Dat is waar, je kunt me een jaar lang IPA's laten drinken tegen heug en meug en dan ga ik het misschien wel waarderen, maar waarom zou je dat doen? Je gaat toch ook niet spruitjes eten net zo lang tot je ze niet meer vies vindt?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
ja, alhoewel je bier ook moet leren drinken
Ik ken ze niet allemaal, maar die ik ken vind ik maar matig.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Honingblond van Brouwerij Troost of Lamme Goedzak voor de blonden, dubbels bijvoorbeeld good old Hertog Jan of Lindeboom, tripel natuurlijk La Trappe of Gold Thai Thai van Oedipus.
Ik ook in Portugal. Daarbuiten nauwelijks te krijgen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:58 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hou het tegenwoordig bij deze.
nee, idd houd jij wel van wijn ?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is waar, je kunt me een jaar lang IPA's laten drinken tegen heug en meug en dan ga ik het misschien wel waarderen, maar waarom zou je dat doen? Je gaat toch ook niet spruitjes eten net zo lang tot je ze niet meer vies vindt?
Bij mij om de hoek zit een bar waar iedereen dat drinkt. Lekker Super Bock klappen met de buren.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook in Portugal. Daarbuiten nauwelijks te krijgen.
klappen ?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij mij om de hoek zit een bar waar iedereen dat drinkt. Lekker Super Bock klappen met de buren.
Dan moet er wel een link tussen die bar en Portugal zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij mij om de hoek zit een bar waar iedereen dat drinkt. Lekker Super Bock klappen met de buren.
Volgensmij is de eigenaar tweedegeneratie Portugees. Staat ook altijd Portugees voetbal op de tv.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan moet er wel een link tussen die bar en Portugal zijn.
Op de IT bij PostNL heb ik ook nog wel wat aan te merken.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 08:02 schreef GSbrder het volgende:
Als we de post zouden nationaliseren hadden we weldra 3 ambtenaren voor elke postbezorger en geen enkele IT'er om het boeltje digitaal draaiende te houden. Hoe dat efficiënter is mag Joost weten.
geeft ik het ook aan jouwquote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is iets wat jij eens zou moeten krijgen.
Ook niet heel erg. Een collega die met pensioen ging en echt zo'n wijnkenner is had een proeverij geregeld als afscheid, het hele pensioenbudget tegen goede wijnen aangesmeten. De gangbare wijnen vond ik allemaal niks, smaakt voor mij allemaal wrang en zuur. Pas bij de echt dure wijnen begon ik te merken dat de kwaliteiten die aan de smaak toe werden geschreven ook echt te herkennen waren. Maar ja, om nu 90 euro of meer voor een fles wijn te betalen gaat me wat ver.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:59 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
nee, idd houd jij wel van wijn ?
Oke, lijkt me ook wel een keer lekker, gins jenever en whiskey heb ik nooit gedronken, port is lekker zoet en ook wat prikkeligquote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ook niet heel erg. Een collega die met pensioen ging en echt zo'n wijnkenner is had een proeverij geregeld als afscheid, het hele pensioenbudget tegen goede wijnen aangesmeten. De gangbare wijnen vond ik allemaal niks, smaakt voor mij allemaal wrang en zuur. Pas bij de echt dure wijnen begon ik te merken dat de kwaliteiten die aan de smaak toe werden geschreven ook echt te herkennen waren. Maar ja, om nu 90 euro of meer voor een fles wijn te betalen gaat me wat ver.
Ik ben wel een liefhebber van whiskeys, gins en jenevers. Die smaken vind ik wel prettig omdat ze prikkelend zijn en je neemt kleine hoeveelheden.
Bier drink ik wel, maar dan gewoon pils op feestjes en dan het liefst niet te bitter. Speciaalbieren zijn voor mij niet weggelegd.
Geen hoofdletters en leestekens gebruiken is nog tot daar aan toe, maar voor 'jouw' ipv 'jou' verdien je echt klappen.quote:
Ik houd het toch bij speciaalbieren en whisky om mijn lever een plezier te doen. Wijn drink ik wel, maar net zoals jij haal ik daar echt weinig verschil in smaak uit, vind het al snel wel best.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ook niet heel erg. Een collega die met pensioen ging en echt zo'n wijnkenner is had een proeverij geregeld als afscheid, het hele pensioenbudget tegen goede wijnen aangesmeten. De gangbare wijnen vond ik allemaal niks, smaakt voor mij allemaal wrang en zuur. Pas bij de echt dure wijnen begon ik te merken dat de kwaliteiten die aan de smaak toe werden geschreven ook echt te herkennen waren. Maar ja, om nu 90 euro of meer voor een fles wijn te betalen gaat me wat ver.
Ik ben wel een liefhebber van whiskeys, gins en jenevers. Die smaken vind ik wel prettig omdat ze prikkelend zijn en je neemt kleine hoeveelheden.
Bier drink ik wel, maar dan gewoon pils op feestjes en dan het liefst niet te bitter. Speciaalbieren zijn voor mij niet weggelegd.
Port is inderdaad ook wel lekker, hoewel ik het altijd blijf associëren met de stevig drinkende en rokende alleenstaande moeder van een vriend van mij.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Oke, lijkt me ook wel een keer lekker, gins jenever en whiskey heb ik nooit gedronken, port is lekker zoet en ook wat prikkelig
ik heb het al gegeven aan Geytenbeekje, dus jij hoeft het niet meer te doenquote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen hoofdletters en leestekens gebruiken is nog tot daar aan toe, maar voor 'jouw' ipv 'jou' verdien je echt klappen.
Ik associeer ook met iemand, ex-kameraadquote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Port is inderdaad ook wel lekker, hoewel ik het altijd blijf associëren met de stevig drinkende en rokende alleenstaande moeder van een vriend van mij.
Wijn is ook iets wat mensen snel dagelijks drinken ja. Vooral onder hoogopgeleiden, wijn geniet daar toch een speciale status. Ook daarom ga ik er niet aan beginnen om het te "leren" waarderen. Een whiskey wil ik in het weekend nog wel eens voor mijzelf inschenken, of als ik samen met vrienden ben. Maar dan houd ik het bij hooguit twee glazen omdat ik er ook van overtuigd ben dat dagelijks drinken niet goed voor je kan zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik houd het toch bij speciaalbieren en whisky om mijn lever een plezier te doen. Wijn drink ik wel, maar net zoals jij haal ik daar echt weinig verschil in smaak uit, vind het al snel wel best.
Maar goed, maar eens even naar de supermarkt om wat speciaalbier in te slaan zo.
roken begint met stoerigheid en is een dief van je eigen portemonneequote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wijn is ook iets wat mensen snel dagelijks drinken ja. Vooral onder hoogopgeleiden, wijn geniet daar toch een speciale status. Ook daarom ga ik er niet aan beginnen om het te "leren" waarderen. Een whiskey wil ik in het weekend nog wel eens voor mijzelf inschenken, of als ik samen met vrienden ben. Maar dan houd ik het bij hooguit twee glazen omdat ik er ook van overtuigd ben dat dagelijks drinken niet goed voor je kan zijn.
Ik ben al gestopt met roken, drank mag geen substituut worden
Wat voor zondes gun je jezelf nog wel dan?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wijn is ook iets wat mensen snel dagelijks drinken ja. Vooral onder hoogopgeleiden, wijn geniet daar toch een speciale status. Ook daarom ga ik er niet aan beginnen om het te "leren" waarderen. Een whiskey wil ik in het weekend nog wel eens voor mijzelf inschenken, of als ik samen met vrienden ben. Maar dan houd ik het bij hooguit twee glazen omdat ik er ook van overtuigd ben dat dagelijks drinken niet goed voor je kan zijn.
Jij hebt echt het idee dat mijn leven een kleurloos tranendal vol misantropie is, of niet?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat voor zondes gun je jezelf nog wel dan?
Dat valt ook wel mee hoor.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jij hebt echt het idee dat mijn leven een kleurloos tranendal vol misantropie is, of niet?
Maar goed, als ik zeg dat ik niet dagelijks drink dan wil dat niet zeggen dat ik nooit drink, natuurlijk. Gemiddeld twee of drie glazen per week. Sommige weken niks, andere iets meer.quote:
Ik zondig wat dat betreft nog heel incidenteel door een sigaar te roken.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wild.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar goed, als ik zeg dat ik niet dagelijks drink dan wil dat niet zeggen dat ik nooit drink, natuurlijk. Gemiddeld twee of drie glazen per week. Sommige weken niks, andere iets meer.
En de eerste keer dat jij een whiskey, gin of jenever dronk vond je dit direct lekker?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Pas sinds een jaar of drie. Heb het vroeger gehad, toen vond ik het smerig. Paar jaar geleden gehad, toen vond ik het gelijk lekker. Smaken veranderen. Maar wijn houd ik nog steeds niet van. Laatst nog een wijnarrangement bij een diner genomen, vond er maar weinig van lekker.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 12:07 schreef MichieldeRuyter het volgende:
[..]
En de eerste keer dat jij een whiskey, gin of jenever dronk vond je dit direct lekker?
Na 7 jaar, veranderen je papillen een beetje, waardoor je ineens dingen niet meer zo lekker vond dan voorheen en andersomquote:Op donderdag 16 augustus 2018 12:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Pas sinds een jaar of drie. Heb het vroeger gehad, toen vond ik het smerig. Paar jaar geleden gehad, toen vond ik het gelijk lekker. Smaken veranderen. Maar wijn houd ik nog steeds niet van. Laatst nog een wijnarrangement bij een diner genomen, vond er maar weinig van lekker.
Dat sowieso, het lijkt me altijd prima om een breder ontwikkeld smaakpalet te hebben.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 12:07 schreef MichieldeRuyter het volgende:
Ik zie geen kwaad in het leveren drinken of eten van dingen.
Ja hoor, ik ben er zo een. Maar ik drink sowieso geen alcohol omdat ik het niet lust.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:52 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
ken jij mannen die geen bier lusten ?
slik je medicijnen ?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ben er zo een. Maar ik drink sowieso geen alcohol omdat ik het niet lust.
Ik snap de relevantie niet? Ik ben 54 en heb nooit alcohol gedronken omdat ik het niet lekker vind.quote:
oh sorry, ik las namelijk; Maar ik drink sowieso geen alcohol niet omdat ik het niet lustquote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie niet? Ik ben 54 en heb nooit alcohol gedronken omdat ik het niet lekker vind.
Ja? Wat heeft dat met medicijnen te maken?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:07 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
oh sorry, ik las namelijk; Maar ik drink sowieso geen alcohol niet omdat ik het niet lust
Hoe weet je dat je het niet lekker vindt als je het niet geproefd hebt, zou mijn moeder zeggen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie niet? Ik ben 54 en heb nooit alcohol gedronken omdat ik het niet lekker vind.
Heb jij ooit fecalien geproefd?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je het niet lekker vindt als je het niet geproefd hebt, zou mijn moeder zeggen.
Misschien zijn ze daar wel lui of hebben geen zin, waarom deze iets verwijten wat ik zelf prediken doe?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 11:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Op de IT bij PostNL heb ik ook nog wel wat aan te merken.
Wel geproefd uiteraard.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je het niet lekker vindt als je het niet geproefd hebt, zou mijn moeder zeggen.
Haha.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 14:54 schreef Monolith het volgende:
Whehe:
https://www.washingtonpos(...)f-my-room/?tid=sm_fb
Nationalisatie lijkt mij een erg slecht plan. De huidige situatie op de markt voor het vervoeren van pakketten is prima.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 01:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Tja, dat is dan jouw beeld. Een mono- of oligopolie staat niet gelijk aan ongekende winst. Het betekend wel, dat de consument maar de keuze heeft uit een beperkt aantal aanbieders en dat overheidsregulering doorgaans gewenst is.
[..]
Ik pleit dan ook niet voor meer marktpartijen, maar voor een nationalisatie. Zodat de overheid het beleid kan voeren binnen een markt, die te klein is om zichzelf via concurrentie (die er niet/nauwelijks is) te reguleren.
Had nog nooit whisky gedronken tot een jaar of 5 geleden. Bij de eerste slok vond ik het gelijk lekker.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 12:07 schreef MichieldeRuyter het volgende:
[..]
En de eerste keer dat jij een whiskey, gin of jenever dronk vond je dit direct lekker?
Whisky vond ik inderdaad ook gelijk lekker, maar dat begon ik ook op wat latere leeftijd te drinken.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Had nog nooit whisky gedronken tot een jaar of 5 geleden. Bij de eerste slok vond ik het gelijk lekker.
wanneer is nationalisatie wel een goed plan volgens jou ?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nationalisatie lijkt mij een erg slecht plan. De huidige situatie op de markt voor het vervoeren van pakketten is prima.
De postmarkt zou ook juist geliberaliseerd moeten worden, zodat de prijsvorming en andere marktomstandigheden vrij tot stand kunnen komen. Ook regels voor wat betreft rouwpost enzo kunnen naar mijn idee prima losgelaten worden. Als men een snelle service wenst kan men daar gewoon voor betalen.
koffie leren drinken acht ik noodzakelijker dan bier leren drinken.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Whisky vond ik inderdaad ook gelijk lekker, maar dat begon ik ook op wat latere leeftijd te drinken.
Bier heeft me echt wel de nodige moeite gekost om te leren waarderen, maar toen was ik ook 14-15.
Ben ook pas van mijn studententijd een veel breder scala aan voedsel gaan waarderen, daarvoor waren er echt vrij veel dingen die ik 'niet lustte'. Het is in mijn ogen ook wat kort door de bocht dat mensen roepen dat iets gewoon niet lekker is als je het moet "leren eten / drinken".
Daar hoefde ik dan echt weer helemaal niets aan te leren, al was dat initieel dan vooral met vrij veel melk en suiker.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:38 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
koffie leren drinken acht ik noodzakelijker dan bier leren drinken.
ik leerde het meteen drinken zonder wat er in, pure zwarte koffie, heeeerlijkquote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hoefde ik dan echt weer helemaal niets aan te leren, al was dat initieel dan vooral met vrij veel melk en suiker.
Hoeft van mij ook niet zo. Als je het lust drink je het wel, en als je het niet lust niet. Soms mis je dan naar mijn smaak wel wat, maar dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Whisky vond ik inderdaad ook gelijk lekker, maar dat begon ik ook op wat latere leeftijd te drinken.
Bier heeft me echt wel de nodige moeite gekost om te leren waarderen, maar toen was ik ook 14-15.
Ben ook pas van mijn studententijd een veel breder scala aan voedsel gaan waarderen, daarvoor waren er echt vrij veel dingen die ik 'niet lustte'. Het is in mijn ogen ook wat kort door de bocht dat mensen roepen dat iets gewoon niet lekker is als je het moet "leren eten / drinken".
ik heb aandelen in RedCoin, zal wel over een paar jaar het proberen te gaan verkopenquote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:45 schreef remlof het volgende:
Heb voor ¤5 aan Travelflex crypto van een collega gekregen. Eens kijken hoe snel dat een miljoen waard is.
Als een goed of dienst lastig te verhandelen is op een markt. Ik denk dan met name aan defensie, sociale verzekeringen en bepaalde vormen van infrastructuur. Het vervoer van pakketten en post valt daar niet onder, dat is een prima verhandelbare dienst.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:37 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
wanneer is nationalisatie wel een goed plan volgens jou ?
sociale verzekeringen die zijn toch niet volledig genationaliseerd aangezien de verzekeraars (te veel naar mijn idee) macht hebbenquote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als een goed of dienst lastig te verhandelen is op een markt. Ik denk dan met name aan defensie, sociale verzekeringen en bepaalde vormen van infrastructuur. Het vervoer van pakketten en post valt daar niet onder, dat is een prima verhandelbare dienst.
Op welke verzekering doel je dan?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:56 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
sociale verzekeringen die zijn toch niet volledig genationaliseerd aangezien de verzekeraars (te veel naar mijn idee) macht hebben
verzekeringsmaatschappijen concurreren met elkaar, dus niet genationaliseerdquote:Op donderdag 16 augustus 2018 16:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op welke verzekering doel je dan?
Ik doel op volksverzekeringen, zoals AOW en Wajong, en regelingen als de bijstand. De uitvoering hiervan ligt volledig bij genationaliseerde organisaties. Jij hebt het denk ik over de zorgverzekering, dat is een heel andere categorie.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 16:11 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
verzekeringsmaatschappijen concurreren met elkaar, dus niet genationaliseerd
Ja, die zijn wel genationaliseerd toch ? ik doel op AOW, WAJONGquote:Op donderdag 16 augustus 2018 16:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik doel op volksverzekeringen, zoals AOW en Wajong, en regelingen als de bijstand. De uitvoering hiervan ligt volledig bij genationaliseerde organisaties. Jij hebt het denk ik over de zorgverzekering, dat is een heel andere categorie.
quote:
Ach ach.quote:
AOW en Wajong zijn nooit private verzekeringen geweest in Nederland.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 16:19 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja, die zijn wel genationaliseerd toch ? ik doel op AOW, WAJONG
Ik ben blij dat de verzekeraars dat doen. Ik ben wel eens in de tandartskosten gedoken (om uit te rekenen of een aanvullende verzekering profijtelijk was), dat is vrij complex. Met allemaal leuke codes voor handelingen, en behandelingen kunnen weer uit meerdere handelingen bestaan.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 17:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En dat verzekeraars teveel macht hebben zou je terug moeten zien in lagere premies dan wanneer particulieren zelf hun zorg zouden moeten inkopen.
De dood of de broodbakmachine!quote:Op donderdag 16 augustus 2018 17:40 schreef Kowloon het volgende:
De diverse leiders in de klassementen van de BinckBankTour en de etappewinnaar kregen zojuist bij de prijsuitreiking een broodbakmachine, een driewieler en een fust bier cadeau.
Amstelbier?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 17:40 schreef Kowloon het volgende:
De diverse leiders in de klassementen van de BinckBankTour en de etappewinnaar kregen zojuist bij de prijsuitreiking een broodbakmachine, een driewieler en een fust bier cadeau.
Altijd jaar om jaar verzekeren voor planbare tandheelkundige ingrepen. Gaat niet altijd goed, maar vaak wel.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 17:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de verzekeraars dat doen. Ik ben wel eens in de tandartskosten gedoken (om uit te rekenen of een aanvullende verzekering profijtelijk was), dat is vrij complex. Met allemaal leuke codes voor handelingen, en behandelingen kunnen weer uit meerdere handelingen bestaan.
Gewoon om het jaar ruzie zoeken.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Altijd jaar om jaar verzekeren voor planbare tandheelkundige ingrepen. Gaat niet altijd goed, maar vaak wel.
Ene jaar elke 5,75 maanden naar de tandarts, het jaar erop zonder randverzekering elke 6,25 maanden. Dan ga je 3 keer als je een verzekering hebt en één keer als je onverzekerd bent.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Gewoon om het jaar ruzie zoeken.
ga jij 2 x per jaar ? ik welquote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ene jaar elke 5,75 maanden naar de tandarts, het jaar erop zonder randverzekering elke 6,25 maanden. Dan ga je 3 keer als je een verzekering hebt en één keer als je onverzekerd bent.
Ijskoffie vind ik dan weer lekkerder, vooral met het warme weer.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:41 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
ik leerde het meteen drinken zonder wat er in, pure zwarte koffie, heeeerlijk
dat heb ik nooit gedronkenquote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ijskoffie vind ik dan weer lekkerder, vooral met het warme weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |