Lijkt me logisch dat ze even niet gebruikt worden, totdat bekend is wat er gebeurd is. Veel scholen geven dat zelf ook al aan, als ik de media mag geloven.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:04 schreef Harvest89 het volgende:
Moet zo'n bakfiets of stint nu echt verboden worden?
We slaan er een beetje mee door.
Het is natuurlijk gruwelijk wat er vanmorgen is gebeurd, maar hoeveel ongelukken gebeuren er nou echt met die dingen?
Ja was heftig.... vanmorgen toen ik op de fiets al die kant op moest, moest ik al slikken ook inderdaad.quote:Op donderdag 20 september 2018 19:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik had het vanochtend in de auto al zwaar toen ik het hoorde. Had net mijn kinderen naar school gebracht.
Maar doen ze dat omdat ze ze onveilig achten, of puur voor de buitenwereld?quote:Op donderdag 20 september 2018 20:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat ze even niet gebruikt worden, totdat bekend is wat er gebeurd is. Veel scholen geven dat zelf ook al aan, als ik de media mag geloven.
Omdat ze met kinderen geen risico's willen nemen?quote:Op donderdag 20 september 2018 20:26 schreef Kamelenteen het volgende:
Maar doen ze dat omdat ze ze onveilig achten, of puur voor de buitenwereld?
Zonder ernstige incidenten. Er zullen ongetwijfeld incidenten geweest zijn. Stel dat jij zo'n ding hebt en er is twee weken geleden 'iets geks' mee gebeurd, waarvoor je toen je schouders ophaalde? Dan denk je nu wel even na, toch? En terecht.quote:Snap het, maar anderzijds is het ook wel weer overdreven. Dr rijden dr al een paar jaar enkele duizenden dagelijks rond zonder incidenten, en dan zouden ze na een enkel zeer noodlottig ongeval onveilig zijn? Nah, zal wel meevallen.
Hier ook. Noem het hypocriet, overdreven, etc. maar ik heb me in tijden niet zo naar gevoeld na het horen van een nieuwsbericht. Heb er de hele dag een naar gevoel van gehad.quote:Op donderdag 20 september 2018 19:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik had het vanochtend in de auto al zwaar toen ik het hoorde. Had net mijn kinderen naar school gebracht.
Ik ook hoor. Maakt me niet uit hoe anderen dat noemen. Ik kwam net uit een kleuterklas vol met onschuldige jonge kindjes die lekker gingen spelen. Er zijn er vandaag 4 die nooit aankwamen en 1 die nooit meer de onschuld verloren heeft vermoed ik.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hier ook. Noem het hypocriet, overdreven, etc. maar ik heb me in tijden niet zo naar gevoeld na het horen van een nieuwsbericht. Heb er de hele dag een naar gevoel van gehad.![]()
Het is ook een enorm triest geval...quote:Op donderdag 20 september 2018 20:31 schreef Zwansen het volgende:
Hier ook. Noem het hypocriet, overdreven, etc. maar ik heb me in tijden niet zo naar gevoeld na het horen van een nieuwsbericht. Heb er de hele dag een naar gevoel van gehad.![]()
En vooral: Had dit ongeluk niet ook met een willekeurig ander voertuig kunnen gebeuren?quote:Op donderdag 20 september 2018 20:04 schreef Harvest89 het volgende:
Moet zo'n bakfiets of stint nu echt verboden worden?
We slaan er een beetje mee door.
Het is natuurlijk gruwelijk wat er vanmorgen is gebeurd, maar hoeveel ongelukken gebeuren er nou echt met die dingen?
Ik heb het idee dat dit vervoersmiddel bedacht is door één of andere industrieel ontwerper die dacht met een start-up een mooi hip karretje op de markt te kunnen zetten.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bedoelt er is gelukkig verder nooit meer nagedacht over veiligheid mbt dat vervoersmiddel?
^^^^ Dit. Hoe komt het dat de RDW dit ding toegelaten heeft op de openbare weg? Want het is geen 'fiets met trapondersteuning' maar een zonder hulp rijdend, elektrisch aangedreven voertuig.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:07 schreef Speekselklier het volgende:
ik denk dat een voertuig als dit wel veilig kan zijn, maar behandel hem wettelijk als bromfiets. Verplicht goede remmen, maximaal gewicht (dus max. kinderen minder dan 10 zijn) en een rijbewijs AM.
Zelfs al was het vanuit een ideologisch oogpunt, uiteindelijk draait het altijd weer om de florijnen.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:42 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb het idee dat dit vervoersmiddel bedacht is door één of andere industrieel ontwerper die dacht met een start-up een mooi hip karretje op de markt te kunnen zetten.
Er bestaat niet zoiets als geen risico nemen.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat ze met kinderen geen risico's willen nemen?
Is een zegswijze.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:49 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als geen risico nemen.
Empathie is niet iedereen gegeven.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:50 schreef Mansjester het volgende:
Waarom is er zoveel aandacht voor 1 verkeersongeluk
Dat is tegenwoordig normaal. Als er mensen dood blijven wordt dat in de media gelijk een hele week lang opgeklopt en moeten er 6 herdenkingen, 3 stille tochten en 294.000 kaarsjes op social media worden georganiseerd. En natuurlijk moeten we ons na 5 jaar nog deze tragische dag waar Nederland in diepe rouw is nog herinneren.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:50 schreef Mansjester het volgende:
Waarom is er zoveel aandacht voor 1 verkeersongeluk
Onzin, het ongeval op de A2 waar 3 kinderen dood blijven door toedoen van een te hard rijdende leaserijder haalt het nieuws niet... terwijl dit nog wekenlang landelijk nieuws is en straks een politiek kernpunt wordt?quote:Op donderdag 20 september 2018 20:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Empathie is niet iedereen gegeven.
Een scootmobiel heeft toch ook geen kentekenplaat? In feite is dit niet meer of minder dan een meerpersoonsscootmobiel.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:42 schreef Stoney3K het volgende:
^^^^ Dit. Hoe komt het dat de RDW dit ding toegelaten heeft op de openbare weg? Want het is geen 'fiets met trapondersteuning' maar een zonder hulp rijdend, elektrisch aangedreven voertuig.
Er zou dus gewoon een blauwe plaat op moeten.
Dat kan wel zijn, maar het slaat in dit geval echt nergens op.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is een zegswijze.
Naar mijn weten is een scootmobiel ook niet bedoeld om meerdere personen te vervoeren.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Een scootmobiel heeft toch ook geen kentekenplaat? In feite is dit niet meer of minder dan een meerpersoonsscootmobiel.
4 kinderen dood.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:50 schreef Mansjester het volgende:
Waarom is er zoveel aandacht voor 1 verkeersongeluk
Waarschijnlijk omdat dit erger wordt gevonden dan 4 kinderen dood in 4 onafhankelijke botsingen met een boom langs de provinciale weg. Want dat is waar in dit land de echte risico's zitten.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:50 schreef Mansjester het volgende:
Waarom is er zoveel aandacht voor 1 verkeersongeluk
Het is zo.quote:
Het gaat om kinderen in een leeftijdsgroep die nog erg kwetsbaar zijn, terwijl ze door de ouders uit handen zijn gegeven. Dan lijkt mij de hoogste categorie veiligheidseisen van toepassing. Ze moeten zeker niet verboden worden, maar niet kunnen remmen zonder de elektriciteit en die moeten uitschakelen door de sleutel eruit te trekken kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:04 schreef Harvest89 het volgende:
Moet zo'n bakfiets of stint nu echt verboden worden?
We slaan er een beetje mee door.
Het is natuurlijk gruwelijk wat er vanmorgen is gebeurd, maar hoeveel ongelukken gebeuren er nou echt met die dingen?
Het is een bak met kinderen erin. Wat voor functionele veiligheid verwacht jij?quote:Op donderdag 20 september 2018 20:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Of ze echt engineers in dienst hebben die verstand hebben van functionele veiligheid durf ik ergens nogal te betwijfelen.
Daar zijn ze dan ook hard mee bezig om dat op te lossen, er is voor volgend jaar nog 50 miljoen uitgetrokken om vangrails te plaatsen en bomen te kappen.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dit erger wordt gevonden dan 4 kinderen dood in 4 onafhankelijke botsingen met een boom langs de provinciale weg. Want dat is waar in dit land de echte risico's zitten.
Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is een bak met kinderen erin. Wat voor functionele veiligheid verwacht jij?
Dat zal de ouders van deze kinderen aan hun anus oxideren, denk ik. Wat denk jij?quote:Op donderdag 20 september 2018 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
Waarschijnlijk omdat dit erger wordt gevonden dan 4 kinderen dood in 4 onafhankelijke botsingen met een boom langs de provinciale weg. Want dat is waar in dit land de echte risico's zitten.
Ze zijn er wel een poos hoor!quote:Op donderdag 20 september 2018 20:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat om kinderen in een leeftijdsgroep die nog erg kwetsbaar zijn, terwijl ze door de ouders uit handen zijn gegeven. Dan lijkt mij de hoogste categorie veiligheidseisen van toepassing. Ze moeten zeker niet verboden worden, maar niet kunnen remmen zonder de elektriciteit en die moeten uitschakelen door de sleutel eruit te trekken kan natuurlijk niet.
Er zijn nog niet veel ongelukken mee gebeurd, maar ze zijn er ook nog niet zo lang.
Het geeft niet echt de indruk van safety by design inderdaad. Bijvoorbeeld ook geen noodknop.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.
Het liefste ook nog een gashendel die fatsoenlijk is uitgevoerd zodat je een defect kan opmerken en je niet als een idioot er vandoor gaat.
Dat soort dingen zijn in de industriële automatisering heel normaal. Maar ja, het kost geld...
Een noodstop dit er als het goed is ook op, net als wanneer je de sleutel er uit haalt klapt hij ineens op de rem.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.
Het liefste ook nog een gashendel die fatsoenlijk is uitgevoerd zodat je een defect kan opmerken en je niet als een idioot er vandoor gaat.
Dat soort dingen zijn in de industriële automatisering heel normaal. Maar ja, het kost geld...
Dan liever, zoals Weltschmerz al zei, een dodemans knop die het voertuig automatisch tot stilstand brengt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.
Het liefste ook nog een gashendel die fatsoenlijk is uitgevoerd zodat je een defect kan opmerken en je niet als een idioot er vandoor gaat.
Dat soort dingen zijn in de industriële automatisering heel normaal. Maar ja, het kost geld...
Dat gaat lastig als je aan het fietsen bent denk ik...quote:Op donderdag 20 september 2018 21:00 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Een noodstop dit er als het goed is ook op, net als wanneer je de sleutel er uit haalt klapt hij ineens op de rem.
Ik ben niet thuis in dit soort vervoersmiddelen, maar zit daar geen mechanische rem op? Dat zou je toch wel verwachten.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Het geeft niet echt de indruk van safety by design inderdaad. Bijvoorbeeld ook geen noodknop.
Een kill-switch, bijvoorbeeld. Zodat hij niet op het spoor terecht was gekomen (er even van uitgaande dat de geruchten dat het karretje niet wilde stoppen, kloppen).quote:Op donderdag 20 september 2018 20:56 schreef daNpy het volgende:
Het is een bak met kinderen erin. Wat voor functionele veiligheid verwacht jij?
Fietsenquote:Op donderdag 20 september 2018 21:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat gaat lastig als je aan het fietsen bent denk ik...
Zit er dus ook op, maar zoiets gebeurt in een fractie, je moet die beslissing nemen in een paar tellen.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een kill-switch, bijvoorbeeld. Zodat hij niet op het spoor terecht was gekomen (er even van uitgaande dat de geruchten dat het karretje niet wilde stoppen, kloppen).
Graag gedaan, Truus.quote:
Van hun eigen website.quote:In 2012 is dit voertuig gekeurd door de RDW en de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) en is toelating tot de openbare weg verkregen in de categorie ‘bijzondere bromfiets’ door de minister van Infrastructuur en Milieu (destijds Melanie Schultz van Haegen).
Als je op de fiets zit heb je een bel, niet dat die trein daar voor stopt, maar heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen eigenlijk.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:03 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nou ja als je op de fiets zit.
In paniek het stuur los laten of de remhendels inknijpen zou al meer dan genoeg moeten zijn.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:03 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Zit er dus ook op, maar zoiets gebeurt in een fractie, je moet die beslissing nemen in een paar tellen.
Of gewoon een mechanische verbreking van het elektrische circuit: een noodstop. In dat geval maakt je verhouding tussen rem en aandrijving minder uit.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan liever, zoals Weltschmerz al zei, een dodemans knop die het voertuig automatisch tot stilstand brengt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.
Tevens remmen die sterker zijn als het vermogen van het voertuig, zoals in veel voertuigen en enkel door de dodemansknop dus "los" laten.
Als je op de fiets zit is het lastig om de sleutels van je fiets af te halen.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:04 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Als je op de fiets zit heb je een bel, niet dat die trein daar voor stopt, maar heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen eigenlijk.
Dat zou ook zo moeten zijn begreep ik van radio 1, maar nogmaals, je moet dan die beslissing wel maken in een panieksituatie...quote:Op donderdag 20 september 2018 21:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In paniek het stuur los laten of de remhendels inknijpen zou al meer dan genoeg moeten zijn.
quote:Op donderdag 20 september 2018 19:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik had het vanochtend in de auto al zwaar toen ik het hoorde. Had net mijn kinderen naar school gebracht.
quote:Op donderdag 20 september 2018 20:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hier ook. Noem het hypocriet, overdreven, etc. maar ik heb me in tijden niet zo naar gevoeld na het horen van een nieuwsbericht. Heb er de hele dag een naar gevoel van gehad.![]()
Ik ook, hoe zwaar moet dit voor de ouders en andere familie dan wel niet zijn. Als je zelf (klein)kinderen hebt, en je probeert je voor te stellen dat jou zoiets overkomt, dan denk ik dat ik zelf ook niet verder zou willen leven, of een hele tijd ergens onder de dekens niets meer van de wereld aan zou kunnen. Een donderslag bij heldere hemel, en dan wordt je hart eruit gerukt.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Maakt me niet uit hoe anderen dat noemen. Ik kwam net uit een kleuterklas vol met onschuldige jonge kindjes die lekker gingen spelen. Er zijn er vandaag 4 die nooit aankwamen en 1 die nooit meer de onschuld verloren heeft vermoed ik.
Bij NOS journaal (ja was op sportschool hoor) zeiden ze om 20:00 dat één meisje van 11 in t ziekenhuis ligt en dr twee zusjes heeft verloren. Dus wellicht heeft een gezin nog een dochter overquote:Op donderdag 20 september 2018 17:23 schreef FlyingEagle het volgende:
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
Ik heb begrepen dat die er bij de nieuwere modellen niet meer is? En een volwassene kan makkelijk binnen een seconde reageren. Mits je wat ervaring hebt.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:03 schreef Fokker89 het volgende:
Zit er dus ook op, maar zoiets gebeurt in een fractie, je moet die beslissing nemen in een paar tellen.
Oke.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als je op de fiets zit is het lastig om de sleutels van je fiets af te halen.
In dat geval is het "noodstop" circuit dat ze gebruiken dus alles behalve fail-safe. Als de schakelaar blijft hangen ben je dan gewoon de sjaak.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:05 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat zou ook zo moeten zijn begreep ik van radio 1, maar nogmaals, je moet dan die beslissing wel maken in een panieksituatie...
Dat zal dus inderdaad moeten blijken uit het onderzoek, maar die functie zit er wel op dus.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In dat geval is het "noodstop" circuit dat ze gebruiken dus alles behalve fail-safe.
Ja klopt. Een vader en moeder hebben 2 kinderen moeten verliezen plus dat een kind van hen in het zieknhuis ligt zwaargewond is.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:05 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Bij NOS journaal (ja was op sportschool hoor) zeiden ze om 20:00 dat één meisje van 11 in t ziekenhuis ligt en dr twee zusjes is verloren. Dus wellicht heeft een gezin nog een dochter over
Maar dat was hier vast al gepost?
Dat doet die dodemansknop idd.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:05 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Of gewoon een mechanische verbreking van het elektrische circuit: een noodstop. In dat geval maakt je verhouding tussen rem en aandrijving minder uit.
Tot nu toe komt de enige melding dat er iets met de remmen zou zijn van een getuige die de bestuurster iets over niet kunnen remmen hoorde roepen. Als de remmen een structureel probleem zouden zijn, zou je ondertussen wel veel meer meldingen verwachten. Dan waren er al lang stints ergens in sloten of tegen auto's aangereden. Dat het eerste probleem precies op het verkeerde moment juist bij een spoorwegovergang gebeurt, is natuurlijk mogelijk. Maar de kans is extreem klein. Ik denk dan eerder aan een bestuurderfout in combinatie met stress omdat de slagbomen dicht gaan.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.
Het liefste ook nog een gashendel die fatsoenlijk is uitgevoerd zodat je een defect kan opmerken en je niet als een idioot er vandoor gaat.
Dat soort dingen zijn in de industriële automatisering heel normaal. Maar ja, het kost geld...
Er zijn er een stuk of 8000 in Nederland, met 3 doden en 2 zwaargewonden heeft het ding sinds vandaag hele slechte veiligheidsstatistieken. Zeker per reizigerskilometer.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:00 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze zijn er wel een poos hoor!
Maar je ziet er nu veel meer kinderdagverblijven mee omdat een Stint goedkoper is dan bso-bussen laten rijden. Er passen ook meer kinderen in een Stint dan in een busje.
Klopt, maar minder electronica en software ook.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:09 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zie je wel vaker in systemen terug: minder bewegende delen is een hogere beschikbaarheid.
Daar rij je met de fiets nog doorheen, daar zijn ze immers ook voor gemaakt.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:10 schreef Geytenbeekje het volgende:
Maar ze is tussen spoorbomen gekomen ?
Mechanisch zoals remhandels knijp je altijd wel in, in een reflex.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:09 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tot nu toe komt de enige melding dat er iets met de remmen zou zijn van een getuige die de bestuurster iets over niet kunnen remmen hoorde roepen. Als de remmen een structureel probleem zouden zijn, zou je ondertussen wel veel meer meldingen verwachten. Dan waren er al lang stints ergens in sloten of tegen auto's aangereden. Dat het eerste probleem precies op het verkeerde moment juist bij een spoorwegovergang gebeurt, is natuurlijk mogelijk. Maar de kans is extreem klein. Ik denk dan eerder aan een bestuurderfout in combinatie met stress omdat de slagbomen dicht gaan.
Daarnaast kun je je ook afvragen of mechanische remmen wel zoveel veiliger zijn. Het zou mij niet verbazen dat wanneer je de mean-time-between-failures uitrekent, mechanische remmen dramatisch veel slechter blijken te presteren dan electrische. Dat zie je wel vaker in systemen terug: minder bewegende delen is een hogere beschikbaarheid.
Dat vind ik dus ook: Waarom zou de reactie van één of andere BN'er uit een realityserie hier ook maar een beetje relevant zijn?quote:Op donderdag 20 september 2018 21:13 schreef bianconeri het volgende:
Al die bekende personen die je hoort zeggen dat ze er ziek van zijn, misselijk, huilen blah blah.
Heb je wel een punt. Ik zei nog tegen mijn ouders;quote:Op donderdag 20 september 2018 21:13 schreef bianconeri het volgende:
Wat een heisa ook weer, ook echt Nederland...
Direct om 1 geval, terwijl die dingen al heel lang in gebruik zijn gaat iedereen ineens stoppen met het gebruik van die bakken.
Alsof we dat ook doen als weer eens een computer kapot gaat, of een auto.
Hoort bij mechanische dingen, helaas dit met zeer trieste gevolgen.
Heel erg ongeluk dit, echt niet te beseffen voor de nabestaanden.
Maar ik word gewoon misselijk van hoe heel Nederland er ineens bij betrokken moet worden.
Al die bekende personen die je hoort zeggen dat ze er ziek van zijn, misselijk, huilen blah blah.
Op basis van 1 gebeurtenis? Tot gisteren met 0 doden en 0 gewonden zo'n beetje het veiligste voertuig ter aarde, sinds vandaag zo'n beetje het onveiligste?quote:Op donderdag 20 september 2018 21:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of 8000 in Nederland, met 3 doden en 2 zwaargewonden heeft het ding sinds vandaag hele slechte veiligheidsstatistieken. Zeker per reizigerskilometer.
Ik vind ze ook een goed idee, ik snap alleen niet hoe je ze zo onveilig kunt ontwerpen.
Dat was mijn gedachte ook.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mechanisch zoals remhandels knijp je altijd wel in, in een reflex.
Sowieso dat die dingen niet verzekerd zijn? Je zou er door aangereden worden, hoe wordt dat opgelost? Deze dingen zijn, itt bijvoorbeeld landbouwvoertuigen, puur bedoeld voor het openbaar verkeer. Je zou zeggen dat de politiek daar niet zo maar een uitzondering voor had gemaakt.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:12 schreef Stoney3K het volgende:
Als het om een menselijke fout gaat duurt het denk ik niet lang voordat de RDW dat ding als bromfiets klassificeert en er gewoon een kenteken, verzekering en rijbewijs voor gaat eisen (zoals het hoort).
Je kunt wel degelijk veiligheidsrisico''s vaststellen op basis van 1 gebeurtenis, zelfs al voor die gebeurtenis. En een noodstop op een logische plek lijkt me daar wel 1 van.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:15 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op basis van 1 gebeurtenis? Tot gisteren met 0 doden en 0 gewonden zo'n beetje het veiligste voertuig ter aarde, sinds vandaag zo'n beetje het onveiligste?
Niet dat ik wil beweren dat die dingen wel of niet veilig zijn. Maar op basis van 1 gebeurtenis kun je gewoon geen zinvolle statistiek bedrijven.
Nou ja uberhaupt, voelt meer als een verplichting dat ze wel verdrietig en misselijk moet zijn want anders klopt het niet.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:14 schreef Stoney3K het volgende:
Dat vind ik dus ook: Waarom zou de reactie van één of andere BN'er uit een realityserie hier ook maar een beetje relevant zijn?
Zo kun je wel meer noemen.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:15 schreef Geytenbeekje het volgende:
Heb je wel een punt. Ik zei nog tegen mijn ouders;
Elke dag vermoordt men christenen in vervolgde landen om wille van hun geloof maar daar hoor je bijna nooit
Rustig maar kereltje, dat gebeurt in ieder land van niet al te immense groottequote:Op donderdag 20 september 2018 21:13 schreef bianconeri het volgende:
Wat een heisa ook weer, ook echt Nederland...
Direct om 1 geval, terwijl die dingen al heel lang in gebruik zijn gaat iedereen ineens stoppen met het gebruik van die bakken.
Alsof we dat ook doen als weer eens een computer kapot gaat, of een auto.
Hoort bij mechanische dingen, helaas dit met zeer trieste gevolgen.
Heel erg ongeluk dit, echt niet te beseffen voor de nabestaanden.
Maar ik word gewoon misselijk van hoe heel Nederland er ineens bij betrokken moet worden.
Al die bekende personen die je hoort zeggen dat ze er ziek van zijn, misselijk, huilen blah blah.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 20 september 2018 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja uberhaupt, voelt meer als een verplichting dat ze wel verdrietig en misselijk moet zijn want anders klopt het niet.
Wat heeft de rest van Nederland nou met dat ongeluk te maken? Niets.
Hoe erg het ook is.
Dat misplaatste plaatsvervangende verdriet en alles bah.
[..]
Zo kun je wel meer noemen.
Als iets in het Westen aan de hand is dan staat het direct op NOS.nl, exact hetzelfde of erger in het Noorden en geen kip die er naar kraait.
Zo kun je wel 100 dingen noemen.
https://stintum.com/docum(...)zekering-ontwikkeld/quote:Op donderdag 20 september 2018 21:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sowieso dat die dingen niet verzekerd zijn? Je zou er door aangereden worden, hoe wordt dat opgelost? Deze dingen zijn, itt bijvoorbeeld landbouwvoertuigen, puur bedoeld voor het openbaar verkeer. Je zou zeggen dat de politiek daar niet zo maar een uitzondering voor had gemaakt.
Ze kunnen volgens de website ook ingezet worden (in andere vormen) voor strooiwerkzaamheden, post en pakket bezorging, straat/weg onderhoud etc. Dat zijn potentieel een heleboel onverzekerde voertuigen op de weg.
En waarom moet dat allemaal speciaal, in plaats van gewoon een Europese typegoedkeuring voor een baksnorfiets?quote:Op donderdag 20 september 2018 21:20 schreef quirina het volgende:
[..]
https://stintum.com/docum(...)zekering-ontwikkeld/
Ja, en de kindertjes in Afrika hebben ook nog steeds honger. En dat is ook erg.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja uberhaupt, voelt meer als een verplichting dat ze wel verdrietig en misselijk moet zijn want anders klopt het niet.
Wat heeft de rest van Nederland nou met dat ongeluk te maken? Niets.
Hoe erg het ook is.
Dat misplaatste plaatsvervangende verdriet en alles bah.
[..]
Zo kun je wel meer noemen.
Als iets in het Westen aan de hand is dan staat het direct op NOS.nl, exact hetzelfde of erger in het Noorden en geen kip die er naar kraait.
Zo kun je wel 100 dingen noemen.
Is ook een vrij standaard reactie om niet toe te hoeven geven dat er soms ongelukken gebeuren.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Rustig maar kereltje, dat gebeurt in ieder land van niet al te immense grootte
Ook voor de mensen die het zagen gebeuren, daar zaten ook kinderen bij meen ik.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:24 schreef Hedera het volgende:
De treinmachinist komt dit ook nooit meer te boven.
Wat tragedie voor iedereen zeg.
En zul je als begeleider de overmacht moeten hebben op de kinderen zodat ze luisteren.quote:Op donderdag 20 september 2018 19:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je geen afspraken met ze kunt maken, waarom er dan vanuit gaan dat ze hun gordel vast laten zitten? Hoe je het wendt of keert, ergens in het scenario zullen ze moeten luisteren.
En dat is de enige reden waarom ik het snap. Maar anderzijds denk ik dus: als het ding verder goed functioneert, je nooit gekke dingen hebt gehad en je geen gekke routes ermee rijdt maar bijv. gewoon over fietspaden rijdt. Waarom zou je dan toch dat ding buiten gebruik stellen door een ongeval.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat ze met kinderen geen risico's willen nemen?
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.quote:Zonder ernstige incidenten. Er zullen ongetwijfeld incidenten geweest zijn. Stel dat jij zo'n ding hebt en er is twee weken geleden 'iets geks' mee gebeurd, waarvoor je toen je schouders ophaalde? Dan denk je nu wel even na, toch? En terecht.
En het is een relatief nieuw concept. Eerst weten wat er nou precies gebeurd is, is wel verstandig, denk ik.
Welneequote:Op donderdag 20 september 2018 19:37 schreef Loekie1 het volgende:
Dit gaat allemaal niet over het ongeluk maar het is wel goed het vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen.
Dan ben je dus aan het proberen om dingen te goedkoop te doen terwijl dat eigenlijk niet mag.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:Vraag me af wat het alternatief is voor de diverse gebruikers? Als je bijv. 6 kinderen moet vervoeren, kan dat ook niet in 1 auto.. en in een normale bakfiets ook niet.
Risico's, ja. Die kun je zelfs zonder gebeurtenis inventariseren. Maar statistiek: nee.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:18 schreef habitue het volgende:
[..]
Je kunt wel degelijk veiligheidsrisico''s vaststellen op basis van 1 gebeurtenis, zelfs al voor die gebeurtenis. En een noodstop op een logische plek lijkt me daar wel 1 van.
Nadeel van de vrije markt waar de overheid nauwelijks grip op heeft.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan ben je dus aan het proberen om dingen te goedkoop te doen terwijl dat eigenlijk niet mag.
Volgens mij noemen we dat concurrentievervalsing.
Enige alternatief zou een busje zijn, want auto’s en bijv normale bakfietsen gaat gewoon niet omdat je dan opeens 3 of leidsters moet hebben voor het vervoer. Deze stints zijn juist ontworpen omdat ze veiliger zouden zijn rondom scholen en in het verkeer.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En dat is de enige reden waarom ik het snap. Maar anderzijds denk ik dus: als het ding verder goed functioneert, je nooit gekke dingen hebt gehad en je geen gekke routes ermee rijdt maar bijv. gewoon over fietspaden rijdt. Waarom zou je dan toch dat ding buiten gebruik stellen door een ongeval.
[..]
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.
Als je er klachten mee had of gekke dingen, had je het ding al buiten gebruik gesteld.
Persoonlijk denk ik dat de reactie -hoewel begrijpelijk- iets overtrokken is. Ik neem aan dat het ding voor het op de markt kwam ook al uitvoerig getest is. Als je nu zegt: we laten dat ding eerst volledig nalopen door de fabrikant op werking kan ik daar wel inkomen.
Vraag me af wat het alternatief is voor de diverse gebruikers? Als je bijv. 6 kinderen moet vervoeren, kan dat ook niet in 1 auto.. en in een normale bakfiets ook niet.
Hoe het gebeurd is+ locatie+ wie er in zitten+vervoermiddel maken allemaal het plaatje, en vanuit dat plaatje gaan mensen zaken beredeneren, hoe minder van dat plaatje hoe minder druk men zich over maakt denk ik.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Enige alternatief zou een busje zijn, want auto’s en bijv normale bakfietsen gaat gewoon niet omdat je dan opeens 3 of leidsters moet hebben voor het vervoer. Deze stints zijn juist ontworpen omdat ze veiliger zouden zijn rondom scholen en in het verkeer.
Ik vraag me ook af of deze discussie zo door zou blijven gaan als er bijvoorbeeld ‘maar’ 1 kind in had gezeten. Of bijvoorbeeld dat alleen de leidster zwaargewond zou zijn geweest omdat het op de terugweg gebeurde zonder kinderen
in A´foort heb je ze ookquote:Op donderdag 20 september 2018 21:42 schreef Eenskijken het volgende:
wel apart, heb nog nooit zo'n ding gezien, of van gehoord uberhaupt.. is dit misschien iets zuidelijks? dat voornamelijk in brabant/limburg voorkomt? hier in amsterdam heb je wel langwerpige bakfietsen, maar niet dit soort grote 'bakken' voor zover ik weet.
Dat is goed, maar ook niet zaligmakend.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.
Zo zit de mens niet in elkaar. "Het is allemaal goedgekeurd, dus het zal allemaal wel ok zijn. En af en toe een hapering betekent vast niets".quote:Als je er klachten mee had of gekke dingen, had je het ding al buiten gebruik gesteld.
Dit is de eerste keer dat je het eindelijk goed zegt; ze 'zouden' veiliger zijn. Niemand die zeker weet of het zo is.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
Deze stints zijn juist ontworpen omdat ze veiliger zouden zijn rondom scholen en in het verkeer.
Dat zegt niks natuurlijk, als ik ineens mijn remblokken verlies is mijn remweg ook wat langer.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:44 schreef Loekie1 het volgende:
Remweg bij 15 km per uur is 3,5 meter.
https://stintum.com/product/bso/
Bij bijvoorbeeld crossmotoren heb je een bandje om je arm pols die in contact staat met de knop. Zodra je valt of je arm omhoog doet activeer je de dodemansknop / startonderbrekerquote:Op donderdag 20 september 2018 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo'n stopknop waar je van bovenaf op moet slaan is natuurlijk totaal ongeschikt voor reflexmatige bediening. Daarnaast weten we van gashendels ook dat die nog weleens ongewild geactiveerd worden door bestuurders die de controle kwijt zijn en zich vast willen grijpen. Dat bedieningspaneel uit het filmpje lijkt helemaal nergens op.
Gewoon twee knijpremmen die schijfremmen bedienen en die bij hard aanknijpen de stroom onderbreken, begeleiders die ermee geoefend hebben en het is een prima vervoersoplossing. Maar hij is natuurlijk weer ontworpen door een of andere software-engineer die denkt dat alles met software moet omdat hij niet verder kan kijken dan zijn eigen vakgebied.
Dr zijn er een paar duizend van verkocht, begreep ik. Die rijden overal rond waar er meer meerdere kinderen verplaatst moeten worden. In de stad, op het platteland. Overal waar kinderen verplaatst moeten worden.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:42 schreef Eenskijken het volgende:
wel apart, heb nog nooit zo'n ding gezien, of van gehoord uberhaupt.. is dit misschien iets zuidelijks? dat voornamelijk in brabant/limburg voorkomt? hier in amsterdam heb je wel langwerpige bakfietsen, maar niet dit soort grote 'bakken' voor zover ik weet.
Ik lees nergens dat hij verplicht is (zoals WAM) maar enkel dat je hem aan kan vragen.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:20 schreef quirina het volgende:
[..]
https://stintum.com/docum(...)zekering-ontwikkeld/
Ze hebben bij uitzondering een speciale "goedkeuring" gekregen idd. Geen normale type goedkeuring met allerlei plichten, zo lees ik het althans.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.
Ja zonder dat de motor blijft duwen, met een volle of lege bak?quote:Op donderdag 20 september 2018 21:44 schreef Loekie1 het volgende:
Remweg bij 15 km per uur is 3,5 meter.
https://stintum.com/product/bso/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |