abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181173828
Ik zie er geen topic over, of het wordt tijd voor een nieuw brilletje. Blijkbaar begint het al te wennen.

Automobilist ramt hekken parlementsgebouw Londen

quote:
LONDEN - De Londense politie heeft dinsdagochtend een man gearresteerd die even daarvoor met een auto de barrières rond het parlementsgebouw had geramd. Twee voetgangers zijn gewond geraakt. De verwondingen van de slachtoffers zijn niet levensbedreigend.

Tientallen agenten omsingelden de auto met getrokken wapens en arresteerden de man. Op beelden op social media is te zien dat een man met handboeien wordt afgevoerd. Het is nog niet duidelijk of het een aanslag betreft of een ’ongeluk op een gevoelige plaats’. Een ooggetuige zegt tegen de BBC dat het leek of de auto opzettelijk op een groep fietsers inreed.

„Ik liep aan de andere kant van de weg”, zegt een andere getuige. „Opeens hoorde ik veel lawaai en gegil. Ik draaide me om en zag een zilverkleurige auto over de stoep rijden.”

Het gebied is afgezet, de parlementsgebouwen zijn ontruimd. Het metrostation Westminster is afgesloten. Reizigers kunnen het station niet in of uit. Overstappen op een andere lijn kan wel.

Door een aanslag bij het Britse parlement vielen vorig jaar vijf doden. Terrorist Khalid Masood reed destijds met een wagen in op voetgangers op de Westminster Bridge, om vervolgens met een mes in te steken op agenten.
DailyMailUK twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:27:43 Several people are injured after car 'ploughs into cyclists' and smashes into security barriers outside Houses of Parliament https://t.co/Rz0Keo6P5E https://t.co/0F9RTSVIpQ reageer retweet
Een foto van de "dader":

Gelukkig geen zwaar gewonden, maar gezien de getuigenverslagen en de plek waar het gebeurd zou het mij niet verbazen dat dit gewoon een mislukte aanslag was.
pi_181173913
quote:
Het is op dezelfde plek gebeurd als vorig jaar waar die aanslag was? Beetje raar om daar nu een aanslag te plegen wetende dat het er vol betonblokken staat, althans lijkt mij toch? Maar volgens ooggetuigen probeerde hij een groepje fietser te raken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2018 11:14:04 ]
pi_181173928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:02 schreef Dven het volgende:

De echte extremist staat vermoedelijk op die foto, indien dat dat klopt mag jij je ook eens achter je oren krabben. Nu netjes meedoen en geen persoonlijke aanvallen anders ga je maar een ander topic verkloten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2018 11:14:30 ]
pi_181173985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De echte extremist staat vermoedelijk op die foto, indien dat dat klopt mag jij je ook eens achter je oren krabben. Nu netjes meedoen en geen persoonlijke aanvallen anders ga je maar een ander topic verkloten.
Jij denkt dat die donkere kerel de verdachte is? Baseer je dat ook ergens op?

Lijkt mij aannemelijker dat de man een ooggetuige is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181174006
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het Twitterbericht in de OP waar de man in de handboeien wordt afgevoerd, of worden alle ooggetuigen met handboeien afgevoerd?

Nog eentje speciaal voor jou dan:

DailyMailUK twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:47:17 First picture of man arrested after car 'ploughs into cyclists' and smashes into security barriers outside Houses of Parliament https://t.co/CCWbtsEogF https://t.co/EcGI2lSXfG reageer retweet
En hier zie je ze met getrokken shotgun bij de auto:

GMB twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 08:52:35 BREAKING: There has been an incident outside of Westminster. Police are urgently clearing the area. More updates to follow. https://t.co/mnKUVI7Npn reageer retweet
pi_181174015
quote:

[..]

ooggetuige met de handen op zn rug? :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181174063
Dat is een ooggetuige op die foto, dat zie je zo!
pi_181174088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het Twitterbericht in de OP waar de man in de handboeien wordt afgevoerd, of worden alle ooggetuigen met handboeien afgevoerd?

DailyMailUK twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:47:17 First picture of man arrested after car 'ploughs into cyclists' and smashes into security barriers outside Houses of Parliament https://t.co/CCWbtsEogF https://t.co/EcGI2lSXfG reageer retweet
Dit is allemaal maar wat moeilijk te behappen voor Koos. Hoe kan een buitenlander nou zoiets doen? Die aardige meneer moet wel gewoon een getuige zijn. Dat is namelijk aannemelijk. :')
vosss is de naam,
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:14:08 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181174114
Ze hebben natuurlijk de verkeerde gearresteerd.

Dat, of ze hebben hem meegenomen om in veiligheid te getuigen zonder belaagd te worden door de racistische omstanders. En de media liegen hierover.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:14:47 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181174135
https://www.independent.c(...)latest-a8490631.html

https://www.thesun.co.uk/(...)dent-latest-updates/
Dit waren de eerste 2 hits op google,men denkt dus ook aan terreur maar onderzoek loopt nog natuurlijk. Gelukkig geen dodelijke slachtoffers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:15:00 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181174142
Niets aan de hand mensen, gewoon een incidentje met een verwarde man.

Gelukkig is het wel nog redelijk afgelopen. En komen de gewonden er weer snel bovenop.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:15:27 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181174150
Ik lig hier niet wakker van...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181174168
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:14 schreef deedeetee het volgende:
https://www.independent.c(...)latest-a8490631.html

https://www.thesun.co.uk/(...)dent-latest-updates/
Dit waren de eerste 2 hits op google,men denkt dus ook aan terreur maar onderzoek loopt nog natuurlijk. Gelukkig geen dodelijke slachtoffers.
De kans is natuurlijk groot, het gebeurd vaker in Londen, vorig jaar op exact dezelfde plek ook al een aanslag. Dan nog de ooggetuigenverslagen, en het is misschien de onderbuik de foto van de dader bevestigd wel al snel het "idee" van een aanslag.
pi_181174174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En hier zie je ze met getrokken shotgun bij de auto:

GMB twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 08:52:35 BREAKING: There has been an incident outside of Westminster. Police are urgently clearing the area. More updates to follow. https://t.co/mnKUVI7Npn reageer retweet
Rustig maar.

Vond de setting nogal ontspannen ogen, gezien wat er is voorgevallen.
pi_181174211
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rustig maar.

Vond de setting nogal ontspannen ogen, gezien wat er is voorgevallen.
Denk dat het bijna onmogelijk is om op zo'n plekken nog een echte aanslag te plegen. Dat gebied zal meteen afgezet worden, alle burgers weg, hoop politie ter plekke en zij zullen zich vooral focussen op de dader(s) in zo'n geval waarbij anderen zich meer druk maken om de slachtoffers.

Het gebeurd vaker dus er zullen betere en meer plannen klaarliggen zodra het moment zich voordoet waardoor het dus allemaal wat makkelijker en ontspannen verloopt.

We mogen blij zijn dat velen nu falen en zelden nog slachtoffers maken, maar ja het is wachten totdat ze andere soft-targets ontdekken zoals scholen bijvoorbeeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 14-08-2018 11:23:57 ]
pi_181174250
Laat je niet gek maken J.A.R.V.I.S. Hier lopen nogal wat figuren die meer op hebben met aanslagplegers dan een topicstarter.

Armed officers swamp a crumpled silver car after a rush hour crash at Westminster today that left two pedestrians injured

The man in the left of the picture was arrested at the scene

Video> http://www.dailymail.co.u(...)mashes-barriers.html
pi_181174361
Het valt me op dat we in tijden leven waarin dit soort acties groter uitgemeten worden dan de aandacht die het verdient. In de jaren '80 blies de IRA halve wijken op in London en wat je soms hoorde was "We've got some troubles here".

Kleinere incidenten die ook nog eens mislukten haalden het nieuws nauwelijks.

Tegenwoordig zijn de 'ballen' in Europa veel kleiner geworden.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:31:05 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181174476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Het valt me op dat we in tijden leven waarin dit soort acties groter uitgemeten worden dan de aandacht die het verdient. In de jaren '80 blies de IRA halve wijken op in London en wat je soms hoorde was "We've got some troubles here".

We worden allemaal bang gemaakt terwijl het wel meevalt natuurlijk
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181174489
quote:

Er wordt al zoveel niet vermeld, daarbij speelt dit probleem in geheel Europa, wat zeg ik, heel de wereld waarbij idioten aanslagen plegen vanuit hun ideologie (even vanuit gaan dat het een mislukte aanslag is). Als ze dit niet vermelden wordt er helemaal niets meer vermeld en dat is jiust hetgeen wat veel burgers irriteert, het onder de pet houden van criminele activiteiten door bepaald volk.

Daarbij hoeveel mensen liepen er in de jaren 80 rond die wilden moorden omdat ze tegen jouw manier van leven waren?
pi_181174499
quote:

Via het internet kunnen wij ook het Britse nieuws makkelijker volgen. Digitale media zijn minder gebonden aan het maximaal aantal items zoals een krant of nieuwsuitzending. IRA was een geïsoleerd probleem voor ons. Maar deze mensen kunnen morgen in Amsterdam, Weert, Tiel of Appingedam iets soortgelijks doen.
pi_181174503
quote:

De huidige Europeanen zijn gewoon niet gewend aan deze extreme vormen van geweld. Ik betrap me er overigens wel op dat ik dit soort dingen tegenwoordig bijna schouderophalend tot me neem. Zoiets van "hoppa, daar is er weer een".
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_181174509
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef Falco het volgende:

[..]

We worden allemaal bang gemaakt terwijl het wel meevalt natuurlijk
Jij zei toch echt dit:
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:15 schreef Falco het volgende:
Ik lig hier niet wakker van...
Dus ik snap niet dat je nog reageert? Of alleen maar zodra je kan goedpraten?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:33:32 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181174526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Via het internet kunnen wij ook het Britse nieuws makkelijker volgen. Digitale media zijn minder gebonden aan het maximaal aantal items zoals een krant of nieuwsuitzending. IRA was een geïsoleerd probleem voor ons. Maar deze mensen kunnen morgen in Amsterdam, Weert, Tiel of Appingedam iets soortgelijks doen.
De historie leert dat er bijzonder weinig aanslagen zijn geweest in Weert. Ik denk dat je overdrijft.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:34:18 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181174538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jij zei toch echt dit:

[..]

Dus ik snap niet dat je nog reageert? Of alleen maar zodra je kan goedpraten?
Ik geef ff wat nodige nuance in dit topic.
pi_181174560
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:33 schreef Falco het volgende:

[..]

De historie leert dat er bijzonder weinig aanslagen zijn geweest in Weert. Ik denk dat je overdrijft.
Roermond dan? Al is dat natuurlijk een slecht voorbeeld, want dan haal ik mijn bewering dat de IRA een geïsoleerd probleem was onderuit.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:36:38 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181174584
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:35 schreef maan_man het volgende:

[..]

Roermond dan? Al is dat natuurlijk een slecht voorbeeld, want dan haal ik mijn bewering dat de IRA een geïsoleerd probleem was onderuit.
Ja dat is ook zo
pi_181174624
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik geef ff wat nodige nuance in dit topic.
En dan heb je het over bang maken? Apart, want als ik mensen echt bang wil maken dan toonde ik gewoon tijdens het 8 uur journaal eens de werkelijke cijfers over welke groepen veelal oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit? Welke groepen zwaar oververtegenwoordigd worden in de uitkeringsstatistieken? Dan benoemde ik keer op keer de afkomst en schaarde niet 99% onder "Nederlanders" of "Polen"? Dan benoemde ik de problemen ipv. af te geven op "populisten" of politici die niet in het straatje passen?

Maar volgens jou maken ze ons natuurlijk wel bang, dat doen ze dan zeer selectief met een minimum aan informatie. In mijn ogen proberen ze gewoon zoveel mogelijk onder de pet te houden om de rust en vrede in de samenleving te bewaren. Maar uiteindelijk loopt die emmer stront over.
pi_181174655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dan heb je het over bang maken? Apart, want als ik mensen echt bang wil maken dan toonde ik gewoon tijdens het 8 uur journaal eens de werkelijke cijfers over welke groepen veelal oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit? Welke groepen zwaar oververtegenwoordigd worden in de uitkeringsstatistieken? Dan benoemde ik keer op keer de afkomst en schaarde niet 99% onder "Nederlanders" of "Polen"? Dan benoemde ik de problemen ipv. af te geven op "populisten" of politici die niet in het straatje passen?
Dat doe je dan ook met de regelmaat van de klok.
pi_181174742
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Hans, bedankt!!
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doe je dan ook met de regelmaat van de klok.
Jullie bedoelen het dagelijks Trump bashing? Dat WW3 zou uitbreken als Trump aan de macht kwam? Dat de treinen massaal zouden rijden als Wilders zou winnen? Dat Europa verloren was bij de brexit en een oorlog onvermijdelijk was?

Dat is bang maken.
pi_181174749
quote:

De IRA gaf vooraf vaak waarschuwingen af waardoor gebouwen op tijd geëvacueerd konden worden, niet altijd trouwens.
Hier lijkt juist het feit dat het totaal random is dat het ws. ander beleefd wordt. Begrijpelijk vind ik. Het maakt kennelijk niet uit wie de slachtoffers zijn zolang er maar slachtoffers vallen.
pi_181174755
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er wordt al zoveel niet vermeld, daarbij speelt dit probleem in geheel Europa, wat zeg ik, heel de wereld waarbij idioten aanslagen plegen vanuit hun ideologie (even vanuit gaan dat het een mislukte aanslag is). Als ze dit niet vermelden wordt er helemaal niets meer vermeld en dat is jiust hetgeen wat veel burgers irriteert, het onder de pet houden van criminele activiteiten door bepaald volk.

Daarbij hoeveel mensen liepen er in de jaren 80 rond die wilden moorden omdat ze tegen jouw manier van leven waren?
Waarschijnlijk veel meer. Over het geheel genomen wordt de (westerse) wereld steeds vreedzamer.

Maar door de opkomst van internet is de wereld steeds kleiner geworden. Geweldsincidenten uit elke uithoek komen direct bij ons binnen. Wie daar niet goed mee om kan, wordt daar extreem nerveus van.

Zonder media en internet zou ik denken dat ik een of andere vreedzame wereld leef waar geweld en oorlog niet voorkomen.
pi_181174783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:44 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De IRA gaf vooraf vaak waarschuwingen af waardoor gebouwen op tijd geëvacueerd konden worden, niet altijd trouwens.
Hier lijkt juist het feit dat het totaal random is dat het ws. ander beleefd wordt. Begrijpelijk vind ik.
Niet te vergeten dat de IRA het niet gericht had op willekeurige en onschuldige burgers maar vaak gebouwen. I.t.t. het terrorisme waar Europa nu onder gebukt gaat, dat is alleen maar gericht tegen onschuldige burgers.
pi_181174834
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

Jullie bedoelen het dagelijks Trump bashing? Dat WW3 zou uitbreken als Trump aan de macht kwam? Dat de treinen massaal zouden rijden als Wilders zou winnen? Dat Europa verloren was bij de brexit en een oorlog onvermijdelijk was?

Dat is bang maken.
Leuk, maar vrees dat niemand in dit topic zich aangesproken hoeft te voelen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:48:57 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181174848
Al bijna een jaar lang geen grote terroristische aanslag in Europa, maar Jarvis grijpt dit mislukt incidentje aan om hel en verdoemenis te prediken :D
pi_181174863
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Gebukt gaan :')
Gebukt gaan is misschien een groot woord, maar we hebben de afgelopen jaren toch behoorlijk wat aanslagen gehad in Europa met god weet hoeveel dodelijke slachtoffers.

IB4 dooddoeners als de kans dat je om het leven komt bij een vliegtuigcrash is vele malen groter.
vosss is de naam,
pi_181174905
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

Dat is bang maken.
Wat brabbel je nu allemaal weer?
pi_181174906
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk, maar vrees dat niemand in dit topic zich aangesproken hoeft te voelen.
Ik denk het ook niet, maar het is wel een feit dat angstzaaien in beide kampen gebeurd. Het verschil is het kamp wat je zelf vertegenwoordigd, want de ander is natuurlijk heel slecht. Maar blijkbaar zien enkelen dat hier niet.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:51:22 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181174913
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Gebukt gaan is misschien een groot woord, maar we hebben de afgelopen jaren toch behoorlijk wat aanslagen gehad in Europa met god weet hoeveel dodelijke slachtoffers.

IB4 dooddoeners als de kans dat je om het leven komt bij een vliegtuigcrash is vele malen groter.
Die kansen zijn min of meer gelijk. 1 op 10 miljoen ofzo per jaar
pi_181174945
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Niet te vergeten al het geld en maatregelen die nu ingevoerd zijn om die aanslagen tegen te gaan, al die veiligheidsmaatregelen waar de gewone burger dagelijks last van heeft. En dan nog het niet dodelijk terrorisme, maar het afzetten tegen de samenleving, het vervallen in de criminaliteit. Ach als de problemen alleen de aanslagen waren dan was het probleem niet zo groot.
pi_181174951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet, maar het is wel een feit dat angstzaaien in beide kampen gebeurd. Het verschil is het kamp wat je zelf vertegenwoordigd, want de ander is natuurlijk heel slecht. Maar blijkbaar zien enkelen dat hier niet.
Op FOK!, waar we nu zijn, komt vrijwel uitsluitend jouw vorm van bang maken voor.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:53:20 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181174962
Is het einde toch niet nabij?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181174995
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op FOK!, waar we nu zijn, komt vrijwel uitsluitend jouw vorm van bang maken voor.
Ja? Raar, want ik vind meer dat het uitsluitend dezelfde gezichten zijn (hey en wie zien we allemaal weer gelijktijdig komen opdagen in dit topic) die het maar goed blijven praten, en vooral de aanval openen op mensen die het roepen.

Kunnen we terug gaan naar dit incident in de OP? Of blijven we hier massaal door wederom hetzelfde groepje users een topic ontregelen omdat ze hem liever gesloten zien worden? Dan weet ik dat ik wat anders kan gaan doen namelijk?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:56:04 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181175018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja? Raar, want ik vind meer dat het uitsluitend dezelfde gezichten zijn (hey en wie zien we allemaal weer gelijktijdig komen opdagen in dit topic) die het maar goed blijven praten, en vooral de aanval openen op mensen die het roepen.

Kunnen we terug gaan naar dit incident in de OP? Of blijven we hier massaal door wederom hetzelfde groepje users een topic ontregelen omdat ze hem liever gesloten zien worden? Dan weet ik dat ik wat anders kan gaan doen namelijk?
Want dan ge je weer naar de frontpage? In de echokamer hoe het allemaal de schuld is van de EU en dat Rusland en Trump geweldig zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:57:52 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181175066
quote:

[..]

Automobilist is opgepakt en dat was alweer het einde van deze spannende episode in Londen. Topic is vanaf nu niet meer zo spannend hoor, dus doe maar wat anders ja
pi_181175074
quote:

[..]

Je weet niet eens of het een aanslag was, laat staan wat het eventuele motief was van de verdachte. Gelukkig weerhoudt jou dat er er niet van lekker vrij te speculeren. En mocht het geen aanslag blijken, dan is er uiteraard weer sprake van doofpotpraktijken.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:00:23 #46
8781 crew  Frutsel
pi_181175136
quote:

[..]

Volgens mij praat niemand het hier goed? En WAT praten ze dan goed? Er is nog bijna niets bekend?

En je kan iemand best 'aanvallen'... mits het inhoudelijk is en met (tegen)argumenten.

@iedereen
Over het algemeen doet iedereen zijn best om even lekker zijn bagger te strooien. Is het niet met een one-liner, een troll-opmerking of een uitlokking van sarcasme of cynisme dan is het wel het posten van een simpele smiley. En daarnaast zijn er mensen die overal persoonlijke aanvallen in zien maar die het tegelijkertijd nodig vinden om hele groepen over één kamp te scheren, offtopic te gaan of maar weer te zeggen hoe kut bijvoorbeeld de moslims of islam is terwijl er over dit "incident" nog vrijwel niets bekend is.

Als iedereen nou gewoon eens bij zichzelf begint... maar ja... het is allemaal de schuld van de mods (uiteraard) .. iedereen voelt zich verheven boven zichzelf en beter dan de andere en het is altijd de schuld van de ander...

Post gewoon inhoudelijk of post niet. Kom met argumenten of kom niet. En als andermans argumenten je niet aanstaan, negeer ze of bekritiseer ze inhoudelijk en met argumenten.

Maar ja, what else is new... vechten tegen bierkaai... etc...
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:03:07 #47
8781 crew  Frutsel
pi_181175199
Radio - 12.00 uur journaam - meldt nu dat de politie in Londen nu in elk geval uitgaat van een terreurdaad.
pi_181175275
quote:

Nou, de Daily Mail schreeuwde wel echt moord en brand hoor destijds over die vuile Ierse terroristen.
PWBF
pi_181175282
quote:

Het terrorisme in de jaren 80 was idd behoorlijk heftig ja... Ira, eta, raf, rode brigades, p2...

Maar goed dat er hierbij geen doden zijn gevallen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181175313
quote:

[..]

Kom eens uit die slachtofferrol joh, huilie. Niemand praat hier iets goed. Niemand is hier op hand van moslimterreurtuig.
PWBF
pi_181175329
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het terrorisme in de jaren 80 was idd behoorlijk heftig ja... Ira, eta, raf, rode brigades, p2...

Maar goed dat er hierbij geen doden zijn gevallen.
UVF
PWBF
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:09:57 #52
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181175348
Godverdomme, Koos. _O-
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181175386
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

UVF
Oh, ik zal vast en zeker een aantal groepen vergeten :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181175394
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
Je weet niet eens of het een aanslag was
Hoi Koos,

De politie gaat inmiddels uit van een terreurdaad.

Groetjes,
veldmuis
vosss is de naam,
pi_181175432
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet niet eens of het een aanslag was, laat staan wat het eventuele motief was van de verdachte. ......
Serieus?
pi_181175459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:14 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Serieus?
Koos is heel serieus. Op het moment van die post wist ook niemand zeker dat het een aanslag was. :)
vosss is de naam,
pi_181175465
Sterker nog, nu is dat ook nog niet zeker. De politie gaat uit van een terreurdaad, maar hey, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is he :+
vosss is de naam,
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:16:45 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181175471
Vervelend al die ooggetuigen in Europa. Tijd om daar wat aan te doen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:18:16 #59
8781 crew  Frutsel
pi_181175492
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Koos is heel serieus. Op het moment van die post wist ook niemand zeker dat het een aanslag was. :)
Is nu nog niet 100% zeker, maar ze gaan er vooralsnog vanuit.
Hij is gearresteerd op verdenking van terrorisme. En dat kan best inderdaad het motief zijn.
pi_181175507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:18 schreef Frutsel het volgende:
Is nu nog niet 100% zeker, maar ze gaan er vooralsnog vanuit.
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:16 schreef vosss het volgende:
Sterker nog, nu is dat ook nog niet zeker. De politie gaat uit van een terreurdaad, maar hey, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is he :+
Dat zeg ik toch?

Dat iedereen er al direct van uit gaat en Koos meteen weer aan het downplayen slaat zegt meer over Koos dan over de rest.
vosss is de naam,
pi_181175513
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:16 schreef vosss het volgende:
En gelukkig maar.
pi_181175529
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En gelukkig maar.
Zeker gelukkig, maar ik denk als ze je uit een auto trekken die vlak daarvoor dwars door een groepje mensen gereden is dat het allicht best makkelijk gaat zijn om het bewijs rond te krijgen; nietwaar? :+
vosss is de naam,
pi_181175568
Op de foto ziet het eruit alsof de meeste slachtoffers wielrenners zijn en dan is het geen terreur want wielrenners zijn gewoon onbeschofte klootzakken.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:25:08 #64
8781 crew  Frutsel
pi_181175616
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:19 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik toch?

Dat iedereen er al direct van uit gaat en Koos meteen weer aan het downplayen slaat zegt meer over Koos dan over de rest.
Nee, misschien heeft Koos gewoon iets meer geduld en heeft hij wat meer nuance in zijn reactie.

Feit is ook dat voor sommigen: "omdat het Koos is, is hij meteen aan het downplayen, want het is Koos en die doet dat altijd". Er is geen ruimte om uberhaupt iemand wat te gunnen of om te respecteren dat iemand anders denkt of wat genaunceerder is.

Datzelfde geldt voor Jarvis, "het topic is voor sommigen bij voorbaat kut, want het is Jarvis". Ook hier is weinig tot geen ruimte voor iemand die anders denkt/oordeelt.

Ik wil alleen aantonen dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke, inhoudelijke discussie, zonder dat men al bevooroordeeld is. Probeer dat gewoon eens voor je iets typt.
pi_181175639
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, misschien heeft Koos gewoon iets meer geduld en heeft hij wat meer nuance in zijn reactie.

Feit is ook dat voor sommigen: "omdat het Koos is, is hij meteen aan het downplayen, want het is Koos en die doet dat altijd". Er is geen ruimte om uberhaupt iemand wat te gunnen of om te respecteren dat iemand anders denkt of wat genaunceerder is.

Datzelfde geldt voor Jarvis, "het topic is voor sommigen bij voorbaat kut, want het is Jarvis". Ook hier is weinig tot geen ruimte voor iemand die anders denkt/oordeelt.

Ik wil alleen aantonen dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke, inhoudelijke discussie, zonder dat men al bevooroordeeld is. Probeer dat gewoon eens voor je iets typt.
Misschien dan een ideetje om al bovenstaand voor te zijn om het topic gewoon na de OP direct dicht te flikkeren totdat duidelijk is of het wel of geen aanslag/terreurdaad was.

Dat scheelt een slok op een borrel.

En zodra dat duidelijk is het topic weer opengooien.

Succes gegarandeerd! :D
vosss is de naam,
pi_181175653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Koos heeft zoveel nuance dat hij zelfs de geboeide man zag als ooggetuige.
pi_181175671
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

_O-
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:29:45 #68
8781 crew  Frutsel
pi_181175696
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien dan een ideetje om al bovenstaand voor te zijn om het topic gewoon na de OP direct dicht te flikkeren totdat duidelijk is of het wel of geen aanslag/terreurdaad was.

Dat scheelt een slok op een borrel.

En zodra dat duidelijk is het topic weer opengooien.

Succes gegarandeerd! :D
Dan worden we een site waar niemand kan reageren want misschien worden die feiten een dag later toch andere feiten. Daar zit niemand op te wachten en kan je het hele forum wel sluiten.

Als de feiten je boeien kan je meeposten en graag inhoudelijk en met argumenten. Ik kan iemand nog zo'n kutuser vinden maar dat wil niet zeggen dat hij nooit geen gelijk kan hebben?

Probeer het gewoon eens.
pi_181175707
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker gelukkig, maar ik denk als ze je uit een auto trekken die vlak daarvoor dwars door een groepje mensen gereden is dat het allicht best makkelijk gaat zijn om het bewijs rond te krijgen; nietwaar? :+
Dat hangt er ook maar vanaf natuurlijk. Je dient een reden te hebben voor een beschuldiging van een strafbaar feit, en daarna dien je dat strafbare feit te bewijzen. Als je hem beschuldigt van terrorisme en de dader claimt dat hij dat groepje heeft aangereden omdat ze eerder geen voorrang aan hem verleenden bijvoorbeeld ben je niet 123 bij een veroordeling. Maar goed, daar hebben we een rechtsgang voor he :+
pi_181175711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dan worden we een site waar niemand kan reageren want misschien worden die feiten een dag later toch andere feiten. Daar zit niemand op te wachten en kan je het hele forum wel sluiten.

Als de feiten je boeien kan je meeposten en graag inhoudelijk en met argumenten. Ik kan iemand nog zo'n kutuser vinden maar dat wil niet zeggen dat hij nooit geen gelijk kan hebben?

Probeer het gewoon eens.
Hey ik deed niks verkeerds toch? :o
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:31:18 #71
8781 crew  Frutsel
pi_181175727
quote:

[..]

Ik las het als trollpoging.
Het had wel succes want er gingen gelijk een aantal steigeren.

en wat ik hierboven zei geldt ook voor Koos natuurlijk. Probeer het gewoon nog eens. En anders kan je het ook negeren.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:31:42 #72
8781 crew  Frutsel
pi_181175733
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey ik deed niks verkeerds toch? :o
Nee, ik praat tegen iedereen :)
pi_181175746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, ik praat tegen iedereen :)
Ow ok. Ik dacht al, dalijk heb ik weer wat gezegd en krijg ik weer een ban of iets :@ :o
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:34:06 #74
8781 crew  Frutsel
pi_181175784
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow ok. Ik dacht al, dalijk heb ik weer wat gezegd en krijg ik weer een ban of iets :@ :o
Morgen misschien :)

(Maar dat moet je dan maar opvatten als "incident")
pi_181175796
quote:

Wat een onzin. 'The Troubles' was gewoon de benaming voor de Noord-Ierse kwestie. De IRA pleegde gerichte aanslagen tegen wat zij als hun onderdrukkers beschouwden, om die onderdrukking te beeindigen. Die probeerde niet zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken onder ongelovigen met als einddoel het vestigen van een theocratische dictatuur.

De ballen in Europa zijn idd veel kleiner geworden. Alle burgers laten zich lafjes in de kont loeren zonder dat dat helpt en politici laten het probleem maar voortduren en groter worden omdat ze bang zijn voor het oliegeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:41:09 #76
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181175944
quote:

[..]

:D
pi_181176237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er wordt al zoveel niet vermeld,
Onjuist.

Het hele topic met besproken "nieuws" hier bewijst het omgekeerde. Er wordt dankzij het groeiende aantal oude mediakanalen en social media zoveel meer vermeld dat vroeger niet als nieuwswaardig genoeg zou worden bestempelt.

quote:
daarbij speelt dit probleem in geheel Europa, wat zeg ik, heel de wereld waarbij idioten aanslagen plegen vanuit hun ideologie (even vanuit gaan dat het een mislukte aanslag is). Als ze dit niet vermelden wordt er helemaal niets meer vermeld en dat is jiust hetgeen wat veel burgers irriteert, het onder de pet houden van criminele activiteiten door bepaald volk.
Vroeger bleven dit soort incidenten onder de radar van wat als interessant gezien werd.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:30:14 #78
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181177082
quote:

[..]

Hij kijkt ook heel "geboeid" naar het tafereek
Non possumus non loqui
pi_181178051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin. 'The Troubles' was gewoon de benaming voor de Noord-Ierse kwestie.
Ow ja, als we het woord "gewoon" toevoegen hoort het er ineens allemaal bij zoals een gevulde koek bij de koffie. Misschien moet je het downplayen ook eens proberen met die speldenprikjes hier. Maar dat werk je selectief de andere kant op.

quote:
De IRA pleegde gerichte aanslagen tegen wat zij als hun onderdrukkers beschouwden
Ging allemaal supergericht.

quote:
De ballen in Europa zijn idd veel kleiner geworden. Alle burgers laten zich lafjes in de kont loeren zonder dat dat helpt
De troubles speelden in de levensfase van mensen die de oorlog hadden meegemaakt en generaties die verhalen uit de oorlog met de paplepel kregen ingegoten. Die waren meer gewend dan wat men nu gewend is en zaten niet voor de "what if's" gezamelijk handvasthoudend rond het kampvuur zoals hier.

We leven nu met generaties die al half getraumatiseerd raken als ze het nieuws over een "poging tot" aanslag alleen al lezen terwijl het aantal oorlogen in de wereld sterk zijn afgenomen. Daarnaast wordt door de media termen als aanslag en terrorisme te snel gebruikt. Die "aanslag" laatst bij Pinkpop zou in de jaren '70 niet zodanig zijn betiteld. Maar zo verkoop je het nieuws beter.

Daarnaast zijn aanslagen en kansen op aanslagen van alle tijden en zullen ze dat blijven. We moeten de oren en ogen er niet voor sluiten, maar mocht je wensen dat je door een aanslag om het leven komt dan gaat dat je niet lukken.
pi_181179057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

De huidige Europeanen zijn gewoon niet gewend aan deze extreme vormen van geweld. Ik betrap me er overigens wel op dat ik dit soort dingen tegenwoordig bijna schouderophalend tot me neem. Zoiets van "hoppa, daar is er weer een".
Onverschilligheid is uiteindelijk ook een vorm van de rucht recht houden, in het heden leven en er nuchter onder blijven. Uiteindelijk is de uitwerking van dergelijk nieuws een deur die opengaat in een kippenhok waarin iedereen even blabla doet. Iedereen die in Nederland zogenaamd "bang" is dat het naar Nederland komt wacht al heel lang met de stiekeme "hoop" dat er iets gebeurd. Terwijl er rampen als die in Enschede en de Bijlmermeer zijn geweest waar je nauwelijks iemand over hoort. Niemand die in blinde paniek schiet over mogelijke neerkomende toestellen of opslag van explosief materiaal ergens.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:05:26 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181182202
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Onverschilligheid is uiteindelijk ook een vorm van de rucht recht houden, in het heden leven en er nuchter onder blijven. Uiteindelijk is de uitwerking van dergelijk nieuws een deur die opengaat in een kippenhok waarin iedereen even blabla doet. Iedereen die in Nederland zogenaamd "bang" is dat het naar Nederland komt wacht al heel lang met de stiekeme "hoop" dat er iets gebeurd. Terwijl er rampen als die in Enschede en de Bijlmermeer zijn geweest waar je nauwelijks iemand over hoort. Niemand die in blinde paniek schiet over mogelijke neerkomende toestellen of opslag van explosief materiaal ergens.
Wat probeer je te zeggen. :?
pi_181183304
"Laat ik maar eens een aanslag plegen op het parlement. Weet je wat? Ik rij gewoon met een auto in op een slagboom! Allahu akbar!!"

:') :') :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181183368
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen. :?
Weet het ook niet.

Iets in de trand van ''terreur aanslagen moet je zien als een ongeluk''. Een van te voren bekokstoofd en vaak van te voren voorbereide actie, op basis van hatelijke, corrupte sentimenten waarvan men weet dat ze aanwezig zijn, met dramatisch resultaat, dat kun je vergelijken met een complete random en ongelukkige samenloop van verschillende omstandigheden, waarna ook een dramatisch resultaat te betreuren valt.

Ergo; aan beide kun je niets doen. Mensen die zichzelf en andere proberen wijs te maken dat er misschien bij de één een patroon te ontwaren valt, met terugkerende elementen, zijn derhalve panniekzaaiers die hopen op paniek om hun grote gelijk te halen.

Zoiets?
pi_181183382
quote:
Dat is inderdaad andere koek. Wat een puinhoop.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:11 schreef Beathoven het volgende:

We leven nu met generaties die al half getraumatiseerd raken als ze het nieuws over een "poging tot" aanslag alleen al lezen terwijl het aantal oorlogen in de wereld sterk zijn afgenomen. Daarnaast wordt door de media termen als aanslag en terrorisme te snel gebruikt. Die "aanslag" laatst bij Pinkpop zou in de jaren '70 niet zodanig zijn betiteld. Maar zo verkoop je het nieuws beter.
Dit ja.
pi_181183743
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:
"Laat ik maar eens een aanslag plegen op het parlement. Weet je wat? Ik rij gewoon met een auto in op een slagboom! Allahu akbar!!"

Hij reed in op voetgangers en fietsers.
pi_181183780
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hij reed in op voetgangers en fietsers.
Stel je wil een aanslag gaan plegen... zou dit dan je plan zijn? Even los van motieven enzo, dit is linksom of rechtsom iemand waarbij een steekje los zit.

Zelf heb ik nooit enige behoefte gevoeld om een aanslag te plegen, maar wie dat wel heeft en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is gewoon een zwakzinnige sukkel.
pi_181183832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Stel je wil een aanslag gaan plegen... zou dit dan je plan zijn? Even los van motieven enzo, dit is linksom of rechtsom iemand waarbij een steekje los zit.
Vraag het de ''donkere man'' die volgens Koos slechts een ooggetuige was.
pi_181183895
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vraag het de ''donkere man'' die volgens Koos slechts een ooggetuige was.
Het is mij niet duidelijk waarom de huidskleur er hier toe doet. Misschien is hij de bestuurder, misschien ook niet.

Persoonlijk vind ik het motief interessanter, maar daar weten we nog minder over.
pi_181184171
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:

Dat is juist een zeer plausibel scenario. Tal van mini-aanslagen waren van zulk niveau de laatste paar jaren.
pi_181184354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:34 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Dat is juist een zeer plausibel scenario. Tal van mini-aanslagen waren van zulk niveau de laatste paar jaren.
Ah, nu is het een "mini-aanslag".

Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om. De rest vullen we zelf wel in. 8)7
pi_181184392
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om.
Ik heb nog geen conclusie getrokken w.b. dit incident. (Val er net in). Ik weet wel dat er tal van (mislukte) mini-aanslagen geweest zijn.
pi_181184583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:43 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Ik heb nog geen conclusie getrokken w.b. dit incident. (Val er net in). Ik weet wel dat er tal van (mislukte) mini-aanslagen geweest zijn.
Zoals gezegd: iemand die een terroristische aanslag wil plegen (met religieus of politiek motief), en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is eerder een zwakzinnige sukkel dan een terrorist.

Ik weet niet exact wat hier aan de hand was, of wat het motief van deze man was... maar ik durf wel uit te sluiten dat hier iets van een organisatie achter zat. Ik vermoed dat deze man gewoon niet helemaal fris in z'n hoofd is.

Dit labellen als "een aanslag" vind ik wel iets te veel eer. Ook als je er "mini-" ( :') ) voor zet.
pi_181184799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd: iemand die een terroristische aanslag wil plegen (met religieus of politiek motief), en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is eerder een zwakzinnige sukkel dan een terrorist.

Ik weet niet exact wat hier aan de hand was, of wat het motief van deze man was... maar ik durf wel uit te sluiten dat hier iets van een organisatie achter zat. Ik vermoed dat deze man gewoon niet helemaal fris in z'n hoofd is.

De aanwezigheid van een organisatie is een valse eis; ook dat is geen deel van de definitie. Al draagt kennisname daarvan natuurlijk wel bij aan het kunnen vaststellen van de intentie.

Dit labellen als "een aanslag" vind ik wel iets te veel eer.
Het is een valse tegenstelling: de kern van de definitie van terrorisme draait om de intentie, en een emotioneel en/of stupide persoon kan prima met een politiek/religieus motief geweld plegen. De domme dader als zwakzinnig omschrijven is een copout.

Een organisatie is geen vereiste. Kennisname van een eventuele organisatie achter een aanslag kan natuurlijk wel helpen bij het vaststellen van de intentie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 19:03:24 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:03:59 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181184946
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:34 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Oke en nu?

Vind het wel eens prettig dat dit incident niet zo overdreven behandeld wordt. We hoeven niet telkens onnodig bang gemaakt te worden.
pi_181185103
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Oke en nu?

Vind het wel eens prettig dat dit incident niet zo overdreven behandeld wordt. We hoeven niet telkens onnodig bang gemaakt te worden.
Dat lijkt mij inderdaad uiterst vermoeiend. Wat het ook precies is, het is er, en we doen het er maar mee. Zoals de grote burgermeester zei: het hoort bij het dagelijks leven in een grote stad.
pi_181185563
quote:

[..]

Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om. De rest vullen we zelf wel in. 8)7
Al die achterlijken die net het rijbewijs hebben en met hoge snelheid door een woonwijk racen zijn ook gewoon bewust van 't feit dat er kinderen spelen en daarbij potentiele terroristen. Maar dat wordt verdedigd met dat we allemaal weleens jong (en debiel) geweest zijn.

Die mantel der liefde kun je alleen onder bepaalde condities ontvangen.
pi_181185620
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Al die achterlijken die net het rijbewijs hebben en met hoge snelheid door een woonwijk racen zijn ook gewoon bewust van 't feit dat er kinderen spelen en daarbij potentiele terroristen. Maar dat wordt verdedigd met dat we allemaal weleens jong (en debiel) geweest zijn.

Die mantel der liefde kun je alleen onder bepaalde condities ontvangen.
Hoe komt het dat het woordje terrorisme (terrorist) zo moeilijk te begrijpen is?
pi_181185648
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het woordje terrorisme (terrorist) zo moeilijk te begrijpen is?
Kennelijk begrijp jij het woordje niet, of weet jij meer over de motieven dan wij.
pi_181185710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kennelijk begrijp jij het woordje niet, of weet jij meer over de motieven dan wij.
Als je denkt dat iemand die snel door een wijk raced een potentieel terrorist is omdat hij daarmee mogelijk kinderen schept dan begrijp je het niet. Het resultaat is geen vertaling van de intentie. Jij bent overigens al schaak gezet in #93.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 19:34:00 ]
pi_181185742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:33 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Als je denkt dat iemand die snel door een wijk raced een potentieel terrorist is omdat hij daarmee mogelijk kinderen schept dan begrijp je het niet. Het resultaat is geen vertaling van de intentie. Jij bent overigens al schaak gezet in #93.
Trust me, je wil geen partij schaak tegen mij spelen. :P

In alle eerlijkheid vind ik die post niet eens een reactie waard.
pi_181185793
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Garry ain't got shit on me.

(En Google Deep Mind ook niet).
pi_181185927
quote:
Grappig, ik reageer juist graag op simpele reacties. #8 and counting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 19:42:07 ]
pi_181185937
quote:

[..]

+/- 2200 ELO?
pi_181186345
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

+/- 2200 ELO?
Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan. :P Of Wijs-aperig moet actief zijn in de landelijke competitie, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
pi_181187197
quote:

[..]

Ja, treurig eigenlijk.
pi_181187321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, treurig eigenlijk.
Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.
pi_181187324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan. :P Of Wijs-aperig moet actief zijn in de landelijke competitie, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Ik ben meer van spellen die met multi-factoriéle karakters een gelaagde complexiteit hebben, zoals Starcraft 2 en Dwarf Fortress. Schaak speel ik wanneer de electriciteit eruit ligt.
pi_181187490
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
pi_181187764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.

Gelukkig gebeurt er alsnog vrij weinig, maar het is niet alsof ze niet zo veel mogelijk worden aangemoedigd. Dit soort incidenten direct labellen als terroristische aanslagen wordt niemand beter van.
pi_181188785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Statistiek zou de norm moeten zijn bij zoiets. Ik kan me voorstellen dat mensen b.v. in een bepaalde periode niet graag meer met de bus gingen in Tel Aviv omdat de kans dat er wat zou gebeuren redelijk aanwezig was. Maar zelfs in die tijd pakten velen de bus gewoon.

De angst en generalisatie zie je helaas veel bij halve autisten in veilige landen die praktisch alleen hun straat en het "traject" van huis naar de winkel/school/werk kennen en iedere impuls van wat ze lezen en horen al doorontwikkelen naar een rampscenario.
pi_181197741
edit; 'Sudanese immigrant terror attacker'

Salih Khater, 29, veered off the road careering into pedestrians and cyclists at Parliament Square, after spending the night cruising around London

Khater, a British citizen born in Sudan, lives in a scruffy flat above an internet cafe in Sparkhill, an area of Birmingham that has housed jihadi cells linked to terrorist plots at home and abroad.

His rented flat is also just ten minutes from the former home of Khalid Masood, whose murderous rampage 17 months ago appears to have inspired Khater's own carborne attack yesterday.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kim-Holland op 15-08-2018 10:06:59 ]
pi_181197805
quote:
6s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Salih Khater
Klinkt Sudanees... dus toch terrorisme.
pi_181197847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Jup, een Sudanees.
pi_181199567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:25:16 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181199658
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:09 schreef Klaploper het volgende:
Godverdomme, Koos. _O-
Gelukkig maar dat het niet eens echt een aanslag was, dan kunnen we zonder schuldgevoel lekker lachen om idioten als Koos.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:39:15 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181199940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.

Gelukkig gebeurt er alsnog vrij weinig, maar het is niet alsof ze niet zo veel mogelijk worden aangemoedigd. Dit soort incidenten direct labellen als terroristische aanslagen wordt niemand beter van.
Hoe moeten we het dan noemen?
Verwarde mannen?
pi_181200003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe moeten we het dan noemen?
Verwarde mannen?
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?

Er is geen enkele plicht om te speculeren. En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
pi_181200118
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?
De kans wordt dan gewoon 100 x zo hoog
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181200168
Ik had gisteren ook een khater.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:50:06 #120
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181200185
Wel een flater van die kater, en de spijt, die komt later.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181200225
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?

Er is geen enkele plicht om te speculeren. En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Een andere analyse zou kunnen zijn dat de haat tegen het westen bij een bepaalde groep mensen zo groot is dat de drempel voor dit soort impulsieve acties steeds lager wordt.
Maar deze gedachtes worden als racistisch door de gedachten-politie weggewuifd.

Gewoon blijven ontkennen en wegkijken, ondertussen wordt het probleem groter en groter, zo zijn er al wijken in Londen waar de sharia heerst.
Exaudi orationem meam
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:52:26 #122
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181200241
quote:

[..]

Veel extremisten zijn nou eenmaal zo dom als het achtereind van een varken. Voor elke grote geslaagde aanslag heb je tientallen, zo niet honderden van dit soort "mislukkingen".
pi_181200311
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Veel extremisten zijn nou eenmaal zo dom als het achtereind van een varken. Voor elke grote geslaagde aanslag heb je tientallen, zo niet honderden van dit soort "mislukkingen".
Idd, dit soort "incidenten" zijn naar mijn mening slechts het topje van de ijsberg, misschien zijn er 1000den die ook zoiets willen maar (nog) niet durven.
(en idd over de mislukte aanslagen horen we niets, want geheime informatie van MI5)
Exaudi orationem meam
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:56:33 #124
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181200341
quote:

[..]

Och, incidentje. Lekker downplayen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:57:14 #125
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181200354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd, dit soort "incidenten" zijn naar mijn mening slechts het topje van de ijsberg, misschien zijn er 1000den die ook zoiets willen maar (nog) niet durven.
(en idd over de mislukte aanslagen horen we niets, want geheime informatie van MI5)
Ik snap dat geouwehoer over semantiek niet zo. Alle terroristen kun je wel "verward" noemen. Als een kwijlende debiel op mensen inrijdt en daarna verklaard dat hij ze dood wilde maken omdat ze ongelovig zijn dan moet je het gewoon behandelen als terrorisme. Dat hangt niet af van het aantal doden of gewonden. En aangezien de autoriteiten het vooralsnog behandelen als terrorisme is dat ook geen discussie meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 15-08-2018 12:04:52 ]
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:11:24 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181200666
quote:

[..]

En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Het blijft bizar in welke bochten je jezelf moet wringen :'). Bizarre uitspraak.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:13:21 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181200714
Iemand heeft wellicht terroristische motieven maar hij faalde zo hard dat we dat sowieso niet mogen benoemen. OK.
pi_181200985
En nou allemaal weer met de beentjes op de grond:

Er is nog helemaal niets bekend over het motief.
pi_181201234
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef Molurus het volgende:
En nou allemaal weer met de beentjes op de grond:

Er is nog helemaal niets bekend over het motief.
Het is een buitenlander dus sowieso een terrorist.
pi_181201460
quote:
9s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat een essentieel onderdeel van een terroristische aanslag is dat je je motieven bekend maakt. Dat je mensen ergens toe wilt bewegen met angst als middel.

Zonder dat element vind ik het sowieso lastig om te spreken van een terreuraanslag.

Men gaat uit van de gewenste (ziek dat men dat wenst) conclusie, en redeneert daar vervolgens naartoe. Dat is overigens niet heel anders dan wat fundamentalistische gelovigen doen. Toch moet ik zeggen dat ik in dit geval deze benadering veel enger vind dan wat - zeg - jonge-aarde creationisten doen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:48:01 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181201461
quote:
9s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:35 schreef Xa1pt het volgende:

Soedanees zelfs. Nou, dan weet je het echt wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181201951
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:

Men gaat uit van de gewenste (ziek dat men dat wenst) conclusie, en redeneert daar vervolgens naartoe.
Ik denk dat men eerder uitgaat waar men bang voor is dan dat het gewenst is. Hoop ik dan maar.
pi_181202003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:08 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Ik denk dat men eerder uitgaat waar men bang voor is dan dat het gewenst is. Hoop ik dan maar.
Dat zou iets minder ziek zijn, maar nog steeds ziek.
pi_181205393
Burgemeester Khan komt met de oplossing; auto's bannen.
pi_181205845
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het blijft bizar in welke bochten je jezelf moet wringen :'). Bizarre uitspraak.
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:
Men gaat uit van de gewenste (ziek dat men dat wenst) conclusie, en redeneert daar vervolgens naartoe.
_O-
pi_181206902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:01 schreef grimselman het volgende:

[..]

[..]

_O-
De uitspraken van Fir3fly zijn zonder uitzondering van dat trolniveau, daarom negeer ik ze ook.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:42:04 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181216760
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:44:44 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181216826
Allemaal even lachen jonguhns, anders wordt het zo zielig.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:45:56 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181216857
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:44 schreef Falco het volgende:
Allemaal even lachen jonguhns, anders wordt het zo zielig.
Ach gelukkig is het geen terrorisme, want er is niemand gewond. Dus kunnen we er net zo goed even om lachen.
pi_181217049
quote:
lol
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:28:09 #141
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_181217872
Hij woonde in Birmingham (ruim 200 km van Londen), vertrok maandagavond naar Londen om bij de Soudanese ambassade een visum aan te vragen om z'n familie te bezoeken, en rijdt dinsdagmiddag tegen het hek van het parlement...
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')