quote:LONDEN - De Londense politie heeft dinsdagochtend een man gearresteerd die even daarvoor met een auto de barrières rond het parlementsgebouw had geramd. Twee voetgangers zijn gewond geraakt. De verwondingen van de slachtoffers zijn niet levensbedreigend.
Tientallen agenten omsingelden de auto met getrokken wapens en arresteerden de man. Op beelden op social media is te zien dat een man met handboeien wordt afgevoerd. Het is nog niet duidelijk of het een aanslag betreft of een ’ongeluk op een gevoelige plaats’. Een ooggetuige zegt tegen de BBC dat het leek of de auto opzettelijk op een groep fietsers inreed.
„Ik liep aan de andere kant van de weg”, zegt een andere getuige. „Opeens hoorde ik veel lawaai en gegil. Ik draaide me om en zag een zilverkleurige auto over de stoep rijden.”
Het gebied is afgezet, de parlementsgebouwen zijn ontruimd. Het metrostation Westminster is afgesloten. Reizigers kunnen het station niet in of uit. Overstappen op een andere lijn kan wel.
Door een aanslag bij het Britse parlement vielen vorig jaar vijf doden. Terrorist Khalid Masood reed destijds met een wagen in op voetgangers op de Westminster Bridge, om vervolgens met een mes in te steken op agenten.
Een foto van de "dader":twitter:DailyMailUK twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:27:43Several people are injured after car 'ploughs into cyclists' and smashes into security barriers outside Houses of Parliament https://t.co/Rz0Keo6P5E https://t.co/0F9RTSVIpQ reageer retweet
Het is op dezelfde plek gebeurd als vorig jaar waar die aanslag was? Beetje raar om daar nu een aanslag te plegen wetende dat het er vol betonblokken staat, althans lijkt mij toch? Maar volgens ooggetuigen probeerde hij een groepje fietser te raken?quote:
De echte extremist staat vermoedelijk op die foto, indien dat dat klopt mag jij je ook eens achter je oren krabben. Nu netjes meedoen en geen persoonlijke aanvallen anders ga je maar een ander topic verkloten.quote:
Jij denkt dat die donkere kerel de verdachte is? Baseer je dat ook ergens op?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
De echte extremist staat vermoedelijk op die foto, indien dat dat klopt mag jij je ook eens achter je oren krabben. Nu netjes meedoen en geen persoonlijke aanvallen anders ga je maar een ander topic verkloten.
Het Twitterbericht in de OP waar de man in de handboeien wordt afgevoerd, of worden alle ooggetuigen met handboeien afgevoerd?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat die donkere kerel de verdachte is? Baseer je dat ook ergens op?
Lijkt mij aannemelijker dat de man een ooggetuige is.
En hier zie je ze met getrokken shotgun bij de auto:twitter:DailyMailUK twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:47:17First picture of man arrested after car 'ploughs into cyclists' and smashes into security barriers outside Houses of Parliament https://t.co/CCWbtsEogF https://t.co/EcGI2lSXfG reageer retweet
twitter:GMB twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 08:52:35BREAKING: There has been an incident outside of Westminster. Police are urgently clearing the area. More updates to follow. https://t.co/mnKUVI7Npn reageer retweet
ooggetuige met de handen op zn rug?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is allemaal maar wat moeilijk te behappen voor Koos. Hoe kan een buitenlander nou zoiets doen? Die aardige meneer moet wel gewoon een getuige zijn. Dat is namelijk aannemelijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het Twitterbericht in de OP waar de man in de handboeien wordt afgevoerd, of worden alle ooggetuigen met handboeien afgevoerd?
Nog eentje speciaal voor jou dan:twitter:DailyMailUK twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:47:17First picture of man arrested after car 'ploughs into cyclists' and smashes into security barriers outside Houses of Parliament https://t.co/CCWbtsEogF https://t.co/EcGI2lSXfG reageer retweet
De kans is natuurlijk groot, het gebeurd vaker in Londen, vorig jaar op exact dezelfde plek ook al een aanslag. Dan nog de ooggetuigenverslagen, en het is misschien de onderbuik de foto van de dader bevestigd wel al snel het "idee" van een aanslag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:14 schreef deedeetee het volgende:
https://www.independent.c(...)latest-a8490631.html
https://www.thesun.co.uk/(...)dent-latest-updates/
Dit waren de eerste 2 hits op google,men denkt dus ook aan terreur maar onderzoek loopt nog natuurlijk. Gelukkig geen dodelijke slachtoffers.
Rustig maar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het Twitterbericht in de OP waar de man in de handboeien wordt afgevoerd, of worden alle ooggetuigen met handboeien afgevoerd?
Nog eentje speciaal voor jou dan:En hier zie je ze met getrokken shotgun bij de auto:twitter:DailyMailUK twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:47:17First picture of man arrested after car 'ploughs into cyclists' and smashes into security barriers outside Houses of Parliament https://t.co/CCWbtsEogF https://t.co/EcGI2lSXfG reageer retweet
twitter:GMB twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 08:52:35BREAKING: There has been an incident outside of Westminster. Police are urgently clearing the area. More updates to follow. https://t.co/mnKUVI7Npn reageer retweet
Denk dat het bijna onmogelijk is om op zo'n plekken nog een echte aanslag te plegen. Dat gebied zal meteen afgezet worden, alle burgers weg, hoop politie ter plekke en zij zullen zich vooral focussen op de dader(s) in zo'n geval waarbij anderen zich meer druk maken om de slachtoffers.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rustig maar.
Vond de setting nogal ontspannen ogen, gezien wat er is voorgevallen.
We worden allemaal bang gemaakt terwijl het wel meevalt natuurlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Het valt me op dat we in tijden leven waarin dit soort acties groter uitgemeten worden dan de aandacht die het verdient. In de jaren '80 blies de IRA halve wijken op in London en wat je soms hoorde was "We've got some troubles here".
Kleinere incidenten die ook nog eens mislukten haalden het nieuws nauwelijks.
Tegenwoordig zijn de 'ballen' in Europa veel kleiner geworden.
Er wordt al zoveel niet vermeld, daarbij speelt dit probleem in geheel Europa, wat zeg ik, heel de wereld waarbij idioten aanslagen plegen vanuit hun ideologie (even vanuit gaan dat het een mislukte aanslag is). Als ze dit niet vermelden wordt er helemaal niets meer vermeld en dat is jiust hetgeen wat veel burgers irriteert, het onder de pet houden van criminele activiteiten door bepaald volk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Het valt me op dat we in tijden leven waarin dit soort acties groter uitgemeten worden dan de aandacht die het verdient. In de jaren '80 blies de IRA halve wijken op in London en wat je soms hoorde was "We've got some troubles here".
Via het internet kunnen wij ook het Britse nieuws makkelijker volgen. Digitale media zijn minder gebonden aan het maximaal aantal items zoals een krant of nieuwsuitzending. IRA was een geïsoleerd probleem voor ons. Maar deze mensen kunnen morgen in Amsterdam, Weert, Tiel of Appingedam iets soortgelijks doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
De huidige Europeanen zijn gewoon niet gewend aan deze extreme vormen van geweld. Ik betrap me er overigens wel op dat ik dit soort dingen tegenwoordig bijna schouderophalend tot me neem. Zoiets van "hoppa, daar is er weer een".quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Jij zei toch echt dit:quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef Falco het volgende:
[..]
We worden allemaal bang gemaakt terwijl het wel meevalt natuurlijk
Dus ik snap niet dat je nog reageert? Of alleen maar zodra je kan goedpraten?quote:
De historie leert dat er bijzonder weinig aanslagen zijn geweest in Weert. Ik denk dat je overdrijft.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Via het internet kunnen wij ook het Britse nieuws makkelijker volgen. Digitale media zijn minder gebonden aan het maximaal aantal items zoals een krant of nieuwsuitzending. IRA was een geïsoleerd probleem voor ons. Maar deze mensen kunnen morgen in Amsterdam, Weert, Tiel of Appingedam iets soortgelijks doen.
Ik geef ff wat nodige nuance in dit topic.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jij zei toch echt dit:
[..]
Dus ik snap niet dat je nog reageert? Of alleen maar zodra je kan goedpraten?
Roermond dan? Al is dat natuurlijk een slecht voorbeeld, want dan haal ik mijn bewering dat de IRA een geïsoleerd probleem was onderuit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:33 schreef Falco het volgende:
[..]
De historie leert dat er bijzonder weinig aanslagen zijn geweest in Weert. Ik denk dat je overdrijft.
Ja dat is ook zoquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Roermond dan? Al is dat natuurlijk een slecht voorbeeld, want dan haal ik mijn bewering dat de IRA een geïsoleerd probleem was onderuit.
En dan heb je het over bang maken? Apart, want als ik mensen echt bang wil maken dan toonde ik gewoon tijdens het 8 uur journaal eens de werkelijke cijfers over welke groepen veelal oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit? Welke groepen zwaar oververtegenwoordigd worden in de uitkeringsstatistieken? Dan benoemde ik keer op keer de afkomst en schaarde niet 99% onder "Nederlanders" of "Polen"? Dan benoemde ik de problemen ipv. af te geven op "populisten" of politici die niet in het straatje passen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik geef ff wat nodige nuance in dit topic.
Dat doe je dan ook met de regelmaat van de klok.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En dan heb je het over bang maken? Apart, want als ik mensen echt bang wil maken dan toonde ik gewoon tijdens het 8 uur journaal eens de werkelijke cijfers over welke groepen veelal oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit? Welke groepen zwaar oververtegenwoordigd worden in de uitkeringsstatistieken? Dan benoemde ik keer op keer de afkomst en schaarde niet 99% onder "Nederlanders" of "Polen"? Dan benoemde ik de problemen ipv. af te geven op "populisten" of politici die niet in het straatje passen?
quote:
Jullie bedoelen het dagelijks Trump bashing? Dat WW3 zou uitbreken als Trump aan de macht kwam? Dat de treinen massaal zouden rijden als Wilders zou winnen? Dat Europa verloren was bij de brexit en een oorlog onvermijdelijk was?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doe je dan ook met de regelmaat van de klok.
De IRA gaf vooraf vaak waarschuwingen af waardoor gebouwen op tijd geëvacueerd konden worden, niet altijd trouwens.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Waarschijnlijk veel meer. Over het geheel genomen wordt de (westerse) wereld steeds vreedzamer.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Er wordt al zoveel niet vermeld, daarbij speelt dit probleem in geheel Europa, wat zeg ik, heel de wereld waarbij idioten aanslagen plegen vanuit hun ideologie (even vanuit gaan dat het een mislukte aanslag is). Als ze dit niet vermelden wordt er helemaal niets meer vermeld en dat is jiust hetgeen wat veel burgers irriteert, het onder de pet houden van criminele activiteiten door bepaald volk.
Daarbij hoeveel mensen liepen er in de jaren 80 rond die wilden moorden omdat ze tegen jouw manier van leven waren?
Niet te vergeten dat de IRA het niet gericht had op willekeurige en onschuldige burgers maar vaak gebouwen. I.t.t. het terrorisme waar Europa nu onder gebukt gaat, dat is alleen maar gericht tegen onschuldige burgers.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De IRA gaf vooraf vaak waarschuwingen af waardoor gebouwen op tijd geëvacueerd konden worden, niet altijd trouwens.
Hier lijkt juist het feit dat het totaal random is dat het ws. ander beleefd wordt. Begrijpelijk vind ik.
Leuk, maar vrees dat niemand in dit topic zich aangesproken hoeft te voelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
[..]
Jullie bedoelen het dagelijks Trump bashing? Dat WW3 zou uitbreken als Trump aan de macht kwam? Dat de treinen massaal zouden rijden als Wilders zou winnen? Dat Europa verloren was bij de brexit en een oorlog onvermijdelijk was?
Dat is bang maken.
Gebukt gaan is misschien een groot woord, maar we hebben de afgelopen jaren toch behoorlijk wat aanslagen gehad in Europa met god weet hoeveel dodelijke slachtoffers.quote:
Wat brabbel je nu allemaal weer?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
[..]
Jullie bedoelen het dagelijks Trump bashing? Dat WW3 zou uitbreken als Trump aan de macht kwam? Dat de treinen massaal zouden rijden als Wilders zou winnen? Dat Europa verloren was bij de brexit en een oorlog onvermijdelijk was?
Dat is bang maken.
Ik denk het ook niet, maar het is wel een feit dat angstzaaien in beide kampen gebeurd. Het verschil is het kamp wat je zelf vertegenwoordigd, want de ander is natuurlijk heel slecht. Maar blijkbaar zien enkelen dat hier niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk, maar vrees dat niemand in dit topic zich aangesproken hoeft te voelen.
Die kansen zijn min of meer gelijk. 1 op 10 miljoen ofzo per jaarquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Gebukt gaan is misschien een groot woord, maar we hebben de afgelopen jaren toch behoorlijk wat aanslagen gehad in Europa met god weet hoeveel dodelijke slachtoffers.
IB4 dooddoeners als de kans dat je om het leven komt bij een vliegtuigcrash is vele malen groter.
Niet te vergeten al het geld en maatregelen die nu ingevoerd zijn om die aanslagen tegen te gaan, al die veiligheidsmaatregelen waar de gewone burger dagelijks last van heeft. En dan nog het niet dodelijk terrorisme, maar het afzetten tegen de samenleving, het vervallen in de criminaliteit. Ach als de problemen alleen de aanslagen waren dan was het probleem niet zo groot.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Gebukt gaan is misschien een groot woord, maar we hebben de afgelopen jaren toch behoorlijk wat aanslagen gehad in Europa met god weet hoeveel dodelijke slachtoffers.
IB4 dooddoeners als de kans dat je om het leven komt bij een vliegtuigcrash is vele malen groter.
Op FOK!, waar we nu zijn, komt vrijwel uitsluitend jouw vorm van bang maken voor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar het is wel een feit dat angstzaaien in beide kampen gebeurd. Het verschil is het kamp wat je zelf vertegenwoordigd, want de ander is natuurlijk heel slecht. Maar blijkbaar zien enkelen dat hier niet.
Ja? Raar, want ik vind meer dat het uitsluitend dezelfde gezichten zijn (hey en wie zien we allemaal weer gelijktijdig komen opdagen in dit topic) die het maar goed blijven praten, en vooral de aanval openen op mensen die het roepen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op FOK!, waar we nu zijn, komt vrijwel uitsluitend jouw vorm van bang maken voor.
Want dan ge je weer naar de frontpage? In de echokamer hoe het allemaal de schuld is van de EU en dat Rusland en Trump geweldig zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja? Raar, want ik vind meer dat het uitsluitend dezelfde gezichten zijn (hey en wie zien we allemaal weer gelijktijdig komen opdagen in dit topic) die het maar goed blijven praten, en vooral de aanval openen op mensen die het roepen.
Kunnen we terug gaan naar dit incident in de OP? Of blijven we hier massaal door wederom hetzelfde groepje users een topic ontregelen omdat ze hem liever gesloten zien worden? Dan weet ik dat ik wat anders kan gaan doen namelijk?
Automobilist is opgepakt en dat was alweer het einde van deze spannende episode in Londen. Topic is vanaf nu niet meer zo spannend hoor, dus doe maar wat anders jaquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja? Raar, want ik vind meer dat het uitsluitend dezelfde gezichten zijn (hey en wie zien we allemaal weer gelijktijdig komen opdagen in dit topic) die het maar goed blijven praten, en vooral de aanval openen op mensen die het roepen.
Kunnen we terug gaan naar dit incident in de OP? Of blijven we hier massaal door wederom hetzelfde groepje users een topic ontregelen omdat ze hem liever gesloten zien worden? Dan weet ik dat ik wat anders kan gaan doen namelijk?
Je weet niet eens of het een aanslag was, laat staan wat het eventuele motief was van de verdachte. Gelukkig weerhoudt jou dat er er niet van lekker vrij te speculeren. En mocht het geen aanslag blijken, dan is er uiteraard weer sprake van doofpotpraktijken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgens mij praat niemand het hier goed? En WAT praten ze dan goed? Er is nog bijna niets bekend?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nou, de Daily Mail schreeuwde wel echt moord en brand hoor destijds over die vuile Ierse terroristen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Het terrorisme in de jaren 80 was idd behoorlijk heftig ja... Ira, eta, raf, rode brigades, p2...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Kom eens uit die slachtofferrol joh, huilie. Niemand praat hier iets goed. Niemand is hier op hand van moslimterreurtuig.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
UVFquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het terrorisme in de jaren 80 was idd behoorlijk heftig ja... Ira, eta, raf, rode brigades, p2...
Maar goed dat er hierbij geen doden zijn gevallen.
Oh, ik zal vast en zeker een aantal groepen vergetenquote:
Hoi Koos,quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
Je weet niet eens of het een aanslag was
Serieus?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet niet eens of het een aanslag was, laat staan wat het eventuele motief was van de verdachte. ......
Koos is heel serieus. Op het moment van die post wist ook niemand zeker dat het een aanslag was.quote:
Is nu nog niet 100% zeker, maar ze gaan er vooralsnog vanuit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Koos is heel serieus. Op het moment van die post wist ook niemand zeker dat het een aanslag was.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:18 schreef Frutsel het volgende:
Is nu nog niet 100% zeker, maar ze gaan er vooralsnog vanuit.
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:16 schreef vosss het volgende:
Sterker nog, nu is dat ook nog niet zeker. De politie gaat uit van een terreurdaad, maar hey, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is he
En gelukkig maar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:16 schreef vosss het volgende:
Sterker nog, nu is dat ook nog niet zeker. De politie gaat uit van een terreurdaad, maar hey, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is he
Zeker gelukkig, maar ik denk als ze je uit een auto trekken die vlak daarvoor dwars door een groepje mensen gereden is dat het allicht best makkelijk gaat zijn om het bewijs rond te krijgen; nietwaar?quote:
Nee, misschien heeft Koos gewoon iets meer geduld en heeft hij wat meer nuance in zijn reactie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dat zeg ik toch?
Dat iedereen er al direct van uit gaat en Koos meteen weer aan het downplayen slaat zegt meer over Koos dan over de rest.
Misschien dan een ideetje om al bovenstaand voor te zijn om het topic gewoon na de OP direct dicht te flikkeren totdat duidelijk is of het wel of geen aanslag/terreurdaad was.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, misschien heeft Koos gewoon iets meer geduld en heeft hij wat meer nuance in zijn reactie.
Feit is ook dat voor sommigen: "omdat het Koos is, is hij meteen aan het downplayen, want het is Koos en die doet dat altijd". Er is geen ruimte om uberhaupt iemand wat te gunnen of om te respecteren dat iemand anders denkt of wat genaunceerder is.
Datzelfde geldt voor Jarvis, "het topic is voor sommigen bij voorbaat kut, want het is Jarvis". Ook hier is weinig tot geen ruimte voor iemand die anders denkt/oordeelt.
Ik wil alleen aantonen dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke, inhoudelijke discussie, zonder dat men al bevooroordeeld is. Probeer dat gewoon eens voor je iets typt.
Koos heeft zoveel nuance dat hij zelfs de geboeide man zag als ooggetuige.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, misschien heeft Koos gewoon iets meer geduld en heeft hij wat meer nuance in zijn reactie.
Feit is ook dat voor sommigen: "omdat het Koos is, is hij meteen aan het downplayen, want het is Koos en die doet dat altijd". Er is geen ruimte om uberhaupt iemand wat te gunnen of om te respecteren dat iemand anders denkt of wat genaunceerder is.
Datzelfde geldt voor Jarvis, "het topic is voor sommigen bij voorbaat kut, want het is Jarvis". Ook hier is weinig tot geen ruimte voor iemand die anders denkt/oordeelt.
Ik wil alleen aantonen dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke, inhoudelijke discussie, zonder dat men al bevooroordeeld is. Probeer dat gewoon eens voor je iets typt.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Koos heeft zoveel nuance dat hij zelfs de geboeide man zag als ooggetuige.
Dan worden we een site waar niemand kan reageren want misschien worden die feiten een dag later toch andere feiten. Daar zit niemand op te wachten en kan je het hele forum wel sluiten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien dan een ideetje om al bovenstaand voor te zijn om het topic gewoon na de OP direct dicht te flikkeren totdat duidelijk is of het wel of geen aanslag/terreurdaad was.
Dat scheelt een slok op een borrel.
En zodra dat duidelijk is het topic weer opengooien.
Succes gegarandeerd!
Dat hangt er ook maar vanaf natuurlijk. Je dient een reden te hebben voor een beschuldiging van een strafbaar feit, en daarna dien je dat strafbare feit te bewijzen. Als je hem beschuldigt van terrorisme en de dader claimt dat hij dat groepje heeft aangereden omdat ze eerder geen voorrang aan hem verleenden bijvoorbeeld ben je niet 123 bij een veroordeling. Maar goed, daar hebben we een rechtsgang voor hequote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker gelukkig, maar ik denk als ze je uit een auto trekken die vlak daarvoor dwars door een groepje mensen gereden is dat het allicht best makkelijk gaat zijn om het bewijs rond te krijgen; nietwaar?
Hey ik deed niks verkeerds toch?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan worden we een site waar niemand kan reageren want misschien worden die feiten een dag later toch andere feiten. Daar zit niemand op te wachten en kan je het hele forum wel sluiten.
Als de feiten je boeien kan je meeposten en graag inhoudelijk en met argumenten. Ik kan iemand nog zo'n kutuser vinden maar dat wil niet zeggen dat hij nooit geen gelijk kan hebben?
Probeer het gewoon eens.
Ik las het als trollpoging.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ow ok. Ik dacht al, dalijk heb ik weer wat gezegd en krijg ik weer een ban of ietsquote:
Morgen misschienquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ok. Ik dacht al, dalijk heb ik weer wat gezegd en krijg ik weer een ban of iets![]()
Wat een onzin. 'The Troubles' was gewoon de benaming voor de Noord-Ierse kwestie. De IRA pleegde gerichte aanslagen tegen wat zij als hun onderdrukkers beschouwden, om die onderdrukking te beeindigen. Die probeerde niet zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken onder ongelovigen met als einddoel het vestigen van een theocratische dictatuur.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Onjuist.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Er wordt al zoveel niet vermeld,
Vroeger bleven dit soort incidenten onder de radar van wat als interessant gezien werd.quote:daarbij speelt dit probleem in geheel Europa, wat zeg ik, heel de wereld waarbij idioten aanslagen plegen vanuit hun ideologie (even vanuit gaan dat het een mislukte aanslag is). Als ze dit niet vermelden wordt er helemaal niets meer vermeld en dat is jiust hetgeen wat veel burgers irriteert, het onder de pet houden van criminele activiteiten door bepaald volk.
Hij kijkt ook heel "geboeid" naar het tafereekquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ow ja, als we het woord "gewoon" toevoegen hoort het er ineens allemaal bij zoals een gevulde koek bij de koffie. Misschien moet je het downplayen ook eens proberen met die speldenprikjes hier. Maar dat werk je selectief de andere kant op.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een onzin. 'The Troubles' was gewoon de benaming voor de Noord-Ierse kwestie.
Ging allemaal supergericht.quote:De IRA pleegde gerichte aanslagen tegen wat zij als hun onderdrukkers beschouwden
De troubles speelden in de levensfase van mensen die de oorlog hadden meegemaakt en generaties die verhalen uit de oorlog met de paplepel kregen ingegoten. Die waren meer gewend dan wat men nu gewend is en zaten niet voor de "what if's" gezamelijk handvasthoudend rond het kampvuur zoals hier.quote:De ballen in Europa zijn idd veel kleiner geworden. Alle burgers laten zich lafjes in de kont loeren zonder dat dat helpt
Onverschilligheid is uiteindelijk ook een vorm van de rucht recht houden, in het heden leven en er nuchter onder blijven. Uiteindelijk is de uitwerking van dergelijk nieuws een deur die opengaat in een kippenhok waarin iedereen even blabla doet. Iedereen die in Nederland zogenaamd "bang" is dat het naar Nederland komt wacht al heel lang met de stiekeme "hoop" dat er iets gebeurd. Terwijl er rampen als die in Enschede en de Bijlmermeer zijn geweest waar je nauwelijks iemand over hoort. Niemand die in blinde paniek schiet over mogelijke neerkomende toestellen of opslag van explosief materiaal ergens.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
De huidige Europeanen zijn gewoon niet gewend aan deze extreme vormen van geweld. Ik betrap me er overigens wel op dat ik dit soort dingen tegenwoordig bijna schouderophalend tot me neem. Zoiets van "hoppa, daar is er weer een".
Wat probeer je te zeggen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Onverschilligheid is uiteindelijk ook een vorm van de rucht recht houden, in het heden leven en er nuchter onder blijven. Uiteindelijk is de uitwerking van dergelijk nieuws een deur die opengaat in een kippenhok waarin iedereen even blabla doet. Iedereen die in Nederland zogenaamd "bang" is dat het naar Nederland komt wacht al heel lang met de stiekeme "hoop" dat er iets gebeurd. Terwijl er rampen als die in Enschede en de Bijlmermeer zijn geweest waar je nauwelijks iemand over hoort. Niemand die in blinde paniek schiet over mogelijke neerkomende toestellen of opslag van explosief materiaal ergens.
Weet het ook niet.quote:
Dat is inderdaad andere koek. Wat een puinhoop.quote:
Dit ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:11 schreef Beathoven het volgende:
We leven nu met generaties die al half getraumatiseerd raken als ze het nieuws over een "poging tot" aanslag alleen al lezen terwijl het aantal oorlogen in de wereld sterk zijn afgenomen. Daarnaast wordt door de media termen als aanslag en terrorisme te snel gebruikt. Die "aanslag" laatst bij Pinkpop zou in de jaren '70 niet zodanig zijn betiteld. Maar zo verkoop je het nieuws beter.
Hij reed in op voetgangers en fietsers.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:
"Laat ik maar eens een aanslag plegen op het parlement. Weet je wat? Ik rij gewoon met een auto in op een slagboom! Allahu akbar!!"
![]()
![]()
Stel je wil een aanslag gaan plegen... zou dit dan je plan zijn? Even los van motieven enzo, dit is linksom of rechtsom iemand waarbij een steekje los zit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hij reed in op voetgangers en fietsers.
Vraag het de ''donkere man'' die volgens Koos slechts een ooggetuige was.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Stel je wil een aanslag gaan plegen... zou dit dan je plan zijn? Even los van motieven enzo, dit is linksom of rechtsom iemand waarbij een steekje los zit.
Het is mij niet duidelijk waarom de huidskleur er hier toe doet. Misschien is hij de bestuurder, misschien ook niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vraag het de ''donkere man'' die volgens Koos slechts een ooggetuige was.
Dat is juist een zeer plausibel scenario. Tal van mini-aanslagen waren van zulk niveau de laatste paar jaren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:
"Laat ik maar eens een aanslag plegen op het parlement. Weet je wat? Ik rij gewoon met een auto in op een slagboom! Allahu akbar!!"
![]()
![]()
Ah, nu is het een "mini-aanslag".quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:34 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Dat is juist een zeer plausibel scenario. Tal van mini-aanslagen waren van zulk niveau de laatste paar jaren.
Ik heb nog geen conclusie getrokken w.b. dit incident. (Val er net in). Ik weet wel dat er tal van (mislukte) mini-aanslagen geweest zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, nu is het een "mini-aanslag".
Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om.
Zoals gezegd: iemand die een terroristische aanslag wil plegen (met religieus of politiek motief), en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is eerder een zwakzinnige sukkel dan een terrorist.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:43 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Ik heb nog geen conclusie getrokken w.b. dit incident. (Val er net in). Ik weet wel dat er tal van (mislukte) mini-aanslagen geweest zijn.
Het is een valse tegenstelling: de kern van de definitie van terrorisme draait om de intentie, en een emotioneel en/of stupide persoon kan prima met een politiek/religieus motief geweld plegen. De domme dader als zwakzinnig omschrijven is een copout.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd: iemand die een terroristische aanslag wil plegen (met religieus of politiek motief), en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is eerder een zwakzinnige sukkel dan een terrorist.
Ik weet niet exact wat hier aan de hand was, of wat het motief van deze man was... maar ik durf wel uit te sluiten dat hier iets van een organisatie achter zat. Ik vermoed dat deze man gewoon niet helemaal fris in z'n hoofd is.
De aanwezigheid van een organisatie is een valse eis; ook dat is geen deel van de definitie. Al draagt kennisname daarvan natuurlijk wel bij aan het kunnen vaststellen van de intentie.
Dit labellen als "een aanslag" vind ik wel iets te veel eer.
Oke en nu?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:34 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Dat is juist een zeer plausibel scenario. Tal van mini-aanslagen waren van zulk niveau de laatste paar jaren.
Dat lijkt mij inderdaad uiterst vermoeiend. Wat het ook precies is, het is er, en we doen het er maar mee. Zoals de grote burgermeester zei: het hoort bij het dagelijks leven in een grote stad.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Oke en nu?
Vind het wel eens prettig dat dit incident niet zo overdreven behandeld wordt. We hoeven niet telkens onnodig bang gemaakt te worden.
Al die achterlijken die net het rijbewijs hebben en met hoge snelheid door een woonwijk racen zijn ook gewoon bewust van 't feit dat er kinderen spelen en daarbij potentiele terroristen. Maar dat wordt verdedigd met dat we allemaal weleens jong (en debiel) geweest zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om. De rest vullen we zelf wel in.![]()
Hoe komt het dat het woordje terrorisme (terrorist) zo moeilijk te begrijpen is?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Al die achterlijken die net het rijbewijs hebben en met hoge snelheid door een woonwijk racen zijn ook gewoon bewust van 't feit dat er kinderen spelen en daarbij potentiele terroristen. Maar dat wordt verdedigd met dat we allemaal weleens jong (en debiel) geweest zijn.
Die mantel der liefde kun je alleen onder bepaalde condities ontvangen.
Kennelijk begrijp jij het woordje niet, of weet jij meer over de motieven dan wij.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Hoe komt het dat het woordje terrorisme (terrorist) zo moeilijk te begrijpen is?
Als je denkt dat iemand die snel door een wijk raced een potentieel terrorist is omdat hij daarmee mogelijk kinderen schept dan begrijp je het niet. Het resultaat is geen vertaling van de intentie. Jij bent overigens al schaak gezet in #93.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kennelijk begrijp jij het woordje niet, of weet jij meer over de motieven dan wij.
Trust me, je wil geen partij schaak tegen mij spelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:33 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Als je denkt dat iemand die snel door een wijk raced een potentieel terrorist is omdat hij daarmee mogelijk kinderen schept dan begrijp je het niet. Het resultaat is geen vertaling van de intentie. Jij bent overigens al schaak gezet in #93.
Garry ain't got shit on me.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Trust me, je wil geen partij schaak tegen mij spelen.
Grappig, ik reageer juist graag op simpele reacties. #8 and counting.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:
In alle eerlijkheid vind ik die post niet eens een reactie waard.
+/- 2200 ELO?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Trust me, je wil geen partij schaak tegen mij spelen.
In alle eerlijkheid vind ik die post niet eens een reactie waard.
Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan.quote:
Ja, treurig eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om. De rest vullen we zelf wel in.![]()
Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.quote:
Ik ben meer van spellen die met multi-factoriéle karakters een gelaagde complexiteit hebben, zoals Starcraft 2 en Dwarf Fortress. Schaak speel ik wanneer de electriciteit eruit ligt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan.Of Wijs-aperig moet actief zijn in de landelijke competitie, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.
En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
Statistiek zou de norm moeten zijn bij zoiets. Ik kan me voorstellen dat mensen b.v. in een bepaalde periode niet graag meer met de bus gingen in Tel Aviv omdat de kans dat er wat zou gebeuren redelijk aanwezig was. Maar zelfs in die tijd pakten velen de bus gewoon.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
Jup, een Sudanees.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klinkt Sudanees... dus toch terrorisme.
Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klinkt Sudanees... dus toch terrorisme.
Gelukkig maar dat het niet eens echt een aanslag was, dan kunnen we zonder schuldgevoel lekker lachen om idioten als Koos.quote:
Hoe moeten we het dan noemen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.
Gelukkig gebeurt er alsnog vrij weinig, maar het is niet alsof ze niet zo veel mogelijk worden aangemoedigd. Dit soort incidenten direct labellen als terroristische aanslagen wordt niemand beter van.
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe moeten we het dan noemen?
Verwarde mannen?
De kans wordt dan gewoon 100 x zo hoogquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?
Een andere analyse zou kunnen zijn dat de haat tegen het westen bij een bepaalde groep mensen zo groot is dat de drempel voor dit soort impulsieve acties steeds lager wordt.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?
Er is geen enkele plicht om te speculeren. En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Veel extremisten zijn nou eenmaal zo dom als het achtereind van een varken. Voor elke grote geslaagde aanslag heb je tientallen, zo niet honderden van dit soort "mislukkingen".quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?
Er is geen enkele plicht om te speculeren. En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Idd, dit soort "incidenten" zijn naar mijn mening slechts het topje van de ijsberg, misschien zijn er 1000den die ook zoiets willen maar (nog) niet durven.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Veel extremisten zijn nou eenmaal zo dom als het achtereind van een varken. Voor elke grote geslaagde aanslag heb je tientallen, zo niet honderden van dit soort "mislukkingen".
Och, incidentje. Lekker downplayen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik snap dat geouwehoer over semantiek niet zo. Alle terroristen kun je wel "verward" noemen. Als een kwijlende debiel op mensen inrijdt en daarna verklaard dat hij ze dood wilde maken omdat ze ongelovig zijn dan moet je het gewoon behandelen als terrorisme. Dat hangt niet af van het aantal doden of gewonden. En aangezien de autoriteiten het vooralsnog behandelen als terrorisme is dat ook geen discussie meer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd, dit soort "incidenten" zijn naar mijn mening slechts het topje van de ijsberg, misschien zijn er 1000den die ook zoiets willen maar (nog) niet durven.
(en idd over de mislukte aanslagen horen we niets, want geheime informatie van MI5)
Het blijft bizar in welke bochten je jezelf moet wringenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Het is een buitenlander dus sowieso een terrorist.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef Molurus het volgende:
En nou allemaal weer met de beentjes op de grond:
Er is nog helemaal niets bekend over het motief.
Het lijkt mij dat een essentieel onderdeel van een terroristische aanslag is dat je je motieven bekend maakt. Dat je mensen ergens toe wilt bewegen met angst als middel.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een buitenlander dus sowieso een terrorist.
Soedanees zelfs. Nou, dan weet je het echt wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:35 schreef Xa1pt het volgende:
Het is een buitenlander dus sowieso een terrorist.
Ik denk dat men eerder uitgaat waar men bang voor is dan dat het gewenst is. Hoop ik dan maar.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:
Men gaat uit van de gewenste (ziek dat men dat wenst) conclusie, en redeneert daar vervolgens naartoe.
Dat zou iets minder ziek zijn, maar nog steeds ziek.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:08 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
[..]
Ik denk dat men eerder uitgaat waar men bang voor is dan dat het gewenst is. Hoop ik dan maar.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blijft bizar in welke bochten je jezelf moet wringen. Bizarre uitspraak.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:
Men gaat uit van de gewenste (ziek dat men dat wenst) conclusie, en redeneert daar vervolgens naartoe.
De uitspraken van Fir3fly zijn zonder uitzondering van dat trolniveau, daarom negeer ik ze ook.quote:
Ach gelukkig is het geen terrorisme, want er is niemand gewond. Dus kunnen we er net zo goed even om lachen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 22:44 schreef Falco het volgende:
Allemaal even lachen jonguhns, anders wordt het zo zielig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |