Sommige landen hebben ook weer een capital gain tax, zodat het dividendhandelen (komt op de AEX veelvuldig voor) wordt tegengegaan en men ook een fictief rendement netto moet afrekenen. Is je aandeel van 100 naar 120 gegaan, dan moet je in zulke landen 4 afrekenen en mag je dat meenemen als het aandeel het volgend jaar in waarde daalt. Je begrijpt, niet heel gunstig voor stabiele inkomsten.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Binnen de Nederlandse systematiek is de dividendbelasting een beetje gek ja. Maar internationaal gezien is juist het hele stelsel met de boxen en met het fictief rendement enzo raar.
De meeste landen hebben gewoon een belasting op rente en dividend en kapitaalwinsten, die 2x wordt geheven (bij de bron vooraf en bij de persoon achteraf) zodat niks ontweken kan worden.
Hoezo? De dingen die ze zegt zijn immers vergelijkbaar met de klachten die PVV-volk doorgaans bezigen.quote:
Alleen de VVD en CDA Zijn er fervent voorstander van, zegt toch wel genoeg....quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hebben we het al over gehad, niet elke econoom. En mij verplichtte je met onderzoek te komen, dus ik ben benieuwd welk economisch peer-reviewed onderzoek onderschrijft dat de voorgenomen Nederlandse afschaffing nul effect op de werkgelegenheid zal hebben.
Zegt inderdaad dat het goed voor het vestigingsklimaat is. Dat boeit de potverteerders van de populisten en op links namelijk geen reetje.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Alleen de VVD en CDA Zijn er fervent voorstander van, zegt toch wel genoeg....
Markje en z´n kompanen zijn helemaal van het bedrijfsleven, en mensen van het CDA ook...
Of Marokkanen of Tunesiërs etc.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kunnen ook deels Afghaanse asielzoekers zijn die met de stroom mee zijn gekomen. Maakt dat veel uit?
Nee hoor echt niet geen enkele econoom zegt datquote:Op maandag 20 augustus 2018 19:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zegt inderdaad dat het goed voor het vestigingsklimaat is. Dat boeit de potverteerders van de populisten en op links namelijk geen reetje.
Ah, Shell financierde het onderzoek, dus het tegendeel is aangetoond?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)dbelasting~aaa04db7/
Shell financierde het onderzoek, zegt toch wel genoeg he
Ik sta open voor peer-reviewed onderzoek.quote:
Nee, want Shell heeft natuurlijk baat bij de 0 procent dividentsbelastingquote:Op maandag 20 augustus 2018 19:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, Shell financierde het onderzoek, dus het tegendeel is aangetoond?
Strak blijkt nog uit onderzoek door Unicef dat er geen kinderarmoede bestaat.
Hoe? Als het geen effect heeft op de werkgelegenheid of aantrekkelijkheid van Nederland, waarom zou iemand er dan voorstander van zijn?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:18 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee, want Shell heeft natuurlijk baat bij de 0 procent dividentsbelasting
Wat maakt het uit? Shell betaalt de dividendbelasting niet. Als de dividendbelasting niet slecht is voor het vestigingsklimaat dan heeft Shell geen belang om te zeggen dat dat wel zo is, en als het wel slecht is voor het vestigingsklimaat dan heeft Shell gelijk als ze daarop wijzen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:18 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee, want Shell heeft natuurlijk baat bij de 0 procent dividentsbelasting
Shell denkt alleen aan het belang van zich eigen natuurlijkquote:Op maandag 20 augustus 2018 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Shell betaalt de dividendbelasting niet. Als de dividendbelasting niet slecht is voor het vestigingsklimaat dan heeft Shell geen belang om te zeggen dat dat wel zo is, en als het wel slecht is voor het vestigingsklimaat dan heeft Shell gelijk als ze daarop wijzen.
quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:20 schreef Geytenbeekje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)er-dividendbelasting
quote:Cato Institute:
First, high dividend taxes add to the income tax code's general bias against savings and investment. Second, high dividend taxes cause corporations to rely too much on debt rather than equity financing. Highly indebted firms are more vulnerable to bankruptcy in economic downturns. Third, high dividend taxes reduce the incentive to pay out dividends in favor of retained earnings. That may cause corporate executives to invest in wasteful or unprofitable projects.
Dat geldt natuurlijk alleen als de dividendbelasting hoger is dan de bijbehorende inkomstenbelasting in het land van herkomst van de investeerder. En die is in de meeste gevallen niet lager dan 15%.quote:
Dus als ik het goed begrijp denk je niet dat het management van Shell er baat bij heeft, alleen haar aandeelhouders? Maar de voordelen voor aandeelhouders vertalen zich niet uit in een grotere steun van Britse aandeelhouders voor een Nederlandse beursnotering?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:23 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Shell denkt alleen aan het belang van zich eigen natuurlijk
Peer-reviewed kende je ook.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:25 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik kan nauwelijks Engels, in het Nederlands a.u.b
Bij natuurlijke personen is dit veelal niet het geval, maar voor niet-natuurlijke personen kan dit natuurlijk wel. Denk aan vpb-vrijgestelde entiteiten (pensioenfondsen, bijvoorbeeld).quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk alleen als de dividendbelasting hoger is dan de bijbehorende inkomstenbelasting in het land van herkomst van de investeerder. En die is in de meeste gevallen niet lager dan 15%.
Je kan niet afleiden of vriendin racistisch of intolerant is uit het feit dat ze is lastiggevallen door een stel mannen. Hooguit uit de stelling dat deze mannen Syrier en/of vluchteling zouden zijn (waar is dat uit gebleken? Uit hun lastigvallende aard?)quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? De dingen die ze zegt zijn immers vergelijkbaar met de klachten die PVV-volk doorgaans bezigen.
Dat blijkt uit het gegeven dat hier in de stad tot 2015 nauwelijks mensen uit Noord-Afrika of het Midden-Oosten woonden.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan niet afleiden of vriendin racistisch of intolerant is uit het feit dat ze is lastiggevallen door een stel mannen. Hooguit uit de stelling dat deze mannen Syrier en/of vluchteling zouden zijn (waar is dat uit gebleken? Uit hun lastigvallende aard?)
Daarom is het een debiele vraag.
Alsjeblieft zeg..quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat blijkt uit het gegeven dat hier in de stad tot 2015 nauwelijks mensen uit Noord-Afrika of het Midden-Oosten woonden.
Er is hier ook een erg grote steun voor rechts-populistische partijen. Nou heb ik geleerd dat dat voor een belangrijk deel ook zou komen door koudwatervrees. Mensen uit die contreien waren hier nooit en dus heeft men angst voor het onbekende, zo luidt die theorie. Dan zou het dus beter moeten worden naarmate men meer daadwerkelijk contact heeft met deze nieuwelingen.
Maar hoe moet ik dat rijmen met haar recente praktijkervaring?
Ik vraag om een serieus antwoord. Hoe kan ik haar uitleggen dat het niet door de komst van de vluchtelingen komt?quote:
Tsja kijk, in de taal, in stelling en conclusies kan een zekere logica zitten.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat blijkt uit het gegeven dat hier in de stad tot 2015 nauwelijks mensen uit Noord-Afrika of het Midden-Oosten woonden.
Er is hier ook een erg grote steun voor rechts-populistische partijen. Nou heb ik geleerd dat dat voor een belangrijk deel ook zou komen door koudwatervrees. Mensen uit die contreien waren hier nooit en dus heeft men angst voor het onbekende, zo luidt die theorie. Dan zou het dus beter moeten worden naarmate men meer daadwerkelijk contact heeft met deze nieuwelingen.
Maar hoe moet ik dat rijmen met haar recente praktijkervaring?
Sterker nog, jij bent het nu ook.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Mijn opa had ooit eens ruzie met een jood. Is hij nu postuum een antisemiet?
Dat is eenmalig.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
O ja. Ik vraag het alleen omdat er heel weinig joden in Nederland wonen en je had natuurlijk de nazi's die het ook niet echt op joden hadden, dus...quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sterker nog, jij bent het nu ook.
Intolerant.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Ik was een paar keer ziek nadat ik de dag daarvoor melk dronk. Ben ik nu lactose-intolerant?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Intolerant.
-edit: in moderne spelling: intollerant.
Tollenaars moet je uit de tempel werpen, Joris Driepinter.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik was een paar keer ziek nadat ik de dag daarvoor melk dronk. Ben ik nu lactose-intolerant?
Hm. Dat klinkt christelijk, de paus is christelijk, de paus is een lul, dus...quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Tollenaars moet je uit de tempel werpen, Joris Driepinter.
Antitheisten zijn pas de échte theisten! Zo overtuigend, zo dwingend, zo intollerant jegens melk en hun opa's waren ook vaak al fout.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Dat klinkt christelijk, de paus is christelijk, de paus is een lul, dus...
O, wacht. Ik had al gezegd antitheïstisch te zijn, dus ik hoef me verder niet te verontschuldigen.
Ah.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Antitheisten zijn pas de échte theisten! Zo overtuigend, zo dwingend, zo intollerant jegens melk en hun opa's waren ook vaak al fout.
Wat zijn militante christenen volgens jou ?quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb je mazzel dat die niet bestaan.
Militante christenen daarentegen...
Christenen die militant zijn. Het woord zegt het eigenlijk al een beetje.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:21 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Wat zijn militante christenen volgens jou ?
Daar heb ik ook geen zin in hoorquote:Op maandag 20 augustus 2018 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, nee, nee, nee, nee
Niet weer gezemel over godsdienst/christendom. Daar is F&L voor...
Was. F&L staat allang onder water.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, nee, nee, nee, nee
Niet weer gezemel over godsdienst/christendom. Daar is F&L voor...
F en L neem ik ook niet serieus, net doen of ze er van af weten...quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Was. F&L staat allang onder water.
Dat zal de gemiddelde filosoof of levensbeschouwer ook met jou hebben, dus dat is niet erg.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:24 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
F en L neem ik ook niet serieus, net doen of ze er van af weten...
En ik de filosoof waarschijnlijk niet...quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zal de gemiddelde filosoof of levensbeschouwer ook met jou hebben, dus dat is niet erg.
Wetenschapsontkenning is dan ook wel echt een dingetje in jouw hoek.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:28 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
En ik de filosoof waarschijnlijk niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |