SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar:
Het deelnemersveld:
Op het moment van het ter perse gaan van dit topic is er toch al het een en ander duidelijk voor wat betreft het deelnemersveld. Van het podium van vorig jaar zal zeer waarschijnlijk alleen Ilnur Zakarin aan het vertrek staan. Nummer 4 van vorig jaar, onze eigen Wilco Kelderman, zal ook mee gaan doen als hij nog 4 weken op z'n fiets kan blijven zitten. Over brokkenpiloten gesproken: Superman komt mondjes snoeren.
Dan mogen we natuurlijk uitkijken naar de werken van de mannen die een mislukte Tour achter de rug hebben: Richie Porte, Nairo Quintana, Rigoberto Uran, dat werk. En de mannen die in de Giro op een hoop gegaan zijn: Simon Yates, Thibaut Pinot en Fabio Aru. Na het unaniem belachelijk grote succes tijdens deze Tour komt Movistar hier naast Quintana ook met Valverde en Landa op de proppen.
Nog even terug naar ONZE jongens: Stefan Krachtwijk gaat ongetwijfeld heel goed zijn in de achtste, negende en tiende week en kan een droomkoppel gaan vormen met Sjors Bennett. Vers gerekruteerd door het met wat dopingprobleempjes kampende Burgos komt Jetse Bol schroeien. En Danny van Poppel gaat sprintjes doen. Over sprinten gesproken: met Caleb Ewan en Nacer Bouhanni lijkt het zoals gewoonlijk geen indrukwekkend sprintersveld te worden. En dan wordt het ook niet als Elia Viviani daar nog bijkomt. Staat er een nieuwe Jonas Van Genechten op?
En de Belgen dan? Mani's poulain Bjorg Lambrecht doet mee, vriend van het forum Thomas de Gendt gaat ontsnappinkje spelen, andere vriend van het forum Dylan Teuns doet mee, net als nog een andere vriend van het forum, Laurens de Plus. En Tiesj, Tiesj ook.
Er zijn in dit stadium ook nog de nodige onzekerheden: zo stond Tourwinnaar Geraint Thomas in eerste instantie op de rol voor de Vuelta, net als groene trui-winnaar Peter Sagan. Met welke verzameling kneuzen komen Trek (misschien nog eens proberen met Brambilla als kopman?, lol) en Africa's Team (Meintjes?, Anton?, Kudus?) hier voor de dag?
TV:
EUROSPORT, het thuis van het wielrennen. Met José Been en een enthousiaste co-commentator
Sporza, met het gouden koppel Michel Wuyts en José de Cauwer
NOS: Wie zal het zeggen? Zou het wat uitmaken?
Spelen:
Cyclingmaster (ww: WivcoKevoerman)
Sportpools (ww = FOK)
Pick'em Spel: SPT / [wielrennen] Het La Vuelta 2018 Pick'em spel #1
Wielerprono
Staat R_R voor een keer volledig achter de werken van Dielon..quote:
Waarschijnlijk is dit niet steil genoeg voor Piti.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:47 schreef Mansjester het volgende:
Waarom staat quotering Valverde op 25? Die heeft goede kans om de rit te winnen toch gewoon?
Is de laatste km niet 7% gemiddeld?quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dit niet steil genoeg voor Piti.
Piti houdt meer van steile muurtjes van Huy.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is de laatste km niet 7% gemiddeld?
Die gaat nooit een rit in een grote ronde winnenquote:
Hmm.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Piti houdt meer van steile muurtjes van Huy.
Nee, vonden het toch te veel rijden voor een paar keer. En het weer, ja..quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog bij Plouay gestaan trouwens? Net de finish zitten kijken, zag er prima verfrissend uit.
50 euro in the pocketquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:48 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hmm.
Toch maar twee hele euros ingezet
Het zou best zo kunnen zijn dat je daarin niet de enige was.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik heb in ieder geval 1 en 2, hoera.
Ik dacht eerst ook dat het Krachtwijk was, maar zat niet echt op te letten.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:53 schreef Max23 het volgende:
Verschil tussen Bennett en Kruijswijk is natuurlijk ook lastig voor Herbert
Buchmann ook netjes.quote:
Zo gaat dat toch best vaak bij een aankomst bergop?quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:56 schreef Fretwork het volgende:
Gefinishte renners al weer onderweg naar beneden over de route. Toporganisatie.
83e op 4'04 binnengerold.quote:
Had je nog iets gedaan met je Wilco visioen?quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Mollema niet voor een klassement komt, waar is hij dan mee bezig?
Een slappe ¤5.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:10 schreef showtimer het volgende:
[..]
Had je nog iets gedaan met je Wilco visioen?
Ach, als ze morgen zeggen dat hij toch vol voor zichzelf mag gaan, dan blokkeert hij op de eerstvolgende vluchtheuvel.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:17 schreef wimderon het volgende:
Majka, die we pas in de derde week zouden zien, is ook naar een 20e plaats geglibberd. Die was ook niet echt blij dat hij niet voor een klassement mocht gaan.
Was het maar zo feest voor hem.quote:
Lars haalt het Nederlandse en Vlaamse poepen een beetje door elkaar deze dagen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:30 schreef TheArt het volgende:
Boom en Duval ontbreken nog in de uitslag.
quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:31 schreef showtimer het volgende:
[..]
Lars haalt het Nederlandse en Vlaamse poepen een beetje door elkaar deze dagen.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze met Kwiat voor het klassement willen gaan in ieder geval.. Al zal Tour, Polen en dan ook nog 3 weken volle bak voor het klassement in de Vuelta niet echt ideaal zijn voor het WK (en dat was zijn grote doel)
Kan, normaal gezien, dus inderdaad een potloodstreep door een mogelijke regenboog. Lijkt me voor de langere termijn ook hoog spel. Zijn lichaam liet hem in het verleden wel vaker in de steek.twitter:EuroHoody twitterde op zondag 26-08-2018 om 18:39:33Kwiatkowski all in for Vuelta ... the worlds is “ask me in Madrid” https://t.co/rtMLbfiJy5 reageer retweet
Vrees voor jou dat Piti voor het WK gaat.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:54 schreef Mansjester het volgende:
Ik heb ingezet op Vuelta winner Valverde ipv Etappe winnaar. Vond de quotering al zo hoog
Misschien zijn Duval en Boom er samen voor gegaan.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:31 schreef showtimer het volgende:
[..]
Lars haalt het Nederlandse en Vlaamse poepen een beetje door elkaar deze dagen.
Hè bah.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Misschien zijn Duval en Boom er samen voor gegaan.
Dat kunnen alleen de hele groten.twitter:GracenoteGold twitterde op zondag 26-08-2018 om 17:59:38Alejandro Valverde (38) becomes the second oldest stage winner in history of the Vuelta a Espana after Chris Horner (41) in 2013. #LaVuelta18 reageer retweet
En dan herinner je weer dat Horner en Cobo ook de vuelta hebben gewonnenquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat kunnen alleen de hele groten.twitter:GracenoteGold twitterde op zondag 26-08-2018 om 17:59:38Alejandro Valverde (38) becomes the second oldest stage winner in history of the Vuelta a Espana after Chris Horner (41) in 2013. #LaVuelta18 reageer retweet
.
Ze zouden 4 seconden binnen tijd zijn, maar misschien is de limiet weer eens last minute gewijzigd..quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:08 schreef franklop het volgende:
Boom en Duval wel in uitslag, maar niet in klassement. Zullen toch niet buiten tijd zijn?
Volgens de regels zouden ze 14% mogen verliezen, inderdaad bijna 35,5 minuten. Dan zouden ze het net gered hebbenquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze zouden 4 seconden binnen tijd zijn, maar misschien is de limiet weer eens last minute gewijzigd..
Nog een argument voor Piti om nog minstens 3 jaar door te gaan.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
.
Toch niet na 3 minuten al?quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo gaat dat toch best vaak bij een aankomst bergop?
Ze staan er nu bij.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens de regels zouden ze 14% mogen verliezen, inderdaad bijna 35,5 minuten. Dan zouden ze het net gered hebben
http://netstorage.lequipe.fr/ASO/cycling_vue/ve18-rules.pdf
Opgevist dus.twitter:HIDDEvWARMERDAM twitterde op zondag 26-08-2018 om 19:28:43Lars Boom komt vandaag, na een loodzware dag, in de tweede etappe van #LaVuelta18 buiten tijd over de streep. 3 seconden te laat! Nog onduidelijk wat de jury beslist. Wachten nu op officiële uitslag. Meer nieuws en reactie van Boom op https://t.co/vsYA36rLvb reageer retweet
Ik denk niet dat er nog veel "voortaan" zal zijn voor Lars.quote:
Uitstel van executie als je vandaag al 35 minuten verliest.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:29 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ze staan er nu bij.Opgevist dus.twitter:HIDDEvWARMERDAM twitterde op zondag 26-08-2018 om 19:28:43Lars Boom komt vandaag, na een loodzware dag, in de tweede etappe van #LaVuelta18 buiten tijd over de streep. 3 seconden te laat! Nog onduidelijk wat de jury beslist. Wachten nu op officiële uitslag. Meer nieuws en reactie van Boom op https://t.co/vsYA36rLvb reageer retweet
![]()
Denk dat Boom liever voor het gemakkelijke startgeld in het veldrijden gaat.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Michael Boogerd staat al voor deur bij Nike met een contractje.
Wat is je mening over Kuss?quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:56 schreef forzaudinese het volgende:
Nu al de beste aankoop van deze zomer! Laurens de Plus !![]()
![]()
Kruijswijk en Bennett zagen er ook goed uit vandaag.![]()
Lars Boom is einde verhaal bij Jumbo die gaan volgend jaar veder met de jonge gasten:EenkhoornTheunissen en Grondhal Janssen.
Is pas een weekje terug uit Amerika(jetlag) en is gewend om op grote hoogte te trainen vandaar dat die zo goed voor de dag kwam in Utah.quote:
Leeft op de wolk van de TDF en hij heeft super goede benen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:59 schreef Slobeend het volgende:
Ik vond de actie van Stevie wat vaag.
Meeste sprinters overleven dit wel, lijkt me, zware klimwerk zit ook te vroeg in de etappe voor echte verschillen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Morgen voor de vluchters gok ik. Dag daarop wacht een aankomst bergop en het lijkt me te zwaar voor de sprinters.
Bijna geen meter vlak he. Succes met controleren @ sprintteams.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Meeste sprinters overleven dit wel, lijkt me, zware klimwerk zit ook te vroeg in de etappe voor echte verschillen.
Dat klopt, maar doen best wat sprinters mee natuurlijk (in tegenstelling tot voorgaande jaren) waarvan de ploeg aan het begin van zo'n ronde ook nog wel willen rijden.. Maar ontsnapping zou ook leuk zijnquote:Op zondag 26 augustus 2018 20:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bijna geen meter vlak he. Succes met controleren @ sprintteams.
Welke sprintersquote:Op zondag 26 augustus 2018 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klopt, maar doen best wat sprinters mee natuurlijk (in tegenstelling tot voorgaande jaren) waarvan de ploeg aan het begin van zo'n ronde ook nog wel willen rijden.. Maar ontsnapping zou ook leuk zijn
Viviani, Trentin, Sagan, van Poppel, Nizzolo en Bouhannii is al veel meer dan voorgaande jaren in ieder geval.. daarachter dan nog Consonni, Walscheid, Sarreau, Gibbons en uiteraard Tom van Asbroeck!quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welke sprintersIk zie er echt heel weinig
https://www.ad.nl/video/k(...)telbeen-zien~vp47984quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 23:38 schreef showtimer het volgende:
[..]
Wtf hij zegt het echt.Mooie opvolger voor de TT
quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/video/k(...)telbeen-zien~vp47984
2:12
twitter:katushacycling twitterde op zondag 26-08-2018 om 19:42:24X-rays did not reveal any fracture in right shoulder of @IlnurZakarin The contusion causes pain. Ilnur will start in tomorrow’s stage 3 @lavuelta. Follow-up will be necessary. 📸 @gettysport #racetowin https://t.co/5S5OwydK7X reageer retweet
twitter:lars_boom twitterde op zondag 26-08-2018 om 23:11:31Thanks for all the nice messages. Big stomach problem. Thanks to the people from the Mobil home were I could put my “shit” The downhill after my pitstop I had a nasty crash. After this moment my body was totally fucked. Happy to make the time cut. @lavuelta reageer retweet
Stond je voor een keer achter Dielon, ging het gigantisch mis.quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kan iemand even een leuke intro in elkaar tikken voor de volgende rit? Heb alles gemist.
Dit is geen intro, maar gewoon een keiharde confrontatie met de realiteit.quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:20 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Stond je voor een keer achter Dielon, ging het gigantisch mis.
Ik speel morgen vol voor Prades.. Doe ik hier wijs aan, oh waarde R_R?quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is geen intro, maar gewoon een keiharde confrontatie met de realiteit.
Aan de hand van de uitslag van deze rit niet. Maar ik heb dus geen idee wat er is gebeurd en Stijn is ook niet echt behulpzaam.quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:51 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Ik speel morgen vol voor Prades.. Doe ik hier wijs aan, oh waarde R_R?
Om over die B-Spanjaarden niet te spreken!quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:20 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Stond je voor een keer achter Dielon, ging het gigantisch mis.
Ik speel elke dag vol R_R-forecast, dus je moet me wat geven.quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Aan de hand van de uitslag van deze rit niet. Maar ik heb dus geen idee wat er is gebeurd en Stijn is ook niet echt behulpzaam.
Sowieso, stilstaan bij wat Stijn doetquote:Op maandag 27 augustus 2018 00:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Aan de hand van de uitslag van deze rit niet. Maar ik heb dus geen idee wat er is gebeurd en Stijn is ook niet echt behulpzaam.
Ging het over Dielon Teuns?quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Om over die B-Spanjaarden niet te spreken!
Om met R_R te spreken: ik ben een drinker...quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:58 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Bugno2 is wel beetje lam trouwens...hahahahhahaha
Dit is wat ik momenteel doe. Mag ik een sticker?quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:56 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Sowieso, stilstaan bij wat Stijn doet
Ok, jij mag je "Ja, ik leef"-kaart nu wel inleveren.quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:01 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Dit is wat ik momenteel doe. Mag ik een sticker?
[ afbeelding ]
Is dit een grap?quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:01 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Dit is wat ik momenteel doe. Mag ik een sticker?
[ afbeelding ]
Dit is de keiharde realiteit.quote:
Waar blijft de nieuwe voorbeschouwing??quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je had in deze tijd best een intro kunnen schrijven, Stijn.
Wel uitermate benieuwd naar het geschatte podium van R_R in Madrid?quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik moet nog even bijkomen van Sevilla v Villarreal. Escudero ook.quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:07 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik moet nog even bijkomen van Sevilla v Villarreal. Escudero ook.GIF GENOTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:07 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik moet nog even bijkomen van Sevilla v Villarreal. Escudero ook.Die arm ziet er niet zo fraai uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Ja, maar Spaans, belangrijke wedtrijd, je moet echt kijkenquote:Op maandag 27 augustus 2018 01:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die arm ziet er niet zo fraai uit.
Gaat het wel goed met je?quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:09 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Ja, maar Spaans, belangrijke wedtrijd, je moet echt kijken
nee johquote:Op zondag 26 augustus 2018 18:57 schreef Szura het volgende:
Heb ook zo'n gevoel dat Kwiatkowski in de laatste week tientallen minuten gaat verliezen
Ik heb een licht lege maag maar ik ga zo slapen denk ik.quote:
Ik ben bij een Reggae Festival geweeest, ik herhaal Reggae-festival geweestquote:Op maandag 27 augustus 2018 01:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben de hele dag op een bierfestival geweest, maar ik heb het idee dat Bugno op een stuk of vijf festivals is geweest.
Dit is meer dan een joint.quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:12 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Ik ben bij een Reggae, ik herhaal Reggae-festival geweest
7 denk ikquote:Op maandag 27 augustus 2018 01:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is meer dan een joint.
Kijk gewoon een samenvatting johquote:Op maandag 27 augustus 2018 01:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nee, hoezo?quote:
Ik vind dit een passief-agressieve post.quote:
Ik ga wel zo slapen want ik heb alles wel gezien.quote:
Altijd al geweten dat je een laf jongetje was...quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:28 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik ga wel zo slapen want ik heb alles wel gezien.
Wat een nare postquote:Op maandag 27 augustus 2018 01:29 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Altijd al geweten dat je een laf jongetje was...
Ik ben er voor nuance, voor hypocrisie en voor relativering.quote:Op maandag 27 augustus 2018 01:31 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Je leert me eigenlijk nu pas kennen, heel gek na 4 jaar FOK!
RTquote:Op maandag 27 augustus 2018 00:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oké Gianni, leuk geweest.
quote:..............
Daarnaast won hij al vijftien (!) jaar geleden zijn eerste rit in de Vuelta. In 2003 won hij de negende rit. Daarmee evenaart hij het record van Fausto Coppi en Gino Bartali van de langste tijd tussen ritzeges in grote rondes.
Ja die eerste klim is 1000hm, das toch wel pittig.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het lastig om te zeggen dat dit voor de sprinters is. Het is gewoon heel veel klimwerk en maar 60km met daarin nog wat klimmetjes om achterstand goed te maken. Het kan als er twee nobuddies vooruit blijven maar als er klimmers meegaan is het lastig.
Boom krijgt de gratie.quote:Lars Boom staat vandaag toch aan de start van de 3e Vuelta-etappe in Mijas. De Nederlander dook gisteren met buikkrampen een camper binnen en leek 5 seconden buiten tijd aan te komen. Uiteindelijk had hij 3 seconden overschot.
"Grote maagproblemen." Die verklaring gaf Lars Boom op Twitter voor zijn offday in de Vuelta. De Nederlander van LottoNL-Jumbo moest een noodstop maken in een camper en kwam na zijn pitstop nog eens stevig ten val.
Boom kwam als 176ste en laatste over de streep in Caminito del Rey, op 35'21" van etappewinnaar Alejandro Valverde. Boom dacht dat hij 5 seconden te laat was, maar uiteindelijk had hij nog 3 seconden overschot.
"Bedankt aan de eigenaars van de camper, waar ik mijn behoefte kon doen", schreef Boom op de sociale media. "Mijn lichaam was volledig om zeep. Ik ben blij dat ik toch nog de tijdlimiet haal."
Ze vallen voor en achter hem maar hij blijft overeind? Ik heb genoeg gelezen, Kelderman wint de Vuelta.quote:Wilco Kelderman ontweek in de zondagse rit naar Caminito del Rey enkele valpartijen. Terwijl ploegmaatjes Mike Teunissen en Martijn Tusveld voor en achter de klimmer vielen, kon de kopman van Sunweb gewoon door. “Ik remde gelukkig niet, anders had ik er ook bij gelegen”, zegt Kelderman tegen het ANP.
Het begin van de Vuelta van Kelderman ziet er veelbelovend uit. In de proloog wist de Nederlander met een tiende plaats het tijdsverlies beperkt te houden. In de eerste heuvelop aankomst hoefde hij met een vierde plaats alleen ritwinnaar Alejandro Valverde, Michal Kwiatkowski en Laurens De Plus voor te laten gaan. “Een vierde plaats is een mooi resultaat”, vindt Kelderman. “Valverde gaat gewoon hard aan. Dat kun je volgen en dan hoop je dat-ie nog stilvalt.” Dat gebeurde niet, waardoor de Nederlander genoegen moest nemen met de vierde plek en nu derde staat in het algemeen klassement.
Chaos
De rit was erg chaotisch, vond Kelderman. “De weg was op veel plekken glad, wat weer valpartijen tot gevolg had.” Bij de verschillende valpartijen lagen onder andere Lars Boom en Ilnur Zakarin.
Sjors heeft het altijd al gezien!quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:23 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Ze vallen voor en achter hem maar hij blijft overeind? Ik heb genoeg gelezen, Kelderman wint de Vuelta.
Ach, het is de Vuelta. Je denkt dat het te lastig is voor de sprinters en dan steekt uiteindelijk Jonas Van Genechten zijn handen in de lucht. Laat gaan.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het lastig om te zeggen dat dit voor de sprinters is. Het is gewoon heel veel klimwerk en maar 60km met daarin nog wat klimmetjes om achterstand goed te maken. Het kan als er twee nobuddies vooruit blijven maar als er klimmers meegaan is het lastig.
(lol)quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Ryan Gibbons who is doing his second grand tour of the season. Gibbons impressed hugely in his debut grand tour last year when he made Top10 no less than six times in the Giro before leaving the race on the last rest day.
Maar gisteren was het juist lastiger dan gedacht.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ach, het is de Vuelta. Je denkt dat het te lastig is voor de sprinters en dan steekt uiteindelijk Jonas Van Genechten zijn handen in de lucht. Laat gaan.
Ik wist helaas niet dat de NOS het gisteren ook uitzond. Wilde gisteravond de etappe terugkijken, maar Ziggo biedt helaas niet de mogelijkheid sportuitzendingen van Sporza terug te kijken. Ik heb dus noodgedwongen naar Eurosport zitten kijken. Weet nu helaas alles over de ruggenwervel van de vrouwelijke commentator en haar mening over Amerikaanse inlichtingendiensten. Het duurde echter bijna tien minuten voordat ze een keer de namen van de renners noemden die vooruit waren. En dat alleen maar omdat de regie ze in beeld bracht. Helaas kun je bij Ziggo Go niet switchen naar het Engelse commentaar dat over het algemeen wat informatiever is.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:24 schreef Jason22 het volgende:
Voor de geïnteresseerden (dat zullen er niet veel zijn). De NOS heeft iedere dag een extra Vuelta uitzending om 23.10 uur, met daarin een samenvatting. Uitzending duurt een half uurtje.
Kruijswijk ja? Die gaat vast weer vliegen in week 3 (hoi Wim), maar in z'n 2de grote ronde, terwijl hij zich volledig richtte op de Tour, lijkt een favorietenrol me flink overdreven.. Yates begon gisteren ook niet al te best, al kan die nog verbeteren natuurlijk.. Zie Quintana, Superman en Aru op dit moment als favorieten, waarbij Uran zich daar nog bij kan voegen als hij zijn Tourvorm van vorig jaar heeft meegenomen. Kelderman zie ik ook heel ver komen, maar de vraag is of zijn fysieke basis goed genoeg is voor 3 weken.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Kelderman heeft misschien de beste papieren, maar hij vindt vast nog wel een manier om te choken.
Favorieten wat mij betreft zijn Kruijswijk, Quintana en Simon Yates, al choken die natuurlijk ook regelmatig, maar vast niet allemaal.
Valverde en d'n Kwiat? Nou nou nou, wat een kenners.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
José Been vond het briljant dat zij en Karsten de nummer 1 en 2 hadden genoemd als kanshebbers.
Ja, dat hoorde ik ook. Gelukkig zijn we (nog) niet op Eurosport aangewezen voor deze grote ronde. Kunnen we niet gaan crowdfunden vanuit Nederland voor Sporza? Dat ze weer meer rechten kunnen kopen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
José Been vond het briljant dat zij en Karsten de nummer 1 en 2 hadden genoemd als kanshebbers.
Klopt allemaal, maar Kelderman choket echt altijd, dus die zie ik de Vuelta echt niet winnen. Ook in kleinere rondjes komt hij prompt niet meer vooruit als hij de leiderstrui mag aantrekken. De enige manier waarop hij een kansje maakt is als Simon Yates weer volle bak gaat en in de voorlaatste rit door het ijs zakt, zodat Kelderman, die al die tijd solide tweede of derde heeft gestaan, de winst in de schoot geworpen krijgt. Maar dan nog valt hij waarschijnlijk op zijn schouder in Madrid.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:35 schreef VoMy het volgende:
Vorig jaar was Kelderman 4e, achter Froome/Nibali/Zakarin. Die doen dit jaar óf niet mee, óf lijken zich niet druk te maken om het klassement. Van ongeveer 20x dat hij dit jaar aan een etappe begon, eindigde hij de helft van de keren in de top-10. In de twee rondjes die hij uit wist te rijden, werd hij 2e (Abu Dhabi) en 5e (Zwitserland), waarvan dat laatste ondanks een waardeloze tijdrit waarin hij overigens nog steeds een betere tijdrit reed dan Quintana.
In tegenstelling tot de andere genoemde klassementsmannen (S. Yates, Quintana, Aru, Uran, MAL) hier heeft ie nog geen grote ronde gereden dit jaar, in 2 etappes enkel tijd gepakt. Daarnaast zijn bijvoorbeeld Quintana, Aru en Uran toch al een jaar matig/slecht/tegenvallend in elke koers waar ze aan de start verschijnen.
MAL is een rascolombiaan die dus zijn eigen ruiten in de eerste week ingooit, op 2 minuten achterstand komt te staan met nog een tijdrit voor de boeg, waar hij ook 3 minuten kan verliezen, zodat hij nog eens mag demarreren voor een etappeoverwinning en een plek bij de top-5 in het AK. Dan zie ik nog Pinot nog eerder als kanshebber.
Dat altijd choken van Kelderman wordt ook wel weer overdreven hoor..quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar Kelderman choket echt altijd, dus die zie ik de Vuelta echt niet winnen. Ook in kleinere rondjes komt hij prompt niet meer vooruit als hij de leiderstrui mag aantrekken. De enige manier waarop hij een kansje maakt is als Simon Yates weer volle bak gaat en in de voorlaatste rit door het ijs zakt, zodat Kelderman, die al die tijd solide tweede of derde heeft gestaan, de winst in de schoot geworpen krijgt. Maar dan nog valt hij waarschijnlijk op zijn schouder in Madrid.
Ik zie nog eerder Kwiatkowski winnen.
In de Eneco Tour van 2015, de Ronde van het Baskenland van 2016, en de Ronde van Zwitserland van 2016 was Kelderman steeds in topvorm. Hij reed sterk en kwam na een paar etappes bovendrijven en pakte de leiderstrui. In al die gevallen dat hij de leiderstrui pakte, verloor hij direct de dag erna minuten zonder aanwijsbare reden. De benen deden het ineens niet meer.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat altijd choken van Kelderman wordt ook wel weer overdreven hoor..
Yates viel mij ook tegen ja. In zijn Girovorm had ie bij Valverde en Kwiatkowski gezeten.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kruijswijk ja? Die gaat vast weer vliegen in week 3 (hoi Wim), maar in z'n 2de grote ronde, terwijl hij zich volledig richtte op de Tour, lijkt een favorietenrol me flink overdreven.. Yates begon gisteren ook niet al te best, al kan die nog verbeteren natuurlijk.. Zie Quintana, Superman en Aru op dit moment als favorieten, waarbij Uran zich daar nog bij kan voegen als hij zijn Tourvorm van vorig jaar heeft meegenomen. Kelderman zie ik ook heel ver komen, maar de vraag is of zijn fysieke basis goed genoeg is voor 3 weken.
Maar, die voorbeelden zijn van 2-3 jaar geleden, toen hij nog voor LottoJumbo reed die sowieso als ploeg in een soort mentaal zwart gat verkeerden op dat moment. Toen was hij ook nog steeds maar 24/25, nu is hij wat ouder en volwassener geworden. Dan vind ik het een groter probleem dat hij sinds 2016 niet meer in de gelegenheid is geweest om zijn mentale zwakte te tonen, doordat ie überhaupt nooit meer een leiderstrui aangetrokken heeft.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In de Eneco Tour van 2015, de Ronde van het Baskenland van 2016, en de Ronde van Zwitserland van 2016 was Kelderman steeds in topvorm. Hij reed sterk en kwam na een paar etappes bovendrijven en pakte de leiderstrui. In al die gevallen dat hij de leiderstrui pakte, verloor hij direct de dag erna minuten zonder aanwijsbare reden. De benen deden het ineens niet meer.
Dit is meer dan alleen maar vaak op je bek gaan, Kelderman heeft écht een serieus probleem met druk. Ik denk dat hij nooit een grote koers gaat winnen om deze reden.
Mja. Er is wel een serieuze kans dat hij ergens deze Vuelta in de leiderstrui belandt. In het hooggebergte zullen Valverde en Kwiatkowski er wel een keertje af gaan wapperen ergens. Als Kelderman er dan aan blijft hangen is hij er. Dan zullen we zien of hij zijn mentale zwaktes heeft overwonnen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar, die voorbeelden zijn van 2-3 jaar geleden, toen hij nog voor LottoJumbo reed die sowieso als ploeg in een soort mentaal zwart gat verkeerden op dat moment. Toen was hij ook nog steeds maar 24/25, nu is hij wat ouder en volwassener geworden. Dan vind ik het een groter probleem dat hij sinds 2016 niet meer in de gelegenheid is geweest om zijn mentale zwakte te tonen, doordat ie überhaupt nooit meer een leiderstrui aangetrokken heeft.
Zou Yates zijn brievenbus vol hebben gezeten?quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Yates viel mij ook tegen ja. In zijn Girovorm had ie bij Valverde en Kwiatkowski gezeten.
Dat is nu zelfs ontkracht door z'n eigen ploegleider in de podcast van Thijsje Zonneveld.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kruijswijk ja? Die gaat vast weer vliegen in week 3 (hoi Wim), maar in z'n 2de grote ronde, terwijl hij zich volledig richtte op de Tour, lijkt een favorietenrol me flink overdreven.. Yates begon gisteren ook niet al te best, al kan die nog verbeteren natuurlijk.. Zie Quintana, Superman en Aru op dit moment als favorieten, waarbij Uran zich daar nog bij kan voegen als hij zijn Tourvorm van vorig jaar heeft meegenomen. Kelderman zie ik ook heel ver komen, maar de vraag is of zijn fysieke basis goed genoeg is voor 3 weken.
Ik vraag me af of de kans wel groter is dat Valverde er in het hooggebergte af gaat wapperen in plaats van Keldermanquote:Op maandag 27 augustus 2018 12:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja. Er is wel een serieuze kans dat hij ergens deze Vuelta in de leiderstrui belandt. In het hooggebergte zullen Valverde en Kwiatkowski er wel een keertje af gaan wapperen ergens. Als Kelderman er dan aan blijft hangen is hij er. Dan zullen we zien of hij zijn mentale zwaktes heeft overwonnen.
Gezien afgelopen Tour? Zo sterk is Valverde niet meer.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de kans wel groter is dat Valverde er in het hooggebergte af gaat wapperen in plaats van Kelderman
Dat was natuurlijk voorbereiding voor de Vuelta.quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:00 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gezien afgelopen Tour? Zo sterk is Valverde niet meer.
Hij heeft de kans ook amper gehad om een leiderstrui aan te trekken omdat hij meestal op de grond lag of aan het revalideren was van een andere valpartij..quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar, die voorbeelden zijn van 2-3 jaar geleden, toen hij nog voor LottoJumbo reed die sowieso als ploeg in een soort mentaal zwart gat verkeerden op dat moment. Toen was hij ook nog steeds maar 24/25, nu is hij wat ouder en volwassener geworden. Dan vind ik het een groter probleem dat hij sinds 2016 niet meer in de gelegenheid is geweest om zijn mentale zwakte te tonen, doordat ie überhaupt nooit meer een leiderstrui aangetrokken heeft.
twitter:katushacycling twitterde op maandag 27-08-2018 om 12:53:35Right shoulder still hurts a lot but @IlnurZakarin can start in stage 3 @lavuelta Good luck, Ilnur! #racetowin #raceasafamily #LaVuelta18 https://t.co/VPTVJD3EDg reageer retweet
Na Lagos de Covadonga kan alles anders zijn, kun je zo 5 minuten verliezen als je een mindere dag hebt, en dat maak je in een tijdrit niet goedquote:Op maandag 27 augustus 2018 11:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Kelderman heeft misschien de beste papieren, maar hij vindt vast nog wel een manier om te choken.
Favorieten wat mij betreft zijn Kruijswijk, Quintana en Simon Yates, al choken die natuurlijk ook regelmatig, maar vast niet allemaal.
Dus moet ie de leiderstrui pas pakken in Andorraquote:Op maandag 27 augustus 2018 13:09 schreef Moonlighter het volgende:
Kelderman kan onmogelijk de Vuelta winnen.
Stel je voor dat hij de leiderstrui pakt, dan zit hij de volgende dag na de 1e berg al zonder ploegmaten. Dan rijden ze om de beurt bij hem weg.
De tips van de mol voor de vlucht zitten er niet tussen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:20 schreef TheArt het volgende:
De vlucht is nu alweer weg.
A. Molina Canet 195 CJR
+ 03' 17''
N. Peters 18 ALM
+ 05' 09''
P. Rolland 116 EFD
+ 11' 34''
J. Simon Casulleras 186 BBH
+ 12' 17''
H. Saez Benito 218 EUS
+ 14' 21''
L. Mate Mardones 206 COF
+ 14' 39''
Voorsprong 1.02 op het peloton.
Ach, de ploeg is beter dan de ploeg van Dumoulin in 2015. Moet hij er wel voor zorgen dat hij 1 dagje langer stand houdt dan Dumoulin toen..quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:09 schreef Moonlighter het volgende:
Kelderman kan onmogelijk de Vuelta winnen.
Stel je voor dat hij de leiderstrui pakt, dan zit hij de volgende dag na de 1e berg al zonder ploegmaten. Dan rijden ze om de beurt bij hem weg.
Volgens mij niet.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:09 schreef franklop het volgende:
Nog geloste sprinters?
Ik vraag dit voor een vriend
Ploegentijdrit. Niet leuk.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:00 schreef Masterminded het volgende:
https://www.ad.nl/vuelta/(...)in-utrecht~a290cdb8/
Als het organisatiecomité in Utrecht de laatste plooien gladstrijkt dan start de Vuelta a España in 2020 in Nederland. De Spaanse wielerronde begint dan op vrijdag 21 augustus met een ploegentijdrit in Utrecht. Vervolgens staan er nog een rit van Den Bosch naar Utrecht (zaterdag) en een etappe met start en finish in Breda (zondag) op het programma.
Dat zou de perfecte transfer zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:53 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/cyclingmole/status/1034071791315116033
Dat was allang gezegd.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat zou de perfecte transfer zijn.
De mol is in trollmodus.twitter:cyclingmole twitterde op maandag 27-08-2018 om 15:10:59Shane Archbold to Jumbo.#transfermole reageer retweet
"Ich will unter die ersten Zehn im Gesamtklassement, um mich als feste Größe in unserem Team für die Tour zu empfehlen. Wenn es auch noch mit einem Etappensieg klappen sollte, wäre das ideal".quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:53 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/cyclingmole/status/1034071791315116033
Iwan is wanhopig, misschien heeft hij een enorme zak geld over voor Boekman.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
"Ich will unter die ersten Zehn im Gesamtklassement, um mich als feste Größe in unserem Team für die Tour zu empfehlen. Wenn es auch noch mit einem Etappensieg klappen sollte, wäre das ideal".
Dit klinkt niet als iemand die gaat vertrekken.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:02 schreef Pistolero het volgende:
De mol is in trollmodus.twitter:cyclingmole twitterde op maandag 27-08-2018 om 15:10:59Shane Archbold to Jumbo.#transfermole reageer retweet
twitter:cyclingmole twitterde op dinsdag 26-06-2018 om 23:10:17Over the next few days I’m going to tweet a few cycling transfers. Some of these are genuine and some are totally made up😆 reageer retweet
De mol is een drinker.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:02 schreef Pistolero het volgende:
De mol heeft autisme.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef wimderon het volgende:
[..]twitter:cyclingmole twitterde op dinsdag 26-06-2018 om 23:10:17Over the next few days I’m going to tweet a few cycling transfers. Some of these are genuine and some are totally made up😆 reageer retweet
Het kan gewoon een standaard pr-verhaal zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
"Ich will unter die ersten Zehn im Gesamtklassement, um mich als feste Größe in unserem Team für die Tour zu empfehlen. Wenn es auch noch mit einem Etappensieg klappen sollte, wäre das ideal".
Dit klinkt niet als iemand die gaat vertrekken.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef wimderon het volgende:
[..]twitter:cyclingmole twitterde op dinsdag 26-06-2018 om 23:10:17Over the next few days I’m going to tweet a few cycling transfers. Some of these are genuine and some are totally made up😆 reageer retweet
Kennelijk wel.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen zitten daar toch niet op te wachten?
quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:17 schreef Mani89 het volgende:
Ik brand een kaarsje voor Soto. En Walschijt.
KP heeft ook een erectie voor de cyclingmole.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Iedereen is tegen dus Wim is voor.
Stiekem zou Koffieplanter maar wat graag ook op zo'n walgelijke en trieste manier zijn knowhow (dat van die dronken Mol dus niet) misbruiken.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
KP heeft ook een erectie voor de cyclingmole.
Die gozer verdient bakken met geld door een beetje voorspellinkjes door te geven. Dat is weer eens wat anders dan schoffelen in een bloementuin.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
KP heeft ook een erectie voor de cyclingmole.
Hoe kunnen wij dat weten?quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Die gozer verdient bakken met geld
Dat beweert die Mol op twitter.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |