abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:05:10 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181419659
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, wie is daar voorstander van? Dijkhoff wil toch alleen regelen dat kinderdagverblijven geen juridische problemen hoeven te verwachten als ze vragen of ouders hun kind hebben ingeent?
Heb je het artikel gelezen? Hij geeft aan dat de volgende stap is om voor vaccinatieplicht te pleiten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_181419720
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb je het artikel gelezen? Hij geeft aan dat de volgende stap is om voor vaccinatieplicht te pleiten.
"vaccinatieplicht" = "ze voor rotte vis uit te maken of door hardhandig met sociaal werkers mensen hun kinderen af te laten pakken... haha zie je dat al voor je? We komen uw kind ophalen, mevrouw (pakt de gummiknuppel er bij).. is dit een probleem?"

En dan klagen over het debat. Mijn hemel.

Het is maar goed dat jij niet betrokken bent geweest bij een "debat" over de invoering van de leerplicht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181419736
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja, in het geval dat jouw voorkeursmethode niet blijkt te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 11:08:15 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:08:25 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181419753
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bedankt nog voor het aandragen van Potholer, meteen op geabonneerd. Die man kan het heel goed ontrafelen en beargumenteren.
Wat hij ook vooral heel goed kan is lezen... lezen lezen lezen... een van de weinige wetenschapsjournalisten die HELE wetenschappelijke papers doorleest en snapt wat er wordt gezegd en vooral wat er niet wordt gezegd.

Hij post alleen nog maar sporadisch nieuwe video's jammer genoeg. Maar kanaal is zeker niet dood.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:09:45 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181419790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, in het geval dat jouw voorkeursmethode niet blijkt te werken.
Ik krijg uit zijn woorden niet het gevoel dat er veel geduld is voor dat pad. Hij vertrouw iemand die dit soort minachtende taal uit richting bezorgde ouders niet echt met zo'n klusje om eerlijk te zijn. Dat is iets wat jaren kan duren... dat vertrouwen opbouwen.
pi_181419811
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:09 schreef SpecialK het volgende:

Ik krijg uit zijn woorden niet het gevoel dat er veel geduld is voor dat pad.
Laten we nou niet doen alsof deze discussie is begonnen met Dijkhoff. Hoeveel jaar moeten we met z'n allen afwachten of deze mensen van gedachten gaan veranderen voordat jij vindt dat er "voldoende geduld" is getoond?
pi_181419866
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, wie is daar voorstander van? Dijkhoff wil toch alleen regelen dat kinderdagverblijven geen juridische problemen hoeven te verwachten als ze vragen of ouders hun kind hebben ingeent?
Zit daar trouwens ook bij dat ouders op de een of andere manier verplicht zijn om aan te tonen dat hun kind ingeënt is? Nu wordt het ook al vaak genoeg gevraagd (zolang er nog niemand naar de Commissie Gelijke Behandeling is gestapt kan het nog) maar kunnen ouders simpelweg liegen zonder enige consequenties.
pi_181419971
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:55 schreef SpecialK het volgende:

Die stichtingen ga je ook niet overtuigen. Het gaat er om dat je ouders overtuigt. Dat je laat zien dat jouw argumenten beter zijn dan deze stichtingen. Dat je mensen uitlegt hoe medische wetenschap werkt. Hoe kwaliteitscontrole gaat... waarom dit anders is dan hoe deze mensen claimen dat het is met big pharma...

Zo doe je dat.
Denk je niet dat dat nu al vaak genoeg gebeurd? Er worden bakken met informatie uitgestort over ouders, alleen is het probleem met complotgekkies dat het toch niet binnen komt omdat iedereen die hen argumenten verschaft die niet aansluiten bij hun wereldbeeld ook een insider zijn van het complot waartegen zij ageren en dus per definitie onbetrouwbaar.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:22:40 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181420047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Denk je niet dat dat nu al vaak genoeg gebeurd? Er worden bakken met informatie uitgestort over ouders, alleen is het probleem met complotgekkies dat het toch niet binnen komt omdat iedereen die hen argumenten verschaft die niet aansluiten bij hun wereldbeeld ook een insider zijn van het complot waartegen zij ageren en dus per definitie onbetrouwbaar.
Ik weet het niet. Heb je een voorbeeld van hoe dit nu gaat? Oh en pamfletten air-droppen boven op een grefo gemeente lijkt mij niet een hands-on methode waarin je inhoudelijk in gaat op mensen hun zorgen en overtuigingen.

Ik ben trouwens wel voor wetgeving die stelt dat artsen geen misinformatie mogen geven over vaccinaties trouwens maar... ik denk eigenlijk dat dit al zo is.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:27:29 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181420168
Wat ik nooit zo begrijp aan anti-vaxxers is dat ze hun eigen immuunsysteem zo weinig vertrouwen. Dat strookt niet helemaal met het wel durven eten van onbespoten voedsel en andere zaken. Ik heb meerdere malen via digitale kanalen proberen uit te leggen aan mensen hoe vaccinaties werken, maar na een paar zinnen wordt dat weggewoven met "zal wel maar, ...".

Ik begrijp dat gewoon echt niet, het is niet zo alsof vaccins nou hele moeilijke rare types medicijnen zijn. Met een beetje kennis over het immuunsysteem is het echt niet moeilijk om te begrijpen. Wat ik trouwens wel vreemd vond dat toen ik me heb laten inenten voordat ik op reis ging, en ik de prikmedewerker vroeg wat voor soort vaccin is dit nou (gebaseerd op een peptide of op een niet active variant of een levend vaccin) hij het antwoord niet had, dat heb ik toen later zelf maar even uitgezocht. Maar ik vind dat wel vreemd ik vind dat iemand die het medicijn toedient ook moet weten wat de werking is en welke bestandsdelen het bevat. Misschien dat daar ook wat aan gedaan kan worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:29:28 #61
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_181420212
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:39 schreef Banaanvragen het volgende:

Dijkhof is bang dat zijn eigen baby de mazelen krijgt :')
En hij heeft gelijk. Ik zit er ook niet op te wachten dat mijn dochter wat oploopt door de betweterigheid van een ander.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:33:22 #62
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_181420293
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zit daar trouwens ook bij dat ouders op de een of andere manier verplicht zijn om aan te tonen dat hun kind ingeënt is? Nu wordt het ook al vaak genoeg gevraagd (zolang er nog niemand naar de Commissie Gelijke Behandeling is gestapt kan het nog) maar kunnen ouders simpelweg liegen zonder enige consequenties.
Verplicht het vaccinatieboekje mee nemen bij inschrijving.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_181420372
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het gaat niet over meerderheid vs minderheid. Het gaat over groepen binnen gemeenschappen en hoe je die meetrekt.

Dat doe je door inhoudelijk debat. Niet door een pistool op tafel te leggen.
Dit is geen onderwerp van een debat. Een debat suggereert namelijk dat beide partijen evenveel recht hebben op hun standpunten. En dat is hier niet aan de orde. Het ene standpunt brengt namelijk de volksgezondheid in gevaar en diskwalificeert zich daarmee van het debat.
pi_181420396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:37 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dit is geen onderwerp van een debat. Een debat suggereert namelijk dat beide partijen evenveel recht hebben op hun standpunten. En dat is hier niet aan de orde. Het ene standpunt brengt namelijk de volksgezondheid in gevaar en diskwalificeert zich daarmee van het debat.
Goed punt. Wat wetenschappelijk gezien de feiten zijn kan niet het onderwerp zijn van een publiek debat.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:39:12 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181420410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef JeMoeder het volgende:
We hebben ook gevraagd om ons op de hoogte te brengen wanneer een dergelijk kind wordt aangemeld en geaccepteerd omdat we dan een ander KDV gaan zoeken.
Mag dat wel, eigenlijk? Ik bedoel, mag een KDV die informatie op dit moment verstrekken aan derden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181420419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:55 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Of healing stones.
Dat moet vast lukken. Als je er hard genoeg mee gooit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_181420485
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mag dat wel, eigenlijk? Ik bedoel, mag een KDV die informatie op dit moment verstrekken aan derden?
Dat lijkt me niet. Wel kan ik me iets voorstellen bij kinderdagverblijven die vaccinatie verplichten, zodat ouders alsnog gegarandeerd kan worden dat er geen niet-gevaccineerde kinderen in de opvang zitten.

In het onderwijs lijkt dat me weer lastiger, omdat onderwijs algemeen toegankelijk dient te zien.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:42:45 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181420504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:37 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

1. Iedereen heeft recht op zijn eigen standpunten en overtuigingen. Punt uit.

2. Debat suggereert helemaal niet dat een conclusie slechts een kwestie van smaak of mening is. Het suggereert dat er mensen zijn met misvattingen en mensen die die misvattingen willen rechtzetten en dat daar over-en-weer voor nodig is om dat recht te zetten. Niet per se tussen de debaters maar meer voor de toeschouwers.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:45:01 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181420557
Ik heb nog nooit een serieus debat gezien over of Brahms beter is dan Beethoven. Het hele punt van een debat is JUIST dat er keiharde feiten zijn en dat er iets recht te zetten is bij minimaal 1 partij.

Denken dat debat het signaal uitgeeft dat iets een kwestie van smaak is.. is :')
pi_181420585
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1. Iedereen heeft recht op zijn eigen standpunten en overtuigingen. Punt uit.

2. Debat suggereert helemaal niet dat een conclusie slechts een kwestie van smaak of mening is. Het suggereert dat er mensen zijn met misvattingen en mensen die die misvattingen willen rechtzetten en dat daar over-en-weer voor nodig is om dat recht te zetten. Niet per se tussen de debaters maar meer voor de toeschouwers.
Onder bepaalde voorwaarden vervalt punt 1. Namelijk onder meer wanneer de volksgezondheid in gevaar wordt gebracht.
pi_181420592
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb nog nooit een serieus debat gezien over of Brahms beter is dan Beethoven. Het hele punt van een debat is JUIST dat er keiharde feiten zijn en dat er iets recht te zetten is bij minimaal 1 partij.

Denken dat debat het signaal uitgeeft dat iets een kwestie van smaak is.. is :')
Op het moment dat je met niet-wetenschappers een debat gaat voeren over wetenschap dan wek je inderdaad die indruk. Het debat wat je dan voorstelt is echt net zo zinloos als debatteren met Kent Hovind over evolutie en met Trump over klimaatverandering.
pi_181420612
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:45 schreef SpecialK het volgende:

Dat maak jij er van, ik heb het hier niet over smaak. Ik stel slechts vast dat het rechten op standpunten overtuigingen niet absoluut is. Of ja, je mag ze wel hebben, maar niet altijd ten uitvoer brengen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:47:38 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181420616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Onder bepaalde voorwaarden vervalt punt 1. Namelijk onder meer wanneer de volksgezondheid in gevaar wordt gebracht.
Ja? Jij denkt dat er zoiets is als de gedachtenpolitie?
pi_181420646
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja? Jij denkt dat er zoiets is als de gedachtenpolitie?
Niks mis met het hebben van bepaalde gedachten, maar wel bij het uitvoeren van die gedachten.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:53:59 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181420787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:48 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Niks mis met het hebben van bepaalde gedachten, maar wel bij het uitvoeren van die gedachten.
Prima.

Dat is een kwestie van maatschappelijk debat. Willen wij het soort maatschappij wat (desnoods hardhandig) mensen hun kinderen uit de handen grist om ze in te enten? Onder het mom van "vertrouw altijd de overheid" Of willen we het soort maatschappij wat ouders op dit vlak meer vrijheid geeft?

Misschien. Dat hangt af van je politieke overtuigingen. Maar jij lijkt te doen alsof het allemaal zo klaar als een klontje is. Dat is het niet.

Ik zie liever een land met meer vrijheid waar de bevolking de informatie en intelligentie heeft om de verantwoordelijke beslissingen te nemen. Uitzonderingen hier en daar uiteraard... de menselijke psyche is een zooitje niet te vangen binnen een simpele symetrische politieke oplossing... maar ik denk liever vanuit een filosofie waarin je probeert zo veel mogelijk vrijheid te behouden... zodat als er ooit tijden komen waarin de overheid echt niet te vertrouwen is dat ze niet verregaande dingen met je kunnen uitvoeren want.. Gesetz ist Gesetz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')