quote:Op donderdag 5 december 2019 14:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik rijd een Sprinter met de 3.0 V6 en hoor nog geen ketting. Staat inmiddels 575.000km op de teller.
Excuses voor de late reactie.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:06 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Bekend probleem van de om651.
Word een ritje naar de garage voor een nieuwe ketting te laten monteren.
De bus is inmiddels verkocht wegens andere baan. De boordcomputer gaf zelf aan wanneer ‘ie service nodig had. Standaard om de 30.000km maar door vele snelweg km werd dit al gauw 40.000km en dan kwam het er op neer wanneer er tijd was. Soms paar 1000km er overheen. Olie werd wel elke week gecheckt en zo nodig bijgevuld.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Excuses voor de late reactie.
Toen het van enkel ratelen/rammelen bij een koude start naar ook ratelen bij warme starts ging, werd het snel tijd voor een nieuwe ketting.
De prestaties van de Sprinter van LoveAtFirstDrive zullen wel niet gehaald worden, maar 250.000 met de nieuwe ketting zou mooi zijn.
Puur uit nieuwsgierigheid, welke onderhoudsintervallen hanteren jullie? Zaken die jullie bij de overname van een tweedehandse hoe dan ook z.s.m. aanpakken?
Zelfde als Love; als hij zegt dat het moet.. vanaf 3000km voor de beurt begint ie al te mauwen dat het eraan komtquote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Excuses voor de late reactie.
Toen het van enkel ratelen/rammelen bij een koude start naar ook ratelen bij warme starts ging, werd het snel tijd voor een nieuwe ketting.
De prestaties van de Sprinter van LoveAtFirstDrive zullen wel niet gehaald worden, maar 250.000 met de nieuwe ketting zou mooi zijn.
Puur uit nieuwsgierigheid, welke onderhoudsintervallen hanteren jullie? Zaken die jullie bij de overname van een tweedehandse hoe dan ook z.s.m. aanpakken?
Ikke ook, effies geduld nog, en blijven duimen dat niemand hem voor mijn neus wegkaait, want hij staat al een paar weken in de etalage ergensquote:Op woensdag 29 januari 2020 08:20 schreef leolinedance het volgende:
Het wordt tijd dat de nieuwe C-klasse komt. Ben bijna toe aan een nieuwe auto...
Ik ben eind december aan de beurt. Zeer twijfelachtig of de nieuwe C-klasse estate dan al leverbaar is.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke ook, effies geduld nog, en blijven duimen dat niemand hem voor mijn neus wegkaait, want hij staat al een paar weken in de etalage ergens
Koop 'mijn' W205, je weet hoe ik met mijn auto's om gaquote:Op woensdag 29 januari 2020 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke ook, effies geduld nog, en blijven duimen dat niemand hem voor mijn neus wegkaait, want hij staat al een paar weken in de etalage ergens
Ik geef geen kont om nieuw.. ik geef om opties, motorisering en tellerstand, in die volgorde.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben eind december aan de beurt. Zeer twijfelachtig of de nieuwe C-klasse estate dan al leverbaar is.
Kan ik niet betalen als arme kraanvogel.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Koop 'mijn' W205, je weet hoe ik met mijn auto's om ga
Ik zou ook liever een dikke gebruikte willen, maar dat is voor mij dan weer niet te betalen qua bijtelling (als het al zou mogen van bedrijf). Het zal wel een C180/200 ofzo worden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 00:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik geef geen kont om nieuw.. ik geef om opties, motorisering en tellerstand, in die volgorde.
[..]
Kan ik niet betalen als arme kraanvogel.
Ik heb een bijna full option 204 facelift 350 4matic op het oogquote:Op donderdag 30 januari 2020 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou ook liever een dikke gebruikte willen, maar dat is voor mij dan weer niet te betalen qua bijtelling (als het al zou mogen van bedrijf). Het zal wel een C180/200 ofzo worden.
Wij hebben deze wel eens in laten bouwen is niet orgineel mercedes maar tis ook geen pauper dakjequote:Op donderdag 30 januari 2020 00:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een bijna full option 204 facelift 350 4matic op het oogHalf leer, kontverwarming, grote comand, 7G met flippers, lane assist, distronic, doe hoek detectie, PDC, comfort stoelen, vol leer, the works.. enige wat ie mist is een pano of gewoon open dakkie,, dat wordt wel de eerste keer dat ik dat niet heb, maar dan gooi ik er wel een climair setje op
Meh, kweenie.. de originele daken willen zelfs nog wel lekken.. lawe dat maar eens niet doenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:11 schreef klawie het volgende:
[..]
Wij hebben deze wel eens in laten bouwen is niet orgineel mercedes maar tis ook geen pauper dakje
zo een open dak. gebruikte je dat echt (met enige regelmaat) ? is altijd wel een mooie optie, maar heb mijzelf er bij meerdere auto’s op betrapt dat ik dat dak echt nooit open deed. zeker sinds airco.quote:Op donderdag 30 januari 2020 00:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een bijna full option 204 facelift 350 4matic op het oogHalf leer, kontverwarming, grote comand, 7G met flippers, lane assist, distronic, doe hoek detectie, PDC, comfort stoelen, vol leer, the works.. enige wat ie mist is een pano of gewoon open dakkie,, dat wordt wel de eerste keer dat ik dat niet heb, maar dan gooi ik er wel een climair setje op
Dan zijn ze beter dan orgineel want deze heeft nog nooit gelektquote:Op vrijdag 31 januari 2020 02:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Meh, kweenie.. de originele daken willen zelfs nog wel lekken.. lawe dat maar eens niet doen
Altijd.. zelfs als het regent. airco gebruik is alleen als ik vind dat ik hem nodig heb.. zonde van het extra verbruik, die extra liters geef ik liever aan de paardenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 07:26 schreef manny het volgende:
[..]
zo een open dak. gebruikte je dat echt (met enige regelmaat) ? is altijd wel een mooie optie, maar heb mijzelf er bij meerdere auto’s op betrapt dat ik dat dak echt nooit open deed. zeker sinds airco.
waarom zou je benzine (of diesel) geven aan een paard ?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 00:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Altijd.. zelfs als het regent. airco gebruik is alleen als ik vind dat ik hem nodig heb.. zonde van het extra verbruik, die extra liters geef ik liever aan de paarden
omdat de kabouters dat niet lustenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 06:58 schreef manny het volgende:
[..]
waarom zou je benzine (of diesel) geven aan een paard ?
wacht nou even. dan kan ze reageren met “ik bedoel natuurlijk het geld dat ik bespaar” en dan kan ik zeggen “waarom zou je geld aan een paard geven”quote:
2 ltr benzine handbak. overwoog diesel, maar vond ik echt te weinig power, deze komt nog beetje mee met het verkeer. Kan er prima 180km/h mee rijden, niet dat ik t doe ooit, maar moest t eenmalig testen. Rijdt dan nog super soepel, behalve dan de 4 handbak. Onderstel is complexer en meer verfijnd dan op de W123 die daarna kwam. Klinkerwegen voel je niet eens, echt wtf moment heb je dan. Zouden huidige autobouwers nog wat van kunnen leren.quote:
Nette bak hoor, ziet er strak uitquote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:17 schreef funnywell het volgende:
[..]
2 ltr benzine handbak. overwoog diesel, maar vond ik echt te weinig power, deze komt nog beetje mee met het verkeer. Kan er prima 180km/h mee rijden, niet dat ik t doe ooit, maar moest t eenmalig testen. Rijdt dan nog super soepel, behalve dan de 4 handbak. Onderstel is complexer en meer verfijnd dan op de W123 die daarna kwam. Klinkerwegen voel je niet eens, echt wtf moment heb je dan. Zouden huidige autobouwers nog wat van kunnen leren.
https://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=121330
2014 uit Zweden gehaald van eerste eigenaar, nouja kleinzoon had m van zn opa overgenomen paar jaar eerder. Teller is nooit rond geweest, tenminste als ik de Zweedse APK papieren vanaf 1982 mag geloven die er allemaal bij zitten
zo een c klasse station blijft toch geweldig. top!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak hoor, ziet er strak uit![]()
Comfort is standaard in die oudere bakken, maar het hedendaagse verkeer is veel meer gejaagd, en dus hebben nieuwere auto's tegenwoordig gewoon strakkere vering.. Het comfort is er nog wel, maar niet meer zo 'floating couch' als vroegah![]()
Als je nu een Benz wilt die dat gevoel geeft, moet je een E of S met luchtvering pakken, dat rijdt ongeveer net zo, alleen raak je dan niet met je spiegels het asfalt op rotondes![]()
Heb net handgeld gegeven op mijn nieuwe.. mijn voornemen om te downgraden is gelukt, mede omdat die 350 al weg was, anders had ik jammerlijk gefaald![]()
.. maar hij had ook nog een mooie 250 4matic, zonder leer, zonder opendak, en dus geen V6.
Wel distronic, lane assist, dodehoek detectie, PDC, comand online, kontgrille en uiteraard alle andere standaard kermis... en geen hout binnen, en geen alu, maar lakzwart![]()
Klikkie
Dit was die andere trouwens.. iets ander interieur, 350 en iets minder kilometers, maja, ik was te laat![]()
![]()
Dat is t juist niet, het heeft niet de wegligging van een Amerikaan. Maar van een sport auto met comfort. Je kunt dat ding door de bochten gooien en zakt niet weg. Bij uitlijnen van de wagen moet voor en achter gebeuren. Meeste moderne auto's gebeurt dat alleen voor. Nee dat ding was zo zijn tijd vooruit, maar het koste teveel in massaproductie dus de nieuwere modellen werd t weer een stuk simpeler gemaakt.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak hoor, ziet er strak uit![]()
Comfort is standaard in die oudere bakken, maar het hedendaagse verkeer is veel meer gejaagd, en dus hebben nieuwere auto's tegenwoordig gewoon strakkere vering.. Het comfort is er nog wel, maar niet meer zo 'floating couch' als vroegah![]()
Als je nu een Benz wilt die dat gevoel geeft, moet je een E of S met luchtvering pakken, dat rijdt ongeveer net zo, alleen raak je dan niet met je spiegels het asfalt op rotondes![]()
Heb net handgeld gegeven op mijn nieuwe.. mijn voornemen om te downgraden is gelukt, mede omdat die 350 al weg was, anders had ik jammerlijk gefaald![]()
.. maar hij had ook nog een mooie 250 4matic, zonder leer, zonder opendak, en dus geen V6.
Wel distronic, lane assist, dodehoek detectie, PDC, comand online, kontgrille en uiteraard alle andere standaard kermis... en geen hout binnen, en geen alu, maar lakzwart![]()
Klikkie
Dit was die andere trouwens.. iets ander interieur, 350 en iets minder kilometers, maja, ik was te laat![]()
![]()
Ik had het over comfort, niet over wegligging, en ik heb ook nergens het woord 'deinbak', of 'amerikaan' in de mond gehad.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:01 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is t juist niet, het heeft niet de wegligging van een Amerikaan. Maar van een sport auto met comfort. Je kunt dat ding door de bochten gooien en zakt niet weg. Bij uitlijnen van de wagen moet voor en achter gebeuren. Meeste moderne auto's gebeurt dat alleen voor. Nee dat ding was zo zijn tijd vooruit, maar het koste teveel in massaproductie dus de nieuwere modellen werd t weer een stuk simpeler gemaakt.
Ik heb het idee dat ik een verlengde S-Klasse/Maybach of iets dergelijks moet rijden voordat medeweggebruikers mijn neiging naar een op comfort gebaseerde rijstijl - weinig krachten in de bochten, gedoseerd accelereren/afremmen; je zou denken dat ik bejaard wasquote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak hoor, ziet er strak uit![]()
Comfort is standaard in die oudere bakken, maar het hedendaagse verkeer is veel meer gejaagd, en dus hebben nieuwere auto's tegenwoordig gewoon strakkere vering.. Het comfort is er nog wel, maar niet meer zo 'floating couch' als vroegah![]()
Als je nu een Benz wilt die dat gevoel geeft, moet je een E of S met luchtvering pakken, dat rijdt ongeveer net zo, alleen raak je dan niet met je spiegels het asfalt op rotondes![]()
Heb net handgeld gegeven op mijn nieuwe.. mijn voornemen om te downgraden is gelukt, mede omdat die 350 al weg was, anders had ik jammerlijk gefaald![]()
.. maar hij had ook nog een mooie 250 4matic, zonder leer, zonder opendak, en dus geen V6.
Wel distronic, lane assist, dodehoek detectie, PDC, comand online, kontgrille en uiteraard alle andere standaard kermis... en geen hout binnen, en geen alu, maar lakzwart![]()
Klikkie
Dit was die andere trouwens.. iets ander interieur, 350 en iets minder kilometers, maja, ik was te laat![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |