Ik kan me dat ook voorstellen, maar vind dat nog steeds fout.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:37 schreef electronique het volgende:
[..]
Gezien de situatie in Heibloem de laatste 20 jaar kan ik me ook voorstellen dat mensen geen DNA afstaan omdat ze bang zijn dat familie er iets mee te maken heeft. Zeker in zon kleine gemeenschap.
Dus dat..quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zou pas eng worden als je geen VOG krijgt, terwijl je nergens voor veroordeeld bent.
300 mensen in 20 jaar. Poe poe.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.
Bij de vermissing van Anne Faber kwam weer eens naar voren hoeveel dat er jaarlijks zijn vanuit NL, en die liggen echt niet allemaal dood in een afgesloten bosgebied.
[..]
Bron
Dat zijn er dus zo'n 300 sinds de dood van Nicky Verstappen.... zou niet weten waarom hij niet een van die 300 had kunnen zijn.
Jij weet zeker dat er destijds geen aangifte is gedaan en er daarom geseponeerd is?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat zei je niet, je had het over het wijzen naar de politie in 1985 of 1998, ik wijs naar de opmerking van de politiewoordvoerster in 2018, die stelt dat er toen niet geseponeerd zou zijn bij een bekentenis, en dat is dom van haar want het toont een gebrek aan kennis.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel meedoen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:37 schreef electronique het volgende:
[..]
Gezien de situatie in Heibloem de laatste 20 jaar kan ik me ook voorstellen dat mensen geen DNA afstaan omdat ze bang zijn dat familie er iets mee te maken heeft. Zeker in zon kleine gemeenschap.
Punt is dat inmiddels wel duidelijk is dat een hoop aandacht voor een zaak invloed heeft op de snelheid waarmee het NFI zaken behandelt, zo ook Anne Faber, want toen haar jas gevonden werd kwam die niet op de grote stapel van te onderzoeken zaken, maar werd die direct onderzocht, en uitermate grondig.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn letterlijk duizenden zaken die meer kans hebben om sneller opgelost te worden als het NFI en/of de recherche er prioriteit aan verleent. Ook ik heb familie aan wiens zaak niet of nauwelijks aandacht gegeven word omdat de capaciteit niet onbeperkt is. En op 1 geval na vind ik dat ook best begrijpelijk.
Dat kan in het geval van bepaalde sepots.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zou pas eng worden als je geen VOG krijgt, terwijl je nergens voor veroordeeld bent.
Wat een nonsens. Die kwam bovenop de stapel omdat het recent gebeurd was. Dat is altijd zo. Na verloop van tijd wordt de aandacht minder. Maar iemand die vermist wordt en 24 uur later een jas van wordt gevonden die wordt altijd met prio 1 behandeld door het NFI.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat inmiddels wel duidelijk is dat een hoop aandacht voor een zaak invloed heeft op de snelheid waarmee het NFI zaken behandelt, zo ook Anne Faber, want toen haar jas gevonden werd kwam die niet op de grote stapel van te onderzoeken zaken, maar werd die direct onderzocht, en uitermate grondig.
Er zijn ook meer leraren, piloten, artsen en verpleegkundigen nodig.quote:En misschien moeten we gewoon concluderen dat het NFI te weinig capaciteit heeft en moet daar wat aan gedaan worden.
Maar gezien de resultaten van het NFI over het algemeen niet in geld kunnen worden uitgedrukt en declarabele uren ook weer op de gemeenschap terechtkomen vinden we het als gemeenschap misschien wel helemaal niet zo belangrijk dat het NFI voldoende capaciteit heeft.
Vertel?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat kan in het geval van bepaalde sepots.
Nee, dat weet ik niet, maar ga niet mee in de conclusie van de politiewoordvoerster dat er destijds bij een bekentenis niet geseponeerd zou zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef grimselman het volgende:
[..]
Jij weet zeker dat er destijds geen aangifte is gedaan en er daarom geseponeerd is?
Dat doet er toch niet toe, het doet er wel toen dat er kennelijk 15 mensen per jaar volledig weten te verdwijnen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
300 mensen in 20 jaar. Poe poe.
En van die 300, hoeveel hebben er iets op de kerfstok wat de noodzaak tot vinden op prio 1 zet zoals in dit geval?
Ik denk dat er ook niemand in zijn omgeving is die op zijn stop knop kan drukken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef Za het volgende:
Ik hoorde de Vries vannacht Brech in een zin noemen met Sadam Hussein en Osama bin Laden, ik denk dat hij even afstand moet nemen want het loopt hem door nu, ook de stelligheid 'we gaan hem vinden' kan hij niet maken naar de familie toe, maar beseft dat niet.
Ik vind hem een aanwinst voor elk programma waar hij komt opdraven, jammer om te zien wanneer hij de controle verliest maar ook een beetje aandoenlijk.
Klopt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe, het doet er wel toen dat er kennelijk 15 mensen per jaar volledig weten te verdwijnen.
quote:
quote:Beleidsregels 2018 voor het beoordelen van aanvragen ter verkrijging van een verklaring omtrent het gedrag van natuurlijke personen en rechtspersonen
..
Ook de inhoud van een dagvaarding, een kennisgeving van (niet) verdere vervolging en beleidssepots kunnen een rol spelen bij de beoordeling van een aanvraag. Ten aanzien van sepots geldt dat alleen sepotbeslissingen die op beleidsmatige gronden zijn genomen (de zogenoemde beleidssepots) in de beoordeling van een VOG-aanvraag worden betrokken. Sepotbeslissingen die zijn genomen omdat processuele omstandigheden een succesvolle vervolging in de weg staan (de zogenoemde technische sepots) worden niet in de beoordeling van een VOG-aanvraag betrokken.
Gelukkig wel! Geloof dat familieleden van mij ook DNA af hebben gestaan, gelukkig geen familie van Jos :’)quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel meedoen.
Als ze eenmaal iets via de achterneef van je tante op het spoor zijn, dan gaan ze gerichter te werk en wordt het op een gegeven moment onvrijwillig (als de rechter dat beslist).
Ik ben hier niet degene die tekeergaat dat het NFI dankzij Peter R de Vries 20 jaar na de dood van een kind extra capaciteit heeft moeten aanspreken vanwege een verwantschapsonderzoek hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Die kwam bovenop de stapel omdat het recent gebeurd was. Dat is altijd zo. Na verloop van tijd wordt de aandacht minder. Maar iemand die vermist wordt en 24 uur later een jas van wordt gevonden die wordt altijd met prio 1 behandeld door het NFI.
Dat heeft niets met aandacht te maken.
[..]
Er zijn ook meer leraren, piloten, artsen en verpleegkundigen nodig.
Zullen we die discussie elders voeren?
Dat is nu ook nog zo hoor. Had anderhalf jaar terug buurvrouw met een gewelddadige vriend. In de buurt belden we iedere keer de politie als we weer geschreeuw hoorden omdat ze bont en blauw geslagen werd. De politie kwam om de rust terug te laten keren, maar omdat mevrouw nooit aangifte durfde te doen is die man nooit strafrechtelijk vervolgd.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je had destijds ook een aangifte nodig, en die werd voor de meeste zaken niet ambtshalve gedaan.
Dit i.c.m. met de speurtocht waar de naam van Jos Brech onder stond is toch gewoon een optelsom?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:44 schreef Ericr het volgende:
[ link | afbeelding ]
Blijf toch opmerkelijk dat je dan vrij kan blijven rondlopen en de zaak wordt geseponeerd.
Dit is het artikel uit 1985 wat in het Limburgsch Dagblad stond. Op Delpher nog terug te vinden.
Maar wat is je punt nou? Er is dan toch sowieso meer dan genoeg reden een opsporing uit te laten gaan? Volgens mij vindt niemand hier dat dna op een lichaam je in het algemeen direct een moordenaar maakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik stel toch nergens dat het niet strafbaar is?
Ik heb niet het idee dat de politie te weinig prioriteit aan de zaak Anne Faber gaf, maar goed dat is weer een andere zaak.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat inmiddels wel duidelijk is dat een hoop aandacht voor een zaak invloed heeft op de snelheid waarmee het NFI zaken behandelt, zo ook Anne Faber, want toen haar jas gevonden werd kwam die niet op de grote stapel van te onderzoeken zaken, maar werd die direct onderzocht, en uitermate grondig.
En misschien moeten we gewoon concluderen dat het NFI te weinig capaciteit heeft en moet daar wat aan gedaan worden.
Maar gezien de resultaten van het NFI over het algemeen niet in geld kunnen worden uitgedrukt en declarabele uren ook weer op de gemeenschap terechtkomen vinden we het als gemeenschap misschien wel helemaal niet zo belangrijk dat het NFI voldoende capaciteit heeft.
Hij wilde gewoon even benadrukken dat de (eventuele) seks ook vrijwillig kan zijn geweest. :’) En dat hier dan de reputatie van een ‘onschuldige’ man is verwoest.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nou? Er is dan toch sowieso meer dan genoeg reden een opsporing uit te laten gaan? Volgens mij vindt niemand hier dat dna op een lichaam je in het algemeen direct een moordenaar maakt.
Is al wel bekend of dit over Jos Brech ging?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet, maar ga niet mee in de conclusie van de politiewoordvoerster dat er destijds bij een bekentenis niet geseponeerd zou zijn.
Je had destijds ook een aangifte nodig, en die werd voor de meeste zaken niet ambtshalve gedaan.
Klopt. Is ook bizar te noemen. Artikel stond overigens ook al in de OP met nog 2 andere krant artikelen betrekking tot speurtochten.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:44 schreef Ericr het volgende:
[ link | afbeelding ]
Blijf toch opmerkelijk dat je dan vrij kan blijven rondlopen en de zaak wordt geseponeerd.
Dit is het artikel uit 1985 wat in het Limburgsch Dagblad stond. Op Delpher nog terug te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |