genoeg aan een Landal zwembad. CP heeft veel grotere en uitgebreidere zwembaden met daar hangt ook een prijskaartje aan.

Wij zijn eind november naar Port Zelande geweest in een gerenoveerd VIP huisje. Ik vond het comfort matig. Het zwembad was erg leuk de overdekte plaza voor CP begrippen klein. Genoeg te doen op het park en strand is loopbaar.
Landal Stranddorp Ouddorp Duin vonden wij erg leuk. In de duinen, erg mooie, nieuwe huisjes, kleine overdekte speeltuin en simper overdekt zwembad. In de omgeving ook genoeg te doen.
Port Greve ben ik jaren geleden geweest, was oud dus zal niet veel verbeterd zijn...
Je kan ook nog Roompot in Kamperland overwegen. Ook oud maar er staan wat nieuwe huizen tussen en gerenoveerde huizen. Zwembad zit tussen een Landal en CP zwembad in. De strandhuisjes zijn O+
pi_184615879
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:09 schreef Bleie het volgende:

[..]

4 personen, kinderen zijn 7 en 9. Geen voorkeur voor waar in Zeeland, ken het amper. Sta voor alles open.
Ik heb je een berichtje gestuurd :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_184617507
Hoi :W Wij willen als baby er eenmaal is ergens in september graag nog een week of 2 weg, ergens in Frankrijk op maximaal een uur of 2-3 OV-afstand van Parijs zodat zwager en schoonzusje ook een weekend langs kunnen komen.

Nu zijn wij normaal fanatieke kampeerders maar met een verse baby lijkt een huisje ergens huren op een park toch wel iets praktischer. Nu is er natuurlijk ook daar centerparcs te vinden, maar hebben jullie toevallig nog andere toffe tips?
pi_184628557
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ooh dat ziet er heerlijk uit. Lange wegen onder de cipressen <3
Was het een drukke camping?
Wij waren er de laatste week van juni en de eerste paar dagen van juli. Toen was het absoluut niet druk maar ook nog geen hoogseizoen natuurlijk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij hebben zoover uitgeplozen over de camping al wel.
De huurtenten staan dicht bij het zwembad en voetbalveld en aan die kant loopt ook de weg die je goed hoort.
Het meest naar achter en best opgezet zijn de stacaravans van de camping zelf heb ik begrepen. Die van de touroperators staan wat minder gunstig al dus zoover.

Malteser, die weg is meteen wat ons tegen houdt omdat wij met de vouwwagen maar twee soorten staanplaatsen kunnen krijgen op deze camping en ze kunnen geen vaste plek garanderen. Sommige staanplaatsen zijn best wel richting de weg/zwembad/voetbaldveld en men benoemt op zoover dat je hier toch wel flink geluid van hebt.
Weet niet of jij daar wat over kan zeggen?
Wij gingen met onze T4 en stonden dus ook redelijk in de buurt van het zwembad. Je hoort de weg dan inderdaad. Maar wij hebben het geen moment als storend ervaren. Maar dat is natuurlijk lastig te bepalen voor een ander.

Wat absoluut credits verdient: het zwembad O+! Echt zo mooi en met zo’n fijne zachte bodem en een super grote ligweide van gras er omheen.

Maar als je naar Toscane wilt, zijn er meer mooie campings. Wij gaan ieder jaar en hebben al veel verschillende campings gehad (en zoveel heeft Italië er niet, heel anders dan Frankrijk).

Dus wil je naar Toscane voor het binnenland/de mooie steden/lieflijke dorpjes? Of wil je ook vlakbij de kust?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 10:08:08 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184628770
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij waren er de laatste week van juni en de eerste paar dagen van juli. Toen was het absoluut niet druk maar ook nog geen hoogseizoen natuurlijk.

[..]

Wij gingen met onze T4 en stonden dus ook redelijk in de buurt van het zwembad. Je hoort de weg dan inderdaad. Maar wij hebben het geen moment als storend ervaren. Maar dat is natuurlijk lastig te bepalen voor een ander.

Wat absoluut credits verdient: het zwembad O+! Echt zo mooi en met zo’n fijne zachte bodem en een super grote ligweide van gras er omheen.

Maar als je naar Toscane wilt, zijn er meer mooie campings. Wij gaan ieder jaar en hebben al veel verschillende campings gehad (en zoveel heeft Italië er niet, heel anders dan Frankrijk).

Dus wil je naar Toscane voor het binnenland/de mooie steden/lieflijke dorpjes? Of wil je ook vlakbij de kust?
We hebben in het andere deel van toscane al meerdere campings gehad.
De kust is het enige deel dat we nog niet kennen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184632270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:08 schreef laziness het volgende:

[..]

We hebben in het andere deel van toscane al meerdere campings gehad.
De kust is het enige deel dat we nog niet kennen ;)
Als je iets zoekt in dat gedeelte van Italië: Camping Valle Gaia ligt er vlakbij en ligt wat mooier (als in niet aan een drukke weg). Hadden wij ook een hele fijne vakantie!
pi_184636059
Malteser, ik lees graag je Toscanetips! We gaan naar Toscane <3<3

Firenze ben ik twee keer geweest en gaan we zeker bezoeken. Verder willen we ook de andere stadjes langs: Lucca, Siena, Fiesole...
pi_184639608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Malteser, ik lees graag je Toscanetips! We gaan naar Toscane <3<3

Firenze ben ik twee keer geweest en gaan we zeker bezoeken. Verder willen we ook de andere stadjes langs: Lucca, Siena, Fiesole...
Toscane is groot. Waar zitten jullie? Oh ik kan de hele avond wel tips opschrijven. Maar de beste tip? Zet je navigatie uit en neem een gedetailleerde kaart van de regio. Kies dan voor de kleine witte en groene weggetjes want zo kom je in de allermooiste kleine typisch Italiaanse dorpjes waar ze ter plekke de lekkerste verse pasta’s voor je bereiden. Italianen zijn dol op kinderen. Nee, DOL op kinderen. Die zijn echt een soort van heilig. Dus je kunt ze overal mee naar toe nemen, in ieder restaurant zijn ze welkom.

Hier alvast een kleine greep uit wat je zou kunnen bezoeken:
Florence (Firenze)
Lucca O+
Siena O+ Vind ik nog mooier dan Florence
San Gimignano
Volterra
Spiagge Bianche in Vada (spierwit zandstrand)
Dagtocht naar Elba vanuit Piombino
Zoutwaterbronnen bij Saturnia
Cortona
Pitigliano
Val d’Orcia met dorpjes als Pienza en Montalcino


En stiekem Umbrië maar ook prachtig:
Perugia (met een heel fijn jazzfestival in juli, ook als je niet echt van jazz houdt is het tof)

En in Terni maar dat is wel echt uit de richting:
Cascata delle Marmore (watervallen)

En als je tijd over hebt, ik vind Pisa geen hol aan. Daar heb je echt alleen die scheve toren en that’s it. Maar mocht je die toch graag (aan de kinderen) willen (laten) zien, dan is dat prima te combineren met bijv. dagje strand in Vada. Of met Lucca. Hoewel Lucca echt alle aandacht verdient want O+.
pi_184640456
Perugia O+ daar waar ik hopeloos verliefd werd op een onbereikbare liefde. Oh oh oh. (Op tournee).

Gubbio is ook mooi! En Lucca idd O+
Kwak
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:31:35 #274
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184641458
Val d’Orcia is toch wel mijn favoriete gedeelte met het heuvel landschap met de kleuren en de cipressen zoals je op alle ansichtkaarten ziet.
De omgeving van Florence is wat groener wat dat betreft.

Fattoria La Vialla is ook een aanrader om te bezoeken mocht je in de buurt zijn O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184648418
We zitten nog nergens. Weten nog niet of we op n camping willen og een huis in de heuvels.

Fijne tips Malteser! Je klinkt verliefd op de regio :D Tips dus vooral verder. We gaan een auto huren en zijn niet vies van een stukje rijden.
pi_184969143
Kennen jullie die grap van die 2 vrouwen met 2 kinderen die naar Zweden gingen? Die gaan dus niet _O- We willen echt heel graag, maar toch besloten het uit te stellen na volgend jaar of over 2 jaar als B zijn zwemdiploma heeft en Juul kan lopen. We denken dat we dan veel meer aan die trip hebben dan nu.

We gaan met de vouwwagen naar een kleine camping in midden Frankrijk. We wilden een safaritent huren maar ¤ 1.000 per week terwijl we gewoon een top vouwwagen hebben, was toch niet helemaal te verklaren voor onszelf. Het is deze camping geworden: https://lanozilliere.nl/
Kleinschalig, maar wel met zwembad, speeltuintje en mogelijkheid om 's avonds voor eten aan te schuiven. 900 kilometer vanaf onze woonplaats, we gaan in 2 keer rijden.
De tussenstop....die doen we in Parijs, Disneyland om precies te zijn *O* *O* *O* Mijn vrouw en zoontje zijn helemaal gek op Pixar films dus die zijn door het dolle.

Nu nog iets betaalbaars vinden in de Meivakantie. Landal, Roompot, Center Parcs, zoiets, maar de prijzen.... -O- We willen binnen 200 km van Utrecht blijven.
pi_184969945
Voor de Toscane liefhebbers:

Camping Belsito in Montecatini Therme. De camping ligt heel mooi boven op een heuvel met een prachtig uitzicht, mooi zwembad (met peuterbad), restaurant, winkeltje, Nederlandse eigenaar. Heel netjes en schoon, goed sanitair. Op loopafstand van een schattig dorpje op de heuveltop O+
En het ligt super centraal in het noorden van Toscane. Lucca, Firenze, Sienna en alle bezienswaardigheden liggen op max 2 uur rijden afstand. Wij hebben toen de trein genomen naar Firenze, echt een aanrader! O+
Dit jaar wordt het Thailand voor ons, maar oh wat zou ik graag weer terug willen naar deze camping! O+
pi_184984188
Klinkt mooi die camping Peace! Ga ‘m onthouden.

En Thailand is zó mooi! O+ Rondreis of?
pi_185055112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:20 schreef Peacefulll het volgende:
Voor de Toscane liefhebbers:

Camping Belsito in Montecatini Therme. De camping ligt heel mooi boven op een heuvel met een prachtig uitzicht, mooi zwembad (met peuterbad), restaurant, winkeltje, Nederlandse eigenaar. Heel netjes en schoon, goed sanitair. Op loopafstand van een schattig dorpje op de heuveltop O+
En het ligt super centraal in het noorden van Toscane. Lucca, Firenze, Sienna en alle bezienswaardigheden liggen op max 2 uur rijden afstand. Wij hebben toen de trein genomen naar Firenze, echt een aanrader! O+
Dit jaar wordt het Thailand voor ons, maar oh wat zou ik graag weer terug willen naar deze camping! O+
Klinkt goed. Ik ga er ook eens over nadenken. Iemand tips voor een overnachting onderweg, waar het leuk is voor een peuter van dan 3 jaar?
pi_185097829
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 23:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Klinkt mooi die camping Peace! Ga ‘m onthouden.

En Thailand is zó mooi! O+ Rondreis of?
Nee, we blijven op één plek :) Ik vond de hele reis met een 10 maander al spannend genoeg. Mijn ouders nemen ons mee en Thailand had hun voorkeur, dus vandaar :)
pi_185100562
Meivakantie ook geboekt, we gaan in een chalet op camping Ons Buiten bij Oostkapelle. Toen B 1,5 jaar was, zijn we daar al eens geweest. Erg leuke camping met kleine kinderen.

Wat is de meivakantie duur trouwens in Nederland. Nog even en we tikken zomervakantie prijzen aan.
pi_185102737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:43 schreef exode het volgende:
Meivakantie ook geboekt, we gaan in een chalet op camping Ons Buiten bij Oostkapelle. Toen B 1,5 jaar was, zijn we daar al eens geweest. Erg leuke camping met kleine kinderen.

Wat is de meivakantie duur trouwens in Nederland. Nog even en we tikken zomervakantie prijzen aan.
Die prijzen zijn echt niet leuk. En de meivakantie valt echt heel vroeg en pasen zit erin. Dus nog kans dat het vrij koud is. De reden dat wij niet met de camper weggaan

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 19-02-2019 15:39:47 ]
pi_185105563
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die prijzen zijn echt niet leuk. En de meivakantie valt echt heel vroeg een pasen zit erin. Dia nog kans dat het vrij koud is. De reden dat wij niet met de camper weggaan
Ik zag ook dat meer landen die weken vakantie hebben, waardeloos jaar om een goedkope vakantie te scoren.
pi_185109460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:54 schreef exode het volgende:

[..]

Ik zag ook dat meer landen die weken vakantie hebben, waardeloos jaar om een goedkope vakantie te scoren.
wij hebben ook vrij (spanje). zit er wel aan te denken om met een camper te gaan. Naar het zuiden rijden is zo gedaan en daar is het denk ik al heerlijk. Alleen vraag ik me af hoe leuk het is op campings in april..? Zwembaden zijn nog te koud en als ik daar dan verder op een lege camping zit... ik ben er nog niet over uit.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:40:28 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185109686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:26 schreef Cathmar het volgende:

[..]

wij hebben ook vrij (spanje). zit er wel aan te denken om met een camper te gaan. Naar het zuiden rijden is zo gedaan en daar is het denk ik al heerlijk. Alleen vraag ik me af hoe leuk het is op campings in april..? Zwembaden zijn nog te koud en als ik daar dan verder op een lege camping zit... ik ben er nog niet over uit.
Veel bejaarden vooral die in dat seizoen op campings staan ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185111010
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Veel bejaarden vooral die in dat seizoen op campings staan ;)
ja... Goed punt.
Met een meidenkwartet
  woensdag 20 februari 2019 @ 09:08:08 #287
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_185119524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:43 schreef exode het volgende:

Wat is de meivakantie duur trouwens in Nederland. Nog even en we tikken zomervakantie prijzen aan.
Daarom ga ik zowel in de meivakantie en herfstvakantie ook naar het 5* kinderparadijs van Griekenland (kinderen tot 12 jaar gratis). Betaal ik incl vliegtickets ongeveer evenveel als een week Centerparcs (uitgegaan van een 4 persoons VIP huisje), alleen is in Griekenland de accommodatie subliem, word je helemaal in de watten gelegd, heb ik volpension tegen Michelinniveau aan, direct aan het prachtige strand aan de mooiste helderblauwe zee van Griekenland ( de heerlijkste strandbedden die ik ken) met de grootste verwarmde zwembaden van Griekenland. (lijk wel een Amerikaan zo). Het is mij een raadsel dat er amper Nederlanders zitten aangezien de laagste prijzen daar rond de meivakantie en herfstvakantie zijn. De vliegtickets kosten de helft van de bekende zonnige bestemmingen in Europa. Zal wel zijn omdat het niet in pakketreizen aangeboden wordt, of sporadisch.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_185119547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:08 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Daarom ga ik zowel in de meivakantie en herfstvakantie ook naar het 5* kinderparadijs van Griekenland (kinderen tot 12 jaar gratis). Betaal ik incl vliegtickets ongeveer evenveel als een week Centerparcs (uitgegaan van een 4 persoons VIP huisje), alleen is in Griekenland de accommodatie subliem, word je helemaal in de watten gelegd, heb ik volpension tegen Michelinniveau aan, direct aan het prachtige strand aan de mooiste helderblauwe zee van Griekenland ( de heerlijkste strandbedden die ik ken) met de grootste verwarmde zwembaden van Griekenland. (lijk wel een Amerikaan zo). Het is mij een raadsel dat er amper Nederlanders zitten aangezien de laagste prijzen daar rond de meivakantie en herfstvakantie zijn. De vliegtickets kosten de helft van de bekende zonnige bestemmingen in Europa. Zal wel zijn omdat het niet in pakketreizen aangeboden wordt, of sporadisch.
Hoe heet daar paradijs? Onthoud ik hem voor volgend jaar
pi_185119550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:08 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Daarom ga ik zowel in de meivakantie en herfstvakantie ook naar het 5* kinderparadijs van Griekenland (kinderen tot 12 jaar gratis). Betaal ik incl vliegtickets ongeveer evenveel als een week Centerparcs (uitgegaan van een 4 persoons VIP huisje), alleen is in Griekenland de accommodatie subliem, word je helemaal in de watten gelegd, heb ik volpension tegen Michelinniveau aan, direct aan het prachtige strand aan de mooiste helderblauwe zee van Griekenland ( de heerlijkste strandbedden die ik ken) met de grootste verwarmde zwembaden van Griekenland. (lijk wel een Amerikaan zo). Het is mij een raadsel dat er amper Nederlanders zitten aangezien de laagste prijzen daar rond de meivakantie en herfstvakantie zijn. De vliegtickets kosten de helft van de bekende zonnige bestemmingen in Europa. Zal wel zijn omdat het niet in pakketreizen aangeboden wordt, of sporadisch.
Yess, kom maar door met die naam *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185119730
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:08 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Daarom ga ik zowel in de meivakantie en herfstvakantie ook naar het 5* kinderparadijs van Griekenland (kinderen tot 12 jaar gratis). Betaal ik incl vliegtickets ongeveer evenveel als een week Centerparcs (uitgegaan van een 4 persoons VIP huisje), alleen is in Griekenland de accommodatie subliem, word je helemaal in de watten gelegd, heb ik volpension tegen Michelinniveau aan, direct aan het prachtige strand aan de mooiste helderblauwe zee van Griekenland ( de heerlijkste strandbedden die ik ken) met de grootste verwarmde zwembaden van Griekenland. (lijk wel een Amerikaan zo). Het is mij een raadsel dat er amper Nederlanders zitten aangezien de laagste prijzen daar rond de meivakantie en herfstvakantie zijn. De vliegtickets kosten de helft van de bekende zonnige bestemmingen in Europa. Zal wel zijn omdat het niet in pakketreizen aangeboden wordt, of sporadisch.
Ik krijg er de kriebels van :D Is niet ons soort vakantie als ik het zo lees.

Sowieso is het slim om in de mei- en hersftvakantie te gaan vliegen, stukken goedkoper dan de Kerst- en zomervakantie. Wij gaan al 14 jaar in het hoogseizoen op vakantie maar voordat de kinderen er waren altijd buiten Europa. Nu we in Nederland blijven omdat we vliegen niet zien zitten met een meisje van 10 maanden, schrikken we echt.
Wij zaten in NY inclusief vluchten voor ¤ 1400, dan heb je net aan dat CP huisje waar jij het over hebt. Beide een week.

Waarom is Nederland zo duur? Ik vraag me dat echt af. Nu valt het voor ons nog wel mee, ¤ 700 voor 7 nachten.

Volgend jaar gaan we weer lekker wat verder weg denk ik....
pi_185119849
Nederland is niet echt een "vakantieland", hier hebben we niet van dat spul dat Bayswater noemt, dus we verdienen er niet aan zoals het Middellandse-Zeegebied. Ik denk dat het daarom wat duurder is.
En we zijn gewoon een duur land.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185120271
Nja Center Parcs is ook niet echt als standaard te nemen. Heb het idee dat zulke parken erg Nederlands zijn en onwijs overpriced zijn voor wat je krijgt. Ja, leuk zwembad, maar geen bijzondere huisjes, de natuur is er niet beter dan op campings en de restaurants zijn er nou ook niet super of goedkoop.
En vliegen is tegenwoordig veel te goedkoop.


Wij hebben Italie laten gaan, en we gaan weer twee weken naar Drenthe. Weer op roadtrip met onze elektrische auto 😍
pi_185120374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Nja Center Parcs is ook niet echt als standaard te nemen. Heb het idee dat zulke parken erg Nederlands zijn en onwijs overpriced zijn voor wat je krijgt. Ja, leuk zwembad, maar geen bijzondere huisjes, de natuur is er niet beter dan op campings en de restaurants zijn er nou ook niet super of goedkoop.
En vliegen is tegenwoordig veel te goedkoop.

Wij hebben Italie laten gaan, en we gaan weer twee weken naar Drenthe. Weer op roadtrip met onze elektrische auto 😍
Ik heb het zelf over Nederland in zijn algemeenheid. Landal, campings etc, is best aan de prijs en in de vakanties zelfs belachelijk.

En inderdaad wat betreft vliegen, dat klopt.

Goed verhaal pinquit, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
pi_185120585
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:03 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb het zelf over Nederland in zijn algemeenheid. Landal, campings etc, is best aan de prijs en in de vakanties zelfs belachelijk.

En inderdaad wat betreft vliegen, dat klopt.

Goed verhaal pinquit, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
Landal is vergelijkbaar natuurlijk.

Maar Nederlandse vakantieaanbieders moeten in 8-9 weken hun jaarinkomsten verdienen. Niemand die in week 6 of 42 een huisje huurt.

In Griekenland is het seizoen bijna het hele jaar, plus dat er vanuit heel europa klanten komen, dus die hebben veel meer gespreide inkomsten.

En daarbij liggen de lonen daar lager natuurlijk.

Ik denk dat we in deze tijden best verwend zijn met hoe we vakantie vieren. Ik zat op mijn 18e voor het eerst in een vliegtuig. Met school. Tot die tijd waren het autovakanties met de tent en/of caravan. En soms zat een vakantie er niet in.

Ik snap de ergernis dat iets duur is, maar een vakantie in het hoogseizoen, naar een populaire bestemming, dat is toch de crème de la crème natuurlijk.
  woensdag 20 februari 2019 @ 10:15:20 #295
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_185120597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:24 schreef exode het volgende:

[..]

Ik krijg er de kriebels van :D Is niet ons soort vakantie als ik het zo lees.

Sowieso is het slim om in de mei- en hersftvakantie te gaan vliegen, stukken goedkoper dan de Kerst- en zomervakantie. Wij gaan al 14 jaar in het hoogseizoen op vakantie maar voordat de kinderen er waren altijd buiten Europa. Nu we in Nederland blijven omdat we vliegen niet zien zitten met een meisje van 10 maanden, schrikken we echt.
Wij zaten in NY inclusief vluchten voor ¤ 1400, dan heb je net aan dat CP huisje waar jij het over hebt. Beide een week.

Waarom is Nederland zo duur? Ik vraag me dat echt af. Nu valt het voor ons nog wel mee, ¤ 700 voor 7 nachten.

Volgend jaar gaan we weer lekker wat verder weg denk ik....
Tsja, dacht eerst dat het ook niets voor ons was. Maar even eruit, waar dochter het geweldig naar haar zin heeft, boekje erbij, heerlijk eten met prachtig uitzicht en eventueel een excursie. Geen ladderzatte Engelsen of Russen ( geen all inclusive dus), personeel heel behulpzaam maar niet waardoor je een ongemakkelijk gevoel krijgt. Heb voorheen ook rondgereisd door Zuid Afrika, Cuba, Oost Europa en Thailand bijvoorbeeld. Broer heeft 10 jaar in New York gewoond dus zat daar ook regelmatig. Allemaal heel leuk en heel anders inderdaad, alleen in Thailand kan ik niet zo goed tegen dat onderdanige karakter van het volk. Mag wel wat trotser zijn zoals bij de Grieken. In Italie gingen we tot dit jaar altijd naar Puglia, Abruzzen,Teramo of Le Marche, de streken die nog niet overlopen werden door toeristen. Dit lijkt wel wat te veranderen de laatste jaren.
Toscane en met name rond Venetië en het Gardameer voor mij niet meer. Wil ook nog weleens wat Italianen tegenkomen in Italië. Maarja, ieder zijn meuk natuurlijk.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_185122763
Ja, zo had ik nooit bekeken Room. Wij zijn zelf over het algemeen van het kleinschalig, de camping in Zeeland vinden wij megagroot eigenlijk.

Ik erger me overigens niet, ik verbaas me. We hebben een luxeleven en niemand dwingt me om die dure keuzes te maken.

Het klinkt ook heel fijn Bayswater en groot gelijk dat je daar liever je geld aan uitgeeft dan bijvoorbeeld een week CP.

Wij zijn geen avontuurlijke reizigers maar ook geen types voor resorts. We zijn heel gemiddeld ;)

En ook wat schrizo want we gaan in de zomer 3 dagen naar overvol, belachelijk duur Disney om vervolgens 2 weken met onze vouwwagen op een kleinschalige (20 plaatsen) camping in niet toeristisch Frankrijk te bivakkeren.

Way off topic, excuses.
pi_185123208
Mijn moeder wil deze lente per se met ons en haar kleinkind naar Center Parks - Port Zélande (help. bleeeh.), ik hielp haar vorige week met boeken en ben me inderdaad echt het leplazarus geschrokken van die prijzen. Voor een huisje! In Nederland! Yikes!

Ontopic, in de nazomer als het goed is met koter van dan anderhalf een poosje roadtrippen in Ierland (geen vooraf geplande accommodaties, gewoon 's morgens online uitzoeken waar je 's avonds slaapt). Zal zo met een rondhollende dreumes vast minder overdreven relaxed zijn dan onze Slovenië-roadtrip toen -ie pas driekwart jaar was maar ik voorzie nog steeds geen problemen. :7 O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185123473
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:15 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tsja, dacht eerst dat het ook niets voor ons was. Maar even eruit, waar dochter het geweldig naar haar zin heeft, boekje erbij, heerlijk eten met prachtig uitzicht en eventueel een excursie. Geen ladderzatte Engelsen of Russen ( geen all inclusive dus), personeel heel behulpzaam maar niet waardoor je een ongemakkelijk gevoel krijgt. Heb voorheen ook rondgereisd door Zuid Afrika, Cuba, Oost Europa en Thailand bijvoorbeeld. Broer heeft 10 jaar in New York gewoond dus zat daar ook regelmatig. Allemaal heel leuk en heel anders inderdaad, alleen in Thailand kan ik niet zo goed tegen dat onderdanige karakter van het volk. Mag wel wat trotser zijn zoals bij de Grieken. In Italie gingen we tot dit jaar altijd naar Puglia, Abruzzen,Teramo of Le Marche, de streken die nog niet overlopen werden door toeristen. Dit lijkt wel wat te veranderen de laatste jaren.
Toscane en met name rond Venetië en het Gardameer voor mij niet meer. Wil ook nog weleens wat Italianen tegenkomen in Italië. Maarja, ieder zijn meuk natuurlijk.
Hoe heet het?
Met een meidenkwartet
pi_185123502
Vanuit Port Zelande kun je heel makkelijk naar De Mekkerstee in Ouddorp, @minilot. Is een geitenboerderij waar je met de geitjes kan knuffelen en waar Günther lekker buiten kan spelen. En ze hebben er heel lekker vers ijs van geitenmelk in heel veel smaken. Ook in Ouddorp, supervlakbij de Mekkerstee, zit buitenspeeltuin de Flipjes, kun je desgewenst de hele dag chillen op een kleedje terwijl Günther rondraust.

Voor als je CP even wil ontvluchten. Het is nog geen tien minuten met de auto. :)
pi_185123582
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:21 schreef Jentin het volgende:
Vanuit Port Zelande kun je heel makkelijk naar De Mekkerstee in Ouddorp, @:minilot. Is een geitenboerderij waar je met de geitjes kan knuffelen en waar Günther lekker buiten kan spelen. En ze hebben er heel lekker vers ijs van geitenmelk in heel veel smaken. Ook in Ouddorp, supervlakbij de Mekkerstee, zit buitenspeeltuin de Flipjes, kun je desgewenst de hele dag chillen op een kleedje terwijl Günther rondraust.

Voor als je CP even wil ontvluchten. Het is nog geen tien minuten met de auto. :)
Dank! Instant een pietsje meer zin. *) Geitjes: O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185123629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:07 schreef minilot het volgende:
Ontopic, in de nazomer als het goed is met koter van dan anderhalf een poosje roadtrippen in Ierland (geen vooraf geplande accommodaties, gewoon 's morgens online uitzoeken waar je 's avonds slaapt). Zal zo met een rondhollende dreumes vast minder overdreven relaxed zijn dan onze Slovenië-roadtrip toen -ie pas driekwart jaar was maar ik voorzie nog steeds geen problemen. :7 O+
Ierland O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')