De engnekken die overgaan tot geweld zijn wel extremististen. Ik denk dat die best gelijk heeft dat er een hoop racististen tussen zitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
Weet je zeker dat je dit stukje niet zelf schrijft vanuit racistische motieven?
Je doet zo hard je best anderen van racisme te beschuldigen en te ontkennen dat dit soort stanbeelden symbolen zijn van racisme en slavernij
Dog whistling, dat is de term die ik eerder zocht. En inderdaad, ik krijg ook het gevoel dat sommige mensen hier net doen alsof dit 'geschiedvervalsing' is puur omdat ze de symboliek van die monumenten wel OK vinden maar dit niet hardop durven uitspreken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
Je doet zo hard je best anderen van racisme te beschuldigen en te ontkennen dat dit soort stanbeelden symbolen zijn van racisme en slavernij
Dat flat earth geloof is dan tenminste verder onschuldig. Antivaxxers al iets minder, en dat 'war on the white man'-geneuzel is echt ronduit kwaadaardig.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:07 schreef Barbusse het volgende:
Dat hele 'war on the white man'-geneuzel is hetzelfde als flat earthers en antivaxxers. Die moet je gewoon uitlachen
Haha was te verwachtenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
Daar is hier anders geen sprake van.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Haha was te verwachten
The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.
Jij bent die betogers aan het verketteren. Je kent ze niet .quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
De engnekken die overgaan tot geweld zijn wel extremististen. Ik denk dat die best gelijk heeft dat er een hoop racististen tussen zitten.
Is het ook. Maar als je dergelijk gedachtgoed aanhangt doe je wmb niet meer mee. En lach ik je uit. En best hard ook nog.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat flat earth geloof is dan tenminste verder onschuldig. Antivaxxers al iets minder, en dat 'war on the white man'-geneuzel is echt ronduit kwaadaardig.
Dat is precies wat je aan het doen ben. Goed hoor, die zelfkennis van jequote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Szikha2 het volgende:
The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.
Het is geweld, ga nou niet zaken die krom zijn recht zitten buigen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent die betogers aan het verketteren. Je kent ze niet .
En er zitten veel meer racisten in die grote massa die dit soort beelden willen laten staan.
Ik verdedig niet het neerhalen van een kutmonument.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is geweld, ga nou niet zaken die krom zijn recht zitten buigen.
Waarom zou je mensen die geweld plegen willen verdedigen?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik verdedig niet het neerhalen van een kutmonument.
Ik verdedig de mensen die het deden, Die worden verketterd door sommigen.
wbt deze betogers: Vanuit het idee..... mensen juist willen beoordelen ? Principe van onze justitie, maar ook een principe van niet mensen uitsluiten vanuit haat en dat het beter samenleven is elkaar te begrijpen ?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen die geweld plegen willen verdedigen?
Als je iets beter je best doet in je verwoording dan reageer ik op je, ik begrijp niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wbt deze betogers: Vanuit het idee..... mensen juist willen beoordelen ? Principe van onze justitie, maar ook een principe van niet mensen uitsluiten vanuit haat en dat het beter samenleven is elkaar te begrijpen ?
Dit dus. Waarom bijvoorbeeld denk je dat het overgrote deel van die beelden staat bij gerechtsgebouwen, city halls en universiteiten?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:21 schreef Molurus het volgende:
Als men dat standbeeld wil behouden vanwege de geschiedkundige waarde, zet het dan ergens in een museum... niet op de campus van een universiteit.
Maar goed, ik geloof er eigenlijk geen snars van dat het hier draait om geschiedkundige waarde. Dat is voornamelijk een bullshit excuus. Waar het om gaat is dat men graag een publiek symbool van blanke overheersing publiek wil houden. Alleen heeft niemand de ballen om dat uit te spreken.
Het doet mij enigszins denken aan die Zwarte Piet fans die 'ineens' alles weten van de geschiedenis daarvan, terwijl ze toen de discussie erover begon echt helemaal niets erover wisten.
Ik dacht dat ik duidelijk was.. Nog eens, maar dan korterquote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je iets beter je best doet in je verwoording dan reageer ik op je, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Het is een in your face "wij blanken zijn hier de baas". Ik wilde bijna zeggen 'ongegeneerd', maar kennelijk geneert men zich er toch wel voor, gezien alle krampachtige argumenten die daarvoor uit de duim worden gezogen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit dus. Waarom bijvoorbeeld denk je dat het overgrote deel van die beelden staat bij gerechtsgebouwen, city halls en universiteiten?
Ik snap er nog niks van nee.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik duidelijk was.. Nog eens, maar dan korter
Je vraag: Waarom zou je mensen die geweld plegen willen verdedigen?
Mijn antwoord: Vanuit het idee..... mensen juist willen beoordelen ?
'War on the white man' is gewoon een slap excuus voor het eigen gefaal. In plaats van de schuld bij jezelf te zoeken kun je dan wijzen naar de oorlog die tegen jouw 'soort' gevoerd zou worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat flat earth geloof is dan tenminste verder onschuldig. Antivaxxers al iets minder, en dat 'war on the white man'-geneuzel is echt ronduit kwaadaardig.
En juist daarom beschouw ik het als zeer kwaardaardig. Die onbereidheid om verantwoordelijkheid te aanvaarden voor eigen standpunten.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'War on the white man' is gewoon een slap excuus voor het eigen gefaal. In plaats van de schuld bij jezelf te zoeken kun je dan wijzen naar de oorlog die tegen jouw 'soort' gevoerd zou worden.
Eigen rechter spelen is en blijft gewoon fout.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik verdedig niet het neerhalen van een kutmonument.
Ik verdedig de mensen die het deden, Die worden verketterd door sommigen.
Eigen rechter? We hebben het over een beeld, niet over een of andere kerel die wordt verdacht van een misdaad.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is en blijft gewoon fout.
Of mag het de ene keer wel, maar de andere keer niet? En wie bepaalt dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |