Fijn dat je dat nadrukkelijk erkent. Waarom heb je hier een dubbele standaard? Durf je dat ook een keer uit te spreken? Of ben je daar toch net iets te laf voor?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:31 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ontken dan ook niet dat ik een dubbele standaard heb.
Gekwetst worden door een standbeeld. Dan ben je mentaal heel zwak. Dan loop je maar een blokje om.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Mensen spreken hun sympathie uit met de handeling, niet omdat ze voorstander zijn van vandalisme, maar omdat ze tegen de kwetsende werking zijn die uitgaat van het standbeeld. Het gaat hier om een symbool ter ere van veel ernstiger delicten. Dat is de morele justificatie in dit geval. Zoals ik je al eerder heb uitgelegd; slavernij is niet alleen gewoon strafbaar maar treedt zelfs mensenrechten.
Dat dit incident van vandalisme voor heel veel mensen moreel verdedigbaar is wil nog niet zeggen dat ze ook vinden dat de daders dan maar niet gestraft moeten worden. Sterker nog; de daders zullen zelf de straf die staat op vandalisme hebben ingecalculeerd en geaccepteerd.
Als je voor mij gaat invullen wat ik denk of zou denken, dan zijn we klaar met deze discussie. Het gaat weldegelijk om eigenrichting en vandalisme van een monument.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Fijn dat je dat nadrukkelijk erkent. Waarom heb je hier een dubbele standaard? Durf je dat ook een keer uit te spreken? Of ben je daar toch net iets te laf voor?
Laten we wel wezen: dit gaat voor jou niet over eigenrichting of vandalisme. Als het je daar om te doen was zou je geen dubbele standaard hebben.
Uh, hoezo? Je snapt toch hopelijk wel waarom dit standbeeld kwetsend is?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:35 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Gekwetst worden door een standbeeld. Dan ben je mentaal heel zwak. Dan loop je maar een blokje om.
Ja natuurlijk kan dat.quote:Snap je dat je met jouw redenatie over moraliteit, ook aan de andere kant rechtvaardiging kunt vinden? Ik noem een theoretisch voorbeeld: extreem-rechts brand het hoofdkantoor van NRC plat in de nacht, zonder dat er iemand binnen is omdat het "een linkse deugkrant is." of extreem-rechts brand een moskee plat in de nacht, zonder dat er iemand aanwezig is "omdat islam een veroveringsideologie is."
Een hellend vlak? Hoezo dan? Dat mensen verschillende meningen hebben is gewoon een feit, geen verrassing, of dreiging oid?quote:Je komt dan echt op een hellend vlak.
Why slippery slope arguments should not stop us from removing Confederate monumentsquote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:35 schreef Oostwoud het volgende:
Je komt dan echt op een hellend vlak.
Ik geloof er geen snars van. Ik sta open voor andere verklaringen voor je dubbele standaard, maar zolang je die niet geeft vul ik zelf wel wat in.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:36 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Als je voor mij gaat invullen wat ik denk of zou denken, dan zijn we klaar met deze discussie. Het gaat weldegelijk om eigenrichting en vandalisme van een monument.
Alleen hadden diezelfde figuren die daar bezwaar tegen maakten vervolgens geen problemen met burgerwachten die in strijd handelen met de wet.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:12 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee hoor, medelijden hoeft niet. In dat topic werd slechts haarfijn de hypocrisie blootgelegd van mensen die vinden dat de wet even niet geldt als iemand geweld wordt toegebracht met een andere mening.
Zoals ie zelf aangeeft hanteert hij hierbij een dubbele standaard. Alleen wil hij kennelijk niet uitleggen waarom hij dat doet. Heel bijzonder.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen hadden diezelfde figuren die daar bezwaar tegen maakten vervolgens geen problemen met burgerwachten die in strijd handelen met de wet.
Iets met splinter en balk.
Kom eens met een inhoudelijk argument.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:12 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Gast, ga ergens anders janken.
Je bent gewoon een faalhaas als je door een standbeeld gekwetst wordt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Uh, hoezo? Je snapt toch hopelijk wel waarom dit standbeeld kwetsend is?
Als je dat niet snapt dan heb je geen enkele empathie.
[..]
Ja natuurlijk kan dat.
(Verschil is natuurlijk wel dat rechts hier veel zwakkere argumenten heeft dan links in het standbeeld verhaal, maar dat is niet relevant als het om moraal gaat, want die is subjectief)
[..]
Een hellend vlak? Hoezo dan? Dat mensen verschillende meningen hebben is gewoon een feit, geen verrassing, of dreiging oid?
Ik erken mijn splinter en balk. Deze vind ik gerechtvaardigd. Wanneer erken jij de splinter en balk in jouw ogen?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen hadden diezelfde figuren die daar bezwaar tegen maakten vervolgens geen problemen met burgerwachten die in strijd handelen met de wet.
Iets met splinter en balk.
Ook jij durft je eigen dubbele standaard niet te erkennen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals ie zelf aangeeft hanteert hij hierbij een dubbele standaard. Alleen wil hij kennelijk niet uitleggen waarom hij dat doet. Heel bijzonder.
Dit gaat ook helemaal niet over wetgeving. Het gaat over morele waarden, en in zijn geval durft hij niet voor zijn eigen morele waarden uit te komen. Dus doet hij alsof het over wetgeving gaat. Het is een heel verwerpelijk soort lafheid.
Mensen die janken zijn vervelend. Lijkt me voldoende inhoudelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom eens met een inhoudelijk argument.
Dat kan jouw persoonlijke mening wel zijn, maar dan heb je dus geen enkele empathie. Prima. Het is verder natuurlijk ook niet relevant.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:04 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je bent gewoon een faalhaas als je door een standbeeld gekwetst wordt.
Ja? Jij zou eerder akkoord gaan met het platbranden van een moskee dan met het neerhalen van een standbeeld van een slavenhouder?quote:Zoals je aangeeft, de argumenten zijn subjectief. Ik vind de emoties, want argumenten zijn het niet, van links veel zwakker.
En daar hebben we dus strafwetgeving voor. Voor het doen gedeelte dus.quote:Een hellend vlak omdat je dan uiteindelijk in een chaos verzeild raakt waarin iedereen maar gaat doen of roepen wat hij of zij moreel juist vind.
Dit geeft wel aan hoe weinig jij begrijpt van het leven. Beide daden hadden niet het doel dat jij er voor hebt verzonnen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:08 schreef Oostwoud het volgende:
Het gaat om een daad van zelfbescherming (ZP-actievoerders klemrijden), tegen een daad van agressie tegen blanken (SJW/BLM/antifa/Soros-gesponsorden).
Jij kent die mensen persoonlijk? Of gooi je er gewoon wat eigen aannames in?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je analyse is zwak.
Het zijn gewone mensen, al dan niet persoonlijk racisme ondervonden of een familiegeschiedenis van slachtoffers van racisme en slavernij hebbend. Dan wel gewoon boos op het verkapte eerbetoon aan racistische studenten die vochten voor slavernij.
Mijn visie is veel meer aannemelijker dan een verkettering van "idiote mensen met tere zieltjes" .quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij kent die mensen persoonlijk? Of gooi je er gewoon wat eigen aannames in?
ahhhhh jij bent ook zo iemand die strijdt voor het blanke ras. cq racistische visie hanterend.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:08 schreef Oostwoud het volgende:
Het gaat om een daad van zelfbescherming (ZP-actievoerders klemrijden), tegen een daad van agressie tegen blanken (SJW/BLM/antifa/Soros-gesponsorden).
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ook jij durft je eigen dubbele standaard niet te erkennen.
Heeft niets met lafheid te maken. Als je niet weet dat ik zo'n standbeeld graag zie blijven staan en dat SJW/BLM/antifa die daar zo om jankt graag zie blijven janken, dan heb je niet erg opgelet. Opmerkelijk, voor iemand die nog wel weet wat ik zei over de helden die de Zwarte Piet-demonstranten klem hebben gereden.
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ook jij durft je eigen dubbele standaard niet te erkennen.
Heeft niets met lafheid te maken. Als je niet weet dat ik zo'n standbeeld graag zie blijven staan en dat SJW/BLM/antifa die daar zo om jankt graag zie blijven janken, dan heb je niet erg opgelet. Opmerkelijk, voor iemand die nog wel weet wat ik zei over de helden die de Zwarte Piet-demonstranten klem hebben gereden.
En dan zelf topics voljanken omdat z'n geliefde symbool voor white supremacy is neergehaaldquote:Heeft niets met lafheid te maken. Als je niet weet dat ik zo'n standbeeld graag zie blijven staan en dat SJW/BLM/antifa die daar zo om jankt graag zie blijven janken, dan heb je niet erg opgelet.
Nou ja, voor een eckte white supremacist is iedere vorm van initiatief van iemand met een kleurtje natuurlijk een directe aanval op het blanke ras he? Of het nou een BLM demo is of een Surinamer die in Arnhem een eettentje opent.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... wat wil je zeggen ... Donkere mensen moeten/mogen niet wonen in Nederland ofzo iets ?
Of denk je aan een planeet ingedeeld volgens apartheid ?
Het is bezopen om het vreedzaam staan van een groep mensen langs de sinterklaasroute een aanval op het blanke ras te achten en dat daarom die Dokkumer wegblokkade het verdedigen van het blanke ras is.
Supremacist is een term waar ik dan weer wél bezwaar tegen heb. Dat is geen gedachtengoed die ik aanhang.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, voor een eckte white supremacist is iedere vorm van initiatief van iemand met een kleurtje natuurlijk een directe aanval op het blanke ras he? Of het nou een BLM demo is of een Surinamer die in Arnhem een eettentje opent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |