Wat wil je weten van de medeforumgebruikers hier?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:10 schreef freeofknots het volgende:
Moderator, wat was er niet duidelijk aan mijn vorige topic?
Is het beter nu?
okay, verwijder het woordje "zomaar" dan. Toch dekt het de lading beter MET zomaar omdat er verder niets bekend is waarom deze mevrouw is meegenomen. Maar haal "zomaar" weg wanneer dat een probleem voor jou i9s.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:12 schreef goed_volk het volgende:
Nog steeds een verwarrende OP....
Anyway, wat ik eruit opmaak, is dat het niet 'zomaar' is en dus klopt je TT en OP gewoon niet.
Het blijft een ongekend vaag verhaal. Geen context en geen verdere info en eigenlijk ook niet een geformuleerde vraag.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:16 schreef freeofknots het volgende:
[..]
okay, verwijder het woordje "zomaar" dan. Toch dekt het de lading beter MET zomaar omdat er verder niets bekend is waarom deze mevrouw is meegenomen. Maar haal "zomaar" weg wanneer dat een probleem voor jou i9s.
En dit ja. Halsema misschien...?quote:
Neequote:
Mag de politie iemand uit haar huis halen en meenemen?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee
Wat wil je van ons? Zoek je alleen een goedkope advocaat die jou gaat bellen de shit voor je gaat fixen, dan zit je hier verkeerd. Heb je vragen die forumleden kunnen beantwoorden, dan zit je hier wellicht wel goed. Maar dan moet je ff vertellen wat je wilt weten. Welke vragen heb je?
Onder omstandigheden wel ja. Waarom is de persoon uit huis gehaald?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:20 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Mag de politie iemand uit haar huis halen en meenemen?
Ja, dat mag. Mits een daartoe bevoegde instantie daar opdracht toe gegeven heeft (tenzij misdaad, dan mogen ze het sowieso).quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:20 schreef freeofknots het volgende:
Ja, nee, misschien.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:20 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Dat wil de politie en Femke niet vertellenquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder omstandigheden wel ja. Waarom is de persoon uit huis gehaald?
Wie is Femke? En is er iets van een reden opgegeven?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:22 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Dat wil de politie en Femke niet vertellen
Aan wie niet?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:22 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Om je van een beknopt antwoord te voorzien:quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:20 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Dan gaat het jou waarschijnlijk geen reet aan.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:22 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Dat willen wij ook graag wetenquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder omstandigheden wel ja. Waarom is de persoon uit huis gehaald?
Voor zover wij weten is geen enkele andere/bevoegde instantie geraadpleegdquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Mits een daartoe bevoegde instantie daar opdracht toe gegeven heeft (tenzij misdaad, dan mogen ze het sowieso).
Wat is je relatie tot de dame in kwestie?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:30 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Voor zover wij weten is geen enkele andere/bevoegde instantie geraadpleegd
We weten de reden nietquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:23 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Om je van een beknopt antwoord te voorzien:
Ja dat mogen ze, maar niet zomaar.
Kun je Femke niet even lokquoten dan?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:31 schreef Nizno het volgende:
Dat antwoord ga je hier online ook niet krijgen.
Je komt zelf ook niet zo okselfris over.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:22 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Maar omdat niemand je iets wil vertellen, is het dus ook niet gezegd dat er geen andere instanties geraadpleegd en/of betrokken zijn, slimpie.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:30 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Voor zover wij weten is geen enkele andere/bevoegde instantie geraadpleegd
Eerst zeg je “zomaar” en nu zeg je dat je de reden niet weet? Neem aan dat er een goede reden voor is.quote:
De curator van de desbetreffende mevrouw krijgt geen informatie en wordt niets gevraagdquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:31 schreef Nizno het volgende:
Blijkbaar ben jij dan niet degene die recht heeft op die informatie als je dat niet van de politie te horen krijgt.
Daarnaast krijgt hier niemand antwoord op de vraag wat er vooraf gebeurd is.
Kom dan alsnog eens met het antwoord wat er vooraf is gebeurd voor de dame uit huis is gehaald.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:32 schreef freeofknots het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:31 schreef Nizno het volgende:
Blijkbaar ben jij dan niet degene die recht heeft op die informatie als je dat niet van de politie te horen krijgt.
Curator krijgt niets te horenquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:31 schreef Nizno het volgende:
Ik heb ze al aan de lijn gehadquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:34 schreef Kassamiep het volgende:
Ken je het juridisch loket ? Dat is gratis. En geen openbaar forum waar je blijkbaar geen context, details of wat dan ook wil delen maar vertrouwelijk en 1 op 1.
Als een advocaat het niet snapt ga je hier ook geen bijzonderheden krijgen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:39 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik heb ze al aan de lijn gehad
Ze kunnen met deze specifieke casus niets anders doen dan verwijzen naar een advocaat. Daar ben ik ook mee bezig. Ik heb inmiddels al 2 advocaten aan de lijn gehad die het ook niet snappen maar verder op dit moment geen tijd hebben
Dat heb ik al aan de politie gevraagd maar die zijn niet zo snel met antwoordenquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
Kom dan alsnog eens met het antwoord wat er vooraf is gebeurd voor de dame uit huis is gehaald.
Weet je dat 100% zeker?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als een advocaat het niet snapt ga je hier ook geen bijzonderheden krijgen.
Laat het dan mooi aan een advocaat over die tijd voor je gaat hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:41 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Dat heb ik al aan de politie gevraagd maar die zijn niet zo snel met antwoorden
Als je een beetje informatie over de context kan geven zou dat erg fijn zijn!quote:
Als je dit net zo uitlegt als hier, snap ik dat de advocaten het niet begrijpen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:39 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik heb ze al aan de lijn gehad
Ze kunnen met deze specifieke casus niets anders doen dan verwijzen naar een advocaat. Daar ben ik ook mee bezig. Ik heb inmiddels al 2 advocaten aan de lijn gehad die het ook niet snappen maar verder op dit moment geen tijd hebben
Femke niet kennen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:44 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je een beetje informatie over de context kan geven zou dat erg fijn zijn!
Bijvoorbeeld:
Wat is jouw relatie ten opzichte van die vrouw. Wat is jouw relatie ten opzichte van Femke. Welke rol heeft Femke? Wanneer is mevrouw door de politie opgehaald?
Femke hier, ik lees mee.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:10 schreef freeofknots het volgende:
Femke lees mee svp
Ik heb inmiddels een paar weken geleden de situatie aan Femke uitgelegd maar ze reageert niet.
Ik vermoed dat TS niet degene is die antwoorden van een huisarts of instantie gaat krijgen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:47 schreef potjecreme het volgende:
Geprobeerd om via de huisarts informatie te krijgen?
quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
Laat het dan mooi aan een advocaat over die tijd voor je gaat hebben.
Want als jij al niet eens weet wat er voorafgaand aan de uithuisplaatsing is gebeurd dan heb jij hierin niet de mogelijkheid om zelf antwoorden te krijgen.
Beste NIZNO or whatever, ik vind je houding erg negatief. Het gaat er om wat de politie meent wat is vooraf gegaan. Mijn mening doet er niet echt toe tov de mening van de politie denk ik zo.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
Laat het dan mooi aan een advocaat over die tijd voor je gaat hebben.
Want als jij al niet eens weet wat er voorafgaand aan de uithuisplaatsing is gebeurd dan heb jij hierin niet de mogelijkheid om zelf antwoorden te krijgen.
Beste FreeOfKnots of whatever, ik vind jouw houding hier nogal naief.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:47 schreef freeofknots het volgende:
[..]
[..]
Beste NIZNO or whatever, ik vind je houding erg negatief. Het gaat er om wat de politie meent wat is vooraf gegaan. Mijn mening doet er niet echt toe tov de mening van de politie denk ik zo.
Kun je in je eigen woorden vertellen wat er volgens jou aan vooraf is gegaan? De mening van de politie komen we hier niet achterquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:47 schreef freeofknots het volgende:
[..]
[..]
Beste NIZNO or whatever, ik vind je houding erg negatief. Het gaat er om wat de politie meent wat is vooraf gegaan. Mijn mening doet er niet echt toe tov de mening van de politie denk ik zo.
Femke is de burgemeester van Amsterdam. Ik heb haar enkele weken geleden het hele verhaal gedaan maar zij reageert (nog) niet. Het lijkt mij voor haar een heel pijnlijke kwestie wanneer haar politie onrechtmatig heeft gehandeld in haar naam.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:44 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je een beetje informatie over de context kan geven zou dat erg fijn zijn!
Bijvoorbeeld:
Wat is jouw relatie ten opzichte van die vrouw. Wat is jouw relatie ten opzichte van Femke. Welke rol heeft Femke? Wanneer is mevrouw door de politie opgehaald?
De huisarts is inmiddels van alles op de hoogte.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:47 schreef potjecreme het volgende:
Geprobeerd om via de huisarts informatie te krijgen?
Kijk, dat is een goed begin!quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:51 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Femke is de burgemeester van Amsterdam. Ik heb haar enkele weken geleden het hele verhaal gedaan maar zij reageert (nog) niet. Het lijkt mij voor haar een heel pijnlijke kwestie wanneer haar politie onrechtmatig heeft gehandeld in haar naam.
Het lijkt mij anders zeer verstandig om een zwaar dementerende dame van 63 onder goede zorg te plaatsen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:51 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Femke is de burgemeester van Amsterdam. Ik heb haar enkele weken geleden het hele verhaal gedaan maar zij reageert (nog) niet. Het lijkt mij voor haar een heel pijnlijke kwestie wanneer haar politie onrechtmatig heeft gehandeld in haar naam.
Niet hier. Bestook Femke dan maar met vragen waar ik het antwoord ook niet op heb.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:49 schreef noodgang het volgende:
[..]
Kun je in je eigen woorden vertellen wat er volgens jou aan vooraf is gegaan? De mening van de politie komen we hier niet achter
Femke Halsema dus idd. Hoe weet je zo zeker dat zij ook op Fok! zit?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:51 schreef freeofknots het volgende:
[..]
In mijn eigen woorden. "vrouw ontvoerd door politie"quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:54 schreef noodgang het volgende:
[..]
Kijk, dat is een goed begin!
Zou je het verhaal wat je aan Femke hebt gedaan in je eigen woorden kunnen herhalen zodat we wat meer over de situatie weten?
Dan zou die in ieder geval op de hoogte moeten zijn van het waarom.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:48 schreef freeofknots het volgende:
Ik ken de curator, zij is haar dochter
Ja, dag. Jij hebt hulp nodig, en dan mogen wij even naar de Herengracht gaan bellen. Deel zelf eens eindelijk de informatie die je hebt, of ga gewoon weg.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:56 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Niet hier. Bestook Femke dan maar met vragen waar ik het antwoord ook niet op heb.
Deze mevrouw kreeg uitstekende zorg, thuis, met behulp van pgb en vele medewerkersquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:54 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Het lijkt mij anders zeer verstandig om een zwaar dementerende dame van 63 onder goede zorg te plaatsen.
Je bent een heel eind op de goede weg. Curator en huisarts worden niet door de politie geinformeerdquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dan zou die in ieder geval op de hoogte moeten zijn van het waarom.
De politie neemt niet zomaar iemand uit huis zonder een goede gegronde reden.
En als die reden niet verteld wordt, dan is daar zeer waarschijnlijk een nog veel betere reden voor. Ik neem aan dat alleen eventuele (zaak)waarnemers daarover ingelicht worden, maar ik kan het mis hebben.
Heeft de hulp goede band met buurtregisseur?quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:59 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Deze mevrouw kreeg uitstekende zorg, thuis, met behulp van pgb en vele medewerkers
De zorg kan prima zijn, maar alsnog kan iemand een gevaar zijn voor zichzelf. Man, ga eerst eens na wasrom die vrouw uit haar huis is gehaald.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:59 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Deze mevrouw kreeg uitstekende zorg, thuis, met behulp van pgb en vele medewerkers
Wat is dat?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heeft de hulp goede band met buurtregisseur?
Ach, kom op ..... Jij kunt morgen Femke toch wel even bellen dat ze freeofknots van Fok! moet antwoorden?! En anders Femke met vragen bestoken (maakt niet uit welke, voor mijn part hoe laat de afhaalchinees sluit)?!quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dag. Jij hebt hulp nodig, en dan mogen wij even naar de Prinsengracht gaan bellen. Deel zelf eens eindelijk de informatie die je hebt, of ga gewoon weg.
Dus. Even een de boel op een rijtje:quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:01 schreef freeofknots het volgende:
Je bent een heel eind op de goede weg. Curator en huisarts worden niet door de politie geinformeerd
Dat hoeft ook niet als ze evt. iets strafbaars heeft gedaan.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:01 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Je bent een heel eind op de goede weg. Curator en huisarts worden niet door de politie geinformeerd
Dat 1 van de hulpverleners gaat vragen aan de buurtregisseur (wijkagent) wat er aan de hand is ivm zorg van mevrouw.quote:
Verhaal? Welk verhaal?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:07 schreef Armani XL het volgende:
Ik ga pitten, lees het verhaal morgen wel.
Of niet
Slaap lekker Femke.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:07 schreef Armani XL het volgende:
Ik ga pitten, lees het verhaal morgen wel.
Of niet
Inderdaad, precies juist geformuleerd. Ik heb precies alle informatie die de curator ook heeft. Wij vermoeden dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, maar waarom daar hebben we geen idee van. Inmiddels verleent haar huisarts alle medewerking om een en ander weer in orde te krijgen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dus. Even een de boel op een rijtje:
De politie kwam binnen.. heeft die mevrouw meegenomen... niemand weet waarom... en niemand, zelfs de curator niet, is op de hoogte gebracht van dit voorval?
Dit voorval speelde zich af in juli 2018 en nu minstens 2 maanden verder is nog steeds niemand op de hoogte gebracht?
Erkent de politie overigens wel dat zij die mevrouw hebben meegenomen?
ja dat is juist TS' probleem.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef jogy het volgende:
Maar de jong demente dame is dus in een verzorgingstehuis geplaatst
Curator (juridisch)quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Inderdaad, precies juist geformuleerd. Ik heb precies alle informatie die de curator ook heeft. Wij vermoeden dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, maar waarom daar hebben we geen idee van. Inmiddels verleent haar huisarts alle medewerking om een en ander weer in orde te krijgen.
Dat is mooi. Dat zal de huisarts ook wel moeten naar de curator toe vermoed ik.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef freeofknots het volgende:
Inderdaad, precies juist geformuleerd. Ik heb precies alle informatie die de curator ook heeft. Wij vermoeden dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, maar waarom daar hebben we geen idee van. Inmiddels verleent haar huisarts alle medewerking om een en ander weer in orde te krijgen.
Curator is niet bekend met contact met "buurtregisseur" . Wij zijn daar niet bekend mee.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat 1 van de hulpverleners gaat vragen aan de buurtregisseur (wijkagent) wat er aan de hand is ivm zorg van mevrouw.
Jullie hebben het dus nog niet via de wijkagent geprobeerd?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:14 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Curator is niet bekend met contact met "buurtregisseur" . Wij zijn daar niet bekend mee.
Wil je hier even op reageren TS? Waarom denk je dat een politie onwillekeurig handeld in geval van vrijheidsberoving?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:06 schreef Renesite het volgende:
Natuurlijk doe de politie dit zomaar. Want in een dergelijke politiestaat wonen we. Een politie doet dit zonder een bevel van enig hoger of gelijk geplaatste instantie. De politie doet dit vrij willekeurig omdat ze houden van eventuele klachten rechtzaken en ander gesodemieter. Daar kicken ze norm op en worden ze blij van. Dus pas op!! Jij kan straks de volgende zijn!![]()
Janneke belt morgen wel even met Femke.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja dat is juist TS' probleem.
onduidelijk waar de 63jarige naar toe is want Femke wil niet antwoorden.
In geval van een RM (rechterlijke machtiging) door een bepaalde geestestoestand kan een arts uit zelfbescherming of bescherming van de omgeving adviseren iemand uit huis te plaatsen. De rechtbank beslist hierover. Dit wordt overigens écht niet zomaar gedaan op basis van één rapport!quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:16 schreef Droopie het volgende:
Andere vraag? Waarom zou een huisarts zich bemoeien met een arrestatie?
Een arts moet zieke mensen die in huis zijn beter maken, demente mensen zullen wel andere hulp krijgen (en die informatie zal wel met haar gedeeld worden in een dossiertje, wat hij voor kennisgeving aanneemt)
Ik ben in staat zelf te bellen, is toch onbehoorlijk als de curator niet eens met Femke kan spreken.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Janneke belt morgen wel even met Femke.
Heb je het nummer?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik ben in staat zelf te bellen, is toch onbehoorlijk als de curator niet eens met Femke kan spreken.
Dochter is curator en ik heb alle rechtsgeldige documenten daarvan gezien. Bovendien heb ik alle desbetreffende instanties gemaild en gebeld daarover en dat is allemaal in orde. Ik denk dat Femke en/of de politie iets heeft uit te leggen. Femke staat voor rechtstatelijk dacht ik maar ik merk er in dit geval niets van.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef jogy het volgende:
Maar de jong demente dame is dus in een verzorgingstehuis geplaatst zonder goedkeuren van haar curator dochter? En er is helemaal niets aan vooraf gegaan? Geen kort geding, geen gesprek met haar dochter, helemaal niets? Woonde die dochter bij haar moeder in? En ongeluk zit in een klein hoekje he, mijn vader(ook jong dement) heeft afgelopen jaar net na kerst overnacht in zijn schuur nadat hij in zijn onderbroek naar buiten was gelopen, die is ook niet meer terug naar huis gekomen maar dat was allemaal in samenspraak met mij en mijn zus. Dus als die dochter officieel curator is ( notaris en alles) dan is het wel wazig. Weet je zeker dat die dochter je alles heeft verteld?
Uiteraard, die heeft elke moderator hier.quote:
Leesvoer: https://www.dwangindezorg.nl/gedwongen-opname/betrokkenen/politiequote:Rechterlijke machtiging (rm)
Een rechterlijke machtiging is een beslissing van de rechter dat een cliënt gedwongen opgenomen moet worden of blijven.
Er zijn verschillende soorten rechterlijke machtigingen.
Voorlopige rm (voor een gedwongen opname)
Rm tot voortgezet verblijf (verlenging van de gedwongen opname).
Voorwaardelijke rm (iemand wordt niet gedwongen opgenomen zolang hij zich houdt aan de voorwaarden in de machtiging).
Rm op eigen verzoek (een clíënt vraagt een machtiging voor zichzelf, bijvoorbeeld om af te kicken in een verslavingskliniek).
Zelfbindingsmachtiging (een rechter beslist dat de cliënt zich moet houden aan zijn zelfbindingsverklaring).
Wie ben jij?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:18 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Dochter is curator en ik heb alle rechtsgeldige documenten daarvan gezien. Bovendien heb ik alle desbetreffende instanties gemaild en gebeld daarover en dat is allemaal in orde. Ik denk dat Femke en/of de politie iets heeft uit te leggen. Femke staat voor rechtstatelijk dacht ik maar ik merk er in dit geval niets van.
Heb je haar 06 of moet ik je die even dm-en?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik ben in staat zelf te bellen, is toch onbehoorlijk als de curator niet eens met Femke kan spreken.
Ah top. AVG deugt niet. Heb je namen en rugnummers van de organisaties? Privacy is nogal en ding bij de zorg. Geloof je het zelf? "Ja meneer Freeofknots het gaat goed met mejuffrouw de Wit"quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:18 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Dochter is curator en ik heb alle rechtsgeldige documenten daarvan gezien. Bovendien heb ik alle desbetreffende instanties gemaild en gebeld daarover en dat is allemaal in orde. Ik denk dat Femke en/of de politie iets heeft uit te leggen. Femke staat voor rechtstatelijk dacht ik maar ik merk er in dit geval niets van.
Die bellen ook Femke.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:21 schreef Meridiaan het volgende:
Het lijkt erop dat TS zelf ook wat hulp kan gebruiken, en dan niet die van Femke. Hoe zou Paulien dit hebben opgelost? Of Jan? Of Ahmed?
Okay, dat is dan nieuw voor mij. Ik meende begrepen te hebben dat curator kan beslissen welke de beste plek is om mevrouw onder te brengen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Curator (juridisch)
Naar navigatie springenJump to search
Een curator of bewindvoerder is iemand die door de rechter is aangewezen om het beheer te voeren over de bezittingen van een natuurlijk persoon of van een rechtspersoon.
Oftewel: heeft niks met persoonlijke situatie te maken.
Verhaal? Welk verhaal?!quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:23 schreef noodgang het volgende:
Ik ga ook maffen en lees het verhaal morgen ook wel
of niet
In principe is dit ook zo, maar een rechterlijke machtiging gaat natuurlijk wel voorquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:23 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Okay, dat is dan nieuw voor mij. Ik meende begrepen te hebben dat curator kan beslissen welke de beste plek is om mevrouw onder te brengen.
Ah, ik heb je aandacht!quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:23 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Okay, dat is dan nieuw voor mij. Ik meende begrepen te hebben dat curator kan beslissen welke de beste plek is om mevrouw onder te brengen.
Waarom zou jou überhaupt iets worden verteld als de curator het niet verteld wordt? Wat is jouw relatie tot curator en haar moeder hierin dat je denkt dat je dat recht hebt?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:18 schreef freeofknots het volgende:
Ik denk dat ik de vragen die ik kan beantwoorden reeds beantwoord heb.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat is mooi. Dat zal de huisarts ook wel moeten naar de curator toe vermoed ik.
Maar goed, nog steeds geen concreet antwoord op mijn twee vragen overigens.
neenquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jullie hebben het dus nog niet via de wijkagent geprobeerd?
Stond de jong demente vrouw misschien onder curatele? Dan zou de dochter wel alle zeggenschap moeten hebben denk ik.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:23 schreef freeofknots het volgende:
[..]
of misschien wel zelf de jong(?) demente vrouwquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie ben jij?
Ben je familie van haar?
Ben je de buurman?
He jij hebt vast ook nog wel het nummer van Femke.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
of misschien wel zelf de jong(?) demente vrouw
Uiteraard, zit beslist nog ergens tussen de stapel modpapieren.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
He jij hebt vast ook nog wel het nummer van Femke.
dan bestoken we allemaal Femke.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Uiteraard, zit beslist nog ergens tussen de stapel modpapieren.
Misschien een idee dat de curator de wijkagent belt om eens te praten over de dementerende vrouw is zijn wijk.quote:
Goede vraag. Ik zal daar de komende tijd veel tijd aan spenderen om daar achter te komen. Enerzijds denk ik aan erg on professioneel handelen van de politie, maar ik heb het idee dat er misschien nog een puzzelstukje mist. Ik vind het moeilijk voorstelbaar om dit te wijten aan 100% niet professioneel handelen. Ik hoop dat Femke spoedig opheldering verschaft.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wil je hier even op reageren TS? Waarom denk je dat een politie onwillekeurig handeld in geval van vrijheidsberoving?
Een arts kan een mening hebben over de situatie waarin mevrouw verzorgd werd. Misschien had de politie een andere mening?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:16 schreef Droopie het volgende:
Andere vraag? Waarom zou een huisarts zich bemoeien met een arrestatie?
Een arts moet zieke mensen die in huis zijn beter maken, demente mensen zullen wel andere hulp krijgen (en die informatie zal wel met haar gedeeld worden in een dossiertje, wat hij voor kennisgeving aanneemt)
Welk drugs gebruik je? En bij welke dealer?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:31 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik zal daar de komende tijd veel tijd aan spenderen om daar achter te komen. Enerzijds denk ik aan erg on professioneel handelen van de politie, maar ik heb het idee dat er misschien nog een puzzelstukje mist. Ik vind het moeilijk voorstelbaar om dit te wijten aan 100% niet professioneel handelen. Ik hoop dat Femke spoedig opheldering verschaft.
Je snapt mijn vilein geplaatste sarcasme niet. Ongetwijfeld dat de politie een aanleiding heeft. Wat denk je zelf? Die weet jij niet. Daar heb jij geen juridische rol in. Jij bent hierin geen partij. De curator wel, die hoort niet over zijn cliënt met jou te praten. Die mag gerust informatie opdoen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:31 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik zal daar de komende tijd veel tijd aan spenderen om daar achter te komen. Enerzijds denk ik aan erg on professioneel handelen van de politie, maar ik heb het idee dat er misschien nog een puzzelstukje mist. Ik vind het moeilijk voorstelbaar om dit te wijten aan 100% niet professioneel handelen. Ik hoop dat Femke spoedig opheldering verschaft.
Voor zover wij weten heeft Femke niet getekend voor een ibs of rmquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
In geval van een RM (rechterlijke machtiging) door een bepaalde geestestoestand kan een arts uit zelfbescherming of bescherming van de omgeving adviseren iemand uit huis te plaatsen. De rechtbank beslist hierover. Dit wordt overigens écht niet zomaar gedaan op basis van één rapport!
En niet horen te weten.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:34 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Voor zover wij weten heeft Femke niet getekend voor een ibs of rm
dat heb ik ook al gelezen een maand of zo terug.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Leesvoer: https://www.dwangindezorg.nl/gedwongen-opname/betrokkenen/politie
Overigens, een curator beslist over de zakelijke beslissingen en niet over gedwongen opnames.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:18 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Het is me gelukt !!!!! Gaarne jouw complimenten daarvoorquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah top. AVG deugt niet. Heb je namen en rugnummers van de organisaties? Privacy is nogal en ding bij de zorg. Geloof je het zelf? "Ja meneer Freeofknots het gaat goed met mejuffrouw de Wit"
Er is GEEN RMquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:25 schreef noodgang het volgende:
[..]
In principe is dit ook zo, maar een rechterlijke machtiging gaat natuurlijk wel voor
Bedankt voor het sluitend bewijs hieroor. Lik m'n pikquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:38 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Het is me gelukt !!!!! Gaarne jouw complimenten daarvoor
Femke mag toekijken trouwens. Wil ze wel, appte ze net.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Bedankt voor het sluitend bewijs hieroor. Lik m'n pik
Dat weet je niet...quote:
Welke andere instanties?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Waarom zou jou überhaupt iets worden verteld als de curator het niet verteld wordt? Wat is jouw relatie tot curator en haar moeder hierin dat je denkt dat je dat recht hebt?
En dat de burgemeester van Amsterdam niet altijd even spontaan tijd kan vrijmaken lijkt me niet geheel onlogisch. Het lijkt mij ook niet handig om daar boos over te worden. Hoe frustrerend dat ook kan zijn. En waarom vraag je dan andere instanties niet om hulp?
Inderdaad, mevrouw staat onder curatele, van de curator, de dochter natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Stond de jong demente vrouw misschien onder curatele? Dan zou de dochter wel alle zeggenschap moeten hebben denk ik.
Oooooh, nu snap ik het! De demente vrouw is overgeplaatst naar Lelystad. Ze woonde al te lang in een huurwoning voor te weinig geld binnen de grachtengordel. En TS is boos dat nu iemand anders in het huis woont en niet van te voren door de bevriend curator op de hoogte is gesteld van de gedwongen verhuizing. Nu woont hij nog steeds in Geuzenveld op drie hoog achter in een kamer van 12m2.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:41 schreef Nober het volgende:
Amsterdam, dan zal de bewoner wel plaats hebben moeten maken voor krakers. Zo werkt Femke.
DIT.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:40 schreef Sjeen het volgende:
Welke relatie heb jij tot de demente dame?
Doe niet zo dapper naar Nizno. Zij is onze Femke binnen WGR. Kan je zo het huis uit laten zetten door de politie.quote:
Zal het zo even aan Femke vragen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:44 schreef Poepoog het volgende:
Kunnen ze hem niet uit huis plaatsen?
Ik heb al vele malen met de politie gesproken maar die waren vorige maand allemaal met vakantie. Ik kwam geen steek verder en heb dat opgegeven.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Misschien een idee dat de curator de wijkagent belt om eens te praten over de dementerende vrouw is zijn wijk.
https://www.politie.nl/mi(...)derland&distance=0.5
wel even goed bijlezen he.quote:
quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:51 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat de curator moet bellen. Ben jij de curator?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:45 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik heb al vele malen met de politie gesproken maar die waren vorige maand allemaal met vakantie. Ik kwam geen steek verder en heb dat opgegeven.
TS bewoonde de zolderkamer van de demente dame en deed zich voor als haar zoon.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:44 schreef Poepoog het volgende:
TS lijkt ook wel dement.
Kunnen ze hem niet uit huis plaatsen?
Maar ga je nou nog vertellen waarom het jouw zaak is?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:45 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik heb al vele malen met de politie gesproken maar die waren vorige maand allemaal met vakantie. Ik kwam geen steek verder en heb dat opgegeven.
Nog 1 poging.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:45 schreef freeofknots het volgende:
[..]
De gehele politiemacht van Amsterdam was met vakantie? Geen wonder dat de criminaliteit daar hoegenaamd de spuigaten uitloopt...quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:45 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Had je sex met die demente vrouw?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:45 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je snapt mijn vilein geplaatste sarcasme niet. Ongetwijfeld dat de politie een aanleiding heeft. Wat denk je zelf? Die weet jij niet. Daar heb jij geen juridische rol in. Jij bent hierin geen partij. De curator wel, die hoort niet over zijn cliënt met jou te praten. Die mag gerust informatie opdoen.
paarsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Dat de politie ongetwijfeld een punt heeft en niet zomaar handelt. Dat het jou als derde niet aangaat waarom ze het huis uitgezet is.quote:
het punt dat je veel vaag lult maar eigenlijk niks zegt?quote:
Maakt je boos he. Een derde zonder rechten te zijn.quote:
Nog geen advocaatquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:36 schreef Fer het volgende:
Zomaar mag natuurlijk niet, maar waarschijnlijk is die er wel geweest, de reden.
Wat zegt haar advocaat ?
Hoe weet je dat? Ze is kwijt toch? Misschien heeft ze wel een advocaat.quote:
Ik heb daarover de rechtbank en het OM meermaals gebeldquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:36 schreef Renesite het volgende:
Ik bedoel. Er rijdt niet elke dag een autootje in de straat rond:
"EXTRA EXTRA FEMKE HEEFT GETEKEND VOOR DE UITHUISPLAATSINGEN VAN PETER, LIESBETH, RODERICK, WIM EN SANNE!"
Nou vooruit dan maar weerquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:50 schreef Viespeuk2018 het volgende:
[..]
Mag ik jou is een dikke kus op je toet geven?
WIE BEN JIJ IN DIT VERHAAL?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:51 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik heb daarover de rechtbank en het OM meermaals gebeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Maar eigenlijk ben jij dus helemaal geen partij in de situatie aangezien je geen directe familie bent.quote:
Ze geven jou geen informatie OMDAT JIJ NIET BELANGRIJK BENTquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:51 schreef freeofknots het volgende:
[..]
ik denk dat ze zelf 112 gebeld heeft om zich te laten reddenquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ze is kwijt toch? Misschien heeft ze wel een advocaat.
De gehele politie van Amsterdam was op vakantie? Er is werkelijk niets geregistreerd over het voorval in juli 2018?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:45 schreef freeofknots het volgende:
hahahahahahahahahahahaha. Een rechtbank en OM die deze info geeft aan iemand die alleen sex heeft met een demente vrouw die nu kwijt is (tenzij je mij je relatie tot die vrouw geeft noem ik je een viespeuk). Hahahahahahahahahahahahahaquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:51 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Mag het eens. Ze hebben het druk met allerlei liquidaties daar. In zomer gaan de criminelen op vakantie dan de agenten ook.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
De gehele politie van Amsterdam was op vakantie? Er is werkelijk niets geregistreerd over het voorval in juli 2018?
Sorry, maar dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk.
Er is geen RM of IBS. Ik heb de rechtbank en het OM daarover meerdere keren benaderd.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat weet je niet...
GEEF NU EENS ANTWOORD!
Welke relatie heb jij tot de demente dame?
Welke relatie heb jij tot die uit huis gehaalde vrouw?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:53 schreef freeofknots het volgende:
Er is geen RM of IBS. Ik heb de rechtbank en het OM daarover meerdere keren benaderd.
Wat had ze aan toen je voor het laatst bij haar was?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:53 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Er is geen RM of IBS. Ik heb de rechtbank en het OM daarover meerdere keren benaderd.
je vergeet een deel van je antwoord...quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:53 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Mogen die jou daarover informeren?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:53 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Mogen die jou daarover informeren?
kapoetquote:
Ik help de curator. wanneer gevraagd wordt om de curator persoonlijk te spreken dan draaft zij op.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat de curator moet bellen. Ben jij de curator?
Welke relatie heb jij tot die uit huis gehaalde vrouw?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef freeofknots het volgende:
Ik help de curator. wanneer gevraagd wordt om de curator persoonlijk te spreken dan draaft zij op.
Op dr roze olifantje?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik help de curator. wanneer gevraagd wordt om de curator persoonlijk te spreken dan draaft zij op.
Wauw. Wat een bullshit.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Mag hopen dat ze zsm politie belt om hem ook naar een verzorgingstehuis te brengenquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Aha, TS neukt niet die bejaarde maar haar dochter.
Plottwist: of allebei!quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
kijk TS, een vraag waarop het antwoord nog ontbreekt ^^quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke relatie heb jij tot die uit huis gehaalde vrouw?
En gaat er vandoor met de pinpas van de onder curatele gestelde en koopt er drugs van.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
weten we ondertussen al waar het oude dametje uithangt?quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat oudje momenteel iig ff niet
Eindelijk iemand die het met mij eens is.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:49 schreef Viespeuk2018 het volgende:
De politie mag gwn mensen ontvoeren als zij dat willen.
Die was er zat van en is op een veilige plek even bezig met het herstellen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Welke relatie heb jij tot die uit huis gehaalde vrouw?quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:00 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het met mij eens is.
In WO2 was er ook al zoiets gaande
ze is jong dementquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar niemand gaat jou informatie geven ivm privacy wetgeving. Dus die curator heeft ofwel flink boter op haar hoofd, of jij bent niet helemaal eerlijk over jouw rol in de situatie.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:57 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Rode kaartquote:Op dinsdag 4 september 2018 23:00 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het met mij eens is.
In WO2 was er ook al zoiets gaande
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |