--> machtsmisbruik.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:35 schreef Gia het volgende:
zijn het gewoon zieke mensen en heeft het tenminste niets te maken met het geloof.
Jij beweert dat al deze mensen evenveel exposure hebben als nummer 1 op die lijst?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:31 schreef bascross het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord dus al.Of is het erger dat de NOS dezelfde informatie geeft als de politie via hun website?
Er wordt al enkele weken een meisje vermist, die geregeld voorbij komt met foto, voor- en achternaam.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nou, noem er eens drie dan? Die nu gezocht worden en die ‘vaak genoeg met volledige naam en foto voorbij‘ komen.
Ik maak het je makkelijk.. hier is de lijst:
https://www.politie.nl/ge(...)nale-opsporingslijst
Je had het hier al eerder over en toen heb ik het volgende geantwoord op je.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat de media het niet eens anders mag doen.
De politie mag in geval van bv acuut gevaar een portret verspreiden via de bekende kanalen (opsporing verzocht etc) maar niet icm naam.
De media mogen de beeltenis en video's en wat al niet meer van deze man helemaal niet opvoeren, art 22 privacy wetgeving.
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:32 schreef Greys het volgende:
[..]
En terecht.
Ik vond dit:
Het OM heeft in bijzondere gevallen de bevoegdheid om strafrechtelijke persoonsgegevens te verstrekken. Deze uitzonderingen staan beschreven in de aanwijzing Wbp van het OM. Openbaarmaking kan ‘voor zover het tot de taak van de officier van justitie/advocaat-generaal behoort om in het kader van de behandeling van de zaak informatie aan media te verstrekken’ (pag. 10, paragraaf 6.2 onder h. en pag. 12 paragraaf 9). Een voorbeeld hiervan is opsporingsberichtgeving. Verder kunnen het OM en de politie in het kader van hun publiekrechtelijke taken strafrechtelijke persoonsgegevens verstrekken aan media.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0021484/2002-08-01
Dat beweer ik niet. Met vaak genoeg doelde ik niet op het aantal keer dat mensen in de media verschijnen met naam en foto, maar dat er genoeg mensen zijn die ook gezocht worden en waarvan allerlei gegevens en ''privacy-gevoelige'' informatie beschikbaar is voor iedereen met internet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:38 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Jij beweert dat al deze mensen evenveel exposure hebben als nummer 1 op die lijst?
Dat de dagbladen over nummer 2 en 3 evenveel schrijven?
Dacht het niet.
Maar ik wacht nog steeds op je voorbeelden. Al denk ik niet dat je die hebt.
Wrs is de kans dat pedo's tegen de lamp lopen in een levensbeschouwelijk neutrale omgeving groter en dus komen ze daar minder vaak voor? RK-kerk heeft er natuurlijk altijd alles aan gedaan om of te negeren of met de mantel der liefde bedekken, zodat er geen smet op hun naam kwam. Daarnaast heeft het leerstuk van het celibaat icm de scheiding der seksen ook geen goed gedaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zonen, ja volwassen nu, zijn vroeger 7 jaar lang misdienaar geweest. Inclusief jaarlijks efteling reisje.
Nooit iets voorgevallen. Kon ook niet, want niemand was ooit alleen met een kind.
Ik denk dat je wel een punt hebt met je opmerking. Plekken waar veel kinderen zijn, trekken pedo's aan. Hier in 't zuiden werd veel geregeld vanuit het geloof. Scholen, verenigingen, hadden allemaal de naam RK.
Neemt niet weg dat het op openbare scholen en verenigingen net zo goed voorkomt. Maar ja, dan zijn het gewoon zieke mensen en heeft het tenminste niets te maken met het geloof.
Plausibele verklaring.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs is de kans dat pedo's tegen de lamp lopen in een levensbeschouwelijk neutrale omgeving groter en dus komen ze daar minder vaak voor? RK-kerk heeft er natuurlijk altijd alles aan gedaan om of te negeren of met de mantel der liefde bedekken, zodat er geen smet op hun naam kwam. Daarnaast heeft het leerstuk van het celibaat icm de scheiding der seksen ook geen goed gedaan natuurlijk.
Maar goed, wat je zegt, niet achter ieder hoekje zit een pedofiel natuurlijk.
Precies, en dat is bij alle pedo's hetzelfde.quote:
Plus het constante hameren op het feit dat de vrouw door de duivel is verleid en het leerstuk over de original sin...quote:
Celibaat geldt alleen voor priesters, niet voor scoutingleiders, of voetbaltrainers. Clubs waren/zijn verder alleen in naam RK. De kerk heeft er niets (meer) mee te maken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs is de kans dat pedo's tegen de lamp lopen in een levensbeschouwelijk neutrale omgeving groter en dus komen ze daar minder vaak voor? RK-kerk heeft er natuurlijk altijd alles aan gedaan om of te negeren of met de mantel der liefde bedekken, zodat er geen smet op hun naam kwam. Daarnaast heeft het leerstuk van het celibaat icm de scheiding der seksen ook geen goed gedaan natuurlijk.
Maar goed, wat je zegt, niet achter ieder hoekje zit een pedofiel natuurlijk.
Schiet je nu ineens in de verdediging?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Celibaat geldt alleen voor priesters, niet voor scoutingleiders, of voetbaltrainers. Clubs waren/zijn verder alleen in naam RK. De kerk heeft er niets (meer) mee te maken.
Pedo's lopen hier, volgens mij, juist sneller tegen de lamp.
Want volgens mij gebeurt het overal evenveel.
Een beetje wel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schiet je nu ineens in de verdediging?.
In ieder geval niet meer dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nog even en er zijn helemaal geen misstanden in de RK kerk, en nooit geweest ook.
Die zijn er wel. Gelukkig is dat bekend. Neemt niet weg dat het overal voorkomt. Want pedo's zijn gewoon ziek, en die ziekte beperkt zich niet tot gelovigen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nog even en er zijn helemaal geen misstanden in de RK kerk, en nooit geweest ook.
Misschien kunnen niet-gelovigen het stiekemer doen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
In ieder geval niet meer dan gemiddeld.
De praktijk verteld helaas een anders verhaal.
Maar ja, een omgeving waarbij een pedofiel min of meer zijn gang kan gaan, trekt wel pedofielen aan hè. En bovendien werden pedofielen zo'n beetje gekweekt op die internaten van hen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Die zijn er wel. Gelukkig is dat bekend. Neemt niet weg dat het overal voorkomt. Want pedo's zijn gewoon ziek, en die ziekte beperkt zich niet tot gelovigen.
Wat voor uitkering dan? Of zeg je zomaar iets.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:54 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Gewoon uitkering vanuit nederland toch!
que?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar ja, een omgeving waarbij een pedofiel min of meer zijn gang kan gaan, trekt wel pedofielen aan hè. En bovendien werden pedofielen zo'n beetje gekweekt op die internaten van hen.
Zag het toen ik terug las.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien kunnen niet-gelovigen het stiekemer doen?
Ik geloof er niet in dat het op rijks/openbare clubs en scholen minder voorkomt.
Vertelt is overigens met een -t
Is gewoon blaat, nog niets bekend over zijn bron(nen) van inkomsten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat voor uitkering dan? Of zeg je zomaar iets.
Een veroordeelde die op de opsporingslijsten staat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:09 schreef superniger het volgende:
Heb een paar delen gemist.
Wie is Tommy van der Sommen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |