Leuk! De tip was al gegeven, maar kijk ook bij de wintersportgebieden. Daar verhuren ze in de zomer (luxe) huisjes voor een zeer schappelijke prijs. Sälen is in de zomer bijvoorbeeld ook erg leuk voor kinderen.quote:Op donderdag 6 december 2018 13:12 schreef exode het volgende:
Dank je Knut, wij gaan ons concentreren op de regio net boven de kust. Ik denk dat de kust enorm mooi is in Zweden maar dat doen we een ander jaar wel (met vouwwagen). Zo met alleen auto zijn de andere regio's wat makkelijker en sneller te bereiken.
Varmland en Dalarna dus eigenlijk. Leuk!
We kijken nu naar een leuk park rond Orsa, bij Fredriksberg hebben we een leuk particulier huis gevonden.
We gaan Scan Brit ook nog vragen een reis op maat voor te stellen waarbij we hun route en parken combineren met de particuliere huizen die we zelf gevonden hebben.
Ik zal de uiteindelijke route en verblijfplaatsen hier nog delen.
Orsa gronklitt vonden wij een fijn park (en sla dan echt de smidgarden bij fryksas niet over! Wafels en fikaquote:Op donderdag 6 december 2018 13:12 schreef exode het volgende:
Dank je Knut, wij gaan ons concentreren op de regio net boven de kust. Ik denk dat de kust enorm mooi is in Zweden maar dat doen we een ander jaar wel (met vouwwagen). Zo met alleen auto zijn de andere regio's wat makkelijker en sneller te bereiken.
Varmland en Dalarna dus eigenlijk. Leuk!
We kijken nu naar een leuk park rond Orsa, bij Fredriksberg hebben we een leuk particulier huis gevonden.
We gaan Scan Brit ook nog vragen een reis op maat voor te stellen waarbij we hun route en parken combineren met de particuliere huizen die we zelf gevonden hebben.
Ik zal de uiteindelijke route en verblijfplaatsen hier nog delen.
Klopt, het is hetzelfde als toen we er 3 jaar geleden heen waren. Toen was net 2 weken ervoor dat Russische vliegtuig ontploft. We mochten toen om boeken maar niet gedaan en heb me geen moment onveilig gevoeld. Maar ja, nu een klein hummeltje mee dus toch extra voorzichtig.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wil je bubble niet bursten wolken.. Maar het is niet overal volledig veilig in egypte als ik deze website mag geloven
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/egypte
Doe ermee wat je wilt hoor
Spoorwegmuseum? Heel kerstig altijd maar wel ook druk. Tip: ga vroeg op de dagquote:Op zondag 16 december 2018 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij komen met kerst op vakantie naar Nederland en ik zoek leuke tips voor een kind van 4 en 2. We hebben al kaartjes voor de Kikker-theatervoorstelling. Zijn er verder leuke (kerstige) dingen te doen in NL? Markten? Musea? Nijntjemuseum zijn we al wel eens geweest.
Bus 9 vanaf Utrecht CS komt daar. Zit je wel een goed half uur in de bus.quote:Op zondag 16 december 2018 13:20 schreef Mineola het volgende:
[..]
Spoorwegmuseum? Heel kerstig altijd maar wel ook druk. Tip: ga vroeg op de dag![]()
En Kasteel de Haar. Is een écht kasteel uit de boekjes en heeft een sprookjesprogramma rond kerst. Weet alleen niet of dat dat heel fantastisch per OV te bereiken is, maar is er wel een bushalte voor de deur, dus wie weet.
Madurodam heeft de laatste dagen van het jaar ‘s avonds Vonk. Als je overdag een kaartje hebt gekocht kan je hiermee blijven voor het avond gebeuren.quote:Op zondag 16 december 2018 12:20 schreef Roomsnoes het volgende:
S vindt dat soort dingen wel leuk, ook wel voor een langere tijd. Maar ik ben zelf geen circusfan, dus dat slaan we denk ik over
We gaan iig naar Kikker en de vallende ster. Dat is in DH, dus dan denk ik dat we ook even bij Madurodam naar binnen piepen. Gok dat dat wel leuk is voor een treingek en een molengek
Openluchtmuseum. In de winter met sfeerverlichting, vuurkorven, schaatsbaan, sleebaan en andere winterse activiteiten.quote:Op zondag 16 december 2018 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij komen met kerst op vakantie naar Nederland en ik zoek leuke tips voor een kind van 4 en 2. We hebben al kaartjes voor de Kikker-theatervoorstelling. Zijn er verder leuke (kerstige) dingen te doen in NL? Markten? Musea? Nijntjemuseum zijn we al wel eens geweest.
Ja gewoon een keer proberen inderdaad!quote:Op zondag 16 december 2018 17:46 schreef Malteser het volgende:
Thanks allemaal! We hakten zojuist de knoop door en boekten een vlucht en een huurauto. We gaan het zien.
Mocht het niet bevallen, dan kiezen we in 2020 wel weer wat anders. Maar soms moet je het ook maar gewoon zelf ervaren.
Overigens wonen we onder de rook van een vliegveld. We vliegen om 13.00 uur heen en om 16.00 uur terug. Dus zoals nu gepland wel op gunstige tijden. Praktijk is afwachten natuurlijk. We gaan het meemaken.
Overigens zijn we voor de vlucht en de huurauto met kinderzitjes voor twee weken iets meer dan ¤600,- kwijt in totaal (incl. verzekering en extra bagage).
3000 reiskilometers met een auto (1:20) en twee hotelovernachtingen, twee diners, tol en vignetten is niet zo heel veel goedkoper.
https://www.omroepgelderl(...)aatsbaan-bij-Het-Looquote:Op zondag 16 december 2018 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Spoorwegmuseum is heel leuk met een kind van 2! L heeft zich er goed vermaakt, hij was kapot na een paar uur en we hebben nog niet eens alles gezien. We waren er stipt met opening s ochtends, de eerste bezoekers. Was lekker rustig.quote:Op zondag 16 december 2018 13:20 schreef Mineola het volgende:
[..]
Spoorwegmuseum? Heel kerstig altijd maar wel ook druk. Tip: ga vroeg op de dag![]()
En Kasteel de Haar. Is een écht kasteel uit de boekjes en heeft een sprookjesprogramma rond kerst. Weet alleen niet of dat dat heel fantastisch per OV te bereiken is, maar is er wel een bushalte voor de deur, dus wie weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |