Heb je het artikel gelezen? Hij geeft aan dat de volgende stap is om voor vaccinatieplicht te pleiten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, wie is daar voorstander van? Dijkhoff wil toch alleen regelen dat kinderdagverblijven geen juridische problemen hoeven te verwachten als ze vragen of ouders hun kind hebben ingeent?
"vaccinatieplicht" = "ze voor rotte vis uit te maken of door hardhandig met sociaal werkers mensen hun kinderen af te laten pakken... haha zie je dat al voor je? We komen uw kind ophalen, mevrouw (pakt de gummiknuppel er bij).. is dit een probleem?"quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb je het artikel gelezen? Hij geeft aan dat de volgende stap is om voor vaccinatieplicht te pleiten.
Ja, in het geval dat jouw voorkeursmethode niet blijkt te werken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb je het artikel gelezen? Hij geeft aan dat de volgende stap is om voor vaccinatieplicht te pleiten.
Wat hij ook vooral heel goed kan is lezen... lezen lezen lezen... een van de weinige wetenschapsjournalisten die HELE wetenschappelijke papers doorleest en snapt wat er wordt gezegd en vooral wat er niet wordt gezegd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Bedankt nog voor het aandragen van Potholer, meteen op geabonneerd. Die man kan het heel goed ontrafelen en beargumenteren.
Ik krijg uit zijn woorden niet het gevoel dat er veel geduld is voor dat pad. Hij vertrouw iemand die dit soort minachtende taal uit richting bezorgde ouders niet echt met zo'n klusje om eerlijk te zijn. Dat is iets wat jaren kan duren... dat vertrouwen opbouwen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, in het geval dat jouw voorkeursmethode niet blijkt te werken.
Laten we nou niet doen alsof deze discussie is begonnen met Dijkhoff. Hoeveel jaar moeten we met z'n allen afwachten of deze mensen van gedachten gaan veranderen voordat jij vindt dat er "voldoende geduld" is getoond?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik krijg uit zijn woorden niet het gevoel dat er veel geduld is voor dat pad.
Zit daar trouwens ook bij dat ouders op de een of andere manier verplicht zijn om aan te tonen dat hun kind ingeënt is? Nu wordt het ook al vaak genoeg gevraagd (zolang er nog niemand naar de Commissie Gelijke Behandeling is gestapt kan het nog) maar kunnen ouders simpelweg liegen zonder enige consequenties.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, wie is daar voorstander van? Dijkhoff wil toch alleen regelen dat kinderdagverblijven geen juridische problemen hoeven te verwachten als ze vragen of ouders hun kind hebben ingeent?
Denk je niet dat dat nu al vaak genoeg gebeurd? Er worden bakken met informatie uitgestort over ouders, alleen is het probleem met complotgekkies dat het toch niet binnen komt omdat iedereen die hen argumenten verschaft die niet aansluiten bij hun wereldbeeld ook een insider zijn van het complot waartegen zij ageren en dus per definitie onbetrouwbaar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:55 schreef SpecialK het volgende:
Die stichtingen ga je ook niet overtuigen. Het gaat er om dat je ouders overtuigt. Dat je laat zien dat jouw argumenten beter zijn dan deze stichtingen. Dat je mensen uitlegt hoe medische wetenschap werkt. Hoe kwaliteitscontrole gaat... waarom dit anders is dan hoe deze mensen claimen dat het is met big pharma...
Zo doe je dat.
Ik weet het niet. Heb je een voorbeeld van hoe dit nu gaat? Oh en pamfletten air-droppen boven op een grefo gemeente lijkt mij niet een hands-on methode waarin je inhoudelijk in gaat op mensen hun zorgen en overtuigingen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat nu al vaak genoeg gebeurd? Er worden bakken met informatie uitgestort over ouders, alleen is het probleem met complotgekkies dat het toch niet binnen komt omdat iedereen die hen argumenten verschaft die niet aansluiten bij hun wereldbeeld ook een insider zijn van het complot waartegen zij ageren en dus per definitie onbetrouwbaar.
En hij heeft gelijk. Ik zit er ook niet op te wachten dat mijn dochter wat oploopt door de betweterigheid van een ander.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:39 schreef Banaanvragen het volgende:
Dijkhof is bang dat zijn eigen baby de mazelen krijgt
Verplicht het vaccinatieboekje mee nemen bij inschrijving.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zit daar trouwens ook bij dat ouders op de een of andere manier verplicht zijn om aan te tonen dat hun kind ingeënt is? Nu wordt het ook al vaak genoeg gevraagd (zolang er nog niemand naar de Commissie Gelijke Behandeling is gestapt kan het nog) maar kunnen ouders simpelweg liegen zonder enige consequenties.
Dit is geen onderwerp van een debat. Een debat suggereert namelijk dat beide partijen evenveel recht hebben op hun standpunten. En dat is hier niet aan de orde. Het ene standpunt brengt namelijk de volksgezondheid in gevaar en diskwalificeert zich daarmee van het debat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat niet over meerderheid vs minderheid. Het gaat over groepen binnen gemeenschappen en hoe je die meetrekt.
Dat doe je door inhoudelijk debat. Niet door een pistool op tafel te leggen.
Goed punt. Wat wetenschappelijk gezien de feiten zijn kan niet het onderwerp zijn van een publiek debat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:37 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dit is geen onderwerp van een debat. Een debat suggereert namelijk dat beide partijen evenveel recht hebben op hun standpunten. En dat is hier niet aan de orde. Het ene standpunt brengt namelijk de volksgezondheid in gevaar en diskwalificeert zich daarmee van het debat.
Mag dat wel, eigenlijk? Ik bedoel, mag een KDV die informatie op dit moment verstrekken aan derden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef JeMoeder het volgende:
We hebben ook gevraagd om ons op de hoogte te brengen wanneer een dergelijk kind wordt aangemeld en geaccepteerd omdat we dan een ander KDV gaan zoeken.
Dat moet vast lukken. Als je er hard genoeg mee gooit.quote:
Dat lijkt me niet. Wel kan ik me iets voorstellen bij kinderdagverblijven die vaccinatie verplichten, zodat ouders alsnog gegarandeerd kan worden dat er geen niet-gevaccineerde kinderen in de opvang zitten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag dat wel, eigenlijk? Ik bedoel, mag een KDV die informatie op dit moment verstrekken aan derden?
1. Iedereen heeft recht op zijn eigen standpunten en overtuigingen. Punt uit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:37 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dit is geen onderwerp van een debat. Een debat suggereert namelijk dat beide partijen evenveel recht hebben op hun standpunten. En dat is hier niet aan de orde. Het ene standpunt brengt namelijk de volksgezondheid in gevaar en diskwalificeert zich daarmee van het debat.
Onder bepaalde voorwaarden vervalt punt 1. Namelijk onder meer wanneer de volksgezondheid in gevaar wordt gebracht.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. Iedereen heeft recht op zijn eigen standpunten en overtuigingen. Punt uit.
2. Debat suggereert helemaal niet dat een conclusie slechts een kwestie van smaak of mening is. Het suggereert dat er mensen zijn met misvattingen en mensen die die misvattingen willen rechtzetten en dat daar over-en-weer voor nodig is om dat recht te zetten. Niet per se tussen de debaters maar meer voor de toeschouwers.
Op het moment dat je met niet-wetenschappers een debat gaat voeren over wetenschap dan wek je inderdaad die indruk. Het debat wat je dan voorstelt is echt net zo zinloos als debatteren met Kent Hovind over evolutie en met Trump over klimaatverandering.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb nog nooit een serieus debat gezien over of Brahms beter is dan Beethoven. Het hele punt van een debat is JUIST dat er keiharde feiten zijn en dat er iets recht te zetten is bij minimaal 1 partij.
Denken dat debat het signaal uitgeeft dat iets een kwestie van smaak is.. is
Dat maak jij er van, ik heb het hier niet over smaak. Ik stel slechts vast dat het rechten op standpunten overtuigingen niet absoluut is. Of ja, je mag ze wel hebben, maar niet altijd ten uitvoer brengen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb nog nooit een serieus debat gezien over of Brahms beter is dan Beethoven. Het hele punt van een debat is JUIST dat er keiharde feiten zijn en dat er iets recht te zetten is bij minimaal 1 partij.
Denken dat debat het signaal uitgeeft dat iets een kwestie van smaak is.. is
Ja? Jij denkt dat er zoiets is als de gedachtenpolitie?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:46 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Onder bepaalde voorwaarden vervalt punt 1. Namelijk onder meer wanneer de volksgezondheid in gevaar wordt gebracht.
Niks mis met het hebben van bepaalde gedachten, maar wel bij het uitvoeren van die gedachten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja? Jij denkt dat er zoiets is als de gedachtenpolitie?
Prima.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:48 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Niks mis met het hebben van bepaalde gedachten, maar wel bij het uitvoeren van die gedachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |