Ja, dit is 1 van de vele bullshit argumenten die hier uit de kast worden getrokken om het maar niet te hoeven hebben over waar het nou echt om draait.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigen rechter? We hebben het over een beeld, niet over een of andere kerel die wordt verdacht van een misdaad.
Jij vind het dus normaal als iemand zomaar wat kapot maakt?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigen rechter? We hebben het over een beeld, niet over een of andere kerel die wordt verdacht van een misdaad.
Het heeft vooral geen ene flikker te maken met 'eigen rechter' spelen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jij vind het dus normaal als iemand zomaar wat kapot maakt?
Als ik jouw ruiten in gooi, of desnoods de ruiten van een Overheidsgebouw?
Dan vind jij dat normaal?
Hint: dat is het niet.
Dit wordt een steeds vreemder forumquote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dit is 1 van de vele bullshit argumenten die hier uit de kast worden getrokken om het maar niet te hoeven hebben over waar het nou echt om draait.
In het begin van dit topic trok Oostwoud al een volslagen krankzinnige vergelijking met het overhoop slaan van een verdachte van verkrachting.
Puur dog whistling dus. (Die term vergeet ik nu niet meer.)
Benieuwd naar je onderbouwing.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft vooral geen ene flikker te maken met 'eigen rechter' spelen.
Dat dat Rudolf Hess topic gewoon 4 delen open bleef zonder dat er werd ingegrepen vind ik nog steeds onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit wordt een steeds vreemder forum
Met nazi's die in Duitsland een optocht houden om Rudolf Hess te heren en als gevolg daarvan klappen krijgen, dien je medelijden te hebben. En je bent een of andere fascist als je verklaart er niet wakker van te liggen als zo'n nazistische rothond een vuist kopt.
Maar voor extreem-rechtse burgerwachten die eigen rechter spelen moet je dan weer respect hebben terwijl je moet walgen van het feit dat een stel linkse figuren een standbeeld slopen die de strijd van de zuidelijke slavenhouders eert.
Eigen rechter spelen slaat op vigilantes. Gekkies die het heft in eigen handen nemen en een verdachte of veroordeelde misdadiger te grazen nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Benieuwd naar je onderbouwing.
OK, kweste van definiëring.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen slaat op vigilantes. Gekkies die het heft in eigen handen nemen en een verdachte of veroordeelde misdadiger te grazen nemen.
Dit is een beeld......
Vandalisme is gewoon strafbaar. De personen die verantwoordelijk zijn dienen dus te worden bestraft.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
OK, kweste van definiëring.
Andere vraag: vind je dat zoiets kan? En wanneer wel, of niet?
Nou, dan zijn we dat helemaal met elkaar eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandalisme is gewoon strafbaar. De personen die verantwoordelijk zijn dienen dus te worden bestraft.
Maar vind ik het erg dat zo'n beeld is gesloopt? Neuh.
Met deze post maak je vooral duidelijk dat je het verschil niet kent tussen eigenrichting en vigilantisme. Beide zijn een vorm van voor eigen rechter spelen. Dat het een beeld betreft doet niet terzake:quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen slaat op vigilantes. Gekkies die het heft in eigen handen nemen en een verdachte of veroordeelde misdadiger te grazen nemen.
Dit is een beeld......
Gast, ga ergens anders janken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er mis met die vraag?
Nee hoor, medelijden hoeft niet. In dat topic werd slechts haarfijn de hypocrisie blootgelegd van mensen die vinden dat de wet even niet geldt als iemand geweld wordt toegebracht met een andere mening.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit wordt een steeds vreemder forum
Met nazi's die in Duitsland een optocht houden om Rudolf Hess te eren en als gevolg daarvan klappen krijgen, dien je medelijden te hebben. En je bent een of andere fascist als je verklaart er niet wakker van te liggen als zo'n nazistische rothond een vuist kopt.
Maar voor extreem-rechtse burgerwachten die eigen rechter spelen moet je dan weer respect hebben terwijl je moet walgen van het feit dat een stel linkse figuren een standbeeld slopen die de strijd van de zuidelijke slavenhouders eert.
Deze discussie is al eerder gevoerd met je.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:06 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om of een mens, een dier, een standbeeld of van mij part een fruitboom schade wordt toegebracht. Dat kun je er wel leuk bij verzinnen om e.e.a. te verdoezelen, maar dat houdt geen stand. De betogers hebben strafbare delicten gepleegd: eigenrichting, vandalisme, vernieling van publiek eigendom.
Nee hoor, ik vind wetgeving niet heilig. Punt is dat je wel een heel betoog kunt houden over hoe dit moreel juist zou kunnen zijn, maar een beetje rechter lacht je in je gezicht uit, slaat met de hamer en je mag brommen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Deze discussie is al eerder gevoerd met je.
Jij vindt wetgeving heilig. Dat is het niet. Je kunt best vinden dat vandalisme gestraft moet worden maar het in een specifiek geval er toch moreel mee eens zijn, juist omdat het niet gaat om geweld tegen een persoon.
Dat ontkent dan ook niemand.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:16 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind wetgeving niet heilig. Punt is dat je wel een heel betoog kunt houden over hoe dit moreel juist zou kunnen zijn, maar een beetje rechter lacht je in je gezicht uit, slaat met de hamer en je mag brommen.
Volgens mij zijn we dan klaar met de discussie omdat we het eens zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat ontkent dan ook niemand.
Het gaat er dan ook niet om of het zonder consequenties moet kunnen of niet.
Maar waarom post jij hier überhaupt over dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:21 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we dan klaar met de discussie omdat we het eens zijn.
Er zijn hier genoeg mensen zonder kennis van zaken die doen alsof dit best wel okay is, alsof er hier geen sprake is van eigenrichting, of dat het nu wel mag omdat het standbeeld bepaalde groepen kwetst. Uiteraard doen die users dit in versluierende worden, maar de geoefende lezer herkent de 'dogwhistling'.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Maar waarom post jij hier überhaupt over dan?
Voor zover mij bekend zijn de meeste mensen die het eens zijn met het neerhalen van het beeld het ook eens met het feit dat het vandalisme is en dus strafbaar is voor de wet. Daar is toch geen discussie over of wel?
In herinnering: jij vond kennelijk het afsluiten van de A7 vorig jaar wel OK, en vond het inzamelen van geld om de boetes te betalen een goed initiatief.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:25 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Er zijn hier genoeg mensen zonder kennis van zaken die doen alsof dit best wel okay is, alsof er hier geen sprake is van eigenrichting, of dat het nu wel mag omdat het standbeeld bepaalde groepen kwetst. Uiteraard doen die users dit in versluierende worden, maar de geoefende lezer herkent de 'dogwhistling'.
Klopt, maar ik ontken dan ook niet dat ik een dubbele standaard heb. Dit i.t.t. bepaalde users hier, waaronder jij.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
In herinnering: jij vond kennelijk het afsluiten van de A7 vorig jaar wel OK, en vond het inzamelen van geld om de boetes te betalen een goed initiatief.
Dat was geen eigenrichting? Kom nou toch. Dit is pure schijnheiligheid.
Volgens mij niet. Mensen spreken hun sympathie uit met de handeling, niet omdat ze voorstander zijn van vandalisme, maar omdat ze tegen de kwetsende werking zijn die uitgaat van het standbeeld. Het gaat hier om een symbool ter ere van veel ernstiger delicten. Dat is de morele justificatie in dit geval. Zoals ik je al eerder heb uitgelegd; slavernij is niet alleen gewoon strafbaar maar treedt zelfs mensenrechten.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:25 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Er zijn hier genoeg mensen zonder kennis van zaken die doen alsof dit best wel okay is, alsof er hier geen sprake is van eigenrichting, of dat het nu wel mag omdat het standbeeld bepaalde groepen kwetst. Uiteraard doen die users dit in versluierende worden, maar de geoefende lezer herkent de 'dogwhistling'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |