Ehmmm.. hmmm...witte opkopers ... meesters ? Het waren bezitters en zat anderen met een (donker) kleurtje die van harte deelnamen aan de winstgevende handel. Laten de kleur hier maar ondergeschikt maken aan de intenties. Net als dat bij Zwarte Piet. Die kan gewoon zwart(ig) en voor mijn part, pimpelpaars blijven mits je dat maar niet zelf ziet als zwart.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:16 schreef Kamina het volgende:
Nou ja, die witte kopers waren wel de meesters van de gekochte slaven.
Nee dat is gewoon de waarheid..quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is de uitvlucht van de kwetser.
je gaat wel erg ver in het goedpraten van slavernij....quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik durf trouwens wel te stellen dat degene die niet verkocht werden als slaaf een nog veel gruwelijker lot is toegekomen..
Bye Feliciaquote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je gaat wel erg ver in het goedpraten van slavernij....
Stap met je clubje kozp en wearehere naar de rijdende rechter.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:37 schreef Kamina het volgende:
[..]
Helaas is dit ingebracht door de mensen die de zwarte Piet hebben gemaakt tot wat we het kennen. De oorspronkelijke Piet was niet afgebeeld als slaaf, dat gebeurde pas later.
Het zal me eigenlijk allemaal aan mijn reet roesten wat voor vormen en rollen betrokkene in de geschiedenis heeft gehad. Zolang er tegenwoordig geen galei met een shitload aan zwarte pieten vastgeketend aan de roeiriemen onder muzikale begeleiding van trommels en zweepslagen de haven ingeroeid wordt is dat slavernij argument niet valide.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:37 schreef Kamina het volgende:
Helaas is dit ingebracht door de mensen die de zwarte Piet hebben gemaakt tot wat we het kennen. De oorspronkelijke Piet was niet afgebeeld als slaaf, dat gebeurde pas later.
Nee.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:37 schreef Kamina het volgende:
[..]
Korte vs lange termijn. Beide zou tegenwoordig waarschijnlijk als genocide worden aangemerkt.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik durf trouwens wel te stellen dat degene die niet verkocht werden als slaaf een nog veel gruwelijker lot is toegekomen..
Kweek eelt. Rubberentegel maatschappij gezeik.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
je zou het tegenwoordig aanmerken als een ethnische zuiveringquote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
Korte vs lange termijn. Beide zou tegenwoordig waarschijnlijk als genocide worden aangemerkt.
Historici hebben zelf het idee geopperd dat de huidige weergave van Piet is geïnspireerd door een afbeelding van een edelvrouw die een negerjongen kocht op een slavenmarkt.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ehmmm.. hmmm...witte opkopers ... meesters ? Het waren bezitters en zat anderen met een (donker) kleurtje die van harte deelnamen aan de winstgevende handel. Laten de kleur hier maar ondergeschikt maken aan de intenties. Net als dat bij Zwarte Piet. Die kan gewoon zwart(ig) en voor mijn part, pimpelpaars blijven mits je dat maar niet zelf ziet als zwart.
Nee blues, dat is je al vaker uitgelegd dat het een keuze is.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
link ?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:44 schreef Kamina het volgende:
[..]
Historici hebben zelf het idee geopperd dat de huidige weergave van Piet is geïnspireerd door een afbeelding van een edelvrouw die een negerjongen kocht op een slavenmarkt.
..... ik hou maar even hier aan vast, geen behoefte aan ideeën of gedachten:quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:44 schreef Kamina het volgende:
[..]
Historici hebben zelf het idee geopperd dat de huidige weergave van Piet is geïnspireerd door een afbeelding van een edelvrouw die een negerjongen kocht op een slavenmarkt.
quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:41 schreef AchJa het volgende:[..]Het zal me eigenlijk allemaal aan mijn reet roesten wat voor vormen en rollen betrokkene in de geschiedenis heeft gehad. Zolang er tegenwoordig geen galei met een shitload aan zwarte pieten vastgeketend aan de roeiriemen onder muzikale begeleiding van trommels en zweepslagen de haven ingeroeid wordt is dat slavernij argument niet valide.
Misschien dat je kunt stellen dat etnische zuivering het doel was van degenen die die stammen overwonnen en verkochten, maar ik denk dat het effect wel genocide was of iig daar heel dicht tegenaan schurkte. Van wiki:quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zou het tegenwoordig aanmerken als een ethnische zuivering
genocide is weer heel wat anders
En ik vergelijk het bijv ook hier mee https://www.deroerom.nl/p(...)dienstvrijheid_klaagquote:Stanton ziet genocide als een glijdende schaal. Een situatie gaat niet in één keer van vreedzaam naar een situatie waar groepen mensen elkaar uitmoorden. Hij onderscheidt daarbij acht verschillende fasen: classificatie, symbolisatie, dehumanisatie, organisatie, polarisatie, voorbereiding, vernietiging en ontkenning. Stanton stelt dat elke genocide min of meer deze sequentie van escalerende fasen kent. Staten - zowel nationaal als internationaal - zouden daarop bedacht moeten zijn en ingrijpen zodra een proces van genocide wordt ingezet. Door de internationaal gehanteerde definitie van de Verenigde Naties (zie boven) wordt nu meestal met ingrijpen gewacht tot stadium zeven (de vernietiging) is ingetreden omdat er voordien nog niet gesproken 'mag' worden van genocide.
Wiki kan door iedere piemol worden aangepast naar wat diegene graag zou willen lezen.quote:
Je ziet het hier op Fok! toch ook gebeuren? Al die tere zieltjes die naar FB rennen als er een trol in hun topic zit want: "die vernielt mijn hele topic boehoequote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:45 schreef Red_85 het volgende:
Nee blues, dat is je al vaker uitgelegd dat het een keuze is.
Blijven volharden in leugens is ook een keuze. Daarbij maakt het continu herhalen van je spinsels, het nog geen waarheid.
Gelukkig kan je daar wel verwijzingen vinden naar bronnen die wel als betrouwbaar worden geacht.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:50 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zelfs op de basisschool wordt Wikipedia niet als betrouwbare bron geaccepteerd..
Wie eist bewijst. Link maar naar die betrouwbare bronnen die jouw uitspraken ondersteunen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:52 schreef Kamina het volgende:
[..]
Gelukkig kan je daar wel verwijzingen vinden naar bronnen die wel als betrouwbaar worden geacht.
Dan post je een linkje naar deze betrouwbare bronnen ipv mensen te bevelen naar wikipedia te gaan.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:52 schreef Kamina het volgende:
[..]
Gelukkig kan je daar wel verwijzingen vinden naar bronnen die wel als betrouwbaar worden geacht.
Eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je ziet het hier op Fok! toch ook gebeuren? Al die tere zieltje die naar FB rennen als er een trol in hun topic zit want: "die vernielt mijn hele topic boehoe" Want owee als MIJN topic niet loopt zoals ik dat wil dan gaan we daar wat van vinden en dient er per direct opgetreden te worden door de mods, en anders gaat het linea recta naar de FA's...
Exact hetzelfde gedrag. Ik voel me benadeeld en gekwetst dus iedereen dient maar rekening met mij te houden en zich aan te passen aan mij.
Heb ik reeds gedaan door te verwijzen naar het artikel. De rest kan je vast wel zelf toch, zoals lezen enzo?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:53 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wie eist bewijst. Link maar naar die betrouwbare bronnen die jouw uitspraken ondersteunen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:56 schreef Kamina het volgende:
[..]
Heb ik reeds gedaan door te verwijzen naar het artikel. De rest kan je vast wel zelf toch, zoals lezen enzo?
quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dan post je een linkje naar deze betrouwbare bronnen ipv mensen te bevelen naar wikipedia te gaan.
Ook mijn vraag aan de anderen, om niet op de man te spelen hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |