abonnement Unibet Coolblue
pi_181492192
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Dus Bugno is een drinker?
Wat? Hij zuipt!
Jack does it in real time...
pi_181492216
quote:
Wilco Kelderman ontweek in de zondagse rit naar Caminito del Rey enkele valpartijen. Terwijl ploegmaatjes Mike Teunissen en Martijn Tusveld voor en achter de klimmer vielen, kon de kopman van Sunweb gewoon door. “Ik remde gelukkig niet, anders had ik er ook bij gelegen”, zegt Kelderman tegen het ANP.

Het begin van de Vuelta van Kelderman ziet er veelbelovend uit. In de proloog wist de Nederlander met een tiende plaats het tijdsverlies beperkt te houden. In de eerste heuvelop aankomst hoefde hij met een vierde plaats alleen ritwinnaar Alejandro Valverde, Michal Kwiatkowski en Laurens De Plus voor te laten gaan. “Een vierde plaats is een mooi resultaat”, vindt Kelderman. “Valverde gaat gewoon hard aan. Dat kun je volgen en dan hoop je dat-ie nog stilvalt.” Dat gebeurde niet, waardoor de Nederlander genoegen moest nemen met de vierde plek en nu derde staat in het algemeen klassement.

Chaos
De rit was erg chaotisch, vond Kelderman. “De weg was op veel plekken glad, wat weer valpartijen tot gevolg had.” Bij de verschillende valpartijen lagen onder andere Lars Boom en Ilnur Zakarin.
Ze vallen voor en achter hem maar hij blijft overeind? Ik heb genoeg gelezen, Kelderman wint de Vuelta.
Demain, on roule
pi_181492231
Voor de geïnteresseerden (dat zullen er niet veel zijn). De NOS heeft iedere dag een extra Vuelta uitzending om 23.10 uur, met daarin een samenvatting. Uitzending duurt een half uurtje.
leven zoals het leven is
pi_181492262
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:23 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ze vallen voor en achter hem maar hij blijft overeind? Ik heb genoeg gelezen, Kelderman wint de Vuelta.
Sjors heeft het altijd al gezien!
  Redactie Sport / Supervogel maandag 27 augustus 2018 @ 10:30:11 #230
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_181492321
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Boom krijgt de gratie.
Gratie?? Ik denk dat de finishklok gewoon niet klopte. Het is wel Spanje he.
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 10:31:23 #231
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181492343
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het lastig om te zeggen dat dit voor de sprinters is. Het is gewoon heel veel klimwerk en maar 60km met daarin nog wat klimmetjes om achterstand goed te maken. Het kan als er twee nobuddies vooruit blijven maar als er klimmers meegaan is het lastig.
Ach, het is de Vuelta. Je denkt dat het te lastig is voor de sprinters en dan steekt uiteindelijk Jonas Van Genechten zijn handen in de lucht. Laat gaan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 27 augustus 2018 @ 10:31:52 #232
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_181492350
Ryan Gibbons who is doing his second grand tour of the season. Gibbons impressed hugely in his debut grand tour last year when he made Top10 no less than six times in the Giro before leaving the race on the last rest day.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 10:33:29 #233
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181492394
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Ryan Gibbons who is doing his second grand tour of the season. Gibbons impressed hugely in his debut grand tour last year when he made Top10 no less than six times in the Giro before leaving the race on the last rest day.
(lol)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 10:49:06 #234
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181492791
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ach, het is de Vuelta. Je denkt dat het te lastig is voor de sprinters en dan steekt uiteindelijk Jonas Van Genechten zijn handen in de lucht. Laat gaan.
Maar gisteren was het juist lastiger dan gedacht.
  maandag 27 augustus 2018 @ 10:53:51 #235
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181492895
Kelderman wint dit. Leuk. En dan volgend jaar dús de Tour, als knecht van Tom die tweedes wordt.
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:01:08 #236
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_181493054
Kelderman heeft misschien de beste papieren, maar hij vindt vast nog wel een manier om te choken.

Favorieten wat mij betreft zijn Kruijswijk, Quintana en Simon Yates, al choken die natuurlijk ook regelmatig, maar vast niet allemaal.
pi_181493099
KrachtGod komt met derde week schroeigenot :9~
Jack does it in real time...
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:13:02 #238
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181493349
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:24 schreef Jason22 het volgende:
Voor de geïnteresseerden (dat zullen er niet veel zijn). De NOS heeft iedere dag een extra Vuelta uitzending om 23.10 uur, met daarin een samenvatting. Uitzending duurt een half uurtje.
Ik wist helaas niet dat de NOS het gisteren ook uitzond. Wilde gisteravond de etappe terugkijken, maar Ziggo biedt helaas niet de mogelijkheid sportuitzendingen van Sporza terug te kijken. Ik heb dus noodgedwongen naar Eurosport zitten kijken. Weet nu helaas alles over de ruggenwervel van de vrouwelijke commentator en haar mening over Amerikaanse inlichtingendiensten. Het duurde echter bijna tien minuten voordat ze een keer de namen van de renners noemden die vooruit waren. En dat alleen maar omdat de regie ze in beeld bracht. Helaas kun je bij Ziggo Go niet switchen naar het Engelse commentaar dat over het algemeen wat informatiever is.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181493373
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Kelderman heeft misschien de beste papieren, maar hij vindt vast nog wel een manier om te choken.

Favorieten wat mij betreft zijn Kruijswijk, Quintana en Simon Yates, al choken die natuurlijk ook regelmatig, maar vast niet allemaal.
Kruijswijk ja? Die gaat vast weer vliegen in week 3 (hoi Wim), maar in z'n 2de grote ronde, terwijl hij zich volledig richtte op de Tour, lijkt een favorietenrol me flink overdreven.. Yates begon gisteren ook niet al te best, al kan die nog verbeteren natuurlijk.. Zie Quintana, Superman en Aru op dit moment als favorieten, waarbij Uran zich daar nog bij kan voegen als hij zijn Tourvorm van vorig jaar heeft meegenomen. Kelderman zie ik ook heel ver komen, maar de vraag is of zijn fysieke basis goed genoeg is voor 3 weken.
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:26:47 #240
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_181493643
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Dus Bugno is een drinker?
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:27:29 #241
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_181493652
José Been vond het briljant dat zij en Karsten de nummer 1 en 2 hadden genoemd als kanshebbers. _O-
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 11:28:46 #242
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_181493681
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
José Been vond het briljant dat zij en Karsten de nummer 1 en 2 hadden genoemd als kanshebbers. _O-
Valverde en d'n Kwiat? Nou nou nou, wat een kenners.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:31:10 #243
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181493736
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
José Been vond het briljant dat zij en Karsten de nummer 1 en 2 hadden genoemd als kanshebbers. _O-
Ja, dat hoorde ik ook. Gelukkig zijn we (nog) niet op Eurosport aangewezen voor deze grote ronde. Kunnen we niet gaan crowdfunden vanuit Nederland voor Sporza? Dat ze weer meer rechten kunnen kopen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:35:24 #244
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181493831
Vorig jaar was Kelderman 4e, achter Froome/Nibali/Zakarin. Die doen dit jaar óf niet mee, óf lijken zich niet druk te maken om het klassement. Van ongeveer 20x dat hij dit jaar aan een etappe begon, eindigde hij de helft van de keren in de top-10. In de twee rondjes die hij uit wist te rijden, werd hij 2e (Abu Dhabi) en 5e (Zwitserland), waarvan dat laatste ondanks een waardeloze tijdrit waarin hij overigens nog steeds een betere tijdrit reed dan Quintana.

In tegenstelling tot de andere genoemde klassementsmannen (S. Yates, Quintana, Aru, Uran, MAL) hier heeft ie nog geen grote ronde gereden dit jaar, in 2 etappes enkel tijd gepakt. Daarnaast zijn bijvoorbeeld Quintana, Aru en Uran toch al een jaar matig/slecht/tegenvallend in elke koers waar ze aan de start verschijnen.

MAL is een rascolombiaan die dus zijn eigen ruiten in de eerste week ingooit, op 2 minuten achterstand komt te staan met nog een tijdrit voor de boeg, waar hij ook 3 minuten kan verliezen, zodat hij nog eens mag demarreren voor een etappeoverwinning en een plek bij de top-5 in het AK. Dan zie ik nog Pinot nog eerder als kanshebber.
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:39:18 #245
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_181493951
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:35 schreef VoMy het volgende:
Vorig jaar was Kelderman 4e, achter Froome/Nibali/Zakarin. Die doen dit jaar óf niet mee, óf lijken zich niet druk te maken om het klassement. Van ongeveer 20x dat hij dit jaar aan een etappe begon, eindigde hij de helft van de keren in de top-10. In de twee rondjes die hij uit wist te rijden, werd hij 2e (Abu Dhabi) en 5e (Zwitserland), waarvan dat laatste ondanks een waardeloze tijdrit waarin hij overigens nog steeds een betere tijdrit reed dan Quintana.

In tegenstelling tot de andere genoemde klassementsmannen (S. Yates, Quintana, Aru, Uran, MAL) hier heeft ie nog geen grote ronde gereden dit jaar, in 2 etappes enkel tijd gepakt. Daarnaast zijn bijvoorbeeld Quintana, Aru en Uran toch al een jaar matig/slecht/tegenvallend in elke koers waar ze aan de start verschijnen.

MAL is een rascolombiaan die dus zijn eigen ruiten in de eerste week ingooit, op 2 minuten achterstand komt te staan met nog een tijdrit voor de boeg, waar hij ook 3 minuten kan verliezen, zodat hij nog eens mag demarreren voor een etappeoverwinning en een plek bij de top-5 in het AK. Dan zie ik nog Pinot nog eerder als kanshebber.
Klopt allemaal, maar Kelderman choket echt altijd, dus die zie ik de Vuelta echt niet winnen. Ook in kleinere rondjes komt hij prompt niet meer vooruit als hij de leiderstrui mag aantrekken. De enige manier waarop hij een kansje maakt is als Simon Yates weer volle bak gaat en in de voorlaatste rit door het ijs zakt, zodat Kelderman, die al die tijd solide tweede of derde heeft gestaan, de winst in de schoot geworpen krijgt. Maar dan nog valt hij waarschijnlijk op zijn schouder in Madrid.

Ik zie nog eerder Kwiatkowski winnen.
pi_181494058
Kelderman ligt voor de 10e rit al een keer op de grond
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_181494192
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Klopt allemaal, maar Kelderman choket echt altijd, dus die zie ik de Vuelta echt niet winnen. Ook in kleinere rondjes komt hij prompt niet meer vooruit als hij de leiderstrui mag aantrekken. De enige manier waarop hij een kansje maakt is als Simon Yates weer volle bak gaat en in de voorlaatste rit door het ijs zakt, zodat Kelderman, die al die tijd solide tweede of derde heeft gestaan, de winst in de schoot geworpen krijgt. Maar dan nog valt hij waarschijnlijk op zijn schouder in Madrid.

Ik zie nog eerder Kwiatkowski winnen.
Dat altijd choken van Kelderman wordt ook wel weer overdreven hoor..
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:52:39 #248
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_181494356
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:47 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat altijd choken van Kelderman wordt ook wel weer overdreven hoor..
In de Eneco Tour van 2015, de Ronde van het Baskenland van 2016, en de Ronde van Zwitserland van 2016 was Kelderman steeds in topvorm. Hij reed sterk en kwam na een paar etappes bovendrijven en pakte de leiderstrui. In al die gevallen dat hij de leiderstrui pakte, verloor hij direct de dag erna minuten zonder aanwijsbare reden. De benen deden het ineens niet meer.

Dit is meer dan alleen maar vaak op je bek gaan, Kelderman heeft écht een serieus probleem met druk. Ik denk dat hij nooit een grote koers gaat winnen om deze reden.

Natuurlijk zou je ook van Kruijswijk kunnen zeggen dat hij nooit iets wint, maar dat is vooral omdat hij de zwakste sprint én de zwakste demarrage van het peloton heeft. Niet omdat hij een choker is. Ik zie hem deze Vuelta nog wel boven komen drijven.
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:56:14 #249
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_181494451
Overigens mag Kelderman mijn ongelijk best bewijzen hoor. Graag zelfs. w/
pi_181494851
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Kruijswijk ja? Die gaat vast weer vliegen in week 3 (hoi Wim), maar in z'n 2de grote ronde, terwijl hij zich volledig richtte op de Tour, lijkt een favorietenrol me flink overdreven.. Yates begon gisteren ook niet al te best, al kan die nog verbeteren natuurlijk.. Zie Quintana, Superman en Aru op dit moment als favorieten, waarbij Uran zich daar nog bij kan voegen als hij zijn Tourvorm van vorig jaar heeft meegenomen. Kelderman zie ik ook heel ver komen, maar de vraag is of zijn fysieke basis goed genoeg is voor 3 weken.
Yates viel mij ook tegen ja. In zijn Girovorm had ie bij Valverde en Kwiatkowski gezeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')