Ik moet me beter verdiepen in de materie om je helemaal te begrijpen geloof ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:52 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Toch kan je bij de Smith machine wel leren om je bekken te kantelen om je rug recht te houden bij een echte squat waardoor je uiteindelijk wel met een barbell kan gaan werken. Dat leer je bij een leg press niet.
Als je leert je bekken te kantelen kan je weer door naar een gewone squat met barbell waardoor je ook wat meer motoriek trained. Daarom zou ik toch liever voor een Smith machine kiezen dan een gewone leg press.
Dank! Ik vermoed dat het inderdaad een opstapje is naar squatten met losse gewichten. Ik ben ook niet heel handig en licht ongecoördineerdquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 06:53 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Je leert er niet door squatten, de beweging is te anders omdat het pad van de bar vast en recht is en je de kleine spiertjes en peesjes die je lichaam moeten corrigeren en balanseren bij een echte squat totaal niet aan het werk zet.
Of het echt slecht is voor je Squat weet ik niet, en wellicht is het via je PT een opstapje naar de "intimiderende" losse gewichten. Je PT zou er een prima reden voor hebben, hoop ik.
Persoonlijk had ik begonnen met Goblet squats of iets dergelijks.
Je leert met de leg press inderdaad zeker niet squatten, maar met zo'n Smith machine kan je de gekste bewegingen aanleren waardoor je beter de leg press kan doen om je eigen lichaam te sparen, of nog beter: gewoon met een losse barbell oefenen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 10:43 schreef Artoo het volgende:
Miauw: krachttraining kun je zien als coördinatietraining onder weerstand (zie o.a. literatuur van Frans Bosch hierover). Als je een losse squat niet kunt, dan gaat dit onder belasting ook niet voldoende. Met een smith machine neem je het coördinatieve deel er uit en daardoor kun je met een smith machine dus niet goed een losse (barbell) squat oefenen. Juist die coördinatie is echt iets dat met oefening (herhalen, herhalen, herhalen) en met veel bewustzijn aangeleerd moet worden. Daarom ben ik het met Rauw eens dat je een squat ook niet aanleert met een leg press. Coördinatief is dit echt totaal anders. Ik zou daarom ook niet zeggen 'pak de smith machine maar', maar investeer tijd in het leren bewegen. Juist dan maak je progressie in kracht en stabiliteit en daar pluk je later, wanneer je onder de barbell komt, echt enorm te vruchten van.
Maar waarom zou je een leg press aanraden aan iemand die een barbell squat wil leren? Als je een barbell squat wil leren, dan is dat wat je moet oefenen, en niet een oefening die daar totaal niet op lijkt. De houding is anders (zittend/liggend versus staand), de aansturing voor het uitvoeren is anders (duwen versus hurken).quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:03 schreef Mr.Maul het volgende:
[..]
Je leert met de leg press inderdaad zeker niet squatten, maar met zo'n Smith machine kan je de gekste bewegingen aanleren waardoor je beter de leg press kan doen om je eigen lichaam te sparen, of nog beter: gewoon met een losse barbell oefenen.
Dan zou diegene body weight exercises kunnen doen om bijvoorbeeld flexibeler te doen. De leg press kan gebruikt worden om de benen wat krachtiger te maken zonder daarbij rare blessures op te lopen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:40 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een leg press aanraden aan iemand die een barbell squat wil leren? Als je een barbell squat wil leren, dan is dat wat je moet oefenen, en niet een oefening die daar totaal niet op lijkt. De houding is anders (zittend/liggend versus staand), de aansturing voor het uitvoeren is anders (duwen versus hurken).
Oefenen met een losse barbell is dus prima om dat te leren, maar iemand die coördinatief nog niet ver genoeg is om een squat met kale stang uit te voeren, zet je niet onder de stang maar zoek je naar een regressie. En mijns inziens is de regressie dan niet de smith machine.
Miauw: heeft je PT je al leren bracen?
Zou je eens willen uitleggen wat je bedoelt met submaximaal trainen, periodisering en progressieve belasting?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 06:39 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ook een beetje kort door de bocht wat je nu zegt. Dat ligt volledig aan je programma. Het is prima om submaximaal te trainen, periodisering en progressieve belasting.
Ik vermoed dat je het wel goed bedoelt, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om elke training het maximale aan reps eruit te grinden met een gewicht waar je eigenlijk nog niet klaar voor bent.
Ach zo. Ja, als aanvulling voor kracht zou je dat kunnen doen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:51 schreef Mr.Maul het volgende:
[..]
Dan zou diegene body weight exercises kunnen doen om bijvoorbeeld flexibeler te doen. De leg press kan gebruikt worden om de benen wat krachtiger te maken zonder daarbij rare blessures op te lopen.
- Periodisering houdt in dat je de trainingen systematisch indeelt, met periodes van rust en inspanning die elkaar afwisselen. In de periode van inspanning worden zowel intensiteit als duur (of volume) opgebouwd om toe te werken naar een piekmoment, zoals een wedstrijd, indien van toepassing.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou je eens willen uitleggen wat je bedoelt met submaximaal trainen, periodisering en progressieve belasting?
KB squat is ook anders dan met barbell, gewicht zit aan de voorkant, dus hele andere balans.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:14 schreef miss_sly het volgende:
,leek hier, hoor, maar kun je dan niet beter beginnen met squats met een kb, waardoor je de beweging goed leert uitvoeren. Je kunt de kb dan ook zwaarder nemen, en als de beweging goed gaat, de backsquat met alleen barbel zonder gewicht doen.
Bedanit, scheelt mij een boekwerk typen en je uitleg is top en veel beter dan dat ik het zo kunnen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:49 schreef Artoo het volgende:
[..]
- Periodisering houdt in dat je de trainingen systematisch indeelt, met periodes van rust en inspanning die elkaar afwisselen. In de periode van inspanning worden zowel intensiteit als duur (of volume) opgebouwd om toe te werken naar een piekmoment, zoals een wedstrijd, indien van toepassing.
- Submaximaal trainen houdt simpelweg dat je niet tot het gaatje gaat. Geen gewichten tillen tot falen, niet rennen totdat je er letterlijk bij neervalt, niet fietsen tot de benen leeg zijn en ga zo maar door. Submaximaal trainen geeft veel meer ruimte voor herstel dan maximaal trainen. Wanneer je te vaak maximaal gaat vergroot je het risico op blessures, op overtraining en bij maximaal trainen is focussen op techniekbehoud veel moeilijker. Maximaal gaan mag wel, maar moet ingepland worden (zie periodisering).
- Progressieve belasting of overload houdt in dat je in je trainingen rekening probeert je capaciteiten vergroten: steeds ietsje verder kunnen gaan. Iets zwaarder tillen, meer reps, verder rennen, sneller rennen, progressies in de moeilijkheidsgraad van een oefening (bijvoorbeeld van assisted pull-up naar pull-up negatives naar volledige pull-up) en ga zo maar door. Dit kan per training zijn, of per week, maar ook per cyclus.
Ik doelde ook vooral op de mobiliteit. Heeft mij(en helpt mij) nog steeds geweldig om wat Goblet squats te doen voor m'n barbell squats.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
KB squat is ook anders dan met barbell, gewicht zit aan de voorkant, dus hele andere balans.
Als je wilt leren squatten met een barbell, moet je squatten met een barbell. Einde.
Desnoods eerst met alleen stok.
Niet helemaal mee eens. Flexibiliteit is onderdeel van mobiliteit. Je mobiliteit kan beperkt zijn door beperkingen in musculatuur, je flexibiliteit dus.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:29 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ach zo. Ja, als aanvulling voor kracht zou je dat kunnen doen.![]()
Maar een bij het aanleren van een beweging hoeft de flexibiliteit (buigzaamheid en rekbaarheid) geen probleem te zijn; dat probleem zit vaak in de mobiliteit (kracht, stabiliteit en coördinatie in dynamische posities). In de squat zie je dat vaak terug bij mensen die geen bodyweight squat kunnen, maar wanneer je ze een kettlebell geeft en ze dan nogmaals laat hurken, of deze personen te laten hurken terwijl ze zich vasthouden aan een paal, ze ineens wel in hurkpositie kunnen komen. Flexibliteit is dan geen probleem, maar de mobiliteit beperkt ze om in de positie te komen. Het CNS zal dan moeten 'leren' dat het 'veilig' is om in die positie te komen.
Niet mee eens. De balans is anders, maar omwille van het ontwikkelen van de mobiliteit kan het nuttig zijn om eerst een andere regressie toe te passen dan squat met barbell wanneer de sporter nog niet genoeg coördinatie heeft. Dat zal je echt per persoon moeten beoordelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:33 schreef Artoo het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 20 oktober 2018 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
KB squat is ook anders dan met barbell, gewicht zit aan de voorkant, dus hele andere balans.
Als je wilt leren squatten met een barbell, moet je squatten met een barbell. Einde.
Desnoods eerst met alleen stok.
Ja, ho. Ook.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:59 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik doelde ook vooral op de mobiliteit. Heeft mij(en helpt mij) nog steeds geweldig om wat Goblet squats te doen voor m'n barbell squats.
Ah, dank je wel, wat een duidelijke, fijne uitleg.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:49 schreef Artoo het volgende:
[..]
- Periodisering houdt in dat je de trainingen systematisch indeelt, met periodes van rust en inspanning die elkaar afwisselen. In de periode van inspanning worden zowel intensiteit als duur (of volume) opgebouwd om toe te werken naar een piekmoment, zoals een wedstrijd, indien van toepassing.
- Submaximaal trainen houdt simpelweg dat je niet tot het gaatje gaat. Geen gewichten tillen tot falen, niet rennen totdat je er letterlijk bij neervalt, niet fietsen tot de benen leeg zijn en ga zo maar door. Submaximaal trainen geeft veel meer ruimte voor herstel dan maximaal trainen. Wanneer je te vaak maximaal gaat vergroot je het risico op blessures, op overtraining en bij maximaal trainen is focussen op techniekbehoud veel moeilijker. Maximaal gaan mag wel, maar moet ingepland worden (zie periodisering).
- Progressieve belasting of overload houdt in dat je in je trainingen rekening probeert je capaciteiten vergroten: steeds ietsje verder kunnen gaan. Iets zwaarder tillen, meer reps, verder rennen, sneller rennen, progressies in de moeilijkheidsgraad van een oefening (bijvoorbeeld van assisted pull-up naar pull-up negatives naar volledige pull-up) en ga zo maar door. Dit kan per training zijn, of per week, maar ook per cyclus.
Voel je vrij het zo te zienquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:42 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je niet opnieuw begonnen, maar ben je begonnen met squatten.
Inderdaad, de bars zijn in KG en plates LBS.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:30 schreef withxhonor het volgende:
Waarschijnlijk omdat ze plates in lbs hebben?
Spierpijn is hatelijk, maar tegelijk hou ik ervan..geeft met het gevoel mezelf te hebben uitgedaagd en het maximale van mezelf te hebben geeistquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 09:11 schreef Lonaa het volgende:
Goede nacht slaag gehad. Spierpijn. Sporttwijfel
Wat fijn dat jullie dingen gaan aanpassen, zodat je toch actief kan blijvenquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 20:21 schreef GotC het volgende:
Eten is nog wel een issue, geef te makkelijk toe aan slechte zooi.
Kleine uitdaging komt er wel aan: Ik word de 30e geopereerd aan m'n voet en mag dan 6 weken in het gips tot m'n knie. Al gesproken met m'n trainers en we gaan alles helemaal aanpassen zodat ik nog wel een tikje actief kan blijven.
Dan kan je ook negative pullups doen. Die zitten in principe nog tussen jumping pullups en pullups. Dus een jumping pullup (of hoe je ook boven aan de bar wil komen) en jezelf dan heel langzaam laten zakkenquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 22:27 schreef cafpow het volgende:
5 Pull ups (5 pogingen in mijn geval heb nog geen pull up, maar jumping pull-up is geen uitdaging meer)
Mobiliteit blijft voor mij ook altijd een dingetje.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 21:13 schreef D. het volgende:
[..]
Da's voor mij als stijve hark helemaal onder
Die variatie kende ik nog niet. In de box laten ze je meestal of gewoon proberen tijdens de WOD, of ze laten je jumping pull ups doen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 22:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dan kan je ook negative pullups doen. Die zitten in principe nog tussen jumping pullups en pullups. Dus een jumping pullup (of hoe je ook boven aan de bar wil komen) en jezelf dan heel langzaam laten zakken
Las je per week ook rustdagen in?quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:56 schreef Feddd het volgende:
Interessant om hier jullie visies en ervaringen te lezen hier leer ik ook weer van.
Ik zal mezelf ook even een beetje introduceren.
Ik ben sinds januari vorig jaar begonnen met fitness en voeding dankzij mijn inmiddels ex-vriendin.
Dit gebeurt dmv checkups eens in de 4 a 6 weken om de voortgang in de gaten te houden en de schema's aan te passen naar mijn persoonlijke wensen.
In het begin was ik nogal sceptisch, met name over het volgen van een voedingsschema, maar na al in hele korte tijd flinke vooruitgang te maken veranderde dat sceptische in enthousiasme en begon ik het steeds leuker te vinden.
Inmiddels ben ik 22 maanden verder en ben ik fanatieker dan ooit met sporten, en belangrijker nog ik vind het ook echt leuk om te doen.
Ik merk wel dat ik soms iets te enthousiast ben en te weinig rust neem waardoor ik hier en daar wat overbelasting verschijnselen heb, dus heb nu voor mezelf een rustigere periode ingelast om mijn lichaam even te laten herstellen.
Ik zal het hier blijven volgen en over mijn progressie bijdragen
als je grip/onderarmen een zwak zijn, kun je ook dead hangs doen, dus gewoon aan die stang hangen. Eventueel met extra gewichtquote:Op maandag 22 oktober 2018 14:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
Die variatie kende ik nog niet. In de box laten ze je meestal of gewoon proberen tijdens de WOD, of ze laten je jumping pull ups doen.
Maar ga 2keer in de week eerder naar de box om dingen te oefenen die ik iet kan en dit is één van de dingen die ik ga oefenen.
Dead hangs doe ik al, 3x per week doe ik 3 sets van zo lang mogelijk blijven hangenquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:25 schreef hugecooll het volgende:
p/onderarmen een zwak zijn, kun je ook dead hangs doen, dus gewoon aan die stang hangen. Eve
Beter niet steeds tot je max blijven hangen maar meerdere setjes van iets korter. En kipping is nog steedsquote:Op maandag 22 oktober 2018 17:10 schreef cafpow het volgende:
[..]
Dead hangs doe ik al, 3x per week doe ik 3 sets van zo lang mogelijk blijven hangen, want grip en onderarmen zijn slap. En tegelijkertijd kost coordinatie benen vs hoofd bij de kiping mij ontieglijk veel.
Op het moment eigenlijk te weinig, er zijn weken bij dat ik gewoon 5 dagen achter elkaar ga. Wissel dan wel de spiergroepen goed af.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:22 schreef cafpow het volgende:
[..]
Las je per week ook rustdagen in?
Dat helpt behoorlijk tegen het overtrainen, zo kan je toch dehele week door trainen maar met bijvoorbeeld 2 dagen rust of 2 dagen hersteltraining.
Hier wordt idd de Goblet Squat ook genoemd als goede eerste oefening.quote:Op maandag 22 oktober 2018 07:18 schreef Rauw. het volgende:
Goblet squats, foamrollen en third world squat progressives zijn voor mij onmisbaar.
Hm, ik ben zelf ook tot dat punt van slechte uitvoeringen en overtrainen gekomen.Daarom heb ik de woensdag nu als vaste rustdag behalve bij bijzondere zaken zoals deze week dat de box vrijdag tm zondag is gesloten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 08:38 schreef Feddd het volgende:
[..]
Op het moment eigenlijk te weinig, er zijn weken bij dat ik gewoon 5 dagen achter elkaar ga. Wissel dan wel de spiergroepen goed af.
Maar ik moet mezelf nu gewoon even dwingen om wat gas terug te nemen voor ik dingen ga beschadigen.
handige site, ben een beetje aan het rondkijken. En vooral het deelover flexibiliteit ga ik later eens goed bekijken, dat is één van mijn zwaktepuntenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Hier wordt idd de Goblet Squat ook genoemd als goede eerste oefening.
https://www.pt-nijmegen.nl/squat.htm
Herkenbaarquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 08:38 schreef Feddd het volgende:
[..]
Op het moment eigenlijk te weinig, er zijn weken bij dat ik gewoon 5 dagen achter elkaar ga. Wissel dan wel de spiergroepen goed af.
Maar ik moet mezelf nu gewoon even dwingen om wat gas terug te nemen voor ik dingen ga beschadigen.
Ik mag deze week sowieso even niet sporten omdat ik nu wat hechtingen in m'n rug heb, dus dit is een goed moment om even de rust te pakken.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:53 schreef D. het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ik probeer de plekken waar de pijntjes zitten te ontzien, tot nu toe redelijk succesvol
Ik ben met hechtingen wel gegaan, ik dacht dat zal los lopen, figuurlijkquote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:57 schreef Feddd het volgende:
[..]
Ik mag deze week sowieso even niet sporten omdat ik nu wat hechtingen in m'n rug heb, dus dit is een goed moment om even de rust te pakken.
En volgende week als ik weer mag even voorzichtig beginnen en niet meteen weer dagelijks gaan
Ga me nou niet in de verleiding brengen, ben ik eindelijk rust aan het nemenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:02 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben met hechtingen wel gegaan, ik dacht dat zal los lopen, figuurlijk
Oja, ik bedoelde ook, uit ervaring kan ik je vertellen dat je er goed aan doet rust te nemenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 09:27 schreef Feddd het volgende:
[..]
Ga me nou niet in de verleiding brengen, ben ik eindelijk rust aan het nemen
Vandaag bij bankdrukken van plan om er 2.5 kg bij te gooien. Kijken of ik dat overleef.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:47 schreef -Miauw- het volgende:
Vandaag wat extra gewicht erop gegooid tijdens mij chest press. 3x12 25 kg, en dat ging goedOk, eerlijk, de laatste set was wel wat lastiger, maar ik heb 'm wel kunnen voltooien.
It's something.
Ha succesquote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:42 schreef Mr.Maul het volgende:
[..]
Vandaag bij bankdrukken van plan om er 2.5 kg bij te gooien. Kijken of ik dat overleef.
Dankje. Ik post straks of ik het gered hebquote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:46 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ha succesbenieuwd hoe dat gaat.
Ik sta echt verbaasd over hoe snel het kan gaan. Ik deed er zondag 5 kilo bij en het ging niet heel fantastisch, maar vandaag al weer een heel stuk beter.
Yes, behoorlijk! In het verleden wel gesport, ook met apparaten, maar ik zei nu dat ik het helemaal verkeerd aanpakte.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:51 schreef Mr.Maul het volgende:
[..]
Dankje. Ik post straks of ik het gered heb![]()
Ben je een beginner? Dan gaat het veel sneller dan je kan dromen
Op die manier train je je juist je kracht, als je de laatste set met moeite kan voltooien maar met behoud van juiste techniekquote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:47 schreef -Miauw- het volgende:
Vandaag wat extra gewicht erop gegooid tijdens mij chest press. 3x12 25 kg, en dat ging goedOk, eerlijk, de laatste set was wel wat lastiger, maar ik heb 'm wel kunnen voltooien.
It's something.
Oh goed! Wist ik nietquote:Op donderdag 25 oktober 2018 14:53 schreef cafpow het volgende:
[..]
Op die manier train je je juist je kracht, als je de laatste set met moeite kan voltooien maar met behoud van juiste techniek
Thanks! Ook ik heb het gewicht kunnen verhogen. Met 2.5 kg! Allebei prima prestaties neergezet vandaag Miauw!quote:Op donderdag 25 oktober 2018 14:02 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Yes, behoorlijk! In het verleden wel gesport, ook met apparaten, maar ik zei nu dat ik het helemaal verkeerd aanpakte.
Succes straks!
Oh wat goed!quote:Op donderdag 25 oktober 2018 16:56 schreef Mr.Maul het volgende:
[..]
Thanks! Ook ik heb het gewicht kunnen verhogen. Met 2.5 kg! Allebei prima prestaties neergezet vandaag Miauw!
Het advies is meestal eerst techniek perfectioneren en daarna gewicht opbouwen. En als je merkt dat je de laatste rep('s) met foute techniek doet, dan kan je beter een kilotje minderen. Daarom trainen sommige mensen voor de spiegel zo kunnen ze de techniek beter in de gaten houden.quote:
Succes!quote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:04 schreef Allures het volgende:
Ik ga vandaag proberen of het weer gaat
Na een maand verdomme
Ik ben benieuwd wat de schade is
Ah ja, herkenbaar. Mijn PT laat mij, waar mogelijk, ook voor de spiegel trainen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:25 schreef cafpow het volgende:
[..]
Het advies is meestal eerst techniek perfectioneren en daarna gewicht opbouwen. En als je merkt dat je de laatste rep('s) met foute techniek doet, dan kan je beter een kilotje minderen. Daarom trainen sommige mensen voor de spiegel zo kunnen ze de techniek beter in de gaten houden.
Volgens mij kijken de meesten in de spiegel gewoon om het kijkenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:25 schreef cafpow het volgende:
[..]
Het advies is meestal eerst techniek perfectioneren en daarna gewicht opbouwen. En als je merkt dat je de laatste rep('s) met foute techniek doet, dan kan je beter een kilotje minderen. Daarom trainen sommige mensen voor de spiegel zo kunnen ze de techniek beter in de gaten houden.
Tnx. Mezelf een nieuwe sportbroek er voor cadeau gedaan hahaquote:
mezelf opnemen vind ik zelf ook fijner, alleen kan ik dan niet direct shit tweaken als dat nodig zou zijnquote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij kijken de meesten in de spiegel gewoon om het kijken
Want veelal is in de spiegel kijken niet de beste houding om een oefening goed uit te voeren.
wordt ook wel minderquote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:58 schreef Allures het volgende:
Ik haat naar mezelf kijken tijdens het sporten. Zie ik alleen maar stomme vetjes en zo
Na een set kan je terugkijken en tweakenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
mezelf opnemen vind ik zelf ook fijner, alleen kan ik dan niet direct shit tweaken als dat nodig zou zijn
Dan wel iddquote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Na een set kan je terugkijken en tweaken
Wel laten weten hoe het ging hé?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:04 schreef Allures het volgende:
Ik ga vandaag proberen of het weer gaat
Na een maand verdomme
Ik ben benieuwd wat de schade is
Klopt ook wel, velen doen het ook om selfies te makenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Want veelal is in de spiegel kijken niet de beste houding om een oefening goed uit te voeren.
Dat van de trillende benen kan van het kracht zetten komen. Ik heb dat bij hand-stand-pushup's alleen dan de progressie, dan gaan mijn armen trillen. Komt waarschijnlijk doordat de spieren zich heel erg inspannen om de nodige kracht te leveren. Althans in mijn geval is het dat.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:35 schreef Allures het volgende:
Ik leef nog. Vooral de squads en lunges vielen me zwaar
Trillende benen en zo. Wat is dat? Gewoon spieren die het even niet gewend zijn?
Verder ging het eigenlijk wel qua conditie en zo. Dacht dat ie wel een klap gehad zou hebben maar viel dus mee
Waarschijnlijk meer een stabiliteitsding, je grote spieren worden bij elkaar gehouden door allerlei kleinere spiertjes en peesjes die je ook moet trainen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:42 schreef cafpow het volgende:
[..]
Dat van de trillende benen kan van het kracht zetten komen. Ik heb dat bij hand-stand-pushup's alleen dan de progressie, dan gaan mijn armen trillen. Komt waarschijnlijk doordat de spieren zich heel erg inspannen om de nodige kracht te leveren. Althans in mijn geval is het dat.
Ik vind het echt helemaal niets om naar mezelf te kijken in de spiegel. Ik zoek juist altijd een plekje waar ik mezelf niet ziequote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe gaan jullie met alcohol om?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:46 schreef D. het volgende:
Zo met het weekend voor de deur even een serieuze vraag
Ik dronk zelden, drink nu wel meer door de 3e helft. helpt na een wedstrijd of training ontspannen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:46 schreef D. het volgende:
Hoe gaan jullie met alcohol om?
Drinken jullie minder nu jullie sporten?
Helemaal gestopt?
Of was het gebruik sowieso niet noemenswaardig?
Merken jullie de invloed?
Ik drink minder nu ik enthousiast sport, maar da's vooral omdat ik na 4-5 biertjes gewoon in slaap val.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:46 schreef D. het volgende:
Helemaal gestopt?
Ik drink minder sinds ik sport, daarvoor ook al een tijdje trouwens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:46 schreef D. het volgende:
Helemaal gestopt?
Ik drink sowieso niet veel, hooguit een wijntje bij het eten soms. En dat wil dan in het weekend wel eens wat meer wijntjes wordenquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:46 schreef D. het volgende:
Helemaal gestopt?
ik heb juist getraind met gewichten lichter dan normaal omdat ik na bijna een maand niks wel verwacht had dat het niet helemaal fantastisch zou zijnquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:06 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk meer een stabiliteitsding, je grote spieren worden bij elkaar gehouden door allerlei kleinere spiertjes en peesjes die je ook moet trainen.
Dat je begint te trillen is waarschijnlijk een teken dat je iets te zwaar traint.
Pak eens een dumbbell of kettlebell en houdt deze met "gestrekte"(niet overstrekte") arm omhoog, core op spanning en actieve schouders. Wandel dan 3x20 meter heen en terug.
Goed voor je schouders en je traint de kleinere spiertjes en peesjes ermee.
Dan was het weer even gewenning aan de inspanning waarschijnlijk, heb het zelf wel eens na hele heftige conditioning sessies of veel herhalingen squats...quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:35 schreef Allures het volgende:
[..]
ik heb juist getraind met gewichten lichter dan normaal omdat ik na bijna een maand niks wel verwacht had dat het niet helemaal fantastisch zou zijn
En ik had het vooral in mijn bovenbenen
Na het sporten gelijk of ook nog een uur of langer daarna?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:35 schreef Allures het volgende:
Ik leef nog. Vooral de squads en lunges vielen me zwaar
Trillende benen en zo. Wat is dat? Gewoon spieren die het even niet gewend zijn?
Dan zijn je spieren ook constant aan het stabiliseren/corrigeren natuurlijk.quote:
Ik vind het ook normaal eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dan zijn je spieren ook constant aan het stabiliseren/corrigeren natuurlijk.
tijdens de oefeningenquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Na het sporten gelijk of ook nog een uur of langer daarna?
is er ook niet bij bij statische-holds, bij dynamische bewegingen (Squats, HSPU) zoals hierboven genoemd is er al iets meer aan de hand (meer gewicht dan bijvoorbeeld een plank of wall-sit).quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook normaal eigenlijk.
Net als bij wallsits. Gaan mijn benen ook trillen.
Lijkt me dus niets aan de hand.
Ik heb wel gasten gezien die met gemak 20 dips doen in een station en in de ringen er niet ééntje kunnen. Dat brengt wel punten om aan te werken naar voren inderdaad.quote:
is inderdaad ff oefenenquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:07 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik heb wel gasten gezien die met gemak 20 dips doen in een station en in de ringen er niet ééntje kunnen. Dat brengt wel punten om aan te werken naar voren inderdaad.
Niet dat ik dips kan in de ringen, vind ze zelfs lastig in een station met mijn trieste-UB-kracht.
Et voila.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef Allures het volgende:
Stabiliteit is wel een dingetje voor mij. Ik ben hypermobiel en moeten je spieren harder werken voor stabiliteit
Oww dat is best normaal in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:02 schreef Allures het volgende:
tijdens de oefeningen
Nu gewoon enorme spierpijn haha
Stoppen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:45 schreef D. het volgende:
Ikzelf merk dat de alcohol gewenning geworden is.
Ik drink alleen in het weekend, maar merk dat ik meer ‘nodig heb’. Nu had ik er voorheen nooit last van met sporten (‘s avonds een vent, ‘s morgens een vent) maar merk dat als ik nog meer drink ik er wel last van heb.
Ik overweeg te minderen, of een tijdje te stoppen, maar ben er nog niet over uit
Ik weet wat HIIT is. Is dat wat je met hitt bedoelt?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:55 schreef Jurk het volgende:
Oh! Ik zie dit voor het eerst. Ik loer even mee.
Qua sport zit ik wel goed (2 uur crossfit, 1 uur circuit training, 1 uur hitt en 3 uur yoga per week), maar met voeding vind ik het nogal lastig. Na het sporten wil ik nog wel eens de koelkast plunderen.
Ik ben prima op gewicht, maar er zit hier en daar nog wel een vetje wat ik kwijt wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |