Hele artikel:quote:In the first show on December 20th, songs will be performed with the traditional FiK orchestra. The second programme a day later, however, will see the songs performed in a Eurovision-style arrangement and will make use of staging techniques. In the final we can expect a more traditional FiK experience.
quote:Vikena Kamenica has withdrawn from Festivali i Kėngės 57. She was due to perform the song “Natėn i mirė” (Good night).
Vikena has withdrawn from the contest citing unexpected professional commitments, which have prevented her from fulfilling the Festival’s regulations. She will be replaced by Artemisa Mithi and Febi Shkurti, who will perform “Dua ta besoj” (I want to trust).
The 22 artists that will compete in
Alar Band – “Dashuria nuk mjafton” (Love is not enough)
Aurel Thellimi – “Tė dua ty” (I love you)
Bojken Lako – “Jeto jetėn” (Live life)
Bruno Pollogati – “Nuk ka stop” (There is no stop)
Dilan Reka – “Karma”
Eliza Hoxha – “Pengu” (The regret)
Elona Islamaj – “Nė kėtė botė kalimtare” (In this transitional world)
Elton Deda – “Qetėsisht” (Calmly)
Eranda Libohova – “100 pyetje” (100 questions)
Gjergj Leka – “Besoj” (I believe)
Jonida Maliqi – “Ktheju tokės” (Return to the land)
Kelly – “A mė ndjen” (Do you feel me?)
Klint Ēollaku – “Me jetė” (With life)
Klodiana Vata – “Mbrėmje e pafund” (Endless evening)
Kujtim Prodani – “Babela”
Lidia Lufi – “Rrėfehem” (I confess)
Lorela Sejdini – “Vetmi” (Lonliness)
Marko Strazimiri & Imbro – “Leyla”
Mirud – “Nėnė” (Mother)
Orgesa Zaimi – “Hije” (Shadow)
Soni Malaj – “Do vij” (I will come)
Artemisa Mithi & Febi Shkurti – “Dua ta besoj” (I want to trust)
A number of additional changes are being made to the format of this year’s contest. The first night of the show will see all 22 songs performed alongside the RTSH Symphonic Orchestra. While night two will see the songs performed with their backing track and staging similar to that they would want at Eurovision. Night three on December 22 will then see the Albanian entry for Eurovision 2019 selected by a professional jury.
The songs competing in this years Festivali i Kėngės will not be fully revealed until they take to the stage. Snippets of each of the songs will however be revealed online during the course of December in the build up to the contest.
En toen won Artermisa het festivalquote:Op maandag 3 december 2018 17:59 schreef Greys het volgende:
We hebben een terugtrekkerd!
(bron: eurovoix)
[..]
Dank je maar volgens hun eigen lijst zou de titel anders moeten zijn:quote:
Oh ja ik zie het (zoek opnieuw) het is van verleden jaarquote:Op maandag 10 december 2018 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je maar volgens hun eigen lijst zou de titel anders moeten zijn:
Elton Deda – “Qetėsisht
En jouw filmpje is met beeld en alle anderen in hun overzicht alleen audio. Dus weet niet of het de goede is?
Ze zijn hem vast vergeten te uploaden. Komt straks wel denk ik. Heb al ff Twitterberichtje gestuurd. Geen idee of ze het lezen.quote:Op maandag 10 december 2018 16:01 schreef ato het volgende:
[..]
Oh ja ik zie het (zoek opnieuw) het is van verleden jaar
Ja ik zag het, ik zag ook dat die beste man tig keer meegedaan heeft met Festi. Dus een Festiveteraan.quote:Op maandag 10 december 2018 16:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zijn hem vast vergeten te uploaden. Komt straks wel denk ik. Heb al ff Twitterberichtje gestuurd. Geen idee of ze het lezen.
quote:Op maandag 10 december 2018 16:07 schreef ato het volgende:
[..]
Ja ik zag het, ik zag ook dat die beste man tig keer meegedaan heeft met Festi. Dus een Festiveteraan.
Je kan ze nu helemaal luisteren.quote:Op maandag 10 december 2018 16:33 schreef Cyan9 het volgende:
Gebaseerd op de snippets ben ik niet meteen heel enthousiast.
Ik heb het gezien, maar daar heb ik voorlopig even niet de tijd voor.quote:
Hij staat nog steeds niet on line.quote:Op maandag 10 december 2018 21:54 schreef Greys het volgende:
Best lullig dat er nog steeds eentje mistDie mist dan ook in de snelle top-makers filmpjes.
Voor mij springen 10, 4 en 2 het meeste eruit, maar ik ben nog niet echt enthousiast.quote:
Haha we zijn het een keer eens met elkaarquote:Op dinsdag 11 december 2018 10:00 schreef Nexum het volgende:
Deze springen voor mij er het beste uit, vooral de eerste.
WoW eerste klinkt mooi, ik hoor ook een beetje de muziek frozen van Madonna erin.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:00 schreef Nexum het volgende:
Deze springen voor mij er het beste uit, vooral de eerste.
Yes!!! Ik wist dat je hem mooi zou vinden. Ik vind hem zelf ook prachtig, zou heel blij zijn als dit voor Albaniė zou gaan, maar ik ben meer fan van deze:quote:Op donderdag 13 december 2018 18:02 schreef Greys het volgende:
Met dank aan Nexum voor het attenderen via dm op dit lied. Ik vind deze idd héél mooi Nexum! Goed ingeschat!![]()
Vanavond even proberen de rest te luisteren. Maar deze is idd al prachtig.
Wat is je smaak? Waar luister over je het algemeen veel naar? Wat zoek je echt in een lied?quote:Op donderdag 13 december 2018 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Albanie zelden leuke inzendingen hebben, dus ben altijd een beetje huiverig om door al die voorrondeliedjes heen te moeten luisteren zonder dat ik een nieuwe tv of gordijnen moet aanschaffen
Ik hou persoonlijk wel van rock/indie... dus wat dat betreft zat ik vorig jaar wel prima met Eugenequote:Op donderdag 13 december 2018 18:10 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat is je smaak? Waar luister over je het algemeen veel naar? Wat zoek je echt in een lied?
Hmm... Albaniė heeft normaal best wel veel rock in hun voorrondes maar ik zie dat dit jaar weinig terug. Als je indie liedjes wilt moet je echt even alle Eesti Laul songs beluisteren, daar zit echt superveel indie tussen!quote:Op donderdag 13 december 2018 18:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hou persoonlijk wel van rock/indie... dus wat dat betreft zat ik vorig jaar wel prima met Eugene
Maar ik ben altijd bang om tegen een Suus aan te lopen
Thanks voor de tip, ja bij Estland en tegenwoordig ook Letland kom ik vaak wel aan mijn trekken...quote:Op donderdag 13 december 2018 18:12 schreef Nexum het volgende:
[..]
Hmm... Albaniė heeft normaal best wel veel rock in hun voorrondes maar ik zie dat dit jaar weinig terug. Als je indie liedjes wilt moet je echt even alle Eesti Laul songs beluisteren, daar zit echt superveel indie tussen!
JAAAA! Deze vind ik ook heel mooi!!!quote:Op donderdag 13 december 2018 18:15 schreef Greys het volgende:
Deze is ook niet verkeerd. Op een gegeven moment wordt ie iets te gehaast maar geef hem iets kalmerends en zet hem zelf achter een piano en dan is dit ook wel een mooie.
NIET doen. Absoluut NIET aan beginnen. Albaniė staat al jaren bekend om het feit dat ze een miljoen oninteressante interval acts hebben, en ontiegelijk lange reclameblocks. Het is het echt niet waard.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:40 schreef ato het volgende:
22 december ga ik zeker de finale kijken, jullie ook?
Ik kijk al jaren, ik vind het juist een goed festival. Dat geouwehoer en reclames neem ik op de koop toequote:Op zaterdag 15 december 2018 17:39 schreef Nexum het volgende:
[..]
NIET doen. Absoluut NIET aan beginnen. Albaniė staat al jaren bekend om het feit dat ze een miljoen oninteressante interval acts hebben, en ontiegelijk lange reclameblocks. Het is het echt niet waard.
Mooie verschijning, stem en liedje is prachtig.quote:Op vrijdag 21 december 2018 11:58 schreef Aoibhin het volgende:
Ah, vergeten te kijken. Volgende ronde even beter op letten. Mooi om te horen dat Mirud goed was!
quote:Op donderdag 13 december 2018 18:02 schreef Greys het volgende:
Met dank aan Nexum voor het attenderen via dm op dit lied. Ik vind deze idd héél mooi Nexum! Goed ingeschat!![]()
Vanavond even proberen de rest te luisteren. Maar deze is idd al prachtig.
Meneer Noonz heeft gevoel voor dramatiek.quote:Op zaterdag 22 december 2018 01:20 schreef Greys het volgende:
Twitter is ook not amused.
[ afbeelding ]
Jaquote:Op zaterdag 22 december 2018 01:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Meneer Noonz heeft gevoel voor dramatiek.
Ja dat vond ik ook een interessant liedje. Pfff, er worden echt rare keuzes gemaakt in deze voorronde tot nu toe.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:43 schreef ato het volgende:
Klodina vata is er ook uit en was ook interresant.
quote:Op zaterdag 22 december 2018 21:08 schreef Cee het volgende:
Ik zit al een uur Albanese tv te kijken.
Ik vraag me de hele tijd ook al af of het kandidaten zijn of overige actsquote:Op zaterdag 22 december 2018 23:01 schreef Cee het volgende:
Oh wacht dat was een random award, hebben ze niet gewonnen? Verdomme wat verwarrend.
quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:52 schreef Cee het volgende:
Ik zat even niet op te letten en hoorde dit en dacht JAAAA DEZE IS GAAF, is het Bushpepa.![]()
![]()
Pauze-act.
quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:52 schreef Cee het volgende:
Ik zat even niet op te letten en hoorde dit en dacht JAAAA DEZE IS GAAF, is het Bushpepa.![]()
![]()
Pauze-act.
Op mijn tv darten en op de laptop dit, dus voor mij een halve avondquote:Op zaterdag 22 december 2018 23:46 schreef Cee het volgende:
MIJN ZATERDAGAVOND WAT DOE JE.
Nooit meer.
twitter:thequalitydan twitterde op zaterdag 22-12-2018 om 23:46:06What’s the point of even owning a clock in Albania ⏰ #Fik57 #eurovision https://t.co/fb0N0KAq2X reageer retweet
Die FiK hashtag is wel grappig ja.quote:Op zaterdag 22 december 2018 23:49 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]twitter:thequalitydan twitterde op zaterdag 22-12-2018 om 23:46:06What’s the point of even owning a clock in Albania ⏰ #Fik57 #eurovision https://t.co/fb0N0KAq2X reageer retweet
Die met die stoplichtenquote:Op zaterdag 22 december 2018 23:53 schreef Cee het volgende:
Nou, topictitel kan worden aangepast naar Jonida.
Geen idee meer hoe het nummer ging.
Jomanda watte?quote:Op zaterdag 22 december 2018 23:53 schreef Cee het volgende:
Nou, topictitel kan worden aangepast naar Jonida.
Geen idee meer hoe het nummer ging.
Ben nog half in slaap en dacht met mijn slaperige kop net even dat er 'hij doet Matt' stondquote:
Dit had ik graag tijdens een live stream willen zien!quote:Op zondag 23 december 2018 06:42 schreef Aoibhin het volgende:
Ik heb het gisteren niet helemaal af gekeken, was in slaap gevallen![]()
Haha, wie weet komt dat nog een keerquote:Op zondag 23 december 2018 09:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit had ik graag tijdens een live stream willen zien!
Hoop het! En hopelijk voor jou dan tijdens een minder slaapverwekkend gebeuren. Had gewoon medelijden met die escunited kerel op Twitter met z'n never never againquote:Op zondag 23 december 2018 09:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Haha, wie weet komt dat nog een keer
quote:Op zondag 23 december 2018 11:59 schreef ijs_beer het volgende:
Ik vind dit echt geen fijn nummer. Alsof je een emmer leeggooit en per ongeluk dan de kat van de buren raakt.
Mooi dat het Albanees blijft! Op zich hoeven er ook maar 15 seconden af van het lied, dus dat moet wel te doen zijn.quote:Op zondag 23 december 2018 11:13 schreef ato het volgende:
Maar Jodina was mijn 2e favoriet, ik kan hier wel mee leven. Ik hoorde dat zij Albanees blijft zingen dat is nog een pluspunt. Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken in 3 minuten tijd.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de demo versie iets meer waardeer dan de liveversie. Muziek lijkt voller.
Wat was nr 2)? Dat ska lied?quote:Op zondag 23 december 2018 13:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Mooi dat het Albanees blijft! Op zich hoeven er ook maar 15 seconden af van het lied, dus dat moet wel te doen zijn.
Jodina was mijn 3e favoriet, achter Mirud en Aurel, die beide de finale niet eens haalden. Van het nummer dat 2e is geworden snap ik echt niet waarom het zo hoog geėindigd is.
Deze:quote:
Ik vind de creatieve vrijheid stukken niet fijn, te veel vocale acrobatiek.quote:Op zondag 23 december 2018 11:59 schreef ijs_beer het volgende:
Ik vind dit echt geen fijn nummer. Alsof je een emmer leeggooit en per ongeluk dan de kat van de buren raakt.
Ik maakte gisteren na de uitslag de fout om nog even hun livestream op te zetten en werkelijk het eerste woord dat ik hem hoorde zeggen was slayyyyyy.quote:Op zondag 23 december 2018 11:11 schreef Cyan9 het volgende:
Ik las het artikel van Wiwi over de winst van Jonida, en het lijkt erop dat William fan is. Wat schrijft die gast ongelofelijke hielenlikkerige stukken, niet te geloven.
Wijze les geleerd Cee, een wiwi stream is nooit een goed idee.quote:Op zondag 23 december 2018 16:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik maakte gisteren na de uitslag de fout om nog even hun livestream op te zetten en werkelijk het eerste woord dat ik hem hoorde zeggen was slayyyyyy.![]()
Overigens doet het winnende nummer me een beetje denken aan die Spaanse inzending van een aantal jaren geleden, Amanecer.
quote:Op zondag 23 december 2018 16:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik maakte gisteren na de uitslag de fout om nog even hun livestream op te zetten en werkelijk het eerste woord dat ik hem hoorde zeggen was slayyyyyy.![]()
Hij was vandaag ook weer op Twitter zielsgelukkig met hartjes aan het jubelen omdat Jonida ook een Twitteraccount had aangemaakt. Z'n gebeden waren verhoord enzo.quote:Op zondag 23 december 2018 11:11 schreef Cyan9 het volgende:
Ik las het artikel van Wiwi over de winst van Jonida, en het lijkt erop dat William fan is. Wat schrijft die gast ongelofelijke hielenlikkerige stukken, niet te geloven.
Zucht.quote:Op maandag 24 december 2018 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij was vandaag ook weer op Twitter zielsgelukkig met hartjes aan het jubelen omdat Jonida ook een Twitteraccount had aangemaakt. Z'n gebeden waren verhoord enzo.![]()
![]()
Maar als Jonida iets zegt wat hem niet aanstaat, of tegen hem in gaat, dan zul je zien dat er daarna nooit meer over haar gesproken wordt.quote:Op maandag 24 december 2018 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij was vandaag ook weer op Twitter zielsgelukkig met hartjes aan het jubelen omdat Jonida ook een Twitteraccount had aangemaakt. Z'n gebeden waren verhoord enzo.![]()
![]()
Ja. En ik hoop voor haar dat ze geen zwarte dansers heeft. Want dan is de liefde van WiwiWilliam ook snel down the drain.quote:Op maandag 24 december 2018 00:41 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar als Jonida iets zegt wat hem niet aanstaat, of tegen hem in gaat, dan zul je zien dat er daarna nooit meer over haar gesproken wordt.
Het gaat over immigratie.quote:Op maandag 24 december 2018 17:00 schreef ato het volgende:
Oh zit er een politieke boodschap achter? Ik ken de tekst niet.
quote:Op woensdag 2 januari 2019 14:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik maakte net een slecht grapje in mijn hoofd dat ze Dr. Alban eens zouden moeten sturen
Die is nog slechter dan dat Litouwen volgend jaar Leen Huijzer moet sturen manquote:Op woensdag 2 januari 2019 14:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik maakte net een slecht grapje in mijn hoofd dat ze Dr. Alban eens zouden moeten sturen
quote:Op woensdag 2 januari 2019 18:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die is nog slechter dan dat Litouwen volgend jaar Leen Huijzer moet sturen man
Ik vind Jonida nogal wisselvallig live. Sommige optredens zijn goed, maar soms hoor ik een stukje dat ik denk "nou, dat had zuiverder gekund".quote:Op zaterdag 9 februari 2019 00:29 schreef ato het volgende:
Iedere keer als ik een fragment zie van Albaniė in de nationale finales denk ik, wat een mooi nummer toch ook.
Oh volg je haar optredens.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 00:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vind Jonida nogal wisselvallig live. Sommige optredens zijn goed, maar soms hoor ik een stukje dat ik denk "nou, dat had zuiverder gekund".
Het nummer vind ik nog steeds goed. Ik ben benieuwd naar de onvermijdelijke revamp, al vind ik het al een pluspunt dat het in het Albanees blijft.
Het blijft in het Albanees, dus denk niet dat het een mislukte revamp wordt.quote:Op zondag 10 februari 2019 18:52 schreef Cyan9 het volgende:
Goh, Albaniė en een revamp. Hoe groot is de kans dat het geen verbetering is?
Oh gelukkig.quote:Op zondag 10 februari 2019 18:53 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het blijft in het Albanees, dus denk niet dat het een mislukte revamp wordt.
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar, ik vind het liedje nog steeds goed.quote:
Ben benieuwd! En sowieso goed dat het in het Albanees blijft.quote:
Linkje waar?quote:Op zondag 10 maart 2019 20:33 schreef Nexum het volgende:
Ik heb de revamp gehoord.
Ik weet dat dit heel dramatisch klinkt maar ik zit echt te janken hier. Ik vind dit lied zo godsverschrikkelijk mooi. Voor mij persoonlijk de beste Albaneese inzending ever. Dit is echt zo prachtig. Ik krijg hier kippenvel van
Hier ben ik het helemaal mee eens. Aanvulling: het heeft een pakkend ritme.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:49 schreef grazz het volgende:
Eerste keer dat ik het lied hoor en ik vind het best mooi, vooral de etnische intrumenten die te horen zijn maken voor mij dit nummer een stuk specialer. Daarnaast zingt ze in eigen taal. Had ze dit in het Engels gezongen, dan had ik het ook een stuk minder gevonden. In eigen taal komt dit veel sterker over. Mag van mij wel naar de finale.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:30 schreef ato het volgende:
Ik ben zo weg van dit liedje, ook zo muzikaal.
Ik heb het gisteren een paar keer gedraaid. Het liedje wordt zo ondergewaardeerd.
Ik hoop zo dat het in de finale komt.
Ja, prachtig. Vriend van mij die niet veel heeft met ESF vind dit ook mooi.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:59 schreef Nexum het volgende:
[..]![]()
Het beste lied dit jaar (voor mij dan). Dit heeft alle emotie en etnische invloeden die ik dit jaar nodig heb
Kan hierom het ook best goed gaan doentwitter:aussievisionnet twitterde op zondag 10-03-2019 om 22:44:34Songs predominately not in English:SF 1 - 🇭🇺🇷🇸🇸🇮🇵🇱🇬🇪🇮🇸🇵🇹SF 2 - 🇦🇱#Eurovision2019 reageer retweet
Ik ben ook best wel bang dat dit live door de mand gaat vallen. Albaniė was in 2017 ook voor een lange tijd mijn #1 maar live werd het hem niet (mede door die verschrikkelijk lelijke witte jurk die Lindita aanhad).quote:Op maandag 25 maart 2019 22:34 schreef Redefine het volgende:
Dit is een nummer wat ik het ene moment echt helemaal niks vind, maar het andere moment toch eigenlijk wel interessant. Het is toch best wel opvallend ten opzichte van de rest. Maar niet als je het vergelijkt met de voorgaande twintig jaar. Het is alsof ik dit al tientallen keren heb voorbij zien komen.
Live kan het straks beide kanten op gaan. Of ik vind het toch echt verschrikkelijk of toch wel erg leuk.
Ze gaat alle shine stelen van Ruslandquote:Op maandag 15 april 2019 09:47 schreef Nexum het volgende:
Ze NAILT hem iedere keer weer. Ze is zo super goed live. En dan ook nog rumors dat haar staging heel goed gaat zijn. Oh jongens, als dit niet doorgaat ga ik JANKEN.
Rusland's 4D visuals zijn er niks bij vergeleken met echte emotiequote:Op maandag 15 april 2019 09:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze gaat alle shine stelen van Rusland(hopelijk)
Don't mess with Mallquote:Op woensdag 15 mei 2019 20:49 schreef Nexum het volgende:
Albaniė verdient imo dit jaar een veel beter resultaat dan Mall
Snapte nooit echt waarom dat zo'n hype was op social media, vond het minder goed dan Albaniė's vorige inzendingen, maar hey that's mequote:
Ja tuurlijk, zoveel mensen, zoveel smaken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 21:00 schreef Nexum het volgende:
[..]
Snapte nooit echt waarom dat zo'n hype was op social media, vond het minder goed dan Albaniė's vorige inzendingen, maar hey that's me
Dankjewelquote:Op donderdag 16 mei 2019 23:17 schreef Toposcoupe het volgende:
Heel blij hiermee, ik duimde het meest voor Nederland (maar had weinig vrees), Noord-Macedoniė, Albaniė en Oostenrijk, maar dat laatste land had ik na het optreden al opgegeven. Gefeliciteerd ook, Nexum!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |