Het gaat dus niet om het geld.quote:Op dinsdag 25 september 2018 17:36 schreef ietjefietje het volgende:
Gossamme, wel Toyota's kopen voor rebelse ISIS en geen geld voor jassen hebben voor je eigen leger!
Maar wel weer wanbeleid.quote:
Mwah, wel eindverantwoordelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2018 18:55 schreef sp3c het volgende:
probleem hoeft helemaal niet mij defensie te liggen he
Wat heeft dat dan nog op de hakken, wat Mark kan, kan iedere andere, zich eronderuit lallen of niet?quote:Op dinsdag 25 september 2018 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwah, wel eindverantwoordelijk natuurlijk.
quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:33 schreef Infection het volgende:
Dat Europa nog niet binnengevallen is door de Russen...
Hij zal bedoelen dat Rusland nog niet Europa binnengevallen is?quote:
Je bedoelt diezelfde Russen die hun twee Salisbury spionnen opeenvolgende docentnummers hadden gegeven in hun valse Britse paspoorten?quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Update:
Tweede Kamer woest over fouten Defensie bij inkoop winterkleding
https://www.nu.nl/politie(...)p-winterkleding.html
Man man man. Dat Europa nog niet binnengevallen is door de Russen...
Die verbaast mij ook ja. Het is een training in de sneeuw.quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:07 schreef raptorix het volgende:
"Bij de planning van de missie in Noorwegen, die twee jaar geleden is gestart, is er niet vanuit gegaan dat de militairen zulke speciale kleding nodig hebben."
WTF, ik mag hopen dat als we in een conflict raken met Venezuela dat men niet aankomt met: ik had nooit verwacht dat we klamboes nodig zouden hebben in de tropen.
Moeten oefenen alleen als het bedrijf mij daar de middelen toe verstrekt, anders is het moeten over dan is het evt mogen, of ik geneigd ben tegen kosten zelf aan te schaffen, benzine tijd etc mag ik dan in rekening brengen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 23:10 schreef sp3c het volgende:
omdat de term deadline in het krijgsbedrijf wel een heel letterlijk ding is
die gasten moeten gewoon oefenen en dat kan gewoon prima als ze ff die jassen ophalen voor vadertje staat
Is het kpu een drama of zijn de regels waar ze zich aan moeten houden van de 2e kamer een drama? Bij aanbestedingen als deze moeten ze 4x rapporteren aan de 2e kamer. Zo'n rapport kost 2 maanden om te maken en dan nog wat maanden voor vragen en dat 4x. Dit is het zoveelste geval van politici die hun eigen problemen hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2018 17:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Je eerste argument.
Wat zou jij er van vinden als je werkgever ineens besluit dat je naar een vestiging 200km verderop moet. Lekker heel de week binnen slapen, weg van je gezin. Alsof je al niet genoeg weg van huis bent pakken ze je dat ook nog af.
En laten we nou niet doen alsof dit de eerste misser is op het gebied van persoonlijke uitrusting. Heel dat kpu is een drama.
Dit dus.quote:Op dinsdag 25 september 2018 23:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is het kpu een drama of zijn de regels waar ze zich aan moeten houden van de 2e kamer een drama? Bij aanbestedingen als deze moeten ze 4x rapporteren aan de 2e kamer. Zo'n rapport kost 2 maanden om te maken en dan nog wat maanden voor vragen en dat 4x. Dit is het zoveelste geval van politici die hun eigen problemen hebben gemaakt.
En niet verantwoordelijk voor evt bevriezing van de militairen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 23:34 schreef Vallon het volgende:
Ms. idee om militairen tot ZZP ondernemer te verklaren en dat ze hun eigen gereedschap en kleding voortaan maar mee moeten nemen. Hoeft defensie alleen nog maar te betalen en is kleding m.u.v. een stickersetje niet langer een defensie probleem.
Jij snapt hem !!!!! En geldt ook voor ander inkomende en ingeslagen waar.....quote:Op dinsdag 25 september 2018 23:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
En niet verantwoordelijk voor evt bevriezing van de militairen.
goed plan, de luchtmacht wilde altijd al joint strike fighter, als die dat besluit gewoon hadden kunnen nemen toendertijd hadden we de belastingbetaler miljoenen aan besluitvorming alleen kunnen besparen door gewoon te zeggen 'die nemen we ... want cool'quote:Op dinsdag 25 september 2018 23:34 schreef Vallon het volgende:
Ms. idee om militairen tot ZZP ondernemer te verklaren en dat ze hun eigen gereedschap en kleding voortaan maar mee moeten nemen. Hoeft defensie alleen nog maar te betalen en is kleding m.u.v. een stickersetje niet langer een defensie probleem.
Dit heeft geen drol met politiek te maken natuurlijk. Je mag als politiek verantwoordelijke toch wel verwachten dat die lui zelf een beetje kunnen plannen en goed inkopen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 23:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij snapt hem !!!!! En geldt ook voor ander inkomende en ingeslagen waar.....![]()
Alle gekheid daar, het is natuurlijk te zot voor woorden dat dit in je stoutste dromen gebeurd. Wel's vaker gezegd, geld is niet het eerste probleem; het is vooral de politieke leiding die het apparaat letterlijk vleugellam (heeft ge)maakt. Militairen moeten van alles maar mogen nog geen veertje zelf (be)wegen.
Zonder geld valt er niks in te kopen... En oh ja... EU regelgeving enzo...quote:Op woensdag 26 september 2018 00:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit heeft geen drol met politiek te maken natuurlijk. Je mag als politiek verantwoordelijke toch wel verwachten dat die lui zelf een beetje kunnen plannen en goed inkopen.
Niet rechtstreeks maar wel indirect omdat het leger meer een politiek organisatie is geworden dan een zelfstandige unit die precies weet welke spullen nodig zijn voor haar toebedeelde taak.quote:Op woensdag 26 september 2018 00:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit heeft geen drol met politiek te maken natuurlijk. Je mag als politiek verantwoordelijke toch wel verwachten dat die lui zelf een beetje kunnen plannen en goed inkopen.
Ik denk wel eens meer te begrijpen met mijn iq van 10 echter?quote:
Ben ik dat niet sowieso dan, Nederland de haven?quote:Op woensdag 26 september 2018 00:32 schreef kawotski het volgende:
Als we even tussen de lijntjes doorlezen zijn we completely f*cked wanneer er ooit eens een oorlog uitbreekt waarbij dit land onderdeel/slachtoffer is. Het amateurisme, de prioriteiten.. het gaat al decennia zo en verbeteringen, ik zie ze in ieder geval niet en ik ga er zeker niet op vertrouwen. Nee, als de nood aan de man is sta ik op het strand van Ameland noodsignalen uit te zenden en binnen enkele uren verschijnt de 'Aquarius' (ik heb goede verhalen gehoord over hun capaciteiten als veerdienst en dat je naar de meestbelovende bestemming wordt gebracht.
Al zet men er een fanatieke kerel neer, als ik die de handen binden doe, heb ik daar ook niks aan!quote:Op woensdag 26 september 2018 00:29 schreef Mariocash het volgende:
Een vrouw op het ministerie van Defensie zetten.
Het gaat alleen om onderkleding.quote:Op woensdag 26 september 2018 06:41 schreef raptorix het volgende:
Zul je straks zien dat we daar in alle kleuren van de regenboogvlag staan.
Het geld is er gewoon he. En ja, aanbestedingsprotocol komt wel vanuit de Europese politiek maar daar heb je dan gewoon rekening mee te houden.quote:Op woensdag 26 september 2018 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zonder geld valt er niks in te kopen... En oh ja... EU regelgeving enzo...
Declareren hoeft niet eens, ze hebben al duizend euro extra gekregen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Anyway, wat is nu het probleem ermee dat militairen zelf aanschaffen en declareren? Hmm? Bespaart volgens mij enorm in aanbestedingen, inkopers, voorraadkosten etc etc
Het probleem is ronduit belachelijk en amateuristisch. De oplossing vind ik best een goede manier van "buiten de doos" denken. Veel aannemelijker was namelijk geweest dat defensie zelf aan het prutsen was geslagen en dat daar dan een theoretisch fijne, maar praktisch volstrekt onwerkbare oplossing uit was gekomen.quote:Op woensdag 26 september 2018 06:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Declareren hoeft niet eens, ze hebben al duizend euro extra gekregen.
quote:Op woensdag 26 september 2018 09:13 schreef bianconeri het volgende:
Moeten ze maar niet zoiets doms doen dan in het leger gaan.
Opdoeken die handel.
quote:Op woensdag 26 september 2018 00:29 schreef Mariocash het volgende:
Da's wel veel dan ¤ 1.000 voor thermo-ondergoed.quote:Op woensdag 26 september 2018 06:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat alleen om onderkleding.
Een vrouw is toch juist dol op shoppen?quote:Op woensdag 26 september 2018 00:29 schreef Mariocash het volgende:
Is ook een oostblokker, die hebben dat wel vaker, maar haar voorhoofd, tering daar kan een vliegtuig op landen.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een eng mens is dat trouwens, die staatssecretaris. Zag haar gisteren op t.v. over dit onderwerp. Die enorm grote mond en ogen, brrr...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |