abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:40:27 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182442951
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:16 schreef Kamina het volgende:
Nou ja, die witte kopers waren wel de meesters van de gekochte slaven.
Ehmmm.. hmmm...witte opkopers ... meesters ? Het waren bezitters en zat anderen met een (donker) kleurtje die van harte deelnamen aan de winstgevende handel. Laten de kleur hier maar ondergeschikt maken aan de intenties. Net als dat bij Zwarte Piet. Die kan gewoon zwart(ig) en voor mijn part, pimpelpaars blijven mits je dat maar niet zelf ziet als zwart.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182442957
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is de uitvlucht van de kwetser.
Nee dat is gewoon de waarheid..
pi_182442963
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik durf trouwens wel te stellen dat degene die niet verkocht werden als slaaf een nog veel gruwelijker lot is toegekomen..
je gaat wel erg ver in het goedpraten van slavernij....
pi_182442972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je gaat wel erg ver in het goedpraten van slavernij....
Bye Felicia :W
pi_182442973
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:37 schreef Kamina het volgende:

[..]

Helaas is dit ingebracht door de mensen die de zwarte Piet hebben gemaakt tot wat we het kennen. De oorspronkelijke Piet was niet afgebeeld als slaaf, dat gebeurde pas later.
Stap met je clubje kozp en wearehere naar de rijdende rechter.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:41:35 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182442974
quote:

Helaas is dit ingebracht door de mensen die de zwarte Piet hebben gemaakt tot wat we het kennen. De oorspronkelijke Piet was niet afgebeeld als slaaf, dat gebeurde pas later.
Het zal me eigenlijk allemaal aan mijn reet roesten wat voor vormen en rollen betrokkene in de geschiedenis heeft gehad. Zolang er tegenwoordig geen galei met een shitload aan zwarte pieten vastgeketend aan de roeiriemen onder muzikale begeleiding van trommels en zweepslagen de haven ingeroeid wordt is dat slavernij argument niet valide.
pi_182442981
quote:

[..]

Nee.
Dat is ingebracht door quincy en zijn vriendjes. Om het verhaal van de herstelbetalingen te kunnen pushen.

Daar gaat het immers uiteindelijk om. Vandaar ook dat die verene shepherd er opeens was bij getrokken.

Verzinsels.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182442988
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik durf trouwens wel te stellen dat degene die niet verkocht werden als slaaf een nog veel gruwelijker lot is toegekomen..
Korte vs lange termijn. Beide zou tegenwoordig waarschijnlijk als genocide worden aangemerkt.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:43:40 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator woensdag 10 oktober 2018 @ 23:44:01 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182442999
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:42 schreef poemojn het volgende:

[..]

Korte vs lange termijn. Beide zou tegenwoordig waarschijnlijk als genocide worden aangemerkt.
je zou het tegenwoordig aanmerken als een ethnische zuivering

genocide is weer heel wat anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182443004
quote:
13s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ehmmm.. hmmm...witte opkopers ... meesters ? Het waren bezitters en zat anderen met een (donker) kleurtje die van harte deelnamen aan de winstgevende handel. Laten de kleur hier maar ondergeschikt maken aan de intenties. Net als dat bij Zwarte Piet. Die kan gewoon zwart(ig) en voor mijn part, pimpelpaars blijven mits je dat maar niet zelf ziet als zwart.
Historici hebben zelf het idee geopperd dat de huidige weergave van Piet is geïnspireerd door een afbeelding van een edelvrouw die een negerjongen kocht op een slavenmarkt.
1 + 1 = blauw
pi_182443017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is de uitvlucht van de kwetser.
Nee blues, dat is je al vaker uitgelegd dat het een keuze is.
Blijven volharden in leugens is ook een keuze. Daarbij maakt het continu herhalen van je spinsels, het nog geen waarheid.
1947-2016
pi_182443018
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:44 schreef Kamina het volgende:

[..]

Historici hebben zelf het idee geopperd dat de huidige weergave van Piet is geïnspireerd door een afbeelding van een edelvrouw die een negerjongen kocht op een slavenmarkt.
link ?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:46:55 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182443029
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:44 schreef Kamina het volgende:

[..]

..... ik hou maar even hier aan vast, geen behoefte aan ideeën of gedachten:
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:41 schreef AchJa het volgende:[..]Het zal me eigenlijk allemaal aan mijn reet roesten wat voor vormen en rollen betrokkene in de geschiedenis heeft gehad. Zolang er tegenwoordig geen galei met een shitload aan zwarte pieten vastgeketend aan de roeiriemen onder muzikale begeleiding van trommels en zweepslagen de haven ingeroeid wordt is dat slavernij argument niet valide.
^O^
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182443037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:45 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

link ?
Wikipedia: Zwarte Piet.
1 + 1 = blauw
pi_182443039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

je zou het tegenwoordig aanmerken als een ethnische zuivering

genocide is weer heel wat anders
Misschien dat je kunt stellen dat etnische zuivering het doel was van degenen die die stammen overwonnen en verkochten, maar ik denk dat het effect wel genocide was of iig daar heel dicht tegenaan schurkte. Van wiki:
quote:
Stanton ziet genocide als een glijdende schaal. Een situatie gaat niet in één keer van vreedzaam naar een situatie waar groepen mensen elkaar uitmoorden. Hij onderscheidt daarbij acht verschillende fasen: classificatie, symbolisatie, dehumanisatie, organisatie, polarisatie, voorbereiding, vernietiging en ontkenning. Stanton stelt dat elke genocide min of meer deze sequentie van escalerende fasen kent. Staten - zowel nationaal als internationaal - zouden daarop bedacht moeten zijn en ingrijpen zodra een proces van genocide wordt ingezet. Door de internationaal gehanteerde definitie van de Verenigde Naties (zie boven) wordt nu meestal met ingrijpen gewacht tot stadium zeven (de vernietiging) is ingetreden omdat er voordien nog niet gesproken 'mag' worden van genocide.
En ik vergelijk het bijv ook hier mee https://www.deroerom.nl/p(...)dienstvrijheid_klaag

[ Bericht 4% gewijzigd door poemojn op 10-10-2018 23:55:58 ]
pi_182443068
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:47 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wiki kan door iedere piemol worden aangepast naar wat diegene graag zou willen lezen.
Daarom kan je wiki nooit als absolute bron opgeven. Dat leren ze je zelfs in de eerste klas van het vmbo.

Samen met je continue ad hominem spuien, ben je gewoon af.
Als je dat maar snapt. Ik betwijfel dat alleen.
1947-2016
pi_182443071
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:47 schreef Kamina het volgende:

[..]

Zelfs op de basisschool wordt Wikipedia niet als betrouwbare bron geaccepteerd..
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:50:59 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182443075
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:45 schreef Red_85 het volgende:

Nee blues, dat is je al vaker uitgelegd dat het een keuze is.
Blijven volharden in leugens is ook een keuze. Daarbij maakt het continu herhalen van je spinsels, het nog geen waarheid.
Je ziet het hier op Fok! toch ook gebeuren? Al die tere zieltjes die naar FB rennen als er een trol in hun topic zit want: "die vernielt mijn hele topic boehoe :'( " Want owee als MIJN topic niet loopt zoals ik dat wil dan gaan we daar wat van vinden en dient er per direct opgetreden te worden door de mods, en anders gaat het linea recta naar de FA's...

Exact hetzelfde gedrag. Ik voel me benadeeld en gekwetst dus iedereen dient maar rekening met mij te houden en zich aan te passen aan mij.
pi_182443090
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zelfs op de basisschool wordt Wikipedia niet als betrouwbare bron geaccepteerd..
Gelukkig kan je daar wel verwijzingen vinden naar bronnen die wel als betrouwbaar worden geacht.
1 + 1 = blauw
pi_182443104
quote:
12s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:52 schreef Kamina het volgende:

[..]

Gelukkig kan je daar wel verwijzingen vinden naar bronnen die wel als betrouwbaar worden geacht.
Wie eist bewijst. Link maar naar die betrouwbare bronnen die jouw uitspraken ondersteunen.
pi_182443120
quote:
12s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:52 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dan post je een linkje naar deze betrouwbare bronnen ipv mensen te bevelen naar wikipedia te gaan.

Ook mijn vraag aan de anderen, om niet op de man te spelen hier.
ijs_beer fan!
pi_182443125
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je ziet het hier op Fok! toch ook gebeuren? Al die tere zieltje die naar FB rennen als er een trol in hun topic zit want: "die vernielt mijn hele topic boehoe :'( " Want owee als MIJN topic niet loopt zoals ik dat wil dan gaan we daar wat van vinden en dient er per direct opgetreden te worden door de mods, en anders gaat het linea recta naar de FA's...

Exact hetzelfde gedrag. Ik voel me benadeeld en gekwetst dus iedereen dient maar rekening met mij te houden en zich aan te passen aan mij.
Eens.
Als ik het niet voor elkaar krijg wat ik wil en hoe ik het wil, ga ik het tegen mama zeggen.
Allemaal uit dezelfde hoek.
1947-2016
pi_182443131
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wie eist bewijst. Link maar naar die betrouwbare bronnen die jouw uitspraken ondersteunen.
Heb ik reeds gedaan door te verwijzen naar het artikel. De rest kan je vast wel zelf toch, zoals lezen enzo?
1 + 1 = blauw
pi_182443137
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:56 schreef Kamina het volgende:

[..]

Heb ik reeds gedaan door te verwijzen naar het artikel. De rest kan je vast wel zelf toch, zoals lezen enzo?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dan post je een linkje naar deze betrouwbare bronnen ipv mensen te bevelen naar wikipedia te gaan.

Ook mijn vraag aan de anderen, om niet op de man te spelen hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')