Dat kinderen (zonder toestemming van ouders) volgens de wet niet handelingsbekwaam geacht worden en er in de praktijk dus altijd toestemming van een arts of ouder nodig is, betekent niet dat ze geen lichamelijke integriteit of onaantastbaarheid van het lichaam kennen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zelfbeschikking voor kinderen? Nee, ik maak geen grapje: recht op zelfbeschikking voor kinderen bestaat niet.
Niet alles in die zin dat je ze niet mag verwaarlozen. Maar als een kind niet gevaccineerd wil worden heeft ie daar echt nul komma niks over te zeggen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kinderen (zonder toestemming van ouders) volgens de wet niet handelingsbekwaam geacht worden en er in de praktijk dus altijd toestemming van een arts of ouder nodig is, betekent niet dat ze geen lichamelijke integriteit of onaantastbaarheid van het lichaam kennen.
Dat ze onder de 12 dus niet zelf mogen beslissen over medische ingrepen betekent niet dat je als voogd (of arts, overheid) maar alles bij ze kan flikken.
En de ouders dus welquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet alles in die zin dat je ze niet mag verwaarlozen. Maar als een kind niet gevaccineerd wil worden heeft ie daar echt nul komma niks over te zeggen.
Ja, maar als de overheid de kinderen van weigerende ouders toch wilt inenten, dan doen ze dat echt niet door aan te voeren dat artikel 11 van de grondwet niet opgaat voor kinderen, maar door zich te beroepen op artikel 22 (plicht overheid om de volksgezondheid te beschermen).quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet alles in die zin dat je ze niet mag verwaarlozen. Maar als een kind niet gevaccineerd wil worden heeft ie daar echt nul komma niks over te zeggen.
Wat heeft dit dan nog met 'zelfbeschikking' te maken? Ouders die dat voor hun kinderen bepalen is geen zelfbeschikking. Dat is beschikken over je kinderen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En de ouders dus wel
Dus als de ouders dat niet willen, dan mag er gelukkig nog geen spuitje in het kind gezet worden.
Het gaat daarom dan ook niet om 'zelfbeschikking', maar om de onaantastbaarheid van het lichaam. Dat daar bij handelsbekwame volwassenen automatisch zelfbeschikking uit volgt is een tweede.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat heeft dit dan nog met 'zelfbeschikking' te maken? Ouders die dat voor hun kinderen bepalen is geen zelfbeschikking. Dat is beschikken over je kinderen.
Dit lijkt mij niet principieel of fundamenteel anders dan ouders die tegen bloedtransfusie zijn, ook wanneer het kind dat hard nodig heeft vanwege een ongeluk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, maar als de overheid de kinderen van weigerende ouders toch wilt inenten, dan doen ze dat echt niet door aan te voeren dat artikel 11 van de grondwet niet opgaat voor kinderen, maar door zich te beroepen op artikel 22 (plicht overheid om de volksgezondheid te beschermen).
Omdat geen enkele rechter mee zal gaan in de redenatie 'kinderen kennen geen lichamelijke onaantastbaarheid'. En dat is maar goed ook.
Ik kwam hier niet met het woordje 'zelfbeschikking' aan, wat in deze context een belachelijk woord is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Het gaat daarom dan ook niet om 'zelfbeschikking', maar om de onaantastbaarheid van het lichaam. Dat daar bij handelsbekwame volwassenen automatisch zelfbeschikking uit volgt is een tweede.
Dus een 13-jarig meisje mag een inenting tegen baarmoederhalskanker niet weigeren?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat heeft dit dan nog met 'zelfbeschikking' te maken? Ouders die dat voor hun kinderen bepalen is geen zelfbeschikking. Dat is beschikken over je kinderen.
13 is ouder dan 12, dus ja die mag dat weigeren. En als dr ouders het toch willen, zal er waarschijnlijk een rechter naar kijken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus een 13-jarig meisje mag een inenting tegen baarmoederhalskanker niet weigeren?
Inderdaad een beetje verkeerde terminologie.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kwam hier niet met het woordje 'zelfbeschikking' aan, wat in deze context een belachelijk woord is.
Ach... uiteindelijk hebben de ouders een soort van het recht over het kind te beschikken in deze. Dat ze dit nu ter discussie gaan stellen is weer wat anders.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad een beetje verkeerde terminologie.
In het geval van acute medische noodzaak, ja dat vind ik ook terecht.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt mij niet principieel of fundamenteel anders dan ouders die tegen bloedtransfusie zijn, ook wanneer het kind dat hard nodig heeft vanwege een ongeluk.
In beide gevallen is het onverantwoord, en vind ik het ook terecht als de staat dan ingrijpt in het belang van het kind.
Er zijn ook ouders die hun kind en huisdier uit eigen geloof op de meest vreemde diëten zetten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:02 schreef probeer het volgende:
[..]
In het geval van acute medische noodzaak, ja dat vind ik ook terecht.
In het geval van preventieve inentingen, ben ik er nog niet helemaal over uit.
Ouders die hun kinderen onderwerpen aan een veganistisch dieet van alleen maar rauwe groenten is wat mij betreft ook wel op het randje van verwaarlozing.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn ook ouders die hun kind en huisdier uit eigen geloof op de meest vreemde diëten zetten.
Inderdaad. Ik denk echter wel dat er grenzen zijn aan hoe ouders met hun kinderen mogen omgaan. Complete vrijheid bestaat daar niet, en dat is maar goed ook.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:02 schreef Beathoven het volgende:
En nu vind ik dat opzich prima want we zullen allemaal wel wat gekke gewoontes hebben. Maar met zelfbeschikking heeft een kind tot zn 18e nog niet te maken.
Vanaf 12 jaar hebben ze daar wel degelijk aardig wat over te zeggen. Iig zodanig veel dat een rechter ze erg serieus neemt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn ook ouders die hun kind en huisdier uit eigen geloof op de meest vreemde diëten zetten.
En nu vind ik vegan dieten e.d. opzich prima (behalve bij vleesetende dieren) want we zullen allemaal wel wat gekke gewoontes hebben. Maar met zelfbeschikking heeft een kind tot zn 18e nog niet te maken.
Dit topic gaat over inentingen tegen veel voorkomende ziektes bij veel jongere kinderen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus een 13-jarig meisje mag een inenting tegen baarmoederhalskanker niet weigeren?
Een beetje? Het slaat de plank volkomen mis.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad een beetje verkeerde terminologie.
In snap je twijfel. Maar het is goed dat je ieg erover nadenkt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:02 schreef probeer het volgende:
[..]
In het geval van acute medische noodzaak, ja dat vind ik ook terecht.
In het geval van preventieve inentingen, ben ik er nog niet helemaal over uit.
Als ik het goed zie houdt, van de gemeenten met minstens 1 universiteit binnen hun grenzen, alleen Enschede in het recentste jaarverslag de eer in stand van een voldoende vaccinatiegraad tegen mazelen bij zuigelingen. Dat is ook wel tekenend.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het is trouwens een misvatting dat het vooral laagopgeleiden en diepgelovigen zijn die de vaccinaties weigeren. Het zijn juist de hoogopgeleide en hypergezonde ouders die kritische vragen stellen.
Je snapt natuurlijk ook wel dat ik daarmee niet doelde op een baby of een peuter hé. Ik doelde meer op de ouders die bepalen voor het kind.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een beetje? Het slaat de plank volkomen mis.
Wat ik er nog wel over kwijt wil ... Ik ben het met Dijkhoff eens dat hier geen financiële incentive aan gekoppeld mag worden. Je kan je niet enerzijds op het belang van de volksgezondheid beroepen, en dan anderzijds wel stellen dat als men er mee kan leven dat ze geen / minder geld krijgen, dat belang van de volksgezondheid dan opeens niet meer doorslaggevend is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
In snap je twijfel. Maar het is goed dat je ieg erover nadenkt.
Volgens mij zit je deels verkeerd:quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alleen in hoogst uitzonderlijke gevallen... zoals euthanasie bij terminaal zieke kinderen. En zelfs in die gevallen is het meer de beleefdheid van het aan die kinderen vragen dan dat ze werkelijk iets te zeggen hebben.
Buiten dat hebben kinderen geen recht op zelfbeschikking. Dat recht is er niet.
Sowieso hebben kinderen tot 12 jaar zelf niks te zeggen, da's nu exact de groep waar dit topic over gaat. En bovendien staat hier letterlijk:quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:13 schreef Kamina het volgende:
[..]
Volgens mij zit je deels verkeerd:
https://www.knmg.nl/advie(...)en-minderjarigen.htm
Je snapt dat het woord "zelfbeschikking" in die betekenis nergens op slaat? Het is per definitie geen zelfbeschikking.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk ook wel dat ik daarmee niet doelde op een baby of een peuter hé. Ik doelde meer op de ouders die bepalen voor het kind.
Eens. Daarmee streeft het 't beoogde doel zwaar voorbij en raakt het ook nog eens de minder bedeelden het zwaarst in de portemonnee.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat ik er nog wel over kwijt wil ... Ik ben het met Dijkhoff eens dat hier geen financiële incentive aan gekoppeld mag worden. Je kan je niet enerzijds op het belang van de volksgezondheid beroepen, en dan anderzijds wel stellen dat als men er mee kan leven dat ze geen / minder geld krijgen, dat belang van de volksgezondheid dan opeens niet meer doorslaggevend is.
"Het is in het belang van de volksgezondheid, maar als u de kinderbijslag weigert dan mag dat ook" is imo belachelijk.
Ja, ga zitten janken om een woordje. Je weet toch wat ik bedoelde of niet?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je snapt dat het woord "zelfbeschikking" in die betekenis nergens op slaat? Het is per definitie geen zelfbeschikking.
Volkomen mee eens. De gezondheid en het belang van het kind mogen niet afhankelijk zijn van de financiele belangen van de ouders.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat ik er nog wel over kwijt wil ... Ik ben het met Dijkhoff eens dat hier geen financiële incentive aan gekoppeld mag worden.
Dat laatste staat los van zelfbeschikking; het geeft juist aan dat zelfs de ouders dan geen beschikking hoeven over het kind.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sowieso hebben kinderen tot 12 jaar zelf niks te zeggen, da's nu exact de groep waar dit topic over gaat. En bovendien staat hier letterlijk:
"als het niet behandelen van de jongere voor hem ernstig nadeel oplevert (denk aan geslachtsziekte, vaccinatie) hoeven de ouders over de behandeling niet te worden ingelicht."
Natuurlijk kunnen ze dat wel. Kijk maar naar accijns op alcohol en tabak.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat ik er nog wel over kwijt wil ... Ik ben het met Dijkhoff eens dat hier geen financiële incentive aan gekoppeld mag worden. Je kan je niet enerzijds op het belang van de volksgezondheid beroepen, en dan anderzijds wel stellen dat als men er mee kan leven dat ze geen / minder geld krijgen, dat belang van de volksgezondheid dan opeens niet meer doorslaggevend is.
"Het is in het belang van de volksgezondheid, maar als u de kinderbijslag weigert dan mag dat ook" is imo belachelijk.
Je bedoelde "het recht van de ouders om te beschikken over het kind". En nee, het is helemaal niet vanzelfsprekend dat je dat ermee bedoelde.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, ga zitten janken om een woordje. Je weet toch wat ik bedoelde of niet?
Voor kinderen tot 12 jaar is er sowieso geen sprake van zelfbeschikking.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:18 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dat laatste staat los van zelfbeschikking; het geeft juist aan dat zelfs de ouders dan geen beschikking hoeven over het kind.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je bedoelde "het recht van de ouders om te beschikken over het kind". En nee, het is helemaal niet vanzelfsprekend dat je dat ermee bedoelde.
Bovendien vind ik dat wel iets fundamenteel anders. Ouders hebben helemaal niet het recht om met hun kinderen te doen wat ze willen. Dat recht is zeer beperkt, en terecht.
Nee, maar ouders in ouderlijke macht kunnen nu gewoon beslissen dat hun kind niet ingeënt wordt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor kinderen tot 12 jaar is er sowieso geen sprake van zelfbeschikking.
Ok, goed punt. Een nuance dan:quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:19 schreef ems. het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze dat wel. Kijk maar naar accijns op alcohol en tabak.
Dat is het ook. Je hebt de geinformeerde vegan en experimentele prutsers. Als iemand er een zorgvuldige studie van maakt en het dieet alle benodigde voedingsstoffen beslaat die je kind nodig heeft en op een gezond gewicht houdt kan het inderdaad prima. Dan volgt het de wetenschap min of meer. Maar als een dokter problemen constateert bij mensen die hoofdzakelijk groenvoer oplepelen en men er dan tegenin wil gaan dan mag zoiets inderdaad als verwaarlozing worden bestempelt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ouders die hun kinderen onderwerpen aan een veganistisch dieet van alleen maar rauwe groenten is wat mij betreft ook wel op het randje van verwaarlozing.
Dat vrijheid niet bestaat kan een ieder uitvinden door te jonge kinderen in winkels met breekbare waar te laten rennen.quote:Inderdaad. Ik denk echter wel dat er grenzen zijn aan hoe ouders met hun kinderen mogen omgaan. Complete vrijheid bestaat daar niet, en dat is maar goed ook.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:32 schreef probeer het volgende:
[..]
En het mag wmb verboden worden om te roken in de buurt van kinderen.
Ik zeg nergens dat het een effectieve wet zal zijnquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen gaan handhaven dan?
Er zijn al genoeg zinloze verboden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het een effectieve wet zal zijn
Er zijn volgens mij landen waar roken in een auto waar ook kinderen in zitten strafbaar is. Zoiets is tot op zekere hoogte nog wel te handhaven. Of je het moet willen is een tweede.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen gaan handhaven dan?
Ach ziektes waar één op de duizend patiënten ernstige gevolgen aan overhoudt of zelfs aan overlijdt lijken voor veel mensen onschuldig, maar het zal net jouw kind zijn dat dit overkomt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:44 schreef Unlucky1 het volgende:
Er bestaan zoveel meer ziekten. Daar zijn geen inentingen voor. En toch geen massale uitbraak. Tot 1985 waren vaccinaties voor ziekten nog beperkt tot de meest bekende ziekten. Mensen zijn daarna niet massaal gestorven aan ziekten waar kinderen nu wel voor worden ingeent.
De overheid heeft ook niet het recht om maar te doen wat ze willen met burgers. Bijvoorbeeld artikel 11 van de grondwet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je bedoelde "het recht van de ouders om te beschikken over het kind". En nee, het is helemaal niet vanzelfsprekend dat je dat ermee bedoelde.
Bovendien vind ik dat wel iets fundamenteel anders. Ouders hebben helemaal niet het recht om met hun kinderen te doen wat ze willen. Dat recht is zeer beperkt, en terecht.
Ik denk van wel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij landen waar roken in een auto waar ook kinderen in zitten strafbaar is. Zoiets is tot op zekere hoogte nog wel te handhaven. Of je het moet willen is een tweede.
Hetzelfde kan gezegd worden voor de gevolgen dóór inenting maar die vergeet de industrie/politiek voor het gemak.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ziektes waar één op de duizend patiënten ernstige gevolgen aan overhoudt of zelfs aan overlijdt lijken voor veel mensen onschuldig, maar het zal net jouw kind zijn dat dit overkomt.
Beetje lullig als het prima vermijdbaar is.
Dat is omdat er niet zoiets is als “de griep”quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:52 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Hetzelfde kan gezegd worden voor de gevolgen dóór inenting maar die vergeet de industrie/politiek voor het gemak.
Inenting geeft ook geen garantie dat je de ziekte niet alsnog oploopt. Omdat de anti-genen die gemaakt worden van de virus in de vaccinatie niet overeenkomen met de ziekte in de huidige staat in het wild. Dan wordt je alsnog ziek. Dit is de reden dat je na vaccinatie voor de griep bijvoorbeeld alsnog de griep te pakken kan krijgen.
Bovendien worden de ziekenhuizen hier onnodig mee belast. En er is al steeds meer en betere zorg nu noodzakelijk door de vergrijzing.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ziektes waar één op de duizend patiënten ernstige gevolgen aan overhoudt of zelfs aan overlijdt lijken voor veel mensen onschuldig, maar het zal net jouw kind zijn dat dit overkomt.
Beetje lullig als het prima vermijdbaar is.
Nee dat wordt niet vergeten. Het zit alleen in een hele andere orde van grootte. Niets is volledig veilig. Met pech zou iemand zelfs kunnen overlijden door het dragen van een gordel, maar dat weegt ook niet op tegen de levens die gered worden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:52 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Hetzelfde kan gezegd worden voor de gevolgen dóór inenting maar die vergeet de industrie/politiek voor het gemak.
Inenting geeft ook geen garantie dat je de ziekte niet alsnog oploopt. Omdat de anti-genen die gemaakt worden van de virus in de vaccinatie niet overeenkomen met de ziekte in de huidige staat in het wild. Dan wordt je alsnog ziek. Dit is de reden dat je na vaccinatie voor de griep bijvoorbeeld alsnog de griep te pakken kan krijgen.
Laat jij je kinderen vaccineren?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:44 schreef Unlucky1 het volgende:
Er bestaan zoveel meer ziekten. Daarvoor zijn geen inentingen. En toch zagen we geen massale uitbraak. Tot 1985 waren vaccinaties voor ziekten ook nog beperkt tot de meest bekenden. Mensen zijn daarna niet massaal gestorven aan ziekten waar kinderen nu wel voor worden ingeent. Wat ik wil zggen is, die hele vaccinatie-industrie ziet kinderen als makkelijke afzetmarkt. En Dijkhof doet daar graag aan mee en gebruikt graag angst hiervoor.
Het dragen van een gordel is wat anders dat het verplicht laten inspuiten van medicijnen in je lichaam. Dat gaat gewoon in tegen de grondwet en daar valt ook prima wat voor te zeggen. Ik ben groot voorstander voor vaccinatie hoor, voor dat soort domme vragen weer komen, maar ik ben nog meer voor autonomie van de persoon en het is wettelijk zo geregeld dat ouders in de basis gezag hebben over hun kind en niet de overheid. Wanneer ik geen medicijnen wil voor mijn behandeling is dat mijn grondrecht en een overheid die daar aan gaat tornen begeeft zich op een glijdende schaal.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat wordt niet vergeten. Het zit alleen in een hele andere orde van grootte. Niets is volledig veilig. Met pech zou iemand zelfs kunnen overlijden door het dragen van een gordel, maar dat weegt ook niet op tegen de levens die gered worden.
Ik zou het niet doen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat jij je kinderen vaccineren?
Maar die post ging niet over of je iets verplicht moet stellen. Die ging over bijwerkingen van vaccins. En ja, die zijn er. Sterker nog mensen worden in veel landen aangemoedigd om ze te rapporteren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Het dragen van een gordel is wat anders dat het verplicht laten inspuiten van medicijnen in je lichaam. Dat gaat gewoon in tegen de grondwet en daar valt ook prima wat voor te zeggen. Ik ben groot voorstander voor vaccinatie hoor, voor dat soort domme vragen weer komen, maar ik ben nog meer voor autonomie van de persoon en het is wettelijk zo geregeld dat ouders in de basis gezag hebben over hun kind en niet de overheid. Wanneer ik geen medicijnen wil voor mijn behandeling is dat mijn grondrecht en een overheid die daar aan gaat tornen begeeft zich op een glijdende schaal.
Maar als jij geen medicijnen voor je kind wil om te voorkomen dat het te overlijden komt omdat je een bepaalde overtuiging hebt is dat wel een dingetje.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Het dragen van een gordel is wat anders dat het verplicht laten inspuiten van medicijnen in je lichaam. Dat gaat gewoon in tegen de grondwet en daar valt ook prima wat voor te zeggen. Ik ben groot voorstander voor vaccinatie hoor, voor dat soort domme vragen weer komen, maar ik ben nog meer voor autonomie van de persoon en het is wettelijk zo geregeld dat ouders in de basis gezag hebben over hun kind en niet de overheid. Wanneer ik geen medicijnen wil voor mijn behandeling is dat mijn grondrecht en een overheid die daar aan gaat tornen begeeft zich op een glijdende schaal.
Ik walg van jouw soort.quote:
Maar een fractie van de wereldbevolking is ingeent tegen de "grote" bekende ziekten. En je ziet geen uitbraken of apocalypse.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar die post ging niet over of je iets verplicht moet stellen. Die ging over bijwerkingen van vaccins. En ja, die zijn er. Sterker nog mensen worden in veel landen aangemoedigd om ze te rapporteren.
Ik reageerde op zo'n BNW-erige "die ziektes stellen niets voor en vaccins zijn ook schadelijk, maar daar hoor je de hoge heren niet over!!"-post.
Staan daar sancties op? weet het serieus niet, ik heb over het algemeen prima vertrouwen in de wetenschap en geneeskunde namelijk. Buiten dat vaccinatie natuurlijk geen geneesmiddel is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar als jij geen medicijnen voor je kind wil om te voorkomen dat het te overlijden komt omdat je een bepaalde overtuiging hebt is dat wel een dingetje.
Gezien jouw reactie hoop ik juist van wel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik walg van jouw soort.
Hopelijk zit jouw kind niet bij de mijne op school.
Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:05 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Maar een fractie van de wereldbevolking is ingeent tegen de "grote" bekende ziekten. En je ziet geen uitbraken of apocalypse.
Ik doe normaal. Ik vind lui die hun kinderen (en die van anderen) moedwillig aan dat soort gevaren blootstellen echt verschrikkelijk. Dom en onverantwoordelijk. Nare wappies.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gezien jouw reactie hoop ik juist van wel.![]()
Doe eens normaal joh.
Het is meer een voorzorgsmiddel dan een geneesmiddel. En van dat eerste maak ik liever gebruik dan het laatste.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Staan daar sancties op? weet het serieus niet, ik heb over het algemeen prima vertrouwen in de wetenschap en geneeskunde namelijk. Buiten dat vaccinatie natuurlijk geen geneesmiddel is.
Eh. Nee.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Ook in Afrika wordt veel gevaccineerd hoor. Zo is door vaccinatie het aantal doden door de mazelen van pakweg 400.000 naar 40.000 gegaan. Noem dat maar niets.
Hou jij je kind maar veilig binnen. De wereld zit vol gevaren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik doe normaal. Ik vind lui die hun kinderen (en die van anderen) moedwillig aan dat soort gevaren blootstellen echt verschrikkelijk.
Ben je nou gewoon volledig ongeïnformeerd of troll je alleen maar?quote:
Sommige gevaren kun je voorkomen maar vanwege hun malle bijgeloof weigeren sommige mafkezen die te voorkomen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hou jij je kind maar veilig binnen. De wereld zit vol gevaren.
Zoals enge vaccinaties van een boze overheid die het op jou en je kinderen heeft voorzien!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hou jij je kind maar veilig binnen. De wereld zit vol gevaren.
Omdat men al in de jaren 70 begonnen is met vaccineren tegen mazelen. Idiootquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:00 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Mazelen, pokken daar deed men in de jaren tachtig niet zo panisch over.
De afname van overlijdens door pokken werd en wordt nogsteeds als een soort geloofsovertuiging, door de industrie en poltiek ingegeven weliswaar, toegewijd aan vaccinatie. De waarheid is echter, toen de inentingen hiertegen begonnen in Engeland en Canada, namen de sterfgevallen al heel sterk af voordat de inentingen begonnen. Na de inentingen gingen de sterfgevallen door onbekende reden juist weer omhoog, daarna nam het verder af.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige gevaren kun je voorkomen maar vanwege hun malle bijgeloof weigeren sommige mafkezen die te voorkomen.
Als jouw kind gevaxxed is dan kan zijn antivaxprojectje in principe niets overdragen op de jouwe.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige gevaren kun je voorkomen maar vanwege hun malle bijgeloof weigeren sommige mafkezen die te voorkomen.
Ah, daar hebben we zonnestraaltje.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Zoals enge vaccinaties van een boze overheid die het op jou en je kinderen heeft voorzien!
Niet meer dan logisch om die gevaren te minimaliseren natuurlijk. Dat zou jij net zo goed doen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we zonnestraaltje.
Dat waarschijnlijk niet zozeer. Wel allerlei andere gevaren waar kinderen dagelijks aan worden blootgesteld. Moet ie niet willen. Misschien gaat zijn kind wel dood aan 1 van die gevaren.
Ja, ik zou mijn tuin vol rubberen tegels leggen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch om die gevaren te minimaliseren natuurlijk. Dat zou jij net zo goed doen.
Jij bent gediskwalificeerd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:27 schreef Unlucky1 het volgende:
De vaccinatie-industrie en politiek/Klaas Dijkhof, doen je geloven, dat je kind 100% zeker zal komen te sterven als je niet vaccineert. Maar dat is dus pertinent niet waar. We zijn met z'n allen niet ingeent voor zoveel meer ziekten waar kidneren nu wel voor worden ingeent. We zijn er nog.
Of het ging niet over en je ging dood.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:00 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen.
Mazelen, pokken daar deed men in de jaren tachtig niet zo panisch over.Je kreeg het je werd ziek het ging over. Alsof het een soort griepgolf betrof. De angst lijkt mij in de huidige tijd dus kunstmatig opgevoerd. En dient logischerwijs maar één doel. Geld.
Nee dat beweert helemaal niemand. Linkjes nog gelezen|? Miljoenen minder dooie kindertjes is peanuts volgens jou?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:27 schreef Unlucky1 het volgende:
De vaccinatie-industrie en politiek/Klaas Dijkhof, doen je geloven, dat je kind 100% zeker zal komen te sterven als je niet vaccineert. Maar dat is dus pertinent niet waar. We zijn met z'n allen niet ingeent voor zoveel meer ziekten waar kidneren nu wel voor worden ingeent. We zijn er nog.
In Noord- en Zuid-Amerika zijn hele indianenvolken uitgeroeid door ziekten meegebracht uit Europa, zoals pokken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:05 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Maar een fractie van de wereldbevolking is ingeent tegen de "grote" bekende ziekten. En je ziet geen uitbraken of apocalypse.
Mja, dat hadden ze nou juist beter niet kunnen doenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Ook in Afrika wordt veel gevaccineerd hoor. Zo is door vaccinatie het aantal doden door de mazelen van pakweg 400.000 naar 40.000 gegaan. Noem dat maar niets.
Dus jij bent er wel voor dat de overheid je verplicht medicijnen kan inspuiten?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is meer een voorzorgsmiddel dan een geneesmiddel. En van dat eerste maak ik liever gebruik dan het laatste.
Dat zijn de meesten hier ja. Enge gedachtegang.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Dus jij bent er wel voor dat de overheid je verplicht medicijnen kan inspuiten?
Het is maar de vraag of je gevaar echt minimaliseert door inenting. De virussen in vaccinaties zijn opgeslagen geweest en zo oud. Virussen in het wild muteren. Het is maar een gok of je lichaam met de anti-genen dooor de vaccinatie, correct zal reageren wanneer je de (gemuteerde) ziekte te pakken krijgt. Vaccinaties verbeteren geen algemene gezondheid. Wel brengen ze gevaren mee. Stoffen als aluminium, formaldahyde, kwik horen NIET in een menslijk lichaam thuis. Klaas Dijkhof is een Klootzak.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch om die gevaren te minimaliseren natuurlijk. Dat zou jij net zo goed doen.
Gezien het feit dat jouw bloedeigen voorouders daar gelukkig mee waren omdat het veel kindersterfte en achterstanden in ontwikkeling mee voorkwam wel ja.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Dus jij bent er wel voor dat de overheid je verplicht medicijnen kan inspuiten?
Vind ik wel opmerkelijk eigenlijk en had ik ook niet gedacht aangezien veel toch een liberale inslag hebben waarbij autonomie van het individu voorop staat. Er zijn nog zoveel andere middelen om mensen aan te zetten om te vaccineren of mogelijk gevaar voor je kroost in te perken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zijn de meesten hier ja. Enge gedachtegang.
Die zijn ook niet verplicht ingeënt, hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jouw bloedeigen voorouders daar gelukkig mee waren omdat het veel kindersterfte en achterstanden in ontwikkeling mee voorkwam wel ja.
Welke dan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Er zijn nog zoveel andere middelen om mensen aan te zetten om te vaccineren
Betere voorlichting en transparantie, kinderopvang zelf laten beslissen of ze kinderen die niet zijn ingeënt te weigeren. En er zullen vast nog wel meer zaken te verzinnen zijn in plaats van te verplichten.quote:
Wat is het verschil tussen mensen in Afrika, en mensen hier. Die dezelfde ziekten treffen. Maar in Afrika erdoor overlijden zij en hier overleeft men?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat beweert helemaal niemand. Linkjes nog gelezen|? Miljoenen minder dooie kindertjes is peanuts volgens jou?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jouw bloedeigen voorouders daar gelukkig mee waren omdat het veel kindersterfte en achterstanden in ontwikkeling mee voorkwam wel ja.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zijn ook niet verplicht ingeënt, hoor.
Las laatst iets over Russische trollen binnen deze discussie in de media.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:39 schreef Monolith het volgende:
Ah we gaan op de "ik negeer vervelende argumenten / posts en ik ga gewoon lekker feitenvrij lopen zwetsen"-toer.
Heb je door dat dit een discussieforum is?
Ik vraag me ook af hoe ze die verplichting voor zich zien. Doe je het niet en werk je tegen, dan word je gearresteerd? Of houden ze je vast, terwijl ze je kindje komen pakken en het meenemen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Betere voorlichting en transparantie, kinderopvang zelf laten beslissen of ze kinderen die niet zijn ingeënt te weigeren. En er zullen vast nog wel meer zaken te verzinnen zijn in plaats van te verplichten.
Lees die links nou eens en kom niet met fabeltjes over sanitair. Natuurlijk helpen zaken als hygiëne, maar vaccins zorgen voor de grote reductie in ziekten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:47 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen mensen in Afrika, en mensen hier. Die dezelfde ziekten treffen. Maar in Afrika edoor overlijden zij en hier overleeft men?
Sanitair. Hygiene. Betere voeding. Verder moeten we dezelfde imuun-systeem hebben. Tenzij je wilt beweren dat de Afrikaan een andersoortig untermensch is die mindr goed functioneert.
Reader's Digest publiceerde een wetenschapplijk artikel waarin werd beweerd dat ziekte en honger wereldwijd voor een x bedrag al kon worden opgelost. Door alleen betere hygiene en voeding, niks inentingen. Een bedrag dat Bill Gates in zijn eentje vandaag nog ter beschikking kan stellen. Toch wil hij verder met geld steken in vaccinatieprogrammas. Waarom?
Je kletst echt volledig uit je nek, je hebt geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:00 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen.
Mazelen, pokken daar deed men in de jaren tachtig niet zo panisch over.Je kreeg het je werd ziek het ging over. Alsof het een soort griepgolf betrof. De angst lijkt mij in de huidige tijd dus kunstmatig opgevoerd. En dient logischerwijs maar één doel. Geld.
Goedemiddag, uw kind is niet ingeënt? BAM in die arm!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe ze die verplichting voor zich zien? Doe je het niet en werk je tegen, dan wordt je gearresteerd? Of houden ze je vast, terwijl ze je kindje komen pakken en het meenemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |