abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181395281
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
Weet je zeker dat je dit stukje niet zelf schrijft vanuit racistische motieven?
Je doet zo hard je best anderen van racisme te beschuldigen en te ontkennen dat dit soort stanbeelden symbolen zijn van racisme en slavernij
De engnekken die overgaan tot geweld zijn wel extremististen. Ik denk dat die best gelijk heeft dat er een hoop racististen tussen zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181395321
Dat hele 'war on the white man'-geneuzel is hetzelfde als flat earthers en antivaxxers. Die moet je gewoon uitlachen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181395330
quote:

Je doet zo hard je best anderen van racisme te beschuldigen en te ontkennen dat dit soort stanbeelden symbolen zijn van racisme en slavernij
Dog whistling, dat is de term die ik eerder zocht. En inderdaad, ik krijg ook het gevoel dat sommige mensen hier net doen alsof dit 'geschiedvervalsing' is puur omdat ze de symboliek van die monumenten wel OK vinden maar dit niet hardop durven uitspreken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181395361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:07 schreef Barbusse het volgende:
Dat hele 'war on the white man'-geneuzel is hetzelfde als flat earthers en antivaxxers. Die moet je gewoon uitlachen :')
Dat flat earth geloof is dan tenminste verder onschuldig. Antivaxxers al iets minder, en dat 'war on the white man'-geneuzel is echt ronduit kwaadaardig.
pi_181395364
quote:

Haha was te verwachten

The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.
pi_181395378
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Haha was te verwachten

The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.
Daar is hier anders geen sprake van.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181395414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

De engnekken die overgaan tot geweld zijn wel extremististen. Ik denk dat die best gelijk heeft dat er een hoop racististen tussen zitten.
Jij bent die betogers aan het verketteren. Je kent ze niet .
En er zitten veel meer racisten in die grote massa die dit soort beelden willen laten staan.
pi_181395424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat flat earth geloof is dan tenminste verder onschuldig. Antivaxxers al iets minder, en dat 'war on the white man'-geneuzel is echt ronduit kwaadaardig.
Is het ook. Maar als je dergelijk gedachtgoed aanhangt doe je wmb niet meer mee. En lach ik je uit. En best hard ook nog.
pi_181395445
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Szikha2 het volgende:

Dat is precies wat je aan het doen ben. Goed hoor, die zelfkennis van je
pi_181395461
Szikha2 toont verder ook aan het historisch besef van een woelmuis te hebben. Totaal geen idee wie die beelden hebben geplaatst, wanneer en met welke intentie. Toch wel z'n mening spuien erover.
pi_181395544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent die betogers aan het verketteren. Je kent ze niet .
En er zitten veel meer racisten in die grote massa die dit soort beelden willen laten staan.
Het is geweld, ga nou niet zaken die krom zijn recht zitten buigen.

Het gaat niet om "meer racisten" het zijn allemaal polariserende gewelddadige fronten die je samenleving ontwrichten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181395587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is geweld, ga nou niet zaken die krom zijn recht zitten buigen.
Ik verdedig niet het neerhalen van een kutmonument.
Ik verdedig de mensen die het deden, Die worden verketterd door sommigen.
pi_181395600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:')
Wat is er mis met die vraag?
pi_181395629
Als men dat standbeeld wil behouden vanwege de geschiedkundige waarde, zet het dan ergens in een museum... niet op de campus van een universiteit.

Maar goed, ik geloof er eigenlijk geen snars van dat het hier draait om geschiedkundige waarde. Dat is voornamelijk een bullshit excuus. Waar het om gaat is dat men graag een publiek symbool van blanke overheersing publiek wil houden. Alleen heeft niemand de ballen om dat uit te spreken.

Het doet mij enigszins denken aan die Zwarte Piet fans die 'ineens' alles weten van de geschiedenis daarvan, terwijl ze toen de discussie erover begon echt helemaal niets wisten.

Kortom: racistische symboliek is iets voor musea. Niet voor de publieke ruimte.

[ Bericht 13% gewijzigd door Molurus op 23-08-2018 12:30:49 ]
pi_181395637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen die geweld plegen willen verdedigen?
pi_181395726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen die geweld plegen willen verdedigen?
wbt deze betogers: Vanuit het idee..... mensen juist willen beoordelen ? Principe van onze justitie, maar ook een principe van niet mensen uitsluiten vanuit haat en dat het beter samenleven is elkaar te begrijpen ?
pi_181395787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wbt deze betogers: Vanuit het idee..... mensen juist willen beoordelen ? Principe van onze justitie, maar ook een principe van niet mensen uitsluiten vanuit haat en dat het beter samenleven is elkaar te begrijpen ?
Als je iets beter je best doet in je verwoording dan reageer ik op je, ik begrijp niet wat je bedoelt.
pi_181395839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:21 schreef Molurus het volgende:
Als men dat standbeeld wil behouden vanwege de geschiedkundige waarde, zet het dan ergens in een museum... niet op de campus van een universiteit.

Maar goed, ik geloof er eigenlijk geen snars van dat het hier draait om geschiedkundige waarde. Dat is voornamelijk een bullshit excuus. Waar het om gaat is dat men graag een publiek symbool van blanke overheersing publiek wil houden. Alleen heeft niemand de ballen om dat uit te spreken.

Het doet mij enigszins denken aan die Zwarte Piet fans die 'ineens' alles weten van de geschiedenis daarvan, terwijl ze toen de discussie erover begon echt helemaal niets erover wisten.
Dit dus. Waarom bijvoorbeeld denk je dat het overgrote deel van die beelden staat bij gerechtsgebouwen, city halls en universiteiten?
pi_181396116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je iets beter je best doet in je verwoording dan reageer ik op je, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Ik dacht dat ik duidelijk was.. Nog eens, maar dan korter
Je vraag: Waarom zou je mensen die geweld plegen willen verdedigen?
Mijn antwoord: Vanuit het idee..... mensen juist willen beoordelen ?
pi_181396140
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit dus. Waarom bijvoorbeeld denk je dat het overgrote deel van die beelden staat bij gerechtsgebouwen, city halls en universiteiten?
Het is een in your face "wij blanken zijn hier de baas". Ik wilde bijna zeggen 'ongegeneerd', maar kennelijk geneert men zich er toch wel voor, gezien alle krampachtige argumenten die daarvoor uit de duim worden gezogen.
pi_181396184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik duidelijk was.. Nog eens, maar dan korter
Je vraag: Waarom zou je mensen die geweld plegen willen verdedigen?
Mijn antwoord: Vanuit het idee..... mensen juist willen beoordelen ?
Ik snap er nog niks van nee.
pi_181396265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

'War on the white man' is gewoon een slap excuus voor het eigen gefaal. In plaats van de schuld bij jezelf te zoeken kun je dan wijzen naar de oorlog die tegen jouw 'soort' gevoerd zou worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181396291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'War on the white man' is gewoon een slap excuus voor het eigen gefaal. In plaats van de schuld bij jezelf te zoeken kun je dan wijzen naar de oorlog die tegen jouw 'soort' gevoerd zou worden.
En juist daarom beschouw ik het als zeer kwaardaardig. Die onbereidheid om verantwoordelijkheid te aanvaarden voor eigen standpunten.

Dan hoor ik nog liever die inhuldigingsspeech van Julian Carr. Ook walgelijk, maar het is tenminste eerlijk.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:52:51 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181396327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Eigen rechter spelen is en blijft gewoon fout.

Of mag het de ene keer wel, maar de andere keer niet? En wie bepaalt dat?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_181396480
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Eigen rechter spelen is en blijft gewoon fout.

Of mag het de ene keer wel, maar de andere keer niet? En wie bepaalt dat?
Eigen rechter? We hebben het over een beeld, niet over een of andere kerel die wordt verdacht van een misdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')