abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182034523
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is zo.
Oké bedankt Henk.
pi_182034548
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is een bak met kinderen erin. Wat voor functionele veiligheid verwacht jij?
Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.

Het liefste ook nog een gashendel die fatsoenlijk is uitgevoerd zodat je een defect kan opmerken en je niet als een idioot er vandoor gaat.

Dat soort dingen zijn in de industriële automatisering heel normaal. Maar ja, het kost geld...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 20 september 2018 @ 20:59:50 #228
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182034565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:

Waarschijnlijk omdat dit erger wordt gevonden dan 4 kinderen dood in 4 onafhankelijke botsingen met een boom langs de provinciale weg. Want dat is waar in dit land de echte risico's zitten.
Dat zal de ouders van deze kinderen aan hun anus oxideren, denk ik. Wat denk jij?

Er vallen gemiddeld in Nederland per dag 1,7 doden in het verkeer. Dan is 4 kinderen in 1 ongeval toch net iets heftiger.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182034581
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat om kinderen in een leeftijdsgroep die nog erg kwetsbaar zijn, terwijl ze door de ouders uit handen zijn gegeven. Dan lijkt mij de hoogste categorie veiligheidseisen van toepassing. Ze moeten zeker niet verboden worden, maar niet kunnen remmen zonder de elektriciteit en die moeten uitschakelen door de sleutel eruit te trekken kan natuurlijk niet.

Er zijn nog niet veel ongelukken mee gebeurd, maar ze zijn er ook nog niet zo lang.
Ze zijn er wel een poos hoor!
Maar je ziet er nu veel meer kinderdagverblijven mee omdat een Stint goedkoper is dan bso-bussen laten rijden.
pi_182034587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.

Het liefste ook nog een gashendel die fatsoenlijk is uitgevoerd zodat je een defect kan opmerken en je niet als een idioot er vandoor gaat.

Dat soort dingen zijn in de industriële automatisering heel normaal. Maar ja, het kost geld...
Het geeft niet echt de indruk van safety by design inderdaad. Bijvoorbeeld ook geen noodknop.
pi_182034593
quote:

[..]

Een noodstop dit er als het goed is ook op, net als wanneer je de sleutel er uit haalt klapt hij ineens op de rem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 21:00:44 ]
  donderdag 20 september 2018 @ 21:02:03 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182034631
quote:

[..]

Dan liever, zoals Weltschmerz al zei, een dodemans knop die het voertuig automatisch tot stilstand brengt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.
Tevens remmen die sterker zijn als het vermogen van het voertuig, zoals in veel voertuigen en enkel door de dodemansknop dus "los" laten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182034636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:00 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Een noodstop dit er als het goed is ook op, net als wanneer je de sleutel er uit haalt klapt hij ineens op de rem.
Dat gaat lastig als je aan het fietsen bent denk ik...
pi_182034660
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:00 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het geeft niet echt de indruk van safety by design inderdaad. Bijvoorbeeld ook geen noodknop.
Ik ben niet thuis in dit soort vervoersmiddelen, maar zit daar geen mechanische rem op? Dat zou je toch wel verwachten.
  donderdag 20 september 2018 @ 21:02:57 #235
Why is all the rum gone?
pi_182034667
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:56 schreef daNpy het volgende:

Het is een bak met kinderen erin. Wat voor functionele veiligheid verwacht jij?

Een kill-switch, bijvoorbeeld. Zodat hij niet op het spoor terecht was gekomen (er even van uitgaande dat de geruchten dat het karretje niet wilde stoppen, kloppen).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182034670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat gaat lastig als je aan het fietsen bent denk ik...
Fietsen :?
pi_182034690
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een kill-switch, bijvoorbeeld. Zodat hij niet op het spoor terecht was gekomen (er even van uitgaande dat de geruchten dat het karretje niet wilde stoppen, kloppen).
Zit er dus ook op, maar zoiets gebeurt in een fractie, je moet die beslissing nemen in een paar tellen.
pi_182034692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:03 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Fietsen :?
Nou ja als je op de fiets zit.
  donderdag 20 september 2018 @ 21:03:48 #239
Why is all the rum gone?
pi_182034694
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:58 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Oké bedankt Henk.
Graag gedaan, Truus.
  donderdag 20 september 2018 @ 21:04:09 #240
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182034703
quote:
In 2012 is dit voertuig gekeurd door de RDW en de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) en is toelating tot de openbare weg verkregen in de categorie ‘bijzondere bromfiets’ door de minister van Infrastructuur en Milieu (destijds Melanie Schultz van Haegen).
Van hun eigen website.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182034711
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:03 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nou ja als je op de fiets zit.
Als je op de fiets zit heb je een bel, niet dat die trein daar voor stopt, maar heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen eigenlijk.
pi_182034713
quote:

[..]

Zit er dus ook op, maar zoiets gebeurt in een fractie, je moet die beslissing nemen in een paar tellen.
In paniek het stuur los laten of de remhendels inknijpen zou al meer dan genoeg moeten zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_182034727
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan liever, zoals Weltschmerz al zei, een dodemans knop die het voertuig automatisch tot stilstand brengt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt.
Tevens remmen die sterker zijn als het vermogen van het voertuig, zoals in veel voertuigen en enkel door de dodemansknop dus "los" laten.
Of gewoon een mechanische verbreking van het elektrische circuit: een noodstop. In dat geval maakt je verhouding tussen rem en aandrijving minder uit.
pi_182034733
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:04 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Als je op de fiets zit heb je een bel, niet dat die trein daar voor stopt, maar heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen eigenlijk.
Als je op de fiets zit is het lastig om de sleutels van je fiets af te halen.
pi_182034737
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

In paniek het stuur los laten of de remhendels inknijpen zou al meer dan genoeg moeten zijn.
Dat zou ook zo moeten zijn begreep ik van radio 1, maar nogmaals, je moet dan die beslissing wel maken in een panieksituatie...
pi_182034738
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik had het vanochtend in de auto al zwaar toen ik het hoorde. Had net mijn kinderen naar school gebracht.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hier ook. Noem het hypocriet, overdreven, etc. maar ik heb me in tijden niet zo naar gevoeld na het horen van een nieuwsbericht. Heb er de hele dag een naar gevoel van gehad. -O- ;(
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Maakt me niet uit hoe anderen dat noemen. Ik kwam net uit een kleuterklas vol met onschuldige jonge kindjes die lekker gingen spelen. Er zijn er vandaag 4 die nooit aankwamen en 1 die nooit meer de onschuld verloren heeft vermoed ik.
Ik ook, hoe zwaar moet dit voor de ouders en andere familie dan wel niet zijn. Als je zelf (klein)kinderen hebt, en je probeert je voor te stellen dat jou zoiets overkomt, dan denk ik dat ik zelf ook niet verder zou willen leven, of een hele tijd ergens onder de dekens niets meer van de wereld aan zou kunnen. Een donderslag bij heldere hemel, en dan wordt je hart eruit gerukt.
Zonet per ongeluk in de reclame voor Ronald MacDonaldhuizen gevallen (zag pas aan het eind dat het daar over ging) en moest huilen. Dat je kind zoiets overkomt, en dat jij het niet hebt kunnen troosten, dat je het nooit meer kan troosten.
En dat de wereld zo vol is met dingen die je aan je kind zullen herinneren.

Gisteren om deze tijd waren ze er nog,lachten, zongen, speelden, wilden misschien niet naar bed vanmorgen een uur of 14 , 15 geleden heb je ze gezond naar de opvang gebracht, en een paar uur later was hun leven, en het jouwe zoals je het altijd gekend hebt, binnen enkele seconden volkomen aan gruzelementen geslagen.

Gewoon door het noodlot, door domme pech, is iets fout gegaan wat al tientallen keren goed is gegaan. Zo erg, zo erg. Daar zijn gewoon geen woorden voor.
pi_182034743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:23 schreef FlyingEagle het volgende:
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
Bij NOS journaal (ja was op sportschool hoor) zeiden ze om 20:00 dat één meisje van 11 in t ziekenhuis ligt en dr twee zusjes heeft verloren. Dus wellicht heeft een gezin nog een dochter over ;(
Maar dat was hier vast al gepost?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 21:07:06 ]
  donderdag 20 september 2018 @ 21:05:43 #248
Why is all the rum gone?
pi_182034751
quote:

Ik heb begrepen dat die er bij de nieuwere modellen niet meer is? En een volwassene kan makkelijk binnen een seconde reageren. Mits je wat ervaring hebt.
pi_182034754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als je op de fiets zit is het lastig om de sleutels van je fiets af te halen.
Oke.
pi_182034757
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:05 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat zou ook zo moeten zijn begreep ik van radio 1, maar nogmaals, je moet dan die beslissing wel maken in een panieksituatie...
In dat geval is het "noodstop" circuit dat ze gebruiken dus alles behalve fail-safe. Als de schakelaar blijft hangen ben je dan gewoon de sjaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')