abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:29:57 #201
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181529524
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:39 schreef Zolena het volgende:

[..]

Baby's die naar kdv gaan zijn zeker een maand of 3 oud. Die hebben al wat inentingen gehad als ze beginnen. Alleen bmr is pas met 14 maanden.
Pneumokokken en meningokokken ACWY hebben ze dan ook nog niet. Daarnaast zijn de DKTP-Hib-HepB entingen dan nog niet afgerond.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181530772
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Pneumokokken en meningokokken ACWY hebben ze dan ook nog niet. Daarnaast zijn de DKTP-Hib-HepB entingen dan nog niet afgerond.
Klopt maar echte antivaxxers zullen die ook niet gehaald hebben toch?

Dus kdv's zouden de mogelijkheid moeten krijgen te eisen (+door ouders laten bewijzen) dat kinderen rijksvaccinatieprogramma volgen. Juist daar omdat die baby's dan door groepsimmuniteit toch beschermd zijn.

Hoop dat het er door komt.
pi_181530908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:25 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Even los van de discussie of het nou überhaupt wel zo'n goed idee is om kinderen vanaf de babyleeftijd naar een kinderdagverblijf te sturen. (dat vraag ik mij namelijk ten zeerste af)

Ik snap je punt maar nee; om baby's (die te jong zijn voor edit: -sommige- vaccinatie), en kinderen die om wat voor medische reden dan ook niet gevaccineerd kúnnen worden te beschermen is het belangrijk dat de vaccinatiegraad van de andere kinderen hoog genoeg is. Ouders die er zelf voor kiezen om hun kind níet te vaccineren moeten daar zelf de gevolgen maar voor nemen. Ouders die daar niet voor kunnen kiezen, niet. Dat zou onbillijk zijn.
Wanneer het gaat om ouders te straffen, maar niet wanneer het om de veiligheid gaat. Eens de vaccinatiegraad te laag is lopen ze allemaal gevaar, en zijn ze allemaal een potentiele bron van besmetting.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181531102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wanneer het gaat om ouders te straffen, maar niet wanneer het om de veiligheid gaat. Eens de vaccinatiegraad te laag is lopen ze allemaal gevaar, en zijn ze allemaal een potentiele bron van besmetting.
Beide eigenlijk; enerzijds probeer je te bereiken dat de vaccinatiegraad op peil blijft in de populatie opvang-kinderen ("veiligheid"), anderzijds probeer je het weigeren van vaccinatie te ontmoedigen ("straffen", maar ook weer "veiligheid").

Wellicht kan je ook van "bijsturen" spreken overigens.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 07:35:47 #205
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181536822
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:06 schreef Zolena het volgende:

[..]

Klopt maar echte antivaxxers zullen die ook niet gehaald hebben toch?

Dus kdv's zouden de mogelijkheid moeten krijgen te eisen (+door ouders laten bewijzen) dat kinderen rijksvaccinatieprogramma volgen. Juist daar omdat die baby's dan door groepsimmuniteit toch beschermd zijn.

Hoop dat het er door komt.
Daar doelde ik ook op hoor ;) Ik bedoelde meer dat kinderen dan nog lang niet genoeg beschermd zijn en er dus geen kroost van anti-vaxxers naast gezet zou moeten worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181539955
Ouders die hun kinderen niet laten vaccineren kunnen tot de achterlijken worden gerekend, omdat ze hiermee direct de nabije toekomst van hun kinderen in gevaar brengen.

Gezondheid is een primaire levensbehoefte.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181543681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar doelde ik ook op hoor ;) Ik bedoelde meer dat kinderen dan nog lang niet genoeg beschermd zijn en er dus geen kroost van anti-vaxxers naast gezet zou moeten worden.
Vaccinatie heeft hele erge corporatieve en commerciele vorm gekregen nogsteeds onder het mom van "voor uw en uw kinds welzijn"
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 13:44:30 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181544432
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:15 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Vaccinatie heeft hele erge corporatieve en commerciele vorm gekregen nogsteeds onder het mom van "voor uw en uw kinds welzijn"
Nee hoor, gaat gewoon om een realistisch beschermingsniveau. Je zegt van alles in dit topic, maar je komt nergens met werkelijke bewijzen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181544656
quote:
13s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nee hoor, gaat gewoon om een realistisch beschermingsniveau. Je zegt van alles in dit topic, maar je komt nergens met werkelijke bewijzen.
De woorden realistisch en dekkingsgraad zijn hele subjectief rekbare begrippen. Big pharma bepaald in deze situatie de mate. Natuurlijk gedreven door de hoogte van divend uit te keren aan aandeelhouders. Baby's als nieuwe afzetmarkt.
pi_181544832
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:53 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

De woorden realistisch en dekkingsgraad zijn hele subjectief rekbare begrippen. Big pharma bepaald in deze situatie de mate. Natuurlijk gedreven door de hoogte van divend uit te keren aan aandeelhouders. Baby's als nieuwe afzetmarkt.
BNW is toch echt een deurtje verder. :P

Probeer het hier eens:

BNW / BigPharmatopic#84 Volgespoten met vaccins
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 14:01:16 #211
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181544878
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:53 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

De woorden realistisch en dekkingsgraad zijn hele subjectief rekbare begrippen. Big pharma bepaald in deze situatie de mate. Natuurlijk gedreven door de hoogte van divend uit te keren aan aandeelhouders. Baby's als nieuwe afzetmarkt.
Nee, de dekkingsgraad van 95% is niet afkomstig van de farmaceutische industrie, maar gewoon een door wetenschap bewezen benodigde dekkingsgraad om onze jongsten en mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181545235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:01 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nee, de dekkingsgraad van 95% is niet afkomstig van de farmaceutische industrie, maar gewoon een door wetenschap bewezen benodigde dekkingsgraad om onze jongsten en mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen.
Je bent je wel bewust dat wetenschap is wetenschap, maar het is ook erg verweven met bigmoney. Wetenschappers moeten ook eten en willen een luxe leven nietwaar?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:13:14 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181545279
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:11 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je bent je wel bewust dat wetenschap is wetenschap, maar het is ook erg verweven met bigmoney. Wetenschappers moeten ook eten en willen een luxe leven nietwaar?
En wie betaald jou voor je getroll? Putin?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:13:36 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181545290
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181545386
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wie betaald jou voor je getroll? Putin?
Oh shit, anti-vaccainatie mensen zijn nu ook automatisch pro-putin lovers1! :')
pi_181545397
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:11 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je bent je wel bewust dat wetenschap is wetenschap, maar het is ook erg verweven met bigmoney. Wetenschappers moeten ook eten en willen een luxe leven nietwaar?
Het zelfde geld voor alle Antroposofen, homeopaten, Jomanda's en andere kwakzalvers. Die moeten ook eten en leven vaak nog in luxe ook. En dat allemaal over de ruggen van wanhopige mensen.
pi_181545398
quote:
Ja inderdaad.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 14:18:41 #218
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181545449
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:11 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je bent je wel bewust dat wetenschap is wetenschap, maar het is ook erg verweven met bigmoney. Wetenschappers moeten ook eten en willen een luxe leven nietwaar?
Dit soort BNW antwoorden zijn een gemakkelijk excuus om overal onderuit proberen te komen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181545512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:16 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het zelfde geld voor alle Antroposofen, homeopaten, Jomanda's en andere kwakzalvers. Die moeten ook eten en leven vaak nog in luxe ook. En dat allemaal over de ruggen van wanhopige mensen.
Okee ben ik het voor een deel mee eens. Maar je ontkracht mijn stelling er nog niet mee?
pi_181545794
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:20 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Okee ben ik het voor een deel mee eens. Maar je ontkracht mijn stelling er nog niet mee?
Overheid, Farmaceutische industrie, Fondsen (Hartstichting, kwf kanker bestrijding, Maag Lever Darmstrichting, ect) en de EU zijn de belangrijkste financiers van Medisch Onderzoek. Dus ja, de Farmaceutische industrie financiert onderzoek maar daar hoef je dus absoluut niet van afhankelijk te zijn.
pi_181545929
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit soort BNW antwoorden zijn een gemakkelijk excuus om overal onderuit proberen te komen.
Van de pro-vaxxers hier lees ik alleen loze standaard excuses.

Je baby gaat zeker te weten dood!1
Je bent een gevaar voor de mensheid!1
BNNW is verderop!1
Antivaxxers zijn vieze Putin-lovers!1
Ik walg van jullie soort!1
Helaas is er nog geen vaccin tegen domheid1!
.. :')

Ik vind dat er per geval en vaccin moet worden gekeken of het echt nooodzakelijk is en wat de voordelen/nadelen ervan zijn. Dit doen ouders ook al wel over het algemeen (hoop ik). Het debacle rond de HPV vaccinaties zijn pro-vaxxers jammer genoeg alweer vergeten blijkbaar. Het aantal vaccins is wel heel erg sterk toegenomen en riekt dus gewoon naar zakkenklopperij.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:37:46 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181545978
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:35 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Van de pro-vaxxers hier lees ik alleen loze standaard excuses.

Je baby gaat zeker te weten dood!1
Je bent een gevaar voor de mensheid!1
BNNW is verderop!1
Antivaxxers zijn vieze Putin-lovers!1
Ik walg van jullie soort!1
Helaas is er nog geen vaccin tegen domheid1!
.. :')

Ik vind dat er per geval en vaccin moet worden gekeken of het echt nooodzakelijk is en wat de voordelen/nadelen ervan zijn. Dit doen ouders ook al wel over het algemeen (hoop ik). Het debacle rond de HPV vaccinaties zijn pro-vaxxers jammer genoeg alweer vergeten blijkbaar. Het aantal vaccins is wel heel erg sterk toegenomen en riekt dus gewoon naar zakkenklopperij.
Ik zie hier enkel jou triest wat roepen zonder enig inhoudelijk argument.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181546071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie hier enkel jou triest wat roepen zonder enig inhoudelijk argument.
Ga toch koken, daar ben je beter in.
pi_181546291
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:35 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Van de pro-vaxxers hier lees ik alleen loze standaard excuses.

Je baby gaat zeker te weten dood!1
Je bent een gevaar voor de mensheid!1
BNNW is verderop!1
Antivaxxers zijn vieze Putin-lovers!1
Ik walg van jullie soort!1
Helaas is er nog geen vaccin tegen domheid1!
.. :')

Het is simpel, deze discussie is al 100 keer gevoerd met 100 anderen, mensen zijn het zat.

quote:
Ik vind dat er per geval en vaccin moet worden gekeken of het echt nooodzakelijk is en wat de voordelen/nadelen ervan zijn. Dit doen ouders ook al wel over het algemeen (hoop ik). Het debacle rond de HPV vaccinaties zijn pro-vaxxers jammer genoeg alweer vergeten blijkbaar. Het aantal vaccins is wel heel erg sterk toegenomen en riekt dus gewoon naar zakkenklopperij.
Dit is allemaal al gedaan en in 5 minuten (handig) googlen kun je de informatie vinden. Je moet echter wel begrijpen wat er in wetenschappelijke artikelen staat.

Weet je wat overigens pas echt geldklopperij is? Al die pro-ziekte doktoren(antivax klinkt veel te soft) die op hun website ALTIJD één of ander oplichtingsmiddeltje verkopen en daar grof geld aan verdienen. Dat is gewoon andermans achterlijkheid misbruiken om er rijk van te worden. En ze worden nog aanbeden ook... Manmanman
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:54:12 #225
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181546334
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:52 schreef Lhyanna het volgende:
Weet je wat overigens pas echt geldklopperij is? Al die pro-ziekte doktoren(antivax klinkt veel te soft) die op hun website ALTIJD één of ander oplichtingsmiddeltje verkopen en daar grof geld aan verdienen. Dat is gewoon andermans achterlijkheid misbruiken om er rijk van te worden. En ze worden nog aanbeden ook... Manmanman
Water in een flesje met een Dokter Vogel-etiket doet het ook altijd goed. Gouden handel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 29 augustus 2018 @ 14:55:36 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181546365
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:11 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je bent je wel bewust dat wetenschap is wetenschap, maar het is ook erg verweven met bigmoney. Wetenschappers moeten ook eten en willen een luxe leven nietwaar?
De laatste keer dat ik checkte worden wetenschappers meestal betaald door de belastingbetaler.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181546410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:29 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Overheid, Farmaceutische industrie, Fondsen (Hartstichting, kwf kanker bestrijding, Maag Lever Darmstrichting, ect) en de EU zijn de belangrijkste financiers van Medisch Onderzoek. Dus ja, de Farmaceutische industrie financiert onderzoek maar daar hoef je dus absoluut niet van afhankelijk te zijn.
Overheid in bed met commercieel belanghebbenden via overheidsgesubsidieerde instituten. Ik heb dat altijd met argusogen bekeken.
pi_181546428
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik checkte worden wetenschappers meestal betaald door de belastingbetaler.
Wetenschappers werken alleen voor de overheid zeker.
  Moderator woensdag 29 augustus 2018 @ 14:58:44 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181546448
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:57 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Wetenschappers werken alleen voor de overheid zeker.
De meeste wel... :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181546457
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:52 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Het is simpel, deze discussie is al 100 keer gevoerd met 100 anderen, mensen zijn het zat.

[..]

Dit is allemaal al gedaan en in 5 minuten (handig) googlen kun je de informatie vinden. Je moet echter wel begrijpen wat er in wetenschappelijke artikelen staat.

Weet je wat overigens pas echt geldklopperij is? Al die pro-ziekte doktoren(antivax klinkt veel te soft) die op hun website ALTIJD één of ander oplichtingsmiddeltje verkopen en daar grof geld aan verdienen. Dat is gewoon andermans achterlijkheid misbruiken om er rijk van te worden. En ze worden nog aanbeden ook... Manmanman
Neem jij multivitamines?
pi_181546483
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:57 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Overheid in bed met commercieel belanghebbenden via overheidsgesubsidieerde instituten. Ik heb dat altijd met argusogen bekeken.
Overigens hebben mensen van de proziekte-lobby ook eens onafhankelijke wetenschappers 250.000 dollar betaald om de link tussen autisme en vaccinaties te vinden. Resultaat? Er is geen link
pi_181546489
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De meeste wel... :Y
Studenten worden aangespoord om na hun atudie vooral commercieel te denken en zich aan te sluiten bij grote bedrijven. Via de overheidagesubsidieerde instituten worden deze werknemers ook veel gerekruteerd.
pi_181546492
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:59 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Neem jij multivitamines?
Nee, waarom zou ik?
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 15:02:15 #234
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181546517
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:35 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Van de pro-vaxxers hier lees ik alleen loze standaard excuses.

Je baby gaat zeker te weten dood!1
Je bent een gevaar voor de mensheid!1
BNNW is verderop!1
Antivaxxers zijn vieze Putin-lovers!1
Ik walg van jullie soort!1
Helaas is er nog geen vaccin tegen domheid1!
.. :')

Ik vind dat er per geval en vaccin moet worden gekeken of het echt nooodzakelijk is en wat de voordelen/nadelen ervan zijn. Dit doen ouders ook al wel over het algemeen (hoop ik). Het debacle rond de HPV vaccinaties zijn pro-vaxxers jammer genoeg alweer vergeten blijkbaar. Het aantal vaccins is wel heel erg sterk toegenomen en riekt dus gewoon naar zakkenklopperij.
Het feit dat je een gevaar voor de mensheid bent klopt, aangezien anti-vaxxers leugens verspreiden over de aanwezigheid van kwikverbindingen, dodelijke dosis formaldehyde of over het 'feit' dat vaccins niet werken. Vaccins werken, dat staat onomstotelijk vast en is bewezen door duizenden studies. Dat je dan met drogredenaties komt van big pharma dit, mijn ouders leven ook nog etc. doet daar niets aan af.

Ik heb hier trouwens alleen het 'je bent een gevaar voor de mensheid' (volkomen terecht) en het 'dit is BNW onzin' (ook terecht) voorbij zien komen. Die anderen zijn in dit topic niet gepasseerd. Wellicht is anti-vaxxers dom noemen waar, maar ook een belediging tegen mensen die werkelijk een laag IQ hebben. De praktijk leert immers dat er zich vooral 'hoger opgeleiden' in het anti-vaxxer kamp bevinden. Dat komt omdat vrijetijdskunde etc. ook als hogere opleidingen worden gezien.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 15:03:09 #235
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181546542
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:42 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ga toch koken, daar ben je beter in.
Kijk, weer zo'n super argument op al de vragen die we je blijven stellen en waarvan je de antwoorden blijft ontwijken omdat je zelf ook donders goed weet dat je je stellingen over vergif bla bla bla etc. niet kan bewijzen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181546577
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:00 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Overigens hebben mensen van de proziekte-lobby ook eens onafhankelijke wetenschappers 250.000 dollar betaald om de link tussen autisme en vaccinaties te vinden. Resultaat? Er is geen link
Daar weet ik niets vanaf. Er is bijvoorbeeld wel een vaccinatie van een bepaald merk en type uit een bepaalde periode geweest. Waarbij een link werd gelegd tussen een hulpstof in die vaccins en autisme. De aantoonbaar verhoogde kans op autisme trad op bij voornamelijk zwarte kinderen tot 4 jaar. Onderzoekers van CDC in Amerika zeiden dat in opdracht de data moesten verdraaien of wissen. Ton een meneer hiermee naar buiten wilde komen stak het CDC hier een stok voor. De rechten van de data zijn in bezit van het CDC en mogen dus niet zonder toestemming openbaar.
pi_181546627
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:04 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Daar weet ik niets vanaf. Er is bijvoorbeeld wel een vaccinatie van een bepaald merk en type uit een bepaalde periode geweest. Waarbij een link werd gelegd tussen een hulpstof in die vaccins en autisme. De aantoonbaar verhoogde kans op autisme trad op bij voornamelijk zwarte kinderen tot 4 jaar.
Dat was bewezen gefraudeerd onderzoek. Het artikel is dan ook teruggetrokken. Nee, het onderzoek waar ik het over heb zal ik zoeken zodra ik thuis ben
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:08:18 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181546661
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:04 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Daar weet ik niets vanaf.
Beetje het hele verhaal met jou
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181546699
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:07 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Dat was bewezen gefraudeerd onderzoek. Het artikel is dan ook teruggetrokken. Nee, het onderzoek waar ik het over heb zal ik zoeken zodra ik thuis ben
Ik heb mijn comment uitgebreid. Die klokkenluider/onderzoeker die (naar eigen zeggen) in opdracht van het CDC de data moest aanpassen. En hiermee naar buiten wilde treden. Zocht contact met een arts uit Engeland. Ene Wakefield? Dat is het onderzoek waar jij het over hebt denk ik.
pi_181546709
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beetje het hele verhaal met jou
Ga koken Piet daar ben jij beter in.
pi_181546839
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:10 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ik heb mijn comment uitgebreid. Die klokkenluider/onderzoeker die (naar eigen zeggen) in opdracht van het CDC de data moest aanpassen. En hiermee naar buiten wilde treden. Zocht contact met een arts uit Engeland. Ene Wakefield? Dat is het onderzoek waar jij het over hebt denk ik.
Nee, Wakefield was helemaaleen schandalig onderzoek. Er zijn meerdere artikelen teruggetrokken.
  Moderator woensdag 29 augustus 2018 @ 15:17:38 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181546842
Trouwens moet bij elk gepubliceerd artikel gezet worden of er "conflicts of interest" zijn en je kunt ook gewoon artikelen selecteren waarbij geen van de auteurs gelieerd is aan pharma... dan hou je nog genoeg degelijke studies over waaruit blijkt dat vaccinatie gewoon werkt.

Het is één van de meest eenvoudig werkzame medicijnen het is een stuk makkelijker uit te leggen op moleculair niveau dan bijvoorbeeld asperine, snap daadwerkelijk niet waarom er niet door het tegenkamp gezegd wat aan het mechanisme van vaccinatie ze niet begrijpen/geloven...

Geloven ze niet dat het immuunsysteem werkt
begrijpen ze niet hoe je immuunsysteem werkt
Willen ze weten waaruit een vaccin bestaat

Zo moeilijk is het volgensmij niet...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 29 augustus 2018 @ 15:18:15 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181546858
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:00 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Studenten worden aangespoord om na hun atudie vooral commercieel te denken en zich aan te sluiten bij grote bedrijven. Via de overheidagesubsidieerde instituten worden deze werknemers ook veel gerekruteerd.
welke studenten en door wie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:19:12 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181546882
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:11 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ga koken Piet daar ben jij beter in.
En nog steeds geen enkel argument, slechts dom wat roepen, wat een triest geknakt persoontje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:20:36 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181546924
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:10 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ik heb mijn comment uitgebreid. Die klokkenluider/onderzoeker die (naar eigen zeggen) in opdracht van het CDC de data moest aanpassen. En hiermee naar buiten wilde treden. Zocht contact met een arts uit Engeland. Ene Wakefield? Dat is het onderzoek waar jij het over hebt denk ik.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136032/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181547013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat je dan met drogredenaties komt van big pharma dit, mijn ouders leven ook nog etc. doet daar niets aan af.
Oja dat past natuurlijk niet goed in je verhaal dus laat je dat maar achterwege of je maakt het maar belachelijk. simpel.

zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:52 • 299
Janneke141
"Helaas is er nog geen vaccin tegen stupiditeit"
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:25:34 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181547040
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:24 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Oja dat past natuurlijk niet goed in je verhaal dus laat je dat maar achterwege of je maakt het maar belachelijk. simpel.

zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:52 • 299
Janneke141
"Helaas is er nog geen vaccin tegen stupiditeit"
Je laat goed zien hoe gelijk Janneke heeft, je hebt nog geen enkele post neergezet die getuigde van intelligentie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181547125
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:10 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ik heb mijn comment uitgebreid. Die klokkenluider/onderzoeker die (naar eigen zeggen) in opdracht van het CDC de data moest aanpassen. En hiermee naar buiten wilde treden. Zocht contact met een arts uit Engeland. Ene Wakefield? Dat is het onderzoek waar jij het over hebt denk ik.
Ik wist dat er iets was met die CDC klokkenluider, dus heb het opgezocht: voor de film(sprookje past beter) Vaxxed is hij verkeerd geciteerd:

https://leftbrainrightbra(...)axxed-is-misleading/
pi_181547355
quote:
Ach gut. Die zaak is juist een heel mooi voorbeeld van belangensverstrengeling waarbij de macht van big pharma reikt via politiek en media tot in publicaties op wetenschapsbulletins. Aangedikt, overdreven, feiten weggelaten. Die zaak staat bol van semantische spelletjes en eigen interpraties hoe het elke partij zelf het beste uitkwam. Wakefield had niet genoeg data inderdaad. Althans geen legitieme data waar geen rechten op zat. Bijvoorbeeld de data van het CDC zelf waar de klokkenluider van het CDC zelf mee naar buiten wilde treden. Dit ging over data over diezelfde vaccin. De helft van Wakefields collegas zijn gezwicht op laste van intrekking van hun beroepsrecht enzovoort.

De macht en invloed van big pharma maakt wetenschap geen wetenschap meer. maar wel politiek gereedschap.
pi_181547496
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:04 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Daar weet ik niets vanaf. Er is bijvoorbeeld wel een vaccinatie van een bepaald merk en type uit een bepaalde periode geweest. Waarbij een link werd gelegd tussen een hulpstof in die vaccins en autisme. De aantoonbaar verhoogde kans op autisme trad op bij voornamelijk zwarte kinderen tot 4 jaar. Onderzoekers van CDC in Amerika zeiden dat in opdracht de data moesten verdraaien of wissen. Ton een meneer hiermee naar buiten wilde komen stak het CDC hier een stok voor. De rechten van de data zijn in bezit van het CDC en mogen dus niet zonder toestemming openbaar.
quote:
Onderzoek werpt nieuw licht op ontstaan van autisme

Voor het eerst tonen wetenschappers aan bij muizen dat er een verband bestaat tussen de afweer van de moedermuis, de darmbacteriën en autisme. Het is een stap vooruit in de ontrafeling van een medisch mysterie.

Ben Vanheukelom
vr 03 aug 17:01

Over de oorzaken van autisme tast de medische wetenschap nog in het duister. Onderzoekers van de universiteit van Virginia hebben aan de hand van testen op muizen gezien dat het afweersysteem van de moeder een belangrijke rol speelt. Bij muizen probeerden ze autisme na te bootsen door een extreme ontstekingsreactie bij de zwangere moedermuizen op te wekken. Dat lukte bij een aantal muizen niet. Het bleek dat die muizen over andere darmbacteriën beschikten dan de andere muizen. Met andere woorden, hun darmflora beschermde hun afstammelingen tegen neurologische ontwikkelingsstoornissen die wellicht tot autisme leiden.

Boodschappercel

Tijdens de experimenten merkten de onderzoekers dat een bepaald eiwit opvallend hoog aanwezig was bij de moedermuizen. Dit eiwit is een boodschapper die het afweersysteem als het ware aanspoort om nog meer te reageren, wat leidt tot een overreactie: een ontsporing of ziekte. Deze boodschapper, IL-17a genaamd, speelt overigens ook een rol bij chronische ontstekingen als MS, reumatoïde artritis en de huidziekte psoriasis.

Onderzoeksleider John Luken vermoedt dat de aanwezigheid van dit eiwit bij een zwangere vrouw een aanwijzing kan zijn voor autisme bij het kind, een ziektemerker.

Ook bij ons zijn vorsers al jaren bezig met onderzoek van de darmflora. Eén van hen is professor Marie Joossens van de KULeuven en de UGent. “Dit is een belangwekkend onderzoek. Het is de eerste keer dat wordt aangetoond dat de darmflora het afweersysteem van de moeder stuurt en zo mee de kans op autisme bepaalt. Het gaat natuurlijk over muizenmodellen, maar toch, het is een belangrijke stap.”

Het is de eerste keer dat wordt aangetoond dat de darmflora het afweersysteem van de moeder stuurt en zo mee de kans op autisme bepaalt

Marie Joossens, professor moleculaire microbiologie KULeuven, UGent
“Het baanbrekende is dus dat de onderzoekers hebben aangetoond dat de darmbacteriën bepalen hoe het afweersysteem van de moeder reageert op ontstekingen. Die bacteriën van de moeder zijn niet de oorzaak, maar ze hebben wel de touwtjes in handen in dit proces.”

De darmbacteriën van de moeder zijn dus niet de oorzaak van autisme bij het kind, maar hebben wel de touwtjes in handen in dit proces

Marie Joossens, professor moleculaire microbiologie KULeuven, UGent
Kunnen we dan ons afweersysteem en onze darmbacteriën bijsturen als er een groter risico is voor autisme?

Professor Joossens wijst op de complexiteit van onze darmflora. Ze vergelijkt die met een stad waar iedereen een rol speelt. In principe kan je die darmflora wel bijsturen, maar dan moet je ook weten in welke richting en hoe. “We doen volop succesvolle studies met fecale transplantaties, het transplanteren van de darminhoud. Dat is een veelbelovende maar experimentele behandeling, maar er zijn ook al ernstige nevenwerkingen beschreven. En voor probiotica, waarbij zogenaamde ‘goede bacteriën’ worden toegediend, verwachten we dat ze weinig soelaas brengen bij dit soort complexe aandoeningen.”

Vroegtijdige opsporing?

Hoe zit het dan met de ziektemerker IL-17a, kan je op basis van die merker voorspellen of er een overreactie is van het afweersysteem die kan leiden tot autisme bij het kind?

Ook dit is nog veel te vroeg om te zeggen, meent Marie Joossens, "De resultaten van een onderzoek bij muizen kun je helaas niet zomaar overdragen naar de mens. Het onderzoek is bovendien gedaan op een beperkt aantal muizen, dat is deontologisch verplicht. Voorlopig moeten we dus zeggen: het is een belangrijke eerste stap. ”

Bezwaar tegen vaccins ontkracht

Een indirect gevolg van dit onderzoek is dat het de kritiek op vaccins ontzenuwt. Tegenstanders van vaccins beweren namelijk dat die tot autisme kunnen leiden omdat ze toxische stoffen zouden bevatten voor de bewaring. Voor onderzoeksleider John Luken snijdt dit geen hout. Voor hem is het duidelijk dat we de oorzaken voor autisme veel vroeger moeten zoeken, namelijk tijdens de zwangerschap en bij het afweersysteem van de moeder.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ntstaan-van-autisme/
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:55:31 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181547688
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:40 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Ach gut. Die zaak is juist een heel mooi voorbeeld van belangensverstrengeling waarbij de macht van big pharma reikt via politiek en media tot in publicaties op wetenschapsbulletins. Aangedikt, overdreven, feiten weggelaten. Die zaak staat bol van semantische spelletjes en eigen interpraties hoe het elke partij zelf het beste uitkwam. Wakefield had niet genoeg data inderdaad. Althans geen legitieme data waar geen rechten op zat. Bijvoorbeeld de data van het CDC zelf waar de klokkenluider van het CDC zelf mee naar buiten wilde treden. Dit ging over data over diezelfde vaccin. De helft van Wakefields collegas zijn gezwicht op laste van intrekking van hun beroepsrecht enzovoort.

De macht en invloed van big pharma maakt wetenschap geen wetenschap meer. maar wel politiek gereedschap.
Kom nu eens met argumenten en bronnen i.p.v. dit gejank
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 16:20:15 #252
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181548287
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:24 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Oja dat past natuurlijk niet goed in je verhaal dus laat je dat maar achterwege of je maakt het maar belachelijk. simpel.

zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:52 • 299
Janneke141
"Helaas is er nog geen vaccin tegen stupiditeit"
Het mijn ouders leven nog argument is ronduit bullshit. Mensen die niet meer leven of met complicaties uit die ziekten zijn gekomen hebben natuurlijk geen kinderen. Zie je dan zelf niet in wat voor een domme drogredenatie dat is? Ik had die opmerking over het stupiditeitvaccin niet gezien, die vind ik ook nogal ver gaan.

Daarbij zijn lagere sterftecijfers ook het gevolg van een betere algemene gezondheidszorg die in de loop van de decennia optrad. Het sterftecijfer vanwege infectieziekten nam dan wel af, er leefden veel mensen door met verschrikkelijke complicaties. De patiënten konden dan wel van de dood gered worden, maar de kwaliteit van leven was ver te zoeken.

Afrika is hiervan goed voorbeeld. Daar is de gezondheidszorg op een super laag peil, en hebben vaccins gezorgd voor 95% minder doden door de mazelen. De 5% die nog wel sterft is vaak niet gevaccineerd of de dekkingsgraad is te laag. De mensen die in deze cijfers niet voorkomen zijn de mensen die de ziekte doormaken en er hun leven lang nog de gevolgen van ondervinden, dat gaat om een veelvoud van het aantal mensen dat er aan sterft. Gek genoeg hoor ik daarover nooit iets van de anti-vaxxers.

Informatie hierover vindt je in de bronnen die ik eerder in dit topic gepost heb.

[ Bericht 33% gewijzigd door JeMoeder op 29-08-2018 16:27:50 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181548558
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En er zijn ook gewoon genoeg mensen die eigenlijk te dom zijn om te poepen.

[ afbeelding ]
Is dit serieus? }:|
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:25:10 #254
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181550272
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:35 schreef Unlucky1 het volgende:

Van de pro-vaxxers hier lees ik alleen loze standaard excuses.

Pro-vaxxers bestaan niet. In de volksmond heten die gewoon 'mensen met gezond verstand'.

Ze hebben al helemaal geen excuses nodig, want de empirische bewijzen, die er in overvloed zijn, geven aan dat hun gezond verstand gewoon werkt.

Jij daarentegen snapt er echt helemaal niks van. Je bent waarschijnlijk ook blind. Je hebt geen verhaal, geen onderbouwing, alleen maar dom gewauwel en alu-hoedjes-bullshit over big pharma.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181550536
Te triest voor woorden dat hogeropgeleiden in deze fabeltjes zijn gaan geloven. Zo te zien zal de overheid in de toekomst ook weer met voorlichtingscampagnes over vaccineren moeten komen aanzetten.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181550875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Pro-vaxxers bestaan niet. In de volksmond heten die gewoon 'mensen met gezond verstand'.

Ze hebben al helemaal geen excuses nodig, want de empirische bewijzen, die er in overvloed zijn, geven aan dat hun gezond verstand gewoon werkt.

Jij daarentegen snapt er echt helemaal niks van. Je bent waarschijnlijk ook blind. Je hebt geen verhaal, geen onderbouwing, alleen maar dom gewauwel en alu-hoedjes-bullshit over big pharma.
Je belast baby lichaampjes met ziekten die je ze expres inspuit die nieteens hoeven voorkomen in het echt. Hiermee belast je hun immuun systeem meervoudig op hele jonge leeftijd. In grotere dosis dan dat het virus in het wild het lichaam zou binnenkomen. En ook via een andere weg. Direkt via het bloed als het anders via de luchtwegen binnenkomt.

Volgens Big Pharma logica krijgen geboren kinderen ook alle ziekten. En zonder vaccinaties zullen ze zeker komen te overlijden.

Er bestaan ook meer ziekten waar Big Pharma helemaal geen vaccin voor heeft en waarvoor kinderen niet worden gevaccineerd. Maar daar praat niemand over.

Gaat je kind nu 100% zeker te weten dood? Natuurlijk niet! Raak dat karretje of pin in de supermarkt ook niet meer aan.
pi_181551027
Het ruikt nog steeds naar lijm hier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:53:52 #258
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551033
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:48 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je belast baby lichaampjes met ziekten die je ze expres inspuit die nieteens hoeven voorkomen in het echt. Hiermee belast je hun immuun systeem meervoudig op hele jonge leeftijd. In grotere dosis dan dat het virus in het wild het lichaam zou binnenkomen. En ook via een andere weg. Direkt via het bloed als het anders via de luchtwegen binnenkomt.

Volgens Big Pharma logica krijgen geboren kinderen ook alle ziekten. En zonder vaccinaties zullen ze zeker komen te overlijden.

Er bestaan ook meer ziekten waar Big Pharma helemaal geen vaccin voor heeft en waarvoor kinderen niet worden gevaccineerd. Maar daar praat niemand over.

Gaat je kind nu 100% zeker te weten dood? Natuurlijk niet! Raak dat karretje of pin in de supermarkt ook niet meer aan.
Zoals ik al zei, je hebt geen verhaal, geen onderbouwing, alleen maar dom gewauwel en alu-hoedjes-bullshit over big pharma.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181551047
Overigens heeft de overheid en wetenschap het veel vaker fout gehad maar werd "empirische data en wetenschap" zonder meer geduwd. Ik noem plantaardige olieen en margarine zijn beter dan dierlijke. Meer koolhydraten minder vet. Melk is goed vanwege calcium. En nu zout.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:54:47 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181551061
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:48 schreef Unlucky1 het volgende:
Gaat je kind nu 100% zeker te weten dood?
Er zijn maar weinig zekerheden in het leven, maar hier wil ik wel aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181551087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:53 schreef Monolith het volgende:
Het ruikt nog steeds naar lijm hier.
Wat heb je gedaan je badkamer gekit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Unlucky1 op 29-08-2018 18:09:48 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:56:06 #262
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:54 schreef Unlucky1 het volgende:
Overigens heeft de overheid en wetenschap het vaker fout gehad
Dat klopt....maar met dit niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181551114
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig zekerheden in het leven, maar hier wil ik wel aan.
Nou weetje je doet maar hoor spuit je kind maar vol. Elk kind brengt dan meer op voor big pharma en daarmee de overheid en de salaris van mark rutte Zijn ze per direkt productief voor de economie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Unlucky1 op 29-08-2018 18:02:18 ]
pi_181551131
"de wetenschap heeft het wel vaker fout gehad" is ook zo'n typische uitspraak van mensen die geen hol snappen van wetenschap.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181551155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat klopt....maar met dit niet.
Geschiedenis herhaalt zich en je leert maar niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Unlucky1 op 29-08-2018 18:08:02 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:58:40 #266
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551169
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:56 schreef Unlucky1 het volgende:
Nou weetje je doet maar hoor spuit je kind maar vol.
En liefst jouw kind ook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181551176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:57 schreef Monolith het volgende:
"de wetenschap heeft het wel vaker fout gehad" is ook zo'n typische uitspraak van mensen die geen hol snappen van wetenschap.
Nou leg uit hoe steekt wetenschap dan wel in elkaar?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:59:06 #268
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551184
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef Unlucky1 het volgende:

Geschiedenis herhaalt zich en je leert naar niet.
Gewauwel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181551201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En liefst jouw kind ook.
Ik krijg geen kinderen en wil ze ook niet.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:01:18 #270
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551239
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:59 schreef Unlucky1 het volgende:

Ik krijg geen kinderen en wil ze ook niet.
En je dan zoooo druk maken over vaccineren. :)

Is maar misschien maar beter ook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181551246
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:54 schreef Unlucky1 het volgende:
Overigens heeft de overheid en wetenschap het veel vaker fout gehad maar werd "empirische data en wetenschap" zonder meer geduwd. Ik noem plantaardige olieen en margarine zijn beter dan dierlijke. Meer koolhydraten minder vet. Melk is goed vanwege calcium. En nu zout.
Klopt, en dan hebben we nog allerlei overheidsinstituten die onder druk worden gezet om hun conclusies aan te passen. Doorgaans door partijgenoten van Dijkhoff. De gezondheidsraad is ook ernstig belangenverstrengeld. De EU smokkelt ook graag een beetje wanneer er grote financiele belangen hun laten belobbyen.

Een betrouwbare overheid met een altijd eerlijk verhaal zou wel helpen in deze. Laat Dijkhoff daarmee eens aan het werk gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181551264
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Nou leg uit hoe steekt wetenschap dan wel in elkaar?
Lees het proefschrift dat ik eerder linkte in dit topic. Al betwijfel ik of de informatie door de massieve stalen plaat voor je kop heen komt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181551304
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En je dan zoooo druk maken over vaccineren. :)

Is maar misschien maar beter ook.
Waar slaat dat op moet ik persé zelf kinderen hebben om mij er druk over te maken. Weetje het zou mij niets verbazen dat Klaas Kloothof een showtje opvoert gebruikmakend van zijn dochtertje. Maar dat ie stiekem toch niet vaccineert. VVD en Groenlinks de hele meute zijn meer dan eens hypocriet gebleken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Unlucky1 op 29-08-2018 18:10:41 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:04:34 #274
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:

Klopt, en dan hebben we nog allerlei overheidsinstituten die onder druk worden gezet om hun conclusies aan te passen.

Welke conclusies zijn er aangepast over vaccinaties? Hmmm? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181551353
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke conclusies zijn er aangepast over vaccinaties? Hmmm? :)
Je weet wat instituten zijn he. Ze zijn verbonden met universiteiten, krijgen subsidie van de overheid en hebben nauwe banden met het commercieel bedijfsleven.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:08:27 #276
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551412
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:04 schreef Unlucky1 het volgende:

Waar slaat dag op moet ik persé zelf kinderen hebben om mij druk over te maken.
Ach....wat zal ik zeggen. :)

Wat misschien wel helpt is als je je daadwerkelijk verdiept in de materie in plaats van elke bullshitverhaal op facebook klakkeloos aan te nemen. Dan kom je zo dom over.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:08:46 #277
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551417
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je weet wat instituten zijn he. Ze zijn verbonden met universiteiten, krijgen subsidie van de iverheid en hebben nauwe banden met het commercieel bedijfsleven.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181551602
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ach....wat zal ik zeggen. :)

Wat misschien wel helpt is als je je daadwerkelijk verdiept in de materie in plaats van elke bullshitverhaal op facebook klakkeloos aan te nemen. Dan kom je zo dom over.
We nemen beiden informatie aan zoals het wordt aangeboden, verdraaid in zekere mate of niet nietwaar. Ken jij de echte hele hele waarheid?
Ik lees nooit op facebook.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:19:43 #279
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181551711
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:15 schreef Unlucky1 het volgende:

We nemen beiden informatie aan zoals het wordt aangeboden
Ik neem alleen informatie aan die onderbouwd is. Jij blijkbaar niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181552195
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:04 schreef Unlucky1 het volgende:
Weetje het zou mij niets verbazen dat Klaas Kloothof een showtje opvoert gebruikmakend van zijn dochtertje. Maar dat ie stiekem toch niet vaccineert.
Haha, dit lijkt mij echt heel erg stug.Waarom zou hij dat doen?

Nee, ik ben voor vaccinatie maar pertinent tegen verplicht vaccineren vanuit de overheid maar ik weet eigenlijk wel zeker dat Dijkhoff zijn kinderen gewoon laat vaccineren en dit niets met een showtje te maken heeft.
pi_181552365
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. :)
Gewoon blijven grossieren in ongesubstantieerde aantijgingen zijn ze ook goed in inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181552515
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Haha, dit lijkt mij echt heel erg stug.Waarom zou hij dat doen?

Nee, ik ben voor vaccinatie maar pertinent tegen verplicht vaccineren vanuit de overheid maar ik weet eigenlijk wel zeker dat Dijkhoff zijn kinderen gewoon laat vaccineren en dit niets met een showtje te maken heeft.
Nouja, je weet hoe VVD en Groenlinks gemeenten verplichtten destijds vluchtelingen op te nemen. Maar achter de schermen uitzonderingen maakten voor hun eigen buurt. Femke Halsema die zo voor integratie is en gemengde scholen maar haar eigen kind(eren) van een zwarte school hebben verwijderd. Zomaar twee voorbeelden.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:49:53 #283
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181552556
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:48 schreef Unlucky1 het volgende:

Nouja, je weet hoe VVD en Groenlinks gemeenten verplichtten destijds vluchtelingen op te nemen. Maar achter de schermen uitzonderingen maakten voor hun eigen buurt. Zomaar een voorbeeldje.
Nog meer ongefundeerd gewauwel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181552603
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:48 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Nouja, je weet hoe VVD en Groenlinks gemeenten verplichtten destijds vluchtelingen op te nemen. Maar achter de schermen uitzonderingen maakten voor hun eigen buurt. Zomaar een voorbeeldje.
Ach, Dijkhoff heeft een rotsvast vertrouwen in de wetenschap dus ik zie geen enkele reden dat hij zijn kinderen niet zou inenten. Hij zou daar niets mee winnen.
pi_181555641
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je weet wat instituten zijn he. Ze zijn verbonden met universiteiten, krijgen subsidie van de overheid en hebben nauwe banden met het commercieel bedijfsleven.
Het nieuwsartikel:
https://www.newsweek.com/(...)en-autism-and-379245

Het artikel zelf:
http://www.pnas.org/conte(...)/1500968112.full.pdf

Studie gedaan door wetenschappers betaald via een pro-ziekte stichting.

Nu kun je met allerlei andere vage claims gaan komen waar je 0 bewijs voor gaat geven, de volgende facebook groep heeft 90% van de bullshit al weerlegd(Met bronnen :o):

https://www.facebook.com/RtAVM/

Handig aangegeven met simpele plaatjes, ook makkelijk te lezen door leken zonder enige kennis van wetenschappelijke artikelen. Aanrader voor iedereen die 'twijfelt' tussen vaccineren of niet vaccineren.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 20:28:15 #286
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181555694
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:56 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Nou weetje je doet maar hoor spuit je kind maar vol. Elk kind brengt dan meer op voor big pharma en daarmee de overheid en de salaris van mark rutte Zijn ze per direkt productief voor de economie.
Je maakt jezelf volledig ongeloofwaardig nu. Geen enkel bewijs of argument, alleen maar booh booh booh... Stop aub met jezelf zo voor schut zetten en behoud het kleine beetje waardigheid dat je nog hebt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 20:32:01 #287
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181555806
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Nou leg uit hoe steekt wetenschap dan wel in elkaar?
'De wetenschap' bestaat niet. Er zijn miljoenen wetenschappers die onderzoeken doen, peer reviews houden, kijken of bepaalde experimenten herhaald kunnen worden etc. Daarbij onderzoeken deze wetenschappers duizenden, zo niet miljoenen onderwerpen. Praten over "de wetenschap" is je reinste kolder. En dan vooral als het het hebt over 'falen' van 'de wetenschap'.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181556036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

'De wetenschap' bestaat niet. Er zijn miljoenen wetenschappers die onderzoeken doen, peer reviews houden, kijken of bepaalde experimenten herhaald kunnen worden etc. Daarbij onderzoeken deze wetenschappers duizenden, zo niet miljoenen onderwerpen. Praten over "de wetenschap" is je reinste kolder. En dan vooral als het het hebt over 'falen' van 'de wetenschap'.
Dan heb je het ook tegen user Monolith.

Wetenschap is data verzamelen. Maar wat wordt er verder met die data gedaan door corporaties en politiek?
Hoe gaat Big Pharma met data om?
pi_181556809
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke conclusies zijn er aangepast over vaccinaties? Hmmm? :)
Wat wil je nou dan? Dat mensen op de overheid vertrouwen als die zegt dat iets belangrijk is, of dat ze zelf moeten uitzoeken wanneer de overheid betrouwbaarheid is en wanneer die ze weer voorliegt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:02:48 #290
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181556872
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:39 schreef Unlucky1 het volgende:

Wetenschap is data verzamelen.
Hmmm, dat is een tikkie sumier. De onderstaande omschrijving dekt beter de lading.

De vraag naar wat wetenschap precies is, is al lange tijd onderwerp van discussie onder
wetenschapsfilosofen. In dit artikel worden twee componenten onderscheiden: de gehanteerde
methodologie en het corpus aan kennis dat daarvan het gevolg is. Onder de wetenschappelijke
methode wordt hier het systematisch empirisch toetsen van hypothesen verstaan. Hiertoe
behoren ook historische beweringen, die weliswaar niet onder gecontroleerde omstandigheden
herhaaldelijk getest kunnen worden, maar wel aannemelijk gemaakt kunnen worden als
meerdere lijnen van evidentie convergeren. Het corpus aan kennis is het in grote mate
samenhangende beeld dat de wetenschappen ons schetsen van de werkelijkheid, van de
communicatie tussen zenuwcellen tot de structuur van ruimte-tijd. Deze twee componenten
kunnen niet geheel los van elkaar gezien worden: vanuit het bestaande corpus worden nieuwe
hypothesen geformuleerd en ook bij de empirisch toetsing speelt de achtergrondkennis uit het
corpus een belangrijke rol.


quote:
Hoe gaat Big Pharma met data om?
Nou, hoe gaat Big Pharma volgens jou met die data om? En hoe kom jij aan die kennis? Hoeveel jaar heb jij in de farmaceutische industrie gewerkt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:05:49 #291
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181556995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat wil je nou dan?
Een antwoord. :)

Jij zegt dat conclusies onder druk aangepast worden. Ik vraag jou hoe dat betrekking heeft op dit topic. Welke conclusies over vaccinaties zijn volgens jou aangepast?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181557035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:39 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Dan heb je het ook tegen user Monolith.

Wetenschap is data verzamelen. Maar wat wordt er verder met die data gedaan door corporaties en politiek?
Hoe gaat Big Pharma met data om?
Laat mij even lekker buiten je mongoloïde gezwets, trolletje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181557529
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Laat mij even lekker buiten je mongoloïde gezwets, trolletje.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:57 schreef Monolith het volgende:
"de wetenschap heeft het wel vaker fout gehad" is ook zo'n typische uitspraak van mensen die geen hol snappen van wetenschap.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Nou leg uit hoe steekt wetenschap dan wel in elkaar?
pi_181557594
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:17 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]


[..]


[..]

Daar heb je reactie op gehad. Maar als je denkt dat ik nog zin heb in de zoveelste discussie met een creationist, anti-vaxxer of andersoortig zwakzinnig wetenschapsontkennertje dan heb je het mis. BNW is drie deuren verder. Blijf daar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181557772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een antwoord. :)

Jij zegt dat conclusies onder druk aangepast worden. Ik vraag jou hoe dat betrekking heeft op dit topic. Welke conclusies over vaccinaties zijn volgens jou aangepast?
Op youtube staat een documentaire genaamd Vaxxed. Je zult als tegenstander van anti-vaxxers maar het geduld en aandacht moeten opbrengen om het nauwlettend door te nemen. Niet skimmen anders mis je context.

TLDR; wetenschapper van het Amerikaanse CDC verzamlde data in opdracht van CDC omtrent 1 specifieke vaccin. Hij werd gesommeerd om achteraf data weg te laten of een draai te geven. De gegevens toonden een correlatie aan tussen het vaccin, en de zeer verhoogde ricisco op autisme, bij voornamelijk zwarte kinderen tot 4 jaar. Hij wilde hiermee naar buiten. CDC zei "meh is ons bezit dat mag jij niet". Andrew Wakefield met wie die wetenschapper contact had, is toen zelf data gaan verzamelen. Wat mislukte.

Edit.

Zie bijv. hier https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vaxxed
hoe diep en machtig de onvloed van big pharma gaat. Elke review en verwijzing schrijven ze met zoveel disgust en suggestie. Mannetjes achter het scherm laten de docu het filmfestival zelfs niet halen. Deze hele secure manier van propagandavoering. Kom ik alleen tegen bij staatsmedia en Joods/Zionistische politiek. Niets wordt aan toeval overgelaten. De belangrijkste bronnen achrijven allemaal hetzelfde in de hoofdpunten. Pseudoscience, alledging cover up, anti-vaccine amd propaganda, by discredited activist. Terwijl de context zoveel anders is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Unlucky1 op 29-08-2018 21:37:42 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:32:50 #296
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181558183
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:23 schreef Unlucky1 het volgende:

Op youtube staat een documentaire genaamd Vaxxed.
En toen was je me al weer kwijt....

Dit is precies wat ik bedoel met informatie die niet onderbouwd is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:34:56 #297
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181558266
Ja je kletst ook als iemand die zijn mening baseert op een eenzijdige YouTube-docu.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:36:12 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181558338
Ah, een youtubefilmpje. Ik ben om.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181558426
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, een youtubefilmpje. Ik ben om.
Er zijn gelukkig mensen die de samenvatting wel even voor je willen geven:
https://www.skepticalrapt(...)eld-fraudulent-film/

Prachtig ook dat jengelen over de industrie, maar klakkeloos vallen voor een man die vooral zijn eigen zakken wil vullen ten koste van kinderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181558441
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:23 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Op youtube staat een documentaire genaamd Vaxxed.
_O-
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')