abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182109505
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus je geeft zelf toe dat die veronderstelde eensgezindheid van de EU nep is?
Dus jij geeft zelf toe dat je mij woorden in de mond legt die ik totaal niet heb gebruik in een poging je gelijk te bewijzen?
pi_182109617
De EU is een vergaarbak van landen van uitgesproken EU-hatende landen en eurofiele landen. Een vergaarbak van landen die door een harde Brexit keihard worden getroffen en landen die er weinig last van hebben. Een vergaarbak van landen die hun land ontwricht zien worden (Ierland, Noord- Ierland) en landen die dat soort problemen zien als iets van de andere kant van de wereld. En toch moet ik geloven dat de EU eensgezind is en elk EU-land elk mogelijke deal accepteert?
pi_182109712
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dus jij geeft zelf toe dat je mij woorden in de mond legt die ik totaal niet heb gebruik in een poging je gelijk te bewijzen?
Ik probeer je een uitspraak te ontlokken.
pi_182109897
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:22 schreef Braindead2000 het volgende:
En toch moet ik geloven dat de EU eensgezind is en elk EU-land elk mogelijke deal accepteert?
Verwachten dat er uit een onderhandeling een uitkomst mogelijk is waarbij alle partijen krijgen wat ze willen is onrealistisch.

Alle landen hebben belang bij de voor hun minst slechte deal. Daarover gaan ze onderhandelen. Dat is toch de kern van onderhandeling?
No deal betekent dat iedereen verliest dus is dat de minst ideale optie.

Dus het is theoretisch logischer dat er een deal komt. Maar goed de manier waarop de onderhandelingen op dit moment verlopen is allerminst logisch of volgens planning lijkt het. Dus wie weet komt er no deal en kan iedereen gaan huilen.
pi_182110131
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:33 schreef Zolena het volgende:

[..]

Verwachten dat er uit een onderhandeling een uitkomst mogelijk is waarbij alle partijen krijgen wat ze willen is onrealistisch.

Alle landen hebben belang bij de voor hun minst slechte deal. Daarover gaan ze onderhandelen. Dat is toch de kern van onderhandeling?
No deal betekent dat iedereen verliest dus is dat de minst ideale optie.

Dus het is theoretisch logischer dat er een deal komt. Maar goed de manier waarop de onderhandelingen op dit moment verlopen is allerminst logisch of volgens planning lijkt het. Dus wie weet komt er no deal en kan iedereen gaan huilen.
Zowel over wat de beste deal is, de slechtste deal en de minst slechte deal is verschillen de meerderheden van elk parlement van elk afzonderlijk EU-land van mening. Zelfs als ze het eens zouden zijn, wat mij al godsonmogelijk lijkt, heb je ook nog te maken met EU-landen die Brussel haten en alleen al uit haat tegen gaan stemmen. Dan kan je toch nooit over eensgezindheid spreken?
pi_182110178
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik probeer je een uitspraak te ontlokken.
Je faalt. Een veto betekent namelijk per definitie dat er eensgezindheid over een beslissing zal zijn.
pi_182110222
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:42 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je faalt. Een veto betekent namelijk per definitie dat er eensgezindheid over een beslissing zal zijn.
Die begrijp ik niet.
pi_182110331
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:41 schreef Braindead2000 het volgende:
heb je ook nog te maken met EU-landen die Brussel haten en alleen al uit haat tegen gaan stemmen.
Nee dat heb je niet, omdat alle (en dan bedoel ik ook echt alle) Europese leiders gelukkig niet zo kinderachtig zijn dat ze op die manier redeneren.
pi_182110341
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zowel over wat de beste deal is, de slechtste deal en de minst slechte deal is verschillen de meerderheden van elk parlement van elk afzonderlijk EU-land van mening. Zelfs als ze het eens zouden zijn, wat mij al godsonmogelijk lijkt, heb je ook nog te maken met EU-landen die Brussel haten en alleen al uit haat tegen gaan stemmen. Dan kan je toch nooit over eensgezindheid spreken?
Je respect voor wat de politici alsnog bereiken in zo'n godsonmogelijke onderhandeling zou alleen maar groeien toch 😎

Zelfs orban heeft er belang bij een deal waarbij zn landgenoten in de uk kunnen werken en thuis belasting terugbrengen bijvoorbeeld.
pi_182110415
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:47 schreef Zolena het volgende:

[..]

Je respect voor wat de politici alsnog bereiken in zo'n godsonmogelijke onderhandeling zou alleen maar groeien toch 😎

Zelfs orban heeft er belang bij een deal waarbij zn landgenoten in de uk kunnen werken en thuis belasting terugbrengen bijvoorbeeld.
Orban heeft er puur en alleen al belang bij om de Polen, waarvan er ruim een miljoen in het Verenigd Koninkrijk wonen en werken, niet al te veel dwars te gaan zitten. Hij moet immers ook nog een artikel 7 procedure kunnen overleven en daar kan een Pools veto van belang zijn.
pi_182110531
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet, omdat alle (en dan bedoel ik ook echt alle) Europese leiders gelukkig niet zo kinderachtig zijn dat ze op die manier redeneren.
Dus een Orban die zwaar geschoffeerd is door Brussel zal gewillig tekenen op het lijntje als Junker dat lief vraagt volgens jou? Mocht er een deal uitkomen waardoor er een muur ontstaat tussen Ierland en Noord-Ierland dan dan zullen de Ieren 100% hun handtekening zetten onder de overeenkomst? De Ieren zullen zich realiseren dat hun nationalistische gevoelens eigenlijk onbenullig zijn en zullen 100% zeker afscheid nemen van Noord-Ierland?
pi_182110603
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus een Orban die zwaar geschoffeerd is door Brussel zal gewillig tekenen op het lijntje als Junker dat lief vraagt volgens jou?
Ja, Orban zal inderdaad tekenen ja. Puur en alleen omdat dat ook voor hem veel beter uitkomt dat niet tekenen.
quote:
Mocht er een deal uitkomen waardoor er een muur ontstaat tussen Ierland en Noord-Ierland dan dan zullen de Ieren 100% hun handtekening zetten onder de overeenkomst? De Ieren zullen zich realiseren dat hun nationalistische gevoelens eigenlijk onbenullig zijn en zullen 100% zeker afscheid nemen van Noord-Ierland?
Waarschijnlijk wordt dat geen punt omdat het open houdt van de Ierse grens ook een belangrijk punt is voor de EU. Maar zelfs als dat om wat voor reden dat ook niet in de uiteindelijke overeenkomst staat zullen de Ieren alsnog instemmen om de doodeenvoudige reden dat het nog altijd te prefereren is boven geen deal (dan zit die grens immers nog een stuk dichter).
pi_182110639
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja, Orban zal inderdaad tekenen ja. Puur en alleen omdat dat ook voor hem veel beter uitkomt dat niet tekenen.

[..]

Waarschijnlijk wordt dat geen punt omdat het open houdt van de Ierse grens ook een belangrijk punt is voor de EU. Maar zelfs als dat om wat voor reden dat ook niet in de uiteindelijke overeenkomst staat zullen de Ieren alsnog instemmen om de doodeenvoudige reden dat het nog altijd te prefereren is boven geen deal (dan zit die grens immers nog een stuk dichter).
Ik prees je voor je duidelijke uitspraak. De toekomst zal uitwijzen of je gelijk krijgt. Ik heb mijn twijfels.
pi_182111251
Als Ierland verenigt wordt, gaat Schotland ook uit de UK.
66% van de Schotten hebben voor remain gestemd.
pi_182111335
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:21 schreef Black_Baron het volgende:
Als Ierland verenigt wordt, gaat Schotland ook uit de UK.
66% van de Schotten hebben voor remain gestemd.
Ik zie het verband "remain stemmen" en afscheiden niet.
pi_182111389
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:22 schreef Braindead2000 het volgende:
De EU is een vergaarbak van landen van uitgesproken EU-hatende landen en eurofiele landen. Een vergaarbak van landen die door een harde Brexit keihard worden getroffen en landen die er weinig last van hebben. Een vergaarbak van landen die hun land ontwricht zien worden (Ierland, Noord- Ierland) en landen die dat soort problemen zien als iets van de andere kant van de wereld. En toch moet ik geloven dat de EU eensgezind is en elk EU-land elk mogelijke deal accepteert?
Niemand hier zegt dat je dat moet geloven, zeikerd.
pi_182111525
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Varadkar zal echt geen deal tekenen waar de grens (iets) harder is dan nu. Dan nog eerder een no-deal met een nog hardere grens die hij niet hoeft te tekenen.
pi_182113883
Ik heb er even over nagedacht. Dat Ierse probleem.

Een mogelijkheid is een oplossing zoals bij de Canarische eilanden.
De Canarische eilanden zijn duidelijk costitutioneel onderdeel van Spanje. Maar hebben een eigen Btw en invoer/uitvoer regime.
En dat is voor niemand een probleem.
Sterker nog: NI kan hiervan profiteren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 september 2018 @ 22:02:01 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182113983
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:57 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb er even over nagedacht. Dat Ierse probleem.

Een mogelijkheid is een oplossing zoals bij de Canarische eilanden.
De Canarische eilanden zijn duidelijk costitutioneel onderdeel van Spanje. Maar hebben een eigen Btw en invoer/uitvoer regime.
En dat is voor niemand een probleem.
Sterker nog: NI kan hiervan profiteren.
zouden ze het in Londen fijn vinden om controle kwijt te raken over een deel van het land? Schotland zal meteen ook dergelijke vrijheden willen hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182114100
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zouden ze het in Londen fijn vinden om controle kwijt te raken over een deel van het land? Schotland zal meteen ook dergelijke vrijheden willen hebben
Londen zou het liefst hebben dat Ierland zich bij het VK aansluit. Is dit grote probleem voor hun opgelost.. :+
Maar aangezien dat niet gaat gebeuren moeten ze wat anders verzinnen. :D
pi_182114679
May zou toch duiding geven vandaag, komt dat nog?
pi_182114790
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 22:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Londen zou het liefst hebben dat Ierland zich bij het VK aansluit. Is dit grote probleem voor hun opgelost.. :+
Maar aangezien dat niet gaat gebeuren moeten ze wat anders verzinnen. :D
Groot-Brittannie kan onderdeel worden van de Ierse Republiek. Koningshuis afschaffen en de orders voortaan uit Dublin laten komen.

Dat kan ook.
pi_182114958
Labour wilt een 2e referendum, ik ben benieuwd hoe ze dit verraad naar hun kiezers die leave hebben gestemd gaan uitleggen.
  maandag 24 september 2018 @ 22:58:13 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182115317
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:42 schreef Chivaz het volgende:
Labour wilt een 2e referendum, ik ben benieuwd hoe ze dit verraad naar hun kiezers die leave hebben gestemd gaan uitleggen.
En welke vraag willen ze de kiezer precies voorleggen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 24 september 2018 @ 23:08:25 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182115527
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 22:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

...
Gewoon een moderne Churchill sturen met wat Black and Tans en een paar buurten uitmoorden zoals bijna honderd jaar geleden. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182115639
quote:
Waar haal je in vredesnaam vandaan dat dat 'verraad' zou zijn? Labour is altijd tegen Brexit geweest. Ze hebben actief campagne gevoerd tegen Brexit tijdens de campagne. Daar is nooit onduidelijkheid over geweest.
pi_182115986
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:47 schreef Zolena het volgende:

[..]

Zo'n deal komt er niet, het VK onder May gaat geen vrijheid van vestiging accepteren. Bovendien werkt het zo niet, als je in het VK woont en werkt ben je daar belastingplichtig.

Feitelijk onderhandeld de EU helemaal niet, de EU heeft een aantal opties gegeven, van een Noorwegen variant tot geen overeenkomst en het VK mag kiezen wat het wil, er word alleen onderhandeld over bijzaken op technisch vlak momenteel.
pi_182116022
quote:
67% van de Labour kiezers heeft Remain gestemd maar dat terzijde, Labours standpunt is niet erg duidelijk, twee kopstukken van de partij geven verschillende signalen waar dat referendum dan over moet gaan en of de optie om in de EU te blijven er wel of geen deel van uit zal maken.
pi_182116048
https://twitter.com/eu_commission/status/1044174558926950402?s=21

“We have decided to send a Reasoned Opinion to the United Kingdom because of its failure to make customs duties available to the #EUbudget, as required by EU law.
We calculate this resulted in losses amounting to ¤2.7 billion → europa.eu/!JK93Px”

En dan wil het VK BTW gaan innen voor de EU. :')
  maandag 24 september 2018 @ 23:47:03 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182116187
Die Britten beginnen echt onbetrouwbare honden te worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')