abonnement Unibet Coolblue
pi_181741788
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:09 schreef Byzantynixschii het volgende:

Jij denkt dat die beesten uit zichzelf hun jasje uittrekken voordat ze zichzelf in mooie lapjes uiteen laten vallen op de BBQ? :')
Je begrijpt zeker wel dat ik niet aanschuif bij een BBQ of aanverwante vleesfestijnen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 01:23:01 #202
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181741804
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:21 schreef Za het volgende:

[..]

Je begrijpt zeker wel dat ik niet aanschuif bij een BBQ of aanverwante vleesfestijnen.
Je hebt geen vrienden?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181741824
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:48 schreef Spectator19 het volgende:

dat is een andere man
Thanks voor het snelle vinden!
pi_181741902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:42 schreef Gorraay het volgende:

Op grond van wat er nu bekend is lijkt de kans dat Jos niet bij de dood van Nicky betrokken is geweest mij kleiner dan 1%.
Serieus? Waar baseer je deze gedachte op?
pi_181742079
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het is een foto uit deze video op 1:34
Dank je wel voor deze bijdragen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 02:17:46 #206
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181742393
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:30 schreef Za het volgende:

[..]

Serieus? Waar baseer je deze gedachte op?
1. Stel dat deze zaak, met de tot nu gevonden sporen, nog niet definitief opgelost, zich honderd keer heeft afgespeeld. Op honderd plaatsen, voor mijn part op honderd Aarde-achtige planeten. In hoeveel van die honderd gevallen is het op de kleren van het slachtoffer aangetroffen vreemde DNA (d.w.z. van een onbekende) van iemand die niet bij de dood van het slachtoffer betrokken is geweest? Hooguit een paar procent. Handen schudden met de dader, erop gewaaid, door een kwaadaardig iemand op het lichaam geplant, of een andere onwaarschijnlijke gang van zaken.

2. Alles wijst op een pedofiele dader. Hoe groot is de kans dat een willekeurige burger, iemand uit de grote groep van alle onschuldigen in deze zaak, een pedofiel is die in het verleden “te ver is gegaan” en tegen wie maatregelen zijn genomen? Dus: welk deel van de bevolking behoort tot deze groep? Misschien 0,1%.

Ik zal andere feiten (b.v. vlucht- en onderduikgedrag, weigeren of ontduiken van DNA-test, aanwezigheid vlakbij de tenten en de vindplaats van het lichaam) buiten de redenering laten, maar ze maken de kans dat Jos onschuldig is er bepaald niet groter op.

1 en 2 combinerend: Hoe groot is de kans dat iemand van wie het DNA op het 11-jarige slachtoffer is aangetroffen, én die als pedofiel enkele malen over de schreef is gegaan, desondanks niet bij de dood van het slachtoffer betrokken was? In theorie vermenigvuldig je (onafhankelijke) kansen met elkaar. B.v. hoe groot is de kans dat iemand op een woensdag (1/7) in oktober (1/12) is geboren? Antwoord: 1/7 x 1/12 = 1 op 84. Zo duidelijk ligt het hier niet. Ook een niet-pedofiele dader is b.v. mogelijk. Maar de kans dat Jos, ondanks het aangetroffen DNA en ondanks zijn grensoverschrijdende pedofiele gedrag in het verleden onschuldig is, kan worden benaderd door twee bijzonder kleine kansen met elkaar te vermenigvuldigen. Zo kom ik op mijn schatting van minder dan 1%.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181742788
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 02:17 schreef Gorraay het volgende:

1. Stel dat deze zaak, met de tot nu gevonden sporen, nog niet definitief opgelost, zich honderd keer heeft afgespeeld. Op honderd plaatsen, voor mijn part op honderd Aarde-achtige planeten. In hoeveel van die honderd gevallen is het op de kleren van het slachtoffer aangetroffen vreemde DNA (d.w.z. van een onbekende) van iemand die niet bij de dood van het slachtoffer betrokken is geweest? Hooguit een paar procent. Handen schudden met de dader, erop gewaaid, door een kwaadaardig iemand op het lichaam geplant, of een andere onwaarschijnlijke gang van zaken.
Het probleem hierbij is, dat onbekend is waar NV precies slachtoffer van is geworden.
Het wijzen naar een pedofiel is daarom voorbarig. Daarbij hoe groot is het percentage pedofielen dat kinderen vermoordt?

Het tweede probleem is dat de gebruikte DNA techniek vrij nieuw is, en wij mogelijk pas over enkele jaren kunnen terugkijken en concluderen dat de op deze manier verkregen profielen al dan niet in veel gevallen tot een false positive heeft geleid.

quote:
2. Alles wijst op een pedofiele dader.
Kun je alle feiten noemen die wijzen op een pedofiele dader?
Dit gezien onbekend is of er er sprake is geweest van seksueel misbruik.

quote:
Hoe groot is de kans dat een willekeurige burger, iemand uit de grote groep van alle onschuldigen in deze zaak, een pedofiel is die in het verleden “te ver is gegaan” en tegen wie maatregelen zijn genomen? Dus: welk deel van de bevolking behoort tot deze groep? Misschien 0,1%.
Het feit dat iemand aangeeft ooit te ver te zijn gegaan bij fotograferen maakt hem geen moordenaar.

quote:
1 en 2 combinerend: Hoe groot is de kans dat iemand van wie het DNA op het 11-jarige slachtoffer is aangetroffen, én die als pedofiel enkele malen over de schreef is gegaan, desondanks niet bij de dood van het slachtoffer betrokken was?
Volgens jou minder dan 1 procent.
Maar het DNA zegt vrij weinig evenals zijn pedofiele gevoelens, met name omdat ondanks alle media aandacht voor Jos B. er geen beerput is opengegaan.
pi_181744019
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 03:19 schreef Za het volgende:

[..]

Het probleem hierbij is, dat onbekend is waar NV precies slachtoffer van is geworden.
Het wijzen naar een pedofiel is daarom voorbarig. Daarbij hoe groot is het percentage pedofielen dat kinderen vermoordt?

Het tweede probleem is dat de gebruikte DNA techniek vrij nieuw is, en wij mogelijk pas over enkele jaren kunnen terugkijken en concluderen dat de op deze manier verkregen profielen al dan niet in veel gevallen tot een false positive heeft geleid.

[..]

Kun je alle feiten noemen die wijzen op een pedofiele dader?
Dit gezien onbekend is of er er sprake is geweest van seksueel misbruik.

[..]

Het feit dat iemand aangeeft ooit te ver te zijn gegaan bij fotograferen maakt hem geen moordenaar.

[..]

Volgens jou minder dan 1 procent.
Maar het DNA zegt vrij weinig evenals zijn pedofiele gevoelens, met name omdat ondanks alle media aandacht voor Jos B. er geen beerput is opengegaan.
Een extreem wijd openstaande anus is normaal?
speak only if it improves the silence.
pi_181744137
Jos Brech kende kampplaats De Heikop als zijn broekzak:

https://www.limburger.nl/(...)op-als-zijn-broekzak
pi_181744902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:17 schreef gynaika het volgende:
Jos Brech kende kampplaats De Heikop als zijn broekzak:

https://www.limburger.nl/(...)op-als-zijn-broekzak
erger nog, hij bracht toen helemaal geen post rond, wat die scouting had geen niet eens leden in Brunssum..

Lees je mee Za?
pi_181744946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 07:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een extreem wijd openstaande anus is normaal?
Za doet net alsof hij bij de sectie was, en het complete dossier kent.

Za houd geen rekening met het feit dat ze daderkennis niet openbaar maken. Die hoofdwond van Nicky was hem ook vreemd.
pi_181745074
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Za doet net alsof hij bij de sectie was, en het complete dossier kent.

Za houd geen rekening met het feit dat ze daderkennis niet openbaar maken. Die hoofdwond van Nicky was hem ook vreemd.
Zo zijn er inderdaad nog wel een aantal zaken die de politie achter de hand heeft gehouden. Over het type DNA; andere kenmerken hoe Nicky gevonden is etc.
pi_181745107
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:17 schreef gynaika het volgende:
Jos Brech kende kampplaats De Heikop als zijn broekzak:

https://www.limburger.nl/(...)op-als-zijn-broekzak
Oeh, volgens hen zou de verklaring van Jos ‘een lulverhaal’ zijn.

Dat hij wisselend heeft verklaard over die nacht was al opvallend, maar niet per se heel vreemd. Er zat immers jaren tussen de verschillende verklaringen.
Dit maakt het nog interessanter.
pi_181745245
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:37 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zo zijn er inderdaad nog wel een aantal zaken die de politie achter de hand heeft gehouden. Over het type DNA; andere kenmerken hoe Nicky gevonden is etc.
Precies.
pi_181745327
Zijn advocaat heeft wel een punt.

https://nos.nl/artikel/22(...)ilie-verstappen.html
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:56:33 #216
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181745434
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 02:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

1. Stel dat deze zaak, met de tot nu gevonden sporen, nog niet definitief opgelost, zich honderd keer heeft afgespeeld. Op honderd plaatsen, voor mijn part op honderd Aarde-achtige planeten. In hoeveel van die honderd gevallen is het op de kleren van het slachtoffer aangetroffen vreemde DNA (d.w.z. van een onbekende) van iemand die niet bij de dood van het slachtoffer betrokken is geweest? Hooguit een paar procent. Handen schudden met de dader, erop gewaaid, door een kwaadaardig iemand op het lichaam geplant, of een andere onwaarschijnlijke gang van zaken.

2. Alles wijst op een pedofiele dader. Hoe groot is de kans dat een willekeurige burger, iemand uit de grote groep van alle onschuldigen in deze zaak, een pedofiel is die in het verleden “te ver is gegaan” en tegen wie maatregelen zijn genomen? Dus: welk deel van de bevolking behoort tot deze groep? Misschien 0,1%.

Ik zal andere feiten (b.v. vlucht- en onderduikgedrag, weigeren of ontduiken van DNA-test, aanwezigheid vlakbij de tenten en de vindplaats van het lichaam) buiten de redenering laten, maar ze maken de kans dat Jos onschuldig is er bepaald niet groter op.

1 en 2 combinerend: Hoe groot is de kans dat iemand van wie het DNA op het 11-jarige slachtoffer is aangetroffen, én die als pedofiel enkele malen over de schreef is gegaan, desondanks niet bij de dood van het slachtoffer betrokken was? In theorie vermenigvuldig je (onafhankelijke) kansen met elkaar. B.v. hoe groot is de kans dat iemand op een woensdag (1/7) in oktober (1/12) is geboren? Antwoord: 1/7 x 1/12 = 1 op 84. Zo duidelijk ligt het hier niet. Ook een niet-pedofiele dader is b.v. mogelijk. Maar de kans dat Jos, ondanks het aangetroffen DNA en ondanks zijn grensoverschrijdende pedofiele gedrag in het verleden onschuldig is, kan worden benaderd door twee bijzonder kleine kansen met elkaar te vermenigvuldigen. Zo kom ik op mijn schatting van minder dan 1%.
Hoe groot is de kans dat iemand zeer geïnteresseerd is in waarheidsvinding, regelmatig op Fok komt, twijfels heeft over de schuldigheid van Jos, het topic daarover volgt en ook nog eens op een woensdag in oktober is geboren en dan ook nog tussendoor tijd heeft om op deze post te reageren?

Van heel veel samenlopen van omstandigheden is de kans heel klein dat het juist op die manier gebeurt. Bovendien heeft de zaak Lucia de Berk aangetoond dat kans berekenen tot grote missers kan leiden, maar er is natuurlijk wel een kans dat je gelijk hebt.
Non possumus non loqui
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:01:26 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181745511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 07:58 schreef TjjWester het volgende:[..]Een extreem wijd openstaande anus is normaal?
Als ik poep wel.......daarna trekt het meestal weer bij.
Zaak is voorzichtig te zijn met uitspraken en snear-by gevolgtrekkingen.

Nicky heeft mogelijk 1-2 dagen bij een temperatuur van 25+ buiten gelegen. Wat doet dat met weefsel ?
De autopsie werd ook pas na 3 dagen uitgevoerd nadat Nicki was gevonden omdat de patholoog-anatoom met vakantie was.

//--//

Niet echt nieuws maar wel relevant voor de optekening van de topic reeks.
quote:
Bron: telegraaf 07sep18
Roethof wil einde beperkingen Brech
Dat liet de raadsman van de Limburger vrijdagochtend weten, kort voor hij het hoofdbureau van de politie in Eindhoven binnenstapte om, net als gisteren op Schiphol, de man te ontmoeten die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen in 1998.
Verder opmerkelijk: In de papieren versie staat
quote:
Bron: Telegraaf 07sep18 (nog geen digi-link)
.... Om hem, indien nodig, te kunnen identificeren werd er een kledingstuk van hem bezorgd bij justitie. Een dna-spoor van Brech dat daarop werd gevonden, werd – met toestemming van de officier van justitie – ook vergeleken met het celmateriaal dat destijds bij het toen 11-jarige jongetje uit Heibloem was gevonden.
We hebben tig topics geouwehoerd over DNA van een harde-schijf dat volgens het artikel dus een kledingstuk (b)lijkt te zijn.....
Dat verder weinig af aan de zaak maar bevestigd wel een beeld dat DNA afgenomen van een glad-object dat door anderen is vastgepakt, op z'n minst vragen oproept.

Ik noem dit ook omdat hiermee wederom bevestigd wordt dat de vermissingszaak van Jos B wel degelijk door het OM gekoppeld (b)lijkt te worden aan die van NV. Dat klinkt logisch maar met DNA is dat NIET toegestaan. Je mag geen DNA uit een vermissingszaak gebruiken om een strafzaak op te lossen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 07-09-2018 10:10:46 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181745773
Vallon, wat ben js toch veel bezig in het topic en met het verdedigen van Jos Brech. Waarom?
pi_181746159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sterk..... wanneer dit echt de foto van de situatie is, waar ik even vanuit ga.
Is dit not done maar in de 90's was alles nog helder en duidelijk !!!!!


Om nog even terug te komen op deze foto.
De mannen lijken me geen onderzoekers van het NFI.
Ze hebben vrijetijds/scouting kleding/broeken aan ?
Ze dragen geen beschermende kleding en mondkapjes of handschoenen ?
Ze raken elkaar zelfs aan ?
De man rechts heeft van zijn korte broek de onderkant van de pijpen omgeslagen,
in die rand kunnen zich allerlei stofdeeltjes,huidschilfers en andere sporen nestelen en zo
meegenomen worden naar de vindplaats/pd van Nicky verstappen.
Je hoeft maar over een rommelmarkt of over straat of door een winkel te lopen en die rand zit vol dna van iemand anders.
(Een mens produceert per dag voldoende huidschilfers om een miljoen mijten te voeden.)





[ Bericht 0% gewijzigd door Spectator19 op 07-09-2018 10:39:16 ]
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:40:44 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181746320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Vallon, wat ben js toch veel bezig in het topic en met het verdedigen van Jos Brech. Waarom?
Moneyfornothing1 wat ben jij toch alert, waarom ? Waarom volg jij dit topic ?.... Wat boeit jou zo.....
Ik bedoel maar, ieder heeft zo een reden. BTW, thx voor de vraag.

Jos B zelf interesseert mij hoegenaamd niets. Ik hoop zelfs dat onomstotelijk zal blijken dat Jos B de dader is en dat hij dan met al zijn afwijkingen en handelingen de straf krijgt die daarvoor staat.
Voor zover het mijn gevoelens aangaat omtrent kindermoordenaars, laat staan die met een pedofiel motief, zou ik graag elke dag een millimeter van zijn huidje af willen stropen. Beetje zout er op, en de volgende dag herhalen.
Erg goed dat er - gelukkig - wetgeving is die verbied mijn primaire neigingen uit te voeren en de dader (en mij, daarmee) beschermd.

Ik verdedig Jos B niet.....zoals iemand anders het beter verwoord heeft, ben ik geïnteresseerd in de zaak, wijze van waarheidsvinding en (ik) vooral omdat men op basis van - uitsluitend - DNA en (media)framing poogt een bewijs rond te krijgen. Ik ben fel tegen registraties die (ooit) "mijn" onschuld zouden moeten bewijzen, laat staan dat DNA dat bewijs zou zijn.

Dit uitgebreide verhaal om ook anderen uit te nodigen het onderwerp zo objectief mogelijk proberen te benaderen. Je hebt ms een punt waa rik op moet letten, imo ben ik niet echt veel bezig wel vooral veel herhalen terwijl ik werk :X aan een oeverloos project.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 07-09-2018 10:50:55 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181746384
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:33 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Om nog even terug te komen op deze foto.
De mannen lijken me geen onderzoekers van het NFI.
Ze hebben vrijetijds/scouting kleding/broeken aan ?
Ze dragen geen beschermende kleding en mondkapjes of handschoenen ?
Ze raken elkaar zelfs aan ?
De man rechts heeft van zijn korte broek de onderkant van de pijpen omgeslagen,
in die rand kunnen zich allerlei stofdeeltjes,huidschilfers en andere sporen nestelen en zo
meegenomen worden naar de vindplaats/pd van Nicky verstappen.
Je hoeft maar over een rommelmarkt of over straat of door een winkel te lopen en die rand zit vol dna van iemand anders.
(Een mens produceert per dag voldoende huidschilfers om een miljoen mijten te voeden.)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die Limbo’s toch, les voor de volgende moordzaak, roep de hulp in van Politie Rijnmond.
pi_181746498
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Moneyfornothing1 wat ben jij toch alert, waarom ? Waarom volg jij dit topic ?.... Wat boeit jou zo.....
Ik bedoel maar, ieder heeft zo een reden.

Jos B zelf interesseert mij hoegenaamd niets. Ik hoop zelfs dat onomstotelijk zal blijken dat Jos B de dader is en dat hij dan met al zijn afwijkingen en handelingen de straf krijgt die daarvoor staat.
Voor zover het mijn gevoelens aangaat omtrent kindermoordenaars, laat staan die met een pedofiel motief, zou ik graag elke dag een millimeter van zijn huidje af willen stropen. Beetje zout er op, en de volgende dag herhalen.
Erg goed dat er - gelukkig - wetgeving is die verbied mijn primaire neigingen uit te voeren en de dader (en mij, daarmee) beschermd.

Ik verdedig Jos B niet.....zoals iemand anders het beter verwoord heeft, ben ik geïnteresseerd in de zaak, wijze van waarheidsvinding en (ik) vooral omdat men op basis van - uitsluitend - DNA en (media)framing poogt een bewijs rond te krijgen. Ik ben fel tegen registraties die (ooit) "mijn" onschuld zouden moeten bewijzen, laat staan dat DNA dat bewijs zou zijn.

Dit uitgebreide verhaal om ook anderen uit te nodigen het onderwerp zo objectief mogelijk proberen te benaderen. Je hebt ms een punt waa rik op moet letten, imo ben ik niet echt veel bezig wel vooral veel herhalen terwijl ik werk :X aan een oeverloos project.
Heb dat ook hoor, maar dan met de vraagstelling: Hoe is het in godsnaam mogelijk geweest, om Nicky weg te krijgen en terug te leggen.

En die Joos B... die schuurt

In het artikel hierboven van de Limburger werd gezegd dat Jos vaker op het kampterrein kwam en daar met zijn scouting ook wel eens overnachtte. Kent hij Joos?

En wat zou Jos toen verklaart hebben over maandagmiddag? Werkte hij of was hij toevallig vrij? Ik denk dat hij in Heibloem was.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:24:51 #223
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181747045
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heb dat ook hoor, maar dan met de vraagstelling: Hoe is het in godsnaam mogelijk geweest, om Nicky weg te krijgen en terug te leggen.

En die Joos B... die schuurt

In het artikel hierboven van de Limburger werd gezegd dat Jos vaker op het kampterrein kwam en daar met zijn scouting ook wel eens overnachtte. Kent hij Joos?

En wat zou Jos toen verklaart hebben over maandagmiddag? Werkte hij of was hij toevallig vrij? Ik denk dat hij in Heibloem was.
Dat is het hele punt. Daar komt nog bij dat er verder geen aangiftes gedaan zijn tegen Jos en dat er ook geen slachtoffers in de media zijn verschenen om hun verhaal te doen. In het verleden is dat bij een paar grote zedenzaken wel gebeurd, zie Finkensieper uit Zetten https://anderetijden.nl/aflevering/121/De-zaak-Finkensieper en de clowns in Oude Pekela https://www.groene.nl/artikel/de-mysterieuze-clownsaffaire

Iets wat ook nog meespeelt is de grootschalige misbruikaffaire door de Rooms Katholieke kerk. In Heibloem waren 2 kloosters en een jongensinternaat dat later een ZMOK-school werd. Zeer kwetsbare kinderen dus, in combinatie met deze "geestelijken". Ik kan niet precies duiden, laat staan concreet gaan beschuldigen wat op die plekken door wie is gedaan, maar het is niet onwaarschijnlijk dat er een bepaalde invloed is geweest op de dorpelingen en hun nakomelingen.

Jeroen Brouwers verwerkt de gebeurtenissen in zo een internaat in sommige boeken. Weliswaar deels, fictie, maar het geeft wel een bepaald beeld.

https://www.tomkabinet.nl(...)s-een-schurende-pij/

en hier een waargebeurd verhaal over het internaat in Heibloem

https://www.1limburg.nl/d(...)-misbruikt-internaat

en hier nog meer over De Widdonck

https://seksueelmisbruik.info/de-widdonck-te-roggel/

overigens heeft Joos Bartens daar ook gewerkt.
Non possumus non loqui
pi_181749107
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:17 schreef gynaika het volgende:
Jos Brech kende kampplaats De Heikop als zijn broekzak:

https://www.limburger.nl/(...)op-als-zijn-broekzak
Dat zou in zijn voordeel zijn, ik heb me eerder afgevraagd of hij dmv zijn scoutingwerk wellicht daags ervoor op diezelfde kampeerplek had verbleven.

Wanneer iemand met grote regelmaat ergens komt, zullen daar van die persoon diverse DNA sporen terug te vinden zijn, itt bij iemand die daar nog nooit geweest is.
pi_181749421
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:12 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zou in zijn voordeel zijn, ik heb me eerder afgevraagd of hij dmv zijn scoutingwerk wellicht daags ervoor op diezelfde kampeerplek had verbleven.

Wanneer iemand met grote regelmaat ergens komt, zullen daar van die persoon diverse DNA sporen terug te vinden zijn, itt bij iemand die daar nog nooit geweest is.
Dat 'rondvliegende' DNA houdt je nogal bezig, he?! Als dat zo gemakkelijk een "daderspoor" zou kunnen opleveren, was Joos Barten (of één van de andere kampleden) allang veroordeeld in deze zaak. Hij was namelijk op zeker in het kamp aanwezig op het moment van Nicky's overnachting en dan MOETEN er dus wel sporen van hem op NV zitten volgens jouw redenatie. Toch was dit niet het geval.... bijzonder.
pi_181749468
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:01 schreef Vallon het volgende:

We hebben tig topics geouwehoerd over DNA van een harde-schijf dat volgens het artikel dus een kledingstuk (b)lijkt te zijn.....
Vallon de bron voor de harde schijf zijn onderzoeksleider Ferdinand Schellinkhout, officier van justitie Paul Emmen, danwel zaaksofficier Dave Mattheijs.

Bron:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 07-09-2018 13:47:11 ]
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:47:36 #227
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181749830
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:12 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zou in zijn voordeel zijn, ik heb me eerder afgevraagd of hij dmv zijn scoutingwerk wellicht daags ervoor op diezelfde kampeerplek had verbleven.

Wanneer iemand met grote regelmaat ergens komt, zullen daar van die persoon diverse DNA sporen terug te vinden zijn, itt bij iemand die daar nog nooit geweest is.
De inhoud van het artikel in De Limburger is bepaald niet in zijn voordeel. Hij beweerde namelijk dat hij daar fietste om post te bezorgen. We hadden hier al vastgesteld d.m.v. een kaartje dat hij dan wel erg ver van zijn bezorgroute was afgeweken, en het artikel bevestigt dat. De leden van de scoutinggroep bij wie post moest worden bezorgd woonden heel ergens anders. “Een leugen” en “een lulverhaal”, aldus de scoutingmensen die het weten kunnen. Waarom liegen over wat hij daar kwam doen?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181750000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:27 schreef Mammietje het volgende:

Dat 'rondvliegende' DNA houdt je nogal bezig, he?! Als dat zo gemakkelijk een "daderspoor" zou kunnen opleveren, was Joos Barten (of één van de andere kampleden) allang veroordeeld in deze zaak. Hij was namelijk op zeker in het kamp aanwezig op het moment van Nicky's overnachting en dan MOETEN er dus wel sporen van hem op NV zitten volgens jouw redenatie. Toch was dit niet het geval.... bijzonder.
Rondvliegend DNA in de vorm van huidschilfers is danook geen daderspoor.
pi_181750051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:47 schreef Gorraay het volgende:

De inhoud van het artikel in De Limburger is bepaald niet in zijn voordeel. Hij beweerde namelijk dat hij daar fietste om post te bezorgen. We hadden hier al vastgesteld d.m.v. een kaartje dat hij dan wel erg ver van zijn bezorgroute was afgeweken, en het artikel bevestigt dat.
Hij was een natuurmens, al wil hij op een warme zomeravond 20 kilometer afwijken is dat zijn zaak.

quote:
De leden van de scoutinggroep bij wie post moest worden bezorgd woonden heel ergens anders. “Een leugen” en “een lulverhaal”, aldus de scoutingmensen die het weten kunnen. Waarom liegen over wat hij daar kwam doen?
Zijn scouting meerdere heeft indertijd tegen de politie zijn verhaal bevestigd, wat anoniemen heden roepen is niet relevant.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:03:51 #230
3542 Gia
User under construction
pi_181750080
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:50 schreef superniger het volgende:
Zijn advocaat heeft wel een punt.

https://nos.nl/artikel/22(...)ilie-verstappen.html
Want Jos moet de mogelijkheid hebben om op de hoogte te worden gebracht van de sentimenten onder de bevolking en alle ideeën die hier en overal gespuid worden over hoe hij onder een veroordeling uit kan komen?

Nee, hoe minder hij weet, hoe meer hij het moet doen met zijn eigen herinneringen.
pi_181750214
Jos B. heeft dus geen bekentenis afgelegd.

(ik zeg het maar even voor wie op deze info wacht)
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:13:42 #232
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181750282
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:02 schreef Za het volgende:

[..]

Hij was een natuurmens, al wil hij op een warme zomeravond 20 kilometer afwijken is dat zijn zaak.

[..]

Zijn scouting meerdere heeft indertijd tegen de politie zijn verhaal bevestigd, wat anoniemen heden roepen is niet relevant.
Nee, zo zit het niet. Zijn meerdere heeft bevestigd dat hij gewend was de scoutingpost zelf te bezorgen om postzegels uit te sparen. Zijn meerdere heeft bepaald niet bevestigd dat hij post aan het bezorgen was toen hij op de Brunsummerheide werd geverbaliseerd. Een plek die trouwens ver van zijn postroute lag.
En ik zie niet in waarom het in zijn voordeel zou werken dat hij daar vaak kwam. En dat hij daar heen en weer fietste is al helemaal niet in zijn voordeel. Welke natuurliefhebber fietst hetzelfde stuk heen en weer?

[ Bericht 10% gewijzigd door Gorraay op 07-09-2018 14:22:13 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:18:51 #233
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181750389
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Want Jos moet de mogelijkheid hebben om op de hoogte te worden gebracht van de sentimenten onder de bevolking en alle ideeën die hier en overal gespuid worden over hoe hij onder een veroordeling uit kan komen?

Nee, hoe minder hij weet, hoe meer hij het moet doen met zijn eigen herinneringen.
De advocaat kan dat toch ook gewoon aan hem vertellen?
Dit is gewoon raar :l
pi_181750402
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:13 schreef Gorraay het volgende:

Nee, zo zit het niet. Zijn meerdere heeft bevestigd dat hij gewend was de scoutingpost zelf te bezorgen om postzegels uit te sparen. Zijn meerdere heeft bepaald niet bevestigd dat hij post aan het bezorgen was toen hij op de Brunsummerheide werd geverbaliseerd. Een plek die trouwens ver van zijn postroute lag.
Er was indertijd exact bekend waar hij gefietst had, de verklaring van Jos B icm de bevestiging van zijn meerdere was voor de politie indertijd afdoende om Jos van de lijst te schrappen.
pi_181750425
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef Gia het volgende:


Want Jos moet de mogelijkheid hebben om op de hoogte te worden gebracht van de sentimenten onder de bevolking en alle ideeën die hier en overal gespuid worden over hoe hij onder een veroordeling uit kan komen?
Het is meer imo dit:

Roethof vindt dat de beperkingen hem "een slot op zijn mond" leggen. "En de contactpersoon van de familie mag alles over de zaak zeggen."

Hij zal zijn cliënt in de media willen verdedigen, maar heeft daartoe maar weinig mogelijkheden zolang zijn cliënt in beperking zit, zit hij dat verbaal ook.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:24:18 #236
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181750459
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Het is meer imo dit:

Roethof vindt dat de beperkingen hem "een slot op zijn mond" leggen. "En de contactpersoon van de familie mag alles over de zaak zeggen."

Hij zal zijn cliënt in de media willen verdedigen, maar heeft daartoe maar weinig mogelijkheden zolang zijn cliënt in beperking zit, zit hij dat verbaal ook.
Hij doet zijn werk als advocaat, en daar heeft hij groot gelijk in. Zoals het publiek er groot gelijk in heeft om zijn, per definitie, partijdige uitspraken met een korreltje zout te nemen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181750645
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:24 schreef Gorraay het volgende:

Hij doet zijn werk als advocaat, en daar heeft hij groot gelijk in. Zoals het publiek er groot gelijk in heeft om zijn, per definitie, partijdige uitspraken met een korreltje zout te nemen.
En ondertussen moet hij met lede ogen aanzien hoe de woordvoerder van de familie, die grote landelijke bekendheid en aanhang geniet, alsmede overal ingangen heeft, zijn eveneens partijdige en zelfs beschuldigende uitspraken wel kan doen. Voor een advocaat moet dat frustrerend zijn.
pi_181751549
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:35 schreef Za het volgende:

[..]

En ondertussen moet hij met lede ogen aanzien hoe de woordvoerder van de familie, die grote landelijke bekendheid en aanhang geniet, alsmede overal ingangen heeft, zijn eveneens partijdige en zelfs beschuldigende uitspraken wel kan doen. Voor een advocaat moet dat frustrerend zijn.
Eh ja, onderdeel van het vak. Vervelend hoor.
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:46:23 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181752071
Veel om over/voor te reageren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:12 schreef Za het volgende:
[..]
Dat zou in zijn voordeel zijn, ik heb me eerder afgevraagd of hij dmv zijn scoutingwerk wellicht daags ervoor op diezelfde kampeerplek had verbleven.

Wanneer iemand met grote regelmaat ergens komt, zullen daar van die persoon diverse DNA sporen terug te vinden zijn, itt bij iemand die daar nog nooit geweest is.
Yep, dat DNA is dan geen garantie maar het wordt meer dan onmogelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]Dat 'rondvliegende' DNA houdt je nogal bezig, he?! Als dat zo gemakkelijk een "daderspoor" zou kunnen opleveren, was Joos Barten (of één van de andere kampleden) allang veroordeeld in deze zaak. Hij was namelijk op zeker in het kamp aanwezig op het moment van Nicky's overnachting en dan MOETEN er dus wel sporen van hem op NV zitten volgens jouw redenatie. Toch was dit niet het geval.... bijzonder.
Moet je wel willen zoeken en niet heel snel alles op (laten) ruimen, inclusief tenten en kleding.
Wat ons/mij bezighoudt in de discussie is: OM moet aantonen dat het DNA alleen door Jos B kan zijn aangebracht (=daderspoor). Over Joos Barten (RIP) hoop ik dat hij is waar hij hoort te zijn.

NB. Jos B kan verder samengewerkt hebben met Joos Barten. Ik ga benieuwd zijn of die elkaar vanuit hun "hobby" (dwz jeugwerk/scouting) mogelijk kenden of zelfs bij elkaar op de koffie kwamen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:47 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De inhoud van het artikel in De Limburger is bepaald niet in zijn voordeel. Hij beweerde namelijk dat hij daar fietste om post te bezorgen. We hadden hier al vastgesteld d.m.v. een kaartje dat hij dan wel erg ver van zijn bezorgroute was afgeweken, en het artikel bevestigt dat. De leden van de scoutinggroep bij wie post moest worden bezorgd woonden heel ergens anders. “Een leugen” en “een lulverhaal”, aldus de scoutingmensen die het weten kunnen. Waarom liegen over wat hij daar kwam doen?
Waarom hebben ze dat dan niet toen verklaard ?
Jos B was al eerder daarover nagetrokken bij zijn scouting.

Mogelijk is dat "nu" het (bij/geslepen ?) verhaal geworden van OvJ over de wisselende verklaringen. Zoals het was geen post maar folders en/of er al of niet een postroute was..... wat zo verteld, letterlijk gezien dus idd (comfortabel?) "gelogen" kan zijn.

De wisselende verklaringen komen - zover ik weet - niet van Jos B zelf maar van omstanders nadat zij vernamen dat Jos B niet pluis was of zelfs werd opgespoord. Zijn zg. "verdachte" fietsen was overigens nadat Nicky al levenloos was gevonden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:13 schreef Gorraay het volgende:
[..]Nee, zo zit het niet. Zijn meerdere heeft bevestigd dat hij gewend was de scoutingpost zelf te bezorgen om postzegels uit te sparen. Zijn meerdere heeft bepaald niet bevestigd dat hij post aan het bezorgen was toen hij op de Brunsummerheide werd geverbaliseerd. Een plek die trouwens ver van zijn postroute lag.
En ik zie niet in waarom het in zijn voordeel zou werken dat hij daar vaak kwam. En dat hij daar heen en weer fietste is al helemaal niet in zijn voordeel. Welke natuurliefhebber fietst hetzelfde stuk heen en weer?
Er is destijds geen (proces-)verbaal opgesteld, zijn naam is opgeschreven door marechaussee die Nicky 's avonds vond en later in de nacht op wacht stond. Navraag wordt lastig omdat de militair overleden is. De jongen had het als één van zijn eerste zaken wellicht nog goed kunnen herinneren.

Je spreekt wat uit de onderbuik en jouw ervaringskader. Probeer niet gaan vergelijken door jezelf als maatstaf te nemen voor het bewijs om zo een ander te verdenken (of zelfs al te veroordelen).
Het wordt natuurlijk wel interessant wanneer de "verhoorde" scoutingleden, opnieuw worden opgeroepen omtrent hun (destijds, dus onjuiste?) verklaringen.

Samenvattend: Wanneer Jos B daar zo regelmatig rondkarde, zullen één of meerdere leden van de kampeeroperatie (inclusief Heikop) hem mogelijk (her)kennen.
Interessant om dat te gaan onderzoeken, in welke vorm en relaties.
Wanneer zij Jos B "kenden" of contacten onderhielden, kan het DNA van Jos zo via-via - en zelfs door het onder/zoeksteam - terecht zijn gekomen bij het lijk van NV. Onwaarschijnlijk misschien maar ook weer niet volstrekt onmogelijk.

Nogmaals dat DNA ansich is (voor mij) een heel wankel verhaal. Zowel vanuit bewijs- als het opvissen van een (mogelijk, van pas komende) verdachte en aanvullende verdachtmakingen.
Er zal sws meer moeten zijn voor een veroordeling dan veronderstellingen. Misschien komt er zelfs (toch?) een ontknopende bekentenis. We kunnen niet in de kop kijken.

Wanneer het indirecte DNA de (enige) aanleiding was voor het eventueel verder verkregen bewijs van/uit de verdachte, kan de zaak wel eens vervroegd instorten. Dat was ook wat Spong gisteravond bij Pauw (ongeveer) zei. Vanavond horen we Roethof in een tegenreactie.

Enfin de zaak komt nu onder de rechter, we kunnen ons (ik iig) wat minder druk gaan maken en ik heb ondanks wat twijfels over werkwijze, vertrouwen dat het z'n rechterlijke loop gaan krijgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:58:35 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181752397
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:18 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

De advocaat kan dat toch ook gewoon aan hem vertellen?
Wanneer een verdachte in beperking zit, mag zelfs de advocaat hem niets vertellen over de zaak.

Hij kan zij cliënt alleen bijstaan in de procedure of dat die op tijd koffie krijgt bij het verhoor. De advocaat kan zelfs niet vragen wat Jos B vertelt, wat die er allemaal van vindt.

En Ja, zo werkt het. Dat een advocaat toch dingen zegt, kan verder niet gecontroleerd worden. Toezicht, anders dan fysieke veiligheid, is niet aan de orde. De gesprekken tussen advocaat en zijn cliënt zijn vertrouwelijk. Ik ga er van uit dat het OM zich daaraan houdt. De advocaat, en Roethof is best heel bedreven, weet precies hoe de paarden lopen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:16:01 #241
480100 KakMadammeke
Niet alles is wat het lijkt te
pi_181752917
quote:
Wanneer het indirecte DNA de (enige) aanleiding was voor het eventueel verder verkregen bewijs van/uit de verdachte, kan de zaak wel eens vervroegd instorten. Dat was ook wat Spong gisteravond bij Pauw (ongeveer) zei. Vanavond horen we Roethof in een tegenreactie.

Enfin de zaak komt nu onder de rechter, we kunnen ons (ik iig) wat minder druk gaan maken en ik heb ondanks wat twijfels over werkwijze, vertrouwen dat het z'n rechterlijke loop gaan krijgen.
Bij Pauw liet PRdV met een triomfantelijk glimlachje doorschemeren dat er meer bewijzen zouden zijn. Ik ben erg benieuwd of dat direct of indirect bewijs is. Ik weet dat ze Jos zijn doopzeel aan het lichten zijn om een beeld van hem en de familie te krijgen (logisch en algemeen bekend). Daar zullen vast hier en daar dingen naar voren komen die ze tijdens verhoren zullen gebruiken en misschien zelfs als indirect bewijs.

Persoonlijk is mijn(!) inschatting dat Jos de waarheid zal vertellen over wat er gebeurd is. Àls dat zo is en hij zou geen moord of verkrachting bevestigen ben ik benieuwd of de rechter het gaat geloven. Het dossier is inmiddels zó dik (en wordt nog dagelijks aangevuld) dat ik me afvraag wie het bos nog ziet door al die bomen.

Ik blijf de zaak ook op de voet volgen. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. En fijn om hier mee te lezen. Jullie redenaties roepen weer nieuwe vragen bij mij op 😊
pi_181753070
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:16 schreef KakMadammeke het volgende:

[..]

Bij Pauw liet PRdV met een triomfantelijk glimlachje doorschemeren dat er meer bewijzen zouden zijn. Ik ben erg benieuwd of dat direct of indirect bewijs is. Ik weet dat ze Jos zijn doopzeel aan het lichten zijn om een beeld van hem en de familie te krijgen (logisch en algemeen bekend). Daar zullen vast hier en daar dingen naar voren komen die ze tijdens verhoren zullen gebruiken en misschien zelfs als indirect bewijs.

Persoonlijk is mijn(!) inschatting dat Jos de waarheid zal vertellen over wat er gebeurd is. Àls dat zo is en hij zou geen moord of verkrachting bevestigen ben ik benieuwd of de rechter het gaat geloven. Het dossier is inmiddels zó dik (en wordt nog dagelijks aangevuld) dat ik me afvraag wie het bos nog ziet door al die bomen.

Ik blijf de zaak ook op de voet volgen. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. En fijn om hier mee te lezen. Jullie redenaties roepen weer nieuwe vragen bij mij op 😊
Al op “verhoor” geweest? En tevreden over het verloop?
pi_181753297
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Het is meer imo dit:

Roethof vindt dat de beperkingen hem "een slot op zijn mond" leggen. "En de contactpersoon van de familie mag alles over de zaak zeggen."

Hij zal zijn cliënt in de media willen verdedigen, maar heeft daartoe maar weinig mogelijkheden zolang zijn cliënt in beperking zit, zit hij dat verbaal ook.
Jahij wacht maar even, het zal geen 20 jaar zijn. Zolang wachten de nabestaanden ook op antwoorden.

Jos had natuurlijk ook gewoon zoals hijzelf had belooft, zijn DNA netjes kunnen afgeven.

Jos liet bewust iedereen wachten... Hij en zijn advocaat wachten nu maar even.

Daarnaast is het natuurlijk belachelijk van de advocaat om dat voorbeeld aan te dragen. Hij worst verdacht van een zeden en levensdelict. Hij zit in een totaal andere positie.
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:47:07 #244
480100 KakMadammeke
Niet alles is wat het lijkt te
pi_181753723
quote:
[..]

Al op “verhoor” geweest? En tevreden over het verloop?
Wat heet tevreden? 😉
Het was een nieuwe ervaring. Persoonlijk denk ik dat ik weinig toe te voegen had aan wat ze al weten. En ze gaven geen antwoorden op míjn vragen. Flauw he 😊. Ik had overigens gewoon de opnamen en daarmee het hele verhoor kunnen weigeren, maar daar zag ik geen reden toe.

Inhoudelijk ga ik verder nergens op in. Ik sta neutraal in het onderzoek en zo heb ik ook geantwoord. Zoals ik al zei hoop ik dat de waarheid (wat dat ook is) naar voren komt in een eerlijk proces.
pi_181753803
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:47 schreef KakMadammeke het volgende:

[..]

Wat heet tevreden? 😉
Het was een nieuwe ervaring. Persoonlijk denk ik dat ik weinig toe te voegen had aan wat ze al weten. En ze gaven geen antwoorden op míjn vragen. Flauw he 😊. Ik had overigens gewoon de opnamen en daarmee het hele verhoor kunnen weigeren, maar daar zag ik geen reden toe.

Inhoudelijk ga ik verder nergens op in. Ik sta neutraal in het onderzoek en zo heb ik ook geantwoord. Zoals ik al zei hoop ik dat de waarheid (wat dat ook is) naar voren komt in een eerlijk proces.
Fijn, natuurlijk nergens op ingaan. Maar je zag er een beetje tegenop dacht ik.
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:52:23 #246
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_181753851
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:16 schreef KakMadammeke het volgende:

[..]

Bij Pauw liet PRdV met een triomfantelijk glimlachje doorschemeren dat er meer bewijzen zouden zijn. Ik ben erg benieuwd of dat direct of indirect bewijs is. Ik weet dat ze Jos zijn doopzeel aan het lichten zijn om een beeld van hem en de familie te krijgen (logisch en algemeen bekend). Daar zullen vast hier en daar dingen naar voren komen die ze tijdens verhoren zullen gebruiken en misschien zelfs als indirect bewijs.

Persoonlijk is mijn(!) inschatting dat Jos de waarheid zal vertellen over wat er gebeurd is. Àls dat zo is en hij zou geen moord of verkrachting bevestigen ben ik benieuwd of de rechter het gaat geloven. Het dossier is inmiddels zó dik (en wordt nog dagelijks aangevuld) dat ik me afvraag wie het bos nog ziet door al die bomen.

Ik blijf de zaak ook op de voet volgen. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. En fijn om hier mee te lezen. Jullie redenaties roepen weer nieuwe vragen bij mij op 😊
Jos heeft 20 jaar lang zijn best gedaan om zoveel mogelijk uit de picture te blijven aangaande dit delict. En hij heeft zich in die 20 jaar ook ontwikkeld op het gebied van bushcraft om van de radar te verdwijnen, wat dan weer iets minder goed gelukt is.

In die 20 jaar zal hij ook wel eens een moment hebben genomen om na te denken wat hij nou zou gaan vertellen, mochten ze hem toch nog eens kunnen linken aan deze zaak. Ik denk dat Jos dat panklare scenario nu gaat afdraaien. En dat zal wss iets zijn van ik stond erbij en ik keek ernaar, meer niet. Mogelijk wijst hij die kampoudste aan als hoofddader omdat die toch niets meer kan zeggen, los van het feit dat die al geen verdachte meer is, maar Jos moet iets natuurlijk.

Ik acht het vrijwel uitgesloten dat iemand die zo zijn best heeft gedaan om dit delict te ontlopen, nu ineens volledig en naar waarheid openheid van zaken zal geven. Hij heeft immers 20 jaar lang, niet alleen zichzelf maar ook al zijn vrienden en bekenden eveneens voor het lapje gehouden.

PS: https://www.1limburg.nl/a(...)ver-kindjes-raken-me

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 07-09-2018 17:10:37 ]
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2018 @ 17:50:23 #247
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181755202
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die Limbo’s toch, les voor de volgende moordzaak, roep de hulp in van Politie Rijnmond.
Klopt, daar is geen sprake van onopgeloste moorden van 20+ jaar geleden. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:10:54 #248
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181755639
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

Jos heeft 20 jaar lang zijn best gedaan om zoveel mogelijk uit de picture te blijven aangaande dit delict. En hij heeft zich in die 20 jaar ook ontwikkeld op het gebied van bushcraft om van de radar te verdwijnen, wat dan weer iets minder goed gelukt is.

In die 20 jaar zal hij ook wel eens een moment hebben genomen om na te denken wat hij nou zou gaan vertellen, mochten ze hem toch nog eens kunnen linken aan deze zaak. Ik denk dat Jos dat panklare scenario nu gaat afdraaien. En dat zal wss iets zijn van ik stond erbij en ik keek ernaar, meer niet. Mogelijk wijst hij die kampoudste aan als hoofddader omdat die toch niets meer kan zeggen, los van het feit dat die al geen verdachte meer is, maar Jos moet iets natuurlijk.

Ik acht het vrijwel uitgesloten dat iemand die zo zijn best heeft gedaan om dit delict te ontlopen, nu ineens volledig en naar waarheid openheid van zaken zal geven. Hij heeft immers 20 jaar lang, niet alleen zichzelf maar ook al zijn vrienden en bekenden eveneens voor het lapje gehouden.

PS: https://www.1limburg.nl/a(...)ver-kindjes-raken-me
Je kent Jos persoonlijk? Of heb je bovenstaande net allemaal uit je duim gezogen?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:14:50 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181755737
Jos Brech, de man die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen is vanmorgen voorgeleid voor de rechter-commissaris en vanmiddag verhoord door rechercheurs van de politie. Zijn advocaat Gerald Roethof was daar bij. Hij is vanavond te gast.

https://pauw.bnnvara.nl/nieuws/vanavond-bij-pauw

Kijken dus :P
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:17:10 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181755767
Gaat Brech ontkennen? 'Hele toonzetting is dat hij er tegenin wil'

Hoe stelt Jos Brech zich op in de verhoren? Volgens Peter R. De Vries wekt de advocaat van Brech de indruk dat hij de verdenking van justitie niet onderschrijft: ,,Zijn hele toonzetting is: er wordt van alles geroepen, ik wil er wat tegenin brengen.''

Vanochtend deed advocaat Gerald Roethof zijn beklag over het spreekverbod dat is opgelegd, nu Brech in beperkingen zit. Volgens de advocaat van Jos Brech moeten 'twee kanten' van de zaak belicht worden, maar dat kan nu niet. ,,Ik wil het van mijn cliënt geschetste beeld in proportie brengen'', zei Roethof bij het politiebureau. ,,U heeft pas één kant van de zaak gehoord, en ik mag u niks vertellen over de andere kant.''

De Vries, die de familie van de vermoorde Nicky Verstappen bijstaat, zegt tegen deze website: ,,Roethof wekt hiermee niet de indruk dat zijn cliënt de verdenking onderschrijft. De toonzetting is meer van: er wordt maar van alles geroepen en ik zou er graag wat tegenin brengen.''

Moord
Na de dna-match begin juni verdenkt justitie de 55-jarige Jos Brech van moord/doodslag op Nicky Verstappen, seksueel misbruik en ontvoering. De verklaring van Brech is cruciaal voor het verdere verloop van de rechtszaak. Het dna-spoor alleen is waarschijnlijk niet voldoende voor een veroordeling.

Wel begrijpt De Vries dat de advocaat liever ook inhoudelijk vrijuit over de zaak kan spreken. ,,De vraag is hoe relevant die beperkingen nog zijn.'' Er is de afgelopen jaren en maanden al veel gezegd en geschreven over de zaak.

Brech zit de komende twee weken in voorarrest. Daarna bepaalt de raadkamer van de rechtbank of het voorarrest wordt verlengd met maximaal negentig dagen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)egenin-wil~aca7246e/
pi_181756163
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:02 schreef Za het volgende:

[..]

Hij was een natuurmens, al wil hij op een warme zomeravond 20 kilometer afwijken is dat zijn zaak.

[..]

Zijn scouting meerdere heeft indertijd tegen de politie zijn verhaal bevestigd, wat anoniemen heden roepen is niet relevant.
Dat is ook zijn zaak, niemand beweert dat hij daar niet mag fietsen toch? Het gaat er alleen om dat meerdere factoren bij elkaar een aanwijzing in iemands richting kunnen zijn.
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:38:08 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_181756203
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:10 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je kent Jos persoonlijk? Of heb je bovenstaande net allemaal uit je duim gezogen?
Nee ik ken Jos B. niet persoonlijk, maar ik heb blijkbaar meer empathie en inlevingsvermogen dan jij ;)
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:39:30 #253
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181756238
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:38 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nee ik ken Jos B. niet persoonlijk, maar ik heb blijkbaar meer empathie en inlevingsvermogen dan jij ;)
Je mag even uitleggen wat empathie en inlevingsvermogen te maken hebben met het uit je duim zuigen van allerlei speculaties.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:40:49 #254
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_181756271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:39 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je mag even uitleggen wat empathie en inlevingsvermogen te maken hebben met het uit je duim zuigen van allerlei speculaties.
Sorry, but I don't argue with idiots :)
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:42:06 #255
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181756301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:40 schreef Tengano het volgende:

[..]

Sorry, but I don't argue with idiots :)
Het is wel weer duidelijk; Jos trekt Josti's aan.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181756317
Grappig dat zelfs PRdeVries zich afvraagt of die beperkingen niet onzinnig zijn. :P

Als meneer B. zich daadwerkelijk afzet tegen de beschuldigingen vraag ik me af hoe lang deze kansloze zaak zich gaat voortslepen. Die familie gaat weer een hele nieuwe hel door straks, misschien wel zonder resultaat.
-nee-
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:43:30 #257
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181756339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

Jos heeft 20 jaar lang zijn best gedaan om zoveel mogelijk uit de picture te blijven aangaande dit delict. En hij heeft zich in die 20 jaar ook ontwikkeld op het gebied van bushcraft om van de radar te verdwijnen, wat dan weer iets minder goed gelukt is.
Grof gezegd denk jij dus dat ie bushcrafter is geworden om van de radar te verblijven :D
Leuke stelling is dan: elke bushcrafter is een pedofiel of crimineel die van de radar wil verdwijnen.

quote:
In die 20 jaar zal hij ook wel eens een moment hebben genomen om na te denken wat hij nou zou gaan vertellen, mochten ze hem toch nog eens kunnen linken aan deze zaak. Ik denk dat Jos dat panklare scenario nu gaat afdraaien. En dat zal wss iets zijn van ik stond erbij en ik keek ernaar, meer niet. Mogelijk wijst hij die kampoudste aan als hoofddader omdat die toch niets meer kan zeggen, los van het feit dat die al geen verdachte meer is, maar Jos moet iets natuurlijk.
Over een aantal weken/maanden weten we het vast wel ;)

quote:
Ik acht het vrijwel uitgesloten dat iemand die zo zijn best heeft gedaan om dit delict te ontlopen, nu ineens volledig en naar waarheid openheid van zaken zal geven. Hij heeft immers 20 jaar lang, niet alleen zichzelf maar ook al zijn vrienden en bekenden eveneens voor het lapje gehouden.
En dat is moeilijk? Geen vriend of bekende zal 'm ooit verdacht hebben, vermoed ik zo. En als iemand het onderwerp besprak, hoe moeilijk is het dan om gewoon mee te praten. Niemand wist dat zijn DNA op Nicky aangetroffen is.

quote:
Zijn net mensen, die advocaten :D
pi_181756404
Dat is ook wel grappig ja, die aanname dat hij bushcrafter is om ooit te kunnen verdwijnen _O-
-nee-
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:50:24 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181756483
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:47 schreef Marsenal het volgende:
Dat is ook wel grappig ja, die aanname dat hij bushcrafter is om ooit te kunnen verdwijnen _O-
En om zo met kinderen om te kunnen gaan en kamperen als pedofiele scoutingleider natuurlijk ;)
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:52:18 #260
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_181756527
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:47 schreef Marsenal het volgende:
Dat is ook wel grappig ja, die aanname dat hij bushcrafter is om ooit te kunnen verdwijnen _O-
Hij had toen hij in die commune in Portugal? zat natuurlijk ook even kunnen bellen of mailen naar zijn vriendje waarvan hij op dat chalet zou oppassen. Hey, maak je niet ongerust ik zit hier hoor :W

Maar blijkbaar had hij daar niet zo'n behoefte aan :)

En daarnaast ging ie ook nooit mee naar de dorpjes om boodschappen te doen.

Het lijkt bijna wel of ze hem daar niet mochten herkennen of vinden of zo :+
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:55:12 #261
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181756587
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

Hij had toen hij in die commune in Portugal? zat natuurlijk ook even kunnen bellen of mailen naar zijn vriendje waarvan hij op dat chalet zou oppassen. Hey, maak je niet ongerust ik zit hier hoor :W

Maar blijkbaar had hij daar niet zo'n behoefte aan :)

En daarnaast ging ie ook nooit mee naar de dorpjes om boodschappen te doen.

Het lijkt bijna wel of ze hem daar niet mochten herkennen of vinden of zo :+
Dus als je nooit boodschappen doet ben je pedofiel en verzwijg je moorden. Duidelijk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:05:46 #262
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181756748
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:55 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dus als je nooit boodschappen doet ben je pedofiel en verzwijg je moorden. Duidelijk.
Die gast heeft aparte gedachten inderdaad.

Hij wordt bushcrafter om te verdwijnen en gaat vervolgens verblijven bij een commune waar mensen in- en uit kunnen lopen in plaats van in de natuur waarvoor ie bushcrafter is geworden :D

Die kerel is gewoon een natuurliefhebber die graag op zichzelf is en daarom interesse heeft in bushcrafting.
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:11:54 #263
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_181756865
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:05 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Die gast heeft aparte gedachten inderdaad.

Hij wordt bushcrafter om te verdwijnen en gaat vervolgens verblijven bij een commune waar mensen in- en uit kunnen lopen in plaats van in de natuur waarvoor ie bushcrafter is geworden :D

Die kerel is gewoon een natuurliefhebber die graag op zichzelf is en daarom interesse heeft in bushcrafting.
Ja dat zeggen de meeste pedofielen :)
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:13:25 #264
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181756890
Ah, dus mensen die nooit hun huis uitkomen kunnen geen pedofiel zijn. Wat een revelatie. Heb je het ANP al gebeld?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181756918
Ik heb als jongvolwassene verkenners en welpen meegenomen op scoutingkampen :@
Houd ook van natuur :@
Ben gek op kinderen :@
-nee-
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:24:40 #266
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181757116
Ik heb vandaag op straat met een jongetje gepraat terwijl ik een backpack op mijn rug had en ik moet nog boodschappen doen maar daar heb ik geen zin in. :{ :@
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181759933
Mariëlle van Essen advocate op Twitter

https://www.vanessen-advocaten.nl/een-dna-match-case-closed/
  vrijdag 7 september 2018 @ 22:33:47 #268
480100 KakMadammeke
Niet alles is wat het lijkt te
pi_181760897
quote:
Ik word steeds benieuwder naar het extra bewijsmateriaal/daderkennis waar vage toespelingen over gemaakt worden, maar dat alleen bij het OM bekend zou zijn.

Èn naar de 2 andere dna sporen waar je opeens niets meer over hoort.

Als het dnaspoor vervalt is alle indirect bewijs ook van tafel toch? Of iig van minder waarde? Zeker als er verder geen aangiften in dezelfde aard bijkomen.

Ik ga zo Pauw kijken. Misschien laat de advocaat iets los.
pi_181761913
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:33 schreef KakMadammeke het volgende:

[..]

Ik word steeds benieuwder naar het extra bewijsmateriaal/daderkennis waar vage toespelingen over gemaakt worden, maar dat alleen bij het OM bekend zou zijn.

Èn naar de 2 andere dna sporen waar je opeens niets meer over hoort.

Als het dnaspoor vervalt is alle indirect bewijs ook van tafel toch? Of iig van minder waarde? Zeker als er verder geen aangiften in dezelfde aard bijkomen.

Ik ga zo Pauw kijken. Misschien laat de advocaat iets los.
Ik ben ook benieuwd naar het extra bewijsmateriaal dit gelezen hebbende over het DNA zullen ze toch met meer moeten komen !!
Er zal niet veel los komen van advocaat Roethof eerst moeten die beperkingen eraf
pi_181762010
Crosspost uit het Pauw-topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:18 schreef Postbus100 het volgende:
Bevestigde die advocaat nou net dat Nicky inderdaad verkracht en vermoord is? Dat stond nog niet volledig vast, toch? (geen volledig bewijs van sporen enzo)

(maar er staat nog niet vast of Jos B dat ook heeft gedaan.)
Somebody that I used to know
pi_181762338
Heel Nederland is in de maling genomen met de 'Opsporing van Jos B.' besef ik achteraf.

Men wist allang waar hij uit hing.

Dat men binnen 3 dagen uit de 1600 tips gelijk de juiste wist te filteren, terwijl de zgn anonieme toerist/Telegraaf lezer/afgelegen commune bezoeker zelf eigenlijk niet meer zeker wist of het wel Jos B. betrof, was eigenlijk ook te onaannemelijk.
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:46:48 #273
480100 KakMadammeke
Niet alles is wat het lijkt te
pi_181762748
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:32 schreef Za het volgende:
Heel Nederland is in de maling genomen met de 'Opsporing van Jos B.' besef ik achteraf.

Men wist allang waar hij uit hing.

Dat men binnen 3 dagen uit de 1600 tips gelijk de juiste wist te filteren, terwijl de zgn anonieme toerist/Telegraaf lezer/afgelegen commune bezoeker zelf eigenlijk niet meer zeker wist of het wel Jos B. betrof, was eigenlijk ook te onaannemelijk.

Geen idee of we in de maling genomen zijn.

Wat ik wel besef is dat ze enorm veel info over het leven/doen en laten van Jos in die 1600 tips hebben gekregen. Er zal weinig tot niets ontbreken in dat plaatje. Wat ik gehoord heb in de geruchtenmolen (geen concrete bron) is dat haast iedereen die Jos kent enorm verbaasd is. Dat past natuurlijk in het psychopatenplaatje van die lieve buurman, maar het feit dat er geen beerput is opengegaan zegt toch ook iets.

[ Bericht 5% gewijzigd door KakMadammeke op 07-09-2018 23:52:01 ]
pi_181762853
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:32 schreef Za het volgende:
Heel Nederland is in de maling genomen met de 'Opsporing van Jos B.' besef ik achteraf.

Men wist allang waar hij uit hing.

Dat men binnen 3 dagen uit de 1600 tips gelijk de juiste wist te filteren, terwijl de zgn anonieme toerist/Telegraaf lezer/afgelegen commune bezoeker zelf eigenlijk niet meer zeker wist of het wel Jos B. betrof, was eigenlijk ook te onaannemelijk.

Wat had het OM te winnen met die actie om hem dan herkenbaar in de media te brengen?
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:34:00 #275
3542 Gia
User under construction
pi_181764127
Ik denk dat de kinderen in Nicky's tent slaapmiddel hebben gehad en vast sliepen toen Nicky mee werd genomen door Joos Barten. Ergens is hij door, ik vermoed, minstens, 3 mannen misbruikt. Dit heeft hij niet overleefd. Hij is gewassen, aangekleed en op de hei neergelegd.
Daarna is de kofferbak schoongemaakt.

Joos is dood. Maar ik hoop dat Jos iedere handlanger erbij lapt.
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:41:32 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181764365
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wat had het OM te winnen met die actie om hem dan herkenbaar in de media te brengen?
Zie mijn onderschrift. Zal niet de eerste noch laatste keer zijn dat er een kip over de datum als eend moet worden verkocht. Ik kan met allerlei gedachtespinsels komen, voor waarom, die verder van generlei waarde zijn.

Daarbij, het is niet aan ons om uit te leggen waarom het OM dat zou doen, maar het OM dient uit te leggen waarom deze (kennelijk, toch) veelvuldige bezoeker, destijds slechts werd gezien als toevallige passant. Net als met het DNA hoeft (kan?) Jos B dat niet uit te leggen en dient het OM uit te leggen dat Jos B zelf zijn DNA (misdadig) op NV heeft aangebracht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:53:45 #277
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181764693
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:32 schreef Za het volgende:
Heel Nederland is in de maling genomen met de 'Opsporing van Jos B.' besef ik achteraf.

Men wist allang waar hij uit hing.

Dat men binnen 3 dagen uit de 1600 tips gelijk de juiste wist te filteren, terwijl de zgn anonieme toerist/Telegraaf lezer/afgelegen commune bezoeker zelf eigenlijk niet meer zeker wist of het wel Jos B. betrof, was eigenlijk ook te onaannemelijk.

Meen dat die persoon een kameraad heeft gevraagd, of dat nou niet die gozer van de commune was. Die herkende 'm ook. Daarna is er contact opgenomen met de politie en is het balletje gaat rollen.

Ik zie geen reden om aan te nemen dat hier sprake is van 'in de maling nemen'.
  zaterdag 8 september 2018 @ 01:15:59 #278
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181765166
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:34 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat de kinderen in Nicky's tent slaapmiddel hebben gehad en vast sliepen toen Nicky mee werd genomen door Joos Barten. Ergens is hij door, ik vermoed, minstens, 3 mannen misbruikt. Dit heeft hij niet overleefd. Hij is gewassen, aangekleed en op de hei neergelegd.
Daarna is de kofferbak schoongemaakt.

Joos is dood. Maar ik hoop dat Jos iedere handlanger erbij lapt.
8)7
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 8 september 2018 @ 01:21:51 #279
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181765272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:15 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

8)7
Goed gemotiveerd!

Slaapmiddel zou zomaar kunnen; niemand heeft Nicky weg zien gaan uit de tent dus niemand is wakker geworden.
Meerdere betrokkenen: zou zomaar kunnen.
Door 3 mannen misbruikt: zou zomaar kunnen. Wie zal het zeggen?
Gewassen, aangekleed, overgebracht naar heide: kan prima verklaren waarom er weinig DNA sporen zijn gevonden.
Betrokkenheid Joos Barten: zou zomaar kunnen. Was blijkens meerdere verhalen niet een bepaald frisse man.

Al met al zijn het maar vermoedens waarvoor wellicht nu het bewijs ontbreekt, maar om ze neer te zetten als extreem rare gedachten? Nee.
  zaterdag 8 september 2018 @ 01:35:04 #280
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181765449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:21 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Goed gemotiveerd!

Slaapmiddel zou zomaar kunnen; niemand heeft Nicky weg zien gaan uit de tent dus niemand is wakker geworden.
Meerdere betrokkenen: zou zomaar kunnen.
Door 3 mannen misbruikt: zou zomaar kunnen. Wie zal het zeggen?
Gewassen, aangekleed, overgebracht naar heide: kan prima verklaren waarom er weinig DNA sporen zijn gevonden.
Betrokkenheid Joos Barten: zou zomaar kunnen. Was blijkens meerdere verhalen niet een bepaald frisse man.

Al met al zijn het maar vermoedens waarvoor wellicht nu het bewijs ontbreekt, maar om ze neer te zetten als extreem rare gedachten? Nee.
Een en ander in samenwerking met aliens - zou zo maar kunnen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 8 september 2018 @ 01:38:17 #281
3542 Gia
User under construction
pi_181765486
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:21 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Goed gemotiveerd!

Slaapmiddel zou zomaar kunnen; niemand heeft Nicky weg zien gaan uit de tent dus niemand is wakker geworden.
Meerdere betrokkenen: zou zomaar kunnen.
Door 3 mannen misbruikt: zou zomaar kunnen. Wie zal het zeggen?
Gewassen, aangekleed, overgebracht naar heide: kan prima verklaren waarom er weinig DNA sporen zijn gevonden.
Betrokkenheid Joos Barten: zou zomaar kunnen. Was blijkens meerdere verhalen niet een bepaald frisse man.

Al met al zijn het maar vermoedens waarvoor wellicht nu het bewijs ontbreekt, maar om ze neer te zetten als extreem rare gedachten? Nee.
Ik heb ergens gelezen dat Barten slaapmedicatie, of zoiets, opgespaard had voor het kamp. Als een kindje niet goed kon slapen.

Belachelijk natuurlijk, maar zou kunnen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 01:43:59 #282
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181765553
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:35 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Een en ander in samenwerking met aliens - zou zo maar kunnen.
Trek het maar in het absurde.. maar ik kijk niet verbaast op als blijkt dat er meerdere mensen betrokken zijn geweest bij de verdwijning en dood van Nicky en hier dus meer over weten.
pi_181765851
Ik zou mijn bek houden wanneer ik Jos was alleen al om de boel te traineren.
  zaterdag 8 september 2018 @ 02:26:47 #284
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181765857
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:21 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Goed gemotiveerd!

Slaapmiddel zou zomaar kunnen; niemand heeft Nicky weg zien gaan uit de tent dus niemand is wakker geworden.
Meerdere betrokkenen: zou zomaar kunnen.
Door 3 mannen misbruikt: zou zomaar kunnen. Wie zal het zeggen?
Gewassen, aangekleed, overgebracht naar heide: kan prima verklaren waarom er weinig DNA sporen zijn gevonden.
Betrokkenheid Joos Barten: zou zomaar kunnen. Was blijkens meerdere verhalen niet een bepaald frisse man.

Al met al zijn het maar vermoedens waarvoor wellicht nu het bewijs ontbreekt, maar om ze neer te zetten als extreem rare gedachten? Nee.
Goed gemotiveerd noemt 'ie dat. Ze geeft überhaupt geen enkele motivatie. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181765865
Het draaft wat door hier.
  zaterdag 8 september 2018 @ 02:31:29 #286
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181765888
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:28 schreef sig000 het volgende:
Het draaft wat door hier.
Dat is al 24 en half topic lang aan de gang. De sherry is overal uitverkocht inmiddels.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 8 september 2018 @ 02:32:32 #287
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181765892
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:26 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Goed gemotiveerd noemt 'ie dat. Ze geeft überhaupt geen enkele motivatie. :')
Mijn opmerking 'goed gemotiveerd' was dan ook een reactie op jouw reactie die slechts uit een smiley: 8)7 Dat wat ik schreef, in bovenstaande post dus, had jij ook kunnen bedenken. Waarom je dan toch met " 8)7 " moest reageren zonder verdere motivatie en wat je daarmee eigenlijk wou zeggen en waarom is me een raadsel.
pi_181765894
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is al 24 en half topic lang aan de gang. De sherry is overal uitverkocht inmiddels.
Ow jee wanneer ie de kaken op elkaar houd.
pi_181765901
Het op internet veroordelen heeft nog altijd geen enkele rechtsgrond.
  zaterdag 8 september 2018 @ 02:35:50 #290
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181765908
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:25 schreef sig000 het volgende:
Ik zou mijn bek houden wanneer ik Jos was alleen al om de boel te traineren.
Ik zou alleen zwijgen als ik schuldig was.
pi_181765916
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:35 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik zou alleen zwijgen als ik schuldig was.
Ja joh. De rest gooi je er gewoon uit.
pi_181765947
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:35 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik zou alleen zwijgen als ik schuldig was.
Schuldig of niet ik zou ten alle tijden mijn volledige medewerking verlenen aan mijn eigen veroordeling zodat er weer een zaak is opgelost.
pi_181766168
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:53 schreef Kamelenteen het volgende:

Meen dat die persoon een kameraad heeft gevraagd, of dat nou niet die gozer van de commune was. Die herkende 'm ook. Daarna is er contact opgenomen met de politie en is het balletje gaat rollen.
Klopt, dat klinkt niet als iemand die heilig overtuigd is, als hij eerst anderen moet polsen.
En toch stond er de volgende dag een zwaarbewapend arrestatie team met bivakmutsen paraat, inclusief plan van aanpak, gewoon op basis van een wijfelende tipgever (1 van de 1600!) zonder enig bewijs werd betreffende persoon tegen de grond gewerkt, dat gaat ver.

Maar zo is het niet gegaan natuurlijk, ze wisten allang dat hij het was en waar hij was, het verhaal over de zgn tipgever is verzonnen.

quote:
Ik zie geen reden om aan te nemen dat hier sprake is van 'in de maling nemen'.
Er is echt een hele lijst aan dingen waarom ik dat denk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 08-09-2018 05:14:21 ]
pi_181766177
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

Wat had het OM te winnen met die actie om hem dan herkenbaar in de media te brengen?
Ik denk in de hoop op steunbewijs, die huidschilfer is toch aan de magere kant.
  zaterdag 8 september 2018 @ 05:14:57 #295
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181766324
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 03:59 schreef Za het volgende:

[..]

Klopt, dat klinkt niet als iemand die heilig overtuigd is, als hij eerst anderen moet polsen.

Dat klinkt als iemand die vrij overtuigd is, maar het toch zeker wil weten voordat ie een onschuldige een arrestatieteam op iemand afstuurt. Niet vreemd om dan aan een ander te vragen of ie precies hetzelfde denkt.

quote:
En toch stond er de volgende dag een arrestatie team paraat inclusief plan van aanpak, gewoon op basis van een wijfelende tipgever (1 van de 1600) zonder enig bewijs werd Jos B. tegen de grond gewerkt, dat gaat ver.
Je vergeet even dat de politie in Spanje ook nog de eigenaar van de commune benadert heeft voor de arrestatie. Die heeft meegewerkt en ongetwijfeld vooraf ook het een en ander bevestigd.

Een arrestatieteam kan elk moment worden opgeroepen. Dus dat die binnen no-time paraat stonden is niets bijzonders. Ook niet vreemd, gezien er in Spanje ook terreuraanslagen zijn geweest. Een plan van aanpak is zo in elkaar gezet.

quote:
Maar zo is het niet gegaan natuurlijk, ze wisten allang waar hij was, het verhaal over de zgn tipgever is verzonnen.
Er is echt een hele lijst aan dingen waarom ik dat denk.
Het staat je volledig vrij om te twijfelen aan een verhaal, maar waarom is me een raadsel? Politie zal elke tip checken en inschatten op waarde.

[tip1]
'Ik denk dat ie in Spanje zit. Daar heb je veel bergen en afgelegen bossen, waar ie heel makkelijk zich kan verstoppen'

[tip2]
"Ik heb deze zomer enkele maanden in een commune in Spanje verbleven, Daar verbleef ook een man die sprekend lijkt op hem. Deze man is ook een Nederlander, heet ook Jos en was ook een bushcrafter. Dit is het adres (adres) en de eigenaar van de commune kunt u telefonisch bereiken op (telnr). Ik heb het gepolst bij mijn maatje met wie ik daar destijds verbleef en die daar nu nog zit, hem de foto laten zien en die denkt ook dat vrij zeker het hem is. U kunt mij bereiken op (telnr) voor meer informatie."

Hierboven twee mogelijke voorbeelden van een 'tip' die de politie kan hebben gekregen. Beide worden geteld als tip. De ene is goedbedoeld, van mensen die fijn meedenken maar waar je verder geen reet mee kan omdat ie niet concreet genoeg. De ander daarentegen springt er direct uit als veelbelovend. Veel aanknopingspunten, 2 getuigen die denken de man daar gezien te hebben. Een adres en zelfs een telefoonnummer van een derde persoon die het vehraal kan ontkrachten of bevestigen.

Met de eerste kunnen ze dus vrij weinig. Maar met die tweede, daar zal direct nader onderzoek op volgen. Allereerst zal de tipgever beanderd worden om te kijken naar de betrouwbaarheid. Als dat klopt, zal nadere actie worden ondernomen en de Spaanse politie worden ingeschakeld.

Dat jij dat dan allemaal te toevallig vind.. Mwah, ik ben niet zo van de complottheorien. Daarom ben ik wel benieuwd naar je lijstje met dingen die je ook niet vind kloppen ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 08-09-2018 05:32:39 ]
pi_181766796
Over 5 posts kan dit wel naar BNW
Even a broken clock is right twice a day.
pi_181767733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 08:51 schreef danos het volgende:
Over 5 posts kan dit wel naar BNW
Valt me nog mee dat de kinderen waarmee hij in de tent sliep niet in het complot zitten.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:14:13 #298
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181767819
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

Valt me nog mee dat de kinderen waarmee hij in de tent sliep niet in het complot zitten.
Die hadden dat slaapmiddel vrijwillig ingenomen. Blij dat zij niet door drie man verkracht werden.
De klepels in dit topic zijn compleet onzichtbaar. Zoals het altijd gaat in dit soort reeksen
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181767859
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat Barten slaapmedicatie, of zoiets, opgespaard had voor het kamp. Als een kindje niet goed kon slapen.

Belachelijk natuurlijk, maar zou kunnen.
ja en een week eerder had hij deze medicatie gegeven aan een 15 jarig meisje
pi_181767871
lol dit topic
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')