abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181693160
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:07 schreef Armani XL het volgende:
Ik ga pitten, lees het verhaal morgen wel.

Of niet
Verhaal? Welk verhaal? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:08:34 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181693161
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:07 schreef Armani XL het volgende:
Ik ga pitten, lees het verhaal morgen wel.

Of niet
Slaap lekker Femke.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181693226
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dus. Even een de boel op een rijtje:

De politie kwam binnen.. heeft die mevrouw meegenomen... niemand weet waarom... en niemand, zelfs de curator niet, is op de hoogte gebracht van dit voorval?

Dit voorval speelde zich af in juli 2018 en nu minstens 2 maanden verder is nog steeds niemand op de hoogte gebracht?

Erkent de politie overigens wel dat zij die mevrouw hebben meegenomen?
Inderdaad, precies juist geformuleerd. Ik heb precies alle informatie die de curator ook heeft. Wij vermoeden dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, maar waarom daar hebben we geen idee van. Inmiddels verleent haar huisarts alle medewerking om een en ander weer in orde te krijgen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:11:28 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181693231
Maar de jong demente dame is dus in een verzorgingstehuis geplaatst zonder goedkeuren van haar curator dochter? En er is helemaal niets aan vooraf gegaan? Geen kort geding, geen gesprek met haar dochter, helemaal niets? Woonde die dochter bij haar moeder in? En ongeluk zit in een klein hoekje he, mijn vader(ook jong dement) heeft afgelopen jaar net na kerst overnacht in zijn schuur nadat hij in zijn onderbroek naar buiten was gelopen, die is ook niet meer terug naar huis gekomen maar dat was allemaal in samenspraak met mij en mijn zus. Dus als die dochter officieel curator is ( notaris en alles) dan is het wel wazig. Weet je zeker dat die dochter je alles heeft verteld?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_181693257
Als je geen contactpersoon bent word je ook niets verteld.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 september 2018 @ 22:12:45 #81
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_181693259
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef jogy het volgende:
Maar de jong demente dame is dus in een verzorgingstehuis geplaatst
ja dat is juist TS' probleem.
onduidelijk waar de 63jarige naar toe is want Femke wil niet antwoorden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 22:13:01 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181693264
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef freeofknots het volgende:

[..]

Inderdaad, precies juist geformuleerd. Ik heb precies alle informatie die de curator ook heeft. Wij vermoeden dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, maar waarom daar hebben we geen idee van. Inmiddels verleent haar huisarts alle medewerking om een en ander weer in orde te krijgen.
Curator (juridisch)
Naar navigatie springenJump to search
Een curator of bewindvoerder is iemand die door de rechter is aangewezen om het beheer te voeren over de bezittingen van een natuurlijk persoon of van een rechtspersoon.

Oftewel: heeft niks met persoonlijke situatie te maken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_181693270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef freeofknots het volgende:

Dat is mooi. Dat zal de huisarts ook wel moeten naar de curator toe vermoed ik.

Maar goed, nog steeds geen concreet antwoord op mijn twee vragen overigens.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_181693272
Ben je mevrouw der huisgenoot?
pi_181693284
Ja hoi, Femke hier.

Ik begrijp geen reet van je verhaal.
pi_181693291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat 1 van de hulpverleners gaat vragen aan de buurtregisseur (wijkagent) wat er aan de hand is ivm zorg van mevrouw.
Curator is niet bekend met contact met "buurtregisseur" . Wij zijn daar niet bekend mee.
pi_181693304
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:14 schreef freeofknots het volgende:

[..]

Curator is niet bekend met contact met "buurtregisseur" . Wij zijn daar niet bekend mee.
Jullie hebben het dus nog niet via de wijkagent geprobeerd?
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 22:15:32 #88
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181693314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:06 schreef Renesite het volgende:
Natuurlijk doe de politie dit zomaar. Want in een dergelijke politiestaat wonen we. Een politie doet dit zonder een bevel van enig hoger of gelijk geplaatste instantie. De politie doet dit vrij willekeurig omdat ze houden van eventuele klachten rechtzaken en ander gesodemieter. Daar kicken ze norm op en worden ze blij van. Dus pas op!! Jij kan straks de volgende zijn!

:{ 8)7
Wil je hier even op reageren TS? Waarom denk je dat een politie onwillekeurig handeld in geval van vrijheidsberoving?
pi_181693323
Andere vraag? Waarom zou een huisarts zich bemoeien met een arrestatie?

Een arts moet zieke mensen die in huis zijn beter maken, demente mensen zullen wel andere hulp krijgen (en die informatie zal wel met haar gedeeld worden in een dossiertje, wat hij voor kennisgeving aanneemt)
Hell To The Liars
pi_181693350
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

ja dat is juist TS' probleem.
onduidelijk waar de 63jarige naar toe is want Femke wil niet antwoorden.
Janneke belt morgen wel even met Femke.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 22:17:34 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181693362
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:16 schreef Droopie het volgende:
Andere vraag? Waarom zou een huisarts zich bemoeien met een arrestatie?

Een arts moet zieke mensen die in huis zijn beter maken, demente mensen zullen wel andere hulp krijgen (en die informatie zal wel met haar gedeeld worden in een dossiertje, wat hij voor kennisgeving aanneemt)
In geval van een RM (rechterlijke machtiging) door een bepaalde geestestoestand kan een arts uit zelfbescherming of bescherming van de omgeving adviseren iemand uit huis te plaatsen. De rechtbank beslist hierover. Dit wordt overigens écht niet zomaar gedaan op basis van één rapport!
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 september 2018 @ 22:17:53 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_181693372
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Janneke belt morgen wel even met Femke.
Ik ben in staat zelf te bellen, is toch onbehoorlijk als de curator niet eens met Femke kan spreken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:18:12 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181693381
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik ben in staat zelf te bellen, is toch onbehoorlijk als de curator niet eens met Femke kan spreken.
Heb je het nummer?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181693392
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef jogy het volgende:
Maar de jong demente dame is dus in een verzorgingstehuis geplaatst zonder goedkeuren van haar curator dochter? En er is helemaal niets aan vooraf gegaan? Geen kort geding, geen gesprek met haar dochter, helemaal niets? Woonde die dochter bij haar moeder in? En ongeluk zit in een klein hoekje he, mijn vader(ook jong dement) heeft afgelopen jaar net na kerst overnacht in zijn schuur nadat hij in zijn onderbroek naar buiten was gelopen, die is ook niet meer terug naar huis gekomen maar dat was allemaal in samenspraak met mij en mijn zus. Dus als die dochter officieel curator is ( notaris en alles) dan is het wel wazig. Weet je zeker dat die dochter je alles heeft verteld?
Dochter is curator en ik heb alle rechtsgeldige documenten daarvan gezien. Bovendien heb ik alle desbetreffende instanties gemaild en gebeld daarover en dat is allemaal in orde. Ik denk dat Femke en/of de politie iets heeft uit te leggen. Femke staat voor rechtstatelijk dacht ik maar ik merk er in dit geval niets van.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 september 2018 @ 22:18:56 #95
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_181693406
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heb je het nummer?
Uiteraard, die heeft elke moderator hier.

Net als dat Femke onder al onze moderatie accounts kan posten.
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 22:19:01 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181693410
quote:
Rechterlijke machtiging (rm)

Een rechterlijke machtiging is een beslissing van de rechter dat een cliënt gedwongen opgenomen moet worden of blijven.

Er zijn verschillende soorten rechterlijke machtigingen.

Voorlopige rm (voor een gedwongen opname)
Rm tot voortgezet verblijf (verlenging van de gedwongen opname).
Voorwaardelijke rm (iemand wordt niet gedwongen opgenomen zolang hij zich houdt aan de voorwaarden in de machtiging).
Rm op eigen verzoek (een clíënt vraagt een machtiging voor zichzelf, bijvoorbeeld om af te kicken in een verslavingskliniek).
Zelfbindingsmachtiging (een rechter beslist dat de cliënt zich moet houden aan zijn zelfbindingsverklaring).
Leesvoer: https://www.dwangindezorg.nl/gedwongen-opname/betrokkenen/politie
pi_181693414
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:18 schreef freeofknots het volgende:

[..]

Dochter is curator en ik heb alle rechtsgeldige documenten daarvan gezien. Bovendien heb ik alle desbetreffende instanties gemaild en gebeld daarover en dat is allemaal in orde. Ik denk dat Femke en/of de politie iets heeft uit te leggen. Femke staat voor rechtstatelijk dacht ik maar ik merk er in dit geval niets van.
Wie ben jij?

Ben je familie van haar?
Ben je de buurman?
pi_181693416
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

Heb je haar 06 of moet ik je die even dm-en?
.
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 22:20:08 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181693431
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:18 schreef freeofknots het volgende:

[..]

Ah top. AVG deugt niet. Heb je namen en rugnummers van de organisaties? Privacy is nogal en ding bij de zorg. Geloof je het zelf? "Ja meneer Freeofknots het gaat goed met mejuffrouw de Wit"
pi_181693456
Het lijkt erop dat TS zelf ook wat hulp kan gebruiken, en dan niet die van Femke. Hoe zou Paulien dit hebben opgelost? Of Jan? Of Ahmed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')