abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:42:07 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182540608

Het 2e seizoen van Kroongetuige is begonnen, vanaf vandaag is iedere maandag een nieuwe aflevering op RTL4 te zien.

Plot

In Köping, Zweden heeft een moord plaatsgevonden.
Negen BN'ers nemen als rechercheur deel aan het onderzoek naar de moord.
Eén van hen is echter de Kroongetuige die er alles aan doet om het onderzoek te saboteren.


Kandidaten

• Schrijver Kluun
• Presentatrice Vivienne van den Assem
• YouTuber en radio-dj Kaj van der Ree
• Radio-dj en presentatrice Eva Cleven
• Voormalig staatssecretaris Fred Teeven
• Presentatrice Loretta Schrijver
• Actrice Bo Maerten
• Actrice en zangeres Birgit Schuurman
• Cabaretier en acteur Viggo Waas

Zij gaan proberen een (fictieve) moord op te lossen vanuit een Zweeds landhuis. Monic Hendrickx presenteert het tweede seizoen van dit RTL-programma.

De negen rechercheurs gaan proberen een moord op te lossen in Zweden en nemen hun intrek in een monumentaal Zweeds huis nabij de plaats delict. Wat er precies gebeurd is weten ze niet. Ze moeten het doen met minieme aanwijzingen die in het Zweedse industriestadje Köping zijn achtergebleven. Dag en nacht zijn de BN'ers in de greep van het misdaadverhaal, waarvan zij - in tegenstelling tot de kijker - niets hebben gezien. In elke aflevering lopen fictie en reality dwars door elkaar heen. De karakters uit de fictie duiken te pas en te onpas op in het dagelijks leven van de rechercheurs, zonder dat zij dat weten. Zij leven in een gecreëerde wereld waarin ze 24/7 alert moeten zijn.

De 'Kroongetuige'

Het onderzoek naar de moord wordt bemoeilijkt door één van de rechercheurs. Hij of zij weet wie het gedaan heeft en heeft zwijggeld gekregen. Middels verschillende onderzoeken proberen de BN'ers te achterhalen wie de moord gepleegd heeft. De 'Kroongetuige' doet er echter alles aan om zo min mogelijk onderzoeken te laten slagen. Want als de dader niet gepakt wordt, mag hij of zij het zwijggeld houden.

Afvalrace

Aan het eind van elke aflevering maken de rechercheurs een proces verbaal op; een verslag van het onderzoek tot dan toe, vol met details. Wie dat het minst goed doet, moet het programma verlaten. In de laatste aflevering moet eerst de 'Kroongetuige' worden ontmaskerd. Als dat lukt, moet daarna nog een wachtwoord worden ingevuld. Pas als dat juist is, kan de dader worden gearresteerd en gaat het zwijggeld niet naar de 'Kroongetuige' maar naar de winnaar.
Lukt het één van de BN'ers om de dader te ontmaskeren? Of is de 'Kroongetuige' iedereen te slim af en mag hij of zij het zwijggeld houden?

App

Thuis kan er ook meegespeeld worden. Met de app waan je jezelf in Köping, de plek in Zweden waar het allemaal gebeurt. Wekelijks speur je door middel van spellen en extra content mee met de rechercheurs en per aflevering kun je zelf voorspellen wie jij denkt dat de Kroongetuige is.





[ Bericht 47% gewijzigd door MadMaster op 15-10-2018 23:39:58 ]
pi_182540632
-Edit- oude OP :X
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:44:29 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182540667
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Niet zo snel brullen... *)
Hey rustaaaagh :( geef mijn fout al toe..
Karige OP dan wel :')
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:46:19 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182540690
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:45 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Hey rustaaaagh :( geef mijn fout al toe..
Karige OP dan wel :')
Ik schud ze ook altijd uit mijn mouw...
pi_182540727
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik schud ze ook altijd uit mijn mouw...
Dat ziet er al iets beter uit ;)
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:49:33 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182540751
Waar is Viggo op die foto :o
pi_182540781
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Work in progress...

Nog wensen?
Nee helemaal goed zo. Alleen mis ik Viggo :D
pi_182540804
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Work in progress...

Nog wensen?
Goed bezig :D
  maandag 22 oktober 2018 @ 21:21:43 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182678537
Net de aflevering van vorige week pas gekeken, en uiteraard was de opname net gestopt toen Eva voor de kluis stond :(
Eva en Birgit allebei groen of een van beiden naar huis?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 oktober 2018 @ 21:24:37 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182678601
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:21 schreef Leandra het volgende:
Net de aflevering van vorige week pas gekeken, en uiteraard was de opname net gestopt toen Eva voor de kluis stond :(
Eva en Birgit allebei groen of een van beiden naar huis?
Allemaal nog aanwezig...
  maandag 22 oktober 2018 @ 21:26:38 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182678642
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Allemaal nog aanwezig...
Thnx!
Dan had een van de 4 die de auto doorzocht hadden de test dus het slechtst ingevuld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 oktober 2018 @ 21:29:16 #14
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182678703
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx!
Dan had een van de 4 die de auto doorzocht hadden de test dus het slechtst ingevuld.
Zo werd het wel gepresenteerd...
pi_182690454
Het moet gevraagd worden...

In hoeverre lijkt dit op Wie is de Mol?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:29:38 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182692198
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 15:02 schreef Meridiaan het volgende:
Het moet gevraagd worden...

In hoeverre lijkt dit op Wie is de Mol?
Qua opdrachten, saboteren door de Kroongetuige en de afvalrace n.a.v. in te vullen vragenlijstjes (processen verbaal in dit geval) best veel.
In tegenstelling tot WIDM, waar niet echt een rode draad is, is dit echter van het begin tot het eind een onderzoek naar de dader van een moord, waarvoor allerlei opdrachten uitgevoerd moeten worden om de dader(s) te ontmaskeren.

Daarbij kan je je eigen conclusies trekken voor zowel de potentiële dader als de mogelijke Kroongetuige op basis van de getoonde informatie tijjdens de uitzendingen en de info die getoond wordt via de bijbehorende app, waarbij je zelf ook onderzoek moet doen en opdrachten moet maken.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 02:22:55 #17
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_182705441
Ik vind dit wel een vermakelijk programma zo na de eerste paar afleveringen.

Vorig seizoen heb ik niet gevolgd, dus ik vraag me nog wel 1 ding af. Ik heb begrepen dat het puur en alleen om de letters gaat? Het is dus onmogelijk om het wachtwoord te raden maar vervolgens de verkeerde dader te arresteren omdat je de bewijzen die je uit het onderzoek hebt verkregen verkeerd hebt geïnterpreteerd? Of andersom (wat praktisch gezien vrij onmogelijk is maar toch :P): dat het onderzoek compleet verknalt is, er 1 letter gewonnen is ofzo maar je door puur toeval het wachtwoord goed raadt. Dan arresteer je dus altijd de juiste dader ook al is het onderzoek prut geweest?
  woensdag 24 oktober 2018 @ 06:02:21 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182705905
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 02:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind dit wel een vermakelijk programma zo na de eerste paar afleveringen.

Vorig seizoen heb ik niet gevolgd, dus ik vraag me nog wel 1 ding af. Ik heb begrepen dat het puur en alleen om de letters gaat? Het is dus onmogelijk om het wachtwoord te raden maar vervolgens de verkeerde dader te arresteren omdat je de bewijzen die je uit het onderzoek hebt verkregen verkeerd hebt geïnterpreteerd? Of andersom (wat praktisch gezien vrij onmogelijk is maar toch :P): dat het onderzoek compleet verknalt is, er 1 letter gewonnen is ofzo maar je door puur toeval het wachtwoord goed raadt. Dan arresteer je dus altijd de juiste dader ook al is het onderzoek prut geweest?
De deelnemers zelf arresteren fysiek niemand, ze doen alleen het recherchewerk via de opdrachten en bepalen zo de dader. Die wordt door de lokale politie opgepakt.

De bij die opdrachten te verkrijgen letters zijn van belang voor degene die aan het eind van de uitzending het beste de processen verbaal invult en dus het langst in de race blijft. Daarna is er een geldbedrag te winnen voor degene die de Kroongetuige ontmaskert en het woord, te maken met de letters, het snelst weet te raden.
pi_182710516
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 06:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Daarna is er een geldbedrag te winnen voor degene die de Kroongetuige ontmaskert en het woord, te maken met de letters, het snelst weet te raden.
Lukt dit niet, dan gaat de kroongetuige er met het geld vandoor :)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_182710744
Leuk programma hoor, maar ik denk nu wel al door te hebben wie de Mol Kroongetuige is..

:D
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 24 oktober 2018 @ 13:26:31 #21
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_182712119
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 06:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]

De deelnemers zelf arresteren fysiek niemand, ze doen alleen het recherchewerk via de opdrachten en bepalen zo de dader. Die wordt door de lokale politie opgepakt.

De bij die opdrachten te verkrijgen letters zijn van belang voor degene die aan het eind van de uitzending het beste de processen verbaal invult en dus het langst in de race blijft. Daarna is er een geldbedrag te winnen voor degene die de Kroongetuige ontmaskert en het woord, te maken met de letters, het snelst weet te raden.
Zo ver was ik inderdaad al. Maar het wachtwoord bepaalt toch of de dader vrijuit gaat of niet?

Het klinkt voor mij voorlopig in ieder geval alsof het niet van belang is om de bewijzen te interpreteren, mensen te ondervragen ed, maar puur en alleen om de opdrachten te laten slagen door bijvoorbeeld die oorbel of telefoon te vinden.

Als voorbeeld de aflevering van deze week waar ze een discussie hadden over die Per die geen antwoord wilde geven op wat er met zijn auto was gebeurd toen ie in Amsterdam was en of hij daardoor een verdachte was of niet. Hoe ik het nu zie is dat een totaal nutteloze discussie, omdat het zolang je de letters maar hebt totaal niet interessant is wie je verdenkt omdat je het wachtwoord toch wel kan invullen. Of ik interpreteer dus iets verkeerd :P
  woensdag 24 oktober 2018 @ 13:36:10 #22
403253 Meke
after all this time? always.
pi_182712357
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Het klinkt voor mij voorlopig in ieder geval alsof het niet van belang is om de bewijzen te interpreteren, mensen te ondervragen ed, maar puur en alleen om de opdrachten te laten slagen door bijvoorbeeld die oorbel of telefoon te vinden.

Als voorbeeld de aflevering van deze week waar ze een discussie hadden over die Per die geen antwoord wilde geven op wat er met zijn auto was gebeurd toen ie in Amsterdam was en of hij daardoor een verdachte was of niet. Hoe ik het nu zie is dat een totaal nutteloze discussie, omdat het zolang je de letters maar hebt totaal niet interessant is wie je verdenkt omdat je het wachtwoord toch wel kan invullen. Of ik interpreteer dus iets verkeerd
Nee, dat idee heb ik ook hoor :Y Het programma bepaalt ook heel erg welke onderzoeken ze doen, dus eigen verdenkingen etc hebben ook niet heel veel zin :+

Denk dat ik dat misschien leuker had gevonden; geen letters/kroongetuige concept, maar écht op onderzoek uit, zelf beslissen wie ze willen verhoren, huiszoekingsbevelen aanvragen, onderbouwen wat je waarom wilt doen etc.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 13:57:27 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_182712857
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:03 schreef easy-going het volgende:

[..]

Lukt dit niet, dan gaat de kroongetuige er met het geld vandoor :)
Goede aanvulling! ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:26 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zo ver was ik inderdaad al. Maar het wachtwoord bepaalt toch of de dader vrijuit gaat of niet?
Correct, dat staat ook in de OP genoemd (die ik overigens integraal gekopieerd heb van de officiële Kroongetuige website van RTL4)...

quote:
Het klinkt voor mij voorlopig in ieder geval alsof het niet van belang is om de bewijzen te interpreteren, mensen te ondervragen ed, maar puur en alleen om de opdrachten te laten slagen door bijvoorbeeld die oorbel of telefoon te vinden.
Door de opdrachten uit te voeren wordt wel degelijk informatie verzameld die van belang kan zijn voor de processen verbaal en dus voor wie er wel of niet per aflevering naar huis gaat.

quote:
... omdat het zolang je de letters maar hebt totaal niet interessant is wie je verdenkt omdat je het wachtwoord toch wel kan invullen. Of ik interpreteer dus iets verkeerd :P
Ook de vraag wie de verdachte is, komt soms terug in de processen verbaal en is in dat opzicht wel degelijk relevant/van belang.

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 24-10-2018 15:53:18 ]
pi_182835881
Wat is loretta eigenlijk irritant :{
Vivienne is prachtig O+
pi_182835927
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:20 schreef -Magica- het volgende:
Wat is loretta eigenlijk irritant :{
Vivienne is prachtig O+
Ik hoop dat Loretta de Kroongetuige is en Vivienne wint :)
pi_182836536
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik hoop dat Loretta de Kroongetuige is en Vivienne wint :)
Loretta was wel erg verdacht bezig :P
pi_182836565
Ja vind ik ook :)
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:13:59 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182836880
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:58 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Loretta was wel erg verdacht bezig :P
Bo ook, maar dat lag er ZO dik bovenop. :{
Gaan mensen nu a la WIDM ook zitten mollen?
Dat was vorig jaar nog niet zo erg.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:14:52 #29
403253 Meke
after all this time? always.
pi_182836898
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:58 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Loretta was wel erg verdacht bezig :P
Loretta is ALTIJD verdacht bezig, volgens mij is dat gewoon haar persoonlijkheid :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_182836943
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Bo ook, maar dat lag er ZO dik bovenop. :{
Gaan mensen nu a la WIDM ook zitten mollen?
Dat was vorig jaar nog niet zo erg.
Dit precies zei ik gisteren ook tegen m'n zoon die meekeek gisteren :) :)
pi_182839799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Bo ook, maar dat lag er ZO dik bovenop. :{
Gaan mensen nu a la WIDM ook zitten mollen?
Dat was vorig jaar nog niet zo erg.
Klopt, snel verneukt zo dat spelletje :D
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:21:24 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182840042
Op zich snap ik t wel, want daardoor maken anderen hun proces verbaal slechter en blijf jij er langer in.
Maar jammer vind ik t wel.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_182845428
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:20 schreef -Magica- het volgende:
Wat is loretta eigenlijk irritant :{
Vivienne is prachtig O+
Dat waren ze allebei ook in WIDM :P

Viv ftw O+ Die gaat winnen maar wie de kroongetuige is? Bo, Loretta en Fred niet. Kluun, Birgit en Vigo zijn alledrie nog verdacht voor mij.
mag het weten
pi_182845520
Ik twijfel echt bij Kluun....
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:04:16 #35
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_182851268
Vind het lastig om geboeid te blijven. Het is meer de groepsdynamiek die het nog interessant maakt. Dat stuk aan het eind met iedereen die telkens voor die kluis gaat kijken of hij of zij door is, duurt wel lang. Zo krijg je een aflevering wel makkelijk vol.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:38:13 #36
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182857754
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat waren ze allebei ook in WIDM :P

Viv ftw O+ Die gaat winnen maar wie de kroongetuige is? Bo, Loretta en Fred niet. Kluun, Birgit en Vigo zijn alledrie nog verdacht voor mij.
Ik vind Loretta dus heel leuk :D
Ik vind t een grappig mens. Beetje dozig en melig.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_182968334
Ooh leeuk dit topic ontdekt :s)

Gisteren seizoen 1 gebinged. Helemaal O+ (Al had mijn zus perongeluk al verraden wie de kroongetuige was).


Gelijk seizoen 2 gekeken en zit nu weer te kijken. Ik verdenk niet iemand echt.. ben daar veelste slecht in. Ik vind alles verdacht: vigo die de telefoon tig keer over laat gaan ipv meteen opneemt, Bo die eerst op dr gemakkie rondkijkt in die loods. Die telefoon die zo moeilijk te vinden was bij Vivienne en Fred op kantoor. Ik vind iedereen verdacht haha. Ik zoek overal wat achter :{
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_182968840
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 22:19 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ooh leeuk dit topic ontdekt :s)

Gisteren seizoen 1 gebinged. Helemaal O+ (Al had mijn zus perongeluk al verraden wie de kroongetuige was).


Gelijk seizoen 2 gekeken en zit nu weer te kijken. Ik verdenk niet iemand echt.. ben daar veelste slecht in. Ik vind alles verdacht: vigo die de telefoon tig keer over laat gaan ipv meteen opneemt, Bo die eerst op dr gemakkie rondkijkt in die loods. Die telefoon die zo moeilijk te vinden was bij Vivienne en Fred op kantoor. Ik vind iedereen verdacht haha. Ik zoek overal wat achter :{
Dacht nu vivienne is het zeker niet want die vond die vent nog op het laatste moment :P
Bo vond ik niet verdacht.
Fred wel erg met die telefoon die hij ineens ergens achter vond. En dat ie toen niet gewoon kon bellen met die telefoon...
pi_182970011
Ook zojuist dit topic gevonden, ik vind het overigens een zeer matig programma, draait meer om groepsspelletjes dan om de zaak op te lossen. Bovendien zien we een hoop informatie uitwisseling niet en je moet ze maar op hun blauwe ogen geloven dat persoon X het proces verbaal het slechtst heeft gemaakt.

En ook ik verdenk Fred Teeven maar echt bewijs heb je niet.. Het zijn kleine dingentjes. Ze kunnen je volledig in de verkeerde richting sturen middels montage.
pi_183111880
Deze aflevering.....geen idee meer nu!
pi_183113403
Nou zo moeilijk is het toch niet, Wie liepen er in het camera beeld en wie had er verder de mogelijkheid om bij opdracht 2 te knoeien.

En bedenkt dan even hetzelfde voor alle voorgaande afleveringen. De kroongetuige moet de kans hebben om te klooien met het onderzoek. Dus die kan niet binnen zitten wachten op informatie bij zo'n opdracht.

Verder is het een onzin programma, neem nu die opmerking dat hadden ze Envelop A gekozen (het verkeerde antwoord) dan hadden ze meer informatie gehad over de eventuele dader maar ja dat was niet het objectief. Verder zou een kroongetuige met opzet verkeerde informatie in het onderzoek kunnen verstrekken zodat iemand z'n proces verbaal slecht maakt en daardoor geëlimineerd wordt. Maar dat laten ze helemaal niet zien.

Kortom het is een dom TV spelletje. Ik kijk dit seizoen af maar dat is ook meteen de laatste keer.
  maandag 12 november 2018 @ 23:50:34 #42
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_183114138
Ik vond deze aflevering juist weer super leuk.

Loretta die als een fluisterende tijger de vader van de bruid ondervraagd. Heerlijk.

Het poseren en zoeken in de tuin, wat er totaal niet bij hoorde :D

T feit dat Vivienne er achter komt dat ze eigenlijk de opdracht hadden moeten laten falen. Dus dat je soms ook de opdrachten zelf niet meteen maar moet slikken.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 12 november 2018 @ 23:55:03 #43
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_183114225
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet meer zo bezig ben met het spel, maar ik het alleen nog kijken vanwege het verhaal, want dat vind ik stiekem wel spannend :@

De opdrachten en het spel boeien me niet meer zo.
pi_183116005
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:50 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond deze aflevering juist weer super leuk.

Loretta die als een fluisterende tijger de vader van de bruid ondervraagd. Heerlijk.

Het poseren en zoeken in de tuin, wat er totaal niet bij hoorde :D

T feit dat Vivienne er achter komt dat ze eigenlijk de opdracht hadden moeten laten falen. Dus dat je soms ook de opdrachten zelf niet meteen maar moet slikken.
Die Loretta inderdaad, heerlijk!

Ik zag deze exit echt niet aankomen....
pi_183116121
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Die Loretta inderdaad, heerlijk!

Ik zag deze exit echt niet aankomen....
Nee! Vivienne :'(
pi_183116133
Ik heb geen idee wie de Kroongetuige is ben echt slecht met dit soort dingen. Wist alleen dat Vivienne het niet was dus jammer dat zij eruit is :')
pi_183120177
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2018 23:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet meer zo bezig ben met het spel, maar ik het alleen nog kijken vanwege het verhaal, want dat vind ik stiekem wel spannend :@

De opdrachten en het spel boeien me niet meer zo.
Juist het verhaal krijgt nauwelijks aandacht. Het draait voor 95% om het spellletje. Ik had zelf meer gehoopt op echt recherche werk, stiekeme clues en minder spelfactor. Want ja die voorop gezette kinderachtige spelletjes zit ik niet op te wachten.

En de kijker wordt gewoon bedonderd want hoe weten wij nu dat een kandidaat echt het proces verbaal het slechtst heeft gemaakt. Die beoordeling laten ze helemaal niet zien.
pi_183120594
Ik heb ook nog steeds geen idee.
Maar denk Bo sowieso niet.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183123307
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:20 schreef terrestrial het volgende:

[..]

Juist het verhaal krijgt nauwelijks aandacht. Het draait voor 95% om het spellletje. Ik had zelf meer gehoopt op echt recherche werk, stiekeme clues en minder spelfactor. Want ja die voorop gezette kinderachtige spelletjes zit ik niet op te wachten.

En de kijker wordt gewoon bedonderd want hoe weten wij nu dat een kandidaat echt het proces verbaal het slechtst heeft gemaakt. Die beoordeling laten ze helemaal niet zien.
Bij wie is de Mol zien we ze ook niet de hele test maken...dan moet je ook zien te puzzelen met hetgeen wat ze wel uitzenden......uiteindelijk zitten we bij allebei deze programma's in feite naar een samenvatting te kijken.....echt eraan meedoen geeft natuurlijk pas echt de beleving :)
  dinsdag 13 november 2018 @ 18:57:27 #50
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_183128142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:13 schreef Nostalgist het volgende:
Leuk programma hoor, maar ik denk nu wel al door te hebben wie de Mol Kroongetuige is..

:D
Ja jij bent er goed in raden wie de Kroongetuige is net als bij WIDM .😊😉.
  dinsdag 13 november 2018 @ 18:58:32 #51
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_183144255
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2018 18:57 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja jij bent er goed in raden wie de Kroongetuige is net als bij WIDM .😊😉.
ik loop momenteel 50/50 voor wat betreft het herkennen van de Nederlandse WIDM :@
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_183144391
Ik blijf kroongetuige leuk vinden om te kijken. Net als bij widm wordt natuurlijk achter gehouden hoe de kroongetuige precies opdrachten heeft lopen saboteren. Gelijk aan widm zie je niet hoe exact de test gemaakt is. Je ziet idd een montage van beelden die de regie wil dat we zien. Dus je krijgt geen objectief beeld mee.

Dat het verhaal meer een middel is om het spel te spelen vind ik jammer. Maar het is te begrijpen. Doel is een widm format in een modern who dunnit te steken. Dan heeft het eigenlijke verhaal minder betekenis, het is een tool om het spel aan vast te knopen.

Enfin Viv haar exit zag ik niet aankomen. :{ Ze was mijn favoriet voor de winst ;( Toch neig ik qua kroongetuige nog het meest naar Fred en Loretta. Kluun, Bo verdenk ik niet. Birgit zou kunnen.
mag het weten
pi_183148678
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2018 18:58 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik vind Kroongetuige best een leuk programma.
Ik ook. Leuker dan vorig jaar ook :Y
pi_183148797
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:17 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ik ook. Leuker dan vorig jaar ook :Y
Zeker!
pi_183153810
Oh leuk, een topic!

Ik verdenk Fred en eigenlijk pas sinds deze week om 1 reden. In het huis van Gatsby wordt de kandidaten verteld dat ze rechts van de trap moeten blijven, anders komen ze in beeld. Fred legt nog even zijn hand op het kozijn van de trap, vol in beeld. Alleen gaat het alarm niet af.

Nja, bij Widm zit ik er altijd naast dus dat zal nu ook wel zijn, maar het viel me op.
  woensdag 14 november 2018 @ 22:22:27 #57
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183154373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oh leuk, een topic!

Ik verdenk Fred en eigenlijk pas sinds deze week om 1 reden. In het huis van Gatsby wordt de kandidaten verteld dat ze rechts van de trap moeten blijven, anders komen ze in beeld. Fred legt nog even zijn hand op het kozijn van de trap, vol in beeld. Alleen gaat het alarm niet af.

Nja, bij Widm zit ik er altijd naast dus dat zal nu ook wel zijn, maar het viel me op.
Ik vond Fred ook wel opvallend hoor :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183251811
We mogen bijna weer......totaal geen idee vanavond......wie gaat eruit??
pi_183252318
Geen idee ! Zag vorige week ook echt niet aankomen!
Ik zit er wel helemaal klaar voor 8-)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183252732
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 21:32 schreef ConqueringChaos het volgende:
Geen idee ! Zag vorige week ook echt niet aankomen!
Ik zit er wel helemaal klaar voor 8-)
Ben benieuwd naar die drankjes......met die beamers komen ze er niet uit hoor :) :)
pi_183253883
Ik ben hier te slecht in haha. Zag Kluun ook niet aankomen.

En dat met die drankjes was ik nooit achtergekomen :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183254231
Shit........ik had hem als Kroongetuige bedacht.....
pi_183255294
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 22:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Shit........ik had hem als Kroongetuige bedacht.....
Haha dacht ik ook. Maar dat kwam mede doordat loretta die hem verdacht zat te maken en zo ook beau op het verkeerde spoor zette. Ik ga nu voor Loretta :P
pi_183258012
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 23:15 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Haha dacht ik ook. Maar dat kwam mede doordat loretta die hem verdacht zat te maken en zo ook beau op het verkeerde spoor zette. Ik ga nu voor Loretta :P
:) :)
pi_183390794
Spannend!! Wie valt er af vanavond??
pi_183390999
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 21:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Spannend!! Wie valt er af vanavond??
Denk Bo.

Birgit
Fred
Loretta

Zijn allemaal meer verdacht.
mag het weten
pi_183391458
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 21:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Denk Bo.

Birgit
Fred
Loretta

Zijn allemaal meer verdacht.
Ik denk juist dat Birgit of Fred afvalt....
pi_183391789
Ik weet het gewoon écht niet haha :{
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183391917
Ohhh ik dacht echt bij de laatste 2..
Loretta heeft troefkaarten, Bo gaat eruit.


Pfff :{
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183391918
Fred gaat los vannacht
pi_183392125
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:30 schreef luukert het volgende:
Fred gaat los vannacht
Meer details hoef ik niet.... :9


Loretta had troefkaarten en moet er toch uit :? :?
pi_183392191
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:40 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]


Loretta had troefkaarten en moet er toch uit :? :?
Ja zo zit ik dus ook...
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183392253
Loretta eruit ondanks troefkaarten. Dan zit je of compleet fout met verkeerde kroongetuige. Of de rest zit net zo goed dat zelfs jokers je niet helpen :{
mag het weten
pi_183392288
Dan is Fred niet de Kroongetuige.....toch??
pi_183392365
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:44 schreef Joosie200 het volgende:
Loretta eruit ondanks troefkaarten. Dan zit je of compleet fout met verkeerde kroongetuige. Of de rest zit zo goed dat zelfs jokers je niet helpen :{
Ja naar mijn idee hebben ze gewoon geplanned dat Loretta er nu uit moest, het is ongeloofwaardig dat ze het proces verbaal zoveel slechter gemaakt heeft dan de rest en zelfs 2 troef kaarten haar niet zouden helpen. Maar ja TV heh… blijft nep.

En als men goed heeft opgelet weet men in deze aflevering zeker wie de kroongetuige is. met name het gesprek met theresa. Meer zeg ik niet.
pi_183392444
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:48 schreef terrestrial het volgende:

[..]
En als men goed heeft opgelet weet men in deze aflevering zeker wie de kroongetuige is. met name het gesprek met theresa. Meer zeg ik niet.
En toch vond ik vorig seizoen met Esmee een stuk obvious qua hints en zo. Ze lijken daar dit jaar minder mee te strooien.
mag het weten
pi_183392495
Ik heb het vorige seizoen niet gezien en dit wordt voor mij ook het eerste en laatste. Het voldoet niet aan mijn verwachtingen.
pi_183392902
Morgen maar net zoals vorig jaar spieken bij de Suzuki dealer :7 Voor 4000 bonuspunten in de app. Kan ik wel goed gebruiken. Aflevering 1 tot 3 heb ik niks ingezet :')
mag het weten
  maandag 26 november 2018 @ 23:23:39 #79
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_183393097
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:48 schreef terrestrial het volgende:

[..]

Maar ja TV heh… blijft nep.
:D
Uiteraard krijg je niet alles te zien, zoals nooit bij dit soort programma's.
En natuurlijk is het hele moordverhaal in scene gezet, als basis voor het spel door 'de rechercheurs' en om de kijkers mee te laten spelen.
Maar nep? Dat zal volgende week blijken als we de acties van de kroongetuige gaan zien...
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:21:29 #80
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_183397585
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:17 schreef -Magica- het volgende:


Ik ook. Leuker dan vorig jaar ook :Y
Idem.
  dinsdag 27 november 2018 @ 13:47:39 #81
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_183400312
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:40 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Meer details hoef ik niet.... :9

Loretta had troefkaarten en moet er toch uit :? :?
Ja, dan had ze hem dus echt heel slecht gemaakt qua details of kroongetuige.
Wel jammer, vond t een heel leuk mens :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 27 november 2018 @ 13:48:38 #82
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_183400334
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:48 schreef terrestrial het volgende:

[..]

Ja naar mijn idee hebben ze gewoon geplanned dat Loretta er nu uit moest, het is ongeloofwaardig dat ze het proces verbaal zoveel slechter gemaakt heeft dan de rest en zelfs 2 troef kaarten haar niet zouden helpen. Maar ja TV heh… blijft nep.

En als men goed heeft opgelet weet men in deze aflevering zeker wie de kroongetuige is. met name het gesprek met theresa. Meer zeg ik niet.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie jij nu dan denkt dat t moet zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_183423567
Het is Fred Teeven, Al sinds aflevering 1 denk ik dat omdat hij als enige de kans krijgt om overal mee te knoeien. De andere kandidaten hebben die kans niet. Iemand klungelt wel eens wat een keer verdacht over kan komen maar in elke aflevering is zijn gedrag afwijkend. In de laatste aflevering vraagt die bijv. hoeveel hotels er zijn, maar in de auto waar birgit zit is niks te horen. Kortom hij drukt de spreeksleutel niet in om maar een voorbeeld te geven. In een vorige aflevering stelde hij voor omdat wijn experiment verkeerd aan te pakken.

Verder eindigt Theresa het gesprek met "thanks man" Ze hadden er wellicht niet op gerekend bij de opnames dat er ten tijde van dit gesprek nog maar 1 man in zou zitten.

Als ze nu straks met een andere kroongetuige aankomen hebben ze ons niet de juiste beelden laten zien.
pi_183424012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:32 schreef terrestrial het volgende:
Het is Fred Teeven, Al sinds aflevering 1 denk ik dat omdat hij als enige de kans krijgt om overal mee te knoeien. De andere kandidaten hebben die kans niet. Iemand klungelt wel eens wat een keer verdacht over kan komen maar in elke aflevering is zijn gedrag afwijkend. In de laatste aflevering vraagt die bijv. hoeveel hotels er zijn, maar in de auto waar birgit zit is niks te horen. Kortom hij drukt de spreeksleutel niet in om maar een voorbeeld te geven. In een vorige aflevering stelde hij voor omdat wijn experiment verkeerd aan te pakken.

Verder eindigt Theresa het gesprek met "thanks man" Ze hadden er wellicht niet op gerekend bij de opnames dat er ten tijde van dit gesprek nog maar 1 man in zou zitten.

Als ze nu straks met een andere kroongetuige aankomen hebben ze ons niet de juiste beelden laten zien.
Vind dat juist nét iets teveel voor de hand liggend.....
pi_183424577
Ja idd.
Dat vind ik ook wel, al ben ik over niemand nu verbaasd meer als kroongetuige.
Al had ik een finale van Birgit, Fred en Loretta wel een leukere versie gevonden.

En thanks man ? Bedankt man! Dat zijn toch best random stopzinnetjes die niet eens perse met een man gelinkt hoeven te zijn?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183424631
Ik mis Loretta nu al inderdaad..... :)
pi_183429630
Ja, jammer van Lotetta.
Ze is zo veel leuker dan in de mutsige rol bij dat bakprogramma.

Bij Fred gaan wel erg veel kleine dingetjes mis telkens.
Loretta had misschien te weinig details opgeschreven.

Toch wel een erg leuk programma -in ieder geval dit jaar en met deze deelnemers.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 28 november 2018 @ 22:43:58 #88
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183430577
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:20 schreef svann het volgende:
Ja, jammer van Lotetta.
Ze is zo veel leuker dan in de mutsige rol bij dat bakprogramma.

Je weet dat Janny van der Heijden niet Loretta is hè :+

Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183431681
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:43 schreef Meke het volgende:

Je weet dat Janny van der Heijden niet Loretta is hè :+

[ afbeelding ]
Uh.... :@

Na google afbeeldingen geraadpleegd te hebben, vind ik het een zeer begrijpelijke verwarring.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_183431768
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:43 schreef Meke het volgende:

[..]

Je weet dat Janny van der Heijden niet Loretta is hè :+

[ afbeelding ]
Ik weet het. Maar ze lijken nog steeds verdomd op elkaar dus ik snap de verwarring :P
mag het weten
  donderdag 29 november 2018 @ 20:24:10 #91
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183445934
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:22 schreef svann het volgende:

[..]

Uh.... :@

Na google afbeeldingen geraadpleegd te hebben, vind ik het een zeer begrijpelijke verwarring.
Ik ook hoor :D

Loretta doet koffietijd en daar is gelukkig wel haar eigen zelf O+ *O*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183445988
Whahaha.....begrijpelijke maar wel leuke persoonsverwarring :D :D
pi_183519588
Vanavond finale......geen idéé wie de Kroongetuige is.....maar ik gok dat de code niet op tijd gekraakt wordt......
pi_183520709
Zo jammer dat het pas half 10 begint :P

Ik heb ook nog steeds geen idee wie de kroongetuige is
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183520834
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:18 schreef ConqueringChaos het volgende:
Zo jammer dat het pas half 10 begint :P

Ik heb ook nog steeds geen idee wie de kroongetuige is
Wakkerrrr blijven!! :) :)
pi_183520952
Hahaha dat is het probleem hier niet :P
Meer dat wachten, ik haat wachten haha.
En die code, ja ik gok ook op dat ze die niet raden.
Maar ik had het vorig jaar van Tooske ook niet verwacht.
Die flikte het om de allerlaatste seconde op enter te drukken :')
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183521620
Wachten is irritant inderdaad.....

Tooske en die állerlaatste seconde inderdaad.....
pi_183522852
Reclames zijn ook irritant :Y ;)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183522872
Ik verdacht Tooske en vond dat dus nogal ingecalculeerd. :P
mag het weten
pi_183522887
Is er nog iemand bij de Suzuki dealer geweest trouwens?
mag het weten
pi_183522897
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 21:44 schreef ConqueringChaos het volgende:
Reclames zijn ook irritant :Y ;)
Ik wilde dit ook typen..... :)


Bo is Kroongetuige! Hoop ik....... 8-)
pi_183523299
Staat er niet Birgit Schuurman bij het woord? ;)
mag het weten
pi_183523307
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 21:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik wilde dit ook typen..... :)


Bo is Kroongetuige! Hoop ik....... 8-)
Haha ;)

Ik hoop op Birgit, lijkt me wel leuk :D
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183523506
Is dit programma een Nederlands format?
Moeten zij weten
pi_183523589
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:08 schreef H0D3NPYL het volgende:
Is dit programma een Nederlands format?
Geen idee??

Damn....ze weten de reclame wel te timen hè!
pi_183523593
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:08 schreef H0D3NPYL het volgende:
Is dit programma een Nederlands format?
Er staat op wikipedia iig alleen oorsprong 'nederland'.
En nergens een 'gebaseerd op progamma x'.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183523623
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:12 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Er staat op wikipedia iig alleen oorsprong 'nederland'.
En nergens een 'gebaseerd op progamma x'.
Ja kon ook niet meer vinden helaas
Moeten zij weten
pi_183523787
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:02 schreef Joosie200 het volgende:
Staat er niet Birgit Schuurman bij het woord? ;)
Dat zijn maar 15 letters, geen 18 toch?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183523821
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:02 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]
Ik hoop op Birgit, lijkt me wel leuk :D
Ik hoop het ook ^O^
mag het weten
pi_183523883
Fabrieksnogwat
mag het weten
pi_183523985
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:24 schreef Joosie200 het volgende:
Fabrieksnogwat
Nice ! Goed gepuzzeld. Ik haalde er niks uit !.


En ohhhh Fred 8-)
Iemand hier had het vorige week al helemaal goed !
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183524033
Fredje Kroketje. De smiecht _O_

Zo had ik vorig seizoen Bram als kroongetuige gewild en Fred dit jaar. Maar ik had ze er niet voor aan gezien dat ze het durfden. Zat op Birgit en Tooske. Dus ik heb een neusje voor de verliezer :P
mag het weten
pi_183524097
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:30 schreef Joosie200 het volgende:
Fredje Kroketje. De smiecht _O_

Zo had ik vorig seizoen Bram als kroongetuige gewild en Fred dit jaar. Maar ik had ze er niet voor aan gezien dat ze het durfden. Zat op Birgit en Tooske. Dus ik heb een neusje voor de verliezer :P
Ik heb vorig seizoen paar weken terug gebinged. Maar mijn zus had perongeluk al verteld wie het was.
Ik vond Frits een leuke kroongetuige, die had het wel mogen zijn van mij.


Ik hoop nu al op een 3e seizoen 8-)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183524124
Wat een schurk! Toch wel een geweldig seizoen hoor!
  maandag 3 december 2018 @ 22:43:38 #115
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_183524266
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:34 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ik hoop nu al op een 3e seizoen 8-)
Na het laatste in de app in te vullen proces verbaal wordt afgesloten met iets als:
'Hopelijk mogen we volgend jaar weer op je medewerking rekenen'...
pi_183524281
Die Bo is wel erg onhandig geweest. Waarom koopt ze geen letters? Veel meer kans om het te raden in weinig tijd met veel letters dan veel tijd met weinig letters, maar goed.

En waar blijven de felicitaties :)

Ik had het vanaf het begin al door.. Het moest Fred wel zijn. En zo goed heeft die zijn best niet eens hoeven te doen want de rest liep enorm te klungelen.
pi_183524314
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:44 schreef terrestrial het volgende:
Die Bo is wel erg onhandig geweest. Waarom koopt ze geen letters? Veel meer kans om het te raden in weinig tijd met veel letters dan veel tijd met weinig letters, maar goed.

En waar blijven de felicitaties :)

Ik had het vanaf het begin al door.. Het moest Fred wel zijn. En zo goed heeft die zijn best niet eens hoeven te doen want de rest liep enorm te klungelen.
Gefeliciteerd!
pi_183524605
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:44 schreef terrestrial het volgende:
Die Bo is wel erg onhandig geweest. Waarom koopt ze geen letters? Veel meer kans om het te raden in weinig tijd met veel letters dan veel tijd met weinig letters, maar goed.

En waar blijven de felicitaties :)

Ik had het vanaf het begin al door.. Het moest Fred wel zijn. En zo goed heeft die zijn best niet eens hoeven te doen want de rest liep enorm te klungelen.
Gefeliciteerd :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183524614
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Na het laatste in de app in te vullen proces verbaal wordt afgesloten met iets als:
'Hopelijk mogen we volgend jaar weer op je medewerking rekenen'...
Oh nou , da's mooi thanks O+
Ik heb de app zelf niet
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_183524642
Hopelijk ben je de volgende keer er ook weer bij. Seizoen 3 bevestigd ^O^
mag het weten
  maandag 3 december 2018 @ 23:33:49 #121
2651 svann
night-hawk
pi_183525141
Ik vond het leuk, al had het einde wel iets minder gekund.

Het codewoord was een vrij onmogelijke opgave met zo wenig letters.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_183525383
Thanks, maar ik ga volgende seizoen waarschijnlijk niet kijken.

Ze doen alsof het om de moordzaak draait maar uiteindelijk krijgen ze vrijwel alles op een presenteerblaadje en draait het alleen maar om onzinnige oubollige opdrachtjes. Beetje jammer.
pi_183525502
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:50 schreef terrestrial het volgende:
Thanks, maar ik ga volgende seizoen waarschijnlijk niet kijken.

Ze doen alsof het om de moordzaak draait maar uiteindelijk krijgen ze vrijwel alles op een presenteerblaadje en draait het alleen maar om onzinnige oubollige opdrachtjes. Beetje jammer.
Het is zoals het bordspel van wie is de mol. De mol/kroongetuige moet de anderen beletten om letters te verdienen. Het verhaal rondom de moordzaak is puur ter decoratie en invulling van de opdrachten.

Beetje dramatisch einde wel qua verhaal. En toch kijk ik juist vanwege de moordzaak. Voor het echte molspeurwerk kunnen we begin januari weer losgaan :P
mag het weten
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:48:03 #124
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183529615
Huh ik heb even gemist waarom Theresa Anna heeft vermoord :?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183529710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:48 schreef Meke het volgende:
Huh ik heb even gemist waarom Theresa Anna heeft vermoord :?
Anna bedreigde Theresa haar leven kapot te maken omdat Theresa het vriendje van Anna had afgepakt. Vervolgens wist Theresa handig gebruik te maken van het gif van papa. Want als Anna weg zou zijn dan zouden Theresa haar problemen niet meer bestaan. Ofzo...

Meer een reden uit een doorsnee tienerfilm. En dan op het laatst berouw krijgen en jezelf ook om zeep helpen met het tweede buisje gif :')
mag het weten
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:59:31 #126
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183529763
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Anna bedreigde Theresa haar leven kapot te maken omdat Theresa het vriendje van Anna had afgepakt. Vervolgens wist Theresa handig gebruik te maken van het gif van papa. Want als Anna weg zou zijn dan zouden Theresa haar problemen niet meer bestaan. Ofzo...

Meer een reden uit een doorsnee tienerfilm. En dan op het laatst berouw krijgen en jezelf ook om zeep helpen met het tweede buisje gif :')
Thanks ^O^

Ja, die zelfmoord was lekker handig :') Het gif van je pa, sterven in de handen van je pa, geen getuigen. Neejoh, de politie gelooft vast dat je vader daar niets mee te maken heeft :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183546437
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:44 schreef terrestrial het volgende:
Die Bo is wel erg onhandig geweest. Waarom koopt ze geen letters? Veel meer kans om het te raden in weinig tijd met veel letters dan veel tijd met weinig letters, maar goed.

En waar blijven de felicitaties :)

Ik had het vanaf het begin al door.. Het moest Fred wel zijn. En zo goed heeft die zijn best niet eens hoeven te doen want de rest liep enorm te klungelen.
allereerst proficiat.

Verder helemaal eens met je post, door te weinig letters te kopen kun je langer staren maar dat helpt je weinig. gewoon snel een aantal letters plaatsen zodat je erna minuutje na kan denken.

Fred heeft inderdaad heel weinig hoeven te doen om te mollen, dat deden de anderen wel.
Hij moest dus vrijwel alleen nog maar het geheim bewaren en zorgen dat zijn voorkennis niet zou opvallen.

Had hij nu ook dezelfde naam gekozen op het eind toen er 2 de naam goed moesten hebben? Als een van beide anderen voor hem zou hebben gekozen en hij verkeerde naam zou hebben dan hadden ze de laatste 2 letters niet gekregen. Dat duidt er beetje op dat Bo en Birget al heel zeker van hun zaak waren dat Fred de kroongetuige was en dat die vraag alleen werd opgenhouden voor de kijkers.
pi_183550674
Ik snap de rol van Gatsby in het verhaal nog niet helemaal? Anna's laatste telefoontje was naar Gatsby... Is dat gewoon als dwaalspoor bedacht? Hoe kennen zij elkaar, wat is hun relatie?
  donderdag 6 december 2018 @ 09:36:00 #129
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_183562365
Eindelijk gister de finale gekeken.
*O* Goed gegokt vanaf t eerste moment.
Idd door de manier waarop ie de foto's ophing, met die oorbel.
Daarna gewoon niet meer van afgeweken (al heb ik wel getwijfeld).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 6 december 2018 @ 09:37:23 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_183562380
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Anna bedreigde Theresa haar leven kapot te maken omdat Theresa het vriendje van Anna had afgepakt. Vervolgens wist Theresa handig gebruik te maken van het gif van papa. Want als Anna weg zou zijn dan zouden Theresa haar problemen niet meer bestaan. Ofzo...

Meer een reden uit een doorsnee tienerfilm. En dan op het laatst berouw krijgen en jezelf ook om zeep helpen met het tweede buisje gif :')
Ik denk dat er meerdere eindes waren. Dit einde zagen we omdat Bo het wachtwoord niet geraden had en Theresa vrijuit ging. Denk dat we misschien een ander einde hadden gehad als ze het wel had geraden.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:54:07 #131
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183566288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik denk dat er meerdere eindes waren. Dit einde zagen we omdat Bo het wachtwoord niet geraden had en Theresa vrijuit ging. Denk dat we misschien een ander einde hadden gehad als ze het wel had geraden.
:Y

Denk ik ook. Maar misschien wel dat de politie dan 'net te laat' was binnengevallen...
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183566483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik denk dat er meerdere eindes waren. Dit einde zagen we omdat Bo het wachtwoord niet geraden had en Theresa vrijuit ging. Denk dat we misschien een ander einde hadden gehad als ze het wel had geraden.
Zou zo maar kunnen. :Y
mag het weten
pi_183582618
Ik snapte niet dat ze één van die letters s niet vroeg (en sws meer letters)
pi_183585512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:37 schreef Max23 het volgende:
Ik snapte niet dat ze één van die letters s niet vroeg (en sws meer letters)
Nee dat sloeg nergens op. Hoewel ze het anders ook niet had geraden denk ik..
Het wordt wel heel moeilijk gemaakt om dit spel te winnen als kandidaat :D
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:33:58 #135
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_189717850
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Na het laatste in de app in te vullen proces verbaal wordt afgesloten met iets als:
'Hopelijk mogen we volgend jaar weer op je medewerking rekenen'...
Ik denk inmiddels dat er dit jaar geen versie van dit programma zal verschijnen.
Voorgaande seizoenen was het al gestart of zelfs al beëindigd...

Helaas! -O-
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:42:38 #136
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189718011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik denk inmiddels dat er dit jaar geen versie van dit programma zal verschijnen.
Voorgaande seizoenen was het al gestart of zelfs al beëindigd...

Helaas! -O-
Jammer!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189719465
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik denk inmiddels dat er dit jaar geen versie van dit programma zal verschijnen.
Voorgaande seizoenen was het al gestart of zelfs al beëindigd...

Helaas! -O-
Da's echt jammer ja -O-
pi_189720133
Hmm -O-

Ik zag dit topic in mijn actieve topics en hoopte op een aankondiging van een nieuw seizoen. ;(
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:13:44 #139
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_189720365
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:59 schreef ConqueringChaos het volgende:
Hmm -O-

Ik zag dit topic in mijn actieve topics en hoopte op een aankondiging van een nieuw seizoen. ;(
Sorry dat ik je teleurgesteld heb, maar ik bedacht vanmiddag ineens dat het rond deze tijd van het jaar was dat 'Kroongetuige' op TV was.

Ik hoopte ook op een vervolg, maar na wat speurwerk bleek dat het er dus hoogstwaarschijnlijk niet in zit.
De kijkcijfers waren lager dan verwacht voor een dergelijke relatief dure productie op locatie in het buitenland. En de andere plannen/invulling van RTL4 zelf hebben mogelijk ook geen goed gedaan...

Misschien volgend jaar weer?
pi_189720793
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:13 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Sorry dat ik je teleurgesteld heb, maar ik bedacht vanmiddag ineens dat het rond deze tijd van het jaar was dat 'Kroongetuige' op TV was.

Ik hoopte ook op een vervolg, maar na wat speurwerk bleek dat het er dus hoogstwaarschijnlijk niet in zit.
De kijkcijfers waren lager dan verwacht voor een dergelijke relatief dure productie op locatie in het buitenland. En de andere plannen/invulling van RTL4 zelf hebben mogelijk ook geen goed gedaan...

Misschien volgend jaar weer?
Haha no hard feelings ;)


Ik hoop het ook. Want vond het erg leuk om te kijken.
Kijkcijfers tsja.. Ik keek het sowieso altijd later vis videoland.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189720929
Ik klikte ook vol verwachting.
Was best een leuk concept.

* duimt
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:03:44 #142
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_189726969
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:59 schreef ConqueringChaos het volgende:
Hmm -O-

Ik zag dit topic in mijn actieve topics en hoopte op een aankondiging van een nieuw seizoen. ;(
En zo dacht ik ook..
  dinsdag 5 november 2019 @ 14:11:31 #143
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189795923
Blij, dooie mus, sad.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_189796058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:11 schreef Ang3l het volgende:
Blij, dooie mus, sad.
Haha, ik toch weer hopen :D }:|
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')