Ik wou al zeggen, weet je wat dat kost.... ja dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:54 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Ik las het ook. Maar reservesleutel kun je wel oplossen door de sloten te laten vervangen.
Ik heb zojuist met mijn huidige dealer gesproken, dan ben je voor een paar duizend euro klaar. Papieren ging 'ie nakijken.
Ik wil ook niet de hoofdprijs neerleggen, dan is het interessant.
Ja, ook zonder sleutel. Dat is altijd zo...quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:26 schreef klawie het volgende:
Domijnen auto’s moeten volgens mij wel langs het rdw
Maar als je een nieuwe sleutel koopt dan leert de dealer de sleutels in die je nu hebt andere sleutels kan je niks meer mee
Maar je kan dien wat je wilt maar als ze hem meewillen gaat hij echt mee
Niet altijd hoor.. als ze gewoon van de weg zijn geplukt is alles er gewoon bij en kun je zo rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:26 schreef klawie het volgende:
Domijnen auto’s moeten volgens mij wel langs het rdw
Maar als je een nieuwe sleutel koopt dan leert de dealer de sleutels in die je nu hebt andere sleutels kan je niks meer mee
Maar je kan dien wat je wilt maar als ze hem meewillen gaat hij echt mee
Gewoon Jet Carsquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vaak vind je zulke dealtjes bij die louche toko's in Spaanse Polder enzo.. als je een beetje oplet kun je daar best leuke dingen vandaan halen
Nope. Ik zat er echter wel ontzettend dicht bij.quote:Op woensdag 18 september 2019 15:16 schreef SicSicSics het volgende:
Hij is gegund voor ¤ 197.000,- (exclusief veilingkosten en belastingen)
Deftig prijskaartje.Was het een Fok!-er?
Er zijn dagen dat ik het niet uit kan geven!quote:Op woensdag 18 september 2019 20:54 schreef #ANONIEM het volgende:
Nope. Ik zat er echter wel ontzettend dicht bij.
¤192.500.
¤ 50k afschrijving? Ongeveer? Of was dit nog bruter.quote:Maar dat is flink onder de waarde, dus zo deftig vind ik het niet.
Wel doen bij een betere bandenzaak en snel voor je banden scheef afslijtenquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
Zo; WinterWielenWissel en een grote beurt ... ¤ 1.100,-![]()
8 liter olie,
16 bougies,
remvloeistof,
filtertjes,
etc. etc.
tikt lekker aan!
Tip meegekregen om hem ook uit te laten lijnen. Trekt iets naar rechts terwijl het stuur iets naar links staat... Hopen dat het geen grote ophanging issues zijn.
Vanmiddag een afspraak staan.quote:Op maandag 28 oktober 2019 18:13 schreef klawie het volgende:
Wel doen bij een betere bandenzaak en snel voor je banden scheef afslijten
Ik rijd een Sprinter met de 3.0 V6 en hoor nog geen ketting. Staat inmiddels 575.000km op de teller.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:45 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik neem aan dat bij een wagen waarbij de distributieketting en toebehoren functioneren zoals hoort, je bij een koude start geen ketting hoort "ratelen" voor een seconde of twee?
De Vito (2012) in kwestie heeft al twee ton op de teller, maar als ik er nog minimaal twee ton tegenaan wil gooien kan ik zulke dingen beter maar niet voor lief nemen.
Bekend probleem van de om651.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:45 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik neem aan dat bij een wagen waarbij de distributieketting en toebehoren functioneren zoals hoort, je bij een koude start geen ketting hoort "ratelen" voor een seconde of twee?
De Vito (2012) in kwestie heeft al twee ton op de teller, maar als ik er nog minimaal twee ton tegenaan wil gooien kan ik zulke dingen beter maar niet voor lief nemen.
Ikke 4 ton, idem.quote:Op donderdag 5 december 2019 14:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik rijd een Sprinter met de 3.0 V6 en hoor nog geen ketting. Staat inmiddels 575.000km op de teller.
De turbo van de Sprinter is toevallig in september vervangen. Was blijkbaar geploft in mijn vakantie, terwijl 'ie in die 4 weken maar 50km ofzo had gereden dus weet niet wat ze er mee gedaan hebbenquote:Op donderdag 5 december 2019 16:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke 4 ton, idem.
Ik heb wel al een aantal keren een 651 open zien liggen bij de specialist voor een kettingwissel.. Was preventief.. En die stonden meestal ergens tussen de 2 en 3 ton.
Ik moet zeggen dat ik wel vind dat de fut er een klein beetje uit aan het gaan is.. Kan een vermoeide turbo zijn, maar hij rookt niet en verbruikt een litertje op een beurt ongeveer, en dat zou best een een oprekkende ketting kunnen zijn.
Van de week een supernette 2008 B op de kop getikt voor een kennisje, best leuk, beetje hogere zit, maar het rijdt gewoon krek als een Benz.. Blijft grappig; compleet ander type auto, maar na 2 keer sturen voel je echt dat je in een MB rijdt
Ik heb niet heel veel roest gezien bij die dingen eigenlijk.. ik kreeg van mijn MB boer de tip mee van de onderkant vd deuren, die kitnaden schijnen niet lekker te zijn, daar komt roest, maar ik heb er maar eentje gezien die dat ook daadwerkelijk had. Ik heb even een kort rondje gereden, maar ik vond het best lekker rijden.. die hoge zit is even wennen in een luxe wagen, maar dat had ik ook in een Merivaquote:Op donderdag 5 december 2019 18:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
De turbo van de Sprinter is toevallig in september vervangen. Was blijkbaar geploft in mijn vakantie, terwijl 'ie in die 4 weken maar 50km ofzo had gereden dus weet niet wat ze er mee gedaan hebbenKreeg toen een gloednieuwe 316CDI met 8km op de teller mee, leuk voor even maar het is geen V6
![]()
Olie verbruikt 'ie wel wat, moet wel tussen de beurtjes paar liter er in pleuren (beurtjes gaan om de 40k ongeveer, officieel 30k maar is variabel en rijd veel snelweg).
B rijdt inderdaad fijn, voor m'n pa ook een paar bekeken vorig jaar. Alleen ze hadden allemaal al roest, dus toch niet voor een B gekozen toen. Zonde want verder een fijne wagen.
Klopt inderdaad, de onderste rand op de deuren en de achterklep. Die wij hadden bekeken hadden dit allemaal. En wij keken al niet naar het goedkoopste aanbod (wel de eerste lichting) en het ergste is nog dat we dan van te voren belden en vroegen: zit er roest op? Nee hoor meneer, prachtige wagen. En dan doe je de deur open en check je het: roessttt! Niet meteen veel hoor, maar mijn pa wilde gewoon 0,0 roest natuurlijk. Uiteindelijk toen voor hetzelfde geld een Subaru Forester gekocht, zonder roest en met hele lage kmstand. Inmiddels is die weer weg voor een oude V70quote:Op zondag 8 december 2019 02:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb niet heel veel roest gezien bij die dingen eigenlijk.. ik kreeg van mijn MB boer de tip mee van de onderkant vd deuren, die kitnaden schijnen niet lekker te zijn, daar komt roest, maar ik heb er maar eentje gezien die dat ook daadwerkelijk had. Ik heb even een kort rondje gereden, maar ik vond het best lekker rijden.. die hoge zit is even wennen in een luxe wagen, maar dat had ik ook in een Meriva![]()
Ik moet begin volgend jaar effe verhuizen, als ik daar gesetteld ben ga ik eens serieus op zoek naar een wat frissere kar, want ik heb geen zin in die turbo en alles wat er verder nog aan kan gaan komen.. hij staat voor 1 Januari op 4 ton, ik ga er nog mee verhuizen, en dan moet hij plaats gaan maken voor een 204 of een 212. Richtlijn Maart of April ofzo..
Misschien past een GLK wel in het budget.. vind ik nog steeds hele toffe bakken.
De B klasse geen V6 bedoel je? De GLK heeft de 320 en 350 diesels.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:09 schreef Sounddragon het volgende:
Enige 'nadeel' is dat ze geen V6 leveren.. 220cdi tops.. En optiekarren zijn er ook maar matigjes
Tzt als het echt actueel begint te worden maar eens over de grens kijken, maar die moffen zijn alles op de schroothoop aan het gooien..
Ik weet dat ze er zijn, maar ik heb er nog niet één gespot in NL. Het lojkt wel of ze hier alleen maar 'in de marge' worden gekocht en geleaset, want leer is redelijk zeldzaam, kont verwarming ook en ACC is zo goed als non-existent..quote:Op woensdag 11 december 2019 11:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
De B klasse geen V6 bedoel je? De GLK heeft de 320 en 350 diesels.
wow, van vrij leven naar opgesloten in een gebouw, als dat maar gaat bevallenquote:Op woensdag 25 december 2019 00:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mijn gekilometervreet met een Benz zit er op. Na 14 jaar heb ik vorige week mijn laatste ritje gemaakt als internationaal koerier en in dezelfde week is m'n trouwe maatje direct verkocht aan een handelaar. Die handelaar heeft 'm inmiddels ook op marktplaats gezet: MB Sprinter V6 automaat. Full option klopt overigens niet..
Op veel mooie plekken geweest met dit beestje en zal 'm zeker missen! Heel betrouwbaar en rijdt echt superfijn. Maar denk dat ik er mooi op tijd ben uitgestapt, nu ze ook tacho's in busjes willen. Verder werden de nachtjes doorhalen steeds zwaarder en wordt het overal gewoon steeds drukker. Ik ga nu voor een BMW handelaar werken, hopelijk bevalt dat! Zal het reizen wel gaan missen.
Heb in al die jaren m'n buitenlandse ritjes bijgehouden, dus hierbij nog een lijstje met hoe vaak een bepaald land de bestemming was (die zonder getal ben ik alleen doorheen gereden). Niet alles met een MB overigens, totaal met zo een 50 verschillende wagens en ruim 1,6 miljoen km in die 14 jaar.
Andorra
België - vaak
Bulgarije -2
Denemarken - 28
Duitsland - 127
Engeland - 87
Estland - 1
Finland - 13
Frankrijk - 183
Griekenland - 1
Hongarije - 1
Ierland - 3
Italië - 31
Kroatië - 3
Letland
Litouwen - 1
Liechtenstein
Luxemburg - 6
Monaco - 6
Nederland - vaak
Noord-Ierland - 2
Noorwegen - 19
Oostenrijk - 21
Polen - 16
Portugal - 1
Roemenië
Schotland - 1
Servië
Slovenië - 3
Slowakije - 12
Spanje - 11
Tsjechië - 60
Wales - 1
Zweden - 59
Zwitserland - 15
[ afbeelding ]
Als je dit weekend nog langs komt om ff bij te beppen dan lukt dat vast nog welquote:Op donderdag 26 december 2019 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wow, van vrij leven naar opgesloten in een gebouw, als dat maar gaat bevallen![]()
Ik zag 399006 vanochtend op de teller.. Net niet mijn voorspelling van 400k voor O&N gehaald.. 😇
Hehe dat hoop ik wel! Ik zal het echt wel gaan missen, maar veel ritten waren ook gewoon saai. Ik werd niet echt blij van ritjes Parijs of Londen ofzo en toch kwamen die vrij vaak voor. En ik zal niet de hele dag in een gebouw zitten gelukkig. De auto's moeten ook naar de poetser, garage, klanten, foto shoots, auto's ophalen (met X5 met trailer). Dus kom nog wel buiten gelukkigquote:Op donderdag 26 december 2019 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wow, van vrij leven naar opgesloten in een gebouw, als dat maar gaat bevallen![]()
Ik zag 399006 vanochtend op de teller.. Net niet mijn voorspelling van 400k voor O&N gehaald.. 😇
Factor tijd ontbreekt maat; ik ben een beetje occupied t/m zondagavondquote:Op donderdag 26 december 2019 21:22 schreef lipje het volgende:
[..]
Als je dit weekend nog langs komt om ff bij te beppen dan lukt dat vast nog wel
Ah, dat klinkt wel ok inderdaadquote:Op vrijdag 27 december 2019 00:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hehe dat hoop ik wel! Ik zal het echt wel gaan missen, maar veel ritten waren ook gewoon saai. Ik werd niet echt blij van ritjes Parijs of Londen ofzo en toch kwamen die vrij vaak voor. En ik zal niet de hele dag in een gebouw zitten gelukkig. De auto's moeten ook naar de poetser, garage, klanten, foto shoots, auto's ophalen (met X5 met trailer). Dus kom nog wel buiten gelukkigEn het scheelt dat er ook veel leuke auto's tussen zitten (M modelletjes) en dat het geen Kia's ofzo zijn
Sorry! 😄 We delen wel de showroom, daar staan ook andere wagens (AMG’s onder andere).quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt wel ok inderdaadBeetje jammer dat het bij 'dat andere' merk is
W204 350cdi met AMG stoelen of comfortpack, leer, open dak of pano en stoelverwarming.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sorry! 😄 We delen wel de showroom, daar staan ook andere wagens (AMG’s onder andere).
Ik zal m’n ogen open houden 😂quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
W204 350cdi met AMG stoelen of comfortpack, leer, open dak of pano en stoelverwarming.
Preferred; distronic.
Liefst grijs of zwart, iig geeeeeen zilver.
GLK mag ook, maar wel zelfde opties.
Ik hoor het wel als ik kan komen proefrijden 😁
Alleen een W204 AMG 😄quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
W204 350cdi met AMG stoelen of comfortpack, leer, open dak of pano en stoelverwarming.
Preferred; distronic.
Liefst grijs of zwart, iig geeeeeen zilver.
GLK mag ook, maar wel zelfde opties.
Ik hoor het wel als ik kan komen proefrijden 😁
Een 6.3? AMG plakken ze zelfs op A-klasses tegenwoordig.. Pookknop tuningquote:
Een ekte C63 yes, zij verkopen niet een C180 als AMG hoor 😄quote:Op zaterdag 28 december 2019 15:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een 6.3? AMG plakken ze zelfs op A-klasses tegenwoordig.. Pookknop tuning² .
De AMG versies(uitvoering) hebben diepere stoelen.. De standaard stoelen zitten ronduit klote tegenwoordig. Ik moet een comfortstoel pakket (met dat paneeltje naast de zitting) of een AMG pakketje, puur voor de stoelen.
Heel MP staat er vol mee, en ze zijn ook allemaal BOMVOL OPTIESquote:Op zaterdag 28 december 2019 15:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Een ekte C63 yes, zij verkopen niet een C180 als AMG hoor 😄
Geen ervaring met de stoelen, nooit een W204 gereden.
Haha da’s waar! Maar zo een handelaar is dit niet. Gaan daar aardig wat AMG’s (echte dusquote:Op zaterdag 28 december 2019 16:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heel MP staat er vol mee, en ze zijn ook allemaal BOMVOL OPTIES![]()
Ja alles is gewoon duur aan zo een wagen, maar ze klinken wel meesterlijk!quote:Op zaterdag 28 december 2019 17:22 schreef Sounddragon het volgende:
AMG zou ik rustig kopen als ik 25 km woon werk moet rijden, maar ik zou echt compleet failliet gaan aan het onderhoud met de afstanden die ik rijd.
Zeker, eigenlijk moet je zo'n ding gewoon gehad hebben voor het Duracell-tijdperk aanbreekt. Bazenbakkenquote:Op zaterdag 28 december 2019 17:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja alles is gewoon duur aan zo een wagen, maar ze klinken wel meesterlijk!
Dat is exact waarom ik de 540 destijds heb gekocht 😄 Maar een C63 is wel weer een trapje verder. Maatje van me heeft een sinds kort een W211 E55 AMG Estate uit 2004, moet daar ook nog eens mee rijden.quote:Op zaterdag 28 december 2019 17:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zeker, eigenlijk moet je zo'n ding gewoon gehad hebben voor het Duracell-tijdperk aanbreekt. Bazenbakken
Je moet wel een behoorlijke audiofiel zijn om vanwege die reden dan toch voor een dure AMG te kiezen.quote:Op zaterdag 28 december 2019 17:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja alles is gewoon duur aan zo een wagen, maar ze klinken wel meesterlijk!
Een AMG heeft nog wel meer goede punten buiten het geluidquote:Op maandag 30 december 2019 09:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je moet wel een behoorlijke audiofiel zijn om vanwege die reden dan toch voor een dure AMG te kiezen.
Tis een Benz toch? Niks mis meequote:Op maandag 20 januari 2020 10:16 schreef funnywell het volgende:
ik rij een w115 uit 69 telt dat ook, of ben ik dan te vervuilend
quote:Op donderdag 5 december 2019 14:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik rijd een Sprinter met de 3.0 V6 en hoor nog geen ketting. Staat inmiddels 575.000km op de teller.
Excuses voor de late reactie.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:06 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Bekend probleem van de om651.
Word een ritje naar de garage voor een nieuwe ketting te laten monteren.
De bus is inmiddels verkocht wegens andere baan. De boordcomputer gaf zelf aan wanneer ‘ie service nodig had. Standaard om de 30.000km maar door vele snelweg km werd dit al gauw 40.000km en dan kwam het er op neer wanneer er tijd was. Soms paar 1000km er overheen. Olie werd wel elke week gecheckt en zo nodig bijgevuld.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Excuses voor de late reactie.
Toen het van enkel ratelen/rammelen bij een koude start naar ook ratelen bij warme starts ging, werd het snel tijd voor een nieuwe ketting.
De prestaties van de Sprinter van LoveAtFirstDrive zullen wel niet gehaald worden, maar 250.000 met de nieuwe ketting zou mooi zijn.
Puur uit nieuwsgierigheid, welke onderhoudsintervallen hanteren jullie? Zaken die jullie bij de overname van een tweedehandse hoe dan ook z.s.m. aanpakken?
Zelfde als Love; als hij zegt dat het moet.. vanaf 3000km voor de beurt begint ie al te mauwen dat het eraan komtquote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Excuses voor de late reactie.
Toen het van enkel ratelen/rammelen bij een koude start naar ook ratelen bij warme starts ging, werd het snel tijd voor een nieuwe ketting.
De prestaties van de Sprinter van LoveAtFirstDrive zullen wel niet gehaald worden, maar 250.000 met de nieuwe ketting zou mooi zijn.
Puur uit nieuwsgierigheid, welke onderhoudsintervallen hanteren jullie? Zaken die jullie bij de overname van een tweedehandse hoe dan ook z.s.m. aanpakken?
Ikke ook, effies geduld nog, en blijven duimen dat niemand hem voor mijn neus wegkaait, want hij staat al een paar weken in de etalage ergensquote:Op woensdag 29 januari 2020 08:20 schreef leolinedance het volgende:
Het wordt tijd dat de nieuwe C-klasse komt. Ben bijna toe aan een nieuwe auto...
Ik ben eind december aan de beurt. Zeer twijfelachtig of de nieuwe C-klasse estate dan al leverbaar is.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke ook, effies geduld nog, en blijven duimen dat niemand hem voor mijn neus wegkaait, want hij staat al een paar weken in de etalage ergens
Koop 'mijn' W205, je weet hoe ik met mijn auto's om gaquote:Op woensdag 29 januari 2020 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke ook, effies geduld nog, en blijven duimen dat niemand hem voor mijn neus wegkaait, want hij staat al een paar weken in de etalage ergens
Ik geef geen kont om nieuw.. ik geef om opties, motorisering en tellerstand, in die volgorde.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben eind december aan de beurt. Zeer twijfelachtig of de nieuwe C-klasse estate dan al leverbaar is.
Kan ik niet betalen als arme kraanvogel.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Koop 'mijn' W205, je weet hoe ik met mijn auto's om ga
Ik zou ook liever een dikke gebruikte willen, maar dat is voor mij dan weer niet te betalen qua bijtelling (als het al zou mogen van bedrijf). Het zal wel een C180/200 ofzo worden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 00:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik geef geen kont om nieuw.. ik geef om opties, motorisering en tellerstand, in die volgorde.
[..]
Kan ik niet betalen als arme kraanvogel.
Ik heb een bijna full option 204 facelift 350 4matic op het oogquote:Op donderdag 30 januari 2020 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou ook liever een dikke gebruikte willen, maar dat is voor mij dan weer niet te betalen qua bijtelling (als het al zou mogen van bedrijf). Het zal wel een C180/200 ofzo worden.
Wij hebben deze wel eens in laten bouwen is niet orgineel mercedes maar tis ook geen pauper dakjequote:Op donderdag 30 januari 2020 00:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een bijna full option 204 facelift 350 4matic op het oogHalf leer, kontverwarming, grote comand, 7G met flippers, lane assist, distronic, doe hoek detectie, PDC, comfort stoelen, vol leer, the works.. enige wat ie mist is een pano of gewoon open dakkie,, dat wordt wel de eerste keer dat ik dat niet heb, maar dan gooi ik er wel een climair setje op
Meh, kweenie.. de originele daken willen zelfs nog wel lekken.. lawe dat maar eens niet doenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:11 schreef klawie het volgende:
[..]
Wij hebben deze wel eens in laten bouwen is niet orgineel mercedes maar tis ook geen pauper dakje
zo een open dak. gebruikte je dat echt (met enige regelmaat) ? is altijd wel een mooie optie, maar heb mijzelf er bij meerdere auto’s op betrapt dat ik dat dak echt nooit open deed. zeker sinds airco.quote:Op donderdag 30 januari 2020 00:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een bijna full option 204 facelift 350 4matic op het oogHalf leer, kontverwarming, grote comand, 7G met flippers, lane assist, distronic, doe hoek detectie, PDC, comfort stoelen, vol leer, the works.. enige wat ie mist is een pano of gewoon open dakkie,, dat wordt wel de eerste keer dat ik dat niet heb, maar dan gooi ik er wel een climair setje op
Dan zijn ze beter dan orgineel want deze heeft nog nooit gelektquote:Op vrijdag 31 januari 2020 02:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Meh, kweenie.. de originele daken willen zelfs nog wel lekken.. lawe dat maar eens niet doen
Altijd.. zelfs als het regent. airco gebruik is alleen als ik vind dat ik hem nodig heb.. zonde van het extra verbruik, die extra liters geef ik liever aan de paardenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 07:26 schreef manny het volgende:
[..]
zo een open dak. gebruikte je dat echt (met enige regelmaat) ? is altijd wel een mooie optie, maar heb mijzelf er bij meerdere auto’s op betrapt dat ik dat dak echt nooit open deed. zeker sinds airco.
waarom zou je benzine (of diesel) geven aan een paard ?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 00:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Altijd.. zelfs als het regent. airco gebruik is alleen als ik vind dat ik hem nodig heb.. zonde van het extra verbruik, die extra liters geef ik liever aan de paarden
omdat de kabouters dat niet lustenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 06:58 schreef manny het volgende:
[..]
waarom zou je benzine (of diesel) geven aan een paard ?
wacht nou even. dan kan ze reageren met “ik bedoel natuurlijk het geld dat ik bespaar” en dan kan ik zeggen “waarom zou je geld aan een paard geven”quote:
2 ltr benzine handbak. overwoog diesel, maar vond ik echt te weinig power, deze komt nog beetje mee met het verkeer. Kan er prima 180km/h mee rijden, niet dat ik t doe ooit, maar moest t eenmalig testen. Rijdt dan nog super soepel, behalve dan de 4 handbak. Onderstel is complexer en meer verfijnd dan op de W123 die daarna kwam. Klinkerwegen voel je niet eens, echt wtf moment heb je dan. Zouden huidige autobouwers nog wat van kunnen leren.quote:
Nette bak hoor, ziet er strak uitquote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:17 schreef funnywell het volgende:
[..]
2 ltr benzine handbak. overwoog diesel, maar vond ik echt te weinig power, deze komt nog beetje mee met het verkeer. Kan er prima 180km/h mee rijden, niet dat ik t doe ooit, maar moest t eenmalig testen. Rijdt dan nog super soepel, behalve dan de 4 handbak. Onderstel is complexer en meer verfijnd dan op de W123 die daarna kwam. Klinkerwegen voel je niet eens, echt wtf moment heb je dan. Zouden huidige autobouwers nog wat van kunnen leren.
https://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=121330
2014 uit Zweden gehaald van eerste eigenaar, nouja kleinzoon had m van zn opa overgenomen paar jaar eerder. Teller is nooit rond geweest, tenminste als ik de Zweedse APK papieren vanaf 1982 mag geloven die er allemaal bij zitten
zo een c klasse station blijft toch geweldig. top!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak hoor, ziet er strak uit![]()
Comfort is standaard in die oudere bakken, maar het hedendaagse verkeer is veel meer gejaagd, en dus hebben nieuwere auto's tegenwoordig gewoon strakkere vering.. Het comfort is er nog wel, maar niet meer zo 'floating couch' als vroegah![]()
Als je nu een Benz wilt die dat gevoel geeft, moet je een E of S met luchtvering pakken, dat rijdt ongeveer net zo, alleen raak je dan niet met je spiegels het asfalt op rotondes![]()
Heb net handgeld gegeven op mijn nieuwe.. mijn voornemen om te downgraden is gelukt, mede omdat die 350 al weg was, anders had ik jammerlijk gefaald![]()
.. maar hij had ook nog een mooie 250 4matic, zonder leer, zonder opendak, en dus geen V6.
Wel distronic, lane assist, dodehoek detectie, PDC, comand online, kontgrille en uiteraard alle andere standaard kermis... en geen hout binnen, en geen alu, maar lakzwart![]()
Klikkie
Dit was die andere trouwens.. iets ander interieur, 350 en iets minder kilometers, maja, ik was te laat![]()
![]()
Dat is t juist niet, het heeft niet de wegligging van een Amerikaan. Maar van een sport auto met comfort. Je kunt dat ding door de bochten gooien en zakt niet weg. Bij uitlijnen van de wagen moet voor en achter gebeuren. Meeste moderne auto's gebeurt dat alleen voor. Nee dat ding was zo zijn tijd vooruit, maar het koste teveel in massaproductie dus de nieuwere modellen werd t weer een stuk simpeler gemaakt.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak hoor, ziet er strak uit![]()
Comfort is standaard in die oudere bakken, maar het hedendaagse verkeer is veel meer gejaagd, en dus hebben nieuwere auto's tegenwoordig gewoon strakkere vering.. Het comfort is er nog wel, maar niet meer zo 'floating couch' als vroegah![]()
Als je nu een Benz wilt die dat gevoel geeft, moet je een E of S met luchtvering pakken, dat rijdt ongeveer net zo, alleen raak je dan niet met je spiegels het asfalt op rotondes![]()
Heb net handgeld gegeven op mijn nieuwe.. mijn voornemen om te downgraden is gelukt, mede omdat die 350 al weg was, anders had ik jammerlijk gefaald![]()
.. maar hij had ook nog een mooie 250 4matic, zonder leer, zonder opendak, en dus geen V6.
Wel distronic, lane assist, dodehoek detectie, PDC, comand online, kontgrille en uiteraard alle andere standaard kermis... en geen hout binnen, en geen alu, maar lakzwart![]()
Klikkie
Dit was die andere trouwens.. iets ander interieur, 350 en iets minder kilometers, maja, ik was te laat![]()
![]()
Ik had het over comfort, niet over wegligging, en ik heb ook nergens het woord 'deinbak', of 'amerikaan' in de mond gehad.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:01 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is t juist niet, het heeft niet de wegligging van een Amerikaan. Maar van een sport auto met comfort. Je kunt dat ding door de bochten gooien en zakt niet weg. Bij uitlijnen van de wagen moet voor en achter gebeuren. Meeste moderne auto's gebeurt dat alleen voor. Nee dat ding was zo zijn tijd vooruit, maar het koste teveel in massaproductie dus de nieuwere modellen werd t weer een stuk simpeler gemaakt.
Ik heb het idee dat ik een verlengde S-Klasse/Maybach of iets dergelijks moet rijden voordat medeweggebruikers mijn neiging naar een op comfort gebaseerde rijstijl - weinig krachten in de bochten, gedoseerd accelereren/afremmen; je zou denken dat ik bejaard wasquote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak hoor, ziet er strak uit![]()
Comfort is standaard in die oudere bakken, maar het hedendaagse verkeer is veel meer gejaagd, en dus hebben nieuwere auto's tegenwoordig gewoon strakkere vering.. Het comfort is er nog wel, maar niet meer zo 'floating couch' als vroegah![]()
Als je nu een Benz wilt die dat gevoel geeft, moet je een E of S met luchtvering pakken, dat rijdt ongeveer net zo, alleen raak je dan niet met je spiegels het asfalt op rotondes![]()
Heb net handgeld gegeven op mijn nieuwe.. mijn voornemen om te downgraden is gelukt, mede omdat die 350 al weg was, anders had ik jammerlijk gefaald![]()
.. maar hij had ook nog een mooie 250 4matic, zonder leer, zonder opendak, en dus geen V6.
Wel distronic, lane assist, dodehoek detectie, PDC, comand online, kontgrille en uiteraard alle andere standaard kermis... en geen hout binnen, en geen alu, maar lakzwart![]()
Klikkie
Dit was die andere trouwens.. iets ander interieur, 350 en iets minder kilometers, maja, ik was te laat![]()
![]()
Mooie auto’s allebei!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak hoor, ziet er strak uit![]()
Comfort is standaard in die oudere bakken, maar het hedendaagse verkeer is veel meer gejaagd, en dus hebben nieuwere auto's tegenwoordig gewoon strakkere vering.. Het comfort is er nog wel, maar niet meer zo 'floating couch' als vroegah![]()
Als je nu een Benz wilt die dat gevoel geeft, moet je een E of S met luchtvering pakken, dat rijdt ongeveer net zo, alleen raak je dan niet met je spiegels het asfalt op rotondes![]()
Heb net handgeld gegeven op mijn nieuwe.. mijn voornemen om te downgraden is gelukt, mede omdat die 350 al weg was, anders had ik jammerlijk gefaald![]()
.. maar hij had ook nog een mooie 250 4matic, zonder leer, zonder opendak, en dus geen V6.
Wel distronic, lane assist, dodehoek detectie, PDC, comand online, kontgrille en uiteraard alle andere standaard kermis... en geen hout binnen, en geen alu, maar lakzwart![]()
Klikkie
Dit was die andere trouwens.. iets ander interieur, 350 en iets minder kilometers, maja, ik was te laat![]()
![]()
Ik heb mijn nieuwe vliegende tapijt vandaag opgehaald, ik ben helemaal verliefdquote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:11 schreef klawie het volgende:
[..]
Mooie auto’s allebei!
Gefeliciteerd met je aankoop
Oohja als het een 5 traps bak is doe je er wijs aan om hem te laten verversen of effe dealer historie opvragen
Nice! Congrats.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb mijn nieuwe vliegende tapijt vandaag opgehaald, ik ben helemaal verliefd![]()
Alles werkt zoals je van een Benz verwacht; perfect en bijna precies zoals je het wiltIk moet nog wel wat dingetjes uitvogelen, ik vind de stem van de navigatie mevrouw een beetje zacht, nog niet uitgevonden hoe ik dat volume omhoog krijg, en hij wil geen data uit mijn telefoon eten via BT.. op mijn foon staat het aan, maar Benz geeft mijn foon de schuld.. moet ik me nog even in verdiepen.
A.s. zaterdag is mijn zwarte AMG breedset klaar met 4 nieuwe Michelinnetjes, dat wordt meteen de bruiloft plannen![]()
Oh, en ik moet vreselijk wennen aan het feit dat de knipper- en cc/distronic hendel zijn omgedraaid
Ah, dat zou zomaar kunnen, dat ga ik eens proberenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nice! Congrats.
Als de navi zo werkt als in de Sprinter kun je het volume aanpassen zodra de navi geluid maakt. Dus als zij praat even aan de volumeknop draaien. Ik zet het juist altijd uit.
Denk ongeveer hetzelfde systeem ja, mijne was uit 2013. Alleen in kon wel BT bellen maar niet muziek streamen. Geloof dat je daar een extra module voor nodig hebt. Is wel OEM MB geleverd als ik het goed heb, alleen was het bij mijne niet aangevinkt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, dat zou zomaar kunnen, dat ga ik eens proberenIk vind het wel prettig.. had je bus ook een comand? Ik zou muziek moeten kunnen streamen, maar dat lukt ook nog niet echt.
![]()
Ah, die fiks ik nog wel.. hmmm, wacht es effe..quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk ongeveer hetzelfde systeem ja, mijne was uit 2013. Alleen in kon wel BT bellen maar niet muziek streamen. Geloof dat je daar een extra module voor nodig hebt. Is wel OEM MB geleverd als ik het goed heb, alleen was het bij mijne niet aangevinkt.
Woah! Jouw navi-audio tip was de juiste, thanks!quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk ongeveer hetzelfde systeem ja, mijne was uit 2013. Alleen in kon wel BT bellen maar niet muziek streamen. Geloof dat je daar een extra module voor nodig hebt. Is wel OEM MB geleverd als ik het goed heb, alleen was het bij mijne niet aangevinkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mjah, ze zegt overal 'alstublieft' achteraan.. daar krijg ik wel een beetje jeukies van jaquote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:21 schreef derLudolf het volgende:
Dat pianolak binnen is erg strak inderdaad.
En de nieuwe velgen zien er ook goed uit.
Wat betreft navi ben ik met Loveatfirstdrive, team "hou je bek zeikwijf"
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Woah! Jouw navi-audio tip was de juiste, thanks!![]()
Inmiddels heb ik streamen via BT ook aan de praat, werkt perfect![]()
En ditte;Ziet er goed uit! Zou ook lekker sneeuw opzoeken met 4MSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi dat het werkte
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:21 schreef derLudolf het volgende:
Dat pianolak binnen is erg strak inderdaad.
En de nieuwe velgen zien er ook goed uit.
Wat betreft navi ben ik met Loveatfirstdrive, team "hou je bek zeikwijf"![]()
Dat vond ik nou ookquote:
Laat de sneeuw mij maar opzoeken; de combi van winterbanden en 4M maakt er een prima sleepwagen vanquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Zou ook lekker sneeuw opzoeken met 4MMooi dat het werkte
[..]
Komt nog wel, eerst even wat andere dingetjes die prio hebben.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:35 schreef Charged het volgende:
Ziet er erg mooi uit SD,veel veilige km's ermee.
Chippie?
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Woah! Jouw navi-audio tip was de juiste, thanks!![]()
Inmiddels heb ik streamen via BT ook aan de praat, werkt perfect![]()
En ditte;Toffe auto man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook 17 inch Avantgardes, maar die heeft iedereenquote:Op zondag 9 februari 2020 18:57 schreef leolinedance het volgende:
Mooie auto, proficiat. De nieuwe velgen zouden niet mijn keuze zijn (sowieso zwarte velgen niet, sjonnie) maar verder ziet hij er netjes uit.
Tenks, staat alweer 2k op sinds ik hem heb, en ik ben niet eens aan het werkquote:
5,5 graad is wel een mooi detailquote:Op donderdag 13 februari 2020 16:47 schreef Charged het volgende:
Sprinter had vanmiddag een leuke km.stand. Helaas de tijd niet mee.
[ afbeelding ]
Leuk ding, beetje opties aan kunnen vinken?quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:07 schreef mrPanerai het volgende:
Na jaren BMW (oa. x3) gereden te hebben nu voor Mercedes gekozen.
GLB 200, het wachten kan beginnen, eind april is ie er
[ afbeelding ]
Ging wel snel met het budget.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Leuk ding, beetje opties aan kunnen vinken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |